PDA

Zobacz pełną wersję : Ciśnienie oleju.



perkus
02-02-10, 23:03
Witam. W swojej Hance mam bardziej drastyczny problem :D w te duze mrozy kontrolka gasla moze po 20 minutach:) Nic nie stukało, silnik chodził równo itd. Poziom ponad połowe. Olej 10W40 magnatec i filtr knecht. Czekalem az ustapia mrozy i ze tego nie bedzie, niestety jest to samo, a przed mrozami tego nie bylo. Teraz jestem w fazie zmieniania rozrzadu, nie moglem skonczyc bo ciolki z IC nie tą pompe przywiezli. Podmienic czujnik cisnienia? Zauwazylem ze stary filtr mial wieksze otwory ale mial ich mniej, a Knecht mniejsze ale bylo ich wiecej, mozliwe ze za wolno przegania przez filtr? 5D 97` 1,4is

SPUTNIK1957
03-02-10, 00:58
Na MazdaSpeed ktos zrobił mały test z olejami w temp. chyba -20 , oleje typu 10W , 15W zachowywały się jak wylewany miód, wiec wniosek taki ze oleje tego typu nadaja się do ciagników rolniczych uzytjkowanych wiosna-jesien a nie do samochodów osobowych .... Dziury na filtrze niemaja nic do rzeczy , raczej ma wkład papierowy ale to tez odpada poniewaz podczas duzych oporów zawór się otwiera i cały olej przechodzi przez niego a nie wkład, czujnik jak najbardziej może się zacinać,
PS: W felicji w ktrej producent zalecał 10W40 zalałem na zime tani olej Lotos 5W40 efekt jest taki że nic się nierozszczelniło, niezatarło a w 20 stopniowe mrozy dzwiek żwawo krecacego się rozrusznika był bezcenny :)

lar
03-02-10, 08:46
Jachu dobrze gada! ja również wystawiłem na -20* mróz olej(10W40) w słoiczku i rano był zupełnie jak miód nic dodać nic ując.
A do swojej hani wlałem na zime pełen syntetyk motula i mam gdzieś srogie mrozy;p

Z tym że u ciebie perkus to raczej nie wina oleju a coś z faktycznie z ciśnieniem, może coś z pompą oleju albo jakiś czujniki, najlepiej sprawdzić gdzieś w warsztacie jakie masz ciśnienie oleju wykręcasz czujnik ciśnienia(nad filtrem oleju) wkręcasz w to miejsce przyrząd do pomiaru ciśnienia i już wszystko wiesz.

perkus
03-02-10, 19:15
Warszat to ja mam swoj, ale szewc w dziurawych butach chodzi i nie mam czasu poprostu krecic czujnik :) myslalem ze moze ktos mial to samo.

SPUTNIK1957
03-02-10, 20:24
Jachu dobrze gada! ja również wystawiłem na -20* mróz olej(10W40) w słoiczku i rano był zupełnie jak miód nic dodać nic ując
no i prosze takie proste a tak wiele pokazuje :)
poza tym przyszło mi do głowy ze to jeszcze filtr oleju moze byc winien dokladniej jego zawór zwrotny ta silikonowa uszczelka za dziurkami, gdy olej rzadki po zgasnięciu cofa się on do miski, a podczas ponownego rozruchu na zimnym jest on gesty i troche czasu minie zanim zostanie wtłoczony do kanału gdzie znajduje się czujnik oleju, a cisnienie oleju też moze duzo powiedzieć tylko trza go przeprowadzać raczej na rozgrzanym silniku

mirasek
03-02-10, 21:25
Ja dobrze przeczytałem? Kontrolka gaśnie po 20 minutach?

Zrzucacie winę na olej, ja akurat mam taki co to sie nadaje do "ciągników rolniczych", czyli 10W i przy -25 kontrolka gasła tuż po zaskoczeniu silnika... Widocznie mój civic to ciągnik rolniczy pełną gębą :D Teraz jeszcze mi znajdźcie w kartach charakterystyki olejów parametr "konsystencja przy -20st.C" badany wzrokowo :D Panowie, ręce opadają, jest coś takiego jak temperatura płynięcia oraz graniczna temperatura pompowalności, określane laboratoryjne wg znormalizowanych badań dla każdego oleju :)

teg
03-02-10, 23:02
Nareszcie ktoś normalnie gada, bo już się przeraziłem.

U mnie na 10W40 przy -20 gasła tak samo jak przy +30.

SPUTNIK1957
04-02-10, 01:13
Aaa ze mnie slepiec :eek: ....
Jesli po 20 MINUTACH to zmienia postać rzeczy,
Tam poprostu prawdopodobnie nawala czujnik cisnienia, aczkolwiek zmierzył bym to cisnienie dla pewnoscii, bo jesli pmpa faktycznie nawala to możesz mieć szczatkowe smarowanie na panewkach a z tad do głebokich rys i zatarc na panewkach i na wale niedaleko
A gęstośc oleju ma cholerne znaczenie, dał bym linka na mazda speed ale to forum nie jest dostępne, olej ma być rzadki chyba ze trzeba z litre dolewać na 1000 km no to wówczas trudno trza lać semi ale w innym wypadku to naprawdę szkoda katować silnika tymbardziej że olej Lotosu 5W40 mozna kupić za 80 zeta 4L tylko trzeba dobrze poszukać

mirasek
04-02-10, 08:06
Może nie z forum mazdy ale od kolegi który sobie przelewał na mrozie ;) http://www.youtube.com/watch?v=W_uYT73UJ8g

Nawet najgorszy olej klasy 10W w temperaturze -20 st.C nie może osiągać lepkości wyższej niż 3500cP (tak ustala norma SAE), czyli w praktyce nie powodować żadnych problemów z uruchamianiem silnika czy wystarczająco szybkim rozprowadzeniem oleju po magistrali. To jest wymagane minimum, zwykle są to niższe (lepsze) wartości stąd klasa lepkości 10W jest w zupełności wystarczająca w naszych warunkach klimatycznych. Dyskutować można najwyżej o 15W...

Nie podważam celowości stosowania pełnego syntetyka bo to najlepsza baza, najlepsze własności i najlepsza trwałość ale inne oleje też mogą sie nadawać i być wystarczające. Jeśli chodzi o "branie oleju" to przejście z 5W40 na 10W40 czy nawet na 15W40 najczęściej nic nie daje, a nawet pogarsza sprawę (chyba że chodzi tylko o koszta). Sens ma np. z 5W40 na 5W50, już gdzieś o tym pisałem ;)

SPUTNIK1957
04-02-10, 13:03
Ale czy ja dobrze widze Lotos ma rzadszą konststencję jak Motul :rolleyes:
Niewiem wielu mechaników mówi że Lotos oszukuje i ze jak piszą że to półsyntetyk to trzeba brać poprawkę na cwierćsyntetyk a tu się leje całkiem całkiem niezle

mirasek
04-02-10, 15:47
Mechanicy zwykle nie wiedzą że olej półsyntetyczny istnieje chyba tylko w polskiej nomenklaturze, ten rodzaj olejów powinien nazywać się "częściowo syntetyczny" tak jak np. niemieckie teilsynthetisch czy ogólnie znane semisyntetic (a nie halfsyntetic) ;)
W półsyntetykach jest do 30 góra 40% bazy syntetycznej, co więcej, oleje hydrokrakowane też nazywają u nas błędnie półsyntetykami...

teg
04-02-10, 18:46
Dokładnie :) Półsyntetyk to baza mineralna z dodatkami syntetycznymi. Przy czym wygląda to tak, że różnica jakości między mineralnym a półsyntetycznym jest większa niż między półsyntetycznym a syntetycznym.

Na moje to jak się leje na mrozie nie ma żadnego znaczenia. Przecież 10W40 to oznaczenie LEPKOŚCI a nie GĘSTOŚCI!

perkus
05-02-10, 23:41
No dobrze, o zachowaniu olejów na mrozie juz wiemy wszystko:D a u mnie padl czujnik. Raz dziala, raz nie, a raz sie pali caly czas. Wsadzilem drugi i działa:) dobrze, ze nie pompa:P czesciej jezdze powyzej 4 niz ponizej, wiec to mnie uspokoilo.