PDA

Zobacz pełną wersję : Biegi ciezko wchodza mimo MTF



orzeszex
01-02-10, 19:18
Witam
Mam taki problem w moim aucie ciezko wskakuja wszystkie biegi a skrzynie mam zalana MTF i przejechałem na nim z 200km wiec jest swiezy.mechanik cos ostatnio mi mowil o korku wysprzęglnika ale chyba to nie to.wydaje mi sie ze przed wymiana skrzynia lepiej chodzila a moze to od mrozów??w sumie przed wymiana oleju troche meczyłem sprzegło bo sie zakopałem w sniegu.sam nie wiem co myslicie??

skolopendra
01-02-10, 19:54
dziwne nowy mtf nie gęstnieje prawie?! może meches wlał coś innego :cool:

teg
01-02-10, 19:54
Dobra, ale masz MTF "co" ?! Bo samo MTF znaczy nic tylko Manual Transmission Fluid... Jeśli masz oryginalny MTF Hondy to powiedz, dlaczego zmieniałeś olej i czy wiesz co było zalane wcześniej. Bo skutki mieszania różnych olejów bywajątragiczne a stary nie łatwo ze skrzyni całkiem wylać :)

Ciężko wskakują tzn. jakbyś w bagnie gęstym wajhą mielił, czy z wyczuwalnym zgrzytem?

No i jak wyżej, pytanie czy czegoś innego nie wlał.

zbylu_z
01-02-10, 20:19
a sprawdzałeś pod maska czy masz płyn w tym małym zbiorniczku obok zbiornika na płyn hamulcowy ??

teg
01-02-10, 20:35
a sprawdzałeś pod maska czy masz płyn w tym małym zbiorniczku obok zbiornika na płyn hamulcowy ??

Dobre pytanie :>

b.negative
02-02-10, 08:08
Ostatnio miałem problem z wrzucaniem biegów. Wymieniłem wysprzęglik i pompę sprzęgła. Teraz chodzi miodzio. Możliwe, że masz też zanieczyszczony płyn w układzie wysprzęglającym (jak ja). Lepiej, żeby mechanik zajrzał do układu, może to to samo co u mnie.
PZDR

kurakwawa
02-02-10, 08:28
Ostatnio miałem problem z wrzucaniem biegów. Wymieniłem wysprzęglik i pompę sprzęgła. Teraz chodzi miodzio. Możliwe, że masz też zanieczyszczony płyn w układzie wysprzęglającym (jak ja). Lepiej, żeby mechanik zajrzał do układu, może to to samo co u mnie.
PZDR


ja zrobiłem to samo wymieniłem pompkę od sprzęgła i jest wszystko ok.
zobacz sobie czy masz płyn w takim zbiorniczku od sprzęgła bo może gdzieś cieknąć.

no ale mrozy i tak robią swoje...

orzeszex
02-02-10, 15:06
Fakt ze plynu nie sprawdzałem w tym zbiorniczku to plyn od sprzegła tak??Olej zalany byl MTF Honda przy mnie otwierany a poprzedni został caly zlany.Uczucie jest takie podczas wrzucania biegu ze ciezko wskakuje przy wylaczonym silniku np jedynki nie wrzuce bez wduszenia sprzegła a chyba nie powinno byc z tym problemu...

Xeper81
02-02-10, 16:25
Fakt ze plynu nie sprawdzałem w tym zbiorniczku to plyn od sprzegła tak??

Tak ten mniejszy zbiorniczek jest od sprzęgła,układ sprzęgła zalany jest się płynem hamulcowym DOT-4.

mroku
02-02-10, 18:34
jezeli problem polega na tym ze nie wrzucasz jedynki na wylaczonym silniku i to bez sprzegla a na wlaczonym jest wszystko ok to mysle ze to zaden problem.

SPUTNIK1957
03-02-10, 00:38
To w koncu napisz jasno, te biegi chodzą ciezko podczas jazdy czy podczas postoju z wył silnikiem,

Uczucie jest takie podczas wrzucania biegu ze ciezko wskakuje przy wylaczonym silniku np jedynki nie wrzuce bez wduszenia sprzegła a chyba nie powinno byc z tym problemu...
To nie takie oczywiste, ponieważ wałki w skrzyni oraz piasty synchronizatorów posiadają uformowane powierzchie w postaci wieloklinu, inaczej jest jesli wszystko się obraca gdy auto jedzie a inaczej gdy stoii, czasem elementy sie ustawią wzgledem siebie tak że zazębienia nie wejda tylko potrzebny jest minimalny ruch, teraz jesli tarmosisz 1 przy nacisnietym sprzegle to wałki maja lecej by sie przestawić wzgledem siebie, jesli sprzegło jest puszczone wiec wałki się nieprzestawią bo z jednej strony trzyma silnik a zdrugiej koła wiec z tad ten opór. następna sprawa niewiem jaka masz skrzynie ale jesli s20 to nieradze na chama wrzucac biegów ponieważ widełki sa aluminiowe wiec je mozna uszkodzić...
Ja mam problem z 1 i 2 z 1 jest ewidentny problem poniewaz gdy jest zimny to nawet trudno ja wrzucić przy 10 km/h ale nc na to nieporadzę wiem ze pierscienie synchr sa zjechane, moze to był efekt ze skrzynia wczesniej niebyła zalana MTFem Hondy...

orzeszex
03-02-10, 17:05
Biegi ciezko wskakuja podczas jazdy.

następna sprawa niewiem jaka masz skrzynie ale jesli s20 to nieradze na chama wrzucac biegów ponieważ widełki sa aluminiowe wiec je mozna uszkodzić...
Nie znam sie za dobrze ale skrzynia s20 byla montowana w V gen a ja mam VIgen czyli s40 zgadza sie??
Czyli generalnie wymiana wysprzeglnika ktory to i tak mam wymieniec ze wzgledu na ten korek powinna pomóc tak??Tylko dlaczego przed wymiana skrzynia chodziła lepiej??

skolopendra
03-02-10, 19:00
ale skrzynia s20 byla montowana w V gen a ja mam VIgen czyli s40 zgadza sie??

tak

SPUTNIK1957
03-02-10, 19:47
Biegi ciezko wskakuja podczas jazdy.

Nie znam sie za dobrze ale skrzynia s20 byla montowana w V gen a ja mam VIgen czyli s40 zgadza sie??
Czyli generalnie wymiana wysprzeglnika ktory to i tak mam wymieniec ze wzgledu na ten korek powinna pomóc tak??Tylko dlaczego przed wymiana skrzynia chodziła lepiej??

Na mój łeb to wyglada że nie do konca odłanczajace sprzegło jest winne, myslę że to jest łatwo sprawdzić, na zatrzymanym samochodzie przy chodzacym silniku poprostu wcisnać sprzęgło i po 3-4 sekundach próbować wrzucić jakis bieg 1,2 jesli podczas wrzucania słychać nawet delikatne chrupniecie to poprostu siłownik lub pompa jest do wymiany, Generacjami bym się niesugerował,bo MA9 to też VIgen a mam S20, Gdzieś to pisze na skrzyni jaki typ ale juz niepamietam gdzie

lar
03-02-10, 19:59
TUTAJ (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2929) masz wszystko o skrzyniach

SPUTNIK1957
03-02-10, 20:15
No czyli mniej wiecej po roku mozna stwierdzić jaka skrzynia, 94-95 to S20 96 w zwyż to S40 ....

lar
03-02-10, 20:23
ja mam VIgen czyli s40 zgadza sie??
D14A2 seryjnie ma akurat s20, dopiero po-liftingowe mają s40 (klik (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=2496))

teg
03-02-10, 23:04
D14A2 seryjnie ma akurat s20, dopiero po-liftingowe mają s40 (klik)

No nie żartuj

orzeszex
04-02-10, 21:23
A czy winą wysprzeglnika moze byc ze przy wciskaniu sprzegła biegi ida do gory o jakies 500obr a pozniej dopiero spadaja??

SPUTNIK1957
04-02-10, 22:25
..... znaczy obroty,
z opisu wynika że coś zabardzo cięzko obraca się wałek główny w skrzyni, coś mam przeczucie że ten wysprzeglik oraz pompę możesz mieć dobrą , a coś w skrzyni niehula jak trzeba.

Jarosław
02-03-10, 10:12
Przeczytałem temat ale mam problem który nie do końca podchodzi

Przebieg samochodu to 245kkm, skrzynia była wymieniona na używkę przy przebiegu 120kkm (było to kilka ładnych lat temu). Skrzynia chodzi cicho, bez zgrzytów wchodzą biegi i wydaje się że po załączeniu biegów ładnie wszystko pracuje, żaden bieg nie ma tendencji do wyskoczenia itp.

Problem mam następujący, biegi przy włączonym silniku ciężko wchodzą, szczególnie 1 i 2, trzeba użyć większej siły lub powtórzyć wciśnięcie pedału sprzęgła.

Pedał sprzęgła żeby wysprzęglić trzeba wcisnąć bardzo głęboko, praktycznie jak się nie zaprze w podłodze to się jedynki czy dwójki nie wrzuci szczególnie w początkowym etapie jazdy. Czasem też wsteczny policzy zęby jak się nie wciśnie pedału do samej podłogi.

Jakie mogą być przyczyny powyższych problemów, oraz jeżeli ktoś zna ceny części i robocizny?

Olej w skrzyni mam nie wiem jaki, jak się cieplej zrobi będę chciał wymienić na MTF Hondy, czy mogę to zrobić ot tak poprostu czy należy jakoś się zabezpieczyć żeby dobrze spuścić stary olej, może trzeba przepłukać jakoś czy w ogóle lepiej nie lać MTF Hondy?

vtec
02-03-10, 11:54
Kolego, a czy ty przypadkiem nie masz zapowietrzonego układu hydraulicznego? Pamiętaj, że w hondzie sprzęgła nie są na linke, zobacz czy Ci płyn nie uciekł.

Jarosław
02-03-10, 12:34
OK, posprawdzam to, ale z tego co pamiętam to płyn jest, może już być starawy tylko.
Co do tego że linki nie mam to się orientuję :)
Zapowietrzenie, trudno mi powiedzieć, ale efektu podpompowania nie ma, po kilku naciśnięciach pedału sprzęgła działa mniej więcej w tym samym położeniu co za pierwszym.

straznik
02-03-10, 19:27
Pedał sprzęgła żeby wysprzęglić trzeba wcisnąć bardzo głęboko, praktycznie jak się nie zaprze w podłodze to się jedynki czy dwójki nie wrzuci szczególnie w początkowym etapie jazdy. Czasem też wsteczny policzy zęby jak się nie wciśnie pedału do samej podłogi.
A co to za pomysł zeby zmieniać biegi z nie do końca wciśniętym sprzęgłem?

Jarosław
02-03-10, 21:37
Właściwie we wszystkich samochodach którymi jeździłem sprzęgło działało w zakresie między skrajnymi położeniami pedału. W mojej hondzie trzeba niemal w podłogę wciskać żeby wysprzęglić całkowicie.

Każdy kierowca wyczuwa w którym położeniu następuje wysprzęglenie i u mnie jest to dosłownie gdy pedał wciskam w wykładzinę, wystarczy centymetr luzu zostawić między pedałem a podłogą żeby napęd był przenoszony.

straznik
02-03-10, 22:47
ja uwazam ze to nic zlego i Zawsze trzeba ten pedal wciskac do konca. Nie ma znaczenia jakies tam wyczucie. a kiedy nacisniesz do konca to biegi wchodza normalnie?

Civ dohc
02-03-10, 23:27
Jeśli wysprzęglik jest ok i nie jest zapowietrzony, to na bank kończy się tarcza sprzęgła. Robi się za cienka i sprzęgło nie do końca rozłącza silnik ze skrzynią i stąd ten opór, szczególnie właśnie na tych biegach co opisujesz.

Jarosław
02-03-10, 23:49
Ciężko wchodzą po naciśnięciu do samej podłogi.

Pompy jeszcze nie obejrzałem dokładnie, ale wysprzęglik wygląda bardzo kiepsko ze względu na rdzę, boję się ruszyć odpowietrznik szczerze mówiąc.

Obawiam się że może się kończyć tarcza sprzęgła, niby nie ślizga się ale może to być już sama końcówka.

vtec
03-03-10, 12:53
ja uwazam ze to nic zlego i Zawsze trzeba ten pedal wciskac do konca. Nie ma znaczenia jakies tam wyczucie. a kiedy nacisniesz do konca to biegi wchodza normalnie?

A dla niektórych jest to niewygodne :) Np. ja wolę jak sprzęgło łapie troche dalej, po za tym jest wtedy mniejsze prawdopodobieństwo zgrzytnięcia w czasie szybkiej zmiany biegu :D

siwik
30-03-10, 09:34
Ciężko wskakują tzn. jakbyś w bagnie gęstym wajhą mielił, czy z wyczuwalnym zgrzytem?

.

Czołem

ja mam u siebie właśnie tak jakbym wajhą w gęstym bagnie miełił.. :confused:
płyn sie zwarzył? ktoś towotem zalał? (autko kupione miesiąc temu - jeszcze go do końca nie rozgryzłem)

grzebiąc po internecie znalazłem m.in. coś takiego:

"Ale najważniejszy jest olej tzn powinien być zalany fabryczny MTF-II lub jego zamiennik 10W40 (silnikowy, taki zaleca HONDA w sowojej instrukcji serwisowej !) w żadnym przypadku nie wolno lać oleju przekładniowego np 80W, gdyż powoduje on ciężką pracę synchronizatorów."

"jeśli dżwignia zmiany biegów ciężko pracuje-z oporem, to trzeba sprawdzić połączenie które znajduje się centralnie pod nią. (podnośnik lub kanał )"

"Mechanior dzisiaj stwierdził, że coś się zatarło, ponoć jakaśtulejka.W piątek jadę to robić, zobaczymy co wyjdzie w praniu."

"Może zapieczone albo zardzewiałe tulejki w skrzyni biegów?"

Jakieś pomysły jeszcze? jak juz sie do tego dobiore to chcialbym miec jakis plan dzialania ;)

Gregu
30-03-10, 17:23
Ciężko wchodzą po naciśnięciu do samej podłogi.

Pompy jeszcze nie obejrzałem dokładnie, ale wysprzęglik wygląda bardzo kiepsko ze względu na rdzę, boję się ruszyć odpowietrznik szczerze mówiąc.

Obawiam się że może się kończyć tarcza sprzęgła, niby nie ślizga się ale może to być już sama końcówka.

A próbowałeś po prostu wyregulować sprzęgło, żeby brało wyżej??? Wymiana pompy i wysprzęglika to nie są duże koszty, jak się dobrze poszuka. U mnie czasem też cieżko wbić bieg, szczególnie jak auto troszkę dłużej postoi i najczęściej na mrozach, a wymieniłem olej na MTF, wysprzęglik i pompkę. Mam też juz nowe sprzęgło, to po założeniiu zobaczę czy się coś poprawi - oby.

siwik
02-04-10, 10:34
Czołem

ja mam u siebie właśnie tak jakbym wajhą w gęstym bagnie miełił.. :confused:
płyn sie zwarzył? ktoś towotem zalał? (autko kupione miesiąc temu - jeszcze go do końca nie rozgryzłem)

grzebiąc po internecie znalazłem m.in. coś takiego:

"Ale najważniejszy jest olej tzn powinien być zalany fabryczny MTF-II lub jego zamiennik 10W40 (silnikowy, taki zaleca HONDA w sowojej instrukcji serwisowej !) w żadnym przypadku nie wolno lać oleju przekładniowego np 80W, gdyż powoduje on ciężką pracę synchronizatorów."

"jeśli dżwignia zmiany biegów ciężko pracuje-z oporem, to trzeba sprawdzić połączenie które znajduje się centralnie pod nią. (podnośnik lub kanał )"

"Mechanior dzisiaj stwierdził, że coś się zatarło, ponoć jakaśtulejka.W piątek jadę to robić, zobaczymy co wyjdzie w praniu."

"Może zapieczone albo zardzewiałe tulejki w skrzyni biegów?"

Jakieś pomysły jeszcze? jak juz sie do tego dobiore to chcialbym miec jakis plan dzialania ;)


Problem rozwiązany - piszę jakby komuś kiedyś się przytrafiło - wygrała opcja nr 2 czyli połączenie pod drążkiem - trzeba było poluzować i prysnąć WD40 bo po zimie przyrdzewiały śrubki w tulejce. Jak ktoś jest mały albo ma małą żonę można to zrobić na lewarku ale przy większych gabarytach potrzebny kanał albo podnośnik. Efekt - drążek chodzi luźno a biegi wchodzą b. łatwo.

Pozdrawiam.

kamil-wawa
02-04-10, 13:40
http://img191.imageshack.us/img191/1814/lewx.jpg (http://img191.imageshack.us/i/lewx.jpg/)

Dla potomnych rysunek - żeby smigało to długo trzeba rozebrac i przesmarowac tulejke smarem lub białym smarem silikonowym...psikanie WD40...pomoże na krótki okres czasu. WD40 to nie smar a penetrator.

siwik
02-04-10, 21:05
słusznie prawisz ale w takie rzeczy można bawić się jak jest czas, a jak nie ma - wd40 jest niezastąpiony :D

MariuszR1
15-08-10, 23:13
Właściwie we wszystkich samochodach którymi jeździłem sprzęgło działało w zakresie między skrajnymi położeniami pedału. W mojej hondzie trzeba niemal w podłogę wciskać żeby wysprzęglić całkowicie.

Każdy kierowca wyczuwa w którym położeniu następuje wysprzęglenie i u mnie jest to dosłownie gdy pedał wciskam w wykładzinę, wystarczy centymetr luzu zostawić między pedałem a podłogą żeby napęd był przenoszony.


Miałem podobnie, wystarczyło trochę puścić sprzęgło i już brało. Okazało się że wysprzęglik był zapowietrzony i płyn mocno zanieczyszczony. Po wymianie płynu i odpowietrzeniu jest dużo dużo lepiej, sprzęgło zaczyna brać w wyższym położeniu pedału.