Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Hania 1,3 gaźnik 95 r. zalewany gażnik, wysokie obroty na ssaniu



Jupek
28-01-10, 20:19
Witam !
Jestem posiadaczem Hondy Civic 1,3 16V z 95r. w gaźniku (silnik d13b2). Parę dni temu nagle (wcześniej nie było żadnych objawów), kiedy zatrzymałem sie żeby puścić auto z przeciwka i zrzuciłem na luz Hania zaczęła się dławić i zgasła. Próba odpalenia zakończyła sie niepowodzeniem. Dopiero po odczekaniu auto odpaliło, ale musiałem ostro gazować żeby dojechać do domu (dobrze ze stało sie to 100m od domu). Sprawdziłem świece (okopcone - wyczyszczone - po załączeniu silnika znowu czarne). Odpuściłem, więc sobie, (bo z wykształcenia to ja jestem informatyk ) i na drugi dzień jakoś doczłapałem sie do mechanika. Ten potrzymał auto 4 dni i oddał niezrobione mówiąc ze sprawdził cały aparat zapłonowy itd. i że musi to być gaźnik a on się tego nie podejmie. Pojechałem, więc do innego warsztatu (znajomy) i chłopaki wyregulowali mi tam jakąś śrubką dawkowanie paliwa, bo zalewało gaźnik. Podobno śrubka była odkręcona na maxa i przez to cały gaźnik zalewało - pytanie brzmi jak to się stało, że wcześniej było wszystko ok i nikt tam nie kręcił a teraz zaczęło zalewać?? Może mieć to związek, że dolałem uszlachetniacza do paliwa i może cos wypłukałem/odetkałem i zaczęło zalewać ??

To taka mała opowiastka, bo ten problem znikł wraz z wyregulowaniem tą śrubką. Problem mam inny i z tym zwracam sie do Was, bo mechanicy też rozkładają ręce a walczę z tym już pół roku. Chodzi o wysokie ssanie zawsze jak odpalam i czy to lato czy zima silnik wchodzi na ok 4000 obrotów i trwa to jakaś 1-2 min. Większość mechaników boi się sie tego dotykać i mówią, że tak ma być - ja przeszukiwałem to forum i niestety nie znalazłem nic konkretnego, więc znowu zapytam - co mogę z tym zrobić - co przekazać znajomym mechaniką - gdzie szukać powodów takiego ssania i jak usunąć tą niewątpliwą usterkę, bo boje sie ze niestety, ale silnik mojej Hani strasznie cierpi przy tym ssaniu .

Pozdrawiam i z góry dzięki za wszelką pomoc

kristico86
29-01-10, 15:10
Witam !
Jestem posiadaczem Hondy Civic 1,3 16V z 95r. w gaźniku (silnik d13b2). Parę dni temu nagle (wcześniej nie było żadnych objawów), kiedy zatrzymałem sie żeby puścić auto z przeciwka i zrzuciłem na luz Hania zaczęła się dławić i zgasła. Próba odpalenia zakończyła sie niepowodzeniem. Dopiero po odczekaniu auto odpaliło, ale musiałem ostro gazować żeby dojechać do domu (dobrze ze stało sie to 100m od domu). Sprawdziłem świece (okopcone - wyczyszczone - po załączeniu silnika znowu czarne). Odpuściłem, więc sobie, (bo z wykształcenia to ja jestem informatyk ) i na drugi dzień jakoś doczłapałem sie do mechanika. Ten potrzymał auto 4 dni i oddał niezrobione mówiąc ze sprawdził cały aparat zapłonowy itd. i że musi to być gaźnik a on się tego nie podejmie. Pojechałem, więc do innego warsztatu (znajomy) i chłopaki wyregulowali mi tam jakąś śrubką dawkowanie paliwa, bo zalewało gaźnik. Podobno śrubka była odkręcona na maxa i przez to cały gaźnik zalewało - pytanie brzmi jak to się stało, że wcześniej było wszystko ok i nikt tam nie kręcił a teraz zaczęło zalewać?? Może mieć to związek, że dolałem uszlachetniacza do paliwa i może cos wypłukałem/odetkałem i zaczęło zalewać ??

To taka mała opowiastka, bo ten problem znikł wraz z wyregulowaniem tą śrubką. Problem mam inny i z tym zwracam sie do Was, bo mechanicy też rozkładają ręce a walczę z tym już pół roku. Chodzi o wysokie ssanie zawsze jak odpalam i czy to lato czy zima silnik wchodzi na ok 4000 obrotów i trwa to jakaś 1-2 min. Większość mechaników boi się sie tego dotykać i mówią, że tak ma być - ja przeszukiwałem to forum i niestety nie znalazłem nic konkretnego, więc znowu zapytam - co mogę z tym zrobić - co przekazać znajomym mechaniką - gdzie szukać powodów takiego ssania i jak usunąć tą niewątpliwą usterkę, bo boje sie ze niestety, ale silnik mojej Hani strasznie cierpi przy tym ssaniu .

Pozdrawiam i z góry dzięki za wszelką pomoc

w d13b2 to raczej normalne ale powinna byc jeszcze śróbka od ustawienia ssania/obrotów ssania - kiedys o tym czytałem na tym forum ale jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi...a jakie masz obroty po wyłaczeniu ssania jak już się motor nagrzeje????

Skoti
29-01-10, 16:07
Po lewej stronie gaźnika jest.
Możesz wyregulować ssania na 2 sposoby. jeden na oko podajrze zakręcając (lub odkręcając-nie pamiętam dokładnie) co pół obrotu srubkę-najszybszy sposób ale do zrealizowania na zimnym silniku w 1 fazie ssania-czyli wtedy gdy masz takie obroty.
Lub postąpić zgodnie z manualem czyli ściągnąć puche odpiąć wężyk-nie pamiętam, który(w manualu znajdziesz odpowiedz) i ustawić- wybierając ten sposób możesz to zrobić za zagrzanym silniku ponieważ po odpięciu wężyka ssania się automatycznie włączy.
Jak dobrze poszukasz na forum znajdziesz gdzieś post gdzie był rysunek która to śrubka dokładnie. Chyba że jestes z okolic Chorzowa, Katowic, Bytomia to ci to wyreguluje na miejscu

Muzyk-Grzes
30-01-10, 00:19
Ja ten temat już przechodziłem i jest on na forum, obawiam się że znajomi ci za dużo nie regulowali, a Skoti ma zupełną rację, jest nawet w manualu jak wyregulować ssanie. Najczęstszą przyczyna takiego ssania jest zwykła niewiedza mechaników o regulacji obrotów biegu jałowego. Z uporem maniak każdy z nich zabiera się za regulowanie obrotów silnika śrubką od ustawiania przepustnicy. Jeśli obroty jałowe są za niskie, to po odkręceniu przepustnicy otwiera się na tyle że obroty wracają na swoje miejsce, ale automatycznie ssanie wzrasta. Śrubka regulacji biegu jałowego jest z tyłu za gaźnikiem ,to taki plastikowe pokrętło około 2cm średnicy. Poniżej jest też zaślepka a pod nią regulacja mieszanki. Śruba przy lince gazu nie służy do ustawienia obrotów a do regulacji przepustnicy przez co i do ustawienia obrotów na ssaniu.
Poszukaj w moich postach lub na forum, temat " wysokie obroty na ssaniu" na pewno znajdziesz rozwiązanie.