PDA

Zobacz pełną wersję : Gługo gaśnie kontrolka oleju



kj-19871
27-01-10, 17:33
Witam z mrozami pojawił sie w hondzie problem, Mianowicie -24 kontrolka znika po minucie i potrafi mrugać w czasie jazdy po 1km gaśnie i juz sie nie zapala... po pracy gdy jest już -10 odpalam znika po 5 sekundach. lekko ciepły silnik gaśnie od razu po odpaleniu tak jak być powinno.
Dodam ze mam wgniecioną miskę
http://img685.imageshack.us/img685/1747/milkg.jpg (http://img685.imageshack.us/i/milkg.jpg/)
http://img141.imageshack.us/img141/909/miska.jpg (http://img141.imageshack.us/i/miska.jpg/)
mimo ze na bagnecie był stan dolałem leko za max bo wgniot na pewno powodował mały brak albo duzy... Wczoraj wynieniłem w tym celu olej, sytuacja ta sama ...
Czy to wina miski i złego stanu oleju?
Czy to wina pompy oleju?
czyja to wina ? :D
Mróz mrozem ale powinien gasnąć
Dodam ze gleba hondy jest spora i miska czasem sniegu dotyka czła noc :/

Misiekemeryt160
27-01-10, 17:37
przy mrozach moze sie pojawiac peoblem dłużej gasnącej kontrolki oleju. na jakim jeździsz oleju?
tematów takich jest wiele.... wgnieciona kiska może byc tez problemem że potrafi ci mrugnąć kontrolka.

Nemereth
27-01-10, 17:41
Miałem ten problem i był na forum.

Robiłem tak, że po 5 max 10 sekundach gasiłem samochód. Wyłączyłem stacyjke i od nowa, czasem na sekunde dodawałem gazu przy odpaleniu do 3 k obrotów. Miałem tak kilka dni, dziś problemu już nie ma. Może pompa albo coś innego. U mnie maxymalnie 15 sekund po odpaleniu się paliła. Czasem jak wyjeżdzałem po górach śnieżnych po odpaleniu jeszcze mignęła ale chwile popracował i na dobre znikała.

W każdym bądź razie samochód bez napraw śmiga dalej. Nie trzymaj włączonego silnika tak jak pisałeś minute z włączoną kontrolką, może faktycznie smarowanie wtedy jest do dupy i tylko silnik zmarnuje.

Za pierwszym razem jak nie zgasła po odpaleniu to wyłączyłem silnik od razu wystraszony ;ppp

kj-19871
27-01-10, 17:44
Castrol Magnatec 10w40 Gasiłem ale póki nie był lekko ciepły migała lekko sie zapalała :/ wymienie na początek miske zobacze co będzie sie działo ...

rider143
27-01-10, 17:45
Najprawdopodobniej miska jest tak pogięta, że dotyka do smoka pompy oleju. Przy niskich temperaturach i oleju o konsystencji jogurtu olej nie nadąża dopływać pod smok. Po rozgrzaniu oleju problem znika bo i olej rzadszy...
p.s. jazda ze świecącą kontrolką ciśnienia oleju to największa głupota. Ale jak zatrzesz silnik to się nauczysz :)

kj-19871
27-01-10, 17:48
przecież nie rozpalę pod nią ogniska a codziennie do pracy dojechać musze :( postaram sie jak najszybciej zdobyć miske i wymienic

rider143
27-01-10, 18:02
Bilet autobusowy może się okazać znacznie tańszy od drugiego silnika...

kj-19871
27-01-10, 18:06
Bilet autobusowy może się okazać znacznie tańszy od drugiego silnika...
Jak byś miaszkał w takiej wsi to byś na pieszo doszedł predzej :D
Co chwile zabierają autobusy, jak by nie auto to pupa blada... ale nie o tym temat. myszle ze to wina smoka jak pisze kolega wyżej postaram sie jakos nie zajeździc mojego d13 ...

Nemereth
27-01-10, 18:10
Najprawdopodobniej miska jest tak pogięta, że dotyka do smoka pompy oleju. Przy niskich temperaturach i oleju o konsystencji jogurtu olej nie nadąża dopływać pod smok. Po rozgrzaniu oleju problem znika bo i olej rzadszy...
p.s. jazda ze świecącą kontrolką ciśnienia oleju to największa głupota. Ale jak zatrzesz silnik to się nauczysz :)

hmm, miske mam prostą, nie jest pogięta, olej Motul Synergie+ 10W40, dobry wg kilometrażu. Co prawda już nie mam tego problemu ale ciekawe czemu u mnie nie gasła.

Misiekemeryt160
27-01-10, 18:13
może problem z zaworem nadciśnieniowym

lar
27-01-10, 18:14
u mnie również kontrolka nie chciała gasnąć od razu, przeważnie świeciła sie kilka sek a czasem nawet zdazyło jej sie mrugnąć kilkanaście sek po odpaleniu. Zmieniłem olej z castrola półsyntetyka na syntetyk motula założyłem filtr knechta i teraz jest gites gasnie od razu na -15* mrozie:D

Mati_1979
27-01-10, 18:22
Coraz więcej na forum o tym że kontrolki wolno się wyłączają albo olej cieknie. Pierwsza prawdziwa zima, -24* i efekty których większość nie zna:). Najważniejsze żeby kontrolka za długo się nie świeciła i troszkę oszczędzać Hanie zimą:)
Pozdro Krzysiek!!

Nemereth
27-01-10, 18:23
Ostatnimi dniami mamy po -20 nawet -30 z hakiem było jakoś na dniach ale jest ok więc jestem lekko zdziwiony że znów nie ma tego problemu.

Filtr zmieniam z wymianą oleju, mam OEM Honda.

Mati_1979
27-01-10, 18:25
Hania się zahartowała:)

jak na razie u mnie (odpukać) też wszystko ok.

Misiekemeryt160
27-01-10, 18:30
ponizej - 2o ja już bym nie próbował odpalic auta....

a awarie układu smarowania tez sie zdarzają:

http://img97.imageshack.us/img97/7640/awaria.jpg (http://img97.imageshack.us/i/awaria.jpg/)

Nemereth
27-01-10, 18:31
Teoretycznie 10W40 jest do -30.

Mati_1979
27-01-10, 18:34
ja mam 5w50


ponizej - 2o ja już bym nie próbował odpalic auta....

a awarie układu smarowania tez sie zdarzają:

Co się stało??

skolopendra
27-01-10, 18:36
mnie gaśnie o ok 4sek.


Dodam ze mam wgniecioną miskę

ale może to być jej wina

Misiekemeryt160
27-01-10, 18:40
ja mam 5w50



Co się stało??



drugi post w tym temacie:

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=66611

Mati_1979
27-01-10, 18:55
drugi post w tym temacie:

Już przeczytałem i znów coś więcej wiem:D strasznie to wyglądało u ciebie ale na szczęście nic aż tak strasznego.

lar
27-01-10, 19:03
a propos miski olejowej czy takie wgięcie miski jak na zdjęciu jest jakimś problemem? i jak by ktoś mógł zaznaczyć w którym mniej wiecej miejscu w misce znajduje sie ten "smok" od pompy oleju?
http://img15.imageshack.us/img15/5539/wgietamiska.th.jpg (http://img15.imageshack.us/i/wgietamiska.jpg/)

Mati_1979
27-01-10, 19:14
według mnie to szczegół.

rider143
27-01-10, 19:59
W serwisówce masz zdjęcie miski od wewnątrz-smok jest centralnie w studzience.

artek0903
27-01-10, 21:00
ponizej - 2o ja już bym nie próbował odpalic auta....

a awarie układu smarowania tez sie zdarzają


to w B czy D?

spychu
27-01-10, 21:06
ponizej - 2o ja już bym nie próbował odpalic auta....

a awarie układu smarowania tez sie zdarzają:
A to niby dlaczego przy -20 juz bys nie probowal odpalac auta ?

Jak ktos ma zalanego najtanszego mineralnego Lotosa czy bog wie co, wymieniane wraz z filtrem co nie wiadomo ile to jasne.

Kazdy jeden normalny polsyntetyk czy syntetyk spokojnie daje rade i przy wiekszych mrozach niz -20'C.

U mnie na Motulu 6100 10W40 z filtrem Knehta przy mrozach -15/-20 kontrolka cisnienia gasnie odrazu po uruchomieniu, nie swieci nawet sekundy.

Misiekemeryt160
27-01-10, 21:20
to w B czy D?

w D16 taki numer miałem. identyczne okolicznosci jak Twoje. cały czas było dobrze i nagle o 6 rano jak ruszałem z pod uczelni to zapaliła się kontrolka i taki charakterystyczny dźwięk....ale to dobzre że wyrzuciło filtrem... bo zawsze mogła tez panewa sie obrócić.


A to niby dlaczego przy -20 juz bys nie probowal odpalac auta ?

Jak ktos ma zalanego najtanszego mineralnego Lotosa czy bog wie co, wymieniane wraz z filtrem co nie wiadomo ile to jasne. z reguły przyjmuje zasad ze od pierwszej cyfry mojego oleju odejmuję 30- czyli w przypadku 10W 60 wychodzi mi -20 i dla mnie to taka granica przy której juz nie odpalam auta. Wiem że pewnie daje rade olej przy nizszych temp ale ja tego juz nie sprawdzam tylko chowam auto do garażu.

kj-19871
27-01-10, 21:36
A powie mi ktoś jeśli tak mam wgnieciną miske to powinienem tez wlac za max bagnetu oleju ? bezpiecznie bedzie na czas wymiany miski ?

Mati_1979
27-01-10, 21:53
A powie mi ktoś jeśli tak mam wgnieciną miske to powinienem tez wlac za max bagnetu oleju ? bezpiecznie bedzie na czas wymiany miski ?

przy poziomie max nic ci się nie stanie a i tak będziesz miał mniej oleju niż zwykle przez te wgięcie.

kj-19871
27-01-10, 22:00
Wczoraj wymieniłem wlałem 3l i troche :/ a z tego co pamietam zawsze te 3,5 wchodziło

Własnie byłem w hondzie :) odpaliłem swieci od razu zgasiłem i odpaliłem ponownie zgasła jak by wszystko było super :D i juz sie nie zapaliła co najlepsze :D
jutro z rana zrobie to samo :) az mi się humor poprawił :D

Mati_1979
27-01-10, 22:32
ale jak naj szybciej załatwiaj michę.
Pozdro!!

kj-19871
27-01-10, 22:38
micha juz jest ;) jutro wyjedzie do mnie ;)

Nemereth
27-01-10, 22:43
A powie mi ktoś jeśli tak mam wgnieciną miske to powinienem tez wlac za max bagnetu oleju ? bezpiecznie bedzie na czas wymiany miski ?

Nie ma sensu wlewania więcej niż miarka mówi.

Mati_1979
27-01-10, 22:53
Nie ma sensu wlewania więcej niż miarka mówi.

ja mówie o MAX, ponad miarkę raczej nie zalecane. Bo zazwyczaj zalewa się połowa lub 3/4.

Nemereth
27-01-10, 22:54
mówimy o znaczniku MAX ponad miarkę raczej nie zalecane.

Tak, o tym mówiłem :) wlewanie więcej może zaszkodzić.

analyzer64
25-02-10, 19:07
Podłączę się do tematu.

Otóż od około dwóch dni, po dłuższym postoju auta np. po nocy, podczas uruchamiania silnika kontrolka oleju nie gaśnie od razu, tylko zgaśnie i mignie szybko, po czym już się nie świeci. Oleju jest w normie, miski nie oglądałem jeszcze.

Jeżdżę na oleju Repsol 10W40.

pwl
25-02-10, 19:10
Miałem tak chwilę przed wymianą oleju ;) Może to zbieg okoliczności po prostu. Silnik żyje dalej i ma się dobrze :D

analyzer64
25-02-10, 19:17
W te największe mrozy było dobrze, na razie poobserwuję. Myślałem że to auto po prostu stawiam na zbyt pochyłej nawierzchni (parking ma niewielki spadek) ale to już by była paranoja jakaś, gdyby to było przez to.

Mati_1979
25-02-10, 19:22
W te największe mrozy było dobrze, na razie poobserwuję. Myślałem że to auto po prostu stawiam na zbyt pochyłej nawierzchni (parking ma niewielki spadek) ale to już by była paranoja jakaś, gdyby to było przez to

Po dłuższym postoju cały olej spływa do miski i przy odpaleniu pompa musi pompnąć olej z powrotem i chwilkę to trwa a wiadomo jak jest chłodno to olej gęstszy i pompa ma ciężej.

analyzer64
25-02-10, 19:24
No nie zdziwiłbym się gdyby taka sytuacja wystąpiła w te mrozy po -25'C, ale wtedy kontrolka gasła od razu - a przy tak niskich temperaturach olej naprawdę jest gęsty. Natomiast teraz gdy mamy już dodatnie temperatury jest to dla mnie zastanawiające, że ta kontrolka mignie i dopiero gaśnie.

skolopendra
26-02-10, 16:14
Jeżdżę na oleju Repsol 10W40.

pora więc go wymienić na coś normalnego ;)

frst
26-02-10, 21:26
a propos miski olejowej czy takie wgięcie miski jak na zdjęciu jest jakimś problemem?

Dzisiaj wymieniłem miskę, ponieważ wgniecenie było mniej więcej takie jak u Ciebie (to samo miejsce), a wystarczyło aby także minimalnie zagięła się powierzchnia pod smokiem. Tak samo kontrolka gasła po 10-15 sek. na zimnym (po całej nocy) i 2-3 sek na ciepłym. Teraz jak ręką odjął, gaśnie momentalnie po odpaleniu.
Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zdjąć miskę, bo tak to sobie tutaj wszyscy możemy wróżyć...

krugger
18-03-10, 23:53
Jeżdżę na oleju Repsol 10W40.
pora więc go wymienić na coś normalnego ;)



Repsol to najwyzsza półka jeśli chodzi o olej silnikowy, można go postawic obok motula. Honda stosuje go jako flagowy olej w swoich motocyklach jak i rowniez w swoich maszynach wystawianych na motoGP. Koncern Repsol to rowniez jeden z wiekszych koncernów na świecie.

http://www.repsol.com/es_en/

Sam przymierzam sie do kupna oleju Repsol, naczytałem sie na zagranicznych forach samych pozytywnych opinii. W Polsce jest on praktycznie nie znany, Motul tez kiedys nie byl znany i posrod zwyklych kierowcow dalej nie jest :)