Zobacz pełną wersję : Tarcze i klocki...co się teraz rozsądnie kupuje ?
Do jazdy po miescie w zupelnosci wystarczy tarcza ATE / TRW / Febi / BluePrint / Speedmax lub co tylko innego chcesz ze zwyklym klockiem ATE / TRW / Ferodo / Brembo
kupuj tak jak ja speedmax tani i podobno dobry
To dobry czy podobno bo jak dla mnie to zasadnicza różnica
No to już lepiej
Wiesz różnie można odebrać jak się czyta ;)
doradzi mi ktoś co warto wybrać do mojej EJ9
służy mi jako dupo- i lansowóz ;D
http://moto.allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-honda-civic-gen-iv-v-vi-i3041158577.html
http://moto.allegro.pl/bosch-tarcze-klocki-przod-honda-civic-iv-v-240mm-i2967636834.html
http://www.mikoda.pl/sklep/10805,HONDA-CIVIC-V-Hatchback--EJ9--EK1-3-4--1-4-i-S--EJ9---66kW-90KM-
z góry dziękuje za odpowiedzi
Jako, ze masz polifta (sugeruje sie zdjeciem z avataru), zaden komplet z linkow nie bedzie pasowal do Twojego auta bo u siebie masz hamulce 262mm a nie 240mm :)
Walnuts.inc
27-02-13, 10:28
A czy tarcze i bębny ABE są coś warte? Styl jazdy emerycki.
No właśnie. Jestem na etapie kupna tarcz i klocków do D13B2, więc i hebel ogromny 231mm. Styl jazdy normalny w trybie mieszanym i czasem hamowanie z prędkości 140kmph powiedzmy. Czy zwykłe tarcze ABE i jakieś tam klocuszki Ferodo dadzą sobie w zupełności radę? Hamulce muszą mi wystarczyć na około 2/3 lata jazdy.
W koszty ładować się do jazdy po mieście chyba nie jest opłacalne. Tarcza ABE (mam bębny tej firmy i na razie jest ok) w intercarsie kosztuje 65PLN a już ATE 140PLN.
Wystarcza, klocek Ferodo Premier, jak tarcza moze i na te 3 lata starczy tak o klocku zapomnij :)
A jakie wymiary ma mieć klocek do tarczy 231? Wydaje mi się, że 115.5 / 45 / 15, ale wolałbym potwierdzoną informację.
Taki jak podales i ma wygladac tak
http://www.czesci.v10.pl/img/zdjecia/p--0b--83--0b83a7ee9eb7d757437a90d92276aba1500x500.jpg
Po prawej stronie są klocki z taką blaszką. Te co mi sprzedano nie mają tej blaszki. Wszystkie są takie jak po lewej stronie. Ma to jakieś znaczenie? Po co jest ta blaszka?
Z tego co doczytałem, to te blaszki mają za zadanie ocierać o tarczę i dzwonić, gdy kończą się klocki. Raczej nie dopuszczam do takiego momentu i przynajmniej raz na sezon sprawdzam jak i co w samochodzie się dzieje.
Klocki, które kupiłem to Ferodo Premier, o takie:
http://imageshack.us/a/img855/9875/wsservepicx.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/855/wsservepicx.jpg/)
Wystarcza, klocek Ferodo Premier, jak tarcza moze i na te 3 lata starczy tak o klocku zapomnij :)
Ja w swoim civicu od 3 lat (czyli od momentu kupna -minęło w grudniu) nie robiłem tarcz ani klocków a jeszcze żyją bo były sprawdzane ostatnio u znajomego mechanika :) a mam tylko nędzne 242 jeszcze. Da się? Da się :) Zależy co się kupi i jak kto jeździ.
Ja w swoim civicu od 3 lat (czyli od momentu kupna -minęło w grudniu) nie robiłem tarcz ani klocków a jeszcze żyją bo były sprawdzane ostatnio u znajomego mechanika :) a mam tylko nędzne 242 jeszcze. Da się? Da się :) Zależy co się kupi i jak kto jeździ.
Ja hamulców nie robiłem od momentu kupna, a mija 5 lat (a ile lat mają to nie wiem). Jeszcze hamują, ale chcę je zrobić, żeby nie było niespodzianek. Tarcze mają dość duże wżery i kołnierzyk po zewnętrznej stronie na jakiś milimetr. Do tego w jarzmach popękane gumki harmonijki. Zrobię i będzie spokój na parę latek.
Pozostaje tylko kwestia tych blaszek w klockach.
Pozostaje tylko kwestia tych blaszek w klockach.
Sam sobie odpowiedziałeś do czego są.
:D
Sam sobie odpowiedziałeś do czego są.
:D
To spokojnie montuję. Jak dla mnie informacja o zużytych klocach jest do pominięcia :-)
EDIT:
I po wymianie. Wymieniłem tarcze i klocki. Odkręcałem całe zaciski wraz z jarzmami. Wymieniłem gumki od prowadnic i nasmarowałem same prowadnice. Blaszki prowadzące oraz dociskające klocki elegancko wyczyszczone. Wymieniłem tłoczki i uszczelki tłoczków. ten wewnętrzny uszczelniacz i harmonijkę. Na koniec poskładałem całość, odpowietrzyłem i za przeproszeniem dupa. Hamuje gorzej jak zużyte stare hamulce. Wiem, że muszą się dotrzeć, ale wydaje mi się, ze powinno być lepiej jak przed wymianą. Zastanawiam się czy pompa hamulcowa albo serwo nie wyrabia i jest za mała siła na tłoczku.
Witam wszystkich! Zaczęło mi szumieć gdy hamuję. To najprawdopodobniej zużyte klocki. Pierwszy raz postanowiłem wymienić je sam. Mam parę pytań z tym związanych:
1. Jakie klocki do wersji z ABSsem polecacie?- opcja ekonomiczne raczej, najlepiej Trójmiasto,
2. Czy coś w wymianie klocków jest w Hondzie wyjątkowego, innego, na co powinienem uważać?- z tego co wiem to muszę zdjąć koło, zdjąć przewód, wymienić klocki, wcisnąć tłoczek, założyć, "napompować" hamulcem płyn i po sprawie. Czy tak?
Moja Honda to Civic 1,4, sedan, EJ, silnik D14Z2.
Chłopaki mam problem :/ tarcze ATE klocki Ferodo fdb777 i piszczą jak dostaną temperatury :/ to 2 razy wymieniałem i jest to samo
niestety nic nie zrobisz z tym piszczeniem Jak kiedys mialem premiery tez zdarzalo im sie zapiszczec. Masz 2 rozwiazania:
1) Przyzwyczajasz sie
2) zmieniasz klocek na inny - ja tak zrobilem
Posmaruj smarem miedzianym miejsce styku tloczka z klockiem, krawedzie klocka zetnij pod kontem 45stopni tylko nie za gleboko. Powinno przestac piszczec.
Ktos sie orientuje gdzie dostane dobra oferte na ds performance pod zacisk 282 z preli? (fds 905)
Panowie, jakie klocki są odpowiednie do Hondy Civic 1.4is, sedan, EJ, silnik D14Z2 z ABSem?
Ktos sie orientuje gdzie dostane dobra oferte na ds performance pod zacisk 282 z preli? (fds 905)
Ja sie orientuje :)
Panowie, jakie klocki są odpowiednie do Hondy Civic 1.4is, sedan, EJ, silnik D14Z2 z ABSem?
Takie o wymiarach 136.5 x 57.5 x 16-17
http://www.motoneo.pl/img/3/mid/605820.jpg
Czas u mnie by wymienic na przodzie tarcze z klockami. Myslalem o tarczach Brembo ( wentylowane 260mm ) z klockami ATE. Nada sie taki zestawik?
Mam może takie głupie pytanie. Kupiłem swap na przód z zaciskami pod tarcze 262mm, tylko nie wiem z jakiego civica. I tu moje pytanie czy każde klocki dedykowane pod zaciski 262 będą pasować?
I tu moje pytanie czy każde klocki dedykowane pod zaciski 262 będą pasować?
Z tego co wiem tak
Już się dowiedziałem co nie co. Okazuje się że zakupiłem zaciski z itr. Dokładnie jak w tym temacie http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8735-swap-hamulc%F3w/page235
Czyli jeśli dobrze rozumiem to takie klocki będą pasowne tak?
http://allegro.pl/ate-klocki-przod-honda-accord-v-vi-rover-600-super-i3091213981.html
N?ie te klocki nie beda pasowaly bo one sa pod 262mm a Twoj zacisk (jesli jest taki jak na wklejonym przeze mnie foto w temacie o swapie hebli) jest od 282mm i potrzebujesz klocki pod 282mm a nie 262mm.
Spychu źle mnie zrozumiałeś:) Chodziło mi raczej o wypowiedź kolegi Luchuma. Z tego co się orientuję to mam zaciski 262mm. Są trochę inne niż te ze zdjęcia, a numer 17CL14VN to dokładnie to co mam. Wnioskuję że mam 262. Chyba że się mylę to mnie popraw.
Jesli Twoje zaciski maja tyllko pusta kwadratowa dziurke w srodku a nie prostokatna z blaszka jak na moim zdjeciu, to sa od 262mm i klocki te beda wtedy pasowaly :)
Dokładnie taką dziurkę mają, a nie tą blaszkę. Czyli wychodzi na to że będą pasować:D Tylko strasznie tanio wychodzi. 57zł za komplet na przód i to jeszcze ATE, a nie jakieś nie wiadomo jakie no name. A może to jakieś fejki?
Jak dla mnie to jest bardzo tanio, srednio polowe tego co trzeba zaplacic za te klocki.
No właśnie. Dlatego się waham, bo jak tak strasznie tanio to może jakaś podróba. Niby sprzedawca ma *****iste komentarze. Może jakiś leżak magazynowy czy coś. Trudno. Najwyżej zaryzykuję i zobaczymy.
Klocki już przyszły i nawet wyglądają na original:D
Spychu ostatnie pytanie. Może trochę nie w temacie. Czy orientujesz się może czy do tych zacisków z itr będą pasować takie przewody w oplocie? http://allegro.pl/viper-przewody-w-oplocie-honda-civic-ej9-1-4-i3076662623.html ewentualnie coś z "lepszej" półki http://autoracing.pl/p/162/9337/przewody-hamulcowe-w-stalowym-oplocie-goodridge-honda-civic-ek-ej-6-8-9-em-civic-tyl-beben-1996-2000-honda-przewody-hamulcowe-uklad-hamulcowy.html
Z tyłu zostawiam bęben, a przód w odległej przyszłości zmieniałbym na 282mm.
Takie pytanko mam do znawców tematu-robię swap 262 i potrzebuję w nich zmienić tarcze. Przeglądałem trochę poprzednie posty i z tego co tam przeczytałem wynika że nie ma co inwestować i należy kupić najtańsze tarcze i jakieś lepsze klocki. Kto potwierdzi? Z góry dzięki!
Mozesz tak smialo zrobic.
Spychu napewno tak mozna zrobic??
A co jezeli np kupie tarcze za 60zł /szt i do tego klocki hawki badz jakies ferrodo ds za 3 paki , tarcza nie wytrzyma mocnego katowania pofaluje sie?? Krazy opinia ze nie wolno uzywac starych klocków do nowych tarcz, nawet mechanior mi ostatnio tak mowil. Czy w takiej sytuacji mam kupic nowy komplet klockow ? bo nieukrywajmy ale szkoda wyrzucic takie klocuszki
Spychu napewno tak mozna zrobic??
A co jezeli np kupie tarcze za 60zł /szt i do tego klocki hawki badz jakies ferrodo ds za 3 paki , tarcza nie wytrzyma mocnego katowania pofaluje sie?? Krazy opinia ze nie wolno uzywac starych klocków do nowych tarcz, nawet mechanior mi ostatnio tak mowil. Czy w takiej sytuacji mam kupic nowy komplet klockow ? bo nieukrywajmy ale szkoda wyrzucic takie klocuszki
Właśnie-jak z tym wszystkim jest? Najtańsze tarcze jakie znalazłem to ABE-warto w to się pchać? Jak jest też z tymi starymi klockami do nowej tarczy?
Spychu napewno tak mozna zrobic??
A co jezeli np kupie tarcze za 60zł /szt i do tego klocki hawki badz jakies ferrodo ds za 3 paki , tarcza nie wytrzyma mocnego katowania pofaluje sie?? Krazy opinia ze nie wolno uzywac starych klocków do nowych tarcz, nawet mechanior mi ostatnio tak mowil. Czy w takiej sytuacji mam kupic nowy komplet klockow ? bo nieukrywajmy ale szkoda wyrzucic takie klocuszki
Tania tarcza pognie sie tak samo jak taka za 2.5 raza tyle, tylko, ze jak tania pognie sie po sezonie to nie bedzie szkoda wlozyc kolejnej za 60zl, jak po sezonie pognie sie taka za 150zl za sztuke to juz troche zaboli.
Byla podobna dyskusja na passwordzie, gdzie pod ta opinia podpisali sie o ile dobrze pamietam "czlonkowie" JHM upalajacy ITRy po torze na podstawie porownania speedmaxa za 300zl i Brembo ORO za 800zl.
Do nowych tarcz powinno sie wlozyc rowniez nowe klocki.
dzięki spychu za wyjasnienie
czy do zwyłego VI gen 99r. 1.4 is z abs taki zestaw będzie pasował:
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-honda-civic-iv-v-vi-hit-i3091168698.html
zastanawiam się czy mam tarcze 240 czy 260mm a nie mam możliwości zmierzenia.
Tania tarcza pognie sie tak samo jak taka za 2.5 raza tyle
Co za bzdura...
To dlaczego ja w 21 letnim Civicu mam oryginalne tarcze Honda OEM i nie są pogięte, a giąłem praktycznie wszystko przedtem??
Dlaczego ludzie, któzy scigają się EP3 bardziej, lub mniej profesjonalnie, chociazby N-grupowo wyznają głównie zasadę oryginalna tarcza Honda + klocek DS2500?
hmmm?
zastanawiam się czy mam tarcze 240 czy 260mm a nie mam możliwości zmierzenia.
jesli nic nie bylo kombinowane to 99% 262 tarcza
jesli nic nie bylo kombinowane to 99% 262 tarcza
a na jarzma od 240 można wrzucić klocki i tarcze 260 ?
Co za bzdura...
To dlaczego ja w 21 letnim Civicu mam oryginalne tarcze Honda OEM i nie są pogięte, a giąłem praktycznie wszystko przedtem??
Dlaczego ludzie, któzy scigają się EP3 bardziej, lub mniej profesjonalnie, chociazby N-grupowo wyznają głównie zasadę oryginalna tarcza Honda + klocek DS2500?
hmmm?
Nie bede z Toba polemizowal odnosnie Twoich swietnych tarcz w 21 letnim civicku i czego uzywaja ludzie scigajacy sie N-grupowo.
Do jazdy po miescie i okazjonalnego upalania czy wlozysz tarcze za 60zl czy ATE za 180zl wpadajac w kaluze pognie sie tak samo, takie sa moje doswiadczenia i dlatego mam taka opinie a nie inna, zreszta nie tylko ja, malo mnie obchodzi dlaczego w swoim aucie giales wszystko a oem nie.
Skoro powolujesz sie na N-grupowych scigantow, powiedz mi prosze dlaczego Brembo ORO z DS2500 upalane na torze po jednym sezonie jest do wywalenia na smietnik (bo jest cale popekane miedzy nawiertami), tak samo jak do wywalenia na smietnik jest Speedmax za 4 razy mniej kasy uzywany z tym samym klockiem.
Dlaczego znajomy ktory upalal ORO wymienil je u mnie na najzwyklejsze BluePrinty za 140zl komplet, ktore wytrzymaly mu dwa sezony upalania i jest zadowolony tak nie musial wywalic ich na smietnik po sezonie jak popekanych ORO ?
Ty masz swoja teorie ja mam swoja, nie mam zamiaru z Toba prowadzic dalszej dyskusji bo jest ona kompletnie bez sensu.
a na jarzma od 240 można wrzucić klocki i tarcze 260 ?
Nie mozna, fizycznie nie jest to mozliwe.
Nie bede z Toba polemizowal odnosnie Twoich swietnych tarcz w 21 letnim civicku i czego uzywaja ludzie scigajacy sie N-grupowo.
Do jazdy po miescie i okazjonalnego upalania czy wlozysz tarcze za 60zl czy ATE za 180zl wpadajac w kaluze pognie sie tak samo, takie sa moje doswiadczenia i dlatego mam taka opinie a nie inna, zreszta nie tylko ja, malo mnie obchodzi dlaczego w swoim aucie giales wszystko a oem nie.
A powinno obchodzić. Problemem jest wsadzenie wszystkiego na jedną półkę. Podczas zwykłej jazdy po mieście niektóre tarcze da się pogiąć łatwo do tego stopnia, że nie sposób utrzymać fajerę hamując z większych prędkości, a drugą część tarcz da się "spalić" i pogiąć podczas piątego hamowania ze 160 i nabiorą delikatnego bicia powodującego tylko dyskomfort a nie drganie szyb. Trzeba odróżnić produkt lepszy od gorszego. Jedna tarcze pogną się szybciej, inne wolnej. Nie można mówić, że wszystkie pogną się tak samo. Nie można mówić że pogną się wszystkie, bo to po prostu nieprawda.
Skoro powolujesz sie na N-grupowych scigantow, powiedz mi prosze dlaczego Brembo ORO z DS2500 upalane na torze po jednym sezonie jest do wywalenia na smietnik (bo jest cale popekane miedzy nawiertami), tak samo jak do wywalenia na smietnik jest Speedmax za 4 razy mniej kasy uzywany z tym samym klockiem.
Dlaczego znajomy ktory upalal ORO wymienil je u mnie na najzwyklejsze BluePrinty za 140zl komplet, ktore wytrzymaly mu dwa sezony upalania i jest zadowolony tak nie musial wywalic ich na smietnik po sezonie jak popekanych ORO ?
Ty masz swoja teorie ja mam swoja, nie mam zamiaru z Toba prowadzic dalszej dyskusji bo jest ona kompletnie bez sensu.
Nie mozna, fizycznie nie jest to mozliwe.
Najwidoczniej ty masz teorię, ja mam praktykę. I nie chodzi tu o pocisk, tylko takie lub inne doświadczenie z ludzmi, któzy używają takiego lub innego sprzętu.
Dlaczego bermbo ORO z DS2500 jest popękane po jednym seoznie i do wywalenia na śmietnik? Może dlatego, że ORO to za słaba tarcza pod DS2500 albo DS2500 to nieodpowiendi klocek pod ORO? Trzeba znaleźć kompromis, każdy materiał współpracuje ze sobą inaczej. A może dlatego, że ORO jest przereklamowane?
Ja mam swoje doświadczenia spychu bo widzisz, miałem taką hmm ochotę zabrać kiedyś 4-5-6 kompletów tarcz hamulcowych i je potestować i wiem, że różnice w wytrzymałości są i to znaczne, ale nie każda tarcza "i tak się pognie".
Czyli chcesz mi powiedziec, ze nawiercany Zimmerman Sport tez jest np nieodpowiedni do Ferodo Premierow bo innemu mojemu klientowi popekal w pol roku z Premierem ? :D
A u jeszcze innego pekniecia pojawily sie po 1000km przejechanych z DS Performance.
Blagam.
Oczywiscie miales ochote zabrac 4-5-6 kompletow tarcz, ja rowniez mialem ochote zabrac lacznie +/- 10 kompletow roznych zestawow hebli przechodzac przez wszystkie srednice hebla w moim civicku, rozne tarcze, rozne klocki, te same tarcze, rozne klocki, rozne tarcze, te same klocki i bazuje na wlasnych doswiadczeniach jak rowniez doswiadczeniach moich znajomych zaopatrujacych sie u mnie regularnie w przerozne rodzaje tarcz i klockow.
Podpisuje sie rekoma i nogami pod Twoim postem, masz absolutna racje, nie mam nic do dodania :D
Jakie tarcze i klocki polecacie do VI gen 98r. 1.4 is z abs?
Najlepiej z Brembo.
brembo oro do tego klocek ferrodo ds /hawk hps/hp+ jednkaze nie wiem czy masz do wywalenia 1200 pln na taki zestaw do auta wartego 6 k:)
Jak nie to przeczytaj 3-4 strony wstecz a bedziesz wiedzial co jest polecane
Czyli chcesz mi powiedziec, ze nawiercany Zimmerman Sport tez jest np nieodpowiedni do Ferodo Premierow bo innemu mojemu klientowi popekal w pol roku z Premierem ? :D
A u jeszcze innego pekniecia pojawily sie po 1000km przejechanych z DS Performance.
Blagam.
Oczywiscie miales ochote zabrac 4-5-6 kompletow tarcz, ja rowniez mialem ochote zabrac lacznie +/- 10 kompletow roznych zestawow hebli przechodzac przez wszystkie srednice hebla w moim civicku, rozne tarcze, rozne klocki, te same tarcze, rozne klocki, rozne tarcze, te same klocki i bazuje na wlasnych doswiadczeniach jak rowniez doswiadczeniach moich znajomych zaopatrujacych sie u mnie regularnie w przerozne rodzaje tarcz i klockow.
Podpisuje sie rekoma i nogami pod Twoim postem, masz absolutna racje, nie mam nic do dodania :D
Ja tylko chcę zwrócić uwagę na nie wsadzanie wszystkiego do jednego worka, chodzi mi o:
Tania tarcza pognie sie tak samo jak taka za 2.5 raza tyle
Bo NIE można ładować do jednego worka producenta tarcz hamulcowych z chin który robi je z odpadków, i firmy która ma centra badawcze i robi produkty lepsze.
Dyskusja co gdzie jak co lepiej co się rozpada a co nie i ekstremalne warunki to osobny wątek. Bo ja też znam przypadki różne. Chciałem tylko zwrócić uwagę na tą jedną Twoją wypowiedź ;)
Brembo osobiście nie polecam ... Mam takie w dupowozie citroen c5 exlusive i momentalnie się pogięły .... Teraz to to samo co mikoda i nawet robione w jednej fabryce w Polsce -,-
http://moto.allegro.pl/tarcze-przod-brembo-max-honda-civic-iii-civic-iv-i3114203473.html Powinny pasować do mojej EJ9 D14A3 98'r ABS prawda? Jakie klocki do nich dobrać (max 200zł za komplet na przód)? Trochę zielony jeszcze jestem :)
Wydaje mi się że nie będą pasować, bo masz przedlifta z d14a3 na pokładzie, a z tego co pamiętam to one mają z przodu 240mm i z taką średnicą powinieneś szukać.
http://allegro.pl/tarcze-brembo-max-klocki-honda-civic-eg-eh-ej9-i3133355366.html Takie coś chociażby. Chociaż ja osobiście brembo nie polecam, bo dwóm znajomym się dosyć szybko pogięły. Ja osobiście szukałbym czegoś z ATE lub TRW. Wystarczy taki zestaw do zwykłej jazdyhttp://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-przod-kpl-civic-iv-v-240mm-i3085088712.html
bo masz przedlifta z d14a3 na pokładzie niektóre albo wszystkie 98r miały już 262
W 98 roku wkladali juz tez 262mm wiec trzeba to dokladnie sprawdzic.
Ja obstawiam 262mm.
BTW:
Myslalem, ze na allegro bedzie taniej :D
W sumie racja Panowie. Od 98 już ładowali większe heble. Czyli trzeba zdjąć koło i pomierzyć.
A jakie klocki i tarcze (na przód) są godne polecenia do Civica EP1 2005 1.4 SPORT? Do normalnej jazdy, bez wyczynów, najbardziej zależy mi na jak najbardziej optymalnym stosunku cena/jakość.
Dzięki z góry.
a jakie klocki i tarcze (na przód) są godne polecenia do civica ep1 2005 1.4 sport? Do normalnej jazdy, bez wyczynów
ate
Panowie co powiecie o takim zestawie na tył:
- tarcze blue print;
- klocki roadhouse.
O klockach czytałem dobre opinie tu na forum a co do tarcz to nie wiem...
Tarcze BluePrint sa bardzo ok, made in japan.
Smialo mozna polecic.
Tarcze BluePrint sa bardzo ok, made in japan.
Skąd pewność, że brytyjska firma-pudełko wsadza do swoich kartoników japońskie tarcze? :)
blueprint lipy nie wsadza do swoich pudeleczek, np sworznie 555, tarcze mountain japan ( nawet na pudelku jest ich logo)
myk http://allegro.pl/tarcze-prz-mountain-mitsubishi-galant-1988-04-i3106700061.html
Dzięki za wypowiedzi.
Chyba zaryzykuję i kupię.
Witam serdecznie
Dzisiaj pojechalem wymenic tarcze i klocki, mechanik rozkrecil wszystko i sie zdziwil bo sie okazalo ze w mojej hondzie 1.6 sport z 2004 r sa tarcze na 5 srub a nie na 4, sa problemy aby takie tarcze znalesc, co mam zrobic?
potrzebuje nie za drogie ale dobre klocki na tylna oś
nie zależy mi na ATE czy TRW bo mam mikody GT które i tak w przyszłym roku wywale i zamienie na np. ATE tyle żeby ten rok przejeżdzic
co polecacie?
w tym temacie wwljohn poleca klocki roadhouse, wprawdzie na przód ale myślę że na tył też będą dobre.
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?169457-S%B3abe-hamulce-po-wymianie-tarcz-i-klock%F3w&highlight=roadhouse
Ferodo premier, jeżdzę od paru miesięcy jest ok.
Ferodo premier są spoko - mam od 3 już sezonów i sobie chwalę
moje tarcze i klocki na tylnej osi w angielce MB3 dobiegły końca.. Poszukuje jakiegoś taniego a dobrego zestawu do normalnej jazdy. Na allegro jest bardzo duży wybór i nie wiem co warto kupić. Co polecicie? mile widziane jakieś linki
w civach tyl prawie nie hamuje. Tanio a dobrze moja opcja tarcze blueprint kloce blueprint ( w pudelku beda klocki kaszijamy badz akebono ) lub klocki rodhouse
w civach tyl prawie nie hamuje. Tanio a dobrze moja opcja tarcze blueprint kloce blueprint ( w pudelku beda klocki kaszijamy badz akebono ) lub klocki rodhouse
Oczywiscie, ze tyl hamuje jesli jest sprawny uklad i to nie na zasadzie "prawie nie hamuje".
blueprint jest ok, mozna dac tez TRW, ktore w tym przypadku jest w tej samej kasie, klocki mimo wszystko nie lecial bym w smietnik Kashiyame tylko dal Ferodo Premier / ATE / TRW
ATE + ferodo premier sa dobre do miasta. Do niczego sie wiecej nie nadaja... ;-) Mam taki zestaw na tyl i do upalania jest kiepski. Tarcza 240mm tyl, pozdro.
Oczywiscie, ze tyl hamuje jesli jest sprawny uklad i to nie na zasadzie "prawie nie hamuje".
zawsze na przegladzie rejestracyjnym kaza mi wjezdzac na rolki w celu pomiaru sily hamowania i przodu i z tylu- na monitorze pokazuje sie siła hamowania- przod hamuje 70% tył 30% przy nie obciazonym aucie i kazda Hanka wyposazona w seryjny hebel tak ma. :) dlatego napisałem ze tył prawie nie hamuje, aczkolwiek przy obciazonym samochodzie korektor sily hamowania powoduje ze tył hamuje mocniej.
Witam jako ze jest tu wiele osob siedzacych w temacie licze ze ktos cos doradzi / rozwieje watpliwosci :
Auto: honda civic ep2 sport 1.6 2005 , tarcza na 5 srub
Przod : TRW + Hawk HPS HB418F.646 ?
Tyl: TRW + Hawk HPS HB145F.570 ?
Czy ktos sie orientuje czy na przod napewno Hawki o numerze HB418F.646 ?
Bede celowal w gladka , standardowa tarcze + lepszy klocek , zalezy mi na tym hawku, tylko teraz pytanie czy ta tarcza sobie z nim poradzi ?
Moze jakas inna alternatywa tarczy na przod ? Wolalbym jednakze pominac EBC i Brembo w wyborze :)
Witam jaki zestaw tarcz i klocków na przód możecie mi polecić??
Tarcze jakie chciałem wybrać to Mikoda malowane+nawiercane+nacinane albo TRW lub ATE.
Natomiast klocki Ferodo, TRW, ATE a słyszałem, że Breck jest w rozsądnej cenie i jakości.
Nie bierz Mikody GT bo to dnoooo! Miałem i ledwo rok wytrzymały + w otworach z wierceń pojawiły się pęknięcia ;(
teraz mam przód i tył tarcze i klocki z ATE i jestem zadowolony
Do poprawy hamowania zainwestowalbym jeszcze w przewody w oplocie ;)
Nie bierz Mikody GT bo to dnoooo! Miałem i ledwo rok wytrzymały + w otworach z wierceń pojawiły się pęknięcia ;(
teraz mam przód i tył tarcze i klocki z ATE i jestem zadowolony
Do poprawy hamowania zainwestowalbym jeszcze w przewody w oplocie ;)
Do zestawu ATE/ATE lub TRW/TRW ? :D
Sadzac po wyborze tarcz / klockow przewody w oplocie w tym przypadku to kompletny bezsens i zbedny wydatek.
Jesli ktos wybiera standardowe klocki, zamienniki serii to niejako okresla styl swojej jazdy i w zyciu nie wykorzysta tego co daja przewody w oplocie.
To, ze Mikoda popekala miedzy nawiertami to akurat zadna nowosc, bo wszystkie nawiercane tarcze pekaja bez wyjatku, natomiast to, ze dopiero po roku to mega dobry czas, dla przykladu Zimmerman za 2 razy taka kase potrafi popekac po kilkuset km.
Jaki zestaw polecacie do EJ9, czasami hamowanie ze 160 km/h 2-3 razy pod rząd. Coś żeby się od razu nie pogięło i nie miało bicia jeśli kilka razy z takiej prędkości zhamuję... Auto oczywiście nie jeździ po torze, ale czasami do takiej prędkości na jakiejść autostradzie poleci...
Tarcza TRW i klocek ATE to podobno dobry zestaw. Ktoś też gdzieś pisał, że klocki Roadhause są bardzo dobre, a kosztują jakieś 50-60 zł.
Ja teraz robię u siebie remoncik zacisków hamulcowych i przy okazji wrzucę nowe klocki firmy Mintaye (czy jakoś tak). Dostałem je za darmo od kumpla to zobaczę co to za ustrojstwo. Dodatkowo nie zmieniam na razie tarcz (stare mieszczą się jeszcze w tolerancji wg manuala), więc nie ma sensu zakładać droższych klocków. Póki co pojeżdżę na tym, a potem wymieni się cały zestaw na coś porządnego:)
Jaki zestaw polecacie do EJ9, czasami hamowanie ze 160 km/h 2-3 razy pod rząd. Coś żeby się od razu nie pogięło i nie miało bicia jeśli kilka razy z takiej prędkości zhamuję... Auto oczywiście nie jeździ po torze, ale czasami do takiej prędkości na jakiejść autostradzie poleci...
240 czy 262mm hebel ?
Jesli ten pierwszy to polecam zestaw kompletna zwrotnica z heblem 262mm :)
Jesli ten drugi to tarcza ATE / TRW / Blue Print klocek Ferodo / TRW / ATE / Brembo
wodzio12321
14-05-13, 16:07
http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-przod-ate-honda-civic-iv-v-eg-eh-i3186820445.html Takie klocki Civic Eg4 V-gen podejdą ? seryjne tarcze. Czy szukać czegoś innego ?
Poproszę o propozycje dobrych klocków ABS na tył (marka i symbol) do pełnych tarcz 259,7 mm do budy MB27 D14Z4 1999r. Z góry bardzo dziękuję!
scoobany111
01-06-13, 20:44
Przyszedł czas i na moje Mikody (262mm) które po dzisiejszym Ułężu postanowiły popękać po kilkukrotnym przegrzaniu ;) Także pytanie co rozsądnego można kupić do dobrego klocka..Nie chce już chyba nawiercano-nacinanych bo różnica w odprowadzaniu ciepła i tak pewnie znikoma a wszystkie pękają..Klocki jakich używam to Winmax Arma i jestem bardzo zadowolony i chciałbym żeby tarcza dotrzymywała mu kroku..Jest coś realnie lepszego do czego warto dołożyć czy kupować jak najtańsze i zmieniać co 1/2 upalania? Wolałbym tego uniknąć-no chyba że się nie da..I wiem wiem wieksza tarcza to podstawa ale jeśli da się pozostać przy takiej żeby było w miarę sensownie to byłoby super bo dopóki się nie przegrzało hamowało świetnie ;)
Jeśli któryś z forumowiczów ma dla mnie jakąś ofertę handlową poproszę na PW.
Drugie pytanie o tarcze do FN2-klocek to sparco T-51 (teoretycznie odpowiednik ferodo DS-2500/CL5+ a jak w praktyce to się okaze) jakie tarcze kupić? Samochód nigdy nie zobaczy toru,aczkolwiek hamowania autostradowe 200->100 zdarzają się dość często i zwykłe ferodo premiery sobie z tym nie radzą a że i tarcze są już do wymiany to chciałbym coś sensownego..
Powoli koncza mi sie hamulce z przodu. Do wymiany beda tarcze i oczywiscie klocki. Teraz mam 262 i tak sobie knuje czy moze rozsadnym krokiem bedzie zmiana na 282? Po za tarcza ( qh od MG czy cos innego?) i klockami bede potrzebowal zaciski z prelude vti, jarzma, blaszki...o czyms zapomnialem? Teraz pytanie: warto? czy moze lepiej zainwestowac w dobra tarcze 262 (myslalem o ebc ultimax)? Z gory dzieki za pomoc.
Jak/gdzie sprawdzić, jaki mam system hamulcowy? Chcę zmienić klocki przód/tył i wg Ate z przodu mam system Sumitomo, a według Ferodo Akebono. Auto civic VII coupe (em2)
Klocki to HAWK HPS , jakie tarcze do tych klockow. Czytajac temat i z tego co sie orientuje wazny jest raczej dobry klocek+ normalna gladka tarcza. Napewno nie chce zadnych nawiercanych nacinanych itd, conajwyzej wentylowana normalna tarcza. Dobre opinie sie czyta o blueprint , trw, ate, jak z tarczami ferodo ich jakosc rownie dobra co klockow ? Mowimy tutaj o agresywniejszym hamowaniu po miescie, zadne upalania.
1. Zimmerman gladkie / Ferodo / ATE / TRW / Blueprint
Kupowac to co bedzie cenowo najlepiej sie przedstawialo ?
Kupie gdzieś taniej tarcze+klocki ATE do mojej poliftowej EJ9 ? http://allegro.pl/ate-tarcze-i-klocki-przod-honda-civic-crx-i3315517234.html
Vipek kupisz ;)
Klocki to HAWK HPS , jakie tarcze do tych klockow. Czytajac temat i z tego co sie orientuje wazny jest raczej dobry klocek+ normalna gladka tarcza. Napewno nie chce zadnych nawiercanych nacinanych itd, conajwyzej wentylowana normalna tarcza. Dobre opinie sie czyta o blueprint , trw, ate, jak z tarczami ferodo ich jakosc rownie dobra co klockow ? Mowimy tutaj o agresywniejszym hamowaniu po miescie, zadne upalania.
1. Zimmerman gladkie / Ferodo / ATE / TRW / Blueprint
Kupowac to co bedzie cenowo najlepiej sie przedstawialo ?
Wg mnie bez roznicy z tego wszystkie, ktore kupisz najlepszy cenowo powinien byc Blueprint
Wg mnie bez roznicy z tego wszystkie, ktore kupisz najlepszy cenowo powinien byc Blueprint
Wlasnie moge dostac w naprawde dobrych pieniadzach blueprinty na tyl ( na przod juz gorzej )
Tylko zastanawiam sie czy ladowanie klockow za 400 zl do tarcz za mniej niz 100 zl to nie przesada w druga strone znowu. Ale niby te hawki sprawuja sie bardzo dobrze z tarczami OEM
Na przod bym wrzucil gladkie zimmermanna bo wiele dobrego wyczytalem o nich , tzn wiadomo sa i takie i takie opinie jak i o kazdym producencie :)
Vipek kupisz ;)
No faktycznie się udało kupić taniej :D Dzięki Paweł :)
Tylko zastanawiam sie czy ladowanie klockow za 400 zl do tarcz za mniej niz 100 zl to nie przesada w druga strone znowu. Ale niby te hawki sprawuja sie bardzo dobrze z tarczami OEM
A dlaczego niby ma byc to przesada ? Uwazasz, ze taki HAWK z tarcza EBC czy czys innym za 2-3 razy taka kase bedzie hamowal inaczej / lepiej / inaczej sie rozleci przy upalaniu ?
Ja uzywam Ferodo DS2500 (za jeszcze wieksza kase niz 400zl) z tarcza QH za 200zl komplet i nie chce niczego innego, uwazam, ze bylem "kretynem" ze wydalem prawie 500zl na pierwsze tarcze EBC, ktore darlem z DS Performance.
Sprzedalem wiele kompletow mega tanich tarcz gdzie czesto za dwie wychodzi niewiele ponad 100zl z klockami DS Performance czy DS2500, ludzie upalaja caly rok po czym wymieniaja same tarcze na nowe rowniez mega tanie, dlatego, ze te za duzo wieksza kase wcale duzo wiecej nie wytrzymuja.
dla przykladu ostatni moj klient ktory wzial tarcze Speedmaxa 262mm plus Ferodo DS2500, zdecydowal sie na Speedmaxa za smieszna kase, bo Brembo Oro ktore mial za 4 razy wiecej nie wytrzymaly nawet jednego sezonu upalania i popekaly miedzy otworami.
Jeszcze jedno pytanie, ale w sumie rozwiales watpliwosci poniekad :) chodzi mi o to czy hawk hps ktory bedzie pewno "nienajmiekszym" klockiem nie zje tarczy jakos szybko/ za szybko, tarczy pokroju blueprint ( mowimy o blueprincie na tyle gdzie jak wiadomo sila hamowania w Hondach za wysoka nie jest )
Natomiast na przod wsadzilbym zimmermanny bo znowu o TRW wyczytalem ze "miekkie" i lubia sie zwichrowac. Bo tak wlasnie w rozsadnych pieniadzach to mozna kupic TRW / Zimmerman
TRW czy Zimmerman zwichruja sie tak samo z winy uzytkownika lub zlego montazu, jesli tarcza bedzie zamontowana na odpowiednio oczyszczona piaste a uzytkownik nie jest kretynem to TRW wcale nie jest mieksze od Zimmermana i nie lubi sie zwichrowac szybciej czy czesciej.
Obecnie mam blueprinty + hawak hps i wlasnie koncza mi sie klocki. Hawk jest chyba raczej miekkim klockiem bo tarcza nawet ranciku nie ma i co najwazniejsze malo pyli. tarcze przezyly kilkukrotne hamowania jedne po drugim ze 180 na a4 ( czesto pokonuje trase wroclaw - opole na ktorej tirowcy wykorzystuja kazda luke na lewym pasie aby wyprzedzic innego tira ) tarcze nie zwichrowaly sie co wiecej ranty tych tarczy sa pokryte farba antykorozyjna i nie rdzewieja na rantach ( cos jak ate ale ate cale pokryte sa farba )
No to juz sie nie bede wahal :) potrzebna byla taka wypowiedz , ile robisz na tych klockach srednio km >?
Hawki zalozylem jakies 3 lata temu napewno 30k km na nich zrobilem wczesniej mialem klocki ate i tez sie starly w podobnym czasie.
300zł za kpl tarcz 262 na przód ATE+klocek ATE. Coś lepszego da się kupić w takiej cenie??
Korzystając z okazji: Ten klocuszek to jaki typ/system hamulcowy? Bo nie znam się a nie chcę g**na kupić i odsyłać później.
https://www.dropbox.com/s/y2ni2abuu4g4why/2013-07-02%2015.02.07.jpg
Ostatnio montowałem klocki Boscha i tarcze ATE
Zestaw bajka jak dla mnie
pany jakie tarcze w rozstawie 5x114 kupić do upalania w civicu na swapie z itr? chodzi mi o gładkie, w miarę tanie tarcze 282 przod i 262 tył w intercarsie nie widzę nic ciekawego...na allegro widzę trw za 130zł/szt, dobre to to?
skolopendra
22-07-13, 20:42
Zestaw bajka jak dla mnie
bywają zestawy magiczne :)
Ostatnio montowałem klocki Boscha i tarcze ATE
Zestaw bajka jak dla mnie
A co dokładnie masz na myśli?
Jak użytkujesz auto?
Co można wsadzić do MB/MC 282 4x114,3 ? Cena EBC zabija ponad 500 za sztukę a gładkich nie chcę bo szybko się pogną jak zna życie.
Ktoś przerabiał tarcze od accorda ? bo minimalnie inne wymiary są jak sprawdzałem
Pytanie nie tyle co polecacie, ale jaki model ferodo pasuje do EJ9 1.4 75hp z ABS'em z 2000 roku ?? FDB776 czy FDB777 ?? Bo cholera z opisów i katalogu wynika, że jedne i drugie...
FDB776
Wszystkie polifty maja 262mm hebel a 777 jest do 240mm.
? FDB776 czy FDB777 ? ja miałem dwa razy pod rząd te klocki i piszczały także odpuść
Pany założyłem do mojego mb6 282mm budżetowy zestaw na przód tarcze blueprint i klocki ASHIKA. Zauważyłem, że klocki nie biorą całej powierzchni tarczy (tworzy się zewnętrzny zardzewiały rant) jakie klocki zastosować żeby tego nie było?? wcześniej miałem EG8 tarcze i klocki firmy Brembo i klocki brały praktycznie całą powierzchnię tarczy. Czy w przypadku hebli 282mm klocki Brembo albo jakieś inne klocki będą pokrywały całą powierzchnię tarczy?
pobo22 ja już wybrałem klocki, kwestia dopasowania modelu była tylko :) Ferodo miałem już w innej hondzie i 2 innych autach i spisywały się bardzo dobrze. Piszczenie to kwestia klocków i tarcz. Tutaj wpadną tarcze brembo. Pylenie też nie stanowi problemu, bo auto po tygodniu ganiania po trasie wygląda jak niemyte miesiąc, więc je myję często. :)
to spróbuj, i czekam na opinie bo ktoś wcześniej też miał z nimi problemy
Ja za dawnych czasow uzytkowania Premierow nie mialem z nimi absolutnie zadnych problemow, nie piszczaly absolutnie nic, nawet do szybszej ulicznej jazdy dawaly rade, wg mnie jest to jeden z najlepszych "zamiennikow serii" jakie mozna dostac i postawilbym go na rowni z ATE, TRW czy Brembo, chociaz te ostatnie po ostrej jezdzie smierdza przeokrutnie :D
Jak jezdzilem na Ferodo DS Performance to piski byly sporadyczne, bylo tak, ze tydzien nie piszczalo nic po czym dwa dni piskow i znowu cisza.
Teraz jezdze na DS2500 i ich piszczenie powoduje bol uszu, piszcza non stop, nie ma znaczenia czy na zimno czy rozgrzane.
Jakies 7 lat temu jak po raz 1 od momentu posiadania Hondy ( nie moge uwiezyc jestesmy ze soba juz tak dlugo hehe) zmienilem zestaw hamulcowy na klocki ferrodo + tarcze brembo to pamietam ze klocki popiskiwały , wkoncu sie wkurzyłem zmieniłem na ate i problem zniknal. Z jakosci hamowania tez jakos super zadowolony nie bylem, moze trafilem na jaka podrobke ( zestaw kupowany na allegro ) moze klocek nie zgral sie z tarcza nie wiem.
Ja raz kupowałem na alle i na forum, było to samo teraz mam ate i nic. Czyżby zalewały Nas podróbki?
Czyżby zalewały Nas podróbki?
Zalewaja i to z kazdej strony! Teraz chyba nie ma produktu ktory nie byl by podrabiany, takie mamy czasy.
Gdzie najlepiej kupić tarcze 282mm pod 4x100, klocki i zestaw do zregenerowania zacisków od pralki?
Klocki i zestaw do regeneracji bez problemu moge zaoferowac ;) tarcz w tej chwili nie mam i nie wiem kiedy beda
Z tarczami problem jest ostatnio. Ja kupowalem w 2 miejscach i na ta chwile tez nigdzie nie maja.
QH chwilowo nie ma u dystrybutora w PL i dlatego, mnie ostatnio powiedzieli 2 tygodnie a jak chcialem zamowic 5 kompletow to ostatecznie, ze nie da rady ;)
Problemu nie ma np. z ATE czy EBC ale to juz kwoty 400-500+ pln za komplet :)
To lipa. Jak nie idzie dostać QH. Trudno najwyżej zamiast 282mm zrobi się 300mm i będzie po problemie. :D
Idzie dostac tylko trzeba chwilke zaczekac :)
Jak będą to daj mi znać na PW. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=3kf8C4Qxu-A
http://www.youtube.com/watch?v=lAviOGXzEUk
http://www.youtube.com/watch?v=V5O_pbC8R2E
Na pewno przydadzą Wam się takie filmiki na te, przy zabawie z przodem/tyłem czy odpowietrzeniem układu... wymagany angielski ale gościu mówi na tyle płynnie więc większość sobie powinna poradzić :)
No i tak jak my, w większości operuje na Hondach, ogólnie bardzo fajny kanał - polecam nie tylko te instruktarze ;)
Tylko co to ma wspolnego z rozsadnym kupowaniem tarcz i klockow to nie mam pojecia :D
Zaraz po rozsądnym zakupie tarcz i klocków przychodzi czas na rozsądny montaż - ja tu nie widzę problemu :D
Btw, gładkie tarcze ATE przód + tył i klocki Ferodo DS Performance przód + Premiery tył dadzą radę w moim EG3 B16A2 na 262/240 ?
DS Performance to dobre klocki, mam takie tylko z tarcza EBC Turbogroove, hamowanie jest bajka, to chyba max co mozna wyciagnac na 262/240mm. Z ATE pewnie bedzie troche gorzej ale uwazam, ze nie pozalujesz. Nie zapomnij o dobrym plynie, jakis Motul etc. Roznica takze zauwazalna.
Panowie ... taki problem.
Z 5 tysięcy temu robiłem klocki i tarcze z przodu. Tarcze TRW, kloce ATE ... i teraz tak : lewe koło, tarcza idealna, bez wżerów i oznak przyszłego progu, natomiast prawa tarcza - widać, że za pare tysięcy będzie już mocno powżerana i nierówna w części roboczej klocka. Już teraz jadąc paznokciem góra/dół, czuć nierówności.
Jazda głównie w trasie, raczej nie było pałowania i bardzo ostrych hamowań.
Co o tym myślicie ? wina wadliwej tarczy ? Bo z tego co mi wiadomo, na dłuższą metę będzie to po prostu do wyje....
Pierwszy raz mam taki problem, dlatego czekam na opinie od kogoś kto coś podobnego przerabiał.
Pozdrówki !
witam
chce do ed7 na tyl kupic kpl tarcze ferodo i klocki ferodo premier dobry wybor auto czesto upalane.
na przod plan taki sam.
Jeżeli nie uparłeś się na Ferodo, spróbuj ATE jeżeli będą w dobrej cenie (oczywiście gładkie - tak samo na przód) - jeżeli jesteś bardziej przy budżecie a wspominasz o upalaniu - to warto na przód zainwestować w Ferodo, ale model DS Performance :)
Czy przednie hamulce 240wejdą na felgi 13 cali ?
Moje klocki w aucie kończą już swój żywot. Za jakieś pół roku mam zamiar sprzedać auto i interesuje mnie jedynie wymiana klocków Czy te podane w linku będą dobre?
http://allegro.pl/klocki-przod-ate-honda-city-civic-vi-jazz-ii-logo-i3537124274.html
Jesli masz heble 242mm to te klocki beda pasowaly.
Swoja droga to nie wiem skad sprzedajacy wzial ta kosmiczna cene :D
Można jakoś sprawdzi jakie mam heble? czy sam muszę mierzyć?
Coupe 96 i 97 mialy hamulec 240mm, 98 w gore mialy 262mm.
podaj dla pewnosci VIN, wtedy powiem Ci dokladnie co masz :)
Jakie klocki mozecie polecic do EK4 na przod, dobrze żeby nie syfiły mocno.
I ja tez z podobnym pytaniem sie podepne.
Przeczytalem ostatnie 12 stron i mam pewne ogolne wyobrazenia na temat co warto do codziennej spokojnej jazdy a czego nie warto.
Gdybym to przeczytal 2lata temu to nie kupowal bym brembo-max (bo ladnie zza felgi wygladaja) + ferrodo premier tylko gladkie tarcze ate/trw + klocki :P
Ale do rzeczy.
Skoro mam juz te ponacinane delikatnie brembo (ek3 95r tarcze 262) to w jakie klocki zainwestowac bym nie musial co tyczien (i czesciej) wrecz wyskrobywac syfu z pomalowanych proszkowo na bialo felg?
Dobrze by przy okazji w razie naglego hamowania nie okazaly sie tak skuteczne jak bebny w maluchu :D
Jakie klocki mozecie polecic do EK4 na przod, dobrze żeby nie syfiły mocno.
Kwestia tego do jakiej jazdy to raz.
Dwa, ze ja osobiscie wole dac miekszy klocek ktory syfi i myc kola raz w tygodniu Ferodo / ATE / TRW ale za to nie dra one tak tarcz jak twardy klocek.
Powyzsze bym polecil do normalnej jazdy. Do szybszej jazdy Ferodo DS Performance.
Skoro mam juz te ponacinane delikatnie brembo (ek3 95r tarcze 262) to w jakie klocki zainwestowac bym nie musial co tyczien (i czesciej) wrecz wyskrobywac syfu z pomalowanych proszkowo na bialo felg?
Dobrze by przy okazji w razie naglego hamowania nie okazaly sie tak skuteczne jak bebny w maluchu :D
Kazdy klocek bedzie syfil, niektore beda robily to odrobine mniej ale syf bedzie zawsze.
ATE / Ferodo / TRW pyla mocno.
Bosch / Delphi odrobinke mniej ale tez syf jest mocno widoczny.
Wszystkie powyzsze beda zdecydowanie lepsze skutecznoscia niz bebny w maluchu ;)
Cala reszta Breck, Tomex, Icer, Samko, Kashyama itd, bardzo zadko sprzedaje takie klocki i odnosnie pylenia i skutecznosci hamowania wypowiadal sie nie bede, osobiscie wlozylbym cos sprawdzonego i przebolal cotygodniowe mycie kol, co zreszta robie u siebie :D
Witam
Muszę kupić hamulce na przód. Moja Hania jest z 99' roku (wrzesień, po lifcie) silnik 1,4 D14Z1 (ale ~90KM), hatchback (EJ9, 3 drzwi). Interesuje mnie co na dzień dzisiejszy polecacie. Robię rocznie ok 15 tys., nie potrzebuje superskutecznych hamulców bo nie jeżdżę szybko. Interesuję mnie jaka tam jest wielkość traczy. 240 mm, 259 mm, 260 mm czy 262 mm. jak dla mnie pomiędzy trzema ostatnimi różnica żadna, tylko nie wiem jakie są u mnie. Z pomiarów wynika że ok 260 mm maja moje stare tarcze. Są już zużyte. Proszę o pomoc, może jakiś zestaw w rozsądnej cenie (nie najtańszy, średnia półka) Będę wdzięczny.
PS. Widziałem zestaw ATE ( z tego co czytałem ponoć bardzo dobre i polecane za 350 zł 262 mm) tylko czy jest sens przy mojej jeździe (głównie do pracy)...
Tanie a wytrzymałe : polecam Blueprinty ( cos kolo 70pln /szt przynajmniej kiedys tyle kosztowaly) klocek np ate/trw. Za 270 pln + wysylka ( albo i taniej) pownienes wyrwac gdzies taki zestaw i bedziesz zadowolony. Polifty maja 262 mm z przodu
Skoro mam juz te ponacinane delikatnie brembo
ja tez mam brembo max w innym aucie i nie jestem z nich zadowolony, nie wiem dlaczego ale te rowki "zaspawały" sie chyba pyłem z klocków? Spotkał sie ktoś już z tym? Nie wiem czym to usunąć żeby rowki znów się pojawiły ;/ ?
orientuje się ktoś czy do Sedana VII gen - ES7 d16v1 z 2004 r. będą pasowały Ferodo FDB776 ?
Niekoniecznie, z tego co wiem byly tez zaciski pod FDB613
W tzw międzyczasie poszperałem trochę i znalazłem na fakturach, że ostatnio miałem wymieniane oem nr 45022-S6D-E51 (w ASO kosztowały 320 zł), co prawdopodobnie odpowiada TRW GDB3267 no i właśnie FDB613.
W IC TRW kosztują po rabatach ok 175 zł, a Ferodo ok 150 zł. Skoro nie ma większej różnicy w jakości i pyleniu to chyba wezmę Ferodo.
P.S.
OEMy wytrzymały ok 30 tys. km jazdy miejskiej.
hej czy do mojego ej9 d14a3 z 97roku bedzie pasowal ten zestaw: http://www.brakes.pl/product_info.php/klocki-hamulcowe-ferodo-premier-p-25373 , http://www.brakes.pl/product_info.php/tarcze-hamulcowe-ate-standard-p-18312 Prosze o pilna odpowiedz bardzo..
Tak bedzie pasowala tarcza 240 i te klocki, jesli nic nie kombinowales z heblami.
Cena swoja droga troche z kosmosu :D
Witam
Jakie Klocki polecacie do Civic 1999 MB 3 D15Z8 na tył ? interesowały by mnie cena/jakość najlepsze no nie przesadzajmy żeby nie były po 300 zł :D
Co sądzicie o czymś takim:
1. (http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ferodo-tyl-honda-civic-v-vi-vii-i3686186068.html)
2. (http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-trw-tyl-honda-city-civic-vi-i3738840398.html)
3. ?
Czy potrzebne będzie narzędzie do wciskania tłoczków ?
Obie opcje jesli chodzi o firme beda ok ale te klocki z pierwszego linku sa pod tarcze 260mm, z drugiego pod 240mm :)
musisz sprawdzic, ktore masz bo w MB poliftach byly i te i te.
Bedziesz potrzebowal zestawu do wkrecania tloczkow, bo z tylu w civicku sa wkrecane, jak bedziesz go wpychal na sile rozwalisz mechanizm od recznego :)
Jako pkt 3 dolozylbym ATE, BOSCH ktore jakosciowo sa tak samo dobre jak TRW czy Ferodo a sporo tansze.
bez przesady wystarczy kawał podłużnego metalu
jak sa w dobrym stanie i spokojnie ręka wkręcisz
a jak w kiepskim i sa zapieczone to kombinerki jeszcze idealnie pasuje końcówka od dłuta do betonu ale używałem tez jakiegoś uchwytu do doniczek
, jak bedziesz go wpychal na sile rozwalisz mechanizm od recznego :)
e.
kurde w aucie w którym kupiłem własnie nie działa ręczny z jedenj strony i podejrzewam ze jakis imbecyl wciskał na siłe powiedz wiecej na ten temat co mogło sie uszkodzić
czy ew może kwestia regulacji jesli tak to gdzie sie reguluje ręczny bo właściwie w ogóle nie łapie ..
Dobra dzięki panowie jutro zdejmę koło zmierzę tarcze i coś dobierzemy, kolejna sprawa dociski kupywac coś jakieś uszczelki itp czy nie ? na co zwracać uwagę prócz jakiś wycieków oczywiście, co wyczyścić i czym ?1 raz będę to robił, a chcę zrobić na Tip top więc każda wskazówka na wagę złota
Panowie, przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w swoim EU8 bo już powoli są na wyczerpaniu. Hondą jeżdżę od niedawna, tak naprawdę jestem jej świeżym posiadaczem. Czytałem wcześniejsze posty i ciężko mi podjąć decyzję co kupić.
Na allegro znalazłem coś takiego :
http://allegro.pl/bosch-tarcze-przod-honda-civic-iv-v-vi-vii-262mm-i3874472212.html
oraz
http://allegro.pl/bosch-klocki-przod-honda-civic-vii-viii-fr-v-tanio-i3896734635.html
Czy taki zestaw zda egzamin czy może wybrać coś innego?
Mam też pytanie, ile mniej więcej powinna kosztować kompletna wymiana tarcz i klocków na przodzie?
Pytam, ponieważ nie chcę naciąć się na koszta a trochę jestem zielony w tym temacie.
Z góry dziękuje Wam za pomoc.
Zestaw Boscha bedzie ok.
Tarcza powinna pasowac, natomiast klocek ktory pokazales nie jest pod tarcze 262mm i nie bedzie pasowal do EU.
Klocki Boscha, ktore potrzebujesz to najprawdopodobniej 0 986 424 214
Podaj na PW VIN to Ci powiem co dokladnie masz i co bedzie pasowalo. Koszt wymiany tarcz i klockow nie powinien byc raczej wyzszy niz srednio 150zl.
http://allegro.pl/ate-tarcze-klocki-honda-civic-crx-przod-i3957790365.html
http://allegro.pl/ate-tarcze-i-klocki-przod-honda-civic-crx-i3979928477.html
czy jakiś z tych zestawów będzie ok do ej9 d14? a może coś innego polecacie?
EJ9 D14 z ktorego rocznika ? bo w EJ9 byly hamulce 240 i 262mm.
ATE to bardzo dobra firma i mozna smialo wkladac, bedziesz zadowolony.
moze ktos doradzi klockow pod nacinane i nawiercane tarcze mikody gt szukam nie chodzi o rozmiar tylko o klocek ktory by sie po tygodniu nie skonczyl;/ na zwyklych dziadach za 80zl sie tego obawiam
Panowie szykuje się u mnie wymiana tarcz i klocków tarcza przód 262.
Styl jazdy dość agresywny po mieście i raz na rok po torze :) Eg z D16Z6
Czy Tarcza Brembo + Ferodo Premier to dobry zestaw ??
Czy może tarcza Ate i klocki Ate będzie lepsze??
Czy może zupełnie coś innego polecicie ?
Tarcze Brembo odpusc, gna sie w oczach.
ATE + ATE to dobry zestaw ale do agresywnej jazdy miejskiej i tak wybralbym klocek Ferodo DS Performance ale to 350zl a nie 100zl jak za ATE :)
Właśnie o to mi chodzi żeby tarcza się po kilku hamowaniach nie zwichrowała. Tarcze brembo mam z tylu 239 od roku i dają rade. Z przodu nie wiem co mam bo ze swapem takie super tarcze dostałem, że po 3 hamowaniach ze 100 do 40 telepie kierownicą.
DS Preformance sobie raczej odpuszcze.
A co byś jeszcze polecił oprócz ATE + ATE w podobnej kasie ale ciut lepsze :)
Na tyle to absolutnie kazda tarcza da rade, nawet taka za 40zl :D
Na przod w podobnej cenie lepszego niz ATE + ATE nie ma niczego, sa tylko porownywalne zestawy, tarcze TRW, Bosch, klocki Ferodo Premier, TRW, Bosch :)
No to bedzie ATE + ATE kolega ma w swojej EJ9 to potrafia czasem popiszczeć i pyla dosyć mocno. Ale skoro nie ma nic lepszego w tej kasie to nie będę wymyślał :)
Pyla rownie mocno co Ferodo, TRW czy Bosch, taka przypadlosc miekkawego klocka, ktory nie drze tarczy :)
Ktoś jeździł na klockach i tarczach ABE ??? Pół roku temu byłem zmuszony pojechać do innego mechanika co zwykle (mój był zajęty a musiałem mieć gotowe auto na drugi dzień) i założył mi z przodu takie tarcze i klocki. Ponoć nie miał nigdy z nimi problemów. Ale od jakiegoś czasu zaczyna słychać tarcie (szuranie) przy hamowaniu oraz drgania na kierownicy. Ten odgłos jest głośniejszy niż wcześniej. Mogą to być temu winne te chu... klocki ???
ej9 mam z 98 mierzylem tarcze i wyszlo niecale 262 ale to pewnie ze starosci :P nie bylo innych niz 262 i 242?
nie bylo, w EJ9 byly tylko 240 i 262, w 98 wkladali 262 wiec na 100% masz wlasnie takie :)
dzieki za odpowiedz wkladam ATE+ATE :)
Dobra mam w tych samych cenach ATE + ATE i TRW + TRW co wybrać ??
skolopendra
01-03-14, 19:20
w 98 wkladali 262
oraz 240
oraz 240
nie spotkalem jeszcze 98 w ktorym byloby 240mm :) zawsze duzemu H na grillu towarzyszy hamulec 262mm i 22mm stab z przodu :) chociaz toeretycznie taka konfiguracja wychodzila od 03.1998 ;)
Duże H było przed liftem?
Wysłane z mojego MT27i za pomocą Tapatalk 2
Koledzy jakie klocki na przód do MB2 262mm rok 2000 z ABS ? Bo są 132x50x15mm i 129x69x17,5mm ??? W Intercarsie są po 130-140zł Ferrodo Premier. A coś innego w podobnej cenie i gdzie (od kogo) :) ???
skolopendra
04-03-14, 18:00
nie spotkalem jeszcze 98 w ktorym byloby 240mm
ja takim się bujam ...
To dla mnie nowosc, wiem, ze teoretycznie byly ale praktycznie nie mialem okazji macac ;)
Tarcze + Klocki Bosch do swapa z MB6 , dają rade ?
Czytam że to półka ATE i TRW , ktoś może śmigał na takim zestawie ?
To polka ta sama co TRW, ATE, Ferodo zalezy do czego potrzebujesz i jak uzytkujesz auto.
Upalanie na mieście + raz na jakiś czas trasa.
Jesli upalanie na miescie to zdecydowanie nie bedzie to wystarczajace i wskazane byloby chociazby DS Performance.
Jesli normalna jazda z okazjonalnym upalaniem to powinno byc ok.
Koledzy jakie klocki na przód do MB2 262mm rok 2000 z ABS ? Bo są 132x50x15mm i 129x69x17,5mm ??? W Intercarsie są po 130-140zł Ferrodo Premier. A coś innego w podobnej cenie i gdzie (od kogo) :) ???
Ktoś wie ???
A ja zrazilem sie do Bosch'a. Zalozylem do swojego eg4 komplet bosch'a na przod i po 7 tys skonczyly sie i klocki i tarcze. Teraz mam komplet ATE i po ponad 10 tys brak widocznych sladow zurzycia
Dobra panowie Bosch'a sobie odpuszczam mimo świetnej ceny jaką mam dostępną , co powiecie o zestawie takim :
Przód
Tarcze ATE gładkie lub Speedmax nawiercane i nacinane
Klocki Ferodo FDB1505
Tył
Tarcze mam przetoczone swoje
Klocki Ferodo FDB956 lub FSL956
Kuzynowi w Passacie B5 włożyliśmy tył przód tarcze Bosch + klocki Bosch. Ma zrobione 15 tysięcy, wszystko super się ułożyło i hamuje fajnie jak na tą masę auta.
Osobiście za tą firmą nie przepadałem, ale dla mnie właśnie na +
Natomiast zawsze zadowolony byłem z ATE dlatego szczerze polecam Ci, sodemarco
Sodemarco, ferodo fsl odpusc to juz taka budzetowa linia.
Sodemarco, ferodo fsl odpusc to juz taka budzetowa linia.
Ok , mała aktualizacja , tył będą Ferodo FDS956 także mamy sprawę załatwioną , zobaczymy jeszcze czy na przód uda mi się załatwić .
Teraz ostatnia kwestia : Tarcze ATE gładkie czy Speedmax nawiercane i nacinane ?
miałem 262mm ATE i się zwichrowały, nie zniosły upalania
Dobra , wybrane
P:Tarcze ATE i klocki Ferodo Premier
T:Tarcze moje ( nie wiem co to ) i klocki Ferodo Premier
Płyn ATE DOT4
Zdecydowałem się na serie bo i tak po regeneracji hebli + 1" pompa będzie niebo a ziemia.
Następny zestaw będzie rejsingowy , opisze wrażenia po założeniu zestawu , pozdrawiam!
Ja na ATE gładkich przejechałem 120 tysięcy. Fakt, głupie 1.4 ale nawet jak na tą pojemność, to jazda była mocno dynamiczna. Obecnie znowu ATE i jest spoko.
No nic, daj znać jaktam wrażenia "po ułożeniu" zestawu :)
Dobra , wybrane
P:Tarcze ATE i klocki Ferodo Premier
T:Tarcze moje ( nie wiem co to ) i klocki Ferodo Premier
Płyn ATE DOT4
Zdecydowałem się na serie bo i tak po regeneracji hebli + 1" pompa będzie niebo a ziemia.
Następny zestaw będzie rejsingowy , opisze wrażenia po założeniu zestawu , pozdrawiam!
Wrazenia te nie beda inne niz na klockach Boscha, Ferodo Premier to taka sama klasa co zwykle ATE, TRW, Bosch :)
Zdecydowanie jak wlozysz zregenerowane 282/260 z 1" pompa nawet w takiej konfiguracji jak wymieniles, bedzie hamowalo milion razy lepiej niz obecne hamulce bez roznicy czy 240 czy 262 :) niemniej jednak jak zestaw ma byc do upalania to bym sie szarpnal na te 200zl wiecej i zamiast Premiera FDB1505 na przod dal DS Performance FDS905 (bo nie ma dedykowanego Performanca 1505) :)
Spychu , na następny sezon tak zrobie , zobaczyć chcę jak będzie hamowało to teraz :)
Zdecydowanie lepiej niz obecne ale jak z czasem wlozysz Performance'a to tez zobaczysz duza roznice ;)
Wiecie może jakie dokładnie klocki hamulcowe np. ferodo podejdą do hondy civic coupe EJ2 wersja kanadyjska?Potrzebuję wymienić, a odsyłają mnie, że niby z tych "lepszych" jest tylko Kashiyama dla tej wersji. Byłbym wdzięczny za pomoc ;)
Kiela , kiedyś miałem ten sam problem , w us i cad są inne klocki , musisz zdjąć i zobaczyć bo na 99% to są te półokrągłe.
Kupowałem Boscha i nie pasowały , poejchałem do intercarsu z klockiem i kupiłem ferodo ale które to już nie pamiętam.
Witam. Wiem, że pewnie jest gdzieś opisane, ale tyle się naczytałem i sam już nie wiem. Chcę kupić klocki do mb2 d14a7, lecz w sklepie się pytają o układ hamulcowy. Moje pytanie jest takie, czy ten konkretnie model będzie pasował http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=29c89335&cat[cmf]=312&cat[cmo]=7e0&cat[cve]=216b&cat[gen]=477&cat[pro]=323&cat[art]=6d433&cat[atg]=9e1f26&offset=0&sort=1. Niby wszystko napisane, że do tego modelu ale już wolę się upewnić.
A co jeszcze polecacie oprócz Ferodo Premier?
Witam. Wiem, że pewnie jest gdzieś opisane, ale tyle się naczytałem i sam już nie wiem. Chcę kupić klocki do mb2 d14a7, lecz w sklepie się pytają o układ hamulcowy. Moje pytanie jest takie, czy ten konkretnie model będzie pasował http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=29c89335&cat[cmf]=312&cat[cmo]=7e0&cat[cve]=216b&cat[gen]=477&cat[pro]=323&cat[art]=6d433&cat[atg]=9e1f26&offset=0&sort=1. Niby wszystko napisane, że do tego modelu ale już wolę się upewnić.
A co jeszcze polecacie oprócz Ferodo Premier?
Według katalogu, i według tego, że mam d14a8 i te klocki pasują : 13.0460-2803.2 ATE
mam ej6 98r produkcji 99r 1sza rejestracja jakie tarcze powinienem mieć z przodu 242mm czy 262mm?
olekk podaj VIN to będzie łatwiej :-)
262
tarcza OEM - 45251-SR0-A10
zamienniki np.
BluePrint ADH24329
ATE 24.0121-0105.1
TRW DF3021
ale to przedlift to dlaczego nie 242
Dlatego, ze 98 rocznik a w tych wkladali juz tez 262.
dzięki bardzo czyli graty z civica 98r takie jak zwrotnice czy inne będą pasowaly
Ktoś miał jeszcze do czynienia z kupnem klocków hamulcowych do hondy civic coupe EJ2 wersji kanadyjskiej?I pamięta, albo ma opakowanie z dokładnym oznaczeniem, np. klocków Ferodo?
Stary pisałem Ci że na 99% to są te okrąłe.
Z tego co pamiętam to tak ale najprościej to zajrzyj pod to je*ane koło bo może masz jakąś rzeźbę albo poprzedni właściciel wpier*olił zwrotnice od Europejczyka czy coś.
Zdjąć klocek to jest 10 minut roboty począwszy od podniesienia samochodu/zdjęcia koła/odkręcenia zacisku
Przeciez FDB777 sa do europejczyka z przednim heblem 240mm :)
Kiela podaj VIN.
Jeśli to Kanadyjka to EJ2HG....
Jeśli mnie pamięc nie zawodzi to właśnie były te półokrągłe dlatego sprawdź lepiej
epc nie rozpoznaje vinu :( pozostaje Ci tylko zdjecie kola i sprawdzenie organoleptycznie.
No nic, dzięki za chęci ;)
Starstruck
17-03-14, 20:36
Panowie (i Panie), wiecie może gdzie można obecnie dostać tarcze firmy Speedmax? Nigdzie tego nie można namierzyć, allegro puste (jedna aukcja), ludzie też nie mają...
Panowie (i Panie), wiecie może gdzie można obecnie dostać tarcze firmy Speedmax? Nigdzie tego nie można namierzyć, allegro puste (jedna aukcja), ludzie też nie mają... inter cars jeszcze w tamtym tygodniu były:)
C34026JCTUOTUV - 6 kompletów jest w IC w Czosnowie w tej chwili.. więc w przeciągu 1 dnia max dwóch na każdej filii w PL możesz mieć.. :-)
1hgej2229sl030694
To w końcu masz amerykanke a nie kanadyjke , zdejmij koło i sprawdź tak jak spychu napisał.
czy ktos mial jakas stycznosc z klockami spraco t51? jakies porownanie do ds performance czy raczej klasa nizej?
Patrzac na suche parametry techniczne czyli wspolczynnik tarcia i odpornosc temperaturowa na fading powinny byc podobne a jak to sie ma w praktyce, musisz przetestowac ;)
Pany ! Po poskładaniu całego zestawu tarcz i klocków na obu osiach ile km zrobić na spokojnie żebym mógł w pełni upalać ?
Sodemarco, nie wiem jakie masz klocki, ale czasem procedura docierania klockow mowi o kilku hamowaniach z 50km/h do przykladowo 5km/h (byle nie do zatrzymania) a nastepnie kilka razy np ze 100km/h i tez nie do pelnego zatrzymania. Powoduje to ze material klocka przenosi sie na tarcze i w efekcie masz lepsze hamowanie. Zalecenia producentow klockow sie troche roznia, powienies miec to opisane w ulotce dolaczonej do klockow/na stronie producenta.
Ok , obczaje ulotke a jak nie to zrobie tak jak gorliś napisałeś :)
Dziękuję za pomoc panowie !
Mam honde nr vin SHHMA87600U110497 powinienem mieć tarcze 262 czy 242 ?
i jakie polecacie bębny/okładziny na tył i czy zmiana bębnów na tarcze jest droga i kłopotliwa ?
mowi o kilku hamowaniach z 50km/h do przykladowo 5km/h (byle nie do zatrzymania)
chodzi też o to żeby nie smażyć klocka na tarczy... Często na TA jak wali adrenalina itp. po zorbieniu paru kółkek czy ktoś stoi cały czas na rozgrzanym heblu i klocek się smaży :-)
Mam honde nr vin SHHMA87600U110497 powinienem mieć tarcze 262 czy 242 ?
i jakie polecacie bębny/okładziny na tył i czy zmiana bębnów na tarcze jest droga i kłopotliwa ?
wygląda na tarcze 262 - nr OE 45251-ST3-E10 a np BREMBO 09.5509.14
Jeśli chodzi o tył... wg mnie różnicy nie odczujesz w samym hamowaniu po przesiadce z bębna na tarcze (no chyba że ręczny będziesz miał słabszy) - w ulicznym aucie to na plus będą tylko walory stylistyczne...
Witam
Chce kupic nowe tarcze i zastanawiam się nad tarczami ATM MIKODA czy ktos z was mógłby mi cos powiedziec czy warto itp. ? czy warto doplacic za nacinanie i nawiercanie ?
nie wiem jak w mikodzie... Jeździłem swego czasu na Zimmermanach nawiercanych i było OK, a te same tarcze u kumpla miały pionowe pęknięcia przy otworach. Jeśli chodzi o tarcze nacinane, to jeździłem na Brembo max i były głośne.. po prostu słychać jak tarcza ścina klocek (nie każdemu może to odpowiadać, mi się podobało :D )
Z 'tańszysz' ale całkiem OK tarcz nacinek/nawiertów wiele znanych mi osób chwaliło JC'towego SPEEDMAX'a (do kupienia w IC)
Dzięki lukashh, czy ktoś może mi podpowiedzieć jakie klocki kupić do tarcz BREMBO 09.5509.14 czy muszą być to też z Brembo czy inna firma ? bo gdzieś mi ktoś mówił, że trzeba klocki dopasować aby się zbytnio nie zdzierały czy coś takiego, nie wiem jest to moje pierwsze auto i dopiero się uczę :)
Ps i może to zły temat ale nurtuje mnie pytanie ;) jaką Honde ja posiadam ponieważ nr vin mówi że to jest V gen :D a prawie wszystkie katalogi określają ją jako VI fastback :D i ja już sam nie wiem. :D
Klocki moga byc Ferodo Premier, ATE, TRW, Bosch, Brembo, wszystkie beda wystarczajace do normalnej jazdy.
To co się teraz rozsądnie kupuje? Potrzebuję klocki na tył do EK4, opcja tymczasowa i raczej ekonomiczna bo w planach i tak mam swap hebli, ważne, żeby te klocki nie hałasowały i nie wku*wiały :)
Panowie uzytkuje ktos tarcze firmy black daimond http://allegro.pl/tarcze-p-black-diamond-mg-zr-160-zs-2-5-282mm-i4233650826.html chetnie poslucham jak wam sie sprawuja bo zastanawiam sie nad ich zakupem.
JC Auto handlowało black daimon'dem. Kolega śmigał i sobie chwalił. Kiedyś też na JHM'ie chyba była dyskusja że na Poznaniu ktoś na tym śmigał i zniosły upalanie lepiej od Brembo ORO które popękały przy otworach... Ale to tylko info z mojej 'pamięci txtów przeczytanych na forum'
To co się teraz rozsądnie kupuje? Potrzebuję klocki na tył do EK4, opcja tymczasowa i raczej ekonomiczna bo w planach i tak mam swap hebli, ważne, żeby te klocki nie hałasowały i nie wku*wiały
wszystko to co post wyżej napisał Spychu. Porównaj ceny i bierz to co Ci odpowiada... na tył nie ma co też 'świrować' z wydatkami, zwłaszcza jeśli w planie jest zmiana hebli..
Wszystko fajnie, ale za 1 kpl black diamond masz 5 kompletow QH a jakiejs szczegolnej roznicy w hamowaniu nie zauwazysz.
To co się teraz rozsądnie kupuje? Potrzebuję klocki na tył do EK4, opcja tymczasowa i raczej ekonomiczna bo w planach i tak mam swap hebli, ważne, żeby te klocki nie hałasowały i nie wku*wiały :)
Ja ostatnio władałem polski produkt Tomex - hamują :P
A poważnie to kup cokolwiem ate/trw/ferodo.
Zeby qh byly gdzies dostepne chetnie bym je znow kupil, w cenie gladkich ate moge miec speedmaxy nawierano nacinane ale jakos do nich przekonany nie jestem.
Starstruck
05-06-14, 20:36
Mam speedmaxy z klockiem TRW od jakiegoś 1000 km. Jak na razie hebel spisuje się bez najmniejszego zarzutu, jest naprawdę baaardzo spoko. Osoba, która mi zakładała ten zestaw, wrzuciła speedmaxy niejednej osobie na przestrzeni lat i nikt nigdy się nie skarżył, dlatego zaufałem i jestem zadowolony :).
Byc moze kiedys sie skusze, mam na horyzoncie tarcze qh wiec biore bez zastanowienia za te pieniadze nic innego nie znajde.
Bosch, TRW/lucas, ATE nie sa producentami tarcz i klockow.. od tego zaczac trzeba, oni produkuja hydraulike, a tarcze i kloci pakuja, wiec wsumie roznej jakosci towar mozesz trafic szczerze mowiac,
Ja do swojego auta na tyl kupilem Boscha bo poprosu w fajnej cenie(zestaw na hebel 239 chyba tarcze 90 zl klocki 50-60) na przod natomiast polecam BRECK/lumag polskiej produkcji, fajne tanie klocki .
Czy przy tarczy 240 mm z przody i bębnie z tyłu w ogóle jest sens wkładanie czegoś więcej niż zwykłe ATE czy Brembo? Czy raczej nic nie pomoże tutaj poza swapem?
Nie ma sensu, wg mnie wkladanie czegokolwiek pokroju DS Performance to strata pieniedzy.
Swap minimum na 262.
Swap tak czy inaczej jest w planie tylko obecnie potrzebuje czegoś na już bo krzywe tarcze doprowadzają mnie do szału.
Wysłane z mojego LG-V500 przy użyciu Tapatalka
Wiec jesli masz krzywe tarcze i planujesz swapa to kup najtansze, ktore beda dzialaly tak samo jak te drozsze.
Planujac swapa szkoda pieniedzy na cokolwiek drozszego z tarcz niz najtansze ;)
Mam honde nr vin SHHMA87600U110497 dowiedziałem się że tarcze mam mieć 262mm ale jakie do tego mają byc klocki ? bo widze że też są różne rozmiary i czy ma to jakieś znaczenie ?:) i czy wie ktoś czy bębny i tylni wahacz z tuleją z civic 94 hb 3 drzwi będą pasowac do mojej hani ?
Oczywiście, że rozmiar klocka ma znaczenie. Potrzebujesz takich klocków.
http://motoneo.pl/img/30/mid/k0986424214.jpg
Witam
Panowie potrzebuje dobrac jakies dobre tarcze max 400zl.
myslalem o takich http://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/1613222020210-09550975-tarcza-hamulcowa.html
ewentualnie jesli maktos jakas propozycje to prose pisac.
poz
Brembo Max nie są dobre.
Czyli co bys polecil?
Czyli co bys polecil?
ate,trw zalezy do jakiej jazdy
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.