PDA

Zobacz pełną wersję : pomocy świeci wtrysk



lbl7
19-01-10, 18:01
witam mam Honde Civic 1,6 SRi 16V Vtec D16Y2 po czyszczeniu przepustnicy silnik pracuje na wyszych obrotach od 1500 do 2000 świeci wtrysk komputer ma 3 błedy kody usterek 17, 7, 3

MikeFoto
20-01-10, 08:26
witam mam Honde Civic 1,6 SRi 16V Vtec D16Y2 po czyszczeniu przepustnicy silnik pracuje na wyszych obrotach od 1500 do 2000 świeci wtrysk komputer ma 3 błedy kody usterek 17, 7, 3

Kody błędów, na przyszłość zerkaj do podwieszonego tematu - tu masz opis: http://hondy.republika.pl/samdiag.html

17 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
7 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
3 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód

lbl7
20-01-10, 09:42
co mam zrobic żeby wszystko działało normalnie restet kompa nie pomugł nadal jest błąd 17

MikeFoto
20-01-10, 10:58
co mam zrobic żeby wszystko działało normalnie restet kompa nie pomugł nadal jest błąd 17

Sprawdzić, przeczyścić czujniki położenia przepustnicy i ciśnienia. Gdzie sie znajdują ? - zajrzyj do podwieszonego tematu i ściągnij manual.

lbl7
20-01-10, 19:03
mam gaz błąd 17 wywala mi tylko na gazie prędkościomiez chodzi dobrze co zrobic bardzo prosze o pomoc

teg
21-01-10, 01:55
A przed czyszczeniem ten błąd 17 też był? Standardowo: zrobić żeby było dobrze na benzynie, potem kombinować dlaczego błąd jest na LPG.

Bardzo brudna była przepustnica?

Najgorszy scenariusz: podejrzewam że po czyszczeniu klapka się inaczej ustawia na pozycji zerowej i to znacznie. Przepustnica do gruntownej regulacji (a w zasadzie cały układ: odbojnik klapki przepustnicy/położenie TPS - miłego rozwiercania śrubek/regulacja wolnych obrotów śrubą bypassu - koniecznie wszystkie czynności według service manuala i w takiej kolejności). Manual podaje, że klapki przepustnicy się nie reguluje tylko wymienia przepustnicę - ale wydaje mi się, że w większości przypadków można ją uratować jeśli nie ma wżerów/większych rys w gardzieli. Jeśli nie wiesz o czym piszę, to się za to nie zabieraj - specjalista od tego skasuje 100-150zł o ile znajdziesz takiego. Ja robiłem sam, ale najpierw dużo się musiałem nauczyć na temat: jak to działa i jak się to reguluje.

Mniej zły scenariusz: czym czyściłeś i czy nie zalałeś tym czymś TPSa albo MAP sensora, czy wyjąłeś do czyszczenia i wymieniłeś na nowe wszystkie uszczelki (pod MAP, między przepustnicę a kolektor, o-ring pod śrubką regulacji wolnych obrotów/bypassu)? Czy zmontowałeś wszystko szczelnie? Czy zrobiłeś regulację wolnych obrotów IDENTYCZNIE jak mówi manual DLA TWOJEGO silnika?

Czujnik prędkości pojazdu nie ma nic wspólnego ze wskazaniem prędkości na desce........ On mówi ECU jak szybko jedziesz i kiedy się zatrzymałeś. Odłącz go i jeśli dalej obroty będą szaleć na biegu jałowym, to masz problem z układem przepustnicy i/lub lewym powietrzem.

A dobry wujek teg radził nie raz i nie dwa: nie tykać się przepustnicy, nie czyścić silniczków krokowych (których zresztą nie ma....). Najpierw poczytać, dowiedzieć się i zdać sobie sprawę z ryzyka. Kurde, to jest cholernie delikatny i wrażliwy na zmiany układ.