PDA

Zobacz pełną wersję : Po przełaczeniu na gaz auto gaśnie



Kamilekxp
18-01-10, 11:20
Witam

Ostatnio pojawił się pewien problem. Silnik D13B2, zagazowany (instalacja 1'wszego typu, najprostsza, gaźnik itp itd). Otóż gdy odpalam na benzynie -> przełączam na pozycję R (czyli wypala resztki z gaźnika) -> auto zaczyna przygasać -> przełączam na gaz (słyszę charakterystyczne pstryknięcie w butli), auto dostaję dawkę gazu, obroty przez chwile wzrosły ale po 2-3 s znów słyszę ten dźwięk z butli (na przełączniku od gazu wraz z dźwiękiem pojawia mi się czerwona dioda, czyli ze gaz wyłączony) i auto gaśnie. Na benzynie autko śmiga jak ta lala ale na gazie już nie. Wcześniej było dobrze. Dzieję się tak za każdym razem, o co chodzi ? Miał już ktoś z Was z takim problemem do czynienia ?

Z góry dzięki i pozdrawiam.

sivy
18-01-10, 20:20
prawdopodobnie padła ci cewka na parowniku

Kamilekxp
19-01-10, 09:18
Czy jest w stanie to zwykły użytkownik wymienić ? Czy potrzeba zawitania u specjalisty konieczna ?

Problem rozwiązany. Z tatą "popukaliśmy" po tym całym przełączniku, te styki wszystkie przejrzeliśmy i działa :-) Prawdopodobnie problem tkwił w tym (już kiedyś miałem coś podobnego z tym że na benzynę nie chciał się przełączyć z gazu) że tam niedaleko gaźnika, jest jakiś taki nie wiem, zawór, który odcina benzynę albo gaz w zależności co kto chce. No i są tam 2 przewody+ oraz - . Ostatnimi czasy miałem problem właśnie z tym minusem, bo mi "odleciał" i została prowizorka zrobiona(miało być na krótki czas ale zapomniałem o tym w ogóle), że przewód z izolacji pozbawiliśmy i pod śrubę od razu (ten minus). Obecnie przewód minusowy był na swoim miejscu ale wszystko było zaśnieżałe...

sivy
19-01-10, 17:02
myliłem sie :( ale ciesze sie ze działa :) niestety nie da sie naprawiać samochodów przez internet :P

lub3cki
05-02-10, 15:59
nie chce zakladac nowego tematu wiec tu napisze, o co moze chodzic od pewnego czasu zeby sie przelaczyl na gaz musze go troche rozgrzac na benzynie, wczesniej nawet na mrozach przelaczal sie bez problemu od razu, dodam ze jakis rok temu padla mi cewka i wcale sie nie przelaczal na gaz, czy to moze byc objaw padajacej cewki? jesli tak to czy sam ja sobie wymienie? i ile moze kosztawac? silnik d15b2 instalacja czerkam

misza
07-02-10, 21:44
lub3ckijeżeli wcale się nie przełącza to bardzo prawdopodobne że cewka (sprawdz ją na krótko - podłącz plus z aku i zobacz czy "cyka") a jezeli się przełącza i gaśnie to kwestia regulacji (filterek?)

a teraz moja kolej;-):
instalacja 2 generacji, najzwyklejsza 3-pozycyjna centralka stag 2w (tudzież echo). i emulator. brak silniczków krokowych i innych gadzetów.
po przełączeniu na lpg po prostu gaśnie z braku gazu, przeważnie dopiero jak sie rozgrzeje ale ostatnio nie ma reguły.. jak chce. najdziwniejsze jest to ze problem pojawia sie i sam znika.. wiem wiem... brzmi jakby cos nie łączyło ale sprawdzałem już wszytko.
wszystkie elektrozawory cykają po podłączeniu na krótko, centralke była podmieniana na inną - to samo. jedna rzecz która mnie bardzo zastanawia:
sprawdziłem miernikiem czy prąd dochodzi do elektrozaworów, na przewodach przy butli miernik pokazuje 11,2 V przy włączonym zaplonie i przełączniku ustawionym "na benzynie" a mimo to po podłączeniu tych przewodów elektrozawór "nie puka". podłączyłem więc cewke bezpośrednio pod drugi akumulator (12,5 V) i działa.. why????? :zakrecony: czy te 11,2 V to za mało by otworzyć elektrozawór??
jakieś sugestie..

lub3cki
08-02-10, 23:35
jeżeli wcale się nie przełącza to bardzo prawdopodobne że cewka (sprawdz ją na krótko - podłącz plus z aku i zobacz czy "cyka") a jezeli się przełącza i gaśnie to kwestia regulacji (filterek?)
TZN to nie jest tak ze wcale mi nie przelacza, tylko jak zapale na zimnym silniku to musi sie troche nagrzac zeb y sie przelaczylo na gas, bo jak za szybko przelacze to gasnie, jak sie rozgrzeje to wszystko jest ok bez problemu, zaraz sie przelacza, jedni moze powiedza ze tak ma byc ale wczesniej to nawet na mrozach zaraz przelaczal i bylo ok wiec cos sie musialo podziac... tylko co...

sivy
09-02-10, 18:51
teraz moja kolej;-):
instalacja 2 generacji, najzwyklejsza 3-pozycyjna centralka stag 2w (tudzież echo). i emulator. brak silniczków krokowych i innych gadzetów.
po przełączeniu na lpg po prostu gaśnie z braku gazu, przeważnie dopiero jak sie rozgrzeje ale ostatnio nie ma reguły.. jak chce. najdziwniejsze jest to ze problem pojawia sie i sam znika.. wiem wiem... brzmi jakby cos nie łączyło ale sprawdzałem już wszytko.
wszystkie elektrozawory cykają po podłączeniu na krótko, centralke była podmieniana na inną - to samo. jedna rzecz która mnie bardzo zastanawia:
sprawdziłem miernikiem czy prąd dochodzi do elektrozaworów, na przewodach przy butli miernik pokazuje 11,2 V przy włączonym zaplonie i przełączniku ustawionym "na benzynie" a mimo to po podłączeniu tych przewodów elektrozawór "nie puka". podłączyłem więc cewke bezpośrednio pod drugi akumulator (12,5 V) i działa.. why????? :zakrecony: czy te 11,2 V to za mało by otworzyć elektrozawór??
jakieś sugestie..

zdejmujesz cewke z tezpienia na którym jest przykręcona cewka potem ten trzpień wykręć i przeczyść pamietaj zeby zakręcić zawór gazu (manualny) a najlepiej żeby wcale nie było gazu w zbiorniku (wiem ze bedzie ciężko ;) ) rozbierz ten trzpień i go wyczyść
przyczyna jest prosta cewka nie ma siły podnieść trzpienia więc na 99% jest b. brudny i coś go blokuje
jeśli to nie pomoże to przeczyśc klemy przy aku
a jesli to nie pomoże to napewno masz do wymiany alternator

misza
10-02-10, 10:28
...wiec cos sie musialo podziac... tylko co...
po 1. jedź na regulacje i wymiane filterka.. powinienes to robic max co 10 tys km.
po 2. sprawdz świece bo na lpg zuzywają sie dużo dużo szybciej niez na pb
po 3. moze zatankowałes chu*owy gaz
po 4. nie przełączaj na gaz kiedy silnik jest zimny !!!!:)

sivy rozbierałem cały zawór już wcześniej - czysciutko, tłoczek chodzi bez problemow. pociągnąłem nową mase bezposeednio z aku i na razie od 2 dni jest wszystko ok. poprzednio masa była na wielozaworze, widocznie byla za słaba ale dziwi mnie to bo miernik pokazywał na obu masach takie samo napięcie.

lub3cki
12-02-10, 10:28
po 1. jedź na regulacje i wymiane filterka.. powinienes to robic max co 10 tys km.
po 2. sprawdz świece bo na lpg zuzywają sie dużo dużo szybciej niez na pb
po 3. moze zatankowałes chu*owy gaz
po 4. nie przełączaj na gaz kiedy silnik jest zimny !!!!
1 - filtr wymieniany byl jakies 6 tys temu wiec tu nie powinien byc problem chyba
3 - raczej to nie to bo juz od dluzszego czasu tankuje na jednej stacji chyba ze oni cos kituja
4 - staram sie nie przelaczac tylko ostatnio jezdze na dosc krotkich odcinkach i wychodzi na to ze prawie caly czas na pb musze jezdzic, a wczesniej takiego problemu nie bylo

Kamilekxp
26-03-10, 17:52
Hey. Problem się znów ukazał z tym, że teraz jest w drugą stronę ... Otóż coś mi nie chce się teraz przełączyć na benzynę. Jeżdżę na gazie i gdy chce przerzucić na benzynę, daje jej trochę obrotów, pstryczkiem na benzynę i zawsze się zapalała taka dioda czerwona na przełączniku, natomiast teraz ona tak jakby chciała się zapalić ale coś nie idzie, nieraz pojawia się leciutka poświata czerwonego ale nie chce się zapalić całkowicie. Gdy problem się ukazał to na początku łapało za drugim razem a teraz to można tak w tą i w drugą stronę przełączać i dopiero za 5-6 razem łapie. Staje się to denerwujące.

Gdzie leży problem ?