Zobacz pełną wersję : śmierdzi gumą po włączeniu ogrzewania
od kilku dni mam problem z moją hondą. z racji że jest zima to podczas jazdy włączam ogrzewanie. jeżeli włączę ogrzewanie na full to już po chwili czuć w kabinie spaloną gumę lub coś podobnego. ostatnio z ciekawości po skończonej jeździe zaglądnąłem pod maskę i tam też dało się wyczuć ten zapach. co to może być?
a jak ustawisz dmuchawe na maks ale temp na zimno to tez to czujesz ? czy tylko jak jest cieple ustawione ?
a jak ustawisz dmuchawe na maks ale temp na zimno to tez to czujesz ? czy tylko jak jest cieple ustawione ?
tylko jak ustawie na temp max, jak ustawie na zimno to jest OK
i bądź tu pan teraz mądry, ciekawa zagadka.
i bądź tu pan teraz mądry, ciekawa zagadka.
no właśnie, dodam jeszcze że jesienią zamontowałem filtr kabinowy którego wcześniej nie było wcale :) było tylko pusta miejsce po filtrze (pewnie poprzedni właściciel auta wywalił stary filtr a nowego nie montował)
może dostał sie jakis syf skoro nie było i teraz to wszystko puszcza? może jakis preparat odgrzybiający by zdał egzamin?
ok, może trzeba by potraktować to jakimś odgrzybiaczem, ale co z tym samym zapachem pod maską? tam też czuć zapach spalonej gumy? to mnie niepokoi
musiałbyś się dostać do nagrzewnicy. Tam chyba znajdziesz odpowiedź
może jakiś przewód gumowy ocierać o np półoś. mi tak ocierał kabel zasilający wzmacniacz ale na szczeście szybko się zorientowałem.
odpada , wlasnie dlatego zapytalem czy czuc tez na zimnym - jakby to byl przewod to byloby czuc , w takiej sytuacji pozostajhe nagrzewnica i jej bezposrednie sasiedztwo tak jak pisal skoti , tylko troche nie pasuje mi ten smrod pod maska , w koncu powietrze idzie do kabiny a nie z kabiny ...
myślę, że coś się przytapia centralnie pod maską.
to, że wali też w kabinie oznacza, że smród przenosi się na kabine przez nadmuch.
wiem, bo mi tak zalatuje po lakierowaniu pokrywy zaworów :) coprawda coraz mniej bo się kończy przetrawiać ale oznaki są identolo
myślę, że coś się przytapia centralnie pod maską.
to, że wali też w kabinie oznacza, że smród przenosi się na kabine przez nadmuch.
wiem, bo mi tak zalatuje po lakierowaniu pokrywy zaworów :) coprawda coraz mniej bo się kończy przetrawiać ale oznaki są identolo
mi też się wydaje że to raczej coś pod maską się przytapia, może jakiś wąż gumowy albo coś podobnego
JulekCIVIC
14-01-10, 18:55
ale gdy by pod maska ci sie jarało podczas pracy silnika to kiedy bys wlaczyl wentylator na jakim kolwiek ustawieniu suwaka ogrzewania bylo by czuc gume... a jesli tylko na cieplym to znaczy ze na nagrzewnicy jest jakis syf i po rozgrzaniu (puszczeniu przez zawor goracego plynu) zaczyna smierdzec w srodku... szukaj przyczyny w nagrzewnicy lub jej poblizu...
hmm jutro potestuje, wogóle nie będę włączał nawiewu i zobaczę czy zapach spalonej gumy znów będzie wyczuwalny. jeżeli zapachu nie będzie to będę sprawdzał nagrzewnicę
JulekCIVIC
14-01-10, 20:26
Daj znac jak i co :)
jeździłem dziś rano bez włączonego nawiewu i w kabinie nie było czuć zapachu spalonej gumy,jednak po otwarciu maski zapach był znów wyczuwalny, dziś po południu jadę zobaczyć na kanał czy przypadkiem jakaś folia się nie przykleiła od spodu
a jak jezdziles bez nawiewu to jak byla ustawiona temperatura ?
a jak jezdziles bez nawiewu to jak byla ustawiona temperatura ?
hmm o tym nie pomyślałem, temp była ustawiona chyba na 3/4 ciepła
JulekCIVIC
15-01-10, 13:03
no czyli na nagrzewnicy masz cos, wiesz nagrzewnica dopiero wtedy sie nagrzewa jesli otworzysz suwakiem nawiewu taki zaworek na wezu od plyny chlodzacego silnik, idzie goracy plyn na nagrzewnice a wentylator wypycha cieple powietrze przez nia do srodka auta, jesli zamkniesz zuwakiem zaworek to nagrzewnica bedzie zimna, spr w ten sposob czy bedzie czuc gume, jesli nie to sprawa rozwiazana, i wyciagniecie nagrzewnicy pozostaje...
no i już wiadomo co było przyczyną zapachu spalonej gumy, właśnie wróciłem ze stacji gdzie wjechałem na kanał i znalazłem "winowajcę". pod silnikiem na rurze kolektora była przyklejona foliowa reklamówka, a raczej to co zostało z reklamówki :) pod wpływem gorąca folia się topiła i stąd ten zapach spalonej gumy, wyczyściłem i jest OK, nawet ogrzewanie mogę sobie włączyć na full :)
dzięki wszystkim za pomoc i udzielone rady
maniak2007
16-01-10, 11:08
no i już wiadomo co było przyczyną zapachu spalonej gumy, właśnie wróciłem ze stacji gdzie wjechałem na kanał i znalazłem "winowajcę". pod silnikiem na rurze kolektora była przyklejona foliowa reklamówka, a raczej to co zostało z reklamówki :) pod wpływem gorąca folia się topiła i stąd ten zapach spalonej gumy, wyczyściłem i jest OK, nawet ogrzewanie mogę sobie włączyć na full :)
dzięki wszystkim za pomoc i udzielone rady
miałem identyczny przypadek jakiś miesiąc temu, dopiero dziś przeczytałem twój problem, a pomógłbym;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.