PDA

Zobacz pełną wersję : d16y3/z6 bardzo słaby wyniki z hamowni



4mell
04-01-10, 20:08
jakis czas temu byłem na hamowni i wynik dał mi dużo do myslenia bo jak dla mnie wyniki sa bardzo słabe i zdecydowanie wyglada mi tu na to, ze cos jest nie tak :/
Wynik na silniku jest słaby, generalnie zapiecie vteca praktycznie nic nie daje ani troche nie wybija sie do góry, a przeważnie najwyższy NM uzyskuje sie na vtecu a u mnie moment jeszcze dodatkowo spada.
Na wykresie mocy na silniku widać jak wysokie sa też opory toczenia, czy to ma wpływ na moc na silniku?
Prawdziwa jazda jednak zaczyna sie na wykresie mocy na kołach, niska moc i bardzo mały moment, szybko spadający na wysokich obrotach od zapiecie Vteca :( ? geometria zawieszenia?
Przebieg AFR tez jakis dziwny urywa sie!, mierzony na wylocie, na hamowni stwierdzono ze to moze byc wina katalizatora ?

Podpowiedzi:
d16y3 z głowicą z6
komp p28 seria zadnych błedów wszystko podpiete jak należy
filtr oleju od d16y3
aparat zapłonowy: korpus aparatu od z6 z całą zawartoscią od y3 razem z kopułką
wydech: kolektor od d16z6 ,katalizator rura srodkowa tłumik srodkowy od VTI b18c4, koncowy tłumik jeszcze od d16y3
Cisnienie paliwa ok, dysza miedzy 2 a 3 cylindrem usunieta z bloku
Ogolnie wszystkie czesci potrzebne do mini me zostały zamontowane




MOC NA SILNIKU
http://img709.imageshack.us/img709/6343/silnikl.th.jpg (http://img709.imageshack.us/i/silnikl.jpg/) http://img704.imageshack.us/img704/5807/silnik2.th.jpg (http://img704.imageshack.us/i/silnik2.jpg/)

MOC NA KOŁACH
http://img130.imageshack.us/img130/7025/nakoach.th.jpg (http://img130.imageshack.us/i/nakoach.jpg/) http://img22.imageshack.us/img22/533/nakoach2.th.jpg (http://img22.imageshack.us/i/nakoach2.jpg/)

AFR
http://img43.imageshack.us/img43/2838/afre.th.jpg (http://img43.imageshack.us/i/afre.jpg/)

Furious
04-01-10, 20:39
AFR na niskiej krzywce jest bardzo.. ekonomiczny.. strojenie poprawiło by tu znacząco dół (10Nm?), potem VTEC sie zapina, przez chwile AFR jest OK i sie urywa.. urywa sie albo pomiar (np przez złe mocowanie sondy, za mała srednica rurki która wsadzali wydech lub cos posobnego), albo pompa paliwa czy wtryski nie podaja tyle paliwa ile powinny. Zapłon cięzko zweryfikowac, mozna by bylo na hamowni pokrecic aparatem zaplonowym w jedna i druga strone i obserwowac co sie dzieje.
Generalnie polecałbym udac sie do jakiegos tunera, sprawdzic jeszcze raz AFR, sprawdzic co pokazuje MAP, co pokazuje TPS (TPSa sam mozesz sprawdzic mierzac napiecie miernikiem), moze dałbym zworke na piny A4 i D6, moze vtec sie zapina a mapa sie nie zmienia.. trzeba sprawdzac wszystko.
Jak sprawdzales cisnienie paliwa? Jakie bylo?

kluczykpl
04-01-10, 21:27
rozrzad ustaw dobrze, masz przestwiony na walku o 1 zab

Furious
04-01-10, 22:00
rozrzad ustaw dobrze, masz przestwiony na walku o 1 zab

wtedy nie dało by sie ustawić zapłonu na 16st, chyba ze autor w ogole go nie sprawdzal.. :)

4mell
04-01-10, 23:38
moze dałbym zworke na piny A4 i D6, moze vtec sie zapina a mapa sie nie zmienia
Też tak juz myslałem, ale powinien wyskakiwac check jak by coś nie grało z zaworem? albo komp nie domaga, ale i tak zrobię zworke
Cisnienie mirzyłem na wyjściu z filtra paliwa wynik 2.5 kg przy podpietym regulatorze i 3 kg na odpietym wiec chyba pompa, regulator sa ok, chyba ze cos z wtryskami nie tak, chce rozebrac też zawór i zobaczyć jeszcze jak tam to sitko wyglada, mam jeszcze listwe z wtryskami od y3 przełożyc nie zaszkodzi
Ale co może byc powodem takich strat na kołach?:/ i jak to sie odnosi do mocy na silniku?
rozrząd ustawiłem dobrze, zapłon na lampie też dobrze, to napewno nie to.

muzammil
06-01-10, 22:37
jestes pewien ze vtec sie zalacza??? na moje wyglada jakby czytal tylko z mapy low cam.

RYS
10-01-10, 10:52
Zwróć uwagę na:

Mechanicznie:
- ciśnienie paliwa
- wtryski (można orientacyjnie sprawdzić mierząc AFR)
- pompa (można orientacyjnie sprawdzić mierząc AFR)
- ustawienie zapłonu
- rzucić okiem na rozrząd (znam kilka przypadków gdzie kółko na klinie się przestawiało, rozrząd się przestawiał i "raz auto jechało a raz nie")

Elektronicznie
- zakres pracy TPS
- i podjedz do kogoś kto ma możliwość podłączenia komputera przystosowanego do strojenia i posiada sondą AFR w celu sprawdzenia wszystkich parametrów silnika oraz czujników

Fawor
10-01-10, 11:59
ja bym pojechał jeszcze raz zmierzyć afr, bo wynik przedstawiony na wykresie jest totalnie z tyłka. A jeśli tak jest na prawdę to widmo nieprzełączającej się mapy jest jak najbardziej możliwe.

4mell
14-10-10, 11:26
aha przypomniało mi sie, to tak dla potomnych :p
przez moje gapiostwo hamowałem sie na paliwie Pb98, a opory zmniejszyły sie po zmianie opon z zimowych na letnie

Wako1986
20-08-14, 03:41
Przy takim setupie d16y3 +głowica VTEC jakiego paska rozrządu trzeba użyć i jak go ustawić? Na znaki? I na jakim kołku to składać? Wszystko od y3? Czy tak jak w przypadku minime d15 ze pasek od z6 a koło od y7?