PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z centralnym zamkiem



dreju
24-12-09, 20:39
Mam taki problem z centralnym. Mianowicie co jakiś czas zamykają mi się tylko drzwi kierowcy bez pozostałych. W sterowniku słychać wtedy takie tyrkotanie. Po kilku razach jak otworze i zamknę drzwi zaskakuje wszystko i zamyka się reszta. Mam pytanie co to może być czy sterownik może już powoli padać? Drugie pytanie mam takie. Na allegro widziałem sterownik o takich samych symbolach co mój z tym że od wersji 3 drzwiowej hondy a ja mam sedana. Czy ten sterownik będzie może pasował do mojej hanki ? Z góry dzięki za pomoc.

JulekCIVIC
31-12-09, 16:04
no chyba sila rzeczy nie bedzie pasowal ten sterownik bo obsluguje tylko 2 a nie 4 drzwi plus ewentualnie wlew lub bagaznik...
a moze wystarczy w twoim przeczyscic styki przekaznika bo sie przypalily i nie lapia zawsze?
przeczysc i napisz czy pomoglo :)

Maxoff
31-12-09, 16:14
no chyba sila rzeczy nie bedzie pasowal ten sterownik bo obsluguje tylko 2 a nie 4 drzwi plus ewentualnie wlew lub bagaznik...
Wszystkie siłowniki są na jednym kablu więc może ich być 1 jak i 10. Różnica jest tylko w zależności od tego czy jest siłownik w drzwiach kierowcy czy nie (zarówno w obrębie sedanów jak i hb), ale skoro symbole pasują.

Przed wymianą upewniłbym się czy to na pewno problem sterownika. Zewrzyj kable na krótko tak jak napisali w instrukcji serwisowej to będziesz wiedział czy siłowniki są sprawne.

JulekCIVIC
04-01-10, 00:07
Dokladnie najpierw sprawdz czy ten twoj jest uszkodzony, ja mialem przy montażu centralki z pilota taki problem ze zaniklo mi zasilanie do sterownika i musialem puscic wlasne z puszki bezpiecznikow...
a silownika napewno nie masz w drzwiach kierowcy...

Maxoff
04-01-10, 09:23
a silownika napewno nie masz w drzwiach kierowcy...
Skąd ta pewność? Są dwie wersje zamków, ja mam EG8 i mam fabrycznie siłownik w drzwiach kierowcy, kolega może mieć tak samo. Poza tym to czy jest siłownik w drzwiach kierowcy nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia wg mnie.

JulekCIVIC
04-01-10, 19:26
skoro masz w drzwiach kierowcy silownik to zapewne masz zupenie inne sterowanie, lub tez masz zalozony centralny zamek z pilota oem, najprostrzy sposob zeby to spr czy jest silownik to od strony pasarzera trzeba zamknac drzwi z kluczyk jesli sie nie zamkna wszystkie drzwi tzn ze nie ma 'mastera' i nie podaje sygnalu do reszty zamkow. Wyjmij ta zielona puszke z drzwi kierowcy i przeczysc styki przekaznika, powinno pomoc :)

Maxoff
05-01-10, 13:09
najprostrzy sposob zeby to spr czy jest silownik to od strony pasarzera trzeba zamknac drzwi z kluczyk jesli sie nie zamkna wszystkie drzwi tzn ze nie ma 'mastera' i nie podaje sygnalu do reszty zamkow
Jak za pomocą udowadniania, że nie ma mastera w drzwiach pasażera (bo nie ma jeśli ma oryginalną instalacje) ma niby sprawdzić czy jest siłownik przy drzwiach kierowcy? Bez sensu!

JulekCIVIC
05-01-10, 23:28
Tak ze jesli jest wlozony silownik w drzwi kierowcy to zwykle master znajduje sie tez w drzwiach pasażera aby mozna bylo zamykac i otwierac z obu stron. Jednak jest wiele rodzajow zamka, najlepiej gdy by kolega zdjal tapicerke i zobaczyl czy jest silowkik czy czujnik polozenia kluczyka :)

Maxoff
07-01-10, 21:20
Tak ze jesli jest wlozony silownik w drzwi kierowcy to zwykle master znajduje sie tez w drzwiach pasażera aby mozna bylo zamykac i otwierac z obu stron.
Nie spotkałem jeszcze oryginalnej Hondowskiej instalacji w V genie co miała master w prawych drzwiach (nawet jeśli był siłownik w lewych) i wg instrukcji serwisowej nie występowały takie (nie liczę jakiś dziwnych przeróbek). Ile taki spotkałeś i w jakich modelach bo może warto nanieść poprawki na schematy?


Jednak jest wiele rodzajow zamka
Hondowskie w V genie to są chyba dwa (z siłownikiem w drzwiach kierowcy i bez) a o takich chyba mówimy bo taki ma jeśli dobrze rozumiem to co napisał (patrz tekst o centralce z 4d i 3d) czy się mylę?

JulekCIVIC
07-01-10, 21:30
Nie spotkałem jeszcze oryginalnej Hondowskiej instalacji w V genie co miała master w prawych drzwiach (nawet jeśli był siłownik w lewych) i wg instrukcji serwisowej nie występowały takie (nie liczę jakiś dziwnych przeróbek). Ile taki spotkałeś i w jakich modelach bo może warto nanieść poprawki na schematy?


Hondowskie w V genie to są chyba dwa (z siłownikiem w drzwiach kierowcy i bez) a o takich chyba mówimy bo taki ma jeśli dobrze rozumiem to co napisał (patrz tekst o centralce z 4d i 3d) czy się mylę?


Piszesz na forum zeby pisac czy pomagasz?

Ja chociaz moze czasem sie myle to cos doradzam a ty narazie odp na moje wypowiedzi...

Skoro jestes taki *****... w temacie oczytany i tyle razy to robiles, to powiedz koledze konkretnie co ma zrobic zeby bylo dobrze...

Maxoff
07-01-10, 22:13
Piszesz na forum zeby pisac
Popatrz najpierw na swoje wypowiedzi w tematach o zamkach centralnych jak powtarzasz po innych a dopiero mów kto tu pisze aby pisać :D


Skoro jestes taki *****... w temacie oczytany i tyle razy to robiles, to powiedz koledze konkretnie co ma zrobic zeby bylo dobrze...
Nie uważam, że jestem *****..., wiem bardzo mało, ale potrafię czytać, szukać i dbam o detale. Honda to nie VW (bez urazy dla fanów VW), więc nie piszmy o tym jak coś działa w VW, tylko jak działa w Hondzie. Jeśli chodzi o moją radę (a właściwe to pierwszy krok z instrukcji serwisowej, czyli to rada ludzi którzy zbudowali ten samochód więc wydaje mi się, że wiedzą co piszą) to napisałem w swoim pierwszym poście w tym temacie co Ty za chwilę powtórzyłeś (i kto tu pisze aby pisać) i dodałeś informację która jest wg mnie nieprawdziwa. I w każdym kolejnym poście pisałeś coś co może być nieprawdziwe a ja po prostu to wyjaśniam bo jestem ciekaw i nie lubię niejasności i wprowadzania w błąd.


...czy pomagasz?
Opcja trzecia, aby się czegoś więcej dowiedzieć. Skoro napisałeś, że "jeśli jest wlozony silownik w drzwi kierowcy to zwykle master znajduje sie tez w drzwiach pasażera" to chciałbym wiedzieć w jakim modelach, a właściwe odmianach (3 drzwi, 4 drzwi, kanada) spotkałeś tą sytuację (albo słyszałeś/czytałes o takich), bo wg instrukcji serwisowej Honda tak nie robiła. Jeśli jest tak jak mówisz, to warto to wiedzieć i mieć tą wiedzę zawartą na forum, chyba po to forum jest? Bo na pewnie nie jest po to aby wprowadzać ludzi w błąd co niestety często się na tym i innych forach zdarza :( Tak więc nie rozumiem, dlaczego nie chcesz odpowiedzieć na proste pytanie.


...a ty narazie odp na moje wypowiedzi...
Nie odpowiadał bym na nie gdybyś nie pisał rzeczy które uważam za nieprawdziwe i wprowadzające w błąd/zamieszanie.

Dziękuje za uwagę :)

JulekCIVIC
07-01-10, 22:49
No dobra spoko, moze sie myle tak jak wczesniej napisalem we wczesniejszych postach, ale wiekszosci osob ktore pisza tematy typu ze ''nie dziala mu cos'' to dlatego ze ni w zab nie pojmuja elektryki, ja poprostu pisze co moze byc przyczyna, nie znam tak dokladnie budowy zamkow centralnych hondy ale poprostu wiem z doswiadczenia ze jesli jest w drzwiach kierowcy silownik to wile marek samochodowych stosuje tez mastera w drzwiach pasazera, nie wiedzialem nawet ze honda kladla w drzwi kierowcy silownik, bo nie spotkalem takiego...
Fajnie ze sa tacy ludzie jak ty ktozy maja czas na to zeby posiedziec i poczytac o dokladnej budowie zamka centralnego OEM i pochodnych :)
ja niestety rzadko bywam nawet na forum, wiec mowie co wiem z zycia... :)

pozdrawiam i mam nadzieje ze kolega naprawi ten swoj nieszczesny zamek

raq22100
08-01-10, 15:01
A kolega (autor tematu) już chyba dawno zapomniał, a Wy dalej warczycie na siebie :D Spokojnie, a wracając do tematu to jak symbol pasuje to proste ze pasuje, nie?