PDA

Zobacz pełną wersję : wolne obroty.



Gallus
13-12-09, 09:45
witam!

jezdze moim civickiem i oprócz przegubu który bede w styczniu wymieniał zastanawiam się czy jest cos jeszcze do zrobienia? bo wszystko cacy i nie widac żadnych problemów... oprócz jednej...
otóż po nagrzaniu samochodu... obroty na biegu jałowym chodzą równiutko... żadnego falowania itp.. silnik D14A2
tylko jak powinny byc ustawione wolne obroty? bo ja mam troszeczke ponad tą drugą kreske na obrotomierzu...
nie wiem czy to normalne? czy powinny byc wyższe? w miom poprzenim aucie miałem obroty na 900.
a tak pozatym auto przy przyśpieszaniu czy zwalnianiu, wciskaniu sprzęgła, wszystko elegancko.. tylko ciekawi mnie czy.. tak mają te obroty byc ustawione?

pozdro!

abarth81
13-12-09, 09:58
chiba cos okloł 850 obr/min
p.s soryy poprawka patrzyłem w manual 750+/-50 opr/min

lar
13-12-09, 10:02
dokładnie 750 +/- 50 obr/min. czyli masz wzorowe obroty biegu jałowego. Możesz poczytać o tym w manualu na stronie 11-A-63. pozdrawiam

Gallus
13-12-09, 10:21
no to bardzo się ciesze ;)
narazie odpukac.. zrobie przegub i mam spokoj ;)
dzięki wam bardzo ;)

pozdro!

Marcin_G
14-12-09, 17:25
Pozwól Gallus że się podłączę do Twojego tematu. U mnie właśnie po nagrzaniu obroty falują. Zaczęło się tak robić po wymianie uszczelki pod głowicą. Komputer resetowałem, uczyłem tak jak należy i cały czas to samo. Co może być przyczyną? Dodam że krokowy był czyszczony w sierpniu i do momentu wymiany uszczelki wszystko chodziło cacy.

Gallus
14-12-09, 21:51
a nie grzeje sie silnik? z uszczelką juz spokoj?

pozdro!

Marcin_G
15-12-09, 14:02
Odnoszę wrażenie że obecnie silnik nagrzewa się szybciej niż wcześniej. Generalnie wystarczą 3-4 kilometry i mam optymalną temperaturę silnika. Kilka razy po trasie na postoju sprawdzałem czy załącza się*wentylator i zawsze działał.