PDA

Zobacz pełną wersję : dziwna praca silnika D13B2 pomocy!!



leniwiec11127
09-12-09, 17:44
Witam wszystkich :) Jestem tutaj nowy i chcialem podzielic sie moimi problemami z tym autkiem aby ktos pomogl mi je rozwiazac :)
Hanka posiada silnik D13B2 bez gazu ale dziwnie sie zachowuje :(
Nie patrzylem czy mial jakies dlubniete blokady czy nie, ale z tego co zauwazylem, to jest strasznie mulowaty tzn. do 3 tys/obr jest tak w miare dobrze, bo nie muli sie, ale powyzej czasami bardzo mocno czuc przydlawienie. Tak samo droga do 7-8 tys/obr na 1 czy 2 biegu przez to zajmuje mu troche czasu, a na 3cim czy 4 juz nie ma mowy zeby go dosiagnac do 6 tys nawet. Wiem, ze powinna ona szybciej sie zbierac, ale nie wie co mam zrobic...
Drugim problemem jest to, ze dziwnie dziala mi czujnik temp. Jak w korku stoje, to wskazoweczka podnosi sie, ale nie dochodzi do polowy, a jak jade to spada na sam dol i pokazuje jakby byl silnik zimny, a ogrzewanie dziala dobrze.
I kolejny jak dotad problem: obroty na biegu jalowym wynosza od 500 obr/min. Sa za male stanowczo. Czasami normalnie utrzymuje ok 750, ale to rzadko sie zdarza. Moze ktos pomoze mi z tym sie uporac.
Pozdrawiam

Jak bede mial czas to wrzuce fotki mojej EG3 JHM:) i opisze ją:)

Za bledy przepraszam

mcezi79
09-12-09, 21:01
jest strasznie mulowaty tzn. do 3 tys/obr jest tak w miare dobrze, bo nie muli sie, ale powyzej czasami bardzo mocno czuc przydlawienie
Proponował bym sprawdzić ustawienie rozrządu, byc może jest przesunięty o ząb, stąd kiepska dynamika.

Drugim problemem jest to, ze dziwnie dziala mi czujnik temp. Jak w korku stoje, to wskazoweczka podnosi sie, ale nie dochodzi do polowy, a jak jade to spada na sam dol i pokazuje jakby byl silnik zimny, a ogrzewanie dziala dobrze.
Zapewne termostat padniety, wymiana to niewielki koszt, kup jakiś japoński.

I kolejny jak dotad problem: obroty na biegu jalowym wynosza od 500 obr/min.
Z tyłu gaźnika, za "patelnią" filtra, jest pokrętło wolnych obrotów, podkręc troche obroty.

leniwiec11127
14-12-09, 19:36
dzieki:) jak to zalatwie to napsize czy pomoglo:)

uniu1
14-12-09, 20:47
W tym silniku jest gaźnik na 2 przepustnicę9i druga zaczyna sie otwierać przy wiekszych obrotach mioże druga nie otwiera się do końca lub wvcale sie nie otwiera

Muzyk-Grzes
14-12-09, 22:20
uniu1 a miałeś ty kiedyś do czynienia z gaźnikiem? Proszę nie wymyślaj nowych teorii bo mcezi79 juz wszystko klarownie opisał.
Druga przepustnica otwiera się przy około 4500 obrotów a kolega pisał że do 3000 mu jedzie.

sap0
21-12-09, 11:28
Jeżeli chodzi o fixowanie wskazówki temp.to stawiam na połączenie między czujnikiem temp. a wskaźnikiem lub na czujnik temp. Może coś nie łączy i zmienia się rezystancja czujnika, stąd wahania wskazówki podczas drgań silnika które są różne podczas jazdy i postoju. Termostat dawał by chyba inne objawy ze względu na to, że mógłby się otwierać za szybko(problem z osiągnięciem temp.) lub za wolno (przegrzanie), może się nie domykać ale zawsze wskazówka temp. powinna chodzić przy tym płynnie. Takie moje skromne zdanie. Pozdrawiam

Skoti
21-12-09, 11:56
Termostat wymień jak najszybciej.
Co do mułowatości:
wymień wszystkie filtry, kable WN i świece. Kat wymieniany ? sprawdź rozrząd, ustaw zawory i zapłon
i NIGDY nie pałuj zimnego silnika