PDA

Zobacz pełną wersję : Lusterka z anglika pytanie



yasir_15
04-12-09, 21:06
Witam. przeszukałem tematy zwiazane z lusterkami w 5D, ale nie znalazlem takiego ktory odpowiedziałby na moje pytanie, a mianowicie: Jak to jest z lusterkami z anglika..? Czy trzeba wymieniać szkła? Czy da rade poruszać się na takich? Czy ktoś przerabiał ten temat...??
Zalezy mi na czasie, bo chce kupic taki komplet, ale są z anglika (ale podgrzewane:D)
Czy warto, czy zrobią robotę..?? Jak nie to co trzeba zmienić..??
Z gory dzięki za podpowiedzi...:]

loyek5
04-12-09, 21:50
Z anglika są inaczej ustawione. Kąt pod którym są mocowane do karoserii różni się od tego z wersji europejskiej. Być może da radę na nich się poruszać ale na pewno nie ustawisz ich tak jak europy. Z mojej strony polecam rozglądnąć się za lustrami od rvera z serii 400. Mocowanie takie samo, nieco inny kształt, większość jest podgrzewana, instalacja i sterownik ten sam co w Hondzie, a cena 50% mniejsza. (u siebie mam takie zamontowane i super się spisują).
pozdro!!

suchy2004
05-12-09, 00:47
Różnią się wyłącznie trójkątami, czyli metalowymi elementami który łączy obudowy lusterek z drzwiami.
Ja kupiłem lusterka bez trójkątów i znalazłem z europejskiego rozbitka trójkąty i jest jak w europejskim.
Także jak chcesz takie to poszukaj z jakiegos rozbitka samych trójkątów. Mnie chyba kosztowały 35zł z przesyłką.

yasir_15
05-12-09, 00:52
a jak mam swoje trojkaty..?? bo zmieniam glownie dlatego ze te sa podgrzewane i moje jedno już jest pęknięte.. to jak przełoze swoje stare trojkaty to będzie ok..??

loyek5
05-12-09, 08:13
Na podstawie tego co suchy napisal, masz problem z głowy.:)

bolas
05-12-09, 14:23
Ehhh słabo szukałeś :( jest to gdzieś tutaj obszernie napisane :p

Więc tak jak wcześniej koledzy napisali, lusterko z anglika podejdzie do twojego auta, ale jeżeli je zamontujesz z oryginalnym nabytym trójkątem to prawdopodobnie będziesz miał ograniczone pole widzenia w nim, natomiast jeżeli pozamieniasz trójkąty czyli zamiast tamtego wsadzisz swój, to wtenczas będzie wszystko grało, także śmiało możesz montować ale tylko i wyłącznie na własnym trójkącie.

niecałe dwa tygodnie temu przechodziłem przez ten temat u siebie, bo straciłem lewą strone :mad:

suchy2004
05-12-09, 14:30
Potwierdzam jeśli masz sterowane elektrycznie to lusterka podejda bez problemu. na oryginalne trójkąty.
Jeżeli lusterka manualne to niestety trzeba kombinować

yasir_15
05-12-09, 20:26
mam elektrycznie sterowane..;] wiec chyba wszystko pojdzie sprawnie..:] tylko dolozyc sterowanie podgrzewania i sie cieszyc..:]
dzieki za odpowiedzi. temat mozna zamknac..:]

majk-el
13-03-11, 19:42
Odgrzewam temat gdyż mam podobny problem. Kupiłem lusterka od anglika i nie bardzo wiem jak zdjąć lusterko z trójkąta aby czegoś nie zniszczyć i ponownie założyć na oryginalne trójkąty. Czy ktoś może poradzić jak to zrobić ?

darp4
14-03-11, 12:19
Musisz wyjąć piny z wtyczki, 3 wkręty od dołu i jazda. Składasz w odwrotnej kolejności.15 min roboty

majk-el
14-03-11, 14:40
Dzięki za odpowiedź ale ja mam MA (rok 95) i moje lusterka niestety są inne. Jeżeli ktoś ma model z tego roku i przekładał lusterka od anglika to proszę o podpowiedź jak to zrobić.

reXio
14-03-11, 15:26
Jakie inne???

darp4
14-03-11, 15:37
różnica miedzy elektryczne/nieelektryczne, ewentualnie rover 400

majk-el
14-03-11, 19:24
Lusterka są elektryczne od Rovera 400. Niby pasują ale ponieważ to angielska wersja to są inaczej ustawione.

reXio
15-03-11, 09:55
Nie potrafie zrozumiec jak angielska wersja lusterka moze byc inaczej ustawiona. Obudowy sa te same a szczerze watpie ze jest inne lustro bo sa one przeciez proste jak cep.

darp4
15-03-11, 10:03
no to musisz zdobyć trójkąty mocujące od R400/europejskiej wersji.

majk-el
15-03-11, 10:04
Nie wiem jak jest w lusterkach z MB1 ale w moich pod spodem lusterka jest nawet strzałka oznaczająca dwa ustawienia dla wersji europejskiej i angielskiej. Dlatego muszę zdjąć lusterko z trójkąta i je przestawić na wersję europejską. A ponieważ nie wiem jak je zdjąć z trójkąta dlatego pytam czy ktoś to może robił. Jeżeli chodzi o różnicę dotyczącą ustawienia lusterek między wersją angielską i europejską to napiszę tak - osoba siedząca na miejscu pasażera ma teraz lepszy widok w lusterkach niż ja;)

darp4
15-03-11, 10:23
każdy wie jak jest z takimi lusterkami. Daj foto od dołu.

oklahoma
16-03-11, 10:04
W tych przedliftowych lusterkach tak samo jak w tych od rovera 400 nie ma od spodu żadnych śrub. Jest tylko zaślepka ale pod nią nie ma niczego co pozwalało by oddzielić całą obudowę lusterka od trójkąta mocującego całe lustro do drzwi. Z tego co mi powiedzieli goście handlujący częściami do rovera i hondy to należy wyjąc szkło a następnie silniczek i będzie tam wtedy widać całe mocowanie lustra do trójkąta czyli taką tulejkę z rowkiem na obwodzie zabezpieczoną pierścieniem z "wypustkami" które wchodzą w ten rowek. Ponoć bardzo trudno zdjąć ten pierścień bez jego połamania.

darp4
18-03-11, 15:33
jakie przedliftowe???????????? różnica jest tylko między elektryczne/manualne lub honda/R400. Między europejczykiem, a anglikiem różnica jest w trójkątach mocujących- inne kąty wychylenia obudowy względem nadwozia. A co do samej obudowy to nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że może pasować od Accorda lub Rovera 600.

SmIRnOff
18-03-11, 22:20
ja mam z anglika lusterko i nie narzekam, przyzwyczaiłem się :)

oklahoma
21-03-11, 09:44
jakie przedliftowe???????????? różnica jest tylko między elektryczne/manualne lub honda/R400. Między europejczykiem, a anglikiem różnica jest w trójkątach mocujących- inne kąty wychylenia obudowy względem nadwozia. A co do samej obudowy to nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że może pasować od Accorda lub Rovera 600.


Ja mam MB3 poliftowe z 1997 roku a brat ma MA9 przedliftowe z 1995 roku. Lusterka są inne, zarówno obudowy jak i trójkąty. Być może mocowania tych trójkątów do dzrwi są podobne i lusterka można by zamontować zamiennie ale z zewnątrz są inne.

Tak wygląda przedliftowe u brata:
http://zapodaj.net/72846cea18d8.jpg.html
http://zapodaj.net/aabd66a59e9f.jpg.html

A tak mniej więcej wygląda poliftowe u mnie:
http://zapodaj.net/0d4b38338295.jpg.html
http://zapodaj.net/49a5998d1948.jpg.html

filipfm
21-03-11, 10:24
Ja mam MB3 poliftowe z 1997 roku a brat ma MA9 przedliftowe z 1995 roku. Lusterka są inne, zarówno obudowy jak i trójkąty. Być może mocowania tych trójkątów do dzrwi są podobne i lusterka można by zamontować zamiennie ale z zewnątrz są inne.

Tak wygląda przedliftowe u brata:
http://zapodaj.net/72846cea18d8.jpg.html
http://zapodaj.net/aabd66a59e9f.jpg.html

A tak mniej więcej wygląda poliftowe u mnie:
http://zapodaj.net/0d4b38338295.jpg.html
http://zapodaj.net/49a5998d1948.jpg.html

Te pierwsze wygladaja jak z Rovera. Ja tez myslalem, ze jedyna roznica w angielkach to kwestia manual/elektryczne.

oklahoma
21-03-11, 11:36
Te pierwsze wygladaja jak z Rovera. Ja tez myslalem, ze jedyna roznica w angielkach to kwestia manual/elektryczne.

Kurcze zasiałeś we mnie ziarno zwątpienia i zacząłem przeglądać zdjęcia na allegro przedliftowych civiców. Faktycznie mają one takie same lustra jak poliftowe. Wygląda na to, że brat już kupując civica miał założone lustra od Rovera 400. Inaczej nie umiem tego wyjaśnić.

reXio
21-03-11, 12:40
I tak musial byc. W Hani takich luster nie bylo.

oklahoma
21-03-11, 13:23
Tylko pytanie jak ludzie przekłądają te lustra z Rovera 400 na europejskie trójkąty od cifa skoro są to inne mocowania ? W tych od rovera jestem pewien, że jest taki pierścień o którym pisałem powyżej a te oryginale do cifa chyba mają te śrubki od spodu o których ktoś tutaj już pisał.

reXio
21-03-11, 13:25
JA PIER&%(#&$ !!!

PRZECIEZ TE AUTA MAJA TE SAME BUDY!!!!!!!!!!!!!!!! Przeciez DRZWI i DZIURY na SRUBY sa TE SAME!!!!!!!!!!!!

Co za problem przekrecic lustra?!?!!?!??!?!?!?!?!?!

------

Juz nie wytrzymalem. Topic o DUPIE MARYNIE!! O lusterkach, jaby ich bylo malo na wszystkich SZROTACH !!

:p

Aukcja pierwsza z brzegu :

http://moto.allegro.pl/rover-400-prawe-lusterko-bielsko-i1470226052.html

Sciagnac boczek i tweeter, odkrecic kilka srub, przykrecic, zalozyc boczek i tweeter.

oklahoma
21-03-11, 14:01
Człowieku nie krzycz i nie bluzgaj na ludzi.
Spróbuj założyć lusterka od angola w sposób plug&play. Da się oczywiście ale ledwo co widać przy skrajnym wychyleniu szkieł bo co oczywiste w angolu kierowca siedzi po prawej stronie i lustra są inaczej ustawione niż w europejczyku. Można oczywiście poszukać europejskich luster ale cena dwa razy wyższa niż luster od anglików. W tym topicu ktoś pisze, że można przełożyć angielskie lustra na europejskie trójkąty i będzie ok tylko chciał bym się dowiedzieć jak skoro mocowania są inne ?

reXio
21-03-11, 14:04
Nie bluzgam na ludzi tylko ogolnie na problem z dupy wziety. Ja z ciekawosci zobacze czy sie trojkaty roznia jakos ustawieniem bo bym sobie dal glowe uciac ze sa odbiciem lustrzanym.

oklahoma
21-03-11, 15:44
Nie bluzgam na ludzi tylko ogolnie na problem z dupy wziety. Ja z ciekawosci zobacze czy sie trojkaty roznia jakos ustawieniem bo bym sobie dal glowe uciac ze sa odbiciem lustrzanym.

Pomyśl jakim cudem lusterka w angliku mogły by być ustawione tak samo jak w europejskiej wersji skoro kierowca siedzi po prawej stronie. Powiem to co wiem z własnego doświadczenia - po założeniu lusterek z anglika do europejskiej wersji bez zmieniania tych trójkątów niewiele widać w lusterkach siedząc na siedzeniu kierowcy nawet gdy wychyli się lustra w ich maksymalnym położeniu. SmIRnOff powyżej pisze, że można się przyzwyczaić ale moim zdaniem to nie jazda gdy w lustrze więcej widać tylnych drzwi niż przestrzeni wokół auta bo tak to właśnie wygląda.

Być może dla niektórych kwestia jest z dupy ale dla mnie wydać 300 zł. na lustra europejskie do ponad 10-letniego auta w sytuacji gdy mogę wydać 150 zł. na lustra z angola które ponoć (jak pisza w tym topicu) można założyć na europejskie trójkąty i będzie tak samo to dość istotny temat. Mam sporo celów na które mogę wydać 150 zł. a z autem nie zamierzam brać ślubu. Wybrałem Honde bo sprawia ponoć mało problemów i jak narazie nie zawiodłem się. A forum jest od tego żeby sobie pomagać a nie obrażać ludzi bez powodu.

darp4
21-03-11, 16:02
ale jak ktoś pisze wam jak krowie na rowie, po co ciągnąć temat. brat ma lusterka od rovera. Nowy zamiennik/elektryczny/podgrzewany do R400 europejski kosztuje ok 160PLN.
Być może dla niektórych kwestia jest z dupy ale dla mnie wydać 300 zł. na lustra europejskie do ponad 10-letniego auta w sytuacji gdy mogę wydać 150 zł. na lustra z angola które ponoć (jak pisza w tym topicu) można założyć na europejskie trójkąty
na trójkąty z hondy nie założysz tych od rovera.:rolleyes:

oklahoma
21-03-11, 16:23
ale jak ktoś pisze wam jak krowie na rowie, po co ciągnąć temat. brat ma lusterka od rovera. Nowy zamiennik/elektryczny/podgrzewany do R400 europejski kosztuje ok 160PLN.

Prosiłem o odpowiedź na jedno pytanie na które wystarczyło odpowiedzieć tak:


na trójkąty z hondy nie założysz tych od rovera.

i był bym niezmiernie wdzięczny. Obyło by się bez rzucania mięsem.

reXio
21-03-11, 17:13
Zwracam honor, trojkaty sa inne, choc na 1 rzut oka sa niemal takie same.

Rozumiem, ze formu jest po to by dyskutowac i pomagac ale jak czytam 3 strone dywagacji z okreznicy wyjetych to mnie skreca. Na pewno moj post nie mial na celu nikogo obrazic, dalem jedynie ogolny upust swoim emocjom ;)

oklahoma
21-03-11, 18:24
Ja ze swojej strony przepraszam bo namieszałem z tymi przedliftowymi i poliftowymi lusterkami. Moim zdaniem temat dość istotny bo pewnie nierzadko tracimy lusterka w skutek kradzieży lub kolizji takiej czy innej.