Zobacz pełną wersję : uszczelka pod głowicą ???
witam
mam silnik d14a3 zauważyłem że olej jest przelany a na korku wlewu chłodnicy majonez a w zbiorniczku wyrównawczym coś na dnie, wymieniłem olej razem z płynem.po 200 km olej znowu przelany ok 0,5cm ponad max a w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego znowu sucho. auto pali normalnie i nie kopci. czu aby napewno jest to uszczelka pod głowicą czy innym strumieniem płyn chłodniczy przecieka do oleju?
Uszczelka do wymiany. zrób to jak najszybciej
uszczelka 100% mialem tak ostatnio
auto było sprowadzone i nie wiadomo ile ktoś tak jeździł...wymieniał będę sam... może przed świętami się wyrobię, przy okazji wymienię pasek rozrządu i pompę wody... wie ktoś gdzie kupić i jakiej firmy uszczelkę kupić?
skolopendra
02-12-09, 16:00
wie ktoś gdzie kupić i jakiej firmy uszczelkę kupić?
tylko w aso hondy ok 200zł
Z tego co się orientuje to dużo osób zakłada uszczelki TAKOMA, oczywiście tańsza niż w ASO ;)
Uszczelki są różne ;) wiadomo ze najlepsza jest z ASO :) ale ludzie montują też inne...i śmigają :) wiadomo że nie piszę tutaj o takiej za 15 czy 20 zł bo i takie są :D
Uszczelka za 20zł zaczyna chyba przepuszczać jeszcze zanim się ja zmontuje :)
Możliwe :D nie wiem nie sprawdzałem :P widziałem tylko że po tyle już sa nawet :D także kto wie :) wiadomo najlepiej ASO odwiedzić :)
moj mechanik zalozyl mi elringa i smiga jak glupia cena chyba 70 zl ( wczesniej w oplu wyminilem na taka sama i juz 20tys i jezdzi dalej a lekko nie ma :P)
a czy uszczelka od d14A2 będzie napewno pasowała do A3? http://www.allegro.pl/item834598615_honda_civic_5d_uszczelka_glowicy.htm l
wejdz gdzies do spisu czesci i poszukaj czy dany model bedzie pasowac
( wiem ze d13 d15 maja taka sama)
skolopendra
02-12-09, 20:22
powinna pasować
a czy uszczelka od d14A2 będzie napewno pasowała do A3? http://www.allegro.pl/item834598615_honda_civic_5d_uszczelka_glowicy.htm l
Wg. katalogu ERLING - firma niemiecka która robi tylko uszczelki i to naprawde BDB - to nie, d14A2 ma inny numer katalogowy niz uszczelka do d14A3 - gdyby były takie same miały by takie same numery.
kolego amon napisz jaka cena za uszczelke jest ;)
kolego amon napisz jaka cena za uszczelke jest ;)
Elring - D14A3 - 140 zł
Elring - D14A2 - 60 zł.
Ceny oczywiście moje :)
elring - wydmuchalo mi po 2tys
victor reinz (czy jakos tak :P ) - polecam (z zamiennikow)
Elring'a wydmuchało mi po pół roku :/
Zresztą można poczytać o nim na forach, sam też się cieszyłem po miesiącu jazdy :D
Spóźniłeś się bo miałem OEM w cenie Elring'a ale poszły wszystkie, za 3 tygodnie będą kolejne :)
zwaliłem głowice i ani śladu przecieku... uszczelka była fabryczna trójwarstwowa... bardzo wątpię że to akurat wina uszczelki . jutro zawożę głowicę do zakładu na planowanie i sprawdzenie szczelności... może głowica gdzieś sobie pękła.... innego sposodu dostania się wody do oleju nie widzę... może macie jakieś sugestie?
czasem na uszczelce ciezko to zobaczyc na pierwszy rzut oka
u mnie tez sam w zyciu bym nie poznal ze gdzies tam pomalutku woda wchodzila do cylindrow
takze nie musi od razu byc peknieta glowica ;)
w zakładzie ocenili że głowica była krzywa/wygięta... cokolwiek to oznacza zeszlifowali na płasko... :D
Czyli silnik został przegrzany ...
może i przegrzany... ale doszłem do wniosku że uszczelka jednak była wcześniej wymianiana bo założona uszczelka była od silnika 1,6 a różnice dostrzegłem w średnicy otworu na cylinder 0,5 mm większy. więc może ktoś się wcześniej bawił...
teraz mam jeszcze większy problem bo nie mogę odkręcić śruby koła pasowego. żeby rozrząd wymienić. metrowa rurka nie pomogła więc ściągnąłem nawet mocnego pneumatyka którego używają do montażu maszyn większych niż ciężarówki i nic. ma ktoś ciekły azot to zamrożę tą śróbę :D
srednice cylindrow na 99% sa takie same w calym D
Niekoniecznie jest to uszczelka głowicy :)
Miałem u siebie cappucino w zbiorniczku wyrównawczym i muł na dnie (chłopaki z wawy pamiętają pod maciem zlewanie :P)
Każdy mówił mi, że to uszczelka pod głowicą. Niestety zawiodłem ich i to nie jest uszczelka głowicy. Jeżdżę na tej samej do dziś. Możliwe że pompa wody jest do wymiany i się po prostu nazbierało syfu w układzie i możliwe, że któregoś razu musiało go wywiać. Co więcej grzał mi się. Wymiana przewodów i chłodnicy.
W rezultacie nigdy nie chciałem ruszać głowicy, nigdy także nie musiałem dolać oleju!
Po drodze do chłodnicy wymieniłem pompe wody, przewody, termostat i przy okazji robienia zmieniłem też uszczelniacze.
Co śmieszniejsze, płyn chłodniczy wywalało mi przez zbiorniczek pomocniczy. Co się okazało, albo chłodnica albo przewody gdzieś zasysały powietrze w dziwny sposób. Dlaczego dziwny? dlatego, że zawsze miałem ciśnienie pod korkiem zamkniętym i nigdy nie ubywało.
Nigdy nie dolałem oleju, nigdy go nie straciłem z silnika. Co więcej, głowica była spawana po sprowadzeniu ze stanów rozbitka. Spalanie 6-6,5 litra bez przegięć w pałowaniu.
dostrzegłem w średnicy otworu na cylinder 0,5 mm większy
uuu, nie sądzę. wynik różnicy może być spowodowany kompresją uszczelki poprzez docisk na śrubach.
elring - wydmuchalo mi po 2tys
Wg. katalogu ERLING - firma niemiecka która robi tylko uszczelki i to naprawde BDB
faktycznie dobre ;p
moj mechanik zalozyl mi elringa i smiga jak glupia cena chyba 70 zl ( wczesniej w oplu wyminilem na taka sama i juz 20tys i jezdzi dalej a lekko nie ma :P)
Ile ludzi tyle opinii - ja jestem za Elringiem
Na Daily Car pasuje. Jeżeli przeznaczeniem samochodu jest Performace tylko i wyłącznie to trzeba jednak wyłożyć parę groszy.
bez wiekszych oczekiwan co do kompresji to moze i daje elring rade ;)
Odświeże i zapytam. Czy ktoś może spotkał się już z tą firmą? http://www.allegro.pl/item930264371_uszczelka_glowicy_honda_civic_kp_jap an.html
Ja też się podłączę pod temat: czy przy wymianie UPG wypadałoby zmienić szpilki na nowe czy można bezpiecznie skręcać na starych?
wypadałoby wymienic na nowe
Jeżeli głowica była już zrzucana to bezwzględnie, opinie z forum typu - "szpilki d-serii wytrzymują dwa ściągnięcia głowicy" można włożyć między bajki.
Profi remont (zwłaszcza mini-me) robi się na nowych szpilkach.
ja juz jezdze ponad rok ok 20tys po zmianie uszczelki na starych szpilkach i trzyma
Odświeże i zapytam. Czy ktoś może spotkał się już z tą firmą? http://www.allegro.pl/item930264371_uszczelka_glowicy_honda_civic_kp_jap an.html
Z tego co czytałem na forach to ludzie jeżdżą i polecają....
Ludzie jeżdżą dwa miesiące i polecają a za rok powtórka z rozrywki :D
Chyba lepiej dorzucić te 5 dych na OEM metalową i mieć spokojną głowę..;)
Chyba lepiej dorzucić te 5 dych na OEM metalową i mieć spokojną głowę..;)
Czyli jak bym założył taką od d16y8 to będzie dobrze ? Zmiana na tą właśnie uszczelke podniesie kompresje a czy to ma jakiś ujemny skutek?
mam problem podobny wskaznik oleju raz jest ok a raz nagle duzo spada poziom oleju,robiłęm ostanio rozrzad i wydaje mi sie ze sie poci z jednej strony silnik ale płyn w chłodnicy tez jest podejrzany wiec czy to tylko uszczelka pod głowica ?
Kris21, uszczelka Z6/Y8 ma trochę inny układ kanałów, polecam zerknąć do działu giełda to może coś znajdziesz dla D15B.
Dabek555, sprawdzaj poziom oleju rano parkując na płasko i napisz za tydzień ile ubyło to coś pomyślimy.
To uszczelka od Z6/Y8 nie podejdzie pod D15B2?
z z6 podejdzie ;) polecam metalowa elringa 120 zl z tego co pamietam cena z przed miesiąca
Kris21, uszczelka Z6/Y8 ma trochę inny układ kanałów, polecam zerknąć do działu giełda to może coś znajdziesz dla D15B.
Ja słyszałem że ma taki sam układ..
z z6 podejdzie ;) polecam metalowa elringa 120 zl z tego co pamietam cena z przed miesiąca
Z6 i Y8 są takie same więc jak to możliwe że z Z6 podejdzie a Y8 nie? :rolleyes:
Może niech ktoś inny się jeszcze wypowie :p
Z6 "pasuje" na tej samem zasadzie co Y8 - to są identyczne uszczelki a Y8 jest tylko odrobinę cieńsza :)
W ramach tuningu robi się różne rzeczy, można "poprawić" uszczelkę wycinakiem ... :rolleyes:
Poniżej fotki (w zielonej folii jest Y8):
- http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=236a7e6c9f87c9f1
- http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=60a675ab51d6da5c
Obliczyłem jakims kalkulatorem do CR że od Y8 podnosi kompreche o ok. 0.2 w seryjnym D15B7. Wartość chyba w miarę bezpieczna? :o
skolopendra
17-03-10, 19:34
w miarę bezpieczna?
tak
Wiec jak to jest.. czy do silnika D15B2 mozna w koncu na spokojnie zalozyc (bez docinania) uszczelke od Y8/Z6 czy nie?
Ja u siebie mam uszczelke od Y8 na bloku b2 tylko czapka jest od z6 ale tutaj roznicy niema . Wiec pasowac bedzie.
Czy u mnie też wina jest uszczelki,że temperatura dochodzi prawie do 99 stopni, i wywala płyn przez korek zbiorniczka wyrównawczego?Przypominam że wymieniałem termostat. Pomóżcie!!!
A ten wymieniony jest sprawny? Bo czasem od nowości są walnięte
no kurcze wydaje mi się że dobry ale jak coś to jeszcze go sprawdze, no a jeśli sprawny to co robić w takim przypadku?
Podłacze sie zeby nie zakladac nowego tematu, znika mi plyn chłodzacy jakies pol litra na 4 tys km, olej czysty, uszczelke pod glowica wymienialem jakiej 15 tys km temu, zadnego widocznego przecieku na postoju nie widze, gdzie moze byc nieszczelnosc? co sie z nim dzieje
Powtórzę się :D ale jaką uszczelkę założyłeś DemoN ?
Na literę E ? :rolleyes:
Nie ja to robilem i tak naprawde nie wiem ale wody nie ma w oleju ani wydechu
No to jeżeli nie ma nigdzie wycieku to płyn leje się powoli przez upg do cylindra ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.