Zobacz pełną wersję : fazy rozrządu w b18c4
Chciałem się zapytać o fazy rozrządu w b18c4. Jak wiadomo ma on dwa niezależne wałki (DOHC). Jedne są ssące drugie wylotowe. Czytałem trochę i rozumiem, że przy 5600rpm oba wałki są na ostrych krzywkach. Chodzi mi o wcześniejsze fazy. Chciałem się zapytać przy ilu obrotach przełącza się 1 wałek na ostrzejszą krzywkę i 2 przy ilu, rozumiem że są różne czasy zmiany krzywki? CO TO JEST IAB? znalazłem że to iab to są klapki od powietrza które się otwieraja jak jest zapotrzebowanie na więcej powietrza. tylko przy ilu to jest obrotach?
skolopendra
28-11-09, 13:02
tylko przy ilu to jest obrotach?
przed załączeniem VTEC
znalazłem że to iab to są klapki od powietrza które się otwieraja jak jest zapotrzebowanie na więcej powietrza.
tak
a są one w przepustnicy
lektura i schematy :
http://minkara.carview.co.jp/userid/284255/car/177638/825325/note.aspx
przy 5600rpm oba wałki są na ostrych krzywkach.
nie zawszone u mnie na przykład przy 4500 rpm
Chciałem się zapytać o fazy rozrządu
proponuję lekturę
http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en|pl&u=http://en.wikipedia.org/wiki/VTEC&prev=/translate_s%3Fhl%3Dpl%26q%3Duk%25C5%2582ad%2Bvtec% 2Bhonda%26tq%3Dhonda%2Bvtec%2Bsystem%26sl%3Dpl%26t l%3Den
i
http://translate.google.pl/translate?hl=pl&langpair=en|pl&u=http://www.teamdelsol.com/technical/techstuff/vtec/&prev=/translate_s%3Fhl%3Dpl%26q%3Duk%25C5%2582ad%2Bvtec% 2Bhonda%2Bdzia%25C5%2582anie%26sl%3Dpl%26tl%3Den
plus inne :)
wszystko fajnie, ale chodzi mi o konkrety do mojego silnika.
SPUTNIK1957
29-11-09, 00:32
W tych silnikach zmianie podlegają zawory tylko wlotowe, a więc jeżeli jeden wałek jest na ssące a drugo na wydechowe to sterowanie zaworów przełacza się na krzywkach wałka jednego- tego pierwszego
poza tym chyba jest tam 2 stopniowy VTEC aczkolwiek niesugeruje tego bo mogę się mylić
znowu wszystko fajnie, ale Proszę o konkrety!
W tych silnikach zmianie podlegają zawory tylko wlotowe, a więc jeżeli jeden wałek jest na ssące a drugo na wydechowe to sterowanie zaworów przełacza się na krzywkach wałka jednego- tego pierwszego
poza tym chyba jest tam 2 stopniowy VTEC aczkolwiek niesugeruje tego bo mogę się mylić
:confused:
O losie, zmiana faz w B serii jest na obu wałkach, jednocześnie, w B18C4 przy chyba 5600 czy 5800rpm seryjnie.
Ja u siebie mam VTEC przy okolo 4600-4700, natomiast IAB przy ok. 6000. Na seryjnym dolocie z rezonatorem zalaczanie vteca było nie wyczuwalne przeze mnie dźwiękowo, natomiast IAB już prędzej. Teraz na dolocie OEM z Itra słysze obie fazy czysto i wyraźnie przy wyżej wymienionych obrotach.
SPUTNIK1957
01-12-09, 23:31
O losie, zmiana faz w B serii jest na obu wałkach, jednocześnie
noo wpis ten wymusił na mnie poszukanie informacji - tak przyznaję rację :)
http://www.yoshimura.fora.pl/technika,4/silniki-honda-b-seria,12.html
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.