PDA

Zobacz pełną wersję : kompresja



Sebek_WWL
27-11-09, 17:17
czy to prawda ze tłoki z d16a9-z5 podbija kompresje w d16y8-z6 i ile taka operacja może przynieść koni

crxd16
27-11-09, 18:14
podbijaja, al ile koni to wrozka powie

Sebek_WWL
01-12-09, 00:55
a może ktoś się wypowie kto to robił

Malak
01-12-09, 15:48
sprezanie bedzie w okolicy 12,5:1, dac to moze duzo, tylko walek wypadalo by zmienic na taki co to ogarnie...

kuba_guzik110
01-12-09, 17:34
W sumie też mam pytanie o kompresje, ale troche z inne beczki czy w tłokach CP wystepowało CR w granicach 9,8:1

Sebek_WWL
01-12-09, 19:19
12,5:1 czy to nie za sporo w cywilnym aucie

Malak
01-12-09, 20:55
cywilne nie cywilne, jak ma zwijac asfalt to skas ta moc trzeba wziac :D

ArtK
03-12-09, 12:59
A czy w tym przypadku to już nie pozostaje jazda na 98 ?
To też dosyć ważny szczegół w dupowozie i warto o tym pamiętać.

Nowy Kubi
03-12-09, 13:03
Jeżdżę tylko i wyłącznie na 98 od czasu założenia Jacka i nie widzę żadnej różnicy kosztowej. Przy obecnej cenie Pb 15gr nic nie wnosi, a taka jest różnica na Nestea.

Sebek_WWL
03-12-09, 16:24
no zawsze zostaje lpg

Kras
04-12-09, 07:48
Tylko, ze d-seria to nie B, ani tym bardziej K i taka kompresja w niej to juz b.duzo...wymagac bedzie naprawde niezwykle starannego wystrojenia. A przy seryjnym dole pewnie czy tak sie dosc szybko rozsypie...

crxd16
04-12-09, 10:33
przy 12.5:1 w d-serii to i v-power nie pomoze, tylko jakies c16 ;)

Misiekemeryt160
04-12-09, 11:04
ludzie tez wkładaja tłoki PM6 od d16z2 do d16z6 - podobno to tez podbija kompresje.- tak wychodzi z calculatora

majkel
04-12-09, 11:59
ludzie tez wkładaja tłoki PM6 od d16z2 do d16z6 - podobno to tez podbija kompresje.- tak wychodzi z calculatora

U siebie mam wrzucone PM6. Mniej hardkorowe i bezpieczniejsze niż P29. Stuku nie było na 95 po odpale i podczas pierwszych km docierania na Pb95. Potem zalane Pb98 i pod 98 strojone. Jak lata auto mozna zobaczyć u mnie w temacie - kilka ostatnich stron są jakieś filmiki. Taki setup lata na poziomie lekko dłubanych (dolot i wydech) B16A2 i B18C4 w tej budzie. Koni może i mniej, ale zjada je elastycznością. Jedne łoi, od innych dostaje - zależy jak się trafi. IMO bardzo fajny set do jazdy po bułki.

Przy doborze tłoków pamiętajmy, że z głowicy też coś musimy zedrzeć zanim z powrotem ją założymy. Przy P29 zostaje niewielkie pole do manewru.

http://www.zealautowerks.com/dseries.html

Sebek_WWL
04-12-09, 16:46
kurcze do dałeś m do myślenia a jakie mnie więcej jest CP przy tłokach z z2

według tego co jest w tym linku widać ze kompresja z tłokami od d15b7 podbija kompresje 11.7:1 góra z d16z6 i dół

jogal
04-12-09, 19:55
kurcze do dałeś m do myślenia a jakie mnie więcej jest CP przy tłokach z z2

według tego co jest w tym linku widać ze kompresja z tłokami od d15b7 podbija kompresje 11.7:1 góra z d16z6 i dół

Tylko, że według tego kalkulatora również wychodzi, że te tłoki wystają ponad blok o ok 0.7 mm i dlatego wszyscy montują tłoki p29, które są niższe o od tłoków z d16z6 o 1 mm i o 1.7mm niższe od tłoków z d15b7 (mówię tylko o tym co wychodzi według tego kalkulatora, nie sprawdzałem tego w rzeczywistości czy tak faktycznie jest...)

81saren
05-12-09, 13:11
podbicie kompresji da fajnego Niutka. Tylko zeby miec taka kompresje przy seryjnym walku troszke bez sensu
to takie marnowanie hajsu i pracy.
Najlepiej do doprezenia jakis walek ostrzejszy zamontowac wtedy zaczyna miec to wszystko rece i nogi :)

Sebek_WWL
06-12-09, 12:27
dobra panowie to jakiej kompresji można się spodziewać w d16z6 z tłokami i korbami od d16a6 z2 i uszczelka głowicy d16y8(podobno jest cieńsza)

jogal
06-12-09, 15:10
dobra panowie to jakiej kompresji można się spodziewać w d16z6 z tłokami i korbami od d16a6 z2 i uszczelka głowicy d16y8(podobno jest cieńsza)

około 10:1, korby są takie same, a z uszczelki jak wyciągniesz jedną warstwę to będzie cieńsza :)

Malak
06-12-09, 21:22
zeby nie bylo hardcoru na tlokach z ceerki mozna je splanowac...

Sebek_WWL
07-12-09, 01:59
o tym jeszcze nie słyszałem :)

Kras
07-12-09, 07:25
Bo cos takiego wymaga duuuuzej dokladnosci, zeby nie powstaly jakies lokalne hotspoty na tloku powodujace stukowe.

Grzesiek2290
08-12-09, 22:04
Czemu zmianę stopnia sprężania nazywacie zmianą kompresji ??


...pytanie retoryczne :p

muzammil
09-12-09, 18:35
tloki od d15 maja na innej wysokosci mocowanie tulei niz tloki d16 wiec wkladanie tlokow z d15 na korbach z d16 nie ma kompletnie sensu(i nie wiem czy wogole jest wykonalne).
Co do CR ~12 do codziennej jazdy; mam u siebie w D15 wlozone tloki PM IG(d13) i jest cos kolo 12, jezdze na codzien nie ma zadnych problemow, na 95 na poczatku stukalo, opoznilem zaplon a pozniej strojenie i na 98 zadnych nienormlanych objawow.

jogal
09-12-09, 20:09
tloki od d15 maja na innej wysokosci mocowanie tulei niz tloki d16 wiec wkladanie tlokow z d15 na korbach z d16 nie ma kompletnie sensu(i nie wiem czy wogole jest wykonalne).
Co do CR ~12 do codziennej jazdy; mam u siebie w D15 wlozone tloki PM IG(d13) i jest cos kolo 12, jezdze na codzien nie ma zadnych problemow, na 95 na poczatku stukalo, opoznilem zaplon a pozniej strojenie i na 98 zadnych nienormlanych objawow.

Możesz pokazać jak Ci to lata?? Jest duża różnica w stosunku do standardowego d15 :p ??

muzammil
09-12-09, 20:29
nie wiem w sumie, zapomnialem juz jak jezdzi standardowe d15:)
w miedzy czasie wrzucilem krotsza skrzynie, lekkie kolo zamoachowe, walek od a6, robilem porting glowicy i 3 remonty silnika na roznych setupach:))
mysle ze jezdzi podobnie jak seryjne b16, tylko bardziej elastyczna charakterystyka i mocniejszy dol.
zadnych filmikow ani wykresow nie mam. jak bedzie jakas lepsza pogoda na pomorzu to postaram sie nagrac jakis krotki movie.

kenny
10-12-09, 00:58
Czemu zmianę stopnia sprężania nazywacie zmianą kompresji ??


...pytanie retoryczne :p

CR i ciśnienie sprężanie jakie się mierzy na cylindrach to dwie różne rzeczy

Grzesiek2290
10-12-09, 23:57
Dwa różne ale mimo to przez cały temat (notabene posprzątany chyba z lekka) notorycznie pojawia się mylne pojęcie względem wykonywanych zabiegów. Trochę razi w oczy np. takie nic nie wiedzące osoby jak ja...

Śmiem twierdzić że podyktowane jest to fachowym tłumaczeniem z j.angielskiego.


EOT!

Sebek_WWL
16-12-09, 22:21
moze wypowie sie ktos kto ma tłoki z d16a6 jak to lata

majkel
16-12-09, 23:00
moze wypowie sie ktos kto ma tłoki z d16a6 jak to lata

Może jakbyś faktycznie czytał co się m.in. do Ciebie pisze, to byś wiedział że już się wypowiedział.

Sebek_WWL
20-12-09, 18:18
czytałem dokładnie i teraz pytanie jaki wałejk do takiego zestawu tylko taki co sie nie wytrze zaraz :)

kenny
21-12-09, 14:47
GMS napawają stary wałek i szlifują, różne są opinie.
OBXa odpuść od razu.
Crower, Zex - tu jest już warte zastanowienia.

Sebek_WWL
04-01-10, 17:23
dobra to teraz takie pytanko przy zestawie blok głowica d16z6 tłoki d16a6 uszczelka głowicy d16y8 o ile można splanować bezpiecznie głowice

kluczykpl
04-01-10, 22:03
ptanie :

czy ktos skladal takie cos tloki z korbami z D16A9 w bloku D16Z6 ,glowica Z6 wychodzi ze CR 10,74 czyli dosc fajny.
glowne moje pytanie czy tlok nie wyjdzie ponad blok, bo ja cos tego kalkulatora chyba nie ograniam.

kenny
05-01-10, 01:11
dobra to teraz takie pytanko przy zestawie blok głowica d16z6 tłoki d16a6 uszczelka głowicy d16y8 o ile można splanować bezpiecznie głowice

a co wychodzi na kalkulatorze?

Sebek_WWL
05-01-10, 03:58
kenny 10.2:1


ptanie :

czy ktos skladal takie cos tloki z korbami z D16A9 w bloku D16Z6 ,glowica Z6 wychodzi ze CR 10,74 czyli dosc fajny.
glowne moje pytanie czy tlok nie wyjdzie ponad blok, bo ja cos tego kalkulatora chyba nie ograniam.
chyba coś koło 12:1 będzie

kenny
05-01-10, 08:31
Bardziej chodziło mi oto, że w kalkulatorze masz podane wysokości poszczególnych elementów i z tego możesz dowiedzieć się ile Ci zostaje :)

majkel
05-01-10, 10:39
http://www.zealautowerks.com/dseries.html
powybieraj jakie tam graty chcesz powsadzać i do czego i kombinuj z head milling (tam jest w calach - potem sobie to przekonwertuj na mm)
celuj w okolice cr 11-11.5:1 max myślę (pb98), jeśli chcesz mieć to w miarę bezpiecznie

kluczykpl
05-01-10, 16:55
to teraz z innej beczki ,
tlok D15B7 + korba Z6 da rade polaczyc czy inna srednica sworznia jest

jogal
05-01-10, 19:14
inna średnica i długość korby jest, nie pasuje...

81saren
05-01-10, 19:31
zalezy na jaki blok .. Jak na 1,5 to niema bata. Inny wal , wymiana walu na 1,6 i osiowanie = nieoplacalne

zabas
06-01-10, 21:59
Piston-to-Deck Height to jest odległość tłoka od... powinna być + , - czy 0 ?

a i jakie powinno się ustawiać elevation ?