Zobacz pełną wersję : kompresja
czy to prawda ze tłoki z d16a9-z5 podbija kompresje w d16y8-z6 i ile taka operacja może przynieść koni
podbijaja, al ile koni to wrozka powie
a może ktoś się wypowie kto to robił
sprezanie bedzie w okolicy 12,5:1, dac to moze duzo, tylko walek wypadalo by zmienic na taki co to ogarnie...
kuba_guzik110
01-12-09, 17:34
W sumie też mam pytanie o kompresje, ale troche z inne beczki czy w tłokach CP wystepowało CR w granicach 9,8:1
12,5:1 czy to nie za sporo w cywilnym aucie
cywilne nie cywilne, jak ma zwijac asfalt to skas ta moc trzeba wziac :D
A czy w tym przypadku to już nie pozostaje jazda na 98 ?
To też dosyć ważny szczegół w dupowozie i warto o tym pamiętać.
Jeżdżę tylko i wyłącznie na 98 od czasu założenia Jacka i nie widzę żadnej różnicy kosztowej. Przy obecnej cenie Pb 15gr nic nie wnosi, a taka jest różnica na Nestea.
Tylko, ze d-seria to nie B, ani tym bardziej K i taka kompresja w niej to juz b.duzo...wymagac bedzie naprawde niezwykle starannego wystrojenia. A przy seryjnym dole pewnie czy tak sie dosc szybko rozsypie...
przy 12.5:1 w d-serii to i v-power nie pomoze, tylko jakies c16 ;)
Misiekemeryt160
04-12-09, 11:04
ludzie tez wkładaja tłoki PM6 od d16z2 do d16z6 - podobno to tez podbija kompresje.- tak wychodzi z calculatora
ludzie tez wkładaja tłoki PM6 od d16z2 do d16z6 - podobno to tez podbija kompresje.- tak wychodzi z calculatora
U siebie mam wrzucone PM6. Mniej hardkorowe i bezpieczniejsze niż P29. Stuku nie było na 95 po odpale i podczas pierwszych km docierania na Pb95. Potem zalane Pb98 i pod 98 strojone. Jak lata auto mozna zobaczyć u mnie w temacie - kilka ostatnich stron są jakieś filmiki. Taki setup lata na poziomie lekko dłubanych (dolot i wydech) B16A2 i B18C4 w tej budzie. Koni może i mniej, ale zjada je elastycznością. Jedne łoi, od innych dostaje - zależy jak się trafi. IMO bardzo fajny set do jazdy po bułki.
Przy doborze tłoków pamiętajmy, że z głowicy też coś musimy zedrzeć zanim z powrotem ją założymy. Przy P29 zostaje niewielkie pole do manewru.
http://www.zealautowerks.com/dseries.html
kurcze do dałeś m do myślenia a jakie mnie więcej jest CP przy tłokach z z2
według tego co jest w tym linku widać ze kompresja z tłokami od d15b7 podbija kompresje 11.7:1 góra z d16z6 i dół
kurcze do dałeś m do myślenia a jakie mnie więcej jest CP przy tłokach z z2
według tego co jest w tym linku widać ze kompresja z tłokami od d15b7 podbija kompresje 11.7:1 góra z d16z6 i dół
Tylko, że według tego kalkulatora również wychodzi, że te tłoki wystają ponad blok o ok 0.7 mm i dlatego wszyscy montują tłoki p29, które są niższe o od tłoków z d16z6 o 1 mm i o 1.7mm niższe od tłoków z d15b7 (mówię tylko o tym co wychodzi według tego kalkulatora, nie sprawdzałem tego w rzeczywistości czy tak faktycznie jest...)
podbicie kompresji da fajnego Niutka. Tylko zeby miec taka kompresje przy seryjnym walku troszke bez sensu
to takie marnowanie hajsu i pracy.
Najlepiej do doprezenia jakis walek ostrzejszy zamontowac wtedy zaczyna miec to wszystko rece i nogi :)
dobra panowie to jakiej kompresji można się spodziewać w d16z6 z tłokami i korbami od d16a6 z2 i uszczelka głowicy d16y8(podobno jest cieńsza)
dobra panowie to jakiej kompresji można się spodziewać w d16z6 z tłokami i korbami od d16a6 z2 i uszczelka głowicy d16y8(podobno jest cieńsza)
około 10:1, korby są takie same, a z uszczelki jak wyciągniesz jedną warstwę to będzie cieńsza :)
zeby nie bylo hardcoru na tlokach z ceerki mozna je splanowac...
o tym jeszcze nie słyszałem :)
Bo cos takiego wymaga duuuuzej dokladnosci, zeby nie powstaly jakies lokalne hotspoty na tloku powodujace stukowe.
Grzesiek2290
08-12-09, 22:04
Czemu zmianę stopnia sprężania nazywacie zmianą kompresji ??
...pytanie retoryczne :p
tloki od d15 maja na innej wysokosci mocowanie tulei niz tloki d16 wiec wkladanie tlokow z d15 na korbach z d16 nie ma kompletnie sensu(i nie wiem czy wogole jest wykonalne).
Co do CR ~12 do codziennej jazdy; mam u siebie w D15 wlozone tloki PM IG(d13) i jest cos kolo 12, jezdze na codzien nie ma zadnych problemow, na 95 na poczatku stukalo, opoznilem zaplon a pozniej strojenie i na 98 zadnych nienormlanych objawow.
tloki od d15 maja na innej wysokosci mocowanie tulei niz tloki d16 wiec wkladanie tlokow z d15 na korbach z d16 nie ma kompletnie sensu(i nie wiem czy wogole jest wykonalne).
Co do CR ~12 do codziennej jazdy; mam u siebie w D15 wlozone tloki PM IG(d13) i jest cos kolo 12, jezdze na codzien nie ma zadnych problemow, na 95 na poczatku stukalo, opoznilem zaplon a pozniej strojenie i na 98 zadnych nienormlanych objawow.
Możesz pokazać jak Ci to lata?? Jest duża różnica w stosunku do standardowego d15 :p ??
nie wiem w sumie, zapomnialem juz jak jezdzi standardowe d15:)
w miedzy czasie wrzucilem krotsza skrzynie, lekkie kolo zamoachowe, walek od a6, robilem porting glowicy i 3 remonty silnika na roznych setupach:))
mysle ze jezdzi podobnie jak seryjne b16, tylko bardziej elastyczna charakterystyka i mocniejszy dol.
zadnych filmikow ani wykresow nie mam. jak bedzie jakas lepsza pogoda na pomorzu to postaram sie nagrac jakis krotki movie.
Czemu zmianę stopnia sprężania nazywacie zmianą kompresji ??
...pytanie retoryczne :p
CR i ciśnienie sprężanie jakie się mierzy na cylindrach to dwie różne rzeczy
Grzesiek2290
10-12-09, 23:57
Dwa różne ale mimo to przez cały temat (notabene posprzątany chyba z lekka) notorycznie pojawia się mylne pojęcie względem wykonywanych zabiegów. Trochę razi w oczy np. takie nic nie wiedzące osoby jak ja...
Śmiem twierdzić że podyktowane jest to fachowym tłumaczeniem z j.angielskiego.
EOT!
moze wypowie sie ktos kto ma tłoki z d16a6 jak to lata
moze wypowie sie ktos kto ma tłoki z d16a6 jak to lata
Może jakbyś faktycznie czytał co się m.in. do Ciebie pisze, to byś wiedział że już się wypowiedział.
czytałem dokładnie i teraz pytanie jaki wałejk do takiego zestawu tylko taki co sie nie wytrze zaraz :)
GMS napawają stary wałek i szlifują, różne są opinie.
OBXa odpuść od razu.
Crower, Zex - tu jest już warte zastanowienia.
dobra to teraz takie pytanko przy zestawie blok głowica d16z6 tłoki d16a6 uszczelka głowicy d16y8 o ile można splanować bezpiecznie głowice
ptanie :
czy ktos skladal takie cos tloki z korbami z D16A9 w bloku D16Z6 ,glowica Z6 wychodzi ze CR 10,74 czyli dosc fajny.
glowne moje pytanie czy tlok nie wyjdzie ponad blok, bo ja cos tego kalkulatora chyba nie ograniam.
dobra to teraz takie pytanko przy zestawie blok głowica d16z6 tłoki d16a6 uszczelka głowicy d16y8 o ile można splanować bezpiecznie głowice
a co wychodzi na kalkulatorze?
kenny 10.2:1
ptanie :
czy ktos skladal takie cos tloki z korbami z D16A9 w bloku D16Z6 ,glowica Z6 wychodzi ze CR 10,74 czyli dosc fajny.
glowne moje pytanie czy tlok nie wyjdzie ponad blok, bo ja cos tego kalkulatora chyba nie ograniam.
chyba coś koło 12:1 będzie
Bardziej chodziło mi oto, że w kalkulatorze masz podane wysokości poszczególnych elementów i z tego możesz dowiedzieć się ile Ci zostaje :)
http://www.zealautowerks.com/dseries.html
powybieraj jakie tam graty chcesz powsadzać i do czego i kombinuj z head milling (tam jest w calach - potem sobie to przekonwertuj na mm)
celuj w okolice cr 11-11.5:1 max myślę (pb98), jeśli chcesz mieć to w miarę bezpiecznie
to teraz z innej beczki ,
tlok D15B7 + korba Z6 da rade polaczyc czy inna srednica sworznia jest
inna średnica i długość korby jest, nie pasuje...
zalezy na jaki blok .. Jak na 1,5 to niema bata. Inny wal , wymiana walu na 1,6 i osiowanie = nieoplacalne
Piston-to-Deck Height to jest odległość tłoka od... powinna być + , - czy 0 ?
a i jakie powinno się ustawiać elevation ?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.