Zobacz pełną wersję : kontrolka oleju
Wita
kilka tygodni temu ruszając samochodem troszkę bardziej niż zwykle przycisnąłem hondzie na drugim biegu tzn. tak do około 3,5 tyś obrotów po czym zmieniłem bieg na 3 i w tym momencie dosłownie na ułamek sekundy mignęła mi jakaś czerwona kontrolka przypuszczam że była to kontrolka oleju. czy ktoś może mi pwoiedzieć czemu tak sie stało jakieś sugestie???? dodam tylko że poziom oleju był okey mniej więcej w połowie między kropkami na bagnecie
Z góry dziękuje i pozdrawiam
a może to była kontrolka hamulca ręcznego ? Bo jak tak to dolej płynu hamulcowego
Na 100%o nie kontrolka hamulca. Kontrolkę hamulca mam po prawej stronie.
Wita
kilka tygodni temu ruszając samochodem troszkę bardziej niż zwykle przycisnąłem hondzie na drugim biegu tzn. tak do około 3,5 tyś obrotów
bardziej przycisnąłeś i to do 3,5k obrotów ? To przy ilu obrotach normalnie zmieniasz biegi... ? Silnik był rozgrzany czy zimny ?
Może Ci się pasek od alternatora "śliznął" i przez chwilę nie było ładowania? Jeśli to było jednorazowe to raczej trudno zdiagnozować, co to.
skolopendra
25-11-09, 14:45
czemu tak sie stało jakieś sugestie??
chyba lekko jesteś przewrażliwiony :rolleyes:
a ułamek sekundy mignęła mi jakaś czerwona kontrolka
tak to sobie możemy gdybać i domniemywać i doszukiwac się ingerencji obcych
a jak w końcu coś się zapali na stałe, to napisz ponownie post:cool:
Przyznam że miałem tak dwa razy. Silnik był rozgrzany. Troszkę mnie to nurtowało dlatego zapytałem. Biegi zmieniam jeżdżąc po mieście w granicach 2500 obrotów bo wychodzę z założenia że jak nie trzeba to po co piłować silnik zwłaszcza w mieście gdzie jednak mimo wszystko i tak nie ma jak rozwinąc kosmicznych prędkości. To oczywiście moje zdanie i każdy z Was ma prawo się z tym nie zgodzić.
nie chcem zakładac nowego tematu dlatego pisze tutaj otoz mam problem poniewaz ostatnio wymienialem olej, filtr i uszczelke pokrywy zaworow z i ich regulacja (jeszcze kolektor na 4-2-1 i itp ale to chyba nie ma wplywu) po tych zabiegach kontrolka od samrowania silnika po odpaleniu gasnie duzo pozniej niz wczesniej mniej tak jakby po paru sekundach od odpalenia a wczesniej gasla praktycznie rowno z odpaleniem silnika. Dodam ze ten problem nie wystepuje gdy np zgasze silnik po jezdzie i pozniej odpale od razu to zazwyczaj wszystko jest w normie. Ma ktos jakis pomysł?::confused:
skolopendra
25-11-09, 18:10
Ma ktos jakis pomysł?:
filtr
pewnie ten filtr
ja Miałem taką sytuacje po tyś jak załałem Hanie hu$owym olejem.
Nigdy przenigdy nie kupuj Lotosu.
Może Ci się pasek od alternatora "śliznął" i przez chwilę nie było ładowania?
Przy włączonym silniku nie ma znaczenia, pozatym jeśli już to kontrolka aku by się zapaliła a nie oleju...
W 5 generacji czujnik oleju jest taki, że zapali się jak oleju już praktycznie nie będzie z tego co rozmawiałem z chłopakami.
A co do obrotów, zmiana biegu przy 3,5 to nic, jakbyś zmienił przy 6-7k to co innego. Jedyna możliwość jaka nasnówa mi się na myśl to to, że masz mało oleju i podczas przyspieszenia odpłynął od czujnika na tyle że się zapalił...
Biegi zmieniam jeżdżąc po mieście w granicach 2500 obrotów
Nie wiem jaki masz silnik ale go męczysz. Hondy nie lubią niskich obrotów. Spalanie też pewnie masz większe. Spróbuj jazdy od 3k obrotów w górę...
ja Miałem taką sytuacje po tyś jak załałem Hanie hu$owym olejem.
Nigdy przenigdy nie kupuj Lotosu.
olej jaki zalalem to mobil 1 pol syntetyk 10w40 taki sam jak przy poprzedniej wymianie i bylo ok moge dodac ze 2 wymiany wczesniej slinik jeszcze jezdzil na pelnym syntetyku. Posygestiach mysle ze to moze byc wina filtra oleju poniewaz wczesniej byl tam caly czas jakis japonski nie pamietam dokladnie a tym razem wkrecilem filtrona moze on poprostu wolniej filtruje i temu jest tak jakby opoznienie i kontrolka pozniej gasnie?
No filtron podobno nie sprawdza się za dobrze w Hondach. Wymień filtr, nawet OEM nie jest jakiś strasznie drogi.
Prawdopodobnie zamęczyłeś auto tak wysoko pałując, 3,5 k rpm to straszna szlifiera:eek:
a tak na serio to nie przejmuj sie tym, jak sie zapali na kilka sekund to bedziesz myslal co dalej...
PS-polecam co jakis czas pojezdzic na wyzszych obrotach (do 6 tysiecy), bo inaczej zamulisz sobie auto...
skolopendra
28-11-09, 12:35
jakbyś zmienił przy 6-7k to co innego.
ja zmieniam przy 8-9000 i co się stanie :rolleyes:.hmmm?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.