Zobacz pełną wersję : Lozysko alternatora
Witam wszystkich szukalem podobnego temtu ale nie znalazlem.Mam problem od jakiegos czasu zaczal mi sie strasznie tluc alternator ,podejrzewam ze jest to wina lozyska ale z tego co mi sie wydaje to tam musza byc dwa lozyska nie wiem.Czy ktos juz mial do czynienia z takim problemem,doradzcie cos chetnie bym to sam wymienil.(d15z1)
2 łożyska. 30 pare pln. Sam nie zrobisz bo trza lutować. Wykręcanie (palnik + przecinak + młotek) to u mnie było ponad 30 minut. Ale jest cisza :)
A wiesz moze jaki jest numer tych dwoch lozysk.
Zależy jaki masz alternator. Ja miałem boscha. Spisałem wszystkie numerki jakie na nim były, pojechałem do sklepu z takimi bebechami i były :)
Piotrek Klag
18-06-06, 23:24
Witam wszystkich szukalem podobnego temtu ale nie znalazlem.Mam problem od jakiegos czasu zaczal mi sie strasznie tluc alternator ,podejrzewam ze jest to wina lozyska ale z tego co mi sie wydaje to tam musza byc dwa lozyska nie wiem.Czy ktos juz mial do czynienia z takim problemem,doradzcie cos chetnie bym to sam wymienil.(d15z1)
p.s. lepiej sie pospiesz - znajmomeu audi ostatnio staneło dęba na śródku ulicy - zero ładowania - bateria wyrąbana na maxa - trza było go pchac - wyrabane łozyska moge doprowadzic do szybkiego starcie sie szczotke i po zawodach juz wtedy będzie....
Powodzenia!
p.s. jak zrobisz to zrób fotki i po kolei co i jak może sie komuś przyda!
Nie wiem jak będzie w jego przypadku, ale mi tak szumiały łożyska, że ni było słychać wewnątrz silnika, tylko alternator. Dęba nie stanęły. Szczęście? Jeździłem tak około 5000km.A jeśli chodzi o fotorelacje, to przynajmniej w D14A8 nie ma co relacjonować, bo alternator każdy wie gdzie jest, wykręcić trzeba i zawieźć do elektryka (żeby się dostać do łożysk coośtam trza było przelutowywać), a potem wsadzic na miejsce... Alternator gdzie jest (tymbardziej jak szumi) chyba każdy wie :)
żeby się dostać do łożysk coośtam trza było przelutowywać
koniecznosc przelutowania chyba nie dyskfalikfikuje tego do naprwy w domowym zaciszu... kazdy młodny gniewny lutownicą powinien umieć sie posługiwac :)
Jak się ma czas, wie co i jak to dałby rade... Ale... Znalazłem gościa co robi tanio i z dnia na dzień, dałem mu zarobić :)
Powiem wam tak ojca mam elektryka razem napewno damy rade to zrobic nie kwapie sie jechac z tym do mechanika ciekawi mnie tylko cena tych dwoch lozysk ale najlepiej bedzie jak je sciagne i pojde z nimi do sklepu. :)
Nie sądze, żebyś dał więcej niż 50pln. Jak mówie, najwięcej roboty jest z samym wyjęciem go, bo te śruby są tak zastane że bez młotka i palnika nie da rady :)
No to teraz dales mi duzo do myslenia mam nadzieje ze u mnie pojdzie latwiej z tymi srubami z tego co czytalem to chyba sa 3 srubki mocujace.Ile bylo u ciebie dzida wiesz moze.
Śruby mocujące są 2... W sumie to jedna od góry jest do naciągania paska, a problem jest z tą od dołu... Trzeba siedzieć w kanale. Bo ona ma z jednej strony normalny łeb na klucz, i to też odkręcimy w miarę bez problemu, ale ona siedzi w alternatorze całą długością, z drugiej strony ma kwadratwy łeb i problem jest z jej wyjęciem...
Sam nie zrobisz bo trza lutować
a co ci tam przepraszam lutowali ???
sruby sa dwie jedna od gory i dostep bez problemow druga jest troche schowana ale bez kanalu mozna swobodnie ogarnac ogarnac, wyjecie tego to mare minut roboty.
Sam nie zrobisz bo trza lutować
a co ci tam przepraszam lutowali ???
sruby sa dwie jedna od gory i dostep bez problemow druga jest troche schowana ale bez kanalu mozna swobodnie ogarnac ogarnac, wyjecie tego to mare minut roboty.
Trzeba cosik tam wylutowywać żeby się dobrać do łożysk. Przynajmniej w moim alternatorze, bo nie we wszystkich.
Własciwie to nie wiem jaki model alternatora posiada d15z1 :?:
Własciwie to nie wiem jaki model alternatora posiada d15z1 :?:
Wsadź łeb pod maskę i zobacz :) Wszystko będziesz miał napisane :)
A ma ktos mozliwosc sprawdzic jakie ma oznaczenie lozysko tylne alternatora od Vgen (chociaz slyszalem ze od civica po crv byly takie same) ??
Moze komus sie kiedys przyda ..
Alternator Mitsubishi Type:
front bearing - b17-xxx (wymiarow dokladnych nie podam bo nie wymienialem)
rear bearing - b8-xxx (8mm ID x 23mm OD x 11mm)
analyzer64
01-09-09, 12:25
Odgrzebię temat, bo nie będę zakładał nowego jeśli taki istnieje.
Mam do wymiany łożyska w alternatorze (silnik D15B2, ze wspomaganiem), jedyne co udało mi się odczytać z alternatora to:
IC REG
AHGA17
IG L 120 70A 3x27
Wiem że był dwa typy alternatorów (Mitsubishi/Nippondenso), ale nie wiem jaki jest ten co mam, a łożyska trzeba już wymienić.
analyzer64
05-09-09, 18:09
Odpowiem sam sobie na swoje pytanie:
łożyska to B17/B8 - dokładne numery podam jak ktoś będzie chciał, poza tym w alternatorze Mitsubishi nic nie trzeba przelutowywać, żeby zmienić dwa łożyska, wszystko dobrze się rozkłada.
Za łożyska zapłaciłem 25 za małe(oryginał) i 15 za duże. Szczotek nie wymieniałem bo jeszcze jest ich dużo.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.