Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Lozysko alternatora



mortas
18-06-06, 22:47
Witam wszystkich szukalem podobnego temtu ale nie znalazlem.Mam problem od jakiegos czasu zaczal mi sie strasznie tluc alternator ,podejrzewam ze jest to wina lozyska ale z tego co mi sie wydaje to tam musza byc dwa lozyska nie wiem.Czy ktos juz mial do czynienia z takim problemem,doradzcie cos chetnie bym to sam wymienil.(d15z1)

Dzida
18-06-06, 22:52
2 łożyska. 30 pare pln. Sam nie zrobisz bo trza lutować. Wykręcanie (palnik + przecinak + młotek) to u mnie było ponad 30 minut. Ale jest cisza :)

mortas
18-06-06, 22:59
A wiesz moze jaki jest numer tych dwoch lozysk.

Dzida
18-06-06, 23:07
Zależy jaki masz alternator. Ja miałem boscha. Spisałem wszystkie numerki jakie na nim były, pojechałem do sklepu z takimi bebechami i były :)

Piotrek Klag
18-06-06, 23:24
Witam wszystkich szukalem podobnego temtu ale nie znalazlem.Mam problem od jakiegos czasu zaczal mi sie strasznie tluc alternator ,podejrzewam ze jest to wina lozyska ale z tego co mi sie wydaje to tam musza byc dwa lozyska nie wiem.Czy ktos juz mial do czynienia z takim problemem,doradzcie cos chetnie bym to sam wymienil.(d15z1)

p.s. lepiej sie pospiesz - znajmomeu audi ostatnio staneło dęba na śródku ulicy - zero ładowania - bateria wyrąbana na maxa - trza było go pchac - wyrabane łozyska moge doprowadzic do szybkiego starcie sie szczotke i po zawodach juz wtedy będzie....

Powodzenia!

p.s. jak zrobisz to zrób fotki i po kolei co i jak może sie komuś przyda!

Dzida
18-06-06, 23:29
Nie wiem jak będzie w jego przypadku, ale mi tak szumiały łożyska, że ni było słychać wewnątrz silnika, tylko alternator. Dęba nie stanęły. Szczęście? Jeździłem tak około 5000km.A jeśli chodzi o fotorelacje, to przynajmniej w D14A8 nie ma co relacjonować, bo alternator każdy wie gdzie jest, wykręcić trzeba i zawieźć do elektryka (żeby się dostać do łożysk coośtam trza było przelutowywać), a potem wsadzic na miejsce... Alternator gdzie jest (tymbardziej jak szumi) chyba każdy wie :)

Furious
19-06-06, 00:11
żeby się dostać do łożysk coośtam trza było przelutowywać
koniecznosc przelutowania chyba nie dyskfalikfikuje tego do naprwy w domowym zaciszu... kazdy młodny gniewny lutownicą powinien umieć sie posługiwac :)

Dzida
19-06-06, 00:13
Jak się ma czas, wie co i jak to dałby rade... Ale... Znalazłem gościa co robi tanio i z dnia na dzień, dałem mu zarobić :)

mortas
19-06-06, 01:15
Powiem wam tak ojca mam elektryka razem napewno damy rade to zrobic nie kwapie sie jechac z tym do mechanika ciekawi mnie tylko cena tych dwoch lozysk ale najlepiej bedzie jak je sciagne i pojde z nimi do sklepu. :)

Dzida
19-06-06, 01:20
Nie sądze, żebyś dał więcej niż 50pln. Jak mówie, najwięcej roboty jest z samym wyjęciem go, bo te śruby są tak zastane że bez młotka i palnika nie da rady :)

mortas
19-06-06, 01:23
No to teraz dales mi duzo do myslenia mam nadzieje ze u mnie pojdzie latwiej z tymi srubami z tego co czytalem to chyba sa 3 srubki mocujace.Ile bylo u ciebie dzida wiesz moze.

Dzida
19-06-06, 07:24
Śruby mocujące są 2... W sumie to jedna od góry jest do naciągania paska, a problem jest z tą od dołu... Trzeba siedzieć w kanale. Bo ona ma z jednej strony normalny łeb na klucz, i to też odkręcimy w miarę bez problemu, ale ona siedzi w alternatorze całą długością, z drugiej strony ma kwadratwy łeb i problem jest z jej wyjęciem...

rem36
19-06-06, 09:57
Sam nie zrobisz bo trza lutować

a co ci tam przepraszam lutowali ???

sruby sa dwie jedna od gory i dostep bez problemow druga jest troche schowana ale bez kanalu mozna swobodnie ogarnac ogarnac, wyjecie tego to mare minut roboty.

Dzida
19-06-06, 12:51
Sam nie zrobisz bo trza lutować

a co ci tam przepraszam lutowali ???

sruby sa dwie jedna od gory i dostep bez problemow druga jest troche schowana ale bez kanalu mozna swobodnie ogarnac ogarnac, wyjecie tego to mare minut roboty.

Trzeba cosik tam wylutowywać żeby się dobrać do łożysk. Przynajmniej w moim alternatorze, bo nie we wszystkich.

mortas
12-07-06, 01:41
Własciwie to nie wiem jaki model alternatora posiada d15z1 :?:

Dzida
12-07-06, 01:49
Własciwie to nie wiem jaki model alternatora posiada d15z1 :?:

Wsadź łeb pod maskę i zobacz :) Wszystko będziesz miał napisane :)

Couto
27-06-08, 17:23
A ma ktos mozliwosc sprawdzic jakie ma oznaczenie lozysko tylne alternatora od Vgen (chociaz slyszalem ze od civica po crv byly takie same) ??

Couto
29-06-08, 00:28
Moze komus sie kiedys przyda ..

Alternator Mitsubishi Type:

front bearing - b17-xxx (wymiarow dokladnych nie podam bo nie wymienialem)
rear bearing - b8-xxx (8mm ID x 23mm OD x 11mm)

analyzer64
01-09-09, 12:25
Odgrzebię temat, bo nie będę zakładał nowego jeśli taki istnieje.

Mam do wymiany łożyska w alternatorze (silnik D15B2, ze wspomaganiem), jedyne co udało mi się odczytać z alternatora to:

IC REG
AHGA17
IG L 120 70A 3x27

Wiem że był dwa typy alternatorów (Mitsubishi/Nippondenso), ale nie wiem jaki jest ten co mam, a łożyska trzeba już wymienić.

analyzer64
05-09-09, 18:09
Odpowiem sam sobie na swoje pytanie:

łożyska to B17/B8 - dokładne numery podam jak ktoś będzie chciał, poza tym w alternatorze Mitsubishi nic nie trzeba przelutowywać, żeby zmienić dwa łożyska, wszystko dobrze się rozkłada.

Za łożyska zapłaciłem 25 za małe(oryginał) i 15 za duże. Szczotek nie wymieniałem bo jeszcze jest ich dużo.