Zobacz pełną wersję : Jak zbudować szybkie D15B7 - opis, dowiadczenia, wykresy
W tym artykule opisze dokładnie własny projekt budowy Hondy Civic Hatchback, która seryjnie była wyposażona w silnik D15B7.
Większość modyfikacji została wykonana własnoręcznie przeze mnie (Furious) oraz Remka (rem36).
MODEL: Civic 3D 1995 EH2 wer. Kanada
SILNIK: D15B7, głowica D16Y7, polerowane kanały wydechowe
UKLAD DOLOTOWY: power rura z kwasówki + stożek K&N, kolektor ssący D16Z6
UKLAD WYDECHOWY: kolektor DC Sport 4-2-1, przelotowy układ wydechowy 2"
ELEKTRONIKA: Crome: shift light, odciecie 7400rpm
UKLAD NAPĘDOWY: shortshifter TenzoR, hybrydowa skrzynia, koło zamachowe Exedy 10.9lbs
Moja fura total seria zaraz po zakupie:
http://img126.imageshack.us/img126/4272/stage019bn.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/2733/stage026mk.jpg
Ogólne info o silniku D15B7
Moc: 102KM @ 5900rpm
Moment: 124Nm @ 5000rpm
Pomiary:
0-60mph: 9,9s
Stage 1
Modyfikacja układu dolotowego oraz wydechowego
-dolot powietrza z filtrem stożkowym K&N
-sportowy kolektor wydechowy Supersprint 4-2-1
-końcowy tłumik M-Tech
http://img126.imageshack.us/img126/355/stage111ip.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/6352/stage122dx.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/4977/stage130cx.jpg
Wrażenia z jazdy:
Auto stało się trochę żwawsze oraz głośniejsze.
Wynik z hamowni:
Moc: 110,7KM @ 6139rpm
Moment: 135,5Nm @ 5000rpm
http://img139.imageshack.us/img139/6163/stage1wykresks6.jpg
Pomiary:
0-60mph: 9s (G-Tech Pro)
1/4 mili czas ET: 16,61s (I Runda WRMP 1/4 mili - Warszawa Lotnisko Bemowo)
Stage 2
Modyfikacja układu wydechowego
-wymiana kolektora wydechowego na DC Sport 4-2-1
-usunięcie katalizatora, mały środkowy tłumik przelotowy, średnica wydechu 2” (50mm)
Wrażenia z jazdy:
Auto stało się BARDZO głośne, po za tym różnicy w przyspieszeniu nie odczułem.
Wynik z hamowni:
Moc: 115,7KM @ 6075rpm
Moment: 142,4Nm @ 5039rpm
http://img126.imageshack.us/img126/4171/stage2wykres5mg.gif
Pomiary:
0-60mph: 8,8s (G-Tech Pro)
1/4 mili czas ET: 16,37s (II Runda WRMP 1/4 mili - Biała Podlaska)
1/4 mili czas ET: 16,47s (VI Runda WRMP 1/4 mili - Warszawa Lotnisko Bemowo)
Stage 3
Modyfikacja układu napędowego
-skrzynia biegów z silnika D13B2
-nowe sprzęgło NKK (seryjne)
http://img126.imageshack.us/img126/1478/stage313gz.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/622/stage325ug.jpg
Wrażenia z jazdy:
Teraz auto dostało wiatru w żagle i zaczęło naprawdę *******alać. W porównaniu do seryjnej skrzyni to zupełnie inna jazda. Teraz 100km/h przekraczam na 3 biegu wiec czas przyspieszania do setki mocno się nie zmienił (strata na wbiciu biegu jest odrabiana przy wiekszej predkosci)
Pomiary:
0-60mph: 8,6s (G-Tech Pro)
Stage 4
Modyfikacja układu napędowego
-koło zamachowe Exedy 10.9lbs (5,1kg)
-modyfikacja skrzyni biegów - 3 i 4 bieg z CRXa
http://img126.imageshack.us/img126/6718/stage419rv.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/2485/stage427xa.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/8707/stage434oi.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/2534/stage441fh.jpg
Wrażenia z jazdy:
Wybrałem jedno z cięższych nieseryjnych kół zamachowych myśląc raczej o wyścigach na 1/4mili. Czuć że szybciej się wkręca, ale bez jakiejś rewelacji.. na pewno na dużo lżejszym kole odczucia były by lepsze. Trzeci i czwarty bieg… miodny :)
Pomiary:
--- brak ---
Stage 5
Modyfikacja silnika oraz układu dolotowego
-głowica z silnika D16Y7 (przypominam iż ta głowica NIE ma zmiennych faz rozrządu VTEC i w serii ma 105KM)
-polerowane kanały wydechowe głowicy
-spasowane kanały dolotowe kolektora i głowicy
-kolektor dolotowy z silnika D16Z6
-planowanie głowicy 0,3mm
-uszczelka głowicy z silnika D16Z6
-stopień sprężania 10.5:1
http://img126.imageshack.us/img126/2470/stage511ly.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/1439/stage528am.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/9714/stage534ih.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/5683/stage541ke.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/2259/stage551ih.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/2643/stage565kk.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/6444/stage574ju.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/5115/stage589lp.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/2671/stage590qz.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/4890/stage5953zp.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/5198/stage5928wf.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/8050/stage5934wz.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/959/stage5945iv.jpg
http://img259.imageshack.us/img259/4809/silnikmh0.jpg
Użyte podzespoły do tego etapu:
-głowica D16Y7
-kolektor ssący D16Z6
-uszczelka głowicy D16Z6
-uszczelniacze zaworowe
-uszczelka kolektora wydechowego
-uszczelka kolektora ssacego
-uszczelka przepustnicy
-uszczelka wałka rozrządu
-uszczelka pokrywy zaworów
-kable zapłonowe
-świece
-pasek rozrządu D16Z6 (104zęby)
-napinacz paska rozrządu
-góra pokrywa rozrządu 6gen
Wynik z hamowni: (niebieski wykres)
Moc: 138KM @ 6230rpm
Moment: 162Nm @ 5846rpm
http://img126.imageshack.us/img126/3395/stage5wykres1nj.jpg
Wrażenia z jazdy:
Ponieważ były pewne problemy do ogarnięcia zaraz po złożeniu silnika.. nie odczułem jakiegoś specjalnego ****ięcia w temacie… ale po czasach i wyniku z hamowni widać różnice :)
Pomiary:
0-60mph: 7,7s (G-Tech Pro)
1/4 mili czas ET: 15,53s (I Runda WRMP 1/4 mili 1 maja 2006 - Warszawa Lotnisko Bemowo)
Stage 6
Modyfikacja seryjnego komputera sterującego silnikiem (ECU)
-przesunięcie odcięcia na 7400rpm
-uruchomienie shift lighta w postaci kontrolki Check Engine
-prosta procedura startu (Full Throttle Launch)
-zdjęcie seryjnego ogranicznika prędkości
http://img126.imageshack.us/img126/5498/stage612ob.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/8368/stage620ly.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/456/stage631om.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/453/stage644do.jpg
http://img126.imageshack.us/img126/76/stage655lm.jpg
Wynik z hamowni:
Moc: 137KM @ 6333rpm
Moment: 161Nm @ 5754rpm
http://img126.imageshack.us/img126/1156/stage6wykres6th.jpg
Pomiary:
0-60mph: ? (jeszcze nie mierzone)
1/4 mili czas ET: 15,33s (II Runda WRMP 1/4 mili - Biała Podlaska)
1/4 mili czas ET: 15,50s (II Runda MOR 1/4 mili - Stalowa Wola)
Wrażenia z jazdy:
Jak widać czasami jednak można zrobić coś z niczego, fura naprawdę ładnie lata, łoi seryjne 160-konne VTi, do 100km/h przyspiesza w niecałe 8 sekund (G-Tech: 0-60mph 7,7s). Spalanie praktycznie bez zmian: 8l/100km w mieście (normalna, dynamiczna jazda) oraz 6,6l/100km w trasie. Zwróćcie uwage ze moment jest powyzej 140Nm praktycznie w calym zakresie obrotów.
Jak wiadomo wszystko wymaga pewnego nakładu pracy i środków ale przyjemność z jazdy później jest ogromna.
Dobra rada wujka Furious`a:
Gdybym teraz mial zaczynac od początku... zacząłbym od skrzyni :D
Przypominam, iż jeśli chcesz wykonać podobną modyfikację u siebie, zgłoś się do nas. Razem z Remkiem zajmujemy się między innymi:
-wymianą oraz modyfikacją skrzyń biegów
-wymianą kół zamachowych, sprzęgieł
-modyfikacją głowic
-przerabianiem seryjnych komputerów z OBD0 (w trakcie) i OBD1 (P06, P28, P30 itp) w postaci przesunięcia odcięcia, momentu załączania się VTECa, zdejmowania ograniczników prędkości, shift light, prosta procedura startu itp.
Jeszcze raz wielkie podziekowania dla Remka za pomoc przy ogarnianiu auta.
Niech moc będzie z wami - Furious
P.S.
Mysle z po waszych komentarzach troszke poprawie opis (moze wzbogace go o jakies szczegoly) i znajdzie sie on w dziale teksty.
warto byloby góre jakos w moment wzmocnic, bo po modyfikacji kompa, koc mniej wiecej sie utrzymuje, ale moment juz spada na leb.
Auto zrobilo spora zmiane, głównie po modyfikacji skrzyni i jezdzi niezle. Opis spoko.
Brawo :-)
Elegancka modyfikacja,brawo ziomki brawko :)
a teraz do spraw materialnych wiec koszt takiej modyfikacji ile wynosi u was?takiej jak zrobiles u siebie.
Ps.
Popraw klika fotek a dokladnie 18 fotek bo sie nie wyswietlaja,czy to tylko tak u mnie :?:
Wynik powiem imponujący jak na mody. Jak czasowo wyglądało by wykonanie wszystkiego?
a teraz do spraw materialnych wiec koszt takiej modyfikacji ile wynosi u was?takiej jak zrobiles u siebie.
czego? wszystkiego? cholera wie... zreszta takie sprawy to na PW
Jak czasowo wyglądało by wykonanie wszystkiego?
W tej chwili po ogarnięciu juz wszystkiego to:
zrobienie dolotu - 1 dzien
zrobienie wydechu - 1 dzien
wymiana i modyfikacja skrzyni - 1 dzien
montaz glowicy - 1 dzien
przerobienie komputera - 1 dzien
obrobka glowicy - mi zajela 1 miesiąć
obrobka glowicy - mi zajela 1 miesiąć
:shock: trochę zeszło widze. Czym i jak to robiłeś? :P
Pełen "respect" dla Ciebie i Rema, naprawde kawał super roboty ! :)
Gratulacje!
obrobka glowicy - mi zajela 1 miesiąć
:shock: trochę zeszło widze. Czym i jak to robiłeś? :P
wiertarka, kamieniem szlifierskim i papierem ściernym
jakim papierem wykańczałeś na taki połysk? na mokro 2000?
na mokro 2000
napisał miesiac a nie rok ;)
fajnie bylo sie pobawic przy samochodzie i patrzec jak sie robi coraz szybsze domowymi sposobami :) Musimy sobie teraz sprawci jakies nastepne serie;)
niebawem wjezdza jedna na garaz :D
vayato napisał/a:
na mokro 2000
napisał miesiac a nie rok
LOL :D 800 na sucho :D
napiszę jeszcze raz - GRATULACJE :!:
Tak dla ciekawostki... nalozylem jeszcze 3 wykresy na siebie:
zielony - D15B7 stan obecny (wydech, dolot, glowica z D16Y7)
czerwony - D15B7 przed robieniem głowicy (wydech i dolot)
niebieski - D16Y7 remka (wydech, dolot)
http://img234.imageshack.us/img234/9725/stage6wykres45kz.jpg
Z tych ciekawych rzeczy to to ze kształty wykresów mocy w tej chwili u mnie i kiedys u remka sie pokrywaja (te same głowice :D) :P
To czas sprawdzic sie ze slynnym D15 Rafala tyle ze w starszej budzie :D
Jako ze tez mam 4g stawiam na Zelazko :wink:
pozdro,ladny opis
Git fura, zresztą jak każdy CX :) ! ! Może mój kiedyś tak się zmieni..
gratulacje Furious...
tak jak juz na zywo mówiłem...
ps. mnie to juz zostaje tylko głowica do zrobienia...
ps. mnie to juz zostaje tylko głowica do zrobienia...
a co skrzynie hybrydową już masz ?
szacunek i brawa .......
mam nadzieje, ze moje b7 tez sie wzmocni niebawem :twisted:
a co skrzynie hybrydową już masz ?
poco to robic jak mocy nie daje ;)
qrde dales mi do myslenia Furious, z ta skrzynia
ja jestem dalej zielony w tej kwesti (zreszta nie tylko w tej)
ty napisales ze 100ke masz na 3ce
i wsumie mowisz ze fura zaczela *******alac po zmianie skrzyni z d13b2
a ja mam skrzynie serie z d15b2 i sie dolowalem ze musze 3ke zapinac do setki
tylko faktycznie potem to 3 i 4 u mnie to kupa
ale gnerlanie chyba skrzynia z d15b2 nie jest taka zla z tego co czytam
za to lio z tego co pamietam gdzies napisal ze przy zmianie glowicy z6 w b2 nalezy sie zajac skrzynia bo bedzie to tragicznie jezdzic
jak to jest wkoncu?
a co do projektu to jestem pelen podziwu
to musi byc niezla radocha kiedy robisz cos wlasnymi rekami i potem widzisz efekt ze cos to dalo i jezdzisz coraz szybciej
teraz zycze radosci z fury bo tyle sie nad nia narobiles ze wypadaloby zebys teraz sie nia poprpstu nacieszyl
ale gnerlanie chyba skrzynia z d15b2 nie jest taka zla z tego co czytam
w D15B2 przełożenia są takie same jak w skrzyni D16Z6, ale w D15B7 ta skrzynia jest jeszcze dluzsza dlatego roznica byla tak odczuwalna. Aczkolwiek 3 i 4 bieg CRXowy tez duzo radochy daje :)
wypadaloby zebys teraz sie nia poprpstu nacieszyl
to wlasnie teraz robie :) ciesze sie jazda bo jesli chodzi o silnik to projekt skonczony :)
Furious - Hanka *******... *****iscie. Dzisiaj mialem okazje zobaczyć w akcji :)
a co skrzynie hybrydową już masz ?
poco to robic jak mocy nie daje ;)
hej hej....
nie wszyscy maja kasę by ogarnać temat na 1 raz...
ja własnie z róznych względów tyle nie mam...
priorytet: niedługo wymiana paska-i jak juz to będę robił (czyt. wydawał na to kasę) to moze zmienie glowice...(wszystko zależy od zdobycia gratów i dogadania szczegółow...)
ekonomia: ze skrzynia poczekam do wymiany sprzęgła...(wg mnie nie ma sensu nowa skrzynia i za jakiś czas znów zdejmowanie zeby sprzęgło zmienic)
inaczej nie przeskocze kasowo...
ps. poza tym ja nie bede startował nigdzie... mnie te sekundy nie zbawią....
lio chodzilo o "tylko" spoko ze nie masz kaski ale wyraziles sie jakbys juz wszystkie mody furiousa wykonał
a ja mam pytanie do Furiousa,
jaki bylby koszt wlozenie tej 3 i 4 ?
oplaca sie jeszcze np zmieniac 5ke np zeby do trasy sie przydalo(jesli to mozliwe)
wsumie chyba tylko kupic cala skrzynie lub uszkodzona z takiego crx i wlozyc to
ile gdzies trzeba liczyc na to?
dokldanie jak napisano
Lcfr, napisales, mnie to juz TYLKO glowica zostala
a z tego mozna w tym temacie wywnioskowac, ze masz juz zrobione wszystko to samo co Furious, poza glowica.
dobra...
żle się wyraziłem....
potrzebna mi : przekaładka głowicy i z czasem skrzynia...
tak czy inaczej troche kasy...
ja jestem ciekaw porównania furiousa z sajmonem jakby to bylo
generlanie b7 z taka glowcia vs b7 z glowica vtece z z6
sajmon tez cos dlubal glowice i do tego ma vteca
kólko chyba homade
reszta podobnie oprócz skrzyni z tego co wiem
teoretycznie chyba powinien objechac furiousa jak myslicie?
teoretycznie chyba powinien objechac furiousa jak myslicie?
teoretycznie to VTi tez powinno objechac furiousa :wink:
jaki bylby koszt wlozenie tej 3 i 4
Musisz miec skrzynie z CRXa ED9, ja znalazlem uszkodzoną za 250zl
Jesli chodzi Ci o cene modyfikacji skrzyni to PW do rem36 prosze.
oplaca sie jeszcze np zmieniac 5ke np zeby do trasy sie przydalo(jesli to mozliwe)
w skrzyni D15B2 (ktora masz) piątka jest "srednio" długa :D
znaczy ze wystepowaly skrzynie w D-seriach ktore mialy ją krótsza i dłuzszą(zadko)
[ Dodano: Pon 19 Cze, 2006 17:22 ]
teoretycznie chyba powinien objechac furiousa jak myslicie?
teoretycznie to VTi tez powinno objechac furiousa :wink:
teoretycznie mam tylko 138KM :D
Sajmona wyzywalem do pojedynku juz nie raz, mysle ze kiedys wkoncu sie spotkamy :)
myslimy ze nie powinien, bo nie ma wlasnie tej skrzyni
Furie swoim żużlem tez łoiłem kiedyś, ale odkad zrobil skrzynie to patrze jak mi ucieka
Hej Furious! Mam pytanie. Posiadam ten sam silnik co w Twoim aucie. Od jakiegos czasu chodzi mi po głowie wymiana głowicy. Odpowiedz mi proszę na dwa pytania.
Jaką najlepiej wybrac?? Czy trzeba dokonywac powaznych przeróbek czy tez wystarczy normalne przelozenie?? I trzecie pytanie jakie są koszty takiej zmiany (nie liczac robocizny). Aha i jeszcze jedno zamierzam pozbyc sie katalizatora ( i tak nie działa przebieg 145 tys). Czy to dobry pomysl Twoim zdaniem. Z góry piekne dzieki za odpowiedz :)
Jaką najlepiej wybrac??
D16Z6
Czy trzeba dokonywac powaznych przeróbek czy tez wystarczy normalne przelozenie??
nie wiem co dla Ciebie jest normalnym przelozeniem, ale nie ma z tym jakiejs specjalnej rzezby i wielkiego problemu
jakie są koszty takiej zmian
duze... czesci mozna liczyc w granicach 1500-2000zl
zamierzam pozbyc sie katalizatora
moze byc troche glosniej i moze troche szybciej... ale gdybym ja mial kaske to bym wsadzil sportowy katalizator (metaliczny)
Dziekuje Ci za rzetelna odpowiedz. A jaki jest koszt katalizatora metalicznego??
Dziekuje Ci za rzetelna odpowiedz. A jaki jest koszt katalizatora metalicznego??
pewnie w granicach 400-450zl
A przy wymianie głowicy co jeszcze nalezy zrobic (zakupic) prócz samej glowicy. Widziałem oferte sprzedazy głowicy D16Z6 za 250 zł. Prosze o porade:)
Za 250zl to bym nawet nie chcial takiej glowicy... szkoda pracy.. normalnie one chodzą po 500-650zl, a jeszcze znajdz taka w super stanie...
Caly opis jest tutaj:
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=635580
Oki. Bede zatem szukał tej lepszej. A kolektory?? Tez od D16Z6?? I po ile one chodza (tzn takie w dobrym stanie)??
poszukaj troche informacji na forum bo jest ich wiele
walnij pw do furi,bo sporo tych pytan
najpierw poszukaj potem jak nie znajdziesz to pytaj bro ;)
oki zrobię tak. Tzn czytałem na forum ale wiecej widziałem o calym swapie a nie o mini me;) Stad moje pytania. Pozdrawiam
co do wypowiedzi Siwasa to chętnie sie z kolegą Furią ustawie :)
kolektor od d16z6 powinienes ogarnąc za 200-250 zł tak mysle :)
Maly update:
-dodałem informacje o użytych częsciach podczas etapu modyfikacji głowicy
-ogarnąłem dodatkowe bajery w elektronice
mam takie pytanie: W tej chwili posiadam D15B2 i chcę wsadzić głowicę od D16Z6. kolektor chcę zachować narazie ten sam. v-tec też nie będzie podłączony. czy taka przerobka jest możliwa? jaką uszczelkę założyć pod głowicę? jaki pasek rozrządu od D16 czy D15? Dzięki z gory za odpowiedź.
[ Dodano: Pią 21 Lip, 2006 ]
gdzie planowaliście głowicę??
skolopendra
03-10-06, 11:00
super!!
Tomi CVEG4 - 13
10-01-07, 15:59
mam pytanko do Furiousa czy skrzynia od d13b2 pasowała bez zadnych problemów, głównie chodzi mi o to czy półosie i inne elementy pasowały od napędu z d15b2?
Zgóry dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam Tomi ;)
mam pytanko do Furiousa czy skrzynia od d13b2 pasowała bez zadnych problemów, głównie chodzi mi o to czy półosie i inne elementy pasowały od napędu z d15b2?
Zgóry dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam Tomi ;)
bez problemów
czFurious, witam codotworce. mam hanie d15b7 i po przeczytaniu opisu tego co zrobiliscie ze swoja hania zaczynam sie zastanawiac czy by nie zrobic tego samego z moja. ile byscie chcieli za zrobienie identycznych przerobek w mojim autku :) moj meil binladen11@wp.pl czekam z niecierpliwoscia
.ziomki...a macie pomysl jakis na d14a4?..narazie mam kolektor 4-2-1 i uklad SS z pseudokatem i drobny shortdhift..ciekawi mnie ta hybrydowa skrynka..da rade cos takiego do mojej padaki zalozyc?..pzdr..
czFurious, witam codotworce. mam hanie d15b7 i po przeczytaniu opisu tego co zrobiliscie ze swoja hania zaczynam sie zastanawiac czy by nie zrobic tego samego z moja. ile byscie chcieli za zrobienie identycznych przerobek w mojim autku moj meil binladen11@wp.pl czekam z niecierpliwoscia
od takich rzeczy jest PW!!!!
da rade cos takiego do mojej padaki zalozyc
da :)
z góry przepraszam za laickie pytanie... co jest odpowiedzialne za takie fajne buczenie:
http://video.google.pl/videoplay?docid=4672948522075533856&q=d15b7
nie chciałem zakładać nowego tematu dla tak naiwnego pytania ale naprawdę jeszcze się na forum nie natknąłem na odpowiedź... czy to sam stożek wystarczy, czy musi być modyfikowany wydech czy to tam jeszcze...
albo taki ;)
http://video.google.pl/videoplay?docid=8063602860774570895&q=d15b7
masz na samym poczatku filmiku spis modyfikacji, ja mam taki dzwiek a mam tylko stozek
Furious, zaciekawil mnie ten projekt... czym rozni sie glowica z D16y7 od tej z D15B7?? Chcialem poczatkowo zakladac na moj D15B7 glowice z6 i z tego co sie orientowalem to zawory z6 i b7 sa wymienne, a wiec i srednice samych wlotow tez sa takie same (nie wiem jak z kanalami). Czy w takim razie y7 ma wieksze gniazda zaworowe? Raczej nie skoro w serii ma podobna moc jak B7:D Ale zamotalem ;p
Dlaczego lepiej jest stosowac y7?? niz B7?? Czym sie roznia te glowice?? Krzywkami na walku?
Pozdrawiam
glowica z d16y7 ma wieksze zawory i kanaly, inny wałek, ale jak ktos zabiera sie za mini-me to głowica D16Z6 jest najlepszym wyborem
Tak... zabieralem sie za mini-me mam glowice od D16a ale powstaly inne koszty i plan spalil na panewce....
Dzieki za wyczerpujace info i gratuluje furki
witam
mam pytanie jestem jak w moim d15b7 niewielkim nakładem kasy mozna nieci zwiekszyc moc silnika o kikla kucy??
jak w moim d15b7 niewielkim nakładem kasy mozna nieci zwiekszyc moc silnika
Moze tak samo jak w D15B7 Furi?
mam pytanko odnosnie przelozenia 3 i 4 biegu z crki do b7,jakie max predkosci na tych biegach mozna osiagnac po przekladce?
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=8823 :bicie:
No samochodzik z niezłą duszą :brawo2:
Mam pytań kilka.
Czy supersprinta wymieniłeś bo robiłeś szerszy wydech?
Czy po prostu lepsiejszy jest DC ?
Czy w kolektorze z z6 dużo rzeźby jest z tą przepustnicą, z jakiego jest modelu dokładnie?
Pozdrawiam.
Czy supersprinta wymieniłeś bo robiłeś szerszy wydech?
Czy po prostu lepsiejszy jest DC ?
kupilem okazyjnie praktycznie nieuzywanego, wiec wymienilem i sprzedalem jeszcze z zarobkiem, jesli chodzi o budowe to konstrukcje mialy identyczna
Czy w kolektorze z z6 dużo rzeźby jest z tą przepustnicą, z jakiego jest modelu dokładnie?
ja mam akurat z H23A, troche czasu trzeba poswiecic na rozwiercenie kolektora ale spokojnie mozna to ogarnac samemu
Maiels seryjnie mpi w EG4 czy przerabiales?tzn czy pierwotnie na SAMYM poczatku byl tam D15B2 ?
MODEL: Civic 3D 1995 EH2 wer. Kanada
seryjnie byl mpfi - d15b7
a bylbys w stanie podac cene takich modyfikacji u ciebie? czyli czesci + robocizna?
to zalezy za ile graty kupisz i czy robisz sam ze znajomymi czy mechanik ci to sklada podejrzewam ze cena takich modow moze sie wachac dosc znacznie
4-5 kola hmm do przelkniecia ;)
to teraz bedziesz musial sie wziasc za zawias i hamulce,
juz jakies przymiarki?? hmm??
ja posiadam d5 w d14a2 i podobne jajco chce odwalic tylko kaske trzeba zebrac hehe :P
pozdro :afro:
ja posiadam d5 w d14a2 i
:d
Wielkie dzieki za artykuł. Od jakiegoś czasu przeglądałem forum w poszukiwaniu informacji jakie mody zrobic z D15B7. A tu dostałem prezent w postaci "przepisu".
Moje gratulacje. Jest na czym sie wzorować.
mam pytanie , zrobilem minime d15b2 na d16z6 , zostawilem seryjna skrzynie , jak ona sie ma do d13b2? jakiego przyrostu moge sie spodziewac po zmianie kolektora i calego ukladu wydechowego + powerrura?
jakiego przyrostu moge sie spodziewac po zmianie kolektora i calego ukladu wydechowego + powerrura
jesli wszystko bedzie tak jak powinno to mozna do 20km skrobnac
w takim razie jaki kolektor proponujecie ?
czy wystarczy zmienic uklad na 2 cale ?
czy wywalic wogole kata czy wsadzic sportowy?
czy powerrura z allegro bedzie ok ?
w takim razie jaki kolektor proponujecie ?
najlepszy bylbt DC sport, lub jego podrobka bo wszyscy na takich bazuja
czy wystarczy zmienic uklad na 2 cale
tak
czy wywalic wogole kata czy wsadzic sportowy?
wspawac rurke i tyle.,
czy powerrura z allegro bedzie ok ?
albo kolanka i kibel rura.zalezy jaka kasa.dobry stosunek cena/jakos to doloty AOMA
w takim razie jaki kolektor proponujecie ?
czy wystarczy zmienic uklad na 2 cale ?
czy wywalic wogole kata czy wsadzic sportowy?
czy powerrura z allegro bedzie ok ?
90% zysku jaki możesz osiągnąć (na 20 KM bym nie liczył ale 10-15 bardzo realne) leży w dobrym kolektorze. Tani, ebayowy ale DOBRZE wyspawany 4-2-1 spasowany z kanałami głowicy i sukces gotowy. Wszystko co zanim, to kawał rury (odpuść sobie katalizator i sportowe wynalazki) i jakiś dobrze wygłuszający tłumik na końcu.
Powerrury alegro odpuściłbym lepiej zostawić tego oryginalnego "kondona" i na końcu dobry stożek i podstawa ODGRODZIĆ kawałkiem czegoś od kolektora bo będzie gorąco.
i na końcu dobry stożek i podstawa ODGRODZIĆ kawałkiem czegoś od kolektora bo będzie gorąco.
kolektor odgrodzić od reszty taśma termo i po kłopocie.
i na końcu dobry stożek i podstawa ODGRODZIĆ kawałkiem czegoś od kolektora bo będzie gorąco.
kolektor odgrodzić od reszty taśma termo i po kłopocie.
ale w komorze i tak jest ciepło....
ale w komorze i tak jest ciepło....
Nie aż tak bardzo.
Jakiś czas temu zrobiłem test. Wrzuciłem na kilka dni czujnik temp pod klape, dokładnie w miejsce gdzie jest sbiorniczek płynu do sprzegła, czyli tam powinien być tłoczony gorąc z silnika
Temperatura na zewnątrz wynosiła poniżej 10*C, temperatura w mierzonym miejscu była wyższa w czasie jazdy od zewnętrznej o 3-7*C
Czyli różnica niewielka. Natomiast przy postoju w krótkim czasie dobijała 60*C i pewnie by jeszcze w góre mogła iść
Dodam, że mam ten seryjny plastik na swoim miejscu, ten co jest jak nie ma chłodnicy klimy. Kolektor standardowy, z oryginalną osłoną.
własnie o to chodzi...
w czasie jazdy zawsze bedzie w miare ok
chodzi o lato i to, ze stoisz chociażby autem na swiatłach
potem trzeba szybko ruszyc a to zonk...
Temperatura czyni cuda a sama taśma nie wystarcza
kolego ja posiadam D15B7 czy moge bez problemu wrzucic glowice od D16Z6 lub D16Y7? ;> bez zadnego przerabiania do mojejj COUPE
głowica od y7 to bez sensu bo praktycznie nic Ci to nie da. Chyba chodziło Ci o y8, ale to OBD2.
Odnosnie głowicy i osprzętu z d16z6 w Twoim silniku poszukaj tematu z frazą "Mini Me" w tytule i tam dowiesz sie wszystkiego.
głowica od y7 to bez sensu bo praktycznie nic Ci to nie da
przeczytaj pierwszy post w tym temacie...
Cytat Napisał lozek Zobacz post
głowica od y7 to bez sensu bo praktycznie nic Ci to nie da
przeczytaj pierwszy post w tym temacie...
przypuszczam że po portingu głowicy z b7 i także podbiciu CR wyniki nie byłyby wiele gorsze
przeczytaj pierwszy post w tym temacie...
Czytałem już dawno, ale Tobie też to polecam.
nie sama głowica została zmieniona w jednym ze stage'ów ale także ssak i był porting kanałów w głowicy i planowanie. Tak więc nadal podtrzymuje zdanie, że zmiana głowicy na tą z y7 bez żadnych dodatkowych prac to bezsens.
zdaje sobie sprawe ze nie sama glowica zostala zmieniona, zmieniajac tylko glowica na y8/z6 takze niewiele sie ugra
Ooo.. odkopany moj temat z prehistori :) Miło sie go teraz wspomina :)
Z tego co pamietam zawory w głowicy Y7 byly wieksze niz te w B7, dlatego ja zakładalem. Musze takze powiedziec ze naturalnie głowica D16Z6 jest lepsza, ja zdecydowalem sie na Y7 bo miałem ją tanio pod reką i nie miałem funduszy na głowice VTECową, ale jak widać po wykresie wyszło dobrze.
Ooo.. odkopany moj temat z prehistori :) Miło sie go teraz wspomina :)
Z tego co pamietam zawory w głowicy Y7 byly wieksze niz te w B7, dlatego ja zakładalem. Musze takze powiedziec ze naturalnie głowica D16Z6 jest lepsza, ja zdecydowalem sie na Y7 bo miałem ją tanio pod reką i nie miałem funduszy na głowice VTECową, ale jak widać po wykresie wyszło dobrze.
no odkop jak nic ;D
tylko ciekawi mnie jak by wyszedl ten sam projekt tylko na glowicy vteca ;)
tylko ciekawi mnie jak by wyszedl ten sam projekt tylko na glowicy vteca
może da to zainteresowanemu do myślenia i już niebawem się o tym przekonamy ;)
Na głowicy VTEC-a byłoby ok 10 km więcej, moment max do 160 nm...
nie moge znalesc...do konca nie polapalem tego forum...
moze pomozecie i mnie nie zjee#$cie... wiem ze mozna robic swapy głowy do d13b2...co mozna z tej szlifierki wyciagnac?? podobno granica 100ps jest do pokonania, niestety nie znalazlem zadnego FAQ jak np pod budowe mini-me wiec pytam czy ktos cos wiecej wie...przepraszam za OT
jeśli chodzi o d13, to ja mam minime w tym silniku i na kolektorze dolotowym z d15b7 miałem 131km i 142 nm, po zmianie na kolektor dolotowy z z6 mam ok 140km i 145nm (nie potwierdzone jeszcze na hamowni). Tematy o tuningu d13 są na forum, jest np jak przejść na pełny wtrysk, a minime przeprowadza się identycznie jak w silnikach d15b2/b7...
Na głowicy VTEC-a byłoby ok 10 km więcej, moment max do 160 nm...
raczej nie wiecej jak 5KM
może da to zainteresowanemu do myślenia i już niebawem się o tym przekonamy ;)
nie, bo nie mam takiego silnika, i ja swoj juz mam wiec napewno nie ja to bede robil ;)
właśnie jestem w trakcie zakładania głowicy d16y7 do d15b7 tak jak furious, zobaczymy czy bedzie jakiś przyrost :)
właśnie jestem w trakcie zakładania głowicy d16y7 do d15b7 tak jak furious, zobaczymy czy bedzie jakiś przyrost :)
Zakładaj, przyrost napewno będzie. W końcu podniesiesz stopień sprężania do ok 10,22:1.
Jeździłem na takim setupie ok 2 lata, blok d15b2+głowica y7+MPFI z d16a6. Kolektor wydechowy 4-2-1 d16z6 reszta ori d15b2, dolot seryjny d15b2. ECU d16a6 oryginalny, nie strojony.
Wynik z hamowni to:
120km/6800obr
140Nm/ 3470obr
podejrzewam że miałem zatkany katalizator bo moment powinien wzrastać a nie maleć przy wyższych obrotach.
http://img30.imageshack.us/img30/2571/img60431.th.jpg (http://img30.imageshack.us/i/img60431.jpg/)
d13 jest dobre ze względu na zastosowane w nim garbate tłoki ;)
o 20:00 jade odebrać auto od mechanika, mówił przez telefon że jedzie lepiej na y7:-)
Wako1986 no ciekaw jest czy faktycznie jest odczuwalna różnica , czy tylko na hamowni . Daj znać ;)
A resztę setupu ( wydech , dolot ) masz serię ?
And84 wydech mam taki:4-2-1 Przelot 2', końcowy ala twin loop
dolot ssący z6 rozwiercony pod przepustnice b16a2 :)
he to oprócz przepustnicy to taki jak u mnie :D
no tylko że teraz czapka Y7 :)
No i chwal się ? ;p to ja teraz moim B7 muszę uważać na ciebie :) Wako się nie pochwalił ze przy okazji głowicy to remoncik silnika wyskoczył i uszczelka od d16y8 tak że projekt Profi ogarnięty
właśnie wróciłem od mechanika, i czuć że jest lepiej :)
musi bo podniósł się stopień sprężania
i sama głowica ma większe komory spalania :)
i sama głowica ma większe komory spalania :)
głowica ma mniejszą komorę spalania, dlatego kompresja wzrasta,
głowica y7 ma większe zawory niż ta z b2/b7......w rezultacie moc i moment powinny też wzrosnąć
no możliwe :), ale ogólnie na y7 powinno być lepiej ;)
a wnioskujac po kalkulatorach kompresji to glowica z y7 jest taka sama jak z6(pomijam vteca) jesli chodzi o efekt podbicia kompresji.
widze że temat sie zaczął rozwijać :), coraz ciekawszych rzeczy sie można dowiedzieć o głowicy Y7 :)
up
jaki ostrzejszy seryjny wałek wchodzi do głowicy d16y7, bo z tego co czytam, to od d16z2 nie pasuje
chyba żaden ostrzejszy nie podejdzie, podobno tam są wałki nie wymienne.... jeśli sie myle prosze mnie poprawić....
U mnie tez wLasnie sklada sie Y7 w bloku d15:D, na koniec miesiaca planuje hamownie i zobaczymy co ciekawego wyjdzie:confused:
a jest sens zmieniac gore d15b7 z walkiem od d16z2 na gore od y7? bo roznie opinie slyszalem
podbijesz sobie stopień sprężania i w y7 są wiekszę zawory więc jakiś tam sens zawsze jest :)
w sumie koszt glowicy tez niewielki... chcialbym skleic to co Furious
ja miałem właśnie góre b7 z wałkiem z2 i zmieniałem na y7 :), narazie jestem w fazie lekkiego docierania bo zmieniałem przy okazji pierścienie, ale czuć że z dołu już lepiej ciągnie :)
U mnie tez wLasnie sklada sie Y7 w bloku d15:D, na koniec miesiaca planuje hamownie i zobaczymy co ciekawego wyjdzie:confused:
koniecznie daj znać jaki wynik uzyskałeś :), i jaki masz pozostały setup, to porównamy odczucia i czy warto było zakłądać Y7 , pozdro ;]
dobrze jakbys mial jakies pomiary b7 z walkiem z2 i b7 z glowica y7
koniecznie daj znać jaki wynik uzyskałeś , i jaki masz pozostały setup, to porównamy odczucia i czy warto było zakłądać Y7 , pozdro ;]
spoko:o tylko u mnie przewiduje na koniec stycznia wykresik a w najgorszym przypatku luty, robie to na spokojnie bo chce dokladnie poskladac a pozatym czekam na czesci i tak wiec prace w miejscu:p
spoko:o tylko u mnie przewiduje na koniec stycznia wykresik a w najgorszym przypatku luty, robie to na spokojnie bo chce dokladnie poskladac a pozatym czekam na czesci i tak wiec prace w miejscu:p
rozumiem :)
Witam. Lekko odgrzebie ... Wrzucam do D15B2 w EG4 mpfi z z2 wiec zostaje na obd0 ... czy moge na to wrzucic glowice z y7 i dalej latac na obd0 ?
drugie pytanie to czy mozna zmienic pozniej kolektor od z6 rowniez pozostajac przy obd0 wiec bez zmiany wiazki i kompa ? pozdrawiam
Teraz ja odgrzebie ...help!!!!... zakladam glowe y7 na d15 kto pamieta jak wyjda znaki na rorzadzie?bo wiem ze nie spasuja sie idealnie i teraz pytanie czy wyjdzie jeden zabek w prawo czy lewoo????????????????????????????????
Furiousbardzo podoba mi sie twój projekt większość planuję zrobić u siebie.Pozdro.
Teraz ja odgrzebie ...help!!!!... zakladam glowe y7 na d15 kto pamieta jak wyjda znaki na rorzadzie?bo wiem ze nie spasuja sie idealnie i teraz pytanie czy wyjdzie jeden zabek w prawo czy lewoo????????????????????????????????
jak tak wyjdzie to ustaw na 0:o a tak na poważnie jak będzie brakować założmy te pół ząba to od Ciebie zależy czy ustawisz opóźniony czy przyśpieszony o te pół ząbka
tylko jak już ustawisz wałek to później ustaw aparat zapłonowy, a dokładniej kąt wyprzedzenia zapłonu lampą strobo :)
panowie, prawdą jest to że do głowicy y7 nie podejdzie żaden lepszy seryjny wałek?? typu d16z2?? czy może jakiś inny?? bo słyszałem gdzieś że y7 ma niewymienne wałki....
panowie, prawdą jest to że do głowicy y7 nie podejdzie żaden lepszy seryjny wałek?? typu d16z2?? czy może jakiś inny?? bo słyszałem gdzieś że y7 ma niewymienne wałki....
tez tak slyszalem :p wiecej da sie zmodzic glowice b7 nic y7
walki y7 sa na zamowienie i kosztuja sporo wiec to sie nie opyla zwykle
co byście nie włożyli za wałek to albo doda na dole albo na górze a koszty będą już nieopłacalne
tez tak slyszalem :p wiecej da sie zmodzic glowice b7 nic y7
walki y7 sa na zamowienie i kosztuja sporo wiec to sie nie opyla zwykle
no niby tak, ale miałem b7 z wałkiem z2, założyłem y7 i jest lepiej :), tak żę Y7 daje większy przyrost ;]
u mnie sie przeciaga ze skladaniem cos..teraz rozmyslam nad tlokami z d13 i znalazlem juz oem pierscionki do nich ...bedzie trzeba zamowic i dzialac dalej:p...glowica y7 na ukonczeniu
- zostal mi dół do zrobienia juz tylko i zobaczymy ile da wykres hp
kupuje właśnie skrzynie d13 z 95r i tak jak Furious bede chciał wpakować do niej 3 i 4 z CRX + lżejsze koło zamachowe :)
skolopendra
18-02-11, 22:33
bede chciał wpakować do niej 3 i 4 z CRX
tak łatwo to chyba nie wskoczy
piaty5element
19-02-11, 10:21
bardzo ciekawy opis oby wiecej takich:)
tak łatwo to chyba nie wskoczy
samo nie wskoczy, trzeba troche pogrzebać :P
jak by ktoś miał wykres d15b7 z głowicą y7 to wrzucać :)
panowie co jeszcze może zrobić oprócz tego co FURIOUS żeby wzmocnić nasze d15b7?? wiem że można wpakować jeszcze tłoki d13, a może cos jeszcze sie da zrobić oprócz tego??:)
tłoki d13
głowica y8
uszczelka y8
wałek ostry
kółko regulowane
obd1 strojenie
wydech
hybryda
zamach
sprzeglo
obróbka głowicy
arp
msd
ssak
kolektor wydechowy dolot
panewy acl race
coś jeszcze? :cool:
coś jeszcze?
dobry sponsor hehhh:p
Jak wstawiam głowicę z y8 to dużo ona da i czy strojenie będzie potrzebne?
JulekCIVIC
20-04-11, 12:22
jak wstawiasz glowice od y8 to robisz MiniMe czyli da ci okolo 125-130km i nie trzeba stroic tylko kompa kupić od z6 bo od y8 jest inne obd...
poza tym bylo milion razy na forum opisane
Przepraszam, walnąłem się w poprzednim poście, bo chodziło mi o głowicę z y7, jak na początku tematu było wspominane.
JulekCIVIC
20-04-11, 20:45
to mozna zrobic strojenie ale bez tez bedziesz sie tak samo dlugo cieszyl to nie kompresor czy turbo zeby afr ci nie gral...
Czy po zmianie samej skrzyni z d13b2 (np. http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow-honda-civic-d13b2-1-3-16v-75km-93r-i1551686934.html) do d15b7 bez sprzęgła i przeróbki 3 i 4 biegu będzie jakaś różnica czy jest coś jeszcze obowiązkowego?
roznice bedziesz mial delikatna na drugim biegu:o
Ogólnie chcę wiedzieć czy jest sens się w to pchać a jeśli nie skrzynia od d13b2 to jaka inna byłaby najlepsza?
Ale podobno w 95r w wersji Noublese D13B2 były skrzynie z 'krótkimi' biegami . :)
http://moto.allegro.pl/skrzynia-biegow-honda-civic-d13b2-1-3-16v-75km-95r-i1551688559.html taka też jest :)
JulekCIVIC
01-05-11, 22:52
nie z krótkimi biegami tylko FD jest 4,4 a co za tym idzie biegi sa krótsze :)
jaka jest oryginalna średnica wydechu w D15B7 ?
dobre pytanie a czy w d16z6 jest większy wydech niż w d15b7??
d15b7 chyba 1,5". d16z6/d16a9 1,8"
jest większy, nie uważasz że wystarczy zapytać w jednym miejscu?
może i masz rację..... ale kto pyta nie błądzi:)
dzięki za cenne informację:)
nie z krótkimi biegami tylko FD jest 4,4 a co za tym idzie biegi sa krótsze :)
racja :D
racja x2, ale zakładając do takiego FD jeszcze krótsze biegi zyskujemy jeszcze krótszą skrzynię.
JulekCIVIC
18-05-11, 18:50
no 3 i 4 z L3 :D
wybaczcie jesli takie pytanie bylo... skoro do d15b7 mozna wlozyc glowice z y7 to czy mozna rowniez i czy jest sens zlozyc cos takiego -> glowica z d14a4 +walek z y7 i ssak od z6 ?? pytam bo robie wasnie d15b7 a graty z a4 mam :)
Mam pytanie, czy do głowicy Y7 podejdzie wałek z D16Z2? Czy coś dodatkowo trzeba będzie, np regulowane kółko?
Mam pytanie, czy do głowicy Y7 podejdzie wałek z D16Z2? Czy coś dodatkowo trzeba będzie, np regulowane kółko?
nie podejdzie
Dzięki, a do Y7 podejdzie jakiś ostrzejszy wałek OEM, czy nie?
EDIT: wielkie dzieki.
y7 nie ma zadnego seryjnego zamiennika walka z wiekszymi czasami
podobno podchodzi wałek z d16w3 i d16b2, ale czy któryś z nich jest lepszy od seryjnego z y7 to nie wiem.....
D16B2? no chyba raczej tam nie wejdzie.
W3 a Y7 wybral bym Y7.
aftermarket tani jest 272delta i jak za te piiiiniondze to bdb :D
przecież d16b2 to jest chyba zamiennik d16w3 :P
a co to wogóle za wałek ten 272 delta? daj jakieś info na jego temat. ;]
Podepne sie:D
Czy w blok D15 beda pasowaly tloki wraz z korbami Z5/A9 celem podbicia CR?Na wal D15
D16b2 ma chyba swiece po innej stronie,btw to jest chyba angielka?:D
http://deltacam.com/ podobno na poziomie Bisi jest ale ile w tym prawdy...:rolleyes:
Wiem że tłoki z d13 podchodzą i podbijają CR a z5/a9 to nie wiem....
młodyBogdan
07-08-11, 13:57
Panowie, czy do silnika D15B2 zalozycz kolektor 4-2-1 ebajowy czy od D16Z6? Mam serie, zadnych modyfikacji. Do tego chcialbym zalozyc filtr stozkowy z dolotem i wywalic kata. Czy moglbym tez zalozyc caly tlumik 2" i koncowy przelotowy? ile to by mi dalo mocy?
JulekCIVIC
07-08-11, 15:05
4-2-1 da rade założyć bez problemu, stożek odradzam bo przy tym układzie zasilania to bez sens... no i wydech możesz dać zyskasz może jakieś 8km ;)
młodyBogdan
07-08-11, 17:20
czyli kolektor ebajowy 4-2-1 i do tego caly tlumik 2" ? zamiast kata strumienica czy zwykla rurka?
młodyBogdan
07-08-11, 18:35
a sa do kupienia jakies tłumiki 2" czy musze kupic rurki i sobie sam zespawac?
Podepne sie:D
Czy w blok D15 beda pasowaly tloki wraz z korbami Z5/A9 celem podbicia CR?Na wal D15
D16b2 ma chyba swiece po innej stronie,btw to jest chyba angielka?:D
http://deltacam.com/ podobno na poziomie Bisi jest ale ile w tym prawdy...:rolleyes:
Do bloku d15 wsadz tloki d13 ale korby zostaja z d15
Delta cam poziom bisi ma taki tylko ze robi walki do non-vtec.
Za ok 2 tyg bede testowal co walek bisi tak naprawde potrafi.
Do bloku d15 wsadz tloki d13 ale korby zostaja z d15
Delta cam poziom bisi ma taki tylko ze robi walki do non-vtec.
Za ok 2 tyg bede testowal co walek bisi tak naprawde potrafi.
ale mi nikt nie przebije tego tak jak byc powinno u mnie w okolicy dlatego chcialem tloki i korby z ZC
poza tym D13 ma cieniusie te korby a w glowie narodzil sie kolejny szatanski pomysl:D
wiem ze do na blok D14 tloki i wal z D15 pasuja.
młodyBogdan
07-08-11, 19:53
czyli zamiast kata cos takiego?
http://allegro.pl/awg-tlumik-sportowy-rurowy-uni-przelotowy-cz-wa-i1736506748.html
lub
http://allegro.pl/tlumik-przelotowy-z-nierdzewki-awg-plaski-i1744332350.html
młodyBogdan
07-08-11, 23:04
To jeszcze raz, to co potrzebuje na kompletny tłumik:
kolektor 4-2-1 e bay, tłumik przelotowy (link w ostatnim poscie), reszta tlumika powiedzmy z tego:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?116892-Stal-nierdzewna-na-wydechy
i koncowy tlumik, moze byc takie cos? http://moto.allegro.pl/tlumik-sportowy-mugen-wm-silencer-wkladka-opaska-i1735430588.html
ps. sory ze pisze w tym temacie :p
kwasowke a co wydech na 20 lat robisz?:D
Ja bym wzial aluminizowana rurke juz powyginana od Roger bo tansze a roznice dolozyl do koncowego tlumika bo ten przelot WN urwie Ci leb one sa do H*^$ :D
Albo Mtech juz lepsza alternatywa te od "Ciekawskiego" :D
młodyBogdan
08-08-11, 18:18
ok, dzieki za wszystkie rady i info :)
ps. Roger ma tlumiki tylko do HB i coupe, ale zapytam, moze bedzie mial do sedana.
od ciekawskiego? wszyscy pisza, ze jego tlumiki to chu**** ;p
roger ma rurki...gotowe pogiete z tego co ja wiem on tlumikami nie handluje :D
te przeloty co masz daja rade ale jak dasz VN to **** dadza:D
Ciekawski...tania opcja na w miare cichy przelot jak brak $$$ na mtech lub cos wyzszej polki na dobra sprawe daj koncowy swoj stary tylko rozetnij wywal wyciszenie i srodek a nastepnie spawnij :D bedzie przelot i bedzie w miare cicho:D ot taka fanaberia :D
młodyBogdan
08-08-11, 23:19
wiem, ze ma rurki, ale na jego "aukcji" w dziale sprzedam ma napisane, ze ma kilka kompletow do HB i QP, nic ne jest napisane o sedanie. moze od QP by pasowalo do sedana? co to VN? mowisz o starym oryginalnym koncowym? nie mam oryginalnego zalozonego, mam jakis basowy ale to takiego gowno... no ale zawsze moge ten oryginalny zalozyc spowrotem...
Hej!!!! Ja właśnie ogarnąłem taki wydech 2" w przelocie i powiem jedno no cichy to on nie jest:)))) ale jeszcze nie zdążyłem sprawdzić jak to się ma do wzrostu mocy. Założyłem też stożek ale muszę go jeszcze odsunąć na maxa od silnika bo mam wrażenie ze łapie ciepłe powietrze a rura z spod zderzaka chyba nie daje rady .... z resztą sam nie wiem
..... teraz myślę o skrzyni z d13
każdego moda powinno sie sprawdzic na hamowni ale jak cena brzmi 150pln to osobiście wole wlać to do zbiornika bo w moim przypadku to prawie full
ja jestem właśnie w trakcie składania hybrydy d13 + 3 i 4 CRX, ciekawe co z tego wyjdzie :)
No Panowie wlasnie zrobilem D15y7 i nie moge odpalic powiedzcie mi jakie molo trzeba założyć rozrządu od Y7 czy od B7 i jak ustawiacie rozrzad bo nie wychodzi na puknty za cholere albo w jedna albo w druga
chłopaki co jest potrzebne do zrobienia d15y7 oprócz głowicy oczywiście???
No Panowie wlasnie zrobilem D15y7 i nie moge odpalic powiedzcie mi jakie molo trzeba założyć rozrządu od Y7 czy od B7 i jak ustawiacie rozrzad bo nie wychodzi na puknty za cholere albo w jedna albo w druga
nie pamietam w ktora strone bylo przesuniecie, ustaw w jedna.. odpal, sprawdz zapłon lampą, jak bedziesz mogl ustawic poprawnie zaplon na znaki to OK, jesli nie starczy Ci regulacji to rozrzad jest zle.
Lio :) widzę że w temacie jesteś :))) ale poważnie słyszałem ze np do mini me potrzebne jest kupa gratów z z6 i koszty sięgają w niejednym przypadku tyle co swap.... i czasem lepiej się na tym wyjdzie....
Ja nie jestem mechanikiem i nie znam się na temacie zmian głowicy więc pytam czy cały osprzęt zostaję z b7 i tylko skupiamy się na głowicy y7 ????
Osprzet z B7 pasuje do głowicy D16Z6, ale bez sensu jest to zostawiac.. jak już robic to dobrze, wiec ssaka także trzeba zmienic.
a co z kompem ??? jak to się ma do Vteca???
komputer musisz zmienic na P28 lub przerobic swoj tak aby obsługiwał VTECa
Czyli głowica+ ssak+komputer.... co jeszcze???
A wracając do głowicy y7 czy sytuacja jest taka sama??
ssący zostawiasz z b7, komputer z b7..
i aparat zapłonowy też z B7 :-)
daniel_2007
25-08-11, 11:11
aparat z z6
Pompę oleju tez pasowało by mieć z D16 albo tuningować z D15 (chyba rozciąga się sprężynę ktoś coś mówił, nie wiem). W Krakowie już były z 2 przypadki że po mini przy pierwszej jeździe testowej leciały panewki bo były troszkę zmęczone już a pompa nie wyrobiła przy vtecu.
aparat z z6
aparat b7 przy d15y7.
czyli do zrobienia d15y7 potrzebna tylko głowica ??? sprawdził ktoś z was jakie to daje przyrosty???
sprawdził exspider, wyszło mu coś ok 125km na seryjnym kolektorze wydechowym i seryjnym wydechu o ile sie nie myle, poszukaj jego tematu.
składanie d15 y7 na uszczelce głowicy z6 jest po to aby zwiększyć kompresje? czy mogę złożyć na uszczelce od b7?
możesz, ale najlepsza jest uszczelka od d16y8, jest najcieńsza i robi najlepszą kompresje :)
srensza....a nie najciensza...
glowice Y same w sobie podbijaja CR ze wzg na komore spalania.
srensza....a nie najciensza...
glowice Y same w sobie podbijaja CR ze wzg na komore spalania.
to która jest niby najcieńsza?
np erling metalowy 3 warstwowy albo cosmetic.
cosmetic
Śmetyk, a nie cosmetic… "cometic", pisząc w Twoim stylu ;)
co myślicie o głowicy z6/y8 i tłokach d13?? jest to bezpieczne?? jeśli bym tylko pobielił głowice troszke i uszczelke dał z z6 troche grubszą niż y8, bede miał stukowe ??
co myślicie o głowicy z6/y8 i tłokach d13?? jest to bezpieczne?? jeśli bym tylko pobielił głowice troszke i uszczelke dał z z6 troche grubszą niż y8, bede miał stukowe ??
jak nie wystroisz odpowiednio to będziesz miał na 10000%
Jak się nie mylę to CR w okolicach 11 będzie. Niech ktoś mnie poprawi, jeżeli się mylę.
czytałem że CR bedzie od 11-12, z drugiej strony gdzieś czytałem że bez wystrojenia ktoś nie miał stukowego.... tak że nie wiem juz jak to jest .... macie może gdzieś namiary na jakieś projekty z tłokami d13??
Nie wierze w brak stukowego przy CR 11-12. No ewentualnie jeżeli maxymalnie cofniemy zapłon no ale nie o to tu chodzi... Robienie czegoś takiego jest kretynizmem dla mnie...
czyli nawet na pb98 nie ma szans żeby normalnie jeździło??
Ja bym wsadził tłoki p29 uszczelka z6 lekko liznoł głowice i bedzie gdzieś cr w okolicy 10.60 a to dużo jak na D serie a będzie beżpiecznie
a z jakiego silnika są tłoki p29??
mam okazje za grosze kupić tłoki z d13 od kumpla... i wogóle ławiej dostać.... tak że nie wiem...
ja te p29 tez łatwo dostałem bo z kumplem zamawialiśmy tyle ze u mnie pużniej zagościło b18c4 i gdzieś te tłoki lezą. z d13 sa płaskie całkiem i chyba nad blok wystaja a te z a1 nie wystaja i maja takie garby jak w b serii maja wiencej otworów olejowych i solidniejsze mocowanie sworzni
a pasują na korby z b7?? i podnoszą CR??
Kumpel to wsadził do d16z6 i pasowały ja miałem własnie do b7 zakładac ale plany sie zmieniły wiec powinny pasować ale 100% nie jestem pewien cr podnosza na bank
skoro pasują do d16 to nie wiem czy bedą w d15... przecież to inne bloki...
no bloki sa inne d16 lekko wyzszy jest ale te tłoki nie sa wysokie maja tylko wysoki garb tak ze nad blok d15 nie wystaja
Pany, wracam do grona Hondziarzy.. :)
Mam do kupienia za psi pieniadz EG4 D15b2 w serii. Będzie z niej wydmuszka torowa. Co zrobic z tym silnikeim, żeby to miało ręce i nogi i nie kosztowało majątku? Chodzi mi po głowie powrót do "Pomarańczy" z B16, ale na to jeszcze przyjdzie czas. Co da najlepszy efelt w D15B2? Skrzynia z 1,3 + dolot + wydech. A co w środku?
dopręż, wałek, możesz dać wał do odelżenia, wraz z zamachem, wyważyć całość i wio, ssący z poziomą przepustnicą i jakąś dużą przepustnicę. Pomodzić właśnie skrzynię i jazda :] Majątek rzecz względna ;) Dużo laminatów, wyciąć wzmocnienia, wywalić co się da, lekkie fotele, wywalić plastiki i masz killera torowego.
kuracja odchudzajaca juz jest zaplanowana, damy radę :)
Ssący od D16z6? mam do wziecia po portingu z przepustnicą H22. podejdzie pod serię czy zostawic go na mini-me?
Tak kompleksowa przeróbka d15b2 będzie oczywiście droższa od B16 ale wg mnie szybsza (od serii B16 i musi być hybryda i zamach). Podlicz koszty. Taniej swap na B16 wyjdzie.
Ps. twoją byłą pomarańczową coupe śmiga teraz mój ziomal po Proszowicach k/Krakowa i auto ma się za*ebiście :)
No nie żartuj? Ona jeszcze żyje? Bylem przekonany, że juz dokonała żywota na jakimś drzewie..
A nie chce jej sprzedać? :)
Dajesz mi do myślenia z tym swapem.. Biorę kalkulator do ręki. Choc nic nie zastąpi dźwięku VTECa...
Kto z Was także zakładał głowicę Y7 do D15 ? Możecie podać jakieś linki do podobnych tematów?
Kolega ma głowicę Y7 w D15 i jedzie to bardzo ładnie :)
Kolega ma głowicę Y7 w D15 i jedzie to bardzo ładnie :)
U kogo stroił auto?
Chcę tą głowicę wrzucić do starej seri d14a2, nie będzie większych problemów z montażem, jakie cr mi wyjdzie i jak z rozrządem?
Chcę tą głowicę wrzucić do starej seri d14a2, nie będzie większych problemów z montażem, jakie cr mi wyjdzie i jak z rozrządem?
Jak dla mnie sensu to nie ma CR pozostanie to samo.
A jak splanuję głowicę i założę cieńszą uszczelkę? poza tym y7 ma większe zawory? Kiedyś sporo splanowałem głowię przy d14a1 i efekt był niesamowity.
Jak dla mnie sensu to nie ma CR pozostanie to samo.
CR nie pozostanie to samo, D14A2 ma głowicę jak OBD1 np. D15B7. W głowicy D16Y7 komora spalania ma mniejszą pojemność więc stopień sprężania wzrośnie o jakieś ~0,6. Ostatnio u brata coś tam modziłem w D14A2 (kol.4-2-1,wydech 2",dolot,wałek z y3, i stroiłem to w crome) i efekt jak na D14 całkiem fajny. Mieliśmy teraz zakładać głowicę D16Z6 ale trafił się w dobrej cenie cały silnik. ;)
Jak chcesz mieć szybkie to podstawa lekki zamach, typu otoczak + hybryda skrzyni biegów, najlepiej FD4.4 i po modzić troche silnik, np. ssak z vteca o szerokich kanałach i przelot na 2'' ( mocy ok 115 KM lub więcej )
czyli jednak się opłaca. Proszę kogoś ogarniętego w temacie żeby wyliczył mi jakie CR otrzymam po założeniu głowicy y8 do d14 a2, jak to się ma do ustawienia rozrządu.
z seryjną głowicą D16Y8 powinno być coś w granicach 10.5.
Siemanko,też mam pytanie. Jakie wyjdzie CR na bloku D15b2 i tlokach z D13b2. Glowa zostaje z B2. Z gory dzieki
Siemanko,też mam pytanie. Jakie wyjdzie CR na bloku D15b2 i tlokach z D13b2. Glowa zostaje z B2. Z gory dzieki
Użyj kalkulatora, tłoki z D13 mają następujące parametry: CH 30.8 dome 2.5
Nie pamiętam, czy padło to pytanie: jakie świece zapłonowe zastosowałeś po doprężeniu silnika ???
Ma ktoś może jakiś filmik jak jedzie D15b7 ze skrzynią od D13b2 :) ?
Ma ktoś może jakiś filmik jak jedzie D15b7 ze skrzynią od D13b2 :) ?
jak chcesz zrobic takiego moda to sie nie zastanawiaj tylko szukaj skrzyni z d13 z fd 4.4
Albo, skrzynie 1M, 9A bo też mają finał FD 4.4
jak chcesz zrobic takiego moda to sie nie zastanawiaj tylko szukaj skrzyni z d13 z fd 4.4
nie mam jak sprawdzić niestety wiem tylko że skrzynia jest z 93 roku z wersji "me edition"
Wrzuć jedynke w skrzyni i policz ile obrotów wałka sprzęgłowego potrzeba, by półośka obróciła sie jeden raz. Podziel obroty przez siebie i wynik przez 3.250 i masz FD. Tylko koniecznie jedynkę, z tego co wiem wszytkie skrzynie d serii jedynke mają z przełożeniem 3.250.
nie mam jak sprawdzić niestety wiem tylko że skrzynia jest z 93 roku z wersji "me edition"
Na Twoj problem jest sposob.
http://www.youtube.com/watch?v=Si_CPvofUc0
czytam, czytam, czytam i mimo wszystko chcialbym zapytac :) dolot, kolektor wydechowy ebay, skrzynia od d13 z zamachem odelzonym, (to jest jasne) i teraz tak: kolektor ssacy z przepustnica od czego? i ewentualnie od czego walek? nie chce rozbierac slupka bo nic zlego sie z nim nie dzieje oraz nie chce zmieniac wydechu bo moj jest cichy co mi bardzo pasuje (wchodzi w gre przelot ale musialby byc cichy - narazie sie nad tym zastanawiam).
ssacy d16z6 rozwiercony pod przepsutnice b16a2, wałek d16z2 -- naprzykład ;)
jakiej mocy i momentu (plus/minus) moge sie spodziewac po tych modach? czy wydech seryjny bedzie mocno zanizal te wartosci?
Wydech 2' , kolektor wydechowy 421 z d16z6 albo ebay. Jakis dobry dolot, np parowa z odgrodzeniem zimnego/cieplego powietrza, albo cai. ssak z przepustnica jak wyzej napisal kolega, albo ssak d16y8 + przepustnica h23. Walek Z2 z reg, kolkiem. Przerobiony komp +strojenie. Moim zdaniem szacowany wynik to okolo 145 km do 155 km.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.