Zobacz pełną wersję : Kyb- agx
Jak można Ta technix nazywać gwintem. Bój się Pana Boga. To się nawet nie umywa do AGX, który jest jedynie amorem
Tyle już się naczytałem na forum o problemach z Ta Technix/MTS że jednak wolę poczekać i odłożyć na KYB
skolopendra
20-01-12, 21:27
jednak wolę poczekać i odłożyć na KYB
to będzie najdosadniejsze wyjście :)
gwint Ta Technix lub coś tego pokroju
prosze cie nie porownuj tego do agx'a\eibach'a :/
Wiem, bo tyle płaciłem do siebie jak brałem dwa lata temu.
dwa lata temu euro bylo po 3,8pln i ja wtedy sprzedawalem po jakies 420-450pln :D
Wie ktoś jakie ustawienie AGXów można porównać do np. Ultra SR, Bilsteina B6, Koni STR.T?
wydaje mi się że nie dostaniesz obiektywnej odpowiedzi. Najlepiej przejedź się z kimś na danym zestawie i oceń co Ci odpowiada. Dla mnie np KONI 1130 było miekkie, a dla innych to twardy zawias... Każdy lubi, ocenia inaczej... Do tego dochodzą gumy w zawieszeniu (seria, PU - jesli tak to czy żółty, czy czerwony itp..) Jest tak wiele czynników jak choćby ile ktoś pompuje powietrza w oponach ;) że nie da się wg mnie opisać tego na forum. No chyba że ktoś przerabiał 4 rózne kpl amorów z tymi samymi sprężynami w jednym aucie..
jak pisałem wczzesniej... latałem u Pabla20 na prawym na AGX'ach skręconych na max z eobachami i było twardo ale nie hardcor'owo. Widziałem jak latał na AGX i H&R i było mu za twardo i za nisko...
JA z kolei mam amorki KONI na max twardo + H&R'y i stwierdzam że jest twardo i pomimo że latam w kuble nie ma dla mnie tragedii.... (ale powiedz to np. mojej dziewczynie... HAHA )
:D pzdr
skolopendra
24-01-12, 12:20
wydaje mi się że nie dostaniesz obiektywnej odpowiedz
dokładnie tak jest
ja również z początku analizowałem rożne firmy
w końcu padło na agx
W takim razie jak w grupowych nie uda się dobrej ceny na AGXy utargować to będę musiał zaryzykować zakup Koni STR.T bo w tej chwili jest w rozsądnych pieniążkach (1136,52zł/kpl. z wysyłką). Jakby się uzbierało 10 osób to jeszcze 10% taniej.
skolopendra
24-01-12, 17:24
zadzwoń do gościa i spytaj za ile by załatwił
http://www.pstro.pl/b/ocean-sc-czesci-i-akcesoria-samochodowe-krakow
dwa lata temu euro bylo po 3,8pln i ja wtedy sprzedawalem po jakies 420-450pln
A od kiedy ceny podane w IC są w euro? Cena w detalu sie nie zmieniła od dwóch lat, dalej kosztują ok. 602 zł :)
ja namierzyłem AGX w Krakowie przód w cenie 400 zł/szt ale do wersji 5D mb6/mc2, o tył nie pytałem ale widziałem komplet wystawiony na alllll za 1690 pln
To na obecną chwilę normalna cena więc nic nowego.
Witam,
Mam pytanko do osób które posiadają 5gena HB B16A2 przygotowanego pod tor i posiadają amortyzatory KYB AGX – mianowicie czy jest sens kupowania pod nie eibacha pro kit? Z tego co wyczytałem parę stron wcześniej eibach uchodzi za miękką sprężynę… czy raczej już się wykosztować i zakupić H&Ra? lub coś podobnego. Przypominam że auto ma być tylko i wyłącznie na tor.
Auto na tor na AGX + Eibach, żartujesz sobie w tym momencie ? :)
Jeśli ma być na tor to najmniej wg mnie to Koni Sport lub Bilstein B8 z twardą sprężyną Weitec, HR.
Jeśli ma być na tor to najmniej wg mnie to Koni Sport lub Bilstein B8 z twardą sprężyną Weitec, HR.
dobrze gada, polać Mu !!! :D
iridium, eibachy są dobre do śmigania na co dzień po mieście....
Na co wymienić eibachy, żeby auto poszło wyżej do góry? Usiadło mi zbyt mocno z b serią i jrsc.. 4 osoby na pokładzie i jadę podwoziem po koleinach. Dołoże 5 i bagaż i nigdzie nie pojadę. Amory KYB AGX, ale one zostają, wymieniam tylko sprężyny. Jak coś to są do sprzedania, przelatane mają max 2500km.
Wojtec12345678
31-01-12, 18:12
Seria :) Lub poprostu coś twardszego... ale agx nie nadaje się do twardego springu, chodź wielu pisze że daje rade
A jest coś lepszego niż seria, nie wiem, zestaw z Coupe?
Nie wiem jak wyglądają sprężyny z Koni, ale wydaje mi się że dobrą opcją mogą być springi Teina.
Wojtec12345678
31-01-12, 18:24
A jest coś lepszego niż seria, nie wiem, zestaw z Coupe?
Pomyśl o springach z pro teca
Pomyśl o springach z pro teca
O nich właśnie myślę, bo koś zakładał i chwalił - ale co mają takiego lepszego? :)
Wojtec12345678
31-01-12, 18:29
Nie wiem o ile obniżają, ale na pewno mniej niż eibach i są troszeczke twardsze od serii z tego co mi wiadomo... ale niech ktos potweirdzi jeszcze :D
Rozwiązaniem tego problemu byłby H&R lub weitec ale w agx ... są zdania podzielone
To czekamy na głos ludu ;)
Wojtec12345678
31-01-12, 18:34
Taki zestaw był montowany
niebieskie springi H&R -30mm i amortyzatory Kayab Sport
Ale wątpię że te sprngi były tak twarde jak H&R myślę że kolor tych springów coś oznaczał
Taki zestaw był montowany
niebieskie springi H&R -30mm i amortyzatory Kayab Sport
Ale wątpię że te sprngi były tak twarde jak H&R myślę że kolor tych springów coś oznaczał
Nie chciałbym wymienić i mieć ten sam problem ;) Chcę jeździć w miarę normalnie i nie bać się, że na następnej koleinie znowu przyłożę podwoziem jadąc w 5 osób i bagażem.
Ja mam AGX + H&R i fakt że amor mógłby być twardszy ale daje radę.
Zobaczymy po większym przebiegu.
Ja mam AGX + H&R i fakt że amor mógłby być twardszy ale daje radę.
Zobaczymy po większym przebiegu.
Nie ma problemu z przewozem ludzi? Jakie ustawienie AGX? 4?3?2?1?
Nie ma problemu z przewozem ludzi? Jakie ustawienie AGX? 4?3?2?1?
Czyli na H&R nie siądzie tak nisko jak na eibachu, ale będzie twardziej.. lub po prostu seria, będzie wyżej, mniej lansu, ale komfortowo. TAK?
timo zawsze mozesz wyprobowac nowy produkt, tj lesjofors -30 :D
Nie ma problemu z przewozem ludzi? Jakie ustawienie AGX? 4?3?2?1?
4 osoby i pełno bagażu w samochodzie który waży 1220kg bez kierowcy. Samochód nie siada prawie wcale. Prawie cały czas jeździłem na jeden mniej niż max twardość.
Z tym że ja mam 16'. Na 15' potrafiłem przytrzeć o próg zwalniający jadąc samemu.
Jak założysz serię to będzie miękko. Teraz jeżdżę na serii i dla mnie jest za miękko. Do tego na zimówkach. Fakt że regulacja na seryjnej sprężynie jest dużo bardziej odczuwalna niż na H&R.
Jak założysz serię to będzie miękko. Teraz jeżdżę na serii i dla mnie jest za miękko. Do tego na zimówkach. Fakt że regulacja na seryjnej sprężynie jest dużo bardziej odczuwalna niż na H&R.
Wyrwałem w *****istym stanie serię i wrzucę na auto - ocenie sam. Eibachu nie będę na razie sprzedawał - tak będzie najprościej.
skolopendra
01-02-12, 11:41
ja zostawiłem seryjne springi i nic nie siada ,a nieraz zabieram całą rodzinę 4 osoby +trochę klamotów
ja zostawiłem seryjne springi i nic nie siada ,a nieraz zabieram całą rodzinę 4 osoby +trochę klamotów
mogłem też pomyśleć o rodzinie a nie o lansie na mieście :)
skolopendra
01-02-12, 13:59
a widzisz.prędzej czy później zmieniają się priorytety w życiu :)
Drodzy, mam mały dylemat przed ostateczną wymianą amortyzatorów u siebie i chciałbym abyście pomogli mi sprostować to wszystko :-)
Otóż to, obecnie na moim aucie siedzą gazowe amortyzatory z springami Eibach PRO-KIT. Zużycie amortyzatorów jest znacznie widoczne, gdyż auto stoi nierówno, tył jest bardziej obniżony w stosunku do przodu. Na stacji diagnostycznej wykazało na przodzie 62% zużycia po lewej stronie, a po prawej 69%, natomiast na tyle już gorzej: lewa strona 53% a prawa 55%. Eibachy chciałbym sobie zatrzymać i przełożyć do nowo zakupionych amortyzatorów Kayaba AGX. Pytanie się rodzi wówczas z decyzją że chciałbym wymienić też wszystkie gumowe tulejki czapki amortyzatora, ale nie wiem które przeważnie się wymienia, żeby uzyskać "świeży" zawias. Dla ułatwienia puszczę dwa schematy budowy amortyzatora, gdzie byście mogli wskazać numery poszczególnych części:
FRONT
http://parts.sonshonda.com/images/parts/honda/fullsize/977073.png
TYŁ:
http://parts.sonshonda.com/images/parts/honda/fullsize/977075.png
-------------------------------------------------
Również chciałbym się dowiedzieć, czy sprężyny też ulegają zużyciu, czy śmiało mogę pakować obecne springi Eibacha do nowych amortyzatorów AGX. Z tego co mi wiadomo, mają przejechane ok. 20.000km.
Czy warto byłoby zastosować do takiego setupu top hatsy, jak to wspominał wcześniej user arturwwa? Za szczególne odpowiedzi na moje laiczne pytania będę niewymownie wdzięczny :-)
Po kolei:
Amortyzatory nie maja wplywu na to ze samochod stoi nierowno. Masa samochodu opiera sie na sprezynach.
Elementow gumowych jest w czapkach niewiele: 3 na czapke:
Front - podkladka sprezyny nr 10, 2 poduszki nr 7.
Tyl - podkladka nr 8, 2 poduszki nr 13.
Odboje amortyzatora sa z takiej pianki, to chyba poliuretan. Jesli sa w dobrym stanie to bym nie wymienial bo chyba ciezko o dobrej jakosci zamiennik.
Sprezyny ulega zuzyciu o tyle, ze zlazi farba i rdzewieja, oraz "siadaja" po jakims czasie. (Sprezyny sa "dogniatane" juz podczas produkcji zeby zminimalizowac to zjawisko). Przebieg 20k km to dla sprezyn zaden przebieg moim zdaniem.
top hatsy o ktorych wspomnial artur, stosuje sie po to by zachowac optymalne polozenie tloczyska amortyzatora.
Przykladowo: masz sprezyne -30 na seryjnym amortyzatorze, wiec amortyzator jest scisniety o 30mm od swojego polozenia neutralnego (w porownaniu do seryjnej sprezyny). W efekcie duzo latwiej jest dobic takim amortyzatorem - ma on mniej miejsca na dzialanie.
Top hats'y sa szczegolnie przydatne gdy obnizajaca sprezyne zakladamy do amortyzatora o NIEskroconym skoku.
Warto nadmienic ze AGX do takich nalezy.
Czyli chyba warto pakować się w top hats'y, gdyż amortyzator będzie działał na obniżonej sprężynie tak jak na seryjnej, do tego kupując takie hats'y z ebay w komplecie są już te odboje i te gumowe podkładki sprężyny, natomiast poduszki pod hatsa i górną część sprężyny można stosować te OEMowe? Nawiązując do tego, że auto stoi nierówno to ja cały czas odnoszę wrażenie, że to z amorkami coś nie gra, na przodzie jest jakby o 1 cm wyżej niż na tyle. Chyba, że mam uwalone już tulejki wahaczy tylnych. W sumie to już bardziej zdecydowany jestem na zakup top hats'ów, zawsze to mniejsze zużycie amortyzatora AGX. Tylko jak potem można będzie regulować twardość amortyzatora? Mam w planie top hats'y 24mm przez co amortyzator będzie miał niecałe -10 mniej miejsca na tłumienie, ale czy na takim regulacja twardości będzie tak sama jak na seryjnym kapeluszu?
Warto o ile zestaw AGX+top hats wychodzi taniej niz koni sport (mowie o samych amortyzatorach a nie zestawie ze sprezynami 1130 bo sprezyny juz masz).
Jesli chodzi o regulacje to top hats nic nie zmieniaja - dostep jest taki sam jak na seryjnych czapkach.
Co do tych gumowy podkladek miedzy czapke a sprezyne wydaje mi sie ze mozna uzyc seryjnych, najlepiej zapytaj arturwwa, jest on jedynym mi znanym uzytkownikiem tego rozwiazania to powie Ci jak to zlozyl u siebie.
Dziękuję Ci, Mati! Spróbuję się dowiedzieć, aczkolwiek wydaje mi się, że Artur ma u siebie Top Hats'y GroundControl'a, które przeważnie występowały w zestawie z coiloversami Eibacha, ale się dowiem jeszcze :-) Na obecną chwilę jak miałbym brać wydłużone czapki to ich zestaw na ebay.com z kosztami ściągnięcia oscyluje się w okolicach 270.00 PLN. Ale przynajmniej zrekompensuje się to z faktem, że springi już posiadam :-)
a wiec tak:
hatsow nie mam, bo mam koni sporty 1130, ktore z duzym obnizeniem radza sobie bardzo dobrze przy ustawieniu max twardosci.
imho do agxow i eibachow nie jest konieczne inwestowanie w czapki, aczkolwiek moze to przedluzyc poprawne funkcjonowanie amortyzatora. kupujac je masz juz tulejki zrobione z poli, czyli to co tak naprawde musisz zmienic skladajac nowy zestaw amor-sprezyna.
decyzja zalezy od twojego portfela ^^
To i ja się wtrącę jako przyszły użytkownik AGXów. Czyli kupując te amortyzatory mam w komplecie wszystko co powinno się mieć przy wymianie amorków czy dobrze byłoby coś jeszcze przy okazji wymienić?
Czyli kupując te amortyzatory mam w komplecie wszystko co powinno się mieć przy wymianie amorków czy dobrze byłoby coś jeszcze przy okazji wymienić?
W pudełku masz amortyzator...i nakrętkę do przykręcenia go ''z góry''. Nie ma w komplecie górnego mocowania (poduszki z łożyskiem) tak jak nie ma osłon i odbojów... jeśli o to pytasz. Warto wg mnie, założyć sobie nowe odboje, bo mogą być już "zbite'' pomimo że nie widać na nich mechanicznego uszkodzenia. Jeśli osłony są całe (brak pęknięć i uszkodzeń) to śmiało możesz przełożyć do nowych amorków.
(poduszki z łożyskiem) nie żebym się wymądrzał Łuka ale u nas nie ma łożyska w górnym mocowaniu bo to nie taki typowy McPerson ;)
nie żebym się wymądrzał Łuka ale u nas nie ma łożyska w górnym mocowaniu bo to nie taki typowy McPerson ;)
powiedzialbym ze to wogole nie jest mcperson :)
nie żebym się wymądrzał Łuka ale u nas nie ma łożyska w górnym mocowaniu bo to nie taki typowy McPerson
wiem zapędziłem się trochę... ale chciałem "zobrazować" o co mi chodzi :cool: w sensie ze jest sam amorek w pudełku :)
A wiecie może gdzie dostane takie odboje z gumami pod czapkę tą co sprężyna się opiera? Oczywiście dobrej jakości. Jeszcze jedno pytanko kayba agx do civica VI generaci 1996-00 na jaką śrubę wchodzi w tulejkę mocującą 10 czy 12 ? Bo jak miałem mts to zmieniałem na 12 tą tulejkę żeby śruba weszła i zastanawiam się że teraz przy kayabach będę musiał pewnie tą tulejkę zmienić. A i czy śruba ta mocująca jest w zestawie co idzie w widełki i tulejkę.
witam Panowie, ze względu na to, że zakup grupowy na agx+pro kit już za nami i czekam na zabawki pytałem ostatnio mechanika, czy nie należałoby czasem wymienić jeszcze jakiś elementów mocujących amortyzatory? Mechanik na to - przydało by się kupić zestaw naprawczy górnego mocowania amortyzatora (oczywiście x4). Pytanie do was co o tym sądzicie i czy chodzi o coś takiego:
http://moto.allegro.pl/honda-civic-zestaw-naprawczy-mocowania-amortyzator-i2101612247.html
będę wdzięczny za podpowiedź:)!!!
witam Panowie, ze względu na to, że zakup grupowy na agx+pro kit już za nami i czekam na zabawki pytałem ostatnio mechanika, czy nie należałoby czasem wymienić jeszcze jakiś elementów mocujących amortyzatory? Mechanik na to - przydało by się kupić zestaw naprawczy górnego mocowania amortyzatora (oczywiście x4). Pytanie do was co o tym sądzicie i czy chodzi o coś takiego:
http://moto.allegro.pl/honda-civic-zestaw-naprawczy-mocowania-amortyzator-i2101612247.html
będę wdzięczny za podpowiedź:)!!!Bedzie pasiło:)
Co jest wymagane, aby zamontować amory AGX z 5 gena do 6 gena? O ile z tego co się orientuję przód podchodzi bez problemu to z tyłem są małe komplikacje. Czy wystarczy zmienić tuleje, czy wymagana jest większa rzeźba?
Co jest wymagane, aby zamontować amory AGX z 5 gena do 6 gena? O ile z tego co się orientuję przód podchodzi bez problemu to z tyłem są małe komplikacje. Czy wystarczy zmienić tuleje, czy wymagana jest większa rzeźba?
W innym temacie Ci juz chyba ktos pisal, widelki w VI sa wyzsze i Przy tych od V moze Ci sie opierac o wahacz. Kombinatoryka generalnie.
Witam! mam pytanko przy montażu amorków AGX do VI gena civic EJ9 regulacja na morkach zewnętrzna to pokrętło co jest na amorku i ma skalę 8 stopni powinno przy montażu być od strony silnika czy od strony tylnej kalpy , chodzi mi tylko jak ma być ułożony amor i sugeruję się tym pokrętłem? Oraz na stępnę pytanie regulacja ma się odbywać tylko w jedną stronę tak jak wskazówki zegara czy można w lewo i w prawo ? tak samo jak śrubokręcikiem przód też tylko w stronę kręcić jak zegarczy można regulować w prawo i lewo jak się chce? Jaka śrubę muszę kupić żeby pasowała do zamontowania amortyzatora i gwint pasował w widełki i otwór mocujący z gwintem, musi być drobny gwint oraz jakiej twardości oraz namiary gdzie taką mogę dostać lub wymiary dokładne.
skolopendra
08-03-12, 17:38
być od strony silnika czy od strony tylnej kalpy ,
na zewnątrz
tak samo jak śrubokręcikiem przód też tylko w stronę kręcić jak zegarczy można regulować w prawo i lewo
w dowolną stronę
jakby co Panowie, odnośnie górnego mocowania amortyzatora do swojego ej6 kupiłem zestaw naprawczy ze strony:
http://autobed.otwarte24.pl/244,ZESTAW-NAPRAWCZY-GORNEGO-MOCOWANIA-HONDA-Civic-II-III-IV-V
i naprawdę dobra cena i szybka realizacja więc mogę śmiało polecić
A gdzie dostanę śrubę 10 o odpowiedniej twardości i długości w tuleję mocującą tylni amortyzator którego widełki są z gwintem.
skolopendra
11-03-12, 19:10
A gdzie dostanę śrubę 10 o odpowiedniej twardości i długości w tuleję mocującą tylni amortyzator którego widełki są z gwintem.
w aptece :confused:
ale się wysiliłeś mizerne chyba żeby tylko posta nabić sobie chciałeś i dniówkę wykonałeś. W Inter Cars nie mają u mnie w sklepach motoryzacyjnych gdzie mieszkam też więc chyba tylko zostaje ASO HONDY. Bo słyszałem że musi być twardości 10,9 tak około.
w aptece :confused:
bosavi1988
11-03-12, 20:45
Czy oryginalna M10 z amora nie pasuje? czy poprostu chcesz mieć nową?
skolopendra
11-03-12, 20:52
że musi być twardości 10,9 tak około.
nie musi bo niby po co
w intercars zawsze możesz zamówić ,lub podejść do dowolnego aso w okolicy i kupić na serwisie
nie wspominając o nabiciu sobie posta w dziale" kupię "
lub spytaniu sprzedawcy śrub na allegro :rolleyes:
Ukręciły się przy odkręcaniu i aktualnie mam problem i szukam gdzie mogę dostać. Najbliżej mam do ASO w łodzi więc będę musiał podjechać.
Czy oryginalna M10 z amora nie pasuje? czy poprostu chcesz mieć nową?
Miles kupował w ASMET'cie - (hurtownia śrubek) dobrali mu wszystko idealnie i zapłacił jak za paczkę zapałek z tego co pamiętam.. :-)
Mam pytanie odnośnie tych amortyzatorów.
Przeczytałem cały wątek i nie rozumiem jednej rzeczy - kyb agx to amortyzator przystosowany do seryjnej sprężyny. OEM amortyzator też przystosowany jest do seryjnej sprężyny więc dlaczego słyszy się komentarze typu
"założysz eibachy na OEM amor to go zabijesz w ciągu roku" , "z OEM amortyzatorem możesz jeździć w pojedynke, weźmiesz w podróż dodatkowo 3 osoby to amor Ci wyleje bądź auto zejdzie do poziomu -70"
.. dlaczego więc w przypadku KYB AGX można używać sprężyn -35 a na OEM'ach nie?
Pytam bo chce kupować amortyzator do swoich eibachów i zastanawiam się nad amorami koni 1110 i kyb agx (warunek - chce móc raz za czas jeździć załadownym autem np. na wakacje i żeby amor nie dobijał i żeby nie było twardo ale też nie za miękko i .. żeby był dosyć żywotny ;) )
bo agx mają regulację twardości i inna charakterystykę pracy niż OEM amortyzatory, więc szansa, że przy ustawieniu max twardości amor dobije do końca i się uszkodzi jest o wiele mniejsza niż w przypadku OEM.
obniżenie do -30 na tych amorkach jest dopuszczone warunkowo, dodatkowo zabronione jest używanie w takiej konfiguracji, nie wiem... wyczynowo, i zaleca się jazdę na zwiększonej twardości
Tak jak wyzej napisal subbler, agx tez nie sa przeznaczone to sprezyn obnizajacych. Ryzyko dobicia ograniczaja zwiekszona twardoscia.
nad koni 1110 bym sie w ogole nie zastanawial bo te amortyzatory nie oferuja ani skroconego skoku, ani regulacji twardosci, ani regulacji wysokosci poprzez zmiane ustawien talerzykow. Zdecydowanie wolalbym agx, a chyba cena podobna.
... warunek - chce móc raz za czas jeździć załadownym autem np. na wakacje i żeby amor nie dobijał i żeby nie było twardo ale też nie za miękko i .. żeby był dosyć żywotny ;) )
Ja na zlot w 2 strony przejechałem 1600km załadowany po dach w 3 osoby na mega glebie..i nic nie dobijało (fakt że miałem ustawienie twardości na max) i to było rok temu, amorki latają u mnie już 2gi rok na sprężynach eibacha, zaliczyłem kilka większych i mniejszych dziur i sporo km, a miesiąc temu na przeglądzie wyszło że ich stan igła. Na co dzień nie używam miękkich ustawień, jeżdżę tak "po środku" więc wydaje mi się że jak się używa ich rozsądnie to są one dosyć trwałe.. a już na pewno w tej cenie ciężko o konkurencje. Niestety do takiej kwoty jak za AGX, to tylko w erze by Ci dopasowali ;P a Ery już nie ma więc pozostają ci pewne kompromisy, albo zbierać więcej siana ;)
Po wypowiedziach coraz bardziej jestem przekonany do tych agx :)
Jeździć nie jeżdzę bardzo dużo bo max 10k / rok więc myślę że długo wytrzymają :)
Czas odkładać pieniądze :)
a może mi ktoś przytoczyć jakąś informację z oficjalnego źródła czy też z instrukcji, że amortyzatory te dopuszczają obniżenie do -35mm? Słyszałem, że jest to oficjalna informacja ale nigdzie nie mogę jej znaleźć a też zastanawiam się nad kupnem agx'ów :/
Pozdrawiam serdecznie
skolopendra
01-04-12, 19:15
Słyszałem, że jest to oficjalna informacja
jest napisane w ulotce
obniżenie do -35mm?
warunkowo!
Robert_wawa
08-04-12, 19:28
witam... niestety spozniłem sie na zakup grupowy ... z przewertowania całego wątku wychodzi ze KYB agx z eibachem to najlepsze rozwiązanie ... szukam po necie amorków i NIC ... czy ma ktoś namiary na te amorki ? gdzie je moge nabyć ?
witam... niestety spozniłem sie na zakup grupowy ... z przewertowania całego wątku wychodzi ze KYB agx z eibachem to najlepsze rozwiązanie ... szukam po necie amorków i NIC ... czy ma ktoś namiary na te amorki ? gdzie je moge nabyć ?
intercars?
lub zagadaj do uzytkownika ceelx ;)
sa dostepne 3 kpl do VIgen :cool:
sprężyna do oemowych amortyzatorów może mieć nawet "-100" i nic się szybciej zużywać nie będzie... co innego ,że nie bedzie się dalo na tym jeździć btw nie w tym rzecz.
twardość sprezyny to nic innego jak jej nominalna określana normą nośność. Sprężyna twardsza to taka która ma wyższą nośność (potrzeba więcej "kg" nacisku aby ją ugiąć w takim samym stopniu jak oem). tak więc parametr obniżenia to tylko dodatek który ma znikomy wpływ na prace oemowego amortyzatora.
Oczywiście tragiczne prowadzenie auta i zabijanie amortyzatorów przy połaczeniu oem amor+twarda spreżyna mają jeden i ten sam powód.
Oemowy amortyzator nie jest w stanie wytłumić sprężyny o zwiększonej nośności( a więc działającej większymi siłami )
amortyzator nie mogąc wytłumić takiego układu praktycznie natychmiast ulega zniszczeniu.
Dzieją się dwie rzeczy a mianowicie zwiększone ciśnienie czynnika roboczego(gaz,olej):
1. niszczy element dławiący (amor traci skuteczność mimo, że nie jest rozlany)
2. rozszczelnia przestrzeń zamkniętą amortyzatora ( brak czynnika - brak tłumienia).
co do kyb-agx... montowałbym wraz z oemowym springiem. dlaczego ? bo w ten sposób ma sens jego regulacja. W połączeniu z takim eibachem bedzie musial być skręconym na maxa żeby dał rade tłumić jak trzeba.
ciekawa teoria
co znaczy skrecony na maxa ??
no pewnie na maxa to 4/4 i 8/8 dla VI gena i 4/4 i 4/4 dla V gena.
No i to musze troche potwierdzić (nie teorie) zawias najlepiej sie sprawuje na takim ustawieniu.
w jakim sensie ??
normalne chyba ze na tor bedzie *****iscie na maksa beton ustawic, sam na zloty i inne tego typu *******y ustawiam max. ale w to ze seryjny amor po 15-20 latach przy wiekszym "wysilku" szybciej sie nie zmeczy to jakos cieko mi uwierzyc.
potrzebuje mocnych argumentow.
u mnie seryjny amor pojezdzil 2 miechy a agx jezdzi do dziasiaj. wiec w czym tkwi tajemnica ??
a weiksze cisnienie czynnika roboczego nie tworzy sie podczas pracy oem amora ze sprezyna eibach ??
przeciez to sprezyna odpowiada za wys auta i za dobicie a im jest nizsza tym krotsza praca amora i to ona go wykancza
PIMPEK_EJ2
12-05-12, 22:38
Jak ktoś szuka twardego amora to agx-a nie polecam w takim wypadku!! Do codziennej jazdy jak najbardziej ja śmigam cały czas na 4/4 i jest oki.Chociaż mógłby być twardszy na 4..
zalezy co dla kogo znaczy twardy. w porownaniu do serii jak dla mnie jest beton i na nasze drogi styka. przeciz nie jest to torowy amortyzator
4 jak dla mnei jest wystarczajaco twarda. chcialem po miescie tak posmigac ale za twardo przez te dziury. jezdze na ustawieniu: przod-2, tyl-3 i jest git. rewelacyjny zestaw i polecam wszystkim. komfort super i prowadzenie sie zmeinilo w stosunku do techniksa.
Jak ktos szuka twardszego zawieszenia niz AGX to polecam wszystkim dobrze znane Koni sport 1130. Ja zalozylem na nie eibacha i jezdze na codzien na maks skreconym - i wrazenia sa takie ze jest bardzo twardo(ja to akurat lubie), zastanawiam sie jak np lukasz jezdzi na nich na H&R megatwardych.
I pamietajcie ze im twardsze ustawienie tym zdrowiej dla amora takze nie tylko w formie wytlumiania sprezyny - jest mniejsza szansa na "dobicie" a co za tym idzie rozwalenia amortyzatora...
Gorzej z resztą zawieszenia. Gdzieś przecież ta energia musi się wytłumić, jeśli nie na amorze i sprężynie to na całej reszcie auta i naszych zębach.
Dlatego zakladac rozporki, poliuretan i jazda. Ja mam caly tyl w poli razem z cukierkiem i zlego slowa nie powiem. Jest twardo - bo ma byc - ale to moja swiadoma decyzja. Zreszta zauwazcie, ze nie ma tu czegos takiego jak kompromis. Chcecie zeby auto sie bardzo dobrze prowadzilo, bylo trwale i w miare komfortowe - czy to troche nie utopijne zalozenie?;) Chcecie szalec robcie auto pod szalenstwa, chcece dupowoz to kupujcie amor pod obnizenie ze springiem zeby to ladnie wygladalo i jako tako resorowalo i nie wysralo sie po pol roku. Zanim sie bedzie czegos wymagalo od auta warto przemyslec sobie czego ja jako kierowca od niego chce.
Ja uznalem ze wyzej cenie prowadzenie - i tak teraz jezdze, bylem juz 3 razy w dluzszej trasie i to nei sam a z pasazerka/pasazerami i nie narzekali tak naprawde - bardziej ja sie martwiem ze bedzie im niewygodnie niz oni sami. To ze autem rzuci czasami na nierownosciach albo cos w tym stylu to cena ktora trzeba zaplacic, pytanie kto uznaje ze warto. Ja na to poszedlem i nie zaluje, ale to indywidualna decyzja kazdego z nas:)
Co do zuzywania sie elementow zawieszenia to wiadomo ze przy jezdze pseudosportowej sworznie, koncowki i inne *******y sie szybciej wysrywaja - ale prawda jest taka czy to na jakims shitamorze bedziesz przechyly lapal i autem bedzie miotalo czy bedziesz mial to na sztywno zrobione na dobrym zawiasie to nie sadze zeby ta druga opcja szybciej wplywala na przyspieszone zuzycie... Mi sie sworzen rozpial firmowy ktory mial niecaly rok w czasie jazdy, ale od tamtej pory mam swiadomosc pewnych rzeczy po prostu... A na bazie doswiadczen szwagra powiem tylko tak - nie da sie zrobic auta dobrego na tor i na ulice. Za duzy worek pieniedzy na to potrzebny jest to raz, a dwa ze swiadomosc ze za ulamek ceny te same albo lepsze osiagi mozna miec troche psuje zabawe - tym bardziej jak dodasz do tego marny komfort na codzien. No ale rozgaduje sie niepotrzebnie, wybaczcie:cool:
Generalnie masz dużo racji w swoich słowach, jednak "poziom komfortu" to kwestia mocno subiektywna. Nie wiem również po jakich drogach jeździsz na co dzień. Nie wiem nawet jak tłumi KYB skręcona na maksymalną twardość, bo takiej jeszcze nie posiadam :p
Nie wolałeś jednak kupić gwintu?
Jezdze po warszawie i okolicach, duzo takze niestety po kiepskich drogach. Dramatu nie ma:)
Co do gwintu - wlasnie mialem wybor albo 1130 albo 1150 ktore jest gwintem, ale jak pomyslalem sobie o tym ze bym musial go czyscic i dbac i ze tak naprawde zeby plynnie to ladnie wyregulowac bez urywania kluczy to wzialem 1130 ktore jest tym samym amorem z inna regulacja wysokosci...
Zreszta zauwazcie, ze nie ma tu czegos takiego jak kompromis. Chcecie zeby auto sie bardzo dobrze prowadzilo, bylo trwale i w miare komfortowe - czy to troche nie utopijne zalozenie?
nie do końca się zgodze ;-) bo np w sunnym, na twardym amorku (BILEK b6 na grubej sztycy) i spręzynie o seryjnej długości, samochód prowadzi się wyśmienicie, a ma taki prześwit że można nim ganiac po Słomczynie czy wszelkich KJS'ach :D ale fakt.... nie wygląda tak jak civic na glebunku :D
Generalnie tak jak podsumowałeś - 3eba wiedzieć do czego ma auto służyć i na czym nam zelży... czy lans, czy komprims, czy upalanie i ruchome plomby :D
Nie wiem również po jakich drogach jeździsz na co dzień
preferencje i przyzwyczajnie... nawyki do omijania studzienek, torowisk itp same wchodzą w krew i przestajesz na to zwracać uwagę :-)
Jeździ ktoś może na zestawie KYB AGX + sprężyny Eibach pro kit ?
jak to się sprawuje ?
Buduje auto do rajdów amatorskich i planuje wsadzić taki zestaw.
Potrzebuje info czy będzie to dawało rade
do rajdów to troche za mało chyba mi się zdaję :rolleyes: mam tak izestaw i do codziennej jazdy jak najbardziej ;)
Do ścigania to Bilstein B8 + H&R jest optymalnym i sprawdzonym zestawem. Akurat ja krótko na nim jeździłem, bo auto wyglądało jak koza przy moim lekkim przodzie, ale prowadzenie auta i wybieranie nierówności - super. A masa osób startuje na tym w KJS czy nawet GSMP.
na rajdy agx+eibach będzie za miękki nawet na ustawieniach 4/4/ i 8/8
To chyba zacznę się rozglądać za Koni 1130 albo B6/B8 + sprężyny H&R
Kupiłem te amorki niby uzywane 1/2 roku. Naprawde tak rdzewieja czy sprzedawca mowi nieprawde???
bo to praktycznie nowy zestaw, mialem go na aucie pol roku z czego 3mce auto stalo bo zima
http://shrani.si/f/2T/yM/2nofftno/dsc0100-medium.jpg
http://shrani.si/f/3m/lB/oHf0Grr/dsc0096-medium.jpg
Widziałem 2 letnie agx na aucie na podnosniku i dolne mocowania i talerze miały bardziej pordzewiałe niz te na twoich zdjeciach. Koni zołte i pomaranczowe tez rdzewieja. Natomiast zauwazyłem ze oemowe amory montowane na 1 montaz w naszych hankach wogole nie rdzewieja badz bardzo niewiele. Dobra alternatywa jest zawias ap gdzyz jest ocynkowany i praktycznie nie ma prawa rdzewiec- jak jest w praktyce niech sie wypowie jakis uzytkownik tego zawieszenia.
aż lookne na swoje bo chyba nie są one tak pordzewiałe jak te na zdjęciach :rolleyees: a mam je już jakieś hmmmmm sam nie wiem, albo rok albo dwa :D
skolopendra
25-08-13, 18:00
Naprawde tak rdzewieja
niestety tak
Koni zołte i pomaranczowe tez rdzewieja.
i to jeszcze jak :/
Ja swoje malowałem nawet :)
Moje wyglądają tak
http://db.tt/gVxZvocO
A tak wyszło. :p
http://shrani.si/f/2V/AL/4vzD7pMr/dsc0096.jpg
http://shrani.si/f/e/A/1I5AS6Ib/dsc0099.jpg
Mam agx z eibachami i z tego co czytam to nie warto ustawisc ich na max miekko ? Przelatalem autem 20tys km na ustawieniu 3przod 5 tyl i zaczela mnie juz meczyc jazda na tym zawiasie, teraz ustawilem 2 i 3 ale i tak jest dla mnie za twardo.
btw moje maja 1,5roku i nie są wcale zardzewiałe
A dlaczego nie warto? Wydaje sie dziwne bo jak mamy jakis tam zakres twardości to każdy korzysta według uznania :)
No ok ale dużo osob pisze że lepiej jeździć na twardym ustawieniu żeby nie dostawały po dupie.
ja wcześniej jeździłem na 1/4 i 1/8 i była lekko kanapa, teraz 3/4 i 6/8 i jest ogień :D
ja jezdze na 4/4 i 8/8 i dla mnie przyjemnie:)
ja z eibachem jeździłem na 4/4 i 8/8 i jak dla mnie było zbyt miękko, obecnie mam sprężyny Weiteca i auto naprawdę zrobiło się twarde :)
4/4 i 8/8
Jesteście hardkory.
Jechałem z Siwym i była u niego niezła taczka, a miał wtedy bodaj wypośrodkowane ustawienia:)
Przejazdy przez torowiska i ogólnie poprzeczne nierówności, to mordęga.
Jesteście hardkory.
Jechałem z Siwym i była u niego niezła taczka, a miał wtedy bodaj wypośrodkowane ustawienia:)
Przejazdy przez torowiska i ogólnie poprzeczne nierówności, to mordęga.
Przesada :)
Mam agx + eibach na ustawieniach 3/4 i 6/8 i jest elegancko :)
Będę zmiękczał na zimę to się pewnie nie będę mógł przyzwyczaić do takiej kanapy :)
To ja nie wiem jak wy jeździcie :P Jak przejeżdżam np przez tory tramwajowe na rondzie w katowicach z prędkością większa niż 20km/h gdzie nikt nawet tam nie zwalnia to mam wrażenie że koła mi zaraz odpadną :rolleyes:
Jesteście hardkory.
Jechałem z Siwym i była u niego niezła taczka, a miał wtedy bodaj wypośrodkowane ustawienia:)
Przejazdy przez torowiska i ogólnie poprzeczne nierówności, to mordęga.
Miałem wtedy 3/4 i 4/8 :)
Siwy pitolisz :p Jechałem tym Twoim padłem. Wcale nie ma takiej taczki :p
Siwy pitolisz :p Jechałem tym Twoim padłem. Wcale nie ma takiej taczki :p
Bo nie było wtedy na drodze poprzecznych nierówności, chociaż i tak na seryjnym zawiasie civic płynie w porównaniu do tego.
WściekłyChomik
25-09-13, 12:56
Jeżdżę na agx i seryjnej sprężynie i jak dla mnie jest za mała różnica pomiędzy 1/4 i 1/8 a 4/4 i 8/8 . Zastanawiam się czy nie kupić eibacha pro kit -30mm (czyli wg producenta max obniżenie jeśli jeździ się po równym) bo hania strasznie pieje. Mam więc pytanie, czy ktoś miał szansę sprawdzić po jakim czasie amortyzatory padną po takim obniżeniu? Jestem trochę pedantyczny i nie mógł bym spać wiedząc że robię amortyzatorom "krzywdę" :D
Ja mam AGX + eibach jeżdzone tak od lutego 2011 (czyli ponad dwa lata).
Ostatnio sprawdzałem amory, przód po ok. 78%, tył ok 82-85%
WściekłyChomik
25-09-13, 22:49
To nieźle, tylko jak byś jeszcze napisał ile robisz tys km rocznie to miałbym pełny obraz :D Jeśli agx się wysypią to jest jakąś szansa je zregenerować jak np bilsteiny? :)
Wojtec12345678
26-09-13, 06:44
Ja mam AGX + eibach jeżdzone tak od lutego 2011 (czyli ponad dwa lata).
Ostatnio sprawdzałem amory, przód po ok. 78%, tył ok 82-85%
tyle że z takimi amorami jest pewien myk, jeżeli ustawisz na twardo to procent będzie wysoki, nawet jeśli są niesprawne
miałem kiedys amory low tec wylane totalnie, na śpiącym auto odbijało się z 3 razy zanim się uspokoiło, a pomiar pokazał 85 % bo miałem twarde springi
oczywiście nie mówię że agx to zły zawias, wręcz przeciwnie, tylko chodzi mi o sam pomiar, w przypadku amorów z regulacją twardości, i na nie seryjnym zawiasie (czytaj sportowym) można te pomiary sobie wsadzić .... ustawiasz na max twardo będzie inna wartość i na max miękko wartości na 100% spadną i to sporo
To mogę potwierdzic :) Jak byłem na diagnostyce to na max twardo wyszło 80-82 a na max miekko 74-76
Ja kupiłem zestaw AGX i eibach, i zrobiłem takie oto extended top hats, zeby nie dobijało. :cool: Auto obnizone 4 cm a amorki sa jak na nieobnizonym aucie.
http://shrani.si/f/0/Vc/HzfeOrF/dsc0135.jpg
Właśnie też o tym myślałem, mam eibachy niby -35 ale -45 usiadło na bank więc chyba by wypadało ja myślicie?:)
Ja kupiłem zestaw AGX i eibach, i zrobiłem takie oto extended top hats, zeby nie dobijało. :cool: Auto obnizone 4 cm a amorki sa jak na nieobnizonym
Czy komukolwiek te agxy dobily? Jeżdżę zazwyczaj sam, ustawienia przodu i tylu mam na twardo i nigdy nie udalo mi sie jeszcze dobic amorem ...
Wysłane za pomocą Tapatalk 4
Wojtec12345678
27-09-13, 20:54
Czy komukolwiek te agxy dobily? Jeżdżę zazwyczaj sam, ustawienia przodu i tylu mam na twardo i nigdy nie udalo mi sie jeszcze dobic amorem ...
Wysłane za pomocą Tapatalk 4
Zależy od obniżenia, są tacy co zakładają do agx -60
Ja kupiłem zestaw AGX i eibach, i zrobiłem takie oto extended top hats, zeby nie dobijało. :cool: Auto obnizone 4 cm a amorki sa jak na nieobnizonym aucie.
http://shrani.si/f/0/Vc/HzfeOrF/dsc0135.jpg
W jaki sposób wykonałeś takie estetyczne top hatsy? Wykorzystałeś jakieś gotowe kawałki rurek? Zwykle wygląda to mniej zachęcająco a w Twoim przypadku jest naprawde elegancko..
Gorna czesc toczona ze stali i przyspawana TIGiem do dołu OEMowega top hatsa. Taki kompromis pomiedzy dospawaniem rurki (bardzo kiepsko to wyglada) i toczeniem całego top hatsa od podstaw (duuzo wiecej roboty i jakies 8X wiekszy koszt materiału). :cool:
Klasa robota. Ile dałeś? :cool:
Top hatsy mega mod, planuje to samo u siebie. :)
6€ stal, 10€ stare top hatsy do przerobki i piwo dla kolegi. :cool:
A gdzie się to coś montuje?
WściekłyChomik
04-10-13, 06:52
http://img16.imageshack.us/img16/1342/htup090903z1995hondaciv.jpg
Jest mi w stanie ktoś odpowiedzieć, nie chcę zakładać nowego tematu.
Stoję przed dylematem.
Ostatnio zmieniłem u siebie przód amorki na KYB Ultra SR, wraz z dosyć miękką sprężyną Nippona fajnie to reaguje na nierównym asfalcie- a po takim się głównie poruszam.
Problem narodził się teraz kiedy szukam Ultra SRów na tył, gdzie jedyne, do 5 gena (wiem, że to żadna przeszkoda, można dać kilka podkładek) są dostępne jedynie na Ebayu wychodzi mnie to mocno ponad 4XX zł wraz z przesyłką do Polski- bezsens.
Dać na tył AGXa czy B6, bo widzę, że Bilstein jest jedynie nieco droższy.
Co będzie bardziej kompatybilne z pracą przednich Ultra SR'ów, testował ktoś te B6, jest to trwały amor, nie rozleci mi się po 2 latach jazdy po nierównościach?
osobiscie nie mialem, ale znam ludzi którzy smigaja na b6 juz pare ladnych lat. Pancerny amor w dodatku regenerowlny w zerkpolu ( w razie w ) Aha w polaczeniu z poli i progresywna sprezyna w aucie jest bardzo twardo
B6 To amor na seryjnasprezyne, jak chcesz obnizyc to musisz B8 kupic...
WściekłyChomik
04-01-14, 02:20
Bilsteiny da się zregenerowac, a jak sprawa ma się z agx? Istnieje możliwość zregenerowania takiego amora? :)
Ktoś ma/miał auto na oem sprężynach + agx?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.