Zaloguj siê

Zobacz pe³n± wersjê : uk³ad dolotowy



Lukasz4D
13-06-06, 11:05
S³uchajcie towarzysze - nasune³o mi sie kilka pytan odnosnie kolektora dolotowego oraz rury gumowej dolotowej w itr
1. Kolektor ma wejscie idelanie zgrane z przepustnica o srednicy 63mm - moje pytanie brzmi jak je powiekszyc bez zdejmowania i dawania na specjalistyczna maszynerie??
( nie zadawac pytania po co ?? ;-p))

2. gumowa rura dolotowa ma 70 mm , przpustnica ma 63mm zak³adajac wieksza loche np 70mm jak zwiekszyc srednice rury dolotowej?? Procentowo dac wieksza o 11 % czy wieksza o 7 mm tyle ile wieksza jest przepustnica??

pozdro
³ukasz

p.s. tego chyba jeszce nie by³o ;-p
furius i rem do tablicy ;-p - licze na wasze podpowiedzi i nie tylko wasze
-------------------------------
aha i jak ujemnie moze wp³ynac za³ozenie lochy 70 na serie kolektor czyli ostre przejscie z 70mm na 63 mm kolketora??

elmer
13-06-06, 14:31
Jak za³o¿ysz du¿± przepustnicê na ma³y otwór kolektora, nie uzyskasz ¿adnych efektów.

W±tpiê, ¿eby ktokolwiek móg³ to zrobiæ na samochodzie, przecie¿ polec± jakie¶ opi³ki itd do kolektora, poza tym przecie¿ ¿eby to roztoczyæ to trzeba mieæ kolektor zamocowany w tokarce, w³o¿ysz tokarkê pod maskê?

Jednak muszê zapytaæ - PO CO? Bo nie chce Ci siê odkrêcaæ kolektora? Czy po prostu nie chcesz unieruchamiaæ samochodu?

Lukasz4D
13-06-06, 14:38
no i jedno i drugie nie chce mi sie
ale chyba bedzie trzeba :-(

-------------
i ciekawe jest to ze skunk pisze ze za³ozenie samej throtle daje 8-10 - ciekawe z jakich warunkach - bo nie ma gwiazdki ze przy uzyciu ich kolektora no nic nied³ugo sie okaze co i jak ;-p

elmer
13-06-06, 19:17
Przy seryjnym rozrz±dzie w±tpiê ¿eby¶ zyska³ jakie¶ KM dziêki wiêkszej przepustnicy.

rem36
13-06-06, 23:57
1. Kolektor ma wejscie idelanie zgrane z przepustnica o srednicy 63mm - moje pytanie brzmi jak je powiekszyc bez zdejmowania i dawania na specjalistyczna maszynerie??
( nie zadawac pytania po co ?? ;-p))

bez zdejmowania nie ma szans.... po zdjeciu ja lecialem kamieniem szlifierrskim na wiertarce, pozniej takim cudem do wiertarki co ma na obwodzie papier scierny, a pozniej recznie wygladzenie, ale.. nie wiem jaktam w integrze ale w d16 jest tak ze ta flansze moza rozwiercic o max 2 mm jak nei mniej... bo pozniej srednica komory w kolektorze zaczyna miec mniejsza srednice niz otwor we flanszy :/



gumowa rura dolotowa ma 70 mm , przpustnica ma 63mm zak³adajac wieksza loche np 70mm jak zwiekszyc srednice rury dolotowej?? Procentowo dac wieksza o 11 % czy wieksza o 7 mm tyle ile wieksza jest przepustnica??

na moj chlopski rozum to liczylbym procentowo ale z pola przekroju a nie promienia, z promienia wyjdzie cos kolo 79 ( przy przepustnicy 70 ) a z pola 77z hakiem ;)


aha i jak ujemnie moze wp³ynac za³ozenie lochy 70 na serie kolektor czyli ostre przejscie z 70mm na 63 mm kolketora??

kiepsko bo powstanie zjawisko lokalnego zmiejszenia srednicy ( to sie w mechanice plynow nazywa bodajrze zjawisko kontrakcji ) czyli strumien natrafia na przewezenia ale nie moze sie zalamac pod katem prostem wiec mija zwezke jekdyby dwoma ³ukami i za zwezka powstanie zmniejszenie rzeczywistej srednicy przeplywu. No..... czyli w rzeczystosci gorszy but ;)

Lukasz4D
14-06-06, 13:25
w³asnie dlategop pytalem bo w vti robilem frezem na wiertarce i doszlifowa³em papierem
ale tu mi sie nie chce tak robic.
wiec zdejme i zrobie profi - zobaczymy jak to wp³ynie na wartosci

dzieki rem za podpowiedzi ;-p

pozdro ziomy