PDA

Zobacz pełną wersję : co doradzicie? B16A2...



przemo
06-06-06, 23:44
Mam pytanie,autko B16A2 EG9 94 rok,co w/g was warto jeszcze zrobić w takiej sytuacji :
1.Kolektor + układ wydechowy 2.5" - Zrobione ;
2.Układ dolotowy ze stożekiem - Zrobione ;
3.Lekkie koło zamachowe - Zrobione ;
4.Wałki z ITR-a 00r.+sprężynki+talerzyki - będzie zrobione ;
5.Kółka rozrządu - będzie zrobione ;
6.Regulator ciśnienia paliwa - będzie zrobione ;
7.Hondata - będzie zrobione ;
8.Przy okazji montażu tych części,będa nowe uszczelki pod głowice cometic i pod kolektor ssący Hondaty oraz delikatnie planowana głowica.
Czy warto by było jeszcze pomyśleć nad większą przepustnicą?,tu mam pytanie do Dominika który będzie stroił to ustrosjtwo Hondatą,doszły mnie słuchy że podobno można powiększyć seryjną przepustnice mniejszym kosztem a efekt będzie zadawalający....
Wiem,że możlwości jest jeszcze mnóstwo,ale na pewno wiąże się to z pewnymi kosztami,no właśnie...mniej więcej jakimi kosztami? Pytam z czystej ciekawości.Z góry dzięki za odpisanie.

Lord_ZED
07-06-06, 00:47
Hmm moge polecić kolektor dolotowy skunk 2 lub Blox z uwagą na ten 2. Hmm powiększanie przepustnicy też jest spoko. Ale wiadomo że nieda takich efektów jak orginalnie większa.
Pozatym trudno coś doradzić masz zrobiony powiedzmy STANDARD. Czyli wszystko to co niejest drogie masakrycznie a daje efekty wioczne. Bo jak byś chciał troche mocniej to wałki inne musiały by być niż z itr.
Możesz zawsze nitro zapodać jak ci będzie mało ;) .

itr
07-06-06, 01:40
nr. 8 nie jest wskazany - wystarczy ci seryjne uszczelka pod glowice, pod ssacy to nie wiem co ma ci dac, planowanie glowicy tez nic ci nie da.

przemir
07-06-06, 10:19
zabawa skrzynia / szpera obrobki glowicy bym sie bal ale ma moze kogos kto to umie zrobic wiec nie skreslam tego ale prosze o wysoko idaca ostroznosc

carboniki :D

przemo
07-06-06, 10:28
przemir,myśle że znasz osoby które będą się zajmowały (podkreślam) delikatnym planowaniem głowicy,Lukiasz polecał ich i mówił że już nie raz oddawali w te dobre ręce rózne samochody... :)

Wielki
07-06-06, 10:32
tak jak pisal ITR nie warto .
mozesz pomyslec nad itrowskim ssacym i przepustnicy a potem tylko skrzynia )i jakis lepszy kolektor wydechowy ;) )

kosiniak
07-06-06, 11:21
ITB oraz skrzynia z lsd :grin:

Tomo
07-06-06, 11:25
glowice oddaj na oborbke na krasnobrodzka ale nie na samo planowanie bo to bez sensu

Vassago
07-06-06, 12:01
a ja bym nie ruszał wogóle...

przemo
07-06-06, 13:45
a w jakiej cenie orientacyjnie można kupić używaną ITR-owską przepustnice i ssący??? (może ktoś sprzedaje?)
albo jeżeli orientujecie się to jakie są ceny przepustnic różnych firm?

Octane
07-06-06, 14:08
to jzu chyab lepiej poszukac jakas aftermarketowa!!! tak jak pisal lord zed bloxa lub aebs
Ja bede kupowal sobie aebs wiec jak bys byl zainteresowany to wal na priv

krystianITR
07-06-06, 14:08
Kolektor ssacy AEBS proponuje i do tego jakas przepustnica ja miałem STR i bylem zadowolony 68mm,tłoki wymien i lepsze walki wsadz...
Kolektor wydechowy tez by sie przydał lepszy.
A najwiekszy efekt to wsadzic skrzynie z ITR..
No i wtryski moga sie wtedy przydac :D

Lord_ZED
07-06-06, 14:19
No ale jak on pisze żę wałki z itr dopierą będą zrobione. To znaczy że jeszcze ich niema w aucie. Więc jeszcze niewie jak to będzie chodziło. Może wystarczy ?? Jak nie to bym olał wałki z itr i odrazu szedł w cuś agresywniejszego. Coś Stage 2 bo te itr to praktycznie Stage 1 są.

Octane
07-06-06, 14:29
nom ale walki juz kupil :!:

Tomo
07-06-06, 16:39
co mozna sie dowiedziec z innego tematu hehe

przemo
07-06-06, 17:58
Wałki już są i narazie przy nich pozostane,Krystian a jak jest cena tego kolektora ssącego i przepustnicy o których wspomniałeś?

krystianITR
07-06-06, 21:56
http://www.aebsracing.com/products.pl?product=intake
a przepustnice to masz duzy wybor i ceny sa rozne...
A co z podniesieniem CR???

Octane
07-06-06, 22:17
na jebaju tansze sa

kosiniak
07-06-06, 22:17
kup ITB!!!

Lord_ZED
07-06-06, 23:52
kosiniak dobrze gada. ITB to już zabawka z najwyrzszej półki. Niektórzy mówią że itb na miasto się nie nadaje. Osobiście nie widziałem jeszcze auta z tym. Tyle co pare filmików widziałęm. I faktycznie fajnie SSIE i reakcja na gaz niesamowita. I przyrosty są spoko. Ale niewiem jak się to ma co do spalania w codziennej jeździe ?? Może ktoś wie ?? Bo jak ma zacząć palić 15/100 to ja bym podziękował (oczywiście w miejskim cyklu bez ostrego butowania ).
Zawsze możesz zapodać kompresor :wink: .

przemo
07-06-06, 23:56
A co z podniesieniem CR???
...a moge poprosić coś bliżej? :oops:
co do ITB to chyba jakiś duży koszt?

Tomo
08-06-06, 01:06
krystkowi chodzilo o podniesie stopnia sprezania - czyli dop. tloki

itb na miasto :roll:

panowie ogarnijcie sie troche :?

przemir
08-06-06, 08:24
ja to chyba bym wolal pytac kogos o porade kto mial z tym doczynienia jak np Izzy,Krystek,ITR,Kuki,Dominik/ a nie kogos kto widzial filmiki /bez urazy Lord/ bo mysle tu bardziej o sobie/dlatego staram sie jak najmniej pisac/
zawsze w tego typu topikach - wszystkim wlacza sie taka wyobraznia ze hohoho a jakos na zawodach nie widze tych modow
jak bym mial zdrowy motor to za nic bym go nie otwieral, nie zmienial tlokow itp bo dla mnie to juz wyzsza szkola jazdy a i tak ITB dal bym tylko wlasnie grzebiac w bebechach i napewno nie do walkow ITR czy stage 1 /jakiej firmy by nie byly/ bo to 2 rozne drogi!!a jak bym mial wiadro kasy to nie wiem czy bawil bym sie w dlubanie ciezkiego sedana z B16A2 na hardcore /ITB,whuj komprechy etc/- co innego do milego i sprawnego przemieszczania sie /walki ITR, przepustnica, dolot wylot strojenie ewent mody zeby zdrowo wystroic -czyli paliwo,lekka kombinacja ze skrzynia/
fakty - masz wiecej koni niz wiekszosc aut w klasie to po co szukac koni dalej - czas je madrze przeniesc na asfalt dopiero pozniej szukac ich wiecej chyba ze sie lubi cyferki z hamowni a takich tez nie brakuje

pozdr wszystkich

BRACIA
08-06-06, 10:46
Hmmmm , wszystko zalezy od finansow jakimi dusponujesz, domyslam sie ze kupujac walki od ITRa finanse nie sa za wielkie, zrob tak:
- zwieksz cisnienie na listwie(wtryskow nie musisz zmieniac)
- wydech w hondach to podstawa , kolektor + reszta wydechu
- strojenie (stroimy hondy lecz mieszkasz troche za daleko, skontaktuj sie z kukim) , hondata to fajna sprawa lecz sa tansze alternatywne metody a za roznice w cenie to mozesz sobie cos kupic(hmm roznica bedzie calkiem calkiem)
- przepustnica, zawsze cos da, moc nie bierze sie tylko z paliwa
- kolektor ssacy - patrz wyzej
Jezeli nie chcesz wszystkiego od razu to najpierw zajmij sie wydechem, efekt odczuwalny i gwarantowany. Uszczelka doprezajaca mile widziana w tym setupie.

Lord_ZED
08-06-06, 16:28
Właśnie dlatego się chciałem dopytać/dowiedzieć coś na temat ITB od kogoś co ma.
Osobiście wolałbym kolektor+przepustnice.
A stojenie faktycznie polecam Kukiego. Zrobi taniej i będzie dobrze. Sam u niego po modach będe stroił.

krystianITR
08-06-06, 20:45
Mam ITB i wolałbym tego nie miec do uzytku codziennego :D :mrgreen:

przemo
11-06-06, 10:42
Czy znacie kogoś kto sprzedaje kolektor ssący od ITR-a? (czy jak mam wałki z ITR-a 2000r. to dobrze by było,gdyby kolektor ssący był też z ITR-a 2000r?,czy rocznik nie gra w tym przyoadku roli?),patrzyłem gdzieś ile kosztuje nowy BLOX i cena to chyba 1200zł,tak?
no i szukałbym bym jeszcze przepustnicy,podobno seryjna VTi ma 60mm i niektórzy do takich modów nie polecają więcej jak 62 a max 64mm,bo zbyt duża może spowodować wręcz odwrotny efekt dop zamierzoego..a powiedzcie mi jakie są orientacyjne ceny już u nas w PL za różne przepustniuce (62-64mm)?
Teraz jeżeli chodzi o "mądre" przeniesienie tych kuniów na asfalt,Przemir czy mógłyś powiedzieć swoją koncepcje przy takich modach jakie będą u mnie?
Skrzynie jednak zostawiłbym seryjną,jest w 100%sprawna a na ITR-owską to już większy wydatek,sprzęgło kompletne jest od ITR-a,nie wiem czy opony 195/50/15 Toyo T1R dadzą sobie rade?

BurnOuT
11-06-06, 15:07
olej te kolektory dolotowe i przepustnice a zbieraj na skrzynie z ITR :!:

Będziesz miał:
-szpere (duże udogodnienie w szybkim skręcaniu)
-lepsze osiągi (krótsze przełożenie główne i lepiej dobrane przełożenia biegów)

Lub jeżeli nie masz gdzieś 3000-4000zl na skrzynie z ITR to kup samo przełożenie główne z ITR (koszt w USA chyba cos koło 400$). Tylko koszt montażu moze byc spory bo trzeba całą skrzynie rozbierać.

Ja osobiście zastanawiam sie nad zakupem skrzyni z ITR'a lub samym przełożeniem głównym. Uważam też że montaż wałków z ITRa + kółka + strojenie to pomyłka bo efekty stosunkowo mizerne (+15KM? :roll: i 0,3s na ćwiartke mniej) a koszta są :shock: . Ja bym wolał skrzynie z ITR'a niż wałki z ITR'a.

izzy_rajder
11-06-06, 17:45
Witka,

No więc tak. Moje zdanie na temat dłubania b16:
Jeżeli chcesz mieć szybsze od serii to zostaw tak jak masz bo jest git i kolektorem ssacym i przepustnica niewiele ugrasz w tym setupie.

Jeżeli natomist chcesz mieć bardziej szybkie b16, to potrzebujesz: ostrych, dobrych wałków, kutych tłoków (CR w przedziale 11-12) i kutych korb. Do tego głowice ruszyłbym delikatnie, tzn powiekszył kanały i dodał kąt na zaworach/gniazdach + wsadził oczywiście sprężynki podwójne i tytanowe talerzyki.

Potem potrzebne beda wieksze wtryski, moze pompa paliwa, dalej ładne strojonko z kreceniem do 9500. Jak bedzie jeszcze za wolno to ITB, no ale to juz extreme.
Równie istotna jest skrzynia, jak wspominali przedmówcy. Albo komplet z ITRa, albo do tej którą masz dokupic FD 5.1 i jakas szpere i tyle.

Czyli podsumowując albo zostawisz tak jak masz (po strojeniu) albo czeka cię inwestycja rzędu 10k PLN albo lepiej. Tylko w tym momencie zdajesz sobie sprawę że za tyle hajsu to juz mozesz sie pokusic o b18c6 itd, temat dłubania niestety się nigdy nie kończy.

pzdr

ARTX
11-06-06, 18:56
Lub jeżeli nie masz gdzieś 3000-4000zl na skrzynie z ITR to kup samo przełożenie główne z ITR (koszt w USA chyba cos koło 400$). Tylko koszt montażu moze byc spory bo trzeba całą skrzynie rozbierać.
ale jesli chcesz miec FD 4.785 (ITR) to musisz takze wsadzic LSD z s80 :D

przemo
11-06-06, 21:56
BurnOut koniów może nie dużo (napisałeś +15KM),ale za wałki,sprężynki i talerzyki zapłaciłem w sumie 1800zł,więc chyba cena wporządku,a skrzynia z B18C6 kosztuje ponad 3500zł,więc 2 razy tyle,poza tym uważam że dobrze dobrze wyregulowane i zestrojone wałki z ITR-a mogą dać dużo lepszy mom.obr.niż do tej pory jest,a to jest dla mnie najważniejsze...zobaczymy,to mój pierwszy projekt więc nie mam praktycznie żadnegoi doświadczenia.
Póki co jeżeli ktoś wie coś w kwestii ssącego z ITR-a i jakiejść dobrej przepustnicy to dajcie znać,będe bardzo wdzięczny.
...Na skrzynie z ITR-a będe musiał jeszcze troche poczekać,być może uda się ok.września :)

krystianITR
11-06-06, 22:05
Odpusc kolektor ssacy i przepustnice!! ,zostaw to na koniec swoich modyfikacji
Skrzynia 3500 tys ,ale odejmij ze swoja sprzedaz z b16...
A jak wałki wkladac to jak izzy powiedział duzo agresywniejsze...
Tylko potem robia sie koszta ze wsadził bys b18--->to najbardziel racjonalne rozwiazenie :D
B18c6 rulezz :mrgreen:
A jak chcesz toszke sie pobawic to wsadz konkretny wydech, ECU mugen ,JUN, wałki itr, sprezynki itr i wio.

BurnOuT
12-06-06, 21:09
BurnOut koniów może nie dużo (napisałeś +15KM),ale za wałki,sprężynki i talerzyki zapłaciłem w sumie 1800zł,więc chyba cena wporządku

Dolicz do tego jeszcze regulowane kółka rozrządu, strojenie i masz łącznie ponad 4000zł

ARTX
12-06-06, 21:29
za wałki,sprężynki i talerzyki zapłaciłem w sumie 1800zł,więc chyba cena wporządku
gdzie taka okazje wyrwales, ze sprezynki i talerzyki kupiles za 300zł :D
bo z tego co pamietam to rudzinski sprzedał Ci wałki za 1500pln :P

LIO
13-06-06, 22:00
Ja wiem czy to okazja ?
Tyle to raczej powinno kosztowac z racji, ze nie jest to zaden wypas towar

http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?p=205853#205853

elmer
13-06-06, 23:14
Moim zdaniem szkoda kasy na wałki od ITR (chyba, żeby je kupić za 500 PLN) - jeśli już zmieniać rozrząd to jakiś konkret aftermarketowy.

ARTX
13-06-06, 23:30
Moim zdaniem szkoda kasy na wałki od ITR (chyba, żeby je kupić za 500 PLN)
nie przesadzaj :D za wałki od ITRa warto dac ok. 1000pln wtedy to jest okazja :smile: ale jeszcze dochodza sprezynki i talerzyki :)

elmer
14-06-06, 00:30
Pewnie masz rację, na to na pewno trzeba patrzeć przez pryzmat oczekiwań - jeśli efekt powiedzmy tych 10HP Cie zadowala, to pewnie jest to dobry deal. Ale nadal jesteś w krainie stock valve train, 1500-2000 wydane, a przy następnych modach i tak te rzeczy wylecą. Jestem zdania, że jak już dłubać, to nie bawić się w półśrodki.