arturwwa
23-10-09, 13:49
jako, ze udalo mi sie przebrnac przez temat podswietlonych amberow postanowilem podzielic sie doswiadczeniem z wami. aby uzyskać pozadany efekt bedzie nam potrzebne:
- przełącznik hebelkowy - 3 zł?
- 10m kabla 1mm (lepiej jak ma zostac niz mialoby zabraknac) - około 15 zł
- wsuwki 6,3 mm męskie i żeńskie (po 12 z każdego rodzaju) - około 6 zł
- dwie oprawki dwuwłóknowe - około 45 zł
- dwie żarówki dwuwłóknowe (nie muszą być pomarańczowe, moga byc biale) - 6 zł
- izolacja
- kombinerki do cięcia kabelków
KILKA ZAŁOŻEŃ OGÓLNYCH:
1. wszystkie polączenia robimy na wsuwkach, ktore potem dokładnie izolujemy
2. kabelki które prowadzimy nie mogą byc zbyt luzne lub zbyt naprezone, mocujemy je plastikowymi opaskami zaciskowymi
3. pamietajcie, zeby wsuwki dobrze zaciskac na kablach, poniewaz kable lubia z nich wypasc w najmniej oczekiwanym momencie (podczas izolowania albo gdy juz konczymy robotę :))
DO ROBOTY!
1. aby wyjąc kierunkowskazy nalezy odkrecic srubke mocujaca ja z kloszem lampy
http://img35.imageshack.us/img35/7720/rubka.jpg (http://img35.imageshack.us/i/rubka.jpg/)
2. po wyjeciu obu kierunkowskazow odcinamy stare oprawki tak, zeby zostalo nam jak najwiecej kabelka (bedzie latwiej polaczyc) i laczymy z nowymi oprawkami.
czarny z wiazki - czarny w oprawce
czerwony z wiazki - zielony w oprawce
czerwone z oprawki zastawiamy na razie w spokoju.
z drugiej strony to samo
3. gdy mamy juz podlaczone same kierunkowskazy upewniamy sie, ze wszystko jest w porzadku (wlaczamy awaryjne i sprawdzamy czy mryga nam krotsze, czyli mocniejsze wlokno). jezeli tak jest bierzemy sie dalej do roboty.
- łaczymy kabelek czerwony z oprawki z kabelkiem, ktory kupilismy i ciagniemy go w miejsce zaznaczone na obrazku zielonym punktem (z drugiej strony to samo). kabel mozemy ladnie przymocowac do przedniego pasa tak, zeby nie walal nam sie po silniku i gdzies nie przycinal.
- w miejscu zaznaczonym na zielono laczymy dwa kabelki ktore wyprowadzilismy w jeden i przerzucamy go przez dziure ktora jest za akumulatorem do srodka kabiny. dziura ta jest przykryta przez gumowa zaslepke w ktorej mozemy zrobic mala dziurke zeby przelozyc przez nia nasz kabelek. miejsce przelozenia kabla do wnetrza zaznaczylem na zdjeciu.
ŁĄCZENIE KABLI
http://img18.imageshack.us/img18/7291/kabelki.jpg (http://img18.imageshack.us/i/kabelki.jpg/)
MIEJSCE PRZEŁOŻENIA DO WNĘTRZA
http://img188.imageshack.us/img188/6006/dziura2.jpg (http://img188.imageshack.us/i/dziura2.jpg/)
4. kiedy mamy juz kabel w srodku (powinien wyjsc za schowkiem) przeciagamy go ladnie pod stopami pasazera, za konsola srodkowa pod nogi kierowcy i ciagniemy w okolice deski rozdzielczej w miejsce, w ktorym chcemy miec przelacznik.
5. podlaczamy kabelki do przelacznika i montujemy go sobie gdzie nam sie podoba. zasilanie ciagniemy sobie z puszki bezpiecznikow, jest tam pare miejsc ktore idealnie sie do tego nadaja i pasuja do naszych wsuwek 6.3 mm. uziemienie podpinamy pod jakas srubke na budzie.
http://img142.imageshack.us/img142/8857/1013119.th.jpg (http://img142.imageshack.us/i/1013119.jpg/)
KABLE KTORE PRZECIAGNELISMY SPOD MASKI - ACC
ZASILANIE Z PUSZKI BEZPIECZNIKOW - POWER
UZIEMIENIE - GROUND
http://photos04.allegroimg.pl/photos/oryginal/777/20/45/777204562
6. ladnie ukladamy wszystkie kabelki, sprawdzamy wszsytkie izolowania, zakladamy klosze kierunkow i cieszymy sie takim oto efektem:
http://img18.imageshack.us/img18/2711/dsc00422og.jpg (http://img18.imageshack.us/i/dsc00422og.jpg/)
za pomoc i wytlumaczenie dziekuje koledze damiano87.
- przełącznik hebelkowy - 3 zł?
- 10m kabla 1mm (lepiej jak ma zostac niz mialoby zabraknac) - około 15 zł
- wsuwki 6,3 mm męskie i żeńskie (po 12 z każdego rodzaju) - około 6 zł
- dwie oprawki dwuwłóknowe - około 45 zł
- dwie żarówki dwuwłóknowe (nie muszą być pomarańczowe, moga byc biale) - 6 zł
- izolacja
- kombinerki do cięcia kabelków
KILKA ZAŁOŻEŃ OGÓLNYCH:
1. wszystkie polączenia robimy na wsuwkach, ktore potem dokładnie izolujemy
2. kabelki które prowadzimy nie mogą byc zbyt luzne lub zbyt naprezone, mocujemy je plastikowymi opaskami zaciskowymi
3. pamietajcie, zeby wsuwki dobrze zaciskac na kablach, poniewaz kable lubia z nich wypasc w najmniej oczekiwanym momencie (podczas izolowania albo gdy juz konczymy robotę :))
DO ROBOTY!
1. aby wyjąc kierunkowskazy nalezy odkrecic srubke mocujaca ja z kloszem lampy
http://img35.imageshack.us/img35/7720/rubka.jpg (http://img35.imageshack.us/i/rubka.jpg/)
2. po wyjeciu obu kierunkowskazow odcinamy stare oprawki tak, zeby zostalo nam jak najwiecej kabelka (bedzie latwiej polaczyc) i laczymy z nowymi oprawkami.
czarny z wiazki - czarny w oprawce
czerwony z wiazki - zielony w oprawce
czerwone z oprawki zastawiamy na razie w spokoju.
z drugiej strony to samo
3. gdy mamy juz podlaczone same kierunkowskazy upewniamy sie, ze wszystko jest w porzadku (wlaczamy awaryjne i sprawdzamy czy mryga nam krotsze, czyli mocniejsze wlokno). jezeli tak jest bierzemy sie dalej do roboty.
- łaczymy kabelek czerwony z oprawki z kabelkiem, ktory kupilismy i ciagniemy go w miejsce zaznaczone na obrazku zielonym punktem (z drugiej strony to samo). kabel mozemy ladnie przymocowac do przedniego pasa tak, zeby nie walal nam sie po silniku i gdzies nie przycinal.
- w miejscu zaznaczonym na zielono laczymy dwa kabelki ktore wyprowadzilismy w jeden i przerzucamy go przez dziure ktora jest za akumulatorem do srodka kabiny. dziura ta jest przykryta przez gumowa zaslepke w ktorej mozemy zrobic mala dziurke zeby przelozyc przez nia nasz kabelek. miejsce przelozenia kabla do wnetrza zaznaczylem na zdjeciu.
ŁĄCZENIE KABLI
http://img18.imageshack.us/img18/7291/kabelki.jpg (http://img18.imageshack.us/i/kabelki.jpg/)
MIEJSCE PRZEŁOŻENIA DO WNĘTRZA
http://img188.imageshack.us/img188/6006/dziura2.jpg (http://img188.imageshack.us/i/dziura2.jpg/)
4. kiedy mamy juz kabel w srodku (powinien wyjsc za schowkiem) przeciagamy go ladnie pod stopami pasazera, za konsola srodkowa pod nogi kierowcy i ciagniemy w okolice deski rozdzielczej w miejsce, w ktorym chcemy miec przelacznik.
5. podlaczamy kabelki do przelacznika i montujemy go sobie gdzie nam sie podoba. zasilanie ciagniemy sobie z puszki bezpiecznikow, jest tam pare miejsc ktore idealnie sie do tego nadaja i pasuja do naszych wsuwek 6.3 mm. uziemienie podpinamy pod jakas srubke na budzie.
http://img142.imageshack.us/img142/8857/1013119.th.jpg (http://img142.imageshack.us/i/1013119.jpg/)
KABLE KTORE PRZECIAGNELISMY SPOD MASKI - ACC
ZASILANIE Z PUSZKI BEZPIECZNIKOW - POWER
UZIEMIENIE - GROUND
http://photos04.allegroimg.pl/photos/oryginal/777/20/45/777204562
6. ladnie ukladamy wszystkie kabelki, sprawdzamy wszsytkie izolowania, zakladamy klosze kierunkow i cieszymy sie takim oto efektem:
http://img18.imageshack.us/img18/2711/dsc00422og.jpg (http://img18.imageshack.us/i/dsc00422og.jpg/)
za pomoc i wytlumaczenie dziekuje koledze damiano87.