PDA

Zobacz pełną wersję : Podświetlone ambery - tutorial



arturwwa
23-10-09, 13:49
jako, ze udalo mi sie przebrnac przez temat podswietlonych amberow postanowilem podzielic sie doswiadczeniem z wami. aby uzyskać pozadany efekt bedzie nam potrzebne:

- przełącznik hebelkowy - 3 zł?
- 10m kabla 1mm (lepiej jak ma zostac niz mialoby zabraknac) - około 15 zł
- wsuwki 6,3 mm męskie i żeńskie (po 12 z każdego rodzaju) - około 6 zł
- dwie oprawki dwuwłóknowe - około 45 zł
- dwie żarówki dwuwłóknowe (nie muszą być pomarańczowe, moga byc biale) - 6 zł
- izolacja
- kombinerki do cięcia kabelków

KILKA ZAŁOŻEŃ OGÓLNYCH:
1. wszystkie polączenia robimy na wsuwkach, ktore potem dokładnie izolujemy
2. kabelki które prowadzimy nie mogą byc zbyt luzne lub zbyt naprezone, mocujemy je plastikowymi opaskami zaciskowymi
3. pamietajcie, zeby wsuwki dobrze zaciskac na kablach, poniewaz kable lubia z nich wypasc w najmniej oczekiwanym momencie (podczas izolowania albo gdy juz konczymy robotę :))

DO ROBOTY!
1. aby wyjąc kierunkowskazy nalezy odkrecic srubke mocujaca ja z kloszem lampy

http://img35.imageshack.us/img35/7720/rubka.jpg (http://img35.imageshack.us/i/rubka.jpg/)

2. po wyjeciu obu kierunkowskazow odcinamy stare oprawki tak, zeby zostalo nam jak najwiecej kabelka (bedzie latwiej polaczyc) i laczymy z nowymi oprawkami.

czarny z wiazki - czarny w oprawce
czerwony z wiazki - zielony w oprawce

czerwone z oprawki zastawiamy na razie w spokoju.

z drugiej strony to samo

3. gdy mamy juz podlaczone same kierunkowskazy upewniamy sie, ze wszystko jest w porzadku (wlaczamy awaryjne i sprawdzamy czy mryga nam krotsze, czyli mocniejsze wlokno). jezeli tak jest bierzemy sie dalej do roboty.

- łaczymy kabelek czerwony z oprawki z kabelkiem, ktory kupilismy i ciagniemy go w miejsce zaznaczone na obrazku zielonym punktem (z drugiej strony to samo). kabel mozemy ladnie przymocowac do przedniego pasa tak, zeby nie walal nam sie po silniku i gdzies nie przycinal.

- w miejscu zaznaczonym na zielono laczymy dwa kabelki ktore wyprowadzilismy w jeden i przerzucamy go przez dziure ktora jest za akumulatorem do srodka kabiny. dziura ta jest przykryta przez gumowa zaslepke w ktorej mozemy zrobic mala dziurke zeby przelozyc przez nia nasz kabelek. miejsce przelozenia kabla do wnetrza zaznaczylem na zdjeciu.

ŁĄCZENIE KABLI
http://img18.imageshack.us/img18/7291/kabelki.jpg (http://img18.imageshack.us/i/kabelki.jpg/)

MIEJSCE PRZEŁOŻENIA DO WNĘTRZA
http://img188.imageshack.us/img188/6006/dziura2.jpg (http://img188.imageshack.us/i/dziura2.jpg/)

4. kiedy mamy juz kabel w srodku (powinien wyjsc za schowkiem) przeciagamy go ladnie pod stopami pasazera, za konsola srodkowa pod nogi kierowcy i ciagniemy w okolice deski rozdzielczej w miejsce, w ktorym chcemy miec przelacznik.

5. podlaczamy kabelki do przelacznika i montujemy go sobie gdzie nam sie podoba. zasilanie ciagniemy sobie z puszki bezpiecznikow, jest tam pare miejsc ktore idealnie sie do tego nadaja i pasuja do naszych wsuwek 6.3 mm. uziemienie podpinamy pod jakas srubke na budzie.

http://img142.imageshack.us/img142/8857/1013119.th.jpg (http://img142.imageshack.us/i/1013119.jpg/)

KABLE KTORE PRZECIAGNELISMY SPOD MASKI - ACC
ZASILANIE Z PUSZKI BEZPIECZNIKOW - POWER
UZIEMIENIE - GROUND

http://photos04.allegroimg.pl/photos/oryginal/777/20/45/777204562

6. ladnie ukladamy wszystkie kabelki, sprawdzamy wszsytkie izolowania, zakladamy klosze kierunkow i cieszymy sie takim oto efektem:

http://img18.imageshack.us/img18/2711/dsc00422og.jpg (http://img18.imageshack.us/i/dsc00422og.jpg/)

za pomoc i wytlumaczenie dziekuje koledze damiano87.

damiano87
23-10-09, 19:24
bardzo ladnie kolego :D moje rady nie poszly w las :p

arturwwa
23-10-09, 19:31
mam tylko jeden problem: przelacznik mi sie nie swieci, a powinien, bo jak go podlaczalem do baterii to sie ladnie palil. uziemienie podlaczylem miedzy srubke/blaszke trzymajaca zegary.

djibiza
24-10-09, 00:50
jeśli się nie mylę to tam nie ma masy :D te blaszki od zegarów są dalej przykręcone do jakiegoś plastiku bodajże. :)

arturwwa
24-10-09, 00:51
czyli pociagnac gdzies dalej pod bude. dzieki, sprobuje :)

matik
23-01-10, 14:04
troche to skomplikowane. ja robilem sam po swojemu i kabelek z nowej oprawki ktory pali 5W podlaczylem pod pradowy kabel swiateł pozycyjnych:). i gdy zapalam pozycyjne zapalaja mi sie rowniez kierunkowskazy

damiano87
23-01-10, 15:22
tez tak mialem az mnie nie skontrolowali :P i nawet tlumaczenia ze to wersja usa i tak juz ma od nowosci nic nie daly :P

Chipsy2
23-01-10, 22:49
Najlepszym wyjściem z całej sytuacji są dwa przekaźniki kawałek przełącznika i po sprawie. Będę się za to zabierał jak się tylko ociepli. I w jednej pozycji przełącznika będzie pozycja pod amberem w drugiej pod fabryczna pozycją.

bart90
28-01-10, 14:00
a co jeśli chodzi o kontrolę drogową? bo sam mam ochote zrobić tego moda ale boje się właśnie o policje

molekss
28-01-10, 16:28
a co jeśli chodzi o kontrolę drogową? bo sam mam ochote zrobić tego moda ale boje się właśnie o policje

możesz mieć problemy podczas takiej kontroli - zależy na kogo trafisz. u nas podświetlenie kierunków jest niedozwolone a tłumaczenie, że to wersja z USA nie zawsze pomoże.


tez tak mialem az mnie nie skontrolowali :P i nawet tlumaczenia ze to wersja usa i tak juz ma od nowosci nic nie daly :P

G.R.E.G
28-01-10, 23:23
zawsze można zagrać głupa i nie wiedzieć o co chodzi jak glina powie ci że kierunki się palą.Poudajesz trochę że niby grzebiesz przy kostkach kierunków i w środku a w międzyczasie wyłączysz tym pstryczkiem i gotowe, a powiesz że być może jakieś zwarcie było i po sprawie.Ja tak będe robił ;)

Tylko gorzej będzie jak trafisz drugi raz na tych samych policemanów przy następnej kontroli :D

JulekCIVIC
29-01-10, 08:43
a co powiesz o ksenonach? ze jak sie przyczepia to zarowki zmienisz? a nie mozna tak, bo jak juz widza i sie czepiaja to dowod zabieraja a ty se mozesz wtedy nawet swieczki wstawic...

widzisz paly wylaczasz ambery i po sprawie :)

Chipsy2
29-01-10, 09:24
Jest tak że jeśli w trakcie kontroli usuniesz usterkę to nie powinni zabrać ci dowodu.

thompson17
30-01-10, 15:28
Niby tak jest jak napisałeś Chipsy2, ale już nie przesadzajmy...:) nie jest aż tak źle pod tym względem, ja mam na stałe ambery bez włącznika i milicja sie nie czepia;)
swoją drogą ostatnio przyszło mi do głowy (nie wiem czy dobry to pomysł), żeby podświetlić kierunkowskazy w błotniku, co o tym sądzicie? zaznaczam że to tylko taki pomysł czysto innowacyjny:D

Chipsy2
30-01-10, 21:36
Kiszka bo ciężko będzie znaleźć żarówkę w podwójnym włóknie a kombinować z opornikami ja wiem

thompson17
31-01-10, 12:40
a gdyby przyjąć je za obrysówki?:D
i żeby wogóle nie migały?:) volvo np tak mają w serii:)

JulekCIVIC
31-01-10, 13:28
toc mozna przekazniki zastosowac:) albo dolozyc jakas diode czy cos i bedzie swicilo a kierunek sie sam dolaczy :) jest wiele kombinacji, ale jak juz caly przod bedzie to i z tylu by sie przydaly:) ale do tego to najlepiej oem USDM :D

thompson17
31-01-10, 15:49
no właśnie apropo usdm, to zabieram sie do przeróbki tyłu na usdm i zabrać sie nie moge, tak poszukuje powoli lampy wewnetrznej od anglika i nie moge znaleść:D ale bede musiał sie za to zabrać może w przyszły weekend, a Julek nie orientujesz sie gdzie za rozsądne pieniądze taką lampe można wyrwać w okolicy?:)

JulekCIVIC
31-01-10, 23:44
a na kiego grzyba ci ta lampa? wyciagaj odblask z lewej i do prawej doloz zarowke chyba wyszscy w okolicy tak maja:D a te zewnetrzne do piekarnika i wiesz co dalje:D

Damianek_90
06-02-10, 11:15
ja u siebie zrobiłem to troszeczke inaczej :) równierz 2 oprawki dwuwłóknowe, 2 żarówki dwówłóknowe białe itp :P

ja się podpinałem pod oryginalną instalacje do postojówek i kierunkowskazów :) do masy oprawki dwuwłóknowej podłączyłem masę z postojówki i kierunku :) pod słabsze włókno postojówkę a pod mocniejsze kierunek :) i jest cacy a nie było żadnej kombinacji :) efekt jest super wygląda naprawde profi :) każdy by sobie poradził z tą metodą jestem tego pewien :D

Chipsy2
06-02-10, 12:06
Dokładnie tak samo mam u siebie ale będę przerabiał to na przekaźniki żeby w razie draki przepiąć pozycję w oryginał :)

Tyliq
10-03-10, 18:32
Chciałbym u siebie również zrobić obrysówki amberowe - zapalające się wraz z włączeniem świateł pozycyjnych przód - W5W.

Mam tylko jeden problem / pytanie: orientuje się ktoś jak je zrobić zapalające się wraz ze światłami pozycyjnymi przy czym będą one na włącznik/wyłącznik w środku auta że w każdej chwili będe mógł je wyłączyć prowadząc auto?

Konkretnie chodzi mi pod który kabelek musiałbym się podpiąć przełącznikiem który poprowadze do wnętrza? Nie przypadkiem do kabelków które łączą słabsze włókno kierunka z kabelkami prądu obu żarówek pozycyjnych przód W5W??

Będe wdzięczny za pomoc bo elektrykiem nie jestem :)

JulekCIVIC
10-03-10, 23:10
jest wszystko wczesniej opisane dosc jasno...
chyba ze nie rozumie pytanie w czym problem...

Tyliq
10-03-10, 23:25
Owszem, jest wcześniej opisane :) ..ale w pierwszej metodzie - bez przełącznika, a w drugiej metodzie za to z przełącznikiem jak sam autor tematu napisał i zastosował u siebie w Hance ( z którym już na żywo rozmawiałem nie raz i wiem jak to u niego działa ;) ) w której ambery-obrysówki niestety są jak by to powiedzieć niezależne od świateł pozycyjnych i działają tylko wtedy jak się włączy przełącznik - nie wiem jak to łopatologicznie napisać/wytłumaczyć o co w tej metodzie chodzi :D

arturwwa
11-03-10, 01:13
metoda jest taka. robisz tak samo jak to opisalem, ale zasilania nie ciagniesz z puszki bezpiecznikow (gdzie zasilanie podawane jest stale), tylko ze swiatel pozycyjnych (gdzie zasilanie podawane jest przy ich wlaczeniu) i dodatkowo montujesz przelacznik. prosta sprawa :) efekt -> ambery beda zalezne od swiatel, ale ty tez bedziesz mogl je kontrolowac.

Tyliq
11-03-10, 10:20
metoda jest taka. robisz tak samo jak to opisalem, ale zasilania nie ciagniesz z puszki bezpiecznikow (gdzie zasilanie podawane jest stale), tylko ze swiatel pozycyjnych (gdzie zasilanie podawane jest przy ich wlaczeniu) i dodatkowo montujesz przelacznik. prosta sprawa :) efekt -> ambery beda zalezne od swiatel, ale ty tez bedziesz mogl je kontrolowac.

dobra ziomek, słuchaj założe cleary z amberami przed kwietniem (mam nadzieje :D) to telefon i robim to razem :) ..bo ja w tych kablach się naprawde gubie i cały czas mam przeczucie że przez ten przełącznik będzie coś źle chodzić - jak podepne się bezpośrednio do tego kabelka co poprowadzę od słabszego włókna oprawki dwu-włóknowej ambera do + pozycji przód... :rolleyes: ehh

dzisiaj na spocie ECC jeszcze Cię pomęcze za tą farbkę.. :D

arturwwa
11-03-10, 10:32
wez kartke i dlugopis to ci to wszystko rozrysuje i wytlumacze ok? tylko nie zapomnij! btw jest juz cieplo i spokojnie mozna lampy zmieniac ;>