PDA

Zobacz pełną wersję : problem z chłodzeniem



roman1961
22-10-09, 23:07
Witam,od trzech dni mam problem z chłodzeniem(wyrzuca płyn do naczynka na nagrzanym silniku w ilości ok1L na trzy dni),było też tak że nie było ciepłego nawiewu,po uzupełnieniu płynu powróciło,oleju nie przybywa to chyba uszczelka jest cała,płyn w chłodnicy krąży to chyba pompa wody jest ok.Czyżby termostat się nie otwierał,to chyba nie było by ciepłego nawiewu,ale jest.Gdzie może tkwić problem.A tak przy okazji zna ktoś linka gdzie można pobrać książkę obsługi lub sam naprawiam HONDA CIVIC 1990 1.5 16V.Z góry wielkie dzięki.

Nemereth
22-10-09, 23:16
Siemka Romek ;)

borykam sie z tym problemem od jakiegos czasu i jeszcze go nie rozwiazalem bo albo brak czasu na rozebranie albo brak kasy :P

ogrzewania nie bedziesz mial w momencie kiedy nie masz plynu w ukladzie chlodzenia bo nagrzewnica odbiera cieplo z przewodu wlasnie z plynem chlodniczym.

Powiem tak, mam wymieniony termostat, korek chlodnicy i oleju ani nie przybywa ani nie ubywa. Kompresja na garach idealna, cisnienie trzyma.

mozliwosci sa rozne, ja widze 3:

chlodnica
pompa
glowica

no ewentualnie 4 jesli wydzielic przewody ukladu chlodzenia z chlodnicy.

chlodnica... moze cos walnelo i przy cisnieniu Ci wywala. Dlaczego? hmm masz cisnienie i obroty, jedziesz i Ci wgania powietrze jakims cudem.... <marzyciel>

przewody... moze kotek sie pobawil i na rozgrzanym ukladzie dziurka sie powieksza a cisnienei wywala... odpada bo idzie do zbiorniczka

uszczelka glowicy.... mozliwe ale kosztowne tylko dlaczego nie wywala oleju?

pompa wody... hmm moze a moze nie. Ciezko cos wykminic... moze zasysa lewe powietrze i dalej wygania plyn cisnieniem ?


To tyle z moich pomyslow.


Aha... prawdopodobnie strata plynu z ukladu bedzie rozna, nie ma znaczenia ile dni tylko ile jezdziles i na jakich obrotach, jestem prawie pewien ze po chwili na duzych obrotach bedziesz mial to samo co spokojnie jezdzac przez te 3 dni. mysle ze Ci wywalilo jednego dnia tylko nie zwracales uwagi na to i jezdziles dalej :P

ogrzewanie na full i jedziesz. Jak Ci sie grzeje a nie staniesz w srodku korku czy gdzies gdzie nie powinienes wlacz ogrzewanie do srodka na full, wrzuc jalowy bieg i sproboj go wyczuc na jalowym biegu, przegazuj i pusc i powtorz to az pomoze. Ja to sprawdzilem, swieza dawka zimnego powietrza i przeczyszczenie drogi spalinom pomagalo do momentu az moglem zjechac ostudzic i uzupelnic braki :)

roman1961
23-10-09, 07:39
Dzisiaj zauważyłem po przejechaniu 10km mocne parowanie z rury wydechowej czego nie było jak ruszałem na zimnym silniku.Tak sobie kombinuję czy nie walnęła uszczelka pod głowicą,ale na kanale wydechu,ale czy wtedy by też wywalało by płyn do zbiorniczka wyrównawczego? czy szło by w wydech.Dodam że wentylator połączony jest na krótko.

skolopendra
24-10-09, 18:21
.Czyżby termostat się nie otwierał

może nie otwierać ,wymień albo pożycz od kogoś

elmer2
25-10-09, 19:25
Biały dymek z rury leciał CI pewnie bo było chłodne w ten dzień niz w inne. W spalinach auta, gdzie nawet nie ma katalizatora, znajduje sie także parawodna.

Żeby sprawdzic termostat:
- wyciagasz go z auta. Potem zabierasz go i gotujesz go z wodą i wedle manuala ma Ci przy odpowiedneij temp odpowiednio sie przestawić.
- drugio sposob to sprawdz czy (a pewnie tak jest) masz gorącą chłodnice na rozgrzanym silniku w całej jej powierzchni.