PDA

Zobacz pełną wersję : FOTOinstrukcja - SWAP - Elektryczne szyby tylne



MikeFoto
20-10-09, 20:55
Instrukcja w PDFie: https://www.dropbox.com/s/qrfjrdtdkab196g/SWAP%20Tylnych%20szyb%20Civic%205D%20MA%20MB%20MC. pdf?dl=0

Instalacja elektrycznych silników szyb w tylnych drzwiach.

Potrzebne części:
- elektryczny sterowanie szyb - silnik wraz z prowadnicą,
- wiązka elektryczna z wnętrza drzwi,
- klamki wraz z przyciskami sterowania,
- podłokietnik ze sterowaniem tylnych szyb,
- przycisk sterowania pasażera z przodu, z tunelu w którym nie było podłokietnika (ten stary)
- 3x po 5m przewodu - przekrój 0.5mm - 1,5mm - trzy różne kolory,
- taśma izolacyjna,
- mały płaski śrubokręt (do rozbierania wtyczek)
- lutownica, cyna,
- śrubokręt krzyżakowy,
- małe kombinerki do zarabiania końcówek szybkozłączek
- ostry nożyk lub narzędzie do ściągania izolacji przewodów,
- szybko-złączki (5 szt męskich, 5 szt żeńskich)

Słowem wstępu:
Trudność całej operacji ocenił bym na 3 (w 5-cio stopniowej skali), jeśli każdy ma prawą i lewą rękę, trochę oleju w głowie to sobie z pewnością poradzi. Pominąłem oczywiste rzeczy, jak zlutowanie przewodów i dokładne owinięcie ich taśmą izolacyjną.

1. Podłokietnik wymontowujemy i zabieramy do domciu. Odkręcamy plastikowy element w którym są zainstalowane przyciski sterowania szyb. Po 3 śrubki krzyżakowe na stronę.
http://img25.imageshack.us/img25/5646/20071210dsci3280.jpg

2. Przy użyciu małego płaskiego śrubokręta rozbieramy wtyczkę i usuwamy miedziane końcówki, przy okazji ściągamy izolację i przygotujemy do połączenia.
http://img188.imageshack.us/img188/5079/20071210dsci3286.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/3081/20071210dsci3287.jpg

3. Przycisk, który wcześniej był podłączony gdy nie było podłokietnika przygotowujemy nieco inaczej. Jako, że potrzeba nam z niego właśnie kostkę - odlutowałem przewody od przełącznika.
http://img36.imageshack.us/img36/842/20071210dsci3283.jpg

4. Odrobina kabelkologii:
a) Instalacja bez elektrycznych szyb tylnych wygląda następująco:
http://img193.imageshack.us/img193/7967/beztylu.png

Do opisanego wcześniej w punkcie 3. przycisku przychodzą 4 przewody w kolorach:
BLU/YEL - niebisko-żółty - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z przodu
BLU/GRN - niebisko-zielony - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z przodu
BLU/BLK - niebiesko-czarny - zasilanie +12V
BLK - czarny - masa

b) W przypadku gdy instalacja posiada elektryczne sterowanie tylnych szyb, instalacja wygląda następująco:
http://img99.imageshack.us/img99/83/elektryka.png

Zatem do opisanego w podpunkcie a) przycisku dochodzą jeszcze:

YEL - żółty - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z tyłu
YEL/GRN - żółto-zielony - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z tyłu
YEL/BLK - żółto-czarny - zasilanie +12V
WHT - biały - masa

oraz

GRN - zielony - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z tyłu
GRN/YEL - zielono-żółty - sterowanie silnikiem elektrycznej szyby w drzwiach pasażera z tyłu
GRN/BLK - zielono-czarny - zasilanie +12V
WHT - biały - masa

5. Czas na zabawę kabelkami:
a) łączymy ze sobą wszystkie wychodzące z przycisków w kolorach BLU/BLK, YEL/BLK, GRN/BLK - połączone przewody łączymy z przewodem kostki ze starego przycisku - łączymy z przewodem BLU/BLK, dodatkowo podłączamy jedną szybkozłączkę

http://img12.imageshack.us/img12/2958/20071210dsci3288.jpg

b) wszystkie białe kable łączymy razem
c) czarny kabel od przełącznika głównego - podłączamy do czarnego kabla z kostki starego przycisku
d) kable BLU/YEL oraz BLU/GRN z kostki starego przycisk łączymy z tymi samymi kolorami przewodów z jednego z przełączników. Wygląda to mniej więcej tak

http://img27.imageshack.us/img27/7829/20071210dsci3289.jpg

e) kable GRN/YEL, GRN oraz YEL/GRN, YEL zaprawiamy szybkozłączkami. Umożliwi nam to łatwe wymontowanie podłokietnika w razie czego.
f) 5 metrowe przewody tniemy na 2,5m kawałki. Na każdą stronę L/P potrzebujemy po 3 kable - 2,5m każdy
g) końcówki zaprawiamy szybkozłączkami i podpinamy do wcześniej przygotowanych złączek (patrz punkty a) oraz e)

6. W samochodzie otwieramy tylną kanapę. Przekładamy kable pod wykładziną między siedzeniami pasażerów. Nie trzeba wymontowywać kanapy, trochę się z tym namęczyłem, pomagałem kawałkiem drutu. Przełożone kabelki przeciągnąłem w stronę słupków między drzwiami.

7. Zdejmujemy plastikową osłonę słupka gdzie mieści się zwijak pasa bezpieczeństwa.
http://img27.imageshack.us/img27/7798/20071210dsci3293.jpg

Będziemy mieli łatwy dostęp do miejsca gdzie wychodzą kable z drzwi pasażerów z tyłu. Czyli tutaj:
http://img23.imageshack.us/img23/134/20071210dsci3294.jpg

Poprowadzone tam przewody - są od centralnego zamka, przepychamy przewody przez otwór, uprzednio zdejmując gumową osłonę przy drzwiach pasażera. Można sobie pomóc przekładając jeden a następnie "okleić" taśmą pozostałe przewody i wyciągnąć razem z pierwszym przewodem.

Otrzymujemy następujący rezultat:
http://img36.imageshack.us/img36/546/20071210dsci3300.jpg

8. Zdejmujemy boczek drzwi. Sposób zdejmowania boczka, wymontowania klamki oraz korbki ilustruje poniższy obraz:

http://img23.imageshack.us/img23/8976/boczek.png

Otrzymujemy:
http://img4.imageshack.us/img4/6492/20071210dsci3292.jpg

9.Przekładamy kable do drzwi. Ja zrobiłem to w następujący sposób. Plastikowa osłona posiada niewieli otwór w górnej części. Torując sobie drogę śrubokrętem, wsunąłem przewody w odpowiedni otwór. Spokojnie się tam zmieszczą:

Widok od strony drzwi:
http://img36.imageshack.us/img36/9655/20071210dsci3301.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/6044/20071210dsci3307.jpg

Widok od strony wnętrza drzwi:
http://img36.imageshack.us/img36/5311/20071210dsci3304.jpg

10. Opuszczamy szybę do ok 1/4 wysokości by mieć dostęp do śrub mocujących szybę do prowadnicy.
Szybę doklejamy do drzwi taśmą (dzięki tomson1192 dobry pomysł)

http://img99.imageshack.us/img99/5868/20071210dsci3308.jpg

11. Odkręcamy śruby mocujące szybę do prowadnicy:
http://img193.imageshack.us/img193/3243/20071210dsci3309.jpg
http://img188.imageshack.us/img188/1115/20071210dsci3310.jpg

12. Odkręcamy 6 śrub mocujących podnośnik:
http://img4.imageshack.us/img4/5695/20071210dsci3311.jpg
http://img25.imageshack.us/img25/4805/20071210dsci3312.jpg

I wyjmujemy ostrożnie podnośnik przez największy otwór technologiczny w drzwiach.

13. Z wiązki elektrycznych szyb , w drzwi, wycinamy jedynie tą część która będzie potrzebna do podłączenia - czyli odcinamy kable GRN/YEL, GRN, GRN/BLK i podłączamy zgodnie ze schematem z punktu 4 b) do przeprowadzonych wcześniej kabli do drzwi.

14. Instalujemy elektryczny podnośnik w następujący sposób. Najpierw przykręcamy szybę do prowadnicy a następnie staramy się umiejscowić silnik w odpowiedni sposób. Jeśli będą jakieś problemy można podłączyć silniczek i załączając na krótko przykręcić tam gdzie powinien być.

15. Testujemy kilkukrotnie zamykanie/otwieranie, sprawdzamy czy szyba do końca dochodzi i dobrze się wykłada. Warto przesmarować prowadnice. Jeśli wszystko jest OK - skręcamy na gotowo. Montujemy boczek i wszystkie plastiki w odwrotnej kolejności.

16. Cieszymy się elektrycznymi szybami z tyłu:
http://img99.imageshack.us/img99/5048/20071210dsci3315.jpg

PS. Kilka osób pytało już mnie co z otworem po korbce. Rozwiązania jeszcze nie mam. Pracuję nad tym - myślałem o jakimś elemencie z oferty firmy Romix.pl . Jeśli ktoś ma jakiś dobre rozwiązanie - bardzo proszę o info.

Zagadka:
Kto mi odpowie, do czego służy ten czarny element w boczku:
http://img193.imageshack.us/img193/7268/20071210dsci3313.jpg
http://img243.imageshack.us/img243/8621/20071210dsci3314.jpg

Jak zawsze, czekam na pytania, sugestie, komentarze...

Pozdrawiam
Mike

loyek5
20-10-09, 21:04
Super fotorelacja!! Na pewno się przyda. Ten czarny element nie jest zaślepką w foli na drzwiach? Tak serio to nie mam zielonego pojęcia.
pozdrawiam!

camaro17
20-10-09, 22:23
MikeFoto super opis, tego mi brakowało, na wiosnę też będę dorabiał sobie tylną elektrykę do swego R400 i na pewno skorzystam z twego opisu

raq22100
24-10-09, 21:04
No i niech to idzie do tekstów... Zaraz sie zagubi gdzieś w tym dziale. Super wyjaśnione ;) Ze schematu widzę że tym włącnzikiem włączamy mase do przycisków w podłokietniku, czyli kiedy nie jest w pozycji ON to działa tylko sterowanie szyby kierowcy i szyb z tyłu z boczków? A sterowanie syzby psazera jets wyłaczone? Z pytań to tyle. Najbardziej to mnei ejszcze drażnią właśnie te dziury po korbce....

pzdr,

Cloud
24-10-09, 23:13
zawsze się mówi że "dla potomnych". no to ja powiem że niedługo się za to zabieram i jestem jednym z tych potomnych , tak więc wielkie dzięki Mike ;)

qba1983
24-10-09, 23:27
super opis. a ten czarny element jest pomocny przy zderzeniu bocznym;)

MikeFoto
25-10-09, 01:38
Ze schematu widzę że tym włącnzikiem włączamy mase do przycisków w podłokietniku, czyli kiedy nie jest w pozycji ON to działa tylko sterowanie szyby kierowcy i szyb z tyłu z boczków? A sterowanie syzby psazera jets wyłaczone?

Tak, przycisk wyłącza masę dla wszystkich przycisków w podłokietniku - czyli tylnych oraz pasażera z przodu. Niema jednak przeszkód by zrobić tak by przycisk pasażera działał zawsze. Wystarczy biały kabel od przycisku pasażera połączyć z czarnym w kostce. Masa będzie "szła" bezpośrednio - z pominięciem przełącznika.


a ten czarny element jest pomocny przy zderzeniu bocznym;)

Dokładne - sprawdzałem w manualu :D! Zastanawiam się tylko w jaki magiczny sposób ten kawałek plastiku miałby pomóc w zderzeniu bocznym...

suchy2004
28-11-09, 23:10
Mike ja mam, dość ważne nie wiem czy tylko dla mnie, ale i być może dla innych pytanie.
Jak podłączyć sie pod skrzynkę bezpieczników?:confused: Próbowałem zamontować dziś szyby z przodu i do jasnej ciasnej, nie wiem jak wpiąć w nią kable? Mógłbyś mi to naświetlić?
Potrafisz dokładnie opisywać to co robisz :D Więc wiem że Ciebie na pewno zrozumiem.
Pozdrawiam
Kamil

MikeFoto
28-11-09, 23:40
Mike ja mam, dość ważne nie wiem czy tylko dla mnie, ale i być może dla innych pytanie.
Jak podłączyć sie pod skrzynkę bezpieczników?:confused: Próbowałem zamontować dziś szyby z przodu i do jasnej ciasnej, nie wiem jak wpiąć w nią kable? Mógłbyś mi to naświetlić?
Potrafisz dokładnie opisywać to co robisz :D Więc wiem że Ciebie na pewno zrozumiem.
Pozdrawiam
Kamil

Pierwsza sprawa, to zachodzę w głowę, bo byłem święcie przekonany, że wszystkie poliftowe 5D miały seryjnie szyby elektryczne przednie.

Ale do rzeczy. W manualu taki schemacik pokazuje podłączenie szyb.

http://img41.imageshack.us/img41/7383/szybyf.jpg

Masz kompletny swap? Z przekaźnikiem?

suchy2004
29-11-09, 17:00
Nie wszystkie polifty. Widocznie ktoś nie potrzebował, za to potrzebował klimy i chwała mu za to :D
Mam kompletny "swap". Co do schematu znam go na pamięć, bardziej chodzi mi o fizyczne podłączenie pod puchę bezpieczników, czyli gdzie kabel dociągnąć, od której mańki go podpiąć itp.

jakub005
19-11-11, 11:31
Wiem, że trochę czasu minęło, ale może ktoś już znalazł rozwiązanie. Mam zamiar wykonać dzisiaj swap elektrycznych szyb- tył. Mam już cały komplet do tego potrzebny, a zastanawiam się, czym zaślepić dziurę po korbce? Znaleźliście jakieś rozwiązanie?

bialy06
19-11-11, 15:01
Kupić boczek z wersji z el. szybami ;p

braun
19-11-11, 19:42
Wiem, że trochę czasu minęło, ale może ktoś już znalazł rozwiązanie. Mam zamiar wykonać dzisiaj swap elektrycznych szyb- tył. Mam już cały komplet do tego potrzebny, a zastanawiam się, czym zaślepić dziurę po korbce? Znaleźliście jakieś rozwiązanie?

Ja to trochę rzeźbiłem - użyłem plastikowych zaślepek do puszek elektrycznych w ścianach (mają takie wystające "wąsy" i są bardzo tanie) odpowiednio przyciętych ze średnicy i oklejonych materiałem (w moim przypadku dermą).

sucharek
22-11-11, 08:47
ja zostawilem ta chromowana obwodke po korbce i wsadzilem w to kawalek okraglego platiku z pokretla fotela :)

lookaty
16-05-14, 22:47
..

rafik54321
28-05-15, 10:59
Nie wiem czy tam wejdzie, ale może jakiś głośnik audio?

Alanos77
19-11-15, 19:50
hej ma ktoś w zapasie kopie fotek z tego poradnika bo te w poradniku fotki wygasły,proszę o pomoc bo chcę swapować szybki a nie mam schematów ani zdjęć tak łopatoligicznie tłumaczących co i jak,dajcie jakieś schematy albo fotki.Dzięki.

lookaty
20-11-15, 17:50
hej ma ktoś w zapasie kopie fotek z tego poradnika bo te w poradniku fotki wygasły,proszę o pomoc bo chcę swapować szybki a nie mam schematów ani zdjęć tak łopatoligicznie tłumaczących co i jak,dajcie jakieś schematy albo fotki.Dzięki.

http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?208060-D14Z4-MB2-Zrywna-Hanka-od-lookaty-go-%29&p=2290697&viewfull=1#post2290697

MM63
20-11-15, 17:56
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?208060-D14Z4-MB2-Zrywna-Hanka-od-lookaty-go-%29&p=2290697&viewfull=1#post2290697

Już mu podlinkowałem, bo pytał na pw.

krzychu39
06-12-15, 17:39
MikeFoto mógłbyś zaktualizować grafiki bo się nie wyświetlają

Majkelo
05-10-16, 23:49
Mam pytanie. Z tego co podano w instrukcji, zarabiamy kable yel, green, green/yel, yel/green, rozumiem ze z nich ida po 2 kable 2,5 metra na stronę. A gdzie się wpinamy z 3cim? Z lewej do green/blk a z lewej do yel/blk? Czy 3cie oba wychodzą od połączonych wszystkich 4ech, tj. 2 blue/black, green/black i yellow/black?

Chodzi mi po prostu o to czy z tego połączenia kabli wychodzących z przycisków mają mi wychodzić 2 przewody na tył, jeden do lewego tyłu, drugi do prawego. W sensie czy bezpośrednio mają być wpięte w łączenie tych czterech?
https://naforum.zapodaj.net/thumbs/c406724a51d5.jpg (https://naforum.zapodaj.net/c406724a51d5.jpg.html)

Radzyn
06-10-16, 00:58
Stąd czerpałem wiedzę:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?220591-Elektryczne-szyby-ty%B3/page2
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?152738-D14A2-MA8-by-MM63&p=2511318&viewfull=1#post2511318

Majkelo
06-10-16, 01:54
A jak zrobie tak jak Mike, bez wpinania się do bezpieczników tylko wszystko na przedniej prawej szybie? Da radę tak? Bo wiem że Mikeowi przestało działać a już polutowałem kable tak jak on..

Chyba że zadziała jeśli przednią prawą szybę zostawię na starym przycisku, a jedynie tylne szyby wrzucę do nowych kostek?

Tylko kwestia tego czy Mike'owi padło przez to ze nie mial podłączonych do bezpieczników czy jakas inna bajka? Jak coś to jutro rozlutuje, Radzyn pomożesz mi? Bo kierwa poobcinałem OEM konektory o wszystko będę musiał robić za kostką. O ile oczywiscie jest możliwość działania elektryki tyłu jeśli przód zostawię na starej kostce

Nie zrobiłem zdjęć tych kostek przy podłokietniku i nie pamietam który kabel do czego wchodził

Bartko
06-10-16, 08:03
A jak zrobie tak jak Mike, bez wpinania się do bezpieczników tylko wszystko na przedniej prawej szybie? Da radę tak?
Da radę, ale jest duża niedogodność. Mianowicie sterowanie kilkoma szybami na raz wywali bezpiecznik. :D
Każda szyba powinna być na swoim bezpieczniku. To podstawa.
Czyli do podłokietnika musisz pociągnąć 3 nowe przewody zasilające (+) od przekaźnika szyb. Każdy z tych przewodów zabezpieczasz bezpiecznikiem 20A.
Od podłokietnika kładziesz do drzwi tylnych po 3 nowe przewody. Czyli razem 6. Te przewody wchodzą na przełącznik, a potem z przełącznika na silnik napędu szyby.

rafik54321
06-10-16, 08:09
A jak zrobie tak jak Mike, bez wpinania się do bezpieczników tylko wszystko na przedniej prawej szybie? Da radę tak? Bo wiem że Mikeowi przestało działać a już polutowałem kable tak jak on..

Chyba że zadziała jeśli przednią prawą szybę zostawię na starym przycisku, a jedynie tylne szyby wrzucę do nowych kostek?

Tylko kwestia tego czy Mike'owi padło przez to ze nie mial podłączonych do bezpieczników czy jakas inna bajka? Jak coś to jutro rozlutuje, Radzyn pomożesz mi? Bo kierwa poobcinałem OEM konektory o wszystko będę musiał robić za kostką. O ile oczywiscie jest możliwość działania elektryki tyłu jeśli przód zostawię na starej kostce

Nie zrobiłem zdjęć tych kostek przy podłokietniku i nie pamietam który kabel do czego wchodził

Opisz dokładnie co chcesz wstawić i co masz fabrycznie (chodzi mi o to gdzie fabrycznie masz elektryczne szyby i gdzie masz przełączniki). Zrobię ci prostą instrukcję na prostym schemacie który łatwo ogarniesz :) .
Tu np jest jak dołożyć przełącznik w drzwiach prawych przednich.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/7fe97ce35848fb53

MM63
06-10-16, 09:00
A jak zrobie tak jak Mike, bez wpinania się do bezpieczników tylko wszystko na przedniej prawej szybie? Da radę tak? Bo wiem że Mikeowi przestało działać a już polutowałem kable tak jak on..

Szukam chociaż jednego powodu dlaczego nie zrobisz tego jak należy. Chyba, bo "Mike tak miał, ale przestało mu działać".
Kompletne zestawy elektrycznych szyb chodzą po 100-150zł, gdzie w wiązce nic nie trzeba już rzeźbić. Wtedy do skrzynki ciągniesz tylko dwa kable, a długości się zgadzają. No dlaczego :0

Majkelo
06-10-16, 09:25
MM bo mialem dostep tylko do Mike'a.. Rozlutuje i zrobie jak jest OEM. Ja mam wszystko wiec nie powinno byc problemu. Ale zastanawiam sie czy te niebieskie moge wyrzucić z tej wiązki ktora wstawiam? W sensie czy przednia prawa moge zostawic bez ruszania a zajac sie jedynie tylnymi?

W sensie mialem dostep tylko do instrukcji mikea

Bo rozumiem ze musze tylko podciągnąć bezpieczniki pod prawy tył i lewy tył. A co z prawym przodem? Nie ruszam? Zostawiam w starej kostce?

MM63
06-10-16, 09:43
Bo rozumiem ze musze tylko podciągnąć bezpieczniki pod prawy tył i lewy tył. A co z prawym przodem? Nie ruszam? Zostawiam w starej kostce?

Niy, wyjmujesz ze starej kostki i wkładasz w nową. Dlatego nie musisz od nowa ciągnąć zasilania do PP.

Radzyn
06-10-16, 09:45
To teraz masz już dostęp do innych instrukcji i porad - skorzystaj i nie kombinuj.
Ja się posłuchałem i nie żałuję ;)
Co do mojej pomocy - przekładałem całą wiązkę z anglika, korzystałem z pow. linków i podpowiedzi, głównie MM63.
Odciąłem przód (z tej z anglika), zostawiłem tył (prawy "te żółte", lewy "te zielone") + oczywiście 2 kable do zasilania ze skrzynki bezpieczników, wg tego, jak napisali MM63 i lookaty.
Stare wiązki z drzwi i ze słupków usunąłem i podmieniłem na te z anglika (po tej podmianie wystarczyło jedynie przylutować dwa kable od centralnego, robota wewnątrz auta, zamiast kombinowania ze starymi kostkami z drzwi)
Jak mi to szło, możesz sprawdzić u mnie w temacie na 73 str.

Majkelo
06-10-16, 09:56
Akurat kwestie centralnego mam z glowy bo wyciąłem go z nowej wiązki. Czyli z przodu przekładam przewody ze starej kostki z PP do tej nowej szarej tak? A niebieskie z nowej szarej *******alam? Moge tak zrobić?

Nie wiem po prostu jak poradzic sobie z prawym przodem, reszta lajtowo. Czytalem Twoj wątek

Chyba juz kumam jakie to proste!!

Tylko zrobie za OEM kostka bo rozjebalem konektory. Prosze tylko, podeślijcie mi fotę szarej i brązowej kostki w podłokietniku, jak wchodzą poszczególne kolorki do kostki, bo nie zrobilem foty jak to bylo.. Macie może?

MM63
06-10-16, 10:00
Akurat kwestie centralnego mam z glowy bo wyciąłem go z nowej wiązki. Czyli z przodu przekładam przewody ze starej kostki z PP do tej nowej szarej tak? A niebieskie z nowej szarej *******alam? Moge tak zrobić?


Nie pamiętam kolorów kabli, pamiętam, że niepotrzebnie ciągnąłem jakiś jeden kabel do skrzynki, w każdym razie z auta wyjąłem taki zestaw:

http://www.resizer.pl/pliki/19494.jpg

Cicho, odświeżam pamięć - to idzie tak chyba: w konsoli mamy cztery przewody: masa zasilanie, sterowanie w górę i w dół. Czyli korzystasz z tego i tylko przekładasz do nowej szarej wtyczki z ładnego oemowego zestawu elektrycznych szyb.
Bo zdaje się właśnie że ja niepotrzebnie wyciągałem stare i wkładałem nowe, po robocie zorientowałem sie że do skrzynki ciągniemy tylko dwa kable: zasilanie tyłu.

Majkelo
06-10-16, 10:07
Czyli wyjales jednak to z bezpiecznikow? Ta stara wiązkę do przycisku PP?

MM63
06-10-16, 10:08
Czyli wyjales jednak to z bezpiecznikow?

Tak, niepotrzebnie.

Radzyn
06-10-16, 10:22
Stara wiązka zostaje, nic nie wycinaj. Łączysz ją tylko (wpinasz) w kostce przycisków przy ręcznym (szukam dodatkowych zdjęć)

EDIT: zdjęć nie znalazłem, ale jest tak:
- wyrzucasz istniejącą szarą kostkę (małą) od sterowania drzwi PP,
- wypinasz z niej przewody które odpowiadają za sterowanie siłownika drzwi PP
- wpinasz je w szarą kostkę (dużą, z dokładanej instalacji)
Układ wygląda tak:
- brązowa kostka - OFF/LT
- szara kostka - PP/PT

Pamiętaj o podpięciu masy, ja u siebie dokręciłem do profilu pod fotelem kierowcy, tam gdzie już była dokręcona masa (czarny kabel) od wiązki drzwi przednich.
Do skrzynki bezpieczników ciągniesz dwa kable, wpinasz wg wskazówek lookatego.

Majkelo
06-10-16, 10:24
O to mi chodzilo

Bartko
06-10-16, 10:48
https://zapodaj.net/images/1ac1d83ff770f.png

Majkelo
06-10-16, 11:07
Chodzi o to ze rozpialem szara o brazowa kostkę i nie pamietam jak tam kable szly

Nie rozpialem tych które sie wpina wiec wystarczy mi powiedziec jaki kolor do czego

A nie moge masy pociągnąć od starej wtyczki z PP tez?

MM63
06-10-16, 11:21
A nie moge masy pociągnąć od starej wtyczki z PP tez?

Możesz.

Majkelo
06-10-16, 11:32
Ok, podeślę potem zdjecia ;p

Macie pomysl jak rozpiąć OEM,konektory na przewodzie zeby zacisnąć je jeszcze raz? Bo uciąłem kable przy samym konektorze...

I dolutowanie odpada

MM63
06-10-16, 12:03
Ok, podeślę potem zdjecia ;p

Macie pomysl jak rozpiąć OEM,konektory na przewodzie zeby zacisnąć je jeszcze raz? Bo uciąłem kable przy samym konektorze...

I dolutowanie odpada

To się nie uda. Skołuj sobie inne konektory z kawałkiem przewodu z jakiejś wiązki i dolutuj.

Majkelo
06-10-16, 14:07
Poki co działa, wyślę foty, powiesz czy bedzie przewodzić;D

Majkelo
06-10-16, 17:59
Miales racje MM... A moge dolutować na cienkich przewodach te konektory? Bo nie mogę na grubych znaleźć

W sensie na cieńszych

MM63
06-10-16, 18:34
Miales racje MM... A moge dolutować na cienkich przewodach te konektory? Bo nie mogę na grubych znaleźć

W sensie na cieńszych

Niby będzie działać i nic nie powinno sie dziać, ale te średnice z czapy nie są brane xD

Majkelo
06-10-16, 19:02
Kierwa.. Zostane przy metodzie Mike'a.. Jak już i tak zjebałem

lookaty
06-10-16, 21:57
http://giphy.com/search/facepalm

Radzyn
06-10-16, 23:52
Kierwa.. Zostane przy metodzie Mike'a.. Jak już i tak zjebałem

No ale co zyebales? Obciąłeś kilka kabli za krótko? Zdarza się.
Podjedź na jakiś szrot/skład części do hondy/kup przez internet - kawałek wiązki z taką kostką (lub podobną - byle konektory były właściwej wielkości).
To są grosze, możliwe że dostaniesz za darmo.
Odetnij ile trzeba i przylutuj.
Zdaje się że sporo już zrobiłeś, więc po co rzeźbić (prawie) na koniec?

rafik54321
07-10-16, 07:44
Wgl nie wspomnę że większość kostek samochodowych i konektorów dostaniesz w sklepie elektronicznym...

Majkelo
07-10-16, 10:47
Rafik chciałbym mieszkać tam gdzie Ty. Las Vegas? Lepiej nie wspominaj, tak sie sklada że wpadlem na to że moze dostanę nowe konektory zanim zdzierałem łapy żeby otworzyć stare

Dzięki chlopaki za pomoc, posunalem sie jednak za daleko, zostane przy metodzie Mike'a. Robił ktoś jego metodą? Potrzebuję tylko odpowiedzi na jedno pytanie

Krawiec
07-10-16, 11:30
ja robiłem na podstawie instrukcji Mike'a, ale słabo pamiętam jak to wyglądało. Pytaj, może uda mi się pomóc.

rafik54321
07-10-16, 12:12
Rafik chciałbym mieszkać tam gdzie Ty. Las Vegas? Lepiej nie wspominaj, tak sie sklada że wpadlem na to że moze dostanę nowe konektory zanim zdzierałem łapy żeby otworzyć stare

Dzięki chlopaki za pomoc, posunalem sie jednak za daleko, zostane przy metodzie Mike'a. Robił ktoś jego metodą? Potrzebuję tylko odpowiedzi na jedno pytanie

Ogarnij się człowieku. Jakie Las Vegas? Po prostu widziałem kostki samochodowe w zwykłym sklepie elektronicznym (tj takim z artykułami dla elektroników). Podejdź zapytaj.

Majkelo
07-10-16, 15:31
Sory, zmęczenie wychodzi :D chodzi mi o to że w mojej małej wiosce takich cudów ni ma.. Krawiec i działa Ci bez problemu? Otóż z kablami zarobionymi w punkcie 5a) tzn z wszystkimi które mają w sobie kolor czarny (z wylaczeniem czarnego) nie do końca wiem co mam zrobić. Mam je zarobic konektorem (dajmy na to żeńskim) a z drugiej strony zarobić męskim dwa kable z których jeden puszczam do lewego tyłu a drugi do prawego tak?

Adamskiy
07-10-16, 21:56
Naprawdę dobry opis nawet dla zielonych. Tez bede robił elek tył ale na następny rok a te informacje znacznie ułatwia mi robotę i skroca czas. Dzięki i pozdrawiam :)

Majkelo
08-10-16, 08:46
Krawiec i co tam?

Majkelo
09-10-16, 14:03
Jbc to zrobilem i dziala, służę pomocą.

Krawiec
10-10-16, 11:08
sorry, nie zaglądałem przez weekend.
tak, działa bez problemu, ale to już wiesz, bo "zrobiłeś i działa" :)

Majkelo
12-10-16, 17:16
Luzik :)

Qubi
29-03-17, 16:21
Jest szansa na odświeżenie fot z pierwszego posta?

lookaty
29-03-17, 23:05
Nie idź ta drogą bo to druciarstwo. W moim jak również MM63 temacie znajdziesz jak zrobić to aby było dobrze.

MM63
30-03-17, 10:25
Dla Qubiego wystarczy, on i tak sprzedaje xD

Qubi
31-03-17, 11:58
Nie idź ta drogą bo to druciarstwo. W moim jak również MM63 temacie znajdziesz jak zrobić to aby było dobrze.

Zaraz zobacze :D



Dla Qubiego wystarczy, on i tak sprzedaje xD

Nie do tej budy, już druga czeka i tamta niema tyłu w elektryce i chciałem zrobic :D

ReaspowN
03-04-17, 00:16
Kurde a ja u siebie zrobiłem wszystko według tego poradnika MikeFoto. Teraz tak sobie to wspominam i wychodzi na to, że lipa straszna. Jak sobie powspominam te wszystkie poskręcane druty owinięte izolacją to jeszcze do dzisiaj wiertło samo chce mi się wkręcać. No, ale co działa 4 lata? Działa. Nawet przełącznik od blokowania opuszczania/podnoszenia szyb pasażerów działa. Ja to tylko współczuję temu potencjalnemu przyszłemu właścicielowi, który położy mi walutę na stole. Ale będzie miał chłop radochę jak zacznie coś grzebać przy elektrycznych szybach c'nie?

MikeFoto
05-04-17, 20:17
Znalazłem moją instrukcję w PDFie https://www.dropbox.com/s/qrfjrdtdkab196g/SWAP%20Tylnych%20szyb%20Civic%205D%20MA%20MB%20MC. pdf?dl=0