Zobacz pełną wersję : SWAP: Otwierania na pilota, tylnych elektrycznych szyb
Panowie,
Sprawa jest następująca. Jest plan by zaadaptować takie rzeczy jak:
- otwieranie centralnego zamka na pilota
- tylnych szyb elektrycznych.
I pytania oraz wątpliwości, na które nie znalazłem odpowiedzi na forum:
1. Otwieranie centralnego z pilota:
- co jest potrzebne? Przypuszczam, że będę potrzebował: pilotów, centralki, odbiorniczka (tego montowanego koło lusterka).
- czy wiązka elektryczna jest inna? Co jeszcze potrzeba? Czy warto pchać się OEM CZ czy lepiej zainwestować w Sterownik CZ jakiś lepszy i zrobić także otwieranie klapy? Jak wygląda adaptacja takiego CZ (uniwersalnego) czy jest możliwe po porostu podmiana centralki i obsługa przez ową centralkę OEMowych siłowników ?
2. tylne szyby elektryczne:
- co jest potrzebne? Z pewnością: silniczek, wiązka. Jednak czy do klamki bez przycisku El.szyb mozna dołożyć sam przycisk? Czy trzeba całą klamkę?
- Czy muszę przekładać całą prowadnicę z silniczkiem czy możliwe jest dołożenie samego silniczka?
- co z otworkiem po korbce w boczku? Jakiś patent na zaślepienie?
- czy występuje jakiś sterownik EL.szyb tył?
- Jak jest prowadzona wiązka do podłokietnika?
Z góry dzięki za konkretne info.
Pozdrawiam,
Mike
tomson1192
27-09-09, 18:34
wiec moge Ci odpowiedz na temat elektrycznych szyb z tylu bo robilem swap:
1. cale prowadnice z silniczkami, wiazka nie koniecznie, wystarcza wtyczki przy klamce i podlokietniku, wystarcza same przyciski w klamkach
2.musi byc cala prowadnica z silniczkiem bo silniczek jest na takie rozklepane nity do prowadnic przyczepiony
3.no na otwor nie mam patentu jezdze z dziura:P
4.nie ma zanego sterownika
5.wiązka idzie z drzwi do slupka potem w progu do tunelu pod fotelem i takim korytkiem pod fotelem do podlokietnika
otwieranie centralnego zamka z pilota ostatnio robilem u siebie plus alarm. Musisz dołożyć siłownik po stronie kierowcy ponieważ tam go nie ma. U mnie zamkiem steruje alarm :) plus domykanie szyb z pilota - koszt z montażem to 350 zł
pozdrawiam
brak.loginu87
27-09-09, 21:54
Badman jak rozwiązałeś sprawę z siłownikiem w drzwiach kierowcy? Bo bez problemu można kupić siłownik z Rovera, ale on jest SLAVE, a potrzebny jest MASTER. Udało ci się jakoś zintegrować oryginalny siłownik z czujnikami które już są w zamku czy może kopiłeś "najprostszy" siłownik za 10zł z allegro i on ciągnie za grzybek (to co się wciska się jak chcesz od środka zamąć drzwi), a wtedy zamek myśli, że zamykasz go od środka (lub z kluczyka) i załącza pozostałe siłowniki.
demonobiker
28-09-09, 11:22
czy może kopiłeś "najprostszy" siłownik za 10zł z allegro i on ciągnie za grzybek (to co się wciska się jak chcesz od środka zamąć drzwi), a wtedy zamek myśli, że zamykasz go od środka (lub z kluczyka) i załącza pozostałe siłowniki.kolego ja właśnie w ten sposób to załatwiłem i jest gitara i bez róznicy czy to slave czy master, ja podłączyłem na slave'a...
Jeśli chodzi o elektryczne szyby - dzięki tomson1192. Powiedz mi jeszcze czy jest jakiś problem z wymontowaniem szyby wraz z prowadnicą i całym mechanizmem? Ile praca zajęła?
Natomiast jeśli chodzi o centralny zamek, to rozumiem panowie, ze nie warto robić OEMu tylko kupić centralkę oraz jeden siłownik (master) który będzie ciągnął za cięgno od strony kierowcy - tymsamym zamykając/otwierając drzwi.
Czyli aby zrobić tak jak chcę, będę potrzebował:
- sterownik CZ na pilota z dodatkowym kanałem na otwieranie bagażnika (jakiś polecany model???)
- siłownik master do drzwi kierowcy
- mocniejszy siłownik do otwierania klapy
Czy coś jeszcze...?
silownik do otwierania klapy wystarczy taki jak do drzwi (wyprobowane) tyle ze pobiera duzo wiecej prądu niz podaje centralka na dodatkowym kanale (zazwyczaj okolo 300 mA) wiec musisz go podpiac przez przekaznik aby ten podal tyle pradu ile potrzebuje silownik zeby ruszyc ciegno od klapy (najzwyklejszy samochodowy 40 A) sterownik moze byc remontronix montowalem juz ich kilka i sa wystarczajace (dostaniesz na alledrogo),czyli w sumie potrzebujesz :
-silownik master do drzwi
-silownik slave do klapy
-ze 6-7 m kabla 0,5 mm2
-centralke z obsluga dodatkowego kanalu
-przekaznik samochodowy 40 A
pozdro ;)
brak.loginu87
28-09-09, 12:59
Ja też będę robił centralny zamek na pilota ale zamierzam wykorzystać centralny zamek oem z tylnych lewych drzwi. A jak nie wyjdzie to najwyżej będę miał zapasową sztukę.
tomson1192
28-09-09, 23:47
szybe najlepiej zamknieta doklejasz do drzwi tasma tylko dosc dlugo na szybe naklej zeby nie opadla, odkresasz sruby mocujace mechanizm do drzwi i druby mocujace mechanizm do szyby, potem wyciagasz norzyce manulane i wsadzasz elektryczne i skrecasz, z tym ze ja podlaczalem silniczek od szyb do transformatora zeby go tak ustawic z szyba zeby sie srouby mocujace mechanizm do drzwi dobrze zgrywaly, czasu zajelo mi wszystko moze z 2-3 godziny ale to tak nie spieszac sie:p, najwiecej zabawy to przeplesc kable przez te gumy miedzy karoseria a drzwiami :p jak cos to pisz chetnie podpowiem cos jeszcze
brak.loginu87
03-10-09, 09:51
Tak jak pisałem zamierzałem zamontować oryginalny siłownik do drzwi kierowcy i udało się! W dodatku bez piłowania i innych nieciekawych czynności. Aby się udało potrzebne będą:
-siłownik od tylnych lewych drzwi (tych za kierowcą)
-torks 10
-śrubokręt krzyżak
-klucz oczkowy (płaski lub nastawny) 10
-lusterko zdecydowanie pomoże
-trochę cierpliwości
A oto bohater całego zamieszania
http://img3.imageshack.us/img3/4848/1imgp3514.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/9886/imgp3516.jpg
My potrzebujemy tylko tą cześć która jest zrobiona z czarnego plastiku. W tym celu trzeba odkręcić śruby 1,2,3 i 4. Śrubę 4 odkręcamy tylko dlatego bo trzyma biały plastik który z kolei zasłania śrubę 3.
http://img42.imageshack.us/img42/2668/imgp3515.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/5314/imgp3517.jpg
Po odkręceniu śrub siłownik trzyma się nadal zamka i aby bezboleśnie go oczepić należy zamek w drzwiach zamknąć bo inaczej będzie przeszkadzała blacha.
http://img202.imageshack.us/img202/8325/imgp3518.jpg
Zamek jest zamknięty gdy haczyk jest po prawej stronie
http://img3.imageshack.us/img3/1357/imgp3519o.jpg
W samochodzie również zamykamy zamek i wciskamy "grzybek" w drzwiach
http://img38.imageshack.us/img38/1881/imgp3525.jpg
Gdy już mamy luźny siłownik to odkrecamy śruby 5,6,7 i 8
http://img32.imageshack.us/img32/6781/imgp3520.jpg
Po zrobieniu tego samego z zamkiem w samochodzie otrzymujemy
http://img202.imageshack.us/img202/3627/imgp3527.jpg
Skręcamy obudowy "na krzyż" i otrzymujemy:
-atrapę siłownika bez czujnika
-siłownik typu master :P
Następnie każdy montuje w samochodzie to co uważa za słuszne ;)
I jeszcze jedno, lepiej nie podnoście do góry największą zębatkę bo pod spodem jest sprężyna którą potem trzeba naciągnąć (silniczek kreci dużą zębatkę w jedną lub druga stronę, a po tym sprężyna która jest pod spodem przekręca dużą zębatkę w początkowe położenie).
Teraz uściślę jak należny wymontować siłownik z samochodu.
Odkręcamy tylko śruby które na zdjęciach są ponumerowane (czasem na fotce brakuje paru innych ale nie wiedziałem na początku jak to wszystko rozmontować)!
Największy problem stanowi odkręcenie śruby nr4
http://img403.imageshack.us/img403/3176/imgp3531.jpg
Jest ona zasłaniana przez prowadnice okna. Dlatego jak szyba jest podsunięta na samą górę to odkrecamy śrubę mocującą prowadnice nr9.
http://img9.imageshack.us/img9/3107/imgp3534.jpg
I delikatnie pchamy ją od siebie (tak około 4 cm), żeby szyba nie pękła (nie wiem czy możne pęknąć ale lepiej na zimne dmuchać). Wtedy wkładamy pomiędzy prowadnicę a drzwi np. rączkę od dużego śrubokręta. Wtedy ukazuje się nam śruba nr4.
http://img403.imageshack.us/img403/1271/imgp3533.jpg
Po wszystkim wystarczy podłączyć siłownik do sterownika np. od alarmu, poskładać do kupy boczek i gotowe. W dodatku bez wiercenia i chińskich siłowników z allegro.
Mam nadzieję, ze komuś tą instrukcją pomogę.
szybe najlepiej zamknieta doklejasz do drzwi tasma tylko dosc dlugo na szybe naklej zeby nie opadla, odkresasz sruby mocujace mechanizm do drzwi i druby mocujace mechanizm do szyby, potem wyciagasz norzyce manulane i wsadzasz elektryczne i skrecasz, z tym ze ja podlaczalem silniczek od szyb do transformatora zeby go tak ustawic z szyba zeby sie srouby mocujace mechanizm do drzwi dobrze zgrywaly, czasu zajelo mi wszystko moze z 2-3 godziny ale to tak nie spieszac sie:p, najwiecej zabawy to przeplesc kable przez te gumy miedzy karoseria a drzwiami :p jak cos to pisz chetnie podpowiem cos jeszcze
To jeszcze jedna sprawa co mi po głowie chodzi. Skąd brane jest zasilanie? Bo rozumiem, przewody idą sobie do przycisków w podłokietniku....a z podłokietnika gdzie mam się wpiąć? Kojarzysz może, które kable?
tomson1192
03-10-09, 22:28
masz tak ze dochodzi do podlokietnika zasilanie ze skrzynki, i z podlokietnika rozdzielasz te zasilanie na tylne drzwi bo do tylnych drzwi prowadzisz po 3 kable, zasilanie i dwa od sterownia
A jak wykorzystacie siłownik master w drzwiach kierowcy? Jeżeli sterownik będzie nie oem.
brak.loginu87
04-10-09, 09:45
A jak wykorzystacie siłownik master w drzwiach kierowcy? Jeżeli sterownik będzie nie oem.
Musiał byś sprecyzować co masz dokładnie na myśli. Ja zamierzam pod autoalarm (który daje na przemian +12 i -12V) podłączyć siłownik który wmontowałem a reszta pozostaje tak jak było. A będzie działać to tak:
Otwieranie z kluczyka się nie zmienia bo siłownik na to nie ma wpływu, natomiast otwarcie z pilota poskutkuje otwarcie dołożonego przezemnie siłownika a ten otwierając się aktywuje otwarcie pozostałych zamków (tak jak byś otwierał z kluczyka).
Ambitniejszy pomysł to podłączyć alarm pod sterownik w drzwiach pasażera i wtedy "masterowość" siłownika w drzwiach kierowcy wykorzystywana jest przy otwieraniu z kluczyka, a otwieranie pilotem odbywało by się "równoczesne" dla wszystkich siłowników (w tym przypadku wszystkie mogły by być slavami)
Tutaj jest troche problem, bo te sterwoniki cz np. z alarmem nie otworzą Ci 2 razy samochodu pod rząd, chodiz mi oto: masz zamknięty samochód otwierasz pilotem, zamykam kluczykiem to juz pilotem nie otworzysz..... A master uważam za zbędny, bo masz taki mechanizm w drzwiach kierowcy, który wysyła impulsy do pozostałych drzwi po położeniu kluczyka. Sam właśnie chciałem to jakos podłączyć tak żeby pilot z odkluczyka nie bym zależy i żebym mógł sobie np. zamykać samochód pilotem a otwierać kluczykiem, do tej pory nic nie wymyśliłem....
brak.loginu87
04-10-09, 13:25
bo masz taki mechanizm w drzwiach kierowcy, który wysyła impulsy do pozostałych drzwi po położeniu kluczyka.
Właśnie ten czujnik sprawia, ze siłownik jest masterem i jest on w atrapie siłownika. Jak zobaczysz na jednym zdjęciu gdzie są rozebrane oba siłowniki to składam je na krzyż - to znaczy czujnik do siłownika slave.
bo te sterwoniki cz np. z alarmem nie otworzą Ci 2 razy samochodu pod rząd, chodiz mi oto: masz zamknięty samochód otwierasz pilotem, zamykam kluczykiem to juz pilotem nie otworzysz.....
Tylko po co tak robić. Z twojej wypowiedzi wynika, że gdy mam zamknięty samochód i otwieram go pilotem (pilot również wyłącza alarm), zamykam kluczykiem (czyli zostawiam samochód bez włączonego alarmu - ale powiedzmy niech tak będzie), potem jak bym nacisnął na pilocie to najpierw alarm by się uzbroił(i zamknął zamknięte drzwi) i naciskam jeszcze raz alarm się wyłącza i otwiera drzwi. Tak czy inaczej do samochodu się dostanę, a znając mój alarm jak byś zamkną go tylko kluczykiem i odszedł to po 30sec alarm się sam uzbraja (i zamyka zamknięte drzwi lub ich nie zamyka - zależy jak się go zaprogramuje) i jak byś podszedł następnego dnia (lub po 30sec) i nacisnął otwarcie drzwi to się otworzą za pierwszym razem.
Tyle ze ja nie mam aluramu, tylko sma sterownik i tutaj czasami można zamknąć kluczem.
Witam
Dziś mechanik z niewielką moją pomocą przerobił centralny z kluczyka na pilota według opisu,Honda Civic MB 2 5 D działa z pilota oraz z kluczyka. Ponadto zainstalował otwieranie klapy bagażnika z pilota. Siłownik uniwersalny z allegro umieszczony w klapie bagażnika po lewej stronie.
Pozdrawiam
A możesz zamknąc pilotem, otworzyć kluczykiem i spowrotem zamknąc pilotem?
Witam
Po otwarciu kluczykiem, aby zamknąć pilotem muszę nacisnąć przycisk otwarcia na pilocie. Dla mnie nie stanowi to problemu, ponieważ ważne jest to, że w przypadku awarii pilota będę miał centralny zamek z kluczyka.
Pozdrawiam
Witam,
Jestem po zrobieniu zamykania z alarmu (mój alarm to APS250sk)
Na wstępie podziękowania dla brak.loginu87 za wpis i zdjęcia wsadzenia siłownika z tylnych lewych drzwi. To był start i zachęta do zrobienia tej roboty. Wpis będę kontynuował już nie jako po włożeniu siłownika do drzwi kierowcy.
Duży problem to przeciągnięcie kabli zasilających do środka do kabiny tak żeby to było dobrze zrobione.
W tym celu:
- kupiłem (szrot) wiązkę z kostką z drzwi przednich. Powyjmowałem kable z tej kostki poprzez jej porozcinanie piłką do metalu, wkrętakiem i cierpliwością (męskie jak i żeńskie) i wpiąłem się w puste miejsca w kostce, którą mam w drzwiach. Jest ich dość sporo. Nie musiałem dzięki temu ciągnąć kabli bokiem ani ciąć kostki itp.
-przeciągnąłem kable oryginalną gumową rurką przy pomocy twardego drutu i taśmy izolacyjnej (nie obeszło się bez ścigania błotnika przynajmniej z sześciu śrub). Przed zdjęciem obrysowałem sobie położenie pod maską ołówkiem i udało się założyć identycznie. Ja różnicy nie widzę.
-przeciągniętymi kablami za pomocą szybkozłączek wpiąłem się w kable z prądem idące do siłownika w tylnych lewych drzwiach. Są one łatwo dostępne po lewej stronie od nóg kierowcy. Kolory to biało/czerwony i żółto/czerwony, dość grube. Można się upewnić co do kolorów wypinając kostkę z tylnych lewych drzwi.
Druga sprawa to wpięcie się z alarmu do kabli idących do sterownika centralnego zamka. Mi na interfejsie centralnego zamka pokazywało przy uzbrajaniu i rozbrajaniu +12/-12 V, czyli masa raz była na jednym raz na drugim kablu. Działa to dokładnie tak jak przełącznik w drzwiach kierowcy. Nie pamiętam dokładnie kolorów kabli do których się wpiąłem (też łatwo dostępne po lewej stronie od nóg kierowcy) ale bardzo łatwo to sprawdzić. Widać je na jednym zdjęciu brak.loginu87 wychodzące z przełącznika niebiesko/czerowny i niebiesko/jakiś hehe. Prawdopodobnie kable te w kostce w drzwiach kierowcy są umieszczone w pierwszym górnym rzędzie, chyba pierwszy i drugi od lewej. Ja sprawdziłem to tak, że wziąłem krótki kabelek wsadziłem do masy (czarny gruby w kostce) i po kolei do pozostałych i czekałem aż siłowniki w drzwiach zareagują. Przykładając masę zwarcia się nie zrobi. Też wpiąłem się do tych kabli przy pomocy szybkozłączek. Gorzej było wpiąć się do pinów w alarmie ale się udało.
Sposób ten jest prosty i nie trzeba korzystać z żadnych dodatkowych modułów, gdyż prąd idący do siłownika musi być dość silny (w mA). Najważniejsze, że działa. Drzwi zamykają się jednocześnie.
Pomocne okazały się instrukcje do alarmów aps250 i aps250s.
Pozdro.
Na wstępie podziękowania dla brak.loginu87 za wpis i zdjęcia wsadzenia siłownika z tylnych lewych drzwi. To był start i zachęta do zrobienia tej roboty.
Ma ktoś może te zdjęcia w swoim archiwum? :confused:
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.