Zobacz pełną wersję : Regulacja zaworów D14Z6
Pietrek215
21-09-09, 11:58
Witam!
Mam pytanie bo po przeczytaniu faq i paru innych postów dowiedziałem się o potrzebie regulowania zaworów.
Moja Honda to 2001 r. , 5D , D14z6
Po rozmowie ze "specjalistą" dowiedziałem się że Hania ma jak on to ładnie powiedział "autoregulacje" ,
jednak później wyczytałem że reguluję się zawory na "płytkach" co jak się domyślam wiąże się z wyciąganiem głowicy itd.., ( proszę mnie sprostować jeśli się mylę :p )
Moje pytanie to jaki jest koszt regulacji zaworów i kogo możecie polecić.
Pozdrawiam.
Zmień "specjalistę".
Regulacja zaworów co 40 tyś km, nie na płytkach tylko klasycznie (śruby), wystarczy zdjąć pokrywę zaworów, koszt w ASO około 120zł u pana Henia z pojęciem około 6 dych.
reguluje sie samemu - tzw "regulacja manualna" - przekaz swojemu "specjaliscie":p tak jak lemon napisal, instrukcja kaze co 40kkm.
Pietrek215
28-09-09, 12:28
Ok dzięki, chyba go będę musiał zmienić. Jechałem dwa dni temu w trase 400 KM i niestety coś się bardzo spsuło, i nie jestem w stanie określić co to jest. W każdym razie przy dodawaniu gazu słychać przeraźliwy terkot, gruchot dochodzący z silnika. Podjechałem pod Radomiem w miejscowości Iłża do mechaniora i stwierdził on że to panewki i że dalsza jazda jest nie możliwa a zostało 250 KM. Kolega pojechał nim z Iłży do Warszawy bez większych problemów tylko teraz terkotało i gruchotało przy puszczaniu gazu czyli odwrotnie niż na początku. Kolega mi podpowiada że to bardziej zawory a moje pytanie to czy jest możliwe zepsucie się zaworów od nieprawidłowej wymiany rozrządu?
Ja ostatnio na Witolinie płaciłem 122zł.
... czy jest możliwe zepsucie się zaworów od nieprawidłowej wymiany rozrządu?
Tak.
A może odkreciła sie koledze nakrętka kontrująca od regulacji zawora?
Ja tak miałem i nakręteczka spadła aż do misy, I Dźwięki podobne do opisywanych. Nakrętkę można wyciąhnąć przez spust oleju.
Pietrek215
13-10-09, 09:36
W sumie koledzy to po temacie bo okazało się że to panewka tak grała :(
Silnik do remontu nietety...
skolopendra
13-10-09, 15:42
Silnik do remontu nietety...
lepiej swap :)
Pietrek215
13-10-09, 18:22
lepiej swap
Co byś polecił do d14z6 bo aż tak to ja jeszcze nie ogarniam...
Jakie koszta i jakie zmiany po swap-ie?
najlepiej na d16z6 lub y8 zdecydownie lepsze osiągi a kasa w granicach od 1,800 do 2 500 zL nie liczac robocizny:)
najlepiej d16z6 lub y8 zdecydowanie lepsze osiągi a kasa od 1,800 do 2,500zł nie liczac robocizny
Też się zastanawiam nad zmiana silnika bo zaczyna łykać olej i słychac panewki i zastanawiam się nad silnikiem d16v1 bo chyba podejdzie bez większej rzeżby??
Pietrek215
14-10-09, 15:54
najlepiej na d16z6 lub y8 zdecydownie lepsze osiągi a kasa w granicach od 1,800 do 2 500 zL nie liczac robocizny
najlepiej d16z6 lub y8 zdecydowanie lepsze osiągi a kasa od 1,800 do 2,500zł nie liczac robocizny
Szkoda bo już wymieniłem na d14z6 :(
A może jakieś przeróbki tego modelu?
Też się zastanawiam nad zmiana silnika bo zaczyna łykać olej i słychac panewki i zastanawiam się nad silnikiem d16v1 bo chyba podejdzie bez większej rzeżby??
Jak tak się dzieje to proponuje szybko coś zrobić bo wyjdzie w najgorszym momencie tak jak u mnie, a dodam że przy niskim przebiegu jak na Hanie bo 230 tyś (faktyczny), 2 panewka tak się rozwaliła że nie miała zamka :p
skolopendra
14-10-09, 21:38
d14z6 bo aż tak to ja jeszcze nie ogarniam...
najmłodsze to y8 lub w4 a przy tym rozwojowe :) a i zdecydowanie tańsze od b serii
Też się zastanawiam nad zmiana silnika bo zaczyna łykać olej
to znaczy ile Ci bierze tego oleju??
Bo u mnie było od wymiany do wymiany max 0,5 l dolewane (wymiana co 10-12 kkm) a teraz wziął już 1 l na 13 kkm a wymieniam za chwilę, tylko że zawory panewki cisza wsio chodzi jak należy, a przecież nie ma to tamto że będzie wraz z wiekiem brał coraz więcej oleju...
U pozostałych posiadaczy D14Z6 jak to wygląda?
pozdro :cool:
Pietrek215
14-10-09, 22:37
U pozostałych posiadaczy D14Z6 jak to wygląda?
U mnie przed wymianą silnika to 2 miesiące po wymianie oleju było prawie sucho na bagnecie.
Wiadomo że Hondy lubią olej, no ale, bez przesady ...
Z tego co wiem to olej też szklanki pochłaniają...
Tyle co było u mnie , dopiero obserwuje nowy nabytek :)
d14z6 przebieg ponad 170tyś na liczniku na 100% pewny przebiegu nie jestem po 10tyś kilometrów na bagnecie ubyła połowa także tragedii nie ma zawory regulowałem w tym roku i nic nie mówili żeby coś było z nimi nie tak więc chyba wszystko oki na razie olej mobil 1 syntetyk 5w-50
1l na okolo 3 tys km tyle mi łyka oleju.Zaznacze jeszcze ze moja d13b2 od wymiany do wymiany ani grama nie wezmie 94r i butowana na okrągło
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.