Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Regulacja zaworów D14Z6



Pietrek215
21-09-09, 11:58
Witam!
Mam pytanie bo po przeczytaniu faq i paru innych postów dowiedziałem się o potrzebie regulowania zaworów.
Moja Honda to 2001 r. , 5D , D14z6
Po rozmowie ze "specjalistą" dowiedziałem się że Hania ma jak on to ładnie powiedział "autoregulacje" ,
jednak później wyczytałem że reguluję się zawory na "płytkach" co jak się domyślam wiąże się z wyciąganiem głowicy itd.., ( proszę mnie sprostować jeśli się mylę :p )
Moje pytanie to jaki jest koszt regulacji zaworów i kogo możecie polecić.
Pozdrawiam.

LemonR
21-09-09, 14:02
Zmień "specjalistę".
Regulacja zaworów co 40 tyś km, nie na płytkach tylko klasycznie (śruby), wystarczy zdjąć pokrywę zaworów, koszt w ASO około 120zł u pana Henia z pojęciem około 6 dych.

bcn
23-09-09, 13:26
reguluje sie samemu - tzw "regulacja manualna" - przekaz swojemu "specjaliscie":p tak jak lemon napisal, instrukcja kaze co 40kkm.

Pietrek215
28-09-09, 12:28
Ok dzięki, chyba go będę musiał zmienić. Jechałem dwa dni temu w trase 400 KM i niestety coś się bardzo spsuło, i nie jestem w stanie określić co to jest. W każdym razie przy dodawaniu gazu słychać przeraźliwy terkot, gruchot dochodzący z silnika. Podjechałem pod Radomiem w miejscowości Iłża do mechaniora i stwierdził on że to panewki i że dalsza jazda jest nie możliwa a zostało 250 KM. Kolega pojechał nim z Iłży do Warszawy bez większych problemów tylko teraz terkotało i gruchotało przy puszczaniu gazu czyli odwrotnie niż na początku. Kolega mi podpowiada że to bardziej zawory a moje pytanie to czy jest możliwe zepsucie się zaworów od nieprawidłowej wymiany rozrządu?

JohnPorno
28-09-09, 14:03
Ja ostatnio na Witolinie płaciłem 122zł.

LemonR
28-09-09, 19:04
... czy jest możliwe zepsucie się zaworów od nieprawidłowej wymiany rozrządu?

Tak.

Troll
01-10-09, 08:41
A może odkreciła sie koledze nakrętka kontrująca od regulacji zawora?
Ja tak miałem i nakręteczka spadła aż do misy, I Dźwięki podobne do opisywanych. Nakrętkę można wyciąhnąć przez spust oleju.

Pietrek215
13-10-09, 09:36
W sumie koledzy to po temacie bo okazało się że to panewka tak grała :(
Silnik do remontu nietety...

skolopendra
13-10-09, 15:42
Silnik do remontu nietety...

lepiej swap :)

Pietrek215
13-10-09, 18:22
lepiej swap
Co byś polecił do d14z6 bo aż tak to ja jeszcze nie ogarniam...
Jakie koszta i jakie zmiany po swap-ie?

lubanek
13-10-09, 19:02
najlepiej na d16z6 lub y8 zdecydownie lepsze osiągi a kasa w granicach od 1,800 do 2 500 zL nie liczac robocizny:)

najlepiej d16z6 lub y8 zdecydowanie lepsze osiągi a kasa od 1,800 do 2,500zł nie liczac robocizny

piero77
13-10-09, 19:56
Też się zastanawiam nad zmiana silnika bo zaczyna łykać olej i słychac panewki i zastanawiam się nad silnikiem d16v1 bo chyba podejdzie bez większej rzeżby??

Pietrek215
14-10-09, 15:54
najlepiej na d16z6 lub y8 zdecydownie lepsze osiągi a kasa w granicach od 1,800 do 2 500 zL nie liczac robocizny

najlepiej d16z6 lub y8 zdecydowanie lepsze osiągi a kasa od 1,800 do 2,500zł nie liczac robocizny
Szkoda bo już wymieniłem na d14z6 :(
A może jakieś przeróbki tego modelu?


Też się zastanawiam nad zmiana silnika bo zaczyna łykać olej i słychac panewki i zastanawiam się nad silnikiem d16v1 bo chyba podejdzie bez większej rzeżby??

Jak tak się dzieje to proponuje szybko coś zrobić bo wyjdzie w najgorszym momencie tak jak u mnie, a dodam że przy niskim przebiegu jak na Hanie bo 230 tyś (faktyczny), 2 panewka tak się rozwaliła że nie miała zamka :p

skolopendra
14-10-09, 21:38
d14z6 bo aż tak to ja jeszcze nie ogarniam...

najmłodsze to y8 lub w4 a przy tym rozwojowe :) a i zdecydowanie tańsze od b serii

_reggie_
14-10-09, 21:59
Też się zastanawiam nad zmiana silnika bo zaczyna łykać olej

to znaczy ile Ci bierze tego oleju??

Bo u mnie było od wymiany do wymiany max 0,5 l dolewane (wymiana co 10-12 kkm) a teraz wziął już 1 l na 13 kkm a wymieniam za chwilę, tylko że zawory panewki cisza wsio chodzi jak należy, a przecież nie ma to tamto że będzie wraz z wiekiem brał coraz więcej oleju...

U pozostałych posiadaczy D14Z6 jak to wygląda?

pozdro :cool:

Pietrek215
14-10-09, 22:37
U pozostałych posiadaczy D14Z6 jak to wygląda?


U mnie przed wymianą silnika to 2 miesiące po wymianie oleju było prawie sucho na bagnecie.
Wiadomo że Hondy lubią olej, no ale, bez przesady ...

Z tego co wiem to olej też szklanki pochłaniają...
Tyle co było u mnie , dopiero obserwuje nowy nabytek :)

KUBI2410
15-10-09, 08:55
d14z6 przebieg ponad 170tyś na liczniku na 100% pewny przebiegu nie jestem po 10tyś kilometrów na bagnecie ubyła połowa także tragedii nie ma zawory regulowałem w tym roku i nic nie mówili żeby coś było z nimi nie tak więc chyba wszystko oki na razie olej mobil 1 syntetyk 5w-50

piero77
18-10-09, 20:57
1l na okolo 3 tys km tyle mi łyka oleju.Zaznacze jeszcze ze moja d13b2 od wymiany do wymiany ani grama nie wezmie 94r i butowana na okrągło