PDA

Zobacz pełną wersję : Szarpanie podczas jazdy na wolnych obrotach



jawiem69
09-09-09, 12:44
Witam, coś sie popieprzylo mojemu silnikowi i podczas jazdy na wolnych obrotach (1500-2000) potrafi zachowywac sie tak jak by odcinalo zaplon. Szarpie wtedy i jedynym lekarstwem jest "dodanie gazu"
Co to moze byc?? Silnik to D15B7...

polostap
09-09-09, 13:08
Jeździć powyżej 2000 obrotów ;)

A tak poważnie. Sprawdź kable WN, świece, aparat zapłonowy. Ja miałem ostro pośniedziałe styki w aparacie zapłonowym, przy okazji wymieniłem cewkę na nówkę i problemu już nie ma.

Pozdrawiam,
Ostap.

kmikolaj
09-09-09, 14:38
dokladnie - zacznij od swiec/kabli WN

jawiem69
10-09-09, 11:59
swiece, kable, aparat odpadaja... wszystko z nimi w jak najlepszym porzadku, dodam ze mam wtryski od B18C4 ale one tez sa 240 wiec nie powinny robic roznicy...

lugi666
10-09-09, 13:30
popatrz na przewody podcisnieniowe mają tendencje do spadania

Silent
10-09-09, 19:48
sprawdź czystość silnika krokowego. Ja u siebie miałem podobne objawy i po wyczyszczeniu krokowca ustało

teg
11-09-09, 03:16
popatrz na przewody podcisnieniowe mają tendencje do spadania

A tak zapytam, demontowałeś kiedyś ? Bo ja rozbierałem wszystkie i niektóre naprawdę ciężko zdjąć.

jawiem69
14-09-09, 23:05
temat dosyc dziwny ale wszystko wskazuje na potencjometr w przepustnicy, wyglada to tak jak by auto w pewnym polozeniu przepustnicy "myslalo" ze jest w IDLE, jutro to robabrze i bedzie jasne :)

KoVaLL
15-09-09, 09:23
Witam
A ja mam podobny problem w D15B2 ale właśnie TYLKO wtedy kiedy daje więcej gazu a silnik ma 1,7K - 2K obrotów. jest wtedy zamułka, jakby gubił zapłon, kiedy rozpędzi się ponad 2K problem znika...

Gdzie szukać przyczyny ? Aparat zapłonowy? kable WN? czy raczej coś innego ? chceck engine nie zapala się...


EDIT:
Winny był popękany wężyk od MAP sensora :) wszystkie problemy zniknęły :)

drypaul
15-09-09, 14:45
To i ja się podepnę, chociaż troszkę inny problem.
Otóż na zimnym silniku autko mi się trochę dławi. Jak wcisnę gaz troszkę mocniej, to albo nie ma na początku żadnej reakcji albo trochę szarpie. Wystarczą ze 2 minuty jazdy, złapie trochę temperatury i jest ok.
Spotkałem się z opiniami - że to normalne na zimnym silniku oraz, że sprawne auto nawet na zimnym nie powinno szarpać itp.
To jak w końcu to jest? W mojej dziewczyny Solce D16Z6 takie rzeczy nie występują...

analyzer64
15-09-09, 18:08
U mnie też nie szarpie, bardzo rzadko zdarza się jak u kolegi KoVall.

Na początek sprawdziłbym przewody WN, aparat zapłonowy/świece, sondę lambda.. Dalej filtr paliwa, chociaż problemy z szarpaniem występowałyby nawet na ciepłym silniku wtedy.

KoVaLL
16-09-09, 00:38
Wyczyściłem dokładnie kopułkę i palec i teraz problem jest tylko lekko zauważalny i tylko przy ciepłym silniku. tzn. już nie szarpie, tylko poniżej 2k obrotów jak się depnie mocno gaz, to czuć zamulenie silnika (podkreślam tylko na ciepłym) to chyba nie jest normalne nawet na tak niskich obrotach ?.
Sprawdze rano świece. Kable WN nie świecą :)

Nawiasem mówiąc strasznie szybko się zzużyła ta kopułka... dopiero co wymieniana a dzisiaj śrubokrętem wyskrobywałem jakąś skorupe z wypalonych wgłębień w tych trzpieńkach ;/

EDIT: niestety minęły dwa dni i problem powrócił... znów szarpanie kiedy się doda za dużo gazu... zastanawiam się co jeszcze można zrobić... przeszukałem forum i nie ma żadnych konkretów tak naprawde na ten temat...

PawelK
18-09-09, 12:08
Też się tu podepnę z moją historią. niedawno po długiej jeździe autostradą, po zjechaniu z niej silnik miał b. duże obroty. Po ostygnięciu na wolnych obrotach nierówno chodziła i przygasała. Świece mają 6 tyś, kable też. Przeczyściłem krokowy, ustawiłem zapłon, wyregulowałem zawory i chodziła elegancko. Dziś znów autostrada, rozkulałem hanie do ponad 180 i ta sama historia.. tyle że teraz te same zabiegi nie pomogły. co to może być? i czemu tak się robi? raz przygasa a raz tak jak by na ssaniu pracuje. silnik 1.3 16v

teg
18-09-09, 14:07
raz przygasa a raz tak jak by na ssaniu pracuje.

Koleżanka miała tak niedawno w Fieście '92, winny byl czujnik predkosci jazdy. Ale to przeciez inna technika i inna bajka w ogole :)

[H] Dylu [H]
18-09-09, 17:18
miałem chyba to samo...problemem była uszkodzona sonda lambda, która podawała wartości z księżyca.

mozes
18-09-09, 19:34
i ja mam podobnie jadąc wolno zachowuje się tak jakby gubiła zapłon / dławi się / zaczyna szarpać. kable wymienione, sonda wymieniona, przepustnica wymieniona, map sensor - wymieniony, świece wyczyszczone, kopułka i palec wyczyszczone chyba, że jeszcze wymienią kopułkę i palec rozdzielacza. Kuźwa że nikt jeszcze nie znalazł recepty na tę przypadłość D15B2
pozdr

KoVaLL
10-10-09, 01:17
Jak piałem w tym temacie:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=785571#post785571

Na podobne dolegliwości manual poleca spawdzić MAP sensor.
natomiast ja polecam dokłądnie oglądać rurki od niego, bo u mnie problem powodowały pęknięcia na wężyku od tego sensora.

panczyk
10-10-09, 09:49
mialem kiedys problemy z szarpaniem auto zachowywalo sie jak kangur badz myslalo czy przyspieszyc,[objaw szarpania przy niskich biegach a ''myslenie ''przy wyzszych,wymiiana kopulki,modulu,swiec ,kabli niepomoglo.Wkoncu kupilem uzywana cala przepustnice z wtryskami i krokowym i teraz sie ani niezajaknie wiec obstawial bym na jakis czujnik,wtryski badz krokowy.Przed wymiana map sensor i sonda byly sprawne [silnik d15b2]

KoVaLL
11-10-09, 12:32
no tak, tylko, że biorąc instrukcję do ręki można sprawdzić każdy z tych czujników zamiast ładować setki zł w wymiany :))
ja np naprawiłem to za 8 zł :) no dobra... 58 zł bo jeszcze świece wcześniej postanowiłem w ciemno wymienić :P

kniaziu
19-07-11, 17:15
Witam!ja mam problem taki że na zimnym silniku nie szarpie i jak dam delikatnie gazu to reaguje bystro a na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach szarpie od 2tyś w dół nie wie czy jechać czy nie i trzeba mocniej wcisnąć pedał gazu żeby jechał.
Proszę o podpowiedz

carlosv
19-07-11, 18:38
To i ja się podepnę, chociaż troszkę inny problem.
Otóż na zimnym silniku autko mi się trochę dławi. Jak wcisnę gaz troszkę mocniej, to albo nie ma na początku żadnej reakcji albo trochę szarpie. Wystarczą ze 2 minuty jazdy, złapie trochę temperatury i jest ok.
Spotkałem się z opiniami - że to normalne na zimnym silniku oraz, że sprawne auto nawet na zimnym nie powinno szarpać itp.
To jak w końcu to jest? W mojej dziewczyny Solce D16Z6 takie rzeczy nie występują...

Silnik nie moze szarpać, to tak jak podczas normalnej jazdy bierze olej, niektórzy mówią że to normalne chu*a prawda. Sprawdź wszystkie elementy wymienione powyżej w temacie. Skoro sie nagrzeje i jest ok to moze być wina gdzieś w kablach (rozszerzalność cieplna). Ja bym sprawdził cały układ wysokiego napięcia i potencjometr przy przepustnicy.

dR.LasCa
19-07-11, 19:04
ja tak miałem jak wtyczka od krokowego się wysunęła...