Zobacz pełną wersję : Problem z silnikiem Diesla w EP4
jozek_marek
27-08-09, 07:40
Mianowicie jak w tytule. Sprawa wygląda następująco: nie świeci mi się kontrolka check engine, auto jest zamulone (nie uważam że moim stylem jazdy to się stało), silnik nie pobiera oleju, na 4 kręci się tylko do 4tyś (wcześniej kręcił się aż do odcięcia) i prędkość maxymalna to 160km/h (wcześniej na ciut ponad 4tyś na 5 miał prawie 200). Czytałem, że jeśli jest to wina turbiny (np zablokowanie łopatek w turbosprężarce to po dłuższej jeździe na wysokich obrotach powinna zapalić się kontrolka check engine. jakieś 5-7km próbowałem go na 4 dociągnąć do odcięcia i nic. 4tyś obrotów przez ten odcinek ii koniec. Co może być tego przyczyną?? przepływomierz??
Pozdrawiam.
___________________
Mamusina Ciff :)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=558515
___________________
Taty instrument :D Acc
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=36663
___________________
I tylko mój EJ9 =)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=50029
Z tego co piszesz to słabo będzie coś wywnioskować. Można oczywiście czyścić turbinę, wymieniać przepływomierz itp..., a potem okaże się że to poluzowała się rura od IC.
Jedz na dobrą diagnostykę w tym dynamiczną sprawdzą co jest nie tak i naprawią. Możesz podjechać do jednego z tunerów w Wawie oni znają się na rzeczy.
Troche mnie dziwi to 200, nie masz czasem samochodu po chipie? Ja mam taki samochód od 3 lat i raz jechalem 180 ale to był raczej koniec. Zreszta wedlug katalogu vmax to 184. Nie wiem jaki masz model ja mam SPORTA, na 16.
Pozdrawiam,
MM
jozek_marek
27-08-09, 23:51
Byłem na serwisie ale oni jakoś dziwnie nic nie mogą stwierdzić. Również problem mam z świecącą się kontrolką od poduchy po podpięciu do kompa stwierdzili tylko że auto musi zostać na dłuższy czas na serwisie ponieważ nie wiedzą co jest przyczyną (prawdopodobnie przetarcie jakiegoś kabla). W kompie jest tylko jeden błąd odnośnie tej poduchy.
Ja również mam sporta na 205/55/16 i prędkość jaką miałem na liczniku to ~195. Nie sprawdzałem na GPS. Dużo od paliwa zależy a tym bardziej że ropa to często cudaki...
To zabieram się za szukanie jakiejś dobrej firmy. Może ktoś jakąś poleci w w Wawie bądź okolicach??
___________________
Mamusina Ciff :)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=558515
___________________
Taty instrument :D Acc
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=36663
___________________
I tylko mój EJ9 =)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=50029
Byłem na serwisie ale oni jakoś dziwnie nic nie mogą stwierdzić. Również problem mam z świecącą się kontrolką od poduchy po podpięciu do kompa stwierdzili tylko że auto musi zostać na dłuższy czas na serwisie ponieważ nie wiedzą co jest przyczyną (prawdopodobnie przetarcie jakiegoś kabla). W kompie jest tylko jeden błąd odnośnie tej poduchy.
Ja również mam sporta na 205/55/16 i prędkość jaką miałem na liczniku to ~195. Nie sprawdzałem na GPS. Dużo od paliwa zależy a tym bardziej że ropa to często cudaki...
To zabieram się za szukanie jakiejś dobrej firmy. Może ktoś jakąś poleci w w Wawie bądź okolicach??
___________________
Mamusina Ciff :)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?p=558515
___________________
Taty instrument :D Acc
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=36663
___________________
I tylko mój EJ9 =)
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=50029
przy tych oponach co masz to licznik troche przekłamuje na twoją korzyść jak miałeś ~195 to naprawde ~190 pozdr
Jak ma w papierach 184 to 200 na blacie powinien pokazac bez gadania. Przy takich predkosciach przeklamania rzedu 10% to nic niezwyklego.
mozliwe ze sypal kolo 200km ja swoim gdzie w papierach mam max 187km/h sypalem 200 i mysle ze jeszcze 5-10km by wydarl ale braklo trasy bo wiadomo jak sie auto buja przy takiej predkosci ale kiedys ja przetestuje do konca jak mi sie punkty skasuja:p bo teraz jeden mandacik i po prawku:mad:
Ja tam nie wiem jak Ty do odcięcia doprowadzasz bo mi się wkręca na max 5 tys i koniec ale odcinania jak w benzynie nie czuć. Sprawdzałem na 3 biegu i powiem że nie ma sensu ciągnięcie do 5 tys bo dobry ciąg czuć do 3,5 - 4,2 tys., potem już zdechlak jest.
Co do przekłamania licznika to jest ono tym większe im większa prędkość. Przy 190km/h GPS pokazywał 181, przy prędkości 80 km/h przekłamanie wynosi zaledwie 4km. Opony seryjne.
Co do przekłamania licznika to jest ono tym większe im większa prędkość. Przy 190km/h GPS pokazywał 181, przy prędkości 80 km/h przekłamanie wynosi zaledwie 4km. Opony seryjne.
Zarowno w poprzednim EK3 (na idealnym zamienniku seryjnego rozmiaru) jak i obecnym EP3 (na seryjnym rozmiarze) przy 120 na blacie GPS pokazuje 112-114 (ciężko o 100% dokładność na liczniku stąd te rozbieżności). Przy innych prędkościach zawsze zapominam sprawdzić :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.