Zobacz pełną wersję : Ucieka olej przez filtr
Czolem,
moze ktos bedzie w stanie mi pomoc, mam nastepujacy problem: wywala mi olej spod filtra, wyglada to tak: wszystko jest pieknie, nic spod filtra nie cieknie, silnik oleju nie bierze natomiast ostatnio stalo sie cos takie ze rano poczas pierwszego odpalenia po paru sekundach zapalila sie kontrolka i pod samochodem pojawila sie plama oleju ktory uciekl przez filtr. Wymienilem olej, zalozylem nowy filtr i wydawalo sie ze po problemie. Przejechalem 2tys km i znowu to samo. Ktos sie kiedys spotkal z takim przypadkiem?
Silnik to D16Z6 zalany Motulem 6100 10w40, dodam ze mialem tez cos takiego na poprzednim silniku d15b7 z glowica z6, za kazdym razem zakladalem inny filtr...
Z gory dzieki za pomoc!
skoro miales cos takiego na poprzednim silniku i masz teraz to bym obstawial ze zakladasz zle filtr ... moze uszczelka sie przykleila do bloku i masz dwie od filtra , albo za mocno/ za słabo dokreciłeś i uszczelka nie trzyma ... pomalowałeś uszczelkę olejem wcześniej ? dokreciles wg instrukcji ?
szczerze to za kazdym razem inny mechanior zakladal, ja niestety nie mam kanalu, z tego co wiem usczelka posmarowana, dokrecane reka, dzisiaj wstawie do warsztatu, od razu sprawdze cisnienie choc watpie aby bylo az tak duze zeby uszczelke wydmuchac...
Miałem tak że mi olej uciekał spod filtra.Trzeba uważać bo ja robiłem wymianę oleju w serwisie i tak go dokręcili "fachowcy" że ciekł. Pojechałem do swojego mechanika dokręcił mi go kluczem i jest ok.
tutaj nic nie cieklo, poprostu jak odpalilem to ucieklo w takim tempie jak by wogole filtr nie byl zalozony ;)
kurcze no nie ma bata , albo filtr zly , albo na bloku cos by bylo wyszczerbione (trzeba by obejrzec , alenigdy o czyms takim nie slyszalem) albo zle zalozony nic innego byc nie moze a skoro probowales kilka filtrow to filtr chyba mozna odrzucic ...
artek0903 odezwij sie na pw :)
skolopendra
18-08-09, 19:58
szczerze to za kazdym razem inny mechanior zakladal, j
zapewne to filtron? zmień na inny
Ja miałem podobną sytuacja. Zakładali mi filtr w ASO i niestety okazał się wadliwy, źle dolegał, przez co uciekał olej. Wymienili i od tego czasu spokój. Odradzam Filtrona i innego typu wynalazki.
Filtry Filtrona w ogole nie nadaja sie do naszych hanek ze wzgledu na to ze posiadaja zly ksztalt uszczelki przez co jest nieszczelna. Tak mi powiedzieli w ASO i to prawda, zmienilem filtr na jakis japonski i juz mi sie nie poci.
skolopendra
19-08-09, 20:19
zly ksztalt uszczelki przez co jest nieszczelna.
lub trochę inny gwint
tak czy inaczej często podciekają
wojtasCiviC
19-08-09, 21:51
no własnie ja załozyłem filtrona i potwierdzam spostrzeżenia poprzedników, następny filtron juz napewno nie będzie, możecie polecic jakąś inną firmę?
NIGDY filtron, filtron to zlo, zawsze przynajmniej nipparts, uszczelka filtra przetarta olejem i filtr przykrecony reka wystarczy!Kto przykjreca filtr kluczem? Wystarczy reka!
mechanik dzis pomierzyl cisnieni i rzekomo pokazalo 20 atmosfer (nie wiem tylko przy jakich obrotach) co jest duzo za duzo bo powinno byc ok 6 barow max o ile dobrze pamietam. Mowil ze w ukladzie jest zawor ktory powinien upuszczac nadmiar oleju przy zbyt wysokim cisnieniu, szukalem w manualu i nie udalo mi sie nic takiego znalezc, ktos wie gdzie, jesli wogole, znajduje sie cos takiego?
Potwierdzam Filtron i leci z pod filtra na szczęście w nie dużych ilościach.
Zawór jest w pompie, trzeba zdjąć miskę olejową żeby się do niego dostać.
a jesli jest uszkodzony mozna tylko ten zawor wymienic czy cala pompe trzeba?
co do filtrów... ja i kumpel używamy filtrona i nie ma takowych problemów. więc czy to przypadek czy nie zauważenie problemu ?
Misiekemeryt160
23-08-09, 11:17
a jesli jest uszkodzony mozna tylko ten zawor wymienic czy cala pompe trzeba?
da rade wykręcić zawór. to bedzie z boku pomy na taki imbus. jak ściagniesz miske to bedzie widać.
zerknij jeszce do manuala.
co filtr polecam MANN
ok, dzieki, juz chyba widze, obok miejsca przykrecenia skomka jest
To jest bardzo dziwny objaw wycieku spod filtra oleju w dwóch różnych silnikach.Wymieniałem mnóstwo filtrów w różnych samochodach i nigdy nie miałem takich problemów.Procedura jest taka.Filtr zalać olejem,posmarować uszczelkę olejem, wkręcić z uczuciem aby gwint załapał i dalej ręcznie do oporu aby nie uszkodzić uszczelki.Musi być dobrze.Chyba,że gwinty są różne albo są zrąbane.Innych opcji nie ma.
sprawa wyjasniona, powodem byl zblokowany tloczek w zaworze redukcyjnym cisnienie oleju, mam nadzieje ze juz wiecej przygod nie bedzie :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.