Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : ku przestrodze-przegrzany silnik



Bono
25-04-06, 20:52
W listopadzie 2005 wymieniłem termostat i cały płyn chłodniczy. Było ok do przed wczoraj. Jak sie zrobiło ciepło i pojezdziłem ostro na miescie to nagle wskazówka temp. zaczeła gościć pod czerwonym polem a w końcu i na końcu jego. Coś padło! A padł czujnik włączania termowentylatora. Na szczęscie tania część i łatwa wymiana w garażu! Myślałem, że to załatwi sprawe, ale jednak nie:( wczoraj znowu zaczeło wywalać temp. i w końcu silnik sie zagotował(ale lekko;) kolejna diagnoza termostat nie otwiera. Wymieniłem dziś termostat i przy okazji uciekło troche płynu. Dolałem litra i jazda! a motorek dalej przegrzany:( myśle ki diabeł? sprawdziłem wszytko porządnie i dalej to samo! na dodatek zaczął mi wywalać jakiś błąd(nie odczytałem) ale objawem było odcięcie przy 3,500 rpm na każdym biegu. No myśle katastrofa! Ale zajrzałem do chłodnicy a tam sahara panie:/ dolałem jeszcze płynu, odpaliłem, przekatowałem troche i jest OK! wskazówka jak stała na 1/3 tak stoi! Wynika z tego, że prawdopodobnie w zimie za mało mi płynu wlali, nie odpowietrzając układu poprzez zbiorniczek wyrównawczy i jak było zimno to było jeszcze ok. Ale jak sie zrobiło ciepło to już nie wystarczyło.
Tak więc ku przestrodze innym :) sprawdźcie poziom płynu przed upałami , oraz wszytkie czujniki i termostat. Tak żeby potem ktoś was z trasy nie holował;)
a tu fotka poglądowa:
http://bonosailor.w.interia.pl/car/civic/red.jpg

Wallia
25-04-06, 21:07
Na logike bym najpierw sprawdził poziom płynu w chłodnicy, a nie przekatowywał. Pociesz się że może niedługo ci pójdzie uszczelka pod głowicą :)

Bono
25-04-06, 21:34
no własnie jak sprawdzałem poziom płynu to było ok! a nie zauważyłem żeby przez uszczelke poszedł. Moze jakaś inna nieszczelność jest:/?

zed
25-04-06, 22:16
Moze uciekac pod pompa wodna.Ja tak mialem ale w pore zobaczylem i wymienilem od razu pompe,termostat,caly plyn i jest ok pozdro

TygrysHonda
25-04-06, 22:21
Moze uszczelka pod glowica ??

Piotrek Klag
25-04-06, 23:27
Na logike bym najpierw sprawdził poziom płynu w chłodnicy, a nie przekatowywał. Pociesz się że może niedługo ci pójdzie uszczelka pod głowicą :)

powiem tak - zwóciłbym uwagę na pompe wody w szczególnosci jak auto dobija do 200.000 przebiegu - ja robie regularne przeglądy co 10.000 i mi mechanik powiedział że jest malutka ryska tylko na pompie - taka mini strużka i od razu tym samym pompa do śmieci i w jej miejsce nowa. Ja sie nie bawie bo auto ma jeździć i koniec.

A znam ludzi - że spoko nie cieknie mocno to spoko jeździj - i to mogą być skutki... opłakane.

ważne że troszkę wczesniej zmieniełem również chłodnicei pyn na Glycoshella.

p.s. dziwne jest to że gdzieś ten płyn sie podziać musiał..... a jak CI sie gotował to Ci z 2/3 litry musialy uciec lekko. Dziwi bierze że pod autem zielonej/niebieskiej plamy nie widzialeś..... chyba że bez kitu pod uszczelke wszystko szło ale z tego co piszesz to nie wyglada to tak.

Lord_ZED
25-04-06, 23:47
Ostatnio przerabiałem temat w naszej coupe.
Kumpel dzwoni że obroty skakają i temp koło środka.
Oki mówie włącz ogrzewanie na fula i przyturlaj się pod dom.
Pomyślałem termostat. Dolałem wody do zbiorniczka. Dzień następny wszystko oki. Podjechaliśmy i zamówiliśmy nowy termostat. Dzień następny pojechalismy po termostat patrze temp znowu coś niechalo. Otwieramy maske a tam malutki parujący punkt na chłodnicy pozatym połowa już nie grzała jak ręką dotknołem. Dolaliśmy wody jazda do sklepu po nową chłodnice i przy okazji syf do zatykania chłodnic. A do pracy z 5 litrami wody w aucie :lol: .
Chłodnice wymieniliśmy termostat też i teraz temp oki. Ale za to obroty skaczą. Chyba ten syf do zatykania zasyfił krokowy. Trzeba będzie wyczyścić :/.

Wyciągnołem taki wniosek:
Po 10 latach pasuje sprawdzić w jakim stanie jest układ chłodzenia. Czy chłodnica cała grzeje. Ewentualnie zastosować syf do czyszczenia układów chłodzenia zapobiegawczo.

W następnej Hondzinie 1 rzecz jaką zmienie to będzie chłodnica i termostat. Bo to już 2 honda w której mi chłodnica poszła w ciągu 7 miesięcy od zakupu. Przezorny zawsze zabezpieczony 8)

delSol
04-05-06, 20:15
to ja sie jeszcze podlacze pod watek...

ostatnio zaobserwowalem takie oto zjawisko - po jezdzie, niezaleznie czy po ostrym butowaniu czy po spokojnym turlaniu sie (wazne aby silnik byl cieply) po zaparkowaniu i postaniu auta z wlaczonym silnikiem temperatura rosnie tak ponad polowe, czasami nawet do 2/3 skali.

W zbiorniczku bylo sucho wiec dolalem plynu ale nic sie niezmienilo - nadal jak sobie postoi i popracuje temperatura powolutku sobie rosnie. Wystarczy jednak dodac gazu tak do 2000 obrotow i temperatura szybciutko wraca do normalnego polozenia.

Dzieje sie tak tylko na postoju - podczas jazdy nawet nie drgnie.
Plynu dolalem wiec.... obstawiam pompe wody. Dobrze obstawiam? Bo na termostat chyba nie ma wplywu dodanie gazu?

Jesli dobrze obstawiam to czy ktos w ostatnim czasie wymienial owa pompe i jakie przewidywane koszta?

Pozdro 600

Piotrek Klag
04-05-06, 23:51
Jesli dobrze obstawiam to czy ktos w ostatnim czasie wymienial owa pompe i jakie przewidywane koszta?

jeżeli to pompa a tego Ci nie powiem :D to moja pompa (D15B7) to koszt około 200 zł za oryginał i za robote zalezy gdzie ale pamiaj to dużo roboty - cały rozrząd trzeba rozbebeszać przynajmniej u mnie.

Co do diagnozy że to pompa.... jak miałeś "sucho" w wyrównawczym to lepiej zastanów sie gdzie sie ten płyn podział (bo chyba nie wyparował).... jak cieknie to gdzie cieknie - jak po pompie to wjedź na kanał i od razu zobaczysz po pompie na oko czy cieknie czy też nie....

Jeżeli nie pompa to czy chłodnica albo gdzies przy bloku albo co gorsza uszczelka pod głowicą sieda i płyn masz w oleju a to juz jest problem i to duuuuży - szukaj płynu a potem całęj reszty - gdzieś gnój uciekać musi skoro masz auto suche.

Co wazne na postoju powinine Ci sie właczać wentylator - buczenie da sie słyszeć :D wiec może zwyklę chłodzenie zawodzi - więcej Ci napiszą "fachowcy" bo ja sie nie znam ;D

Olsześ
05-05-06, 15:33
A ja bym obstawił pompę. Miałem taki pzrypadek w VW, brakowało mi 2 łopatek w pompie i gdy silnik chodził na wolnych obrotach nie dawał rady przegonić płynu a po zwiększeniu obrotów wszystko wracało do normy ;)

Lord_ZED
05-05-06, 16:19
A gdzie sie te lopatki podziały?? z ciekawości pytam.

Ogór
05-05-06, 20:19
Potwierdzam że to może być pompa. Ale uszczelki też bym nie wykluczał. Kiedyś miałem przypadek że Astra brała płyn chłodnczy jak trabant olej. Sprawdzałiśmy wszystko a okazało sie ze było małe uszkodzenie na uszczelce i auto spalało płyn a nie wylewało na zewnątrz wieć przyczyn może być wiecej :)

karolbukala
08-05-06, 10:41
witam,
ja rowniez chetnie sie podziele swoim doswiadczeniem doslownie z poprzedniego miesiaca...ogolnie pisze po raz pierwszy, wiec przy okazji witam serdecznie:)...

otoz honda mi sie grzala (rocznik '93, 1.5), wiec wymienilem chlodnice + termostat, wylalem stary plyn i dolalem full nowego...pojezdzilem tak 4 dni i znow mi temperatura zaczela skakac...znow sie zainteresowalem tematem i okazalo sie, ze w ukladzie chlodzenia nie ma zupelnie plynu, ktory wlewalem kilka dni wczesniej...okazalo sie, ze to wlasnie pompa wody poszla, malenkie pekniecie, przez co calkowicie wyplywal plyn...

wymienilem pompe i jezdze juz spoko bez problemow...jak robicie u mechanika, to niech Wam dokladnie wyreguluje potem obroty, bo po ich dzialaniach (rzeczywiscie trzeba zdjac caly rozrzad przy wymianie pompy wody) autko mi gaslo bez przyczyny, skakaly strasznie obroty...potem poluzowalem rozrzad i ustawilem zawory i na razie okej:)...

ot, takie doswiadczenia, na pewno wazne jest, abyscie przy grzaniu sie silnika dokladnie sprawdzili, co jest prawdziwa przyczyna, i nie wydawali bez potrzeby kaski na nowy termostat czy chlodnice, podczas gdy np. uszkodzona jest pompa (i odwrotnie). nowa pompa kosztowala mnie okolo 140zl + zalozenie okolo 100zl...

pozdrawiam,
karol

mozes
09-05-06, 21:46
Jeżeli uszczelka pod głowicą to również może być tak że płyn ucieka do cylindrów ale wtedy fura kopci troszkę mocniej i można to wyczuć podczas rozruchu silnika bo telepie nim przez chwilę poprostu nie pali wtedy na któryś z cylindrów ale obstawiałbym pompę, a może masz nagrzewnicę albo jakiś wąż przypchany ja miałem taki przypadek we fiacie że na wolnych obrotach zimą to była dmuchało mi zimne powietrze zamist ciepłego i po wymianie już prawie wszystkiego wzieliśmy z kolesiem kompresor i dmuchneliśmy w obieg coś tam poważniej "bulknęło" i jak ręką odjął naprawiło się.

morda85
18-07-06, 22:03
Ja mam problem z płynem chłodniczym kóry pod duuużym ciśnieniem wypływa przez zbiorniczek wyrównawczy. Mam już zachlapany cały silnik. Czy to rzeczywiście uszczelka?? Niedawno była wymieniana na oryginał!

otis
19-07-06, 09:54
A tak z ciekawości... Jak układają się wskazówki w waszych d15b2, bo parę postów wcześniej ktoś napisał, że kiedy zobaczył wskazówkę w połowie skali to już wzniósł alarm. U mnie wskazówka od zawsze jest troszkę poniżej połowy. Czasem zdaży się że dojdzie na środek ale nigdy więcej. To chyba nie jest jeszcze stan alarmowy prawda?! I jeszcze jedno... Autko mam już prawie rok i jeszcze nigdy nie słyszałem żeby włączył mi się wiatrak. Przy jakim wskazaniu wskazówki temp. powinien się włączyć?
Pozdrawiam

lukass
19-07-06, 10:27
A tak z ciekawości... Jak układają się wskazówki w waszych d15b2, bo parę postów wcześniej ktoś napisał, że kiedy zobaczył wskazówkę w połowie skali to już wzniósł alarm. U mnie wskazówka od zawsze jest troszkę poniżej połowy. Czasem zdaży się że dojdzie na środek ale nigdy więcej. To chyba nie jest jeszcze stan alarmowy prawda?! I jeszcze jedno... Autko mam już prawie rok i jeszcze nigdy nie słyszałem żeby włączył mi się wiatrak. Przy jakim wskazaniu wskazówki temp. powinien się włączyć?
Pozdrawiam

Wentylator zasadniczo włącza sie bardzo żadko..a jesli już to wskazówka i tak nie zmieni pozycji..oczywiście jeśli wszystko jest w porządku z układem.

reXio
19-07-06, 11:32
wiatrak w mojej hani jest bardzo cichy. stojc w korku nie wiadomo czy chodzi czy nie. Trzeba wyjsc z auta zeby go uslyszec.

tomekk
19-07-06, 12:33
Nie ma reguły, że w hondach wiatrak włącza sie bardzo rzadko. U mnie np. załącza się stosunkowo często - tzn. jak stoję w korku, to przy wysokiej temp. zewn. co kilka minut sobie pochodzi - jest rzeczywiście cichy i raczej go nie słychać - da się zauważyć lekki spadek obrotów w momencie włączenia - stąd wiem, kiedy się załącza.
A co do wskazówki, to było już wielokrotnie o tym mówione - jak układ jest sprawny, to ona nie powinna iść ponad swój stały stan (zwykle nieco poniżej połowy skali) - bez względu na to, czy wiatrak się załącza czy nie.

otis
19-07-06, 14:33
Dzięki chłopaki!
Że ja na to głomb nie wpadłem! Teraz w te upały codziennie w jednym miejscu stoję dłudo na światłach i zawsze jest moment w którym obroty spadają, tyle że wentylatorka nie słychać. Ojczulek miał dawno temu Poloneza, to tam było go tak słychać jak by dodatkowe gary zaczynały palić :grin:
Czyli rozumiem, że jeśli wsazówka nigdy nie przekracza połowy to wsio jest git.
Dzięki za odpowiedzi i jak możecie zerknijcie w parę postów niżej bo mam problemo z hamulcami.
Pozdrawiam

sadam
19-07-06, 20:24
a Ja mam inny "problem".Jadac czasami po owbodnicy radzymina z predkoscia 160, 170 przez około 2, 3 minuty temperatura wzrasta do poziomu 2/3.czy to normalne?w sumie silnik wtedy pracuje na około 5 tys non stop.dodam jeszcze ze wtedy temp. siegała 37C, i było baaardzo goraco.kiedys widzialem na jakims filmiku ze vti pedzac na odcince(jakies 240km/h) miał wskazowke niemalze na czerwonym polu.jaki wniosek?chłodnica już nie ta?

mozes
19-07-06, 20:39
moim zdanie chłodnica nie ta lub pompa wody nie jest tak wydajna jak być powinna. Ale to tylko moja teoria mogę się mylić
Pozdrawiam

mic
20-07-06, 16:26
ja mialem podobny problem ostatnio, tez na obwodnicy radzymina w te najwieksze upaly. Przy stalej jezdzie okolo 150 - 160km/h zaczela mi sie podnosic temperatura - zwolnilem i wszystko wrocilo do normy. Chlodnica roczna, pompa wody przyznam sie ze nie wiem. Ale jak nie bylo takich upalow to przy jezdzie z predkoscia ok 170km/h nie bylo zadnych problemow z temp.

sadam
20-07-06, 16:55
u mnie pompa sie troche poci(pewnie oryginał jeszcze).a dzisiaj jechalem non stop 140.tez jest około 30 stopni lub wiecej i tez temperaturka ciut poszla w gore.a jeszcze przy 130 wszystko ok jest.po prostu nie bede tak pedził :D .dodam jeszcze tylko ze przy ostrym poganianiu od swiatel do swiatel, lub po jezdzie w granicach 4-7 tys na krotkich odcinkach temp w normie.nie wiem czym to sie ma :?

mic
21-07-06, 10:49
Ja wymienialem w zeszlym roku chlodnice poniewaz podczas upalow juz przy ok 100-110km/h rosla mi temperatura. Wiedzialem ze to chlodnica bo juz brakowalo w niej troche tych skrzeli. Pozniej nie bylo problemu. Moze warto sprobowac przeczyscic chlodnice z robakow itp, ja przynajmniej mam taki plan na weekend :)

sadam
21-07-06, 17:13
przeczyscic chlodnice z robakow itp, ja przynajmniej mam taki plan na weekend

no nie pomyslałem o takiej ewentualnosci :) u mnie skrzeli tez brakuje juz w kilku miejscach.oby do zimy :) na wiosne wymienie razem z pompa 8)

sewkor
22-07-06, 12:11
wiatrak w mojej hani jest bardzo cichy. stojc w korku nie wiadomo czy chodzi czy nie. Trzeba wyjsc z auta zeby go uslyszec.

no właśnie... w mojej słychać go strasznie :shock: . Jak się włączy to na zewnątrz auta jest duzo głośniej. W środku jak stoje w miejscu i mam otwartą szybę to również słychać.

powinienem to sprawdzić ??? :? , dodam że nie mam problemów z temp silnika, nawet jak stoje w korku.

pozdr

kozik555
25-07-06, 21:19
To ja sie podłącze do tematu bo umnie wiatrak włacza sie dosc czesto i nie wiem czy to normalne to jest tak na polku jest z ponad 30 stopni zapalam autko i jade do sklepu jakies 3 km wracam z powrotem i pod domem gdy juz auto stoi włacza sie wentylator i tak jeszcze z pare minut chodzi i drugi raz sie włacza wskazówka jest troszke ponizej połowy a nawet jak autko stoi i wentylator włączy sie te dwa razy to i tak sie nie ruszy ani troche i co o tym myslice moze to byc uszczelka pod głowicą czy moze cos jeszcze innego płynu chłodniczego nie ubywa i nawet po mocnym gazowaniu wskazówka jest w tym samym miejscu.

sadam
25-07-06, 21:47
generalnie u mnie jest to samo.

kozik555
25-07-06, 23:01
Wiec nie ma co sobie zawracac tym głowy wszystko OKI ?

sadam
26-07-06, 07:52
Wiec nie ma co sobie zawracac tym głowy wszystko OKI ?

napisałem że u mnie tak jest ale czy u mnie jest wszystko ok to nie wiem.ale skoro wwskaznik w normie wiec raczej nie ma powodów do obaw

wieshaq
27-07-06, 10:50
a Ja mam inny "problem".Jadac czasami po owbodnicy radzymina z predkoscia 160, 170 przez około 2, 3 minuty temperatura wzrasta do poziomu 2/3.czy to normalne?w sumie silnik wtedy pracuje na około 5 tys non stop.dodam jeszcze ze wtedy temp. siegała 37C, i było baaardzo goraco.kiedys widzialem na jakims filmiku ze vti pedzac na odcince(jakies 240km/h) miał wskazowke niemalze na czerwonym polu.jaki wniosek?chłodnica już nie ta?
no to mam dokladnie to samo.. przy duzych predkosciach w upaly. po miescie nic.

wskazowka mi lezy tak minimalnie ponizej polowy a w d13b2 pamietam mialem w 1/3. ale mniejsz o to
termostat wymienilem a chlodnica wyglada zdrowo z wierzchu. plynu nie ubywa nic raczej.

w*****a mnie to szczerze bo nie wiem co to a bez sensu wymieniac wszystko bo sama pompa (byla wymieniana jakies 10kkm temu) i chlodnica to mega koszt. moze ma wplyw gaz ktory ma wyzsza temp spalania niz benzyna. moze za duzo koncentratu wlalem a za malo wody bo tez nie byloby dobrze. czujnik temp tez wymienie na dniach ale watpie czy to jest powod

fakt ze upaly robia swoje ale w d13 nigdy nuie mialo prawa mi nawet drgnac

kozik555
27-07-06, 15:32
A ja jeszcze zauwazyłem ze jak zgasze autko i wiatrak w tym czasie chodził i po zgaszeniu nie chodzi jak włącze sam zapłon to chodzi ale musi byc włączonty zapłon i czy to jest cos powaznego bo widziałem w niektórych samochodach jak chłodnica chodzi gosc zgasi silnik i dalej mu chodzi a umnie tak nie ma czy to cos szkodzi silnikowi?

sadam
27-07-06, 15:51
tak nie ma czy to cos szkodzi silnikowi?


skoro konstruktorzy tak wymyslili to raczej nie powinno.w sumie co z tego jak wiatrak chłodzi płyn w chłodnicy jak i tak nie ma obiegu.w silniku sie nic nie chłodzi jak jest zgaszony silnik ale też nic sie nie grzeje.

tomekk
27-07-06, 19:22
no to mam dokladnie to samo.. przy duzych predkosciach w upaly. po miescie nic.

Też tak kiedyś miałem. I w sumię nie potrafię powiedzieć, co to dokładnie było, bo wkrótce potem wymieniłem zarówno chłodnicę, jak i uszczelkę pod głowicą - przyczyna tkwiła zatem albo w chłodnicy (dość zniszczonej już i delikatnie cieknącej), albo w uszczelce (którą zmieniłem, bo pojawił się minimalny wyciek spod głowicy) :)
Bardziej obsawiałbym jednak chłodnicę, bo była stosunkowo cienka (teraz mam grubszą) i jak napisałem - zniszczona (wylatywały już blaszki i robiły się dziury). Wyciek spod głowicy pojawił się jakiś czas później.

A co do gazu, to raczej nie celowałbym tutaj. Przy sprawnym samochodzie temperatura nie powinna wzrastać i tyle. Ja też mam gaz i po wspomnianych naprawach problem zniknął całkowicie :)

wieshaq
27-07-06, 23:04
w sumie tez stawiam na chlodnice...reszta wyglada na sprawne

co do gazu to ma temperature spalania okolo 200stopni wyzsza niz benzyna a to sie rowna wiecej generowanego ciepla ktore trzeba odebrac

pompek
30-07-06, 11:57
ja mam od miesiąca cyrk na kółkach... wskazówka szaleje raz w górę raz w dół... był wymieniany płyn, odpowietrzany układ (w warsztacie)... po tygodniu problem wrółcił... główny objaw: wywala płyn do zbiorniczka wyrównawczego i stamtąd kipi... co chwila (czyt. codziennie) zaglądam pod maskę i dolewam płynu, odpowietrzam układ (przynajmniej mi się tak zdaje) i tak w kółko... szlag mnie już trafia :evil: dziś zaobserwowałem chyba cenną wskazówkę... odpaliłem silnik na otwartym korku chłodnicy i przez cały czas (jakieś 10-15 min) wydostawały się bąbelki i trochę kipiał płyn... moja diagnoza: układ zasysa gdzieś powietrze, które wypycha płyn do zbiorniczka. kiedy do termostatu dostaje się pęcherz powietrza wskazówka idzie gwałtownie w górę kiedy zaczyna docierać płyn- w dół...
pytanie1: czy moja diagnoza może być trafna
pytanie2: skąd może dostawać się to cholerne powietrze (moje typy: uszczelka pod głowicą; sama chłodnica)
wskazówka: czasami jak odpalałem na ciepłym to palił na trzech cylindrach i kopcił na biało (ostatnio obiaw ustał, może po dolaniu uszczelniacza)

Bono
30-07-06, 12:14
jak na biało kopci, to ciągnie płyn, czyli głowica/uszczelka do remontu

pompek
30-07-06, 12:33
jak na biało kopci, to ciągnie płyn, czyli głowica/uszczelka do remontu
ale tylko jak palił na trzech... dym wydobywał się cyklicznie (domyślam się, że z częstotliwością co cztery cylindry)...

Lcfr
30-07-06, 21:36
jak na biało kopci, to ciągnie płyn, czyli głowica/uszczelka do remontu

dokładnie.....

zreszta wskazuja na to objawy opisane przez kolegę...

pompek
31-07-06, 09:09
no dobra... już jestem pewien bo wczoraj zaczął mi już palić na trzech i kopcić cały czas :? dziś rano pojechałem do mechanika (ludzie trąbili na mnie i pokazywali na tył Hani, tak kopciłem :oops: ) tylko teraz się zastanawiam nad jednym... czy uszczelka poszła dlatego, że zapowietrzał się układ i ją ciśnienie rozwaliło, czy sama usczelka była bezpośrednim powodem zapowietrzania się układu i po jej wymianie problem powinien ustąpić...