PDA

Zobacz pełną wersję : Jaka pojemność zbiorniczka wyrównawczego?



Mozi89
23-07-09, 21:29
Witam. Szukałem, nie znalazłem. Jeśli gdzieś jest a przeoczyłem to przepraszam:)
Generalnie pytanie brzmi: Jaka jest pojemność zbiorniczka wyrównawczego w V genie (d15b7 dokładniej)? Z góry wielkie dzięki za odp;)

Lcfr
23-07-09, 21:36
przecież i tak w nim nie powinno byc pełno....

niemniej jednak jak chcesz koniecznie wiedziec dokładnie to zdejmij (łatwo sie zdejmuje) zlej płyn do pojemnika, zmierz np. za pomocą szklanek/butelek itp i bedziesz wiedział... to 3 min roboty.

Mozi89
23-07-09, 22:16
No oczywiście, że jest górna granica, ale chciałem wiedzieć tak pi razy drzwi ile płynu kupić:)

Lcfr
23-07-09, 22:20
jak chcesz uzupełnic w wyrównawczym to kup 1 litr
dolej do max
na drugi dzien sprzwdz ile musisz dolac do stanu sredniego

Mozi89
23-07-09, 22:23
tak zrobię. Dzięki:)

koondziu
15-06-10, 19:29
Kiedy mam na poziomie max. wywala mi płyn, chyba korkiem chłodnicy, a kiedy mam na połowie dobrze. Mam pytanie, czy w zbiorniczku wyrównawczym mamy mieć płyn na poziomie max, czy na połowie między min., a max.?

art81
15-06-10, 19:40
Ja dzisiaj z rozpędu zalałem pod korek:o. Zostawic tak, czy lepiej strzykawkę kupić i odessać?

koondziu
15-06-10, 19:50
Ja dzisiaj z rozpędu zalałem pod korek:o. Zostawic tak, czy lepiej strzykawkę kupić i odessać?

Oczywiście że odessać, w zbiorniczku musi być wolna przestrzeń, ponieważ wytwarza się tam podciśnienie.

art81
15-06-10, 19:56
Dzięki. Jutro pędzę do apteki po strzykawę:). Spieszyłem się, w dodatku kumpel zagadywał i poszło do pełna.

kuba_guzik110
15-06-10, 20:01
a ja mam takie cos ze ze jak naleje plynu chlodniczego do zbiorniczka wyrownawczego np na maxa to na drugi dzien zbiorniczek jest pusty, a powiem ze jak odkrece korek od chlodnicy to tam ciagle jest plyn pod korek :) wiec co jest grane jezdze już tak od 1,5roku i nic sie nie dzieje ale pytam z ciekawosci

rider143
15-06-10, 20:44
w zbiorniczku musi być wolna przestrzeń, ponieważ wytwarza się tam podciśnienie.podciśnienie wytwarza się w chłodnicy podczas stygnięcia rozgrzanego silnika. A zbiorniczek tylko "przechowuje" nadmiar płynu z układu chłodzenia.

art81
15-06-10, 21:05
No to jak w końcu jest?
Wysysać to, czy olać i nie wnikać?

rider143
15-06-10, 21:18
Wysysać to, czy olać i nie wnikać?wyciągnąć zbiorniczek i ulać płynu tyle aby poziom był między min a max. Lub odessać strzykawką. Inaczej jak silnik się zagrzeje to płyn wywali ze zbiorniczka.

koondziu
15-06-10, 22:57
a ja mam takie cos ze ze jak naleje plynu chlodniczego do zbiorniczka wyrownawczego np na maxa to na drugi dzien zbiorniczek jest pusty, a powiem ze jak odkrece korek od chlodnicy to tam ciagle jest plyn pod korek :) wiec co jest grane jezdze już tak od 1,5roku i nic sie nie dzieje ale pytam z ciekawosci

Najpierw zobacz czy pod samochodem nie masz wycieku, nawet jeżeli chłodnica pobiera płyn to nie w takich ilościach, a pod korek musi zawsze być ;D

Mam pytanie, dolałem wody (narazie) do zbiorniczka wyrównawczego i po jeździe, po podniesieniu maski widać zachlapanie wodą. Z tego co stwierdziłem wyciek jest z pod korka od chłodnicy, wcześniej jak stan był niewiele ponad min. było ok. Dodam, że mam korek 0.9, i silnik trzyma temp. w normie.

jasiek09
15-06-10, 23:10
spróbuj zmienić korek aczkolwiek dolanie płynu/wody do wyrównawczego nie powinno mieć wpływu na wycieki z pod korka od chłodnicy, jesteś pewny że nie wyciekło z korka od zbiorniczka wyrównawczego?

koondziu
15-06-10, 23:20
spróbuj zmienić korek aczkolwiek dolanie płynu/wody do wyrównawczego nie powinno mieć wpływu na wycieki z pod korka od chłodnicy, jesteś pewny że nie wyciekło z korka od zbiorniczka wyrównawczego?

Raczej napewno bo scieżki wody prowadziły do korka chłodnicy.

Nemereth
16-06-10, 11:29
Oczywiście że odessać, w zbiorniczku musi być wolna przestrzeń, ponieważ wytwarza się tam podciśnienie.

W zbiorniczku wyrownawczym podcisnienie ?:rolleyes:

jasiek09
16-06-10, 11:30
nie musisz dublować , już zostało to zdementowane

Nemereth
16-06-10, 11:31
wyciągnąć zbiorniczek i ulać płynu tyle aby poziom był między min a max. Lub odessać strzykawką. Inaczej jak silnik się zagrzeje to płyn wywali ze zbiorniczka.

Przez szczeliny w korku i tylko tyle, nic sie wiecej nei stanie :)

Skoti
16-06-10, 12:53
Kondziu a mozesz zapodać fote gdzie ci ten płyn brudzi ? bo możliwe że to nie płyn tylko syf z drogi ci leci jak jest mokro.

koondziu
17-06-10, 11:32
Właśnie było akurat sucho a woda jest na plastikowej pokrywie na dole. Teraz kiedy w zbiorniczku mam stan ponad min. to leci bardzo mało, praktycznie nie widoczne jest.

Nemereth
17-06-10, 16:34
Na plastikowej oslonie pod chlodnica?

Jesli dobrze zrozumialem... sprawdz czy masz nie uszkodzony waz chlodnicy dolny i czy zacisk na nim jest caly a nie przypadkiem przezarty rdzą...

koondziu
19-06-10, 11:33
Posiadam korek od chłodnicy 0.9, czy 1.1 nie byl by lepszy jeżeli ten przepuszcza??

Budziniak
19-06-10, 11:43
No właśnie jak ktoś może to niech napisze jakie ciśnienie powinno być na korku. Rozumiem że jest to kwestia upuszczania płynu na gorącym silniku do zbiorniczka wyrównawczego. Różne ciśnienia = różna pojemność silnika czy jest tu inny podział.

jasiek09
19-06-10, 22:52
zależy i od chłodnicy, ja mam 0.9 brat ma w takim samym silniku 1.1-różne chłodnice (d15b2) i ani tu ani tu nie ma żadnych problemów, więc jak wszystko jest ok śmiga na tym i na tym.koondziu korek upuszcza do wyrównawczego a nie na na zewnątrz do chłodnicy więc możesz zakupić nowy lub spróbować odratować ten

koondziu
20-06-10, 11:39
zależy i od chłodnicy, ja mam 0.9 brat ma w takim samym silniku 1.1-różne chłodnice (d15b2) i ani tu ani tu nie ma żadnych problemów, więc jak wszystko jest ok śmiga na tym i na tym.koondziu korek upuszcza do wyrównawczego a nie na na zewnątrz do chłodnicy więc możesz zakupić nowy lub spróbować odratować ten

A odratować to w jaki sposób??

Budziniak
20-06-10, 12:01
Korka raczej nie odratujesz :)
Mi olej dostawał się do płynu i nim ogarnąłem chęci aby to zrobić to zniszczyłem dwa korki. Te dwie małe uszczeleczki które są na korku nie są niestety olejoodporne. Koszt nie wielki bo zamiennik w IC to koszt 25 zł ( ASO na Malowniczej 90 zł ).
Wczoraj w czasie 120 minut głowica zdjęta diagnoza postawiona, części zamówiłem i jutro będę składał i problem płynu mam z dyni :D:D

Nemereth
21-06-10, 14:52
Przy D16Z6 mam chłodnicę z korkiem 0.9 bar... w odpowiedzi na Twoje wcześniejsze pytanie :)