Zobacz pełną wersję : Jaka pojemność zbiorniczka wyrównawczego?
Witam. Szukałem, nie znalazłem. Jeśli gdzieś jest a przeoczyłem to przepraszam:)
Generalnie pytanie brzmi: Jaka jest pojemność zbiorniczka wyrównawczego w V genie (d15b7 dokładniej)? Z góry wielkie dzięki za odp;)
przecież i tak w nim nie powinno byc pełno....
niemniej jednak jak chcesz koniecznie wiedziec dokładnie to zdejmij (łatwo sie zdejmuje) zlej płyn do pojemnika, zmierz np. za pomocą szklanek/butelek itp i bedziesz wiedział... to 3 min roboty.
No oczywiście, że jest górna granica, ale chciałem wiedzieć tak pi razy drzwi ile płynu kupić:)
jak chcesz uzupełnic w wyrównawczym to kup 1 litr
dolej do max
na drugi dzien sprzwdz ile musisz dolac do stanu sredniego
Kiedy mam na poziomie max. wywala mi płyn, chyba korkiem chłodnicy, a kiedy mam na połowie dobrze. Mam pytanie, czy w zbiorniczku wyrównawczym mamy mieć płyn na poziomie max, czy na połowie między min., a max.?
Ja dzisiaj z rozpędu zalałem pod korek:o. Zostawic tak, czy lepiej strzykawkę kupić i odessać?
Ja dzisiaj z rozpędu zalałem pod korek:o. Zostawic tak, czy lepiej strzykawkę kupić i odessać?
Oczywiście że odessać, w zbiorniczku musi być wolna przestrzeń, ponieważ wytwarza się tam podciśnienie.
Dzięki. Jutro pędzę do apteki po strzykawę:). Spieszyłem się, w dodatku kumpel zagadywał i poszło do pełna.
kuba_guzik110
15-06-10, 20:01
a ja mam takie cos ze ze jak naleje plynu chlodniczego do zbiorniczka wyrownawczego np na maxa to na drugi dzien zbiorniczek jest pusty, a powiem ze jak odkrece korek od chlodnicy to tam ciagle jest plyn pod korek :) wiec co jest grane jezdze już tak od 1,5roku i nic sie nie dzieje ale pytam z ciekawosci
w zbiorniczku musi być wolna przestrzeń, ponieważ wytwarza się tam podciśnienie.podciśnienie wytwarza się w chłodnicy podczas stygnięcia rozgrzanego silnika. A zbiorniczek tylko "przechowuje" nadmiar płynu z układu chłodzenia.
No to jak w końcu jest?
Wysysać to, czy olać i nie wnikać?
Wysysać to, czy olać i nie wnikać?wyciągnąć zbiorniczek i ulać płynu tyle aby poziom był między min a max. Lub odessać strzykawką. Inaczej jak silnik się zagrzeje to płyn wywali ze zbiorniczka.
a ja mam takie cos ze ze jak naleje plynu chlodniczego do zbiorniczka wyrownawczego np na maxa to na drugi dzien zbiorniczek jest pusty, a powiem ze jak odkrece korek od chlodnicy to tam ciagle jest plyn pod korek :) wiec co jest grane jezdze już tak od 1,5roku i nic sie nie dzieje ale pytam z ciekawosci
Najpierw zobacz czy pod samochodem nie masz wycieku, nawet jeżeli chłodnica pobiera płyn to nie w takich ilościach, a pod korek musi zawsze być ;D
Mam pytanie, dolałem wody (narazie) do zbiorniczka wyrównawczego i po jeździe, po podniesieniu maski widać zachlapanie wodą. Z tego co stwierdziłem wyciek jest z pod korka od chłodnicy, wcześniej jak stan był niewiele ponad min. było ok. Dodam, że mam korek 0.9, i silnik trzyma temp. w normie.
spróbuj zmienić korek aczkolwiek dolanie płynu/wody do wyrównawczego nie powinno mieć wpływu na wycieki z pod korka od chłodnicy, jesteś pewny że nie wyciekło z korka od zbiorniczka wyrównawczego?
spróbuj zmienić korek aczkolwiek dolanie płynu/wody do wyrównawczego nie powinno mieć wpływu na wycieki z pod korka od chłodnicy, jesteś pewny że nie wyciekło z korka od zbiorniczka wyrównawczego?
Raczej napewno bo scieżki wody prowadziły do korka chłodnicy.
Oczywiście że odessać, w zbiorniczku musi być wolna przestrzeń, ponieważ wytwarza się tam podciśnienie.
W zbiorniczku wyrownawczym podcisnienie ?:rolleyes:
nie musisz dublować , już zostało to zdementowane
wyciągnąć zbiorniczek i ulać płynu tyle aby poziom był między min a max. Lub odessać strzykawką. Inaczej jak silnik się zagrzeje to płyn wywali ze zbiorniczka.
Przez szczeliny w korku i tylko tyle, nic sie wiecej nei stanie :)
Kondziu a mozesz zapodać fote gdzie ci ten płyn brudzi ? bo możliwe że to nie płyn tylko syf z drogi ci leci jak jest mokro.
Właśnie było akurat sucho a woda jest na plastikowej pokrywie na dole. Teraz kiedy w zbiorniczku mam stan ponad min. to leci bardzo mało, praktycznie nie widoczne jest.
Na plastikowej oslonie pod chlodnica?
Jesli dobrze zrozumialem... sprawdz czy masz nie uszkodzony waz chlodnicy dolny i czy zacisk na nim jest caly a nie przypadkiem przezarty rdzą...
Posiadam korek od chłodnicy 0.9, czy 1.1 nie byl by lepszy jeżeli ten przepuszcza??
No właśnie jak ktoś może to niech napisze jakie ciśnienie powinno być na korku. Rozumiem że jest to kwestia upuszczania płynu na gorącym silniku do zbiorniczka wyrównawczego. Różne ciśnienia = różna pojemność silnika czy jest tu inny podział.
zależy i od chłodnicy, ja mam 0.9 brat ma w takim samym silniku 1.1-różne chłodnice (d15b2) i ani tu ani tu nie ma żadnych problemów, więc jak wszystko jest ok śmiga na tym i na tym.koondziu korek upuszcza do wyrównawczego a nie na na zewnątrz do chłodnicy więc możesz zakupić nowy lub spróbować odratować ten
zależy i od chłodnicy, ja mam 0.9 brat ma w takim samym silniku 1.1-różne chłodnice (d15b2) i ani tu ani tu nie ma żadnych problemów, więc jak wszystko jest ok śmiga na tym i na tym.koondziu korek upuszcza do wyrównawczego a nie na na zewnątrz do chłodnicy więc możesz zakupić nowy lub spróbować odratować ten
A odratować to w jaki sposób??
Korka raczej nie odratujesz :)
Mi olej dostawał się do płynu i nim ogarnąłem chęci aby to zrobić to zniszczyłem dwa korki. Te dwie małe uszczeleczki które są na korku nie są niestety olejoodporne. Koszt nie wielki bo zamiennik w IC to koszt 25 zł ( ASO na Malowniczej 90 zł ).
Wczoraj w czasie 120 minut głowica zdjęta diagnoza postawiona, części zamówiłem i jutro będę składał i problem płynu mam z dyni :D:D
Przy D16Z6 mam chłodnicę z korkiem 0.9 bar... w odpowiedzi na Twoje wcześniejsze pytanie :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.