PDA

Zobacz pełną wersję : Podgrzewane lusterka elektryczne w HC5D 96r.



kamil_szewczyk
11-04-06, 14:23
czy ktoś wie? czy w standartowym wyposażeniu tego modelu instalacja była przewidziana do szybkiego montazu podgrzewanych lusterek? kupiłem sobie ostatnio przełacznik orginał do podgrzewanych lusterek ale co dalej.czy musze robić cała wiązke z podłaczeniem czy mam gdzieś ukrytą kostke do przełacznika a w lusterku może jest dodatkowy kabel na mate grzewczą.? było by super!!!

ppm702
11-04-06, 16:02
prawdopodobnie będziesz musiał druty ciągnąć ;)

emg
11-04-06, 16:06
na pewno musisz druty pociągnąć

LIO
11-04-06, 16:08
a teraz pociągniesz mojemu koledze
dzień dobry :D

tak jak nie ma instalacji od elektrycznych szyb w drzwiach z szybami na korby, tak samo i tutaj, nie ma instalacji do podgrzewania lusterek

kamil_szewczyk
11-04-06, 18:02
no to wszystko jasne.a mata grzewcza na allegro pełno tego jakie macie zdanie.

reXio
11-04-06, 18:58
a gdziez w cifie tym sie oryginalnie montuje ten wlacznik? Kolo ustawien reflektorow?!

Gdzie go kupiles??!!

kamil_szewczyk
11-04-06, 19:53
a gdziez w cifie tym sie oryginalnie montuje ten wlacznik? Kolo ustawien reflektorow?!

Gdzie go kupiles??!!
kupiłem go na allegro chyba 20zł zapłaciłem. tak montuje sie go z lewej strony kierownicy jako trzeci w kolejności od lewej licząc tam jest jedna zaślepka.

jinjet
11-04-06, 23:06
a takei cos bylo dostepne ??? nie slyszalem...

ppm702
12-04-06, 10:56
maty z allegro sa w porządku, a włączanie lusterek najłatwiej spiąć z ogrzewaniem tylnej szyby

boomer
12-04-06, 18:10
maty z allegro sa w porządku, a włączanie lusterek najłatwiej spiąć z ogrzewaniem tylnej szyby
Wlasnie tak mam to zrobione, maty zdaja egzamin

reXio
13-04-06, 09:04
a takei cos bylo dostepne ??? nie slyszalem...

1.6iSR przed liftem miala na pewno.

Gruszka
14-04-06, 17:59
a takei cos bylo dostepne ??? nie slyszalem...

Bylo bylo, ale nie w golasach 1.4 :) Choc chyba tylko w UK.

Manual - Na stronie 3. (http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/23-a198.pdf)

lub:

http://img521.imageshack.us/img521/1803/defogger21se.th.jpg (http://img521.imageshack.us/my.php?image=defogger21se.jpg)


Pozdrawiam swiatecznie,
Gruszka

Cairo
16-04-06, 09:08
Tak jak napisał ppm najlepiej wpiąc się pod włącznik ogrzewania tylnej szyby. Szukasz kabla (jeden z grubszych pod listwą progową od strony kierowcy), ściągasz izolacje i dolutowywujesz kabelek do lusterek. Możesz sobie też podłączyć pod ten włącznik co kupiłeś, ale wtedy będziesz miał więcej roboty. Nie wiem jak z przekaźnikiem, te maty mają chyba po 13W (te z allegro) czyli razem daje 26W, nie wiem czy sam wyłącznik to wytrzyma na dłuższą metę. (ja bym założył przekaźnik).

Co do samych mat są spoko, ja jestem mega zadowolony bo jest to naprawde przydatne, w zimie nie musisz skrobać po lustrach (co zazwyczaj kończy się ich przestawieniem) a w lecie jak deszczyk pada to zaraz masz lusterka suche i widać wszystko elegancko.

york
23-05-06, 21:26
Tak jak napisał ppm najlepiej wpiąc się pod włącznik podgrzewania tylnej szyby. Szukasz kabla (jeden z grubszych pod listwą progową od strony kierowcy), ściągasz izolacje i dolutowywujesz kabelek do lusterek. Możesz sobie też podłączyć pod ten włącznik co kupiłeś, ale wtedy będziesz miał więcej roboty. Nie wiem jak z przekaźnikiem, te maty mają chyba po 13W (te z allegro) czyli razem daje 26W, nie wiem czy sam wyłącznik to wytrzyma na dłuższą metę. (ja bym założył przekaźnik).

Co do samych mat są spoko, ja jestem mega zadowolony bo jest to naprawde przydatne, w zimie nie musisz skrobać po lustrach (co zazwyczaj kończy się ich przestawieniem) a w lecie jak deszczyk pada to zaraz masz lusterka suche i widać wszystko elegancko.

Jak widzę wątek zakończył się jakiś czas temu - jednak może sie komuś przydać. Osobiście zrobiłem sobie podgrzewanie lusterek, które podłączyłem do wyłącznika ogrzewania tylnej szyby z pominięciem przekaźnika. Konkretnie to trzeba było przeciągnąć kabelki od lusterek aż do samego wyłącznika ogrzewania szyby tylnej i podłączyć się do obwodu sterującego przekaźnikiem. Niedogodność to taka że obydwa ogrzewania (szyby i lusterek)działają jednocześnie.
Jeśli chodzi o wyłącznik oryginalny to zgodze się z przedmówcami że będzie to trudniejsze do wykonania choć nie aż tak skomplikowane. Mogę na maila przesłać zdjęcie schematu instalacji elektrycznej z podgrzewanymi lusterkami.

BolzZ
11-05-08, 11:12
Przepraszam ze odkopuję taki tenat sprzed lat, ale nie znalazlem nic aktualniejszego... moze kiepsko szukalem :speszony:
Mam prosbe o podpowiedź pod jakim haslem szukac na allegro tych mat podgrzewających, i jak sie je montuje na lusterkach? Czy wykorzystuje sie je ze zwyklymi niepodgrzewanymi lusterkami? W jakim rozmiarze powinna być owa mata?

Civic '99
11-05-08, 11:31
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=17862&highlight=podgrzewane+lusterka

Cloud
24-11-09, 20:45
odkopię prehistoryczny temam , ale mam pytanie bo sporo czasu mięło i spodziewam się , że pewnie coś ruszyło w tej kwestii. Otóż zanabyłem drogą kupna włącznik podgrzewania lusterek do 5D i chciałbym podpiąć maty właśnie pod ten button a nie pod ogrzewanie tylnej szyby. Co muszę jeszcze podłączyć żeby nie upalić przycisku? Gdzie to nabyć? i jakie ew koszta?
Z góry dziękuję za pomoc

MikeFoto
24-11-09, 21:24
odkopię prehistoryczny temam , ale mam pytanie bo sporo czasu mięło i spodziewam się , że pewnie coś ruszyło w tej kwestii. Otóż zanabyłem drogą kupna włącznik podgrzewania lusterek do 5D i chciałbym podpiąć maty właśnie pod ten button a nie pod ogrzewanie tylnej szyby. Co muszę jeszcze podłączyć żeby nie upalić przycisku? Gdzie to nabyć? i jakie ew koszta?
Z góry dziękuję za pomoc

Przekaźnik samochodowy + kabelki :)

Cloud
24-11-09, 21:57
dostanę to w przeciętnym elektronicznym? ten przekaźnik? czy to więcej zachodu będzie?

MikeFoto
24-11-09, 23:16
dostanę to w przeciętnym elektronicznym? ten przekaźnik? czy to więcej zachodu będzie?

Powinieneś dostać bez problemu.

Cloud
24-11-09, 23:20
to jeszcze jedno (sory Mike że męczę) ale czy on ma mieć jakieś określone specyfikacje czy jak poproszę poprostu przekaźnik samochodowy to dostanę odpowiedniego fanta?

MikeFoto
25-11-09, 06:26
Najważniejszym parametrem jest obciążalność prądowa i napięcie załączania (stąd samochodowy bo musi pracować na napięciu 12V). Obciążalność prądowa pozwala na określenie jaki prąd może płynąć przez przekaźnik bez jego uszkodzenia.

Np nada się taki - http://www.inselelektronik.pl/przekazniki/samochodowe/przekaznik_samochodowy,p2053278090

Specjalnie taki wybrałem ze względu na płaskie nóżki do których z łatwością podłączysz szybkozłączki. Druga sprawa - obciążalność to 40A czyli (40*12=480W) można go obciążać mocą do 480 wat przy napięciu 12V.

krzys_o
25-11-09, 08:44
Mike, a nada się przekaźnik od halogenów przednich?? Bo mam taki zbedny i chciałbym go wykorzystać (MITSUBA RC-2201)

MikeFoto
25-11-09, 11:01
Mike, a nada się przekaźnik od halogenów przednich?? Bo mam taki zbedny i chciałbym go wykorzystać (MITSUBA RC-2201)

Nada spokojnie, na obudowie powinieneś mieć narysowane, który pin odpowiada za co:
Podłączasz tak, że w obwód niskoprądowy (tam gdzie cewka) wpinasz zasilanie i przycisk - jak się domyślasz elektromagnes cewki powoduje cyknięcie i załączenie obwodu wysokoprądowego. Natomiast w obwodzie wysokoprądowm (tam gdzie wepniesz podgrzewanie) przekaźnik jest twoją przerwą w obwodzie (+ czy -).

Zdjątko pożyczone z theautochannel.com
http://www.theautochannel.com/autoparts/images/products/engineparts/k7979869490lvz.jpg

krzys_o
25-11-09, 11:12
Nada spokojnie, na obudowie powinieneś mieć narysowane, który pin odpowiada za co:
Podłączasz tak, że w obwód niskoprądowy (tam gdzie cewka) wpinasz zasilanie i przycisk - jak się domyślasz elektromagnes cewki powoduje cyknięcie i załączenie obwodu wysokoprądowego. Natomiast w obwodzie wysokoprądowm (tam gdzie wepniesz podgrzewanie) przekaźnik jest twoją przerwą w obwodzie (+ czy -).

Zdjątko pożyczone z theautochannel.com
http://www.theautochannel.com/autoparts/images/products/engineparts/k7979869490lvz.jpg
No to super, dzięki za odpowiedź:D Jeszcze zapytam czy mogę zapożyczyć prąd z np. el. regulacji lusterek czy trzeba się wpinać w bezpieczniki??

demonobiker
06-01-10, 16:23
odkopuje trosdzke bo mam pytanie pod który przewód przy przełączniku trzeba się wpiać kojarzy ktoś jaki to kolor?a druga sprawa to taka ze maty sie nagrzewaja oczywiscie po naklejeniu jej na lusterko i puszczeniu przewdów okazalo sie ze przewody w izolacji stykaja sie w niektorych miejsach z mata zanim wyjda z obudowa lusterka nie przeszkadza to w niczym?nie przetopi sie izolacja na przewdoach w miejscu stykania z mata??pozdro

tomson1192
06-01-10, 16:25
mata nie nagrzewa sie az tak mocno zeby stopilo izolacje kabla, a co do koloru to musisz w schemat zajrzec, wszystko jest rozrysowane bardzo wyraźnie ;)

demonobiker
06-01-10, 18:12
zagotowałem kawałek przewodu przez 5 minut w wodzie i izolacja sie nie stopiła ;)
a powiedzcie czy jak sie wlaczy ogrzewanie lusterek to bedzie czuc dotykajac lusterka ze cieple czy cos?
bo nie ma mozliwosci zumiem przegrzania lusterka?
a przy podlaczeniu do maty + i - nie ma znaczenia do ktorego pinu + a do którego minus czy jest jakas roznica?

tomson1192
06-01-10, 20:44
u mnie na macie byly oznaczenia ale jak sie nie myle to nie ma znaczenia, a jak przylozysz reke do lusterka to czuc cieplo

Dobraku
06-01-10, 20:50
przy podlaczeniu do maty + i - nie ma znaczenia do ktorego pinu + a do którego minus czy jest jakas roznica?

Nie nie ma znaczenia te maty zachowują sie jak zwykłe rezystory - obojętnie jak podłączysz i tak przepłynie taki sam prąd i wydzieli się taka sama ilość ciepła.

czara
07-01-10, 08:11
to ja może jeszcze napisze tak tylko dla czystej informacji mam w jednym lusterku oryginalna mate a w drugim ta z allegro i muszę przyznać ze ta OEMowa nagrzewa sie dwa razy szybciej, także jak ktoś ma za dużo kasy i nie lubi czekać polecam kupić lusterka z oryginalnymi matami naprawdę nagrzewają sie w mgnieniu oka :D

tomson1192
07-01-10, 08:54
ja nie narzekam na ta z allegro, roznica czasowa w rozgrzaniu sie to pomoze 30 sek:P

demonobiker
07-01-10, 09:48
nie mogę znaleźć w schemacie gdzie sie podpąć bo rozumiem że chodzi o przewód na którym pojawia się + po wciśnięciu przycisku??

temat zamknięty lustereczka grzeja i jest git, wystarczyło znaleźć dobry schemacik i po sprawie dla szukających pod jaki przewód się podpiąć to albo przy przełączniku pod niebiesko-zółty albo w progu od strony kierowcy pod gruby zielono-czarny...

raq22100
08-01-10, 17:10
Najlepiej kable do przycisku podciągnąć z przycisku do p. mgielnych, to tak jak by ktoś szukał.

mAgik
11-01-10, 13:17
Najlepiej kable do przycisku podciągnąć z przycisku do p. mgielnych, to tak jak by ktoś szukał.
Dlaczego do świateł przeciwmgielnych, nie lepiej do przycisku podgrzewania tylnej szyby?

Bono
11-01-10, 13:57
mozecie polecic jakies konkretne maty grzewcze? moga byc z alledrogo - wskazane linki.

tomson1192
11-01-10, 14:18
http://www.allegro.pl/item872611474_mata_grzewcza_podgrzewacze_do_luster ek_gb_8s.html ten koles mial tez inne rozmiary jak kupowalem wiec odezwij sie do niego

Bono
11-01-10, 15:37
ok, thx

raq22100
11-01-10, 16:12
Dlaczego do świateł przeciwmgielnych, nie lepiej do przycisku podgrzewania tylnej szyby?

Chodzi mi o instalacje z osobnym włącznikiem do podgrzewnia lusterek, tam koło sterowania lusterkami.

krzys_o
12-05-10, 11:55
Odkopię temat, jakie macie te maty z alledrogo kupione, chodzi mi o wymiar. Byłem zmierzyć lusterko i te w rozmiarze 140x80mm mi nie pasują, są za duże. Natomiast 105x80mm wydają się za małe, jakie macie rozmiary u siebie??

comatose
05-10-10, 19:08
Ja kupiłem 140x80mm
http://img543.imageshack.us/img543/4973/matagrzewcza.th.png (http://img543.imageshack.us/i/matagrzewcza.png/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Na nowych wkładach które mam jest klej z tyłu, jak chce się matę przykleić to trzeba te paski z nim odkleić, po czymś takim nie będzie problemu z umocowaniem wkładów w plastikach montażowych?

Mam przycisk oem do podgrzewania lusterek, ale nie mam wiązki do niego, może ktoś łopatologicznie wyjaśnić jak to podłączyć żeby działało?

raq22100
05-10-10, 21:21
Zajzyj do manuala, potrzebny Ci bedzie przekaźnik (dla bezpieczeństwa, ale konieczny niby nie jest). Do przycisku doprowadzasz chyba 3? kable, +, - i + wychodzący. + wychodzący pod przekaźnik, do przekaźnika + z aku, - z budy, i + wychodzący z przekaźnika do mat, i - z budy do mat.

mafia35
06-10-10, 13:12
Przekaźnik nie jest potrzebny. W oryginale go nie było.
Niech mi ktoś odpisze czy do tych mat to do obu konektorów trzeba podłączyć kabel z zasilaniem czy wystarczy do jednego?
Przycisk mam ogólnie podłączony na razie tylko do podświetlenia (z przycisku przeciwmgielnych - tak jak w manualu) i świeci :cool:

bobikos
06-10-10, 13:33
Kolego skoro są dwa konektory to trzeba dwa kable podłączyć. Do jednego zasilanie po przycisku/przekaźniku, do drugiego masę. Jeśli chodzi o to czy stosować przekaźnik, wszystko zależy od prądu jaki może obsłużyć włącznik. Maty o mocy 14W każda pobierają razem trochę ponad 2A tak więc jak przycisk jest do 4A to ok, jeśli jest na mniejszy prąd to trzeba puścić przez przekaźnik.

raq22100
06-10-10, 13:57
W oryginale nie było przekaźnika bo w oryginale nie było mat z allegro tylko również oryginalne. Chyba ze kolega zna moc oryginalnych mat :)

comatose
06-10-10, 15:09
Przekaźnik kosztuje grosze i nie ma co oszczędzać na nim, jak zasilanie z akumulatora jest brane to na tym kablu też bezpiecznik montować?

mafia35
06-10-10, 15:26
Ehh, troszkę wam rozjaśnię. Moc mat z Allegro wynosi 12W. Jest to wartość maksymalna a nie stała! Właśnie testowałem maty na domowym zasilaczu z możliwością zmiany voltów. Na ustawieniu 12V i 300mA (!) maty rozgrzewają się bardzo ładnie. Na 9V i 300mA również lecz wolniej.
To zależy ile włącznik podgrzewania lusterek da prądu na maty a nie ile maty mają max W. Podobnie jak z żarówką - niby ma 100W ale jak dasz słabszy prąd też będzie świecić tylko że "bźcić"...

bobikos
06-10-10, 15:57
Akurat kolego nie regulujesz bezpośrednio prądu lecz napięcie a przepływający prąd zależy właśnie od napięcia i rezystancji mat która powinna być mniej więcej stała. Prawo Ohma I=U/R. Dlatego też trochę dziwny Twój pomiar jeśli zarówno przy 9 i 12V masz taki sam prąd, wydaje się to niemożliwe. Sprawdź jaki maksymalny prąd wyjściowy jest na Twoim zasilaczu.
Przez włącznik możesz przepuścić prąd jaki tylko chcesz, najwyżej spalą się powierzchnie styku jeśli prąd będzie za duży, sam wyłącznik nic nie reguluje, jest jedynie projektowany na prąd nominalny.
Tak czy inaczej rzeczywiście na schematach są dwa rodzaje włączników do podgrzewania lusterek i jeden z nich, ten który nie znajduje się w przełączniku regulacji lusterek nie potrzebuje przekaźnika.
Kolego comatose jeśli podłączasz się do akumulatora to zamontuj bezpiecznik, chociaż równie dobrze możesz odnaleźć obwód ogrzewania tylnej szyby i do niego się podpiąć, oczywiście przed przekaźnikiem jeśli chcesz mieć cały czas po zapłonie napięcie. Bezpośrednio z Aku bym nie polecał bo jak zapomnisz wyłączyć podgrzewanie to przy dłuższym postoju (noc) może Ci rozładować akumulator. Podepnij się tam gdzie masz napięcie jak się kontrolki zapalają (obwód grzania tylnej szyby np.)

comatose
06-10-10, 16:53
Bezpośrednio z Aku bym nie polecał bo jak zapomnisz wyłączyć podgrzewanie to przy dłuższym postoju (noc) może Ci rozładować akumulator. Podepnij się tam gdzie masz napięcie jak się kontrolki zapalają (obwód grzania tylnej szyby np.)
Słuszna uwaga! dzięki.

Możecie jeszcze napisać jaki kabel podpiąć do konkretnego pinu w włączniku?
http://img185.imageshack.us/img185/6489/wcznik.th.png (http://img185.imageshack.us/i/wcznik.png/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

raq22100
06-10-10, 18:36
To Ty masz taki przycisk z automatyczna regulacją pradu? Ciekawe...

Podobnie jak z żarówką - niby ma 100W ale jak dasz słabszy prąd też będzie świecić tylko że "bźcić"...
humm, to mowisz ze idziesz do sklepu i mowisz poproszę włącznik jednobiegunowy, który daje 0,5A?

Zastanow sie co mowisz

bobikos
06-10-10, 22:01
To Ty masz taki przycisk z automatyczna regulacją pradu? Ciekawe...

Podobnie jak z żarówką - niby ma 100W ale jak dasz słabszy prąd też będzie świecić tylko że "bźcić"...
humm, to mowisz ze idziesz do sklepu i mowisz poproszę włącznik jednobiegunowy, który daje 0,5A?

Zastanow sie co mowisz

Kolega raq22100 odnosi się do moich postów czy kolegi mafia35 bo nie do końca rozumiem.
Tak dla jakości, prądy które podaję dla włączników to nie są prądy jakie wyłącznik "wymusza" tylko maksymalne do jakich jest projektowany, czyli że przepuszczenie większego prądu będzie powodowało niszczenie styków włącznika. Dlatego też stosuje się przekaźniki w obwodach w których występuje przepływ dużego prądu (przekaźnik jest np. do 40A, nieduży włącznik ok 4A).
Mam nadzieję że dla każdego forumowego elektryka jest to oczywiste...

Do kolegi comatose
Nie znam budowy tego dokładnie włącznika ale:
jeśli ma podświetlenie to dwa styki powinny byś od żarówki i między tymi stykami będziesz miał niedużą rezystancję żarówki (rzędu 200 ohm), pozostałe 3 styki są od samego włącznika oraz lampki sygnalizującej załączenie halogenów, tak więc do jednego musi dochodzić +12V, do drugiego masa potrzeba do świecenia lampki sygnalizującej działanie, a trzeci jest wyjściem +12V do przekaźnika/mat. Rezystancję lampki (200 ohm) możesz też mieć między wyjściem a masą (lampka sygnalizacyjna.
Ale do tych zabaw musisz mieć miernik... Ja nieraz rozbieram włącznik i analizuję przebieg ścieżek jak nie mam schematu do niego.

raq22100
06-10-10, 22:28
Oczywiscie ze do mafia35.
Zagłebiając sie w schemat to zasilenie mat jest pobierane ofc z przycisku do ich podgrzewania, a ten bierze zasilanie z przewodu zasilajacego przycisk do regulacji lusterek. A jego zasilenie jest cienkim kabelkiem :) Czyli kiedy np. właczymy podgrzewanie do tego zechcemy ustawic lusterko, to pobór będzie troche duży jak na taki kabelek. Ale niech mafia robi jak chce, nie moja instalacja :P

bobikos
06-10-10, 22:41
jak oglądam schematy z "sam naprawiam" to zasilanie mat brane jest z tej samej linii co zasilanie regulacji lusterek co oczywiście nie oznacza że jest to podpięcie do najbliższego kabelka, gdzie to napięcie występuje.

raq22100
06-10-10, 22:50
ale grubszego kabla nie znajdziesz na tej linii, chyba ze mowisz po prostu o + po stacyjce...

Dla mnie latwiej jest się wpiąć zaraz za kostką do regulaci swiatel i dac pozniej przekaznik.

mafia35
07-10-10, 09:21
Po co tyle dumać, przecież na forum jest manual ze zdjęciami jak to zrobić. Popytajcie się kolegów czy coś im się popaliło i koniec. Chcecie ulepszać fabryczną instalację - proszę bardzo.

bobikos
07-10-10, 09:56
Możecie jeszcze napisać jaki kabel podpiąć do konkretnego pinu w włączniku?
http://img185.imageshack.us/img185/6489/wcznik.th.png (http://img185.imageshack.us/i/wcznik.png/)

Odnośnie włącznika to na drugiej stronie masz manual
http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/23-a198.pdf, tam są opisane wyjścia strona 4. Są opisane tylko trzy piny ale pozostałe 2 tak jak pisałem są od podświetlenia pewnie (jeśli takowe jest w tym przycisku). Generalnie środkowy w rzędzie z trzema pinami to we +12V, środkowy w rzędzie z dwoma pinami to masa, a prawy w rzędzie trzypinowym (ten pod którym też jest pin) to wyjście do grzania lusterk.

mafia35
07-10-10, 10:02
Proponuję opierać się na manualu kolegi z forum: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7071-Montaz-podgrzewanych-lusterek-%28part-1-of-2%29.

raq22100
07-10-10, 14:17
Jak juz wspomniałem, fabryczna instalacja jest pod fabryczne maty, to po 1. Po 2 w fabrycznej instalacji zasilenie przycisku nie jest mostkowane przy regulacji lusterek, tylko wczesniej. A po 3 Gruszka nie skończył manuala, jak bys nie zauwazyl. Swoja droga nie wiem dlaczego :(

mafia35
08-10-10, 09:02
OMG...! Masz tyle postów na forum i nie umiesz szukać, doczytywać tematów do końca..? Jest część 2/2 manuala, a Gruszka zakończył swój projekt...
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?6532-Spoty-quot-pi%EAciodrzwi%F3wek-aero-i-nie-tylko-quot-%29/page50&highlight=podgrzewane+lusterka

Co do przekaźnika i watów i innych dupereli... Te maty w sumie ciągną tyle prądu co żarówka kierunkowskazu...

Aha, i może przestudiuj poniższy schemat zanim powiesz gdzie co i jak jest mostkowane:
http://images50.fotosik.pl/350/faa89dfb847be487m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=faa89dfb847be487)

raq22100
08-10-10, 20:06
Zamiast rzucac schematami, powiedz gdzie wg. Ciebie jest mostkowane? Bo ze schematu jakos nie moge wyczytac :)

mafia35
11-10-10, 08:53
Mostkowane czy rozgałęzione, jak zwał tak zwał. Cóż to za różnica.
Zrobiłem tak jak w manualu u Gruszki. Wszystko działa. Przeprowadziłem "test wytrzymałościowy": 30 minut pracy mat plus zabawa regulacją lusterek. Nic się nie przepala, nie śmierdzi, żaden przewód nie robi się nawet lekko ciepły, bezpiecznik nie wystrzelił mi w kolano...

MikeFoto
11-10-10, 11:25
Panowie, nie obawiajcie się, że maty będą za słabo grzały lub kable się przepalą, instalacja spali czy inne tego typu rzeczy.
Weźcie pod uwagę, że moc mat to 13W razy 2 to 26W. Przy 14V (jakie jest w instalacji przy włączonym silniku), natężenie płynące przez kable to:

A * V = P czyli A=P / V co daje A=26 / 14 = 1,86A, co jest wartością znikomą.

Dalej, z tabeli obciążalności prądowej, np tej:
http://bezel.com.pl/instalacje_pliki/image038.GIF

dla przewodu o przekroju znamionowym 1mm2 (przekrój to NIE średnica, średnica kabla o przekroju 1mm2 to P=pi*r^2 gdzie r^2=P/pi a r=pierw(P/pi) czyli r=0.564mm co daje średnicę kabla 1.128mm ) maksymalna obciążalność prądowa to w/g tabeli 15A zatem odejmując 1,86A jakie pobierają maty, mamy 13,14A "wolnego" miejsca. A 13.14A przy napięciu 14V (ze wzoru powyżej) to..... 184W które mogą w tym samym czasie pracować na jednym cieniutkim 1mm kabelku.

mafia35
11-10-10, 12:19
MikeFoto: tak dla ankiety, założyłeś przekaźnik...? ;)

MikeFoto
11-10-10, 12:21
MikeFoto: tak dla ankiety, założyłeś przekaźnik...? ;)

Jeszcze nie zakładałem podgrzewania, ale jak będę zakładał to dam przekaźnik.

mafia35
11-10-10, 12:23
Możesz mi powiedzieć po co jak w orginale go nie montowano?

tomson1192
12-10-10, 13:49
to ja sie tylko wtrące i powiem że jeżdza juz prawie rok z ogrzewaniem lustrek i nie mam przekażnika, zasilanie biore z regulacji lusterek i wszystko smiga nic sie nie dzieje ;)

bobikos
12-10-10, 14:07
I będzie działało jeszcze długo na samym włączniku. Przekaźnik można zastosować, ale nie trzeba bo to nie są duże prądy.
Oryginalne maty mają bardzo podobną moc więc to nie ma znaczenia czy z allegro czy oryginalne.
Ja natomiast podłączę maty za przekaźnikiem od ogrzewania tylnej szyby żeby mieć wszystko pod jednym przyciskiem.

lukwycz
17-10-10, 22:39
Mam laickie pytanie: do czego i gdzie podpiąć masę wychodzącą z maty grzewczej?

mafia35
18-10-10, 09:42
Byle gdzie byle do metalu. Ja podłączyłem masę pod te 3 śruby od spodu.

demonobiker
19-10-10, 19:26
ja również jeżdżę na matach z allegro od roku i jest gitara przekaźnika nie montowałem za to wpinałem się pod przyciesk od ogrzewania szyby, jazda w deszczu, zima itp gdy w lusterkach nic nie widać to rewelacja z matami:)

MikeFoto
19-10-10, 23:04
Jeszcze nie zakładałem podgrzewania, ale jak będę zakładał to dam przekaźnik.

Jednak, po przeanalizowaniu schamtu eletrycznego oraz po rozebraniu przycisku podgrzewania lusterek stwierdzam, że nie ma potrzeby montowania przekaźnika. Raz, że fabryka go nie montowała. dwa, przycisk wewnątrz jest na tyle solidnie zbudowany, że bez problemu wytrzyma natężenie prądu 2A jakie ma miejsce w przypadku podłączonych mat grzewczych.

lukwycz
22-10-10, 08:48
Panowie, zabrałem się za montaż ogrzewania lusterek, ale napotkałem spory problem: w obu lusterkach nie mogę odkręcić śrubki która jest w otworze od spodu lusterka (ta, którą jako pierwszą trzeba odkręcić, żeby dostać się do środka (śruba ustalająca siłownik). Mam pytanie, czy dużo zniszczę jeśli będę próbował na siłę wyjąć wkład? Może macie jeszcze jakiś sposób na to? Dodam, że próbowałem tę śrubkę rozwiercić, ale już 2 wiertła złamałem :(

cichy10
22-10-10, 09:05
Miałem podobną sytuację i bez rozwiercania się nie obeszło, spróbuj z wyczuciem na początku większym wiertłem a później mniejszym, może wiertła są kiepskiej jakości lub stępione

mafia35
22-10-10, 17:42
Na siłę nic nie zrobisz, najwyżej zepsujesz obudowę silniczka regulacji (made in U.S.A... :D ). Ona się ciężko odkręca ale jakoś idzie. Może spróbuj WD40 od spodu i przez szparę pod szkłem psiknąć i odczekać 2 godziny.

raq22100
23-10-10, 20:19
@Mike
A skad bierzesz zasilenie do tego przycisku? Jedyne o co się obawiam to o to że bez przekaźnika popali mi się styk na kablu dajacym prad do tego wlacnzika, bo wpiałem się przy przycisku do regulacji lusterek taka spinką, a tam może nie być dobrego styku...

mafia35
24-10-10, 09:36
Zapewne tak jak każdy - z regulacji lusterek wg schematu i tutoriala...

comatose
29-10-10, 20:56
Panowie powiedzcie mi jeszcze którędy przeprowadzić przewody od włącznika do mat grzewczych??

I jeszcze jedno - w jaki sposób rozdziela się plastik montażowy od tego białego elementu (jakiś siłownik?) który reguluje położenie lusterka? Wymieniłem dzisiaj pęknięty wkład i przy okazji wkleiłem jedną matę grzewczą, ale trochę mi przeszkadzało to, że plastik montażowy wisiał na kilku centymetrach kabli ;/

lukwycz
29-10-10, 23:30
Od czarnej ramki lusterka wychodzi metalowy sztyft, który przechodzi przez jasny siłownik. Musisz go porządnie złapać szczypcami i trochę wyciągnąć żeby wyjąć bolec, który go blokuje. Mi za pierwszym razem ten sztyft wymsknął się i zbił od spodu wkład lusterka :( (do ramki mocowany jest poprzez sprężynę). Wtedy masz wszystko oddzielnie i robota inaczej idzie :) Co do przewodu do maty grzewczej, to jeszcze jest to przede mną, ale będę próbował przedostać się przez ten gumowy rękaw, którym już lecą kable kabina/drzwi.

comatose
01-11-10, 20:12
Maty już sobie zainstalowałem, zostało mi jeszcze przeciągnięcie kabli - używaliście tutaj jakichś akcesoriów typu stalka do przeciągania przewodów czy jakoś inaczej to robiliście?

Kupiłem takie konektory które pozwalają na wpięcie się w kabel bez jego cięcia/ściagania izolacji
http://img179.imageshack.us/img179/9320/dscf3193.jpg (http://img179.imageshack.us/i/dscf3193.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Miał ktoś z czymś takim do czynienia? Warta to coś, czy jednak lepiej kabel wlutować?

bobikos
01-11-10, 20:18
te konektory są fajne ale nadają się do grubszych przewodów, przy cieńszych możesz mieć tak że ten przecinający metal nie przebije się do żyły bo przekrój przewodu jest za mały. Tak więc przy cienkich przewodach proponuję stosować raczej lutowanie.

Dextero
01-11-10, 20:18
W jeden otwór wkładasz przewód w który chcesz się wpiąć, a w drugi przewód który ma pobierać prąd z tego drugiego przewodu. Zapinasz i tyle. Jak dobrze zepniesz to będzie ok.

comatose
01-11-10, 20:26
Dzięki bobikos właśni e o taką odpowiedź mi chodziło ;)

Dextero
07-11-10, 13:37
Panowie, zabrałem się za montaż ogrzewania lusterek, ale napotkałem spory problem: w obu lusterkach nie mogę odkręcić śrubki która jest w otworze od spodu lusterka (ta, którą jako pierwszą trzeba odkręcić, żeby dostać się do środka (śruba ustalająca siłownik). Mam pytanie, czy dużo zniszczę jeśli będę próbował na siłę wyjąć wkład? Może macie jeszcze jakiś sposób na to? Dodam, że próbowałem tę śrubkę rozwiercić, ale już 2 wiertła złamałem :(

Wczoraj zabrałem się za montaż mat do lusterek i napotkałem ten sam problem. Nie mogłem odkręcić tej śrubki od spodu. Jako, że nie miałem odpowiedniego wiertła szukałem innego sposobu i znalazłem ;)
Należy zdemontować osłonkę od środka auta i wykręcić całe lusterko. Zabieramy do domu na stół. Odkręcamy 3 śruby od spodu by rozłączyć "zgięcie lusterka". Następnie rozkręcamy 5 śrub pod szkłem (dwie u góry, dwie u dołu i jedna od zewnętrznej strony), które mocują ramkę szkła. Te śruby też są pordzewiałe, ale mocno docisnąć śrubokręt i powinny puścić. Po zdjęciu tej ramki (ostrożnie by nie połamać zaczepów - z wyczuciem odgiąć i przejdą przez szkło) mamy ładny dostęp do środka lusterka, więc bez problemu pociągniemy w środku kabel. Ogrzewamy plastik dookoła szkła suszarką i delikatnie wyciągamy szkło lusterka. Wklejamy matę, wyprowadzamy przewód i składamy w odwrotnej kolejności. Tym sposobem założyłem matę bez wyciągania wkładu.

comatose
11-12-10, 18:50
Dobrałem się dzisiaj do kostki w drzwiach, jest w niej dużo wolnego miejsca więc można chyba wiercić w niej bez obaw? Robił to ktoś bez ściągania drzwi? Wydaje mi się, że da radę to zrobić tylko trochę gimnastyki będzie. Przy rozwiercaniu trzeba zwrócić uwagę na coś czy po prostu wywiercić dziurę w obydwóch elementach? Jak się nazywa ta biała pasta którą kostka jest w środku wysmarowana?

lukwycz
11-12-10, 23:17
Dobrałem się dzisiaj do kostki w drzwiach, jest w niej dużo wolnego miejsca więc można chyba wiercić w niej bez obaw? Robił to ktoś bez ściągania drzwi? Wydaje mi się, że da radę to zrobić tylko trochę gimnastyki będzie. Przy rozwiercaniu trzeba zwrócić uwagę na coś czy po prostu wywiercić dziurę w obydwóch elementach? Jak się nazywa ta biała pasta którą kostka jest w środku wysmarowana?

Zwracaj uwagę tylko na to, żeby nie naruszyć złączek dookoła. W moim przypadku kostka od strony kierowcy wymagała wiercenia ręcznego (wiertło w wiertarce) bo wolałem nie ryzykować przecięcia jakiegoś kabelka. W prawych drzwiach było spokojniej, bo dziura wyszła w narożniku kostki w polu 2x2. Drzwi zdejmowałem właśnie po to, żeby dokładnie obejrzeć kostki i mieć dobry dostęp. A biała pasta ma na celu izolację od wilgoci, ale nie wiem jak się nazywa :)

meltoner
16-12-10, 19:47
cześć,
Pytałem już o to w innym temacie i nikt nie był w stanie mi odpowiedzieć. Nie chcę zakładać nowego tematu, bo może ktoś tutaj mi odpowie.
Sprawa jest taka: mieszkam w UK, mam MB2 w którym przypadkowo odkryłem że mam podgrzewane lusterka, które po właczeniu zapłonu grzeją na okrągło. Nie mam żadnego przycisku od ich włączania. Nie ma żadnych śladów modzenia z kablami czy czegokolwiek , co wskazywałoby na jakiekolwiek modyfikacje przy lusterkach.
Lusterka wyglądają na seryjne z seryjnymi kabelkami, izolacjami, kostkami itd. Auto mam od roku i nie było żadnych problemów z akumulatorem, odpalaniem, engine check'iem itp. Byłem przekonany, że poprzedni właściciel zapadał sobie taki wynalazek w tym aucie. Pomyślałem sobie, że znajdę tylko przycisk na szrocie, podłącze go i po sprawie. Jakie było moje zdziwienie, kiedy na szrocie znalazłem 3 civiki z podgrzewanymi lusterkami ale bez przycisków, tzn. w miejscu gdzie powinien być przycisk były oryginalne zaślepki. Dokładnie tak samo jak u mnie.
Zatem jak to jest , czy ktoś ma jakieś info na ten temat , aby istniały wersje civików z podłączeniem grzanych lusterek pod zapłon. Błąd fabryczny czy co ? Innego wytłumaczenia nie widzę.

raq22100
18-12-10, 23:30
Dziwne... Jak jzu to moze byc podpiete pod ogrzewanie tylnej szyby...

reXio
19-12-10, 17:36
Moze jak szly na specyficzne rynki to mialy grzane na sztywno. Anglia - widaomo - szaro, buro i ponuro :)

meltoner
19-12-10, 22:52
Moze jak szly na specyficzne rynki to mialy grzane na sztywno. Anglia - widaomo - szaro, buro i ponuro :)

Mi też tylko takie wytłumaczenie przychodzi do głowy, ale nikt mi tego na razie nie potwierdził. To są tylko moje przypuszczenia wynikające z krótkotrwałych obserwacji. W instrukcji wiadomo, jest napisane ogólnie, że w niektórych modelach są podgrzewane lusterka, ale włączane wiadomo jakim przyciskiem. Tak czy inaczej będę próbował je modyfikować ( to brzmi dumnie) abym to ja mógł kontrolować ich włączanie....

comatose
26-01-11, 12:37
Wybaczcie głupie pytanie, ale jestem laikiem jeśli chodzi o elektrykę ;] Do której śruby mam się podpiąć w celu zrobienia masy?

I jeszcze jedno, kable mam przeciągnięte po oryginalnych wiązkach i przez kostki w drzwiach puszczone, tak sobie pomyślałem, że może być kłopot gdyby w przyszłości zaistniała potrzeba ściągnięcia drzwi. Ktoś doradzi jakieś rozwiązanie?

lukwycz
26-01-11, 13:36
Wybaczcie głupie pytanie, ale jestem laikiem jeśli chodzi o elektrykę ;] Do której śruby mam się podpiąć w celu zrobienia masy?

I jeszcze jedno, kable mam przeciągnięte po oryginalnych wiązkach i przez kostki w drzwiach puszczone, tak sobie pomyślałem, że może być kłopot gdyby w przyszłości zaistniała potrzeba ściągnięcia drzwi. Ktoś doradzi jakieś rozwiązanie?

Koledzy mówili, że może być jedna z trzech śrub mocujących lusterko, ale u mnie zadziałało dopiero jak podpiąłem masę pod śrubkę mocującą skrzynkę z bezpiecznikami tę nad lewym kolanem kierowcy :)
Jak masz puszczone jak ja (przewiercone kostki i puszczony kabel bez ten otwór) to jest mały problem, ale jak masz kabelki łączone w kostce to przy zdejmowaniu drzwi tylko rozpinasz kostkę (najpierw trzeba zdjąć z niej ten gumowy rękaw).

comatose
26-01-11, 14:00
Kabel mam przez kostkę puszczony w jednym kawałku, teraz sobie pomyślałem, że w razie W kabel można przeciąć za kostką w tym gumowym kołnierzu i nie ma problemu, potem się skręci na nowo. Puściłem przez kostkę tylko jeden kabel na stronę bo masę chciałem wziąć właśnie z okolic samego lusterka, nie uśmiecha mi się ciągnięcie ponownie kabla żeby wpiąć się gdzieś w kabinie obok bezpieczników ;/

raq22100
26-01-11, 22:09
Ja brałem mase z takiej 4 śrubki jak by... Nie to co trzyma lusterka ale jest tez ona pod maskownicą lusterka, na klucz 10 :P I działa ;) A jak rozpiąć te kostki? I jak zdjac te gumy od drzwi do karoserii? Za nic nie moge ;/

comatose
26-01-11, 23:15
Ten gumowy kołnierz przy kostce trzyma się na czterech plastikowych wypustkach. Ściągasz gumę z nich i masz dostęp do kostki. W części zewnętrznej od góry jest zabezpieczenie które trzeba wcisnąć żeby kostkę rozpiąć. Jak masz kostkę rozpiętą to część która jest w drzwiach normalnie wyciągasz.

http://img17.imageshack.us/i/20110122171.jpg/
http://img716.imageshack.us/i/20110122172.jpg/
http://img132.imageshack.us/i/20110122174.jpg/

comatose
15-02-11, 20:46
Wstyd się przyznać, ale jeszcze nie założyłem tego podgrzewania ;[ Zdemontowałem dzisiaj jedno lusterko i jak zobaczyłem gdzie muszę przepchać kabel do maty to się załamałem ;P Już chyba przejście przez kostkę w drzwiach było łatwiejsze. Ale, mam kolejne pytanie - wgryzłem się w kable od sterowania lusterek za pomocą konektorów o których już wcześniej tutaj wspomniałem http://img179.imageshack.us/i/dscf3193.jpg/ (po wpięciu regulacja lusterkami działa) kabelki do styków w przycisku podgrzewania przylutowałem. I teraz - kiedy wcisnę ten przycisk to na kablu z którego maty mają brać + pokaże się jakiś prąd? czy trzeba podpiąć to pod matę i masę zrobić żeby prąd popłyną? Wiem, ze głupie to pytanie pewnie, ale nie znam się na tym ;D

lukwycz
15-02-11, 21:14
Jeszcze się zima nie skończyła to może się jeszcze załapiesz na ten luksus :)
Jeśli dobrze podłączyłeś dwa kabelki z regulacji lusterek tzn zasilanie i masę do przycisku ogrzewania lusterek, to teraz możesz sprawdzić matę przed montażem: kabelek z przycisku do zasilania mat łączysz z matą a drugi leci od maty do masy. Włączasz i czekasz. Wystarczy kilka sekund, bo szybko zaczyna grzać.

comatose
15-02-11, 21:29
Kabelki podłączałem tak jak Gruszka w swoim temacie opisał http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7071-Montaz-podgrzewanych-lusterek-%28part-1-of-2%29 (zasilania do drugiej żarówki nie brałem) maty wkleiłem już w zeszłym roku... Rozumiem, że w takim stanie jak to mam teraz mam nic nie sprawdzę ;] Jutro będę się bawił dalej, do pracy sobie wezmę "akcesoria" to może dzień mi szybciej zleci ;]

edyta:
Jak coś źle podłączyłem to jest ryzyko, że coś się zjara?

comatose
16-02-11, 20:28
Panowie pomóżcie... porozkręcałem lusterka, przewody przeciągnąłem, masy podłączyłem... podgrzewanie nie działa. Nie wiem czy "wgryzłem" się w dobre kable od sterowania lusterkami. Wklejam foty

Czy to w te kable co przecięte są mam się wpiąć?
http://img217.imageshack.us/i/20110216188.jpg/
http://img10.imageshack.us/f/20110216189.jpg/

Tutaj przycisk od lusterek, kabel z czarną izolacją to + który idzie na maty
http://img98.imageshack.us/i/20110216190.jpg/

Poskręcałem te kabelki z sobą i dupa, nie działa. Żaróweczka w przycisku lusterek się nie zaświeciła, maty się nie grzały. Czy można to poskręcał i sprawdzić jakoś miernikiem czy jest prąd? Jeśli tak to w które miejsca miałbym przystawić te dwa styki od miernika?

raq22100
16-02-11, 21:54
Czarno-niebieski idzie do przycisku od podgrzewania.
Nie z tej strony sie wpiąłeś, wpiąłeś sie w 5 i 6 pin, a masz sie wpiąc w 2 i 3.

A zaroweczke sie swieci bo nie dalec napiecia (mowie o tej co podswietla), musi miec osobne zasilanie i masę. (2 wolne piny w przycisku od podgrzewania lusterek)

comatose
16-02-11, 22:13
qrwa wiedziałem, że coś popsuję ;[ jutro posklejam te poprzecinana już i będę ciął z drugiej strony, czarno-niebieski i czarny tak?

raq22100
16-02-11, 22:21
Dokładnie tak. Ale ja bym czarnego nie ciął ;) Masę do mat brałem ze śrub pod tym trojkatem platikowym, co masuje lusterka, a mase do przycisku z śruby na dole, albo zabierz masę od przycisku od przeciw mgielnych, a tam daj masę z ściemniacza :P

To tak jak byś chciał montować dimmer, jeśli nie to weź tą mase ze śrubki na dole.

comatose
16-02-11, 22:28
Masy do mat biorę właśnie z tych śrub za tweeterem (nie te co przykręcone jest nimi lusterko tylko z tej śruby na klucz 10 która znajduje się bliżej szyby i wyżej nich, przełożenie tego to nie problem) Kabel który daje masę do przycisku ma tutaj oznaczenie E ?? http://img99.imageshack.us/i/9kd1.jpg/ którą śrubę masz dokładnie na myśli??

raq22100
16-02-11, 22:30
B - z przycisku do regulacji
C - do mat
E - masa

comatose
16-02-11, 22:39
Okej, okej pin B stąd http://img99.imageshack.us/i/9kd1.jpg/ połaczyć z pinem B stąd http://img520.imageshack.us/i/11zn2.jpg/. Z pinu C dwa + na maty. Do pinu E z przycisku lusterek podłączyć masę z pinu C przycisku sterowania lusterkami lub z jakiejś śruby - tylko jakiej, mogę prosić o fotosa?;>

raq22100
17-02-11, 18:28
http://img87.imageshack.us/i/g401.jpg/
Tutaj będzie CI sie ciezko dostac, ale niżej też jest śruba, tylko nei moge tego na szybko znaleść. Koło lewej nogi kierowcy.

Znazłem, pkt. G501
http://img13.imageshack.us/img13/5096/g401c.th.jpg (http://img13.imageshack.us/i/g401c.jpg/)

comatose
17-02-11, 20:18
Dzięki raq22100, ale jest nowy problem... zlutowałem te przewody co ostatnio przez pomyłkę przeciąłem. Wgryzłem się w prawidłowe kabelki, odpalam przycisk podgrzewania lusterek i spaliło bezpiecznik (7,5A) pomyślałem, że może po dołożeniu lusterek bezpiecznik jest za mały i wsadziłem 10A spaliło go równie szybko, na próbę wsadziłem 15A - od razu spalony. pojechałem po bandzie i wsadziłem 30A, patrzę czy się nic nie dymi, no i zadymiło się z przycisku...bezpiecznik się nie spalił. Na tych słabszych przed spalaniem żaróweczka świeciła się dosłownie z pół sekundy. teraz nie świeci się w ogóle, czy jest możliwe uwędzenie przycisku? teraz jak wstawię 7,5A i włączę go to nic się nie dzieje więc chyba coś się tam skopciło w nim? Jeżeli tak to dlaczego? Gdzie szukać przyczyny? Można go naprawić czy trzeba nowego szukać?

raq22100
17-02-11, 20:26
No to ładnie dałeś :D Bezpiecnziki mają własnie po to różne wartości żeby nie było takich sytaucji nie popaliło kabli/styków. Teraz tak, odłącz kable od przycisku podgrzewania lusterek. Wsadzć 7.5A, sprawdz cyz działą regulacja lusterek. Jeśli tak to sprawdź napięcie wychodzące z tych "2 nowych kabli" czy się w dobre wciąłeś (te które idą do przycisku od podgrzewania). Sprawdź miernikiem czy działa przycisk od podgrzewania. (czy przewodzi między konektorami po włączeniu), jeśli tak to działa, ale wątpię żeby działał. Jakiej mocy masz maty? Ile Wat? Standardowe z allegro? Jeśli tak mają ok 12W, czyli 2 maty będą brały ok. 2A, bezpiecnzik 7,5A nie ma prawa się spalić. Jeśli przycisk będzie działał, sterowanie, wsadź bezpiecnzik 7,5A, włącz podgrzewanie, jeśli wywali to masz zwarcie za przyciskiem. Ciężko będzie je zlokalizować miernikiem. Możesz sprawdzić jedynie która strona. I wtedy szukaj tam zwarcia, prawdopodobnie jest przy samej macie, wypadł konektor/zimny lut i puścił.

pzdr,

comatose
17-02-11, 20:41
Sterowanie lusterkami działa. Maty z allegro 12W. Teraz mam z powrotem bezpiecznik 7,5A i jak włączę przycisk podgrzewania to nic się nie dzieje, ani nie grzeje, ani bezpiecznika nie pali sąd moje pytanie czy jest możliwe, że się coś w przycisku zjarało? Fotosa z kablami daję http://img831.imageshack.us/f/20110217191.jpg/ te dwa po prawej (2 i 3 licząc od prawej) to kable w które się wgryzłem. Możesz mi powiedzieć w które miejsca mam przyłożyć te dwa dynksy od miernika żeby sprawdzić czy prąd jest?

edyta:
Jeszcze fotę przycisku daję http://img98.imageshack.us/i/20110216190.jpg/

raq22100
17-02-11, 21:55
Miernik ustaw na 12V, a "dynksy":D do 2 i 3 pinu w regulacji (czarny i czarno-niebieski). Teraz ustaw miernik na symbol diody, tak żeby piszczał kiedy zetkniesz 2 dyngsy do siebie. Nastepnie odłącz wszystkie kable od przycisku od regulacji, 1 dyngs do pinu B, drugi do C, włącz przycisk - piszczy, włącznik dobry, nie piszczy - zły. Jesli zly mozesz go rozebrac i popatrzeć na styki, ale raczej wtedy z niego już nic nie będzie.Taka rada na przyszłość, bezpieczników nie podmieniaj na większe, napewno nie o 4x ;)

comatose
17-02-11, 22:24
Kurde nie mam tej opcji z piszczeniem w swoim mierniku ;[ mam taki http://www.prodin.pl/p,8248,multimetr-ut33b.html ale po przekręceniu kluczyka w drugie położenie na pinie B i C od podgrzewania lusterek pokazało się 12,4V


Nastepnie odłącz wszystkie kable od przycisku od regulacji
Tego nie rozumiem, jak to je odłączyć od czego je odpiąć?

raq22100
18-02-11, 10:36
W takim razie przycisk jeszcze dobry.

comatose
18-02-11, 13:58
Ale jeszcze wracając do tego zdania:

Nastepnie odłącz wszystkie kable od przycisku od regulacji
Mam odłączyć te kable które idą między stykami w przycisku a dwoma kablami od sterowania?? i wtedy jakoś sprawdzać? Coś chyba jest nie tak z tym przyciskiem po napięcie między pinem B i C jest zawsze po przekręceniu kluczyka w 2 pozycję, nieważne czy przycisk włączony czy wyłączony, a tak nie powinno chyba być?

raq22100
18-02-11, 16:37
Chodziło mi o wyciganiecie kabli z tego przycisku. Tak zebys mogł sobie ten przycisk połozyc na stole i mierzyć, bez żadnych kabli podłącoznych do niego.

comatose
10-03-11, 18:13
Przycisk się zdymił ;( szukałem nowego..ma allegro nie ma, u handlarzy częściami nie ma, jest w ASO za 290zł...netto ;/ Rozebrałem ten popsuty co mam, da się go jakoś reanimować?? http://img3.imageshack.us/f/20110310199.jpg/

raq22100
10-03-11, 20:25
Jeśli ta ścieżka co ja tu widać nie przewodzi to wystraczy zlutować. Ale wątpie, raczej sie przepaliło w przycisku, tam z 2 strony.

comatose
10-03-11, 20:54
Z drugiej strony? tam nic nie ma, pomarańczowa płytka i dwa styki które wyglądają na nie ruszone ... Można to pomalować takim lakierem jak się ścieżki w tylnej szybie łata??

raq22100
10-03-11, 22:15
A ta sciezka jest przepalona? Mozna ale nie radze :E Lutownica i cyna w łape, wydaje mi sie ze za duzy prad bedzie szedł jak na lakier.

comatose
10-03-11, 22:43
Zniszczona jest ta ścieżka, gołym okiem widać w jednym miejscu ubytek. Nie mam miernika z tą opcją żeby piszczał jak jest obwód zamknięty, ale jak go ustawie na symbol omegi to chyba tez można w ten sposób sprawdzić czy obwód się zamyka prawda? No to w zależności w których miejscach na tej ścieżce przyłożę dwa dynksy do mierzenia pojawiają się jakieś wartości na wyświetlaczu albo się nic nie dzieje ;/

raq22100
10-03-11, 22:52
Jak sie pojawiaja wartosci tzn. ze przewodzi, jets opór. Jeśli widac gołym okiem ze jets przerwa to lutuj.

comatose
10-03-11, 22:57
Jutro w pracy będę się bawił, aż się boję, moja lutownica ma więcej lat niż ja i pamięta jeszcze Czechosłowację gdzie została wyprodukowana. Zlutuję nią chyba wszystko na tej płytce bo grot jest trochę nieporęczny ;]

raq22100
10-03-11, 23:02
No jeśli to kolbowa to nie polecam :E Zwykła oporowa kosztuje 10zł, warto sie zaopatrzec :)

comatose
10-03-11, 23:05
Masz na myśli taką? http://allegro.pl/zestaw-lutownica-cyna-kalafonia-akcesoria-tanio-i1489056907.html Ta co teraz mam wygląda tak http://hobbyrobotyka.pl/wp-content/uploads/2010/12/transformatorowa.jpg. I znowu wydatki...

raq22100
11-03-11, 12:51
Tak taka, tylko bez zbednych akcesorii.. A to masz transfomatorowke, dasz rade :)

comatose
03-05-11, 00:39
No dobra, wracam do tego tematu. Naprawa starego przycisku do podgrzewania lusterek się nie udała - przyszła nerwa i w efektowny sposób go "zniszczyłem" mówiąc delikatnie ;/ Przez jakiś czas w pracy się na mnie dziwnie patrzyli po tym wydarzeniu hehe :P Teraz mam nowy ori przycisk, jest lepszy od starego bo mam przy nim fabryczną kostkę i wystające kabelki więc prościej będzie to podłączyć wszystko. Ale mam prośbę - czy możecie powiedzieć mi jak krok po kroku sprawdzić całą tą druciarnię gdzie jest błąd który przyczynił się do spalenia poprzedniego włącznika?

comatose
28-05-11, 21:11
Temat związany z podgrzewaniem lusterek jest zamknięty - błąd został znaleziony i wyeliminowany ;) Gdyby ktoś miał problemik taki jak ja to daję link do tematu w dziale z elektryką w którym wytłumaczyli co i jak sprawdzać http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?108678-Podgrzewane-lusterka-pomoc-w-zdiagnozowaniu-usterki.

dodmen
27-06-11, 15:57
, ja zamierzam to zrobić w swoim civicu teraz czy trzeba tam montować do tego jakiś termostat aby rozłączał układ po nagrzaniu, jeżeli tak to gdzie taki dokupić?

mafia35
27-06-11, 16:41
Nie ma żadnego termostatu. Lusterka nagrzewają się do pewnej temperatury i grzeją ciągle.