Zobacz pełną wersję : Podgrzewane lusterka elektryczne w HC5D 96r.
kamil_szewczyk
11-04-06, 14:23
czy ktoś wie? czy w standartowym wyposażeniu tego modelu instalacja była przewidziana do szybkiego montazu podgrzewanych lusterek? kupiłem sobie ostatnio przełacznik orginał do podgrzewanych lusterek ale co dalej.czy musze robić cała wiązke z podłaczeniem czy mam gdzieś ukrytą kostke do przełacznika a w lusterku może jest dodatkowy kabel na mate grzewczą.? było by super!!!
prawdopodobnie będziesz musiał druty ciągnąć ;)
na pewno musisz druty pociągnąć
a teraz pociągniesz mojemu koledze
dzień dobry :D
tak jak nie ma instalacji od elektrycznych szyb w drzwiach z szybami na korby, tak samo i tutaj, nie ma instalacji do podgrzewania lusterek
kamil_szewczyk
11-04-06, 18:02
no to wszystko jasne.a mata grzewcza na allegro pełno tego jakie macie zdanie.
a gdziez w cifie tym sie oryginalnie montuje ten wlacznik? Kolo ustawien reflektorow?!
Gdzie go kupiles??!!
kamil_szewczyk
11-04-06, 19:53
a gdziez w cifie tym sie oryginalnie montuje ten wlacznik? Kolo ustawien reflektorow?!
Gdzie go kupiles??!!
kupiłem go na allegro chyba 20zł zapłaciłem. tak montuje sie go z lewej strony kierownicy jako trzeci w kolejności od lewej licząc tam jest jedna zaślepka.
a takei cos bylo dostepne ??? nie slyszalem...
maty z allegro sa w porządku, a włączanie lusterek najłatwiej spiąć z ogrzewaniem tylnej szyby
maty z allegro sa w porządku, a włączanie lusterek najłatwiej spiąć z ogrzewaniem tylnej szyby
Wlasnie tak mam to zrobione, maty zdaja egzamin
a takei cos bylo dostepne ??? nie slyszalem...
1.6iSR przed liftem miala na pewno.
a takei cos bylo dostepne ??? nie slyszalem...
Bylo bylo, ale nie w golasach 1.4 :) Choc chyba tylko w UK.
Manual - Na stronie 3. (http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/23-a198.pdf)
lub:
http://img521.imageshack.us/img521/1803/defogger21se.th.jpg (http://img521.imageshack.us/my.php?image=defogger21se.jpg)
Pozdrawiam swiatecznie,
Gruszka
Tak jak napisał ppm najlepiej wpiąc się pod włącznik ogrzewania tylnej szyby. Szukasz kabla (jeden z grubszych pod listwą progową od strony kierowcy), ściągasz izolacje i dolutowywujesz kabelek do lusterek. Możesz sobie też podłączyć pod ten włącznik co kupiłeś, ale wtedy będziesz miał więcej roboty. Nie wiem jak z przekaźnikiem, te maty mają chyba po 13W (te z allegro) czyli razem daje 26W, nie wiem czy sam wyłącznik to wytrzyma na dłuższą metę. (ja bym założył przekaźnik).
Co do samych mat są spoko, ja jestem mega zadowolony bo jest to naprawde przydatne, w zimie nie musisz skrobać po lustrach (co zazwyczaj kończy się ich przestawieniem) a w lecie jak deszczyk pada to zaraz masz lusterka suche i widać wszystko elegancko.
Tak jak napisał ppm najlepiej wpiąc się pod włącznik podgrzewania tylnej szyby. Szukasz kabla (jeden z grubszych pod listwą progową od strony kierowcy), ściągasz izolacje i dolutowywujesz kabelek do lusterek. Możesz sobie też podłączyć pod ten włącznik co kupiłeś, ale wtedy będziesz miał więcej roboty. Nie wiem jak z przekaźnikiem, te maty mają chyba po 13W (te z allegro) czyli razem daje 26W, nie wiem czy sam wyłącznik to wytrzyma na dłuższą metę. (ja bym założył przekaźnik).
Co do samych mat są spoko, ja jestem mega zadowolony bo jest to naprawde przydatne, w zimie nie musisz skrobać po lustrach (co zazwyczaj kończy się ich przestawieniem) a w lecie jak deszczyk pada to zaraz masz lusterka suche i widać wszystko elegancko.
Jak widzę wątek zakończył się jakiś czas temu - jednak może sie komuś przydać. Osobiście zrobiłem sobie podgrzewanie lusterek, które podłączyłem do wyłącznika ogrzewania tylnej szyby z pominięciem przekaźnika. Konkretnie to trzeba było przeciągnąć kabelki od lusterek aż do samego wyłącznika ogrzewania szyby tylnej i podłączyć się do obwodu sterującego przekaźnikiem. Niedogodność to taka że obydwa ogrzewania (szyby i lusterek)działają jednocześnie.
Jeśli chodzi o wyłącznik oryginalny to zgodze się z przedmówcami że będzie to trudniejsze do wykonania choć nie aż tak skomplikowane. Mogę na maila przesłać zdjęcie schematu instalacji elektrycznej z podgrzewanymi lusterkami.
Przepraszam ze odkopuję taki tenat sprzed lat, ale nie znalazlem nic aktualniejszego... moze kiepsko szukalem :speszony:
Mam prosbe o podpowiedź pod jakim haslem szukac na allegro tych mat podgrzewających, i jak sie je montuje na lusterkach? Czy wykorzystuje sie je ze zwyklymi niepodgrzewanymi lusterkami? W jakim rozmiarze powinna być owa mata?
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=17862&highlight=podgrzewane+lusterka
odkopię prehistoryczny temam , ale mam pytanie bo sporo czasu mięło i spodziewam się , że pewnie coś ruszyło w tej kwestii. Otóż zanabyłem drogą kupna włącznik podgrzewania lusterek do 5D i chciałbym podpiąć maty właśnie pod ten button a nie pod ogrzewanie tylnej szyby. Co muszę jeszcze podłączyć żeby nie upalić przycisku? Gdzie to nabyć? i jakie ew koszta?
Z góry dziękuję za pomoc
odkopię prehistoryczny temam , ale mam pytanie bo sporo czasu mięło i spodziewam się , że pewnie coś ruszyło w tej kwestii. Otóż zanabyłem drogą kupna włącznik podgrzewania lusterek do 5D i chciałbym podpiąć maty właśnie pod ten button a nie pod ogrzewanie tylnej szyby. Co muszę jeszcze podłączyć żeby nie upalić przycisku? Gdzie to nabyć? i jakie ew koszta?
Z góry dziękuję za pomoc
Przekaźnik samochodowy + kabelki :)
dostanę to w przeciętnym elektronicznym? ten przekaźnik? czy to więcej zachodu będzie?
dostanę to w przeciętnym elektronicznym? ten przekaźnik? czy to więcej zachodu będzie?
Powinieneś dostać bez problemu.
to jeszcze jedno (sory Mike że męczę) ale czy on ma mieć jakieś określone specyfikacje czy jak poproszę poprostu przekaźnik samochodowy to dostanę odpowiedniego fanta?
Najważniejszym parametrem jest obciążalność prądowa i napięcie załączania (stąd samochodowy bo musi pracować na napięciu 12V). Obciążalność prądowa pozwala na określenie jaki prąd może płynąć przez przekaźnik bez jego uszkodzenia.
Np nada się taki - http://www.inselelektronik.pl/przekazniki/samochodowe/przekaznik_samochodowy,p2053278090
Specjalnie taki wybrałem ze względu na płaskie nóżki do których z łatwością podłączysz szybkozłączki. Druga sprawa - obciążalność to 40A czyli (40*12=480W) można go obciążać mocą do 480 wat przy napięciu 12V.
Mike, a nada się przekaźnik od halogenów przednich?? Bo mam taki zbedny i chciałbym go wykorzystać (MITSUBA RC-2201)
Mike, a nada się przekaźnik od halogenów przednich?? Bo mam taki zbedny i chciałbym go wykorzystać (MITSUBA RC-2201)
Nada spokojnie, na obudowie powinieneś mieć narysowane, który pin odpowiada za co:
Podłączasz tak, że w obwód niskoprądowy (tam gdzie cewka) wpinasz zasilanie i przycisk - jak się domyślasz elektromagnes cewki powoduje cyknięcie i załączenie obwodu wysokoprądowego. Natomiast w obwodzie wysokoprądowm (tam gdzie wepniesz podgrzewanie) przekaźnik jest twoją przerwą w obwodzie (+ czy -).
Zdjątko pożyczone z theautochannel.com
http://www.theautochannel.com/autoparts/images/products/engineparts/k7979869490lvz.jpg
Nada spokojnie, na obudowie powinieneś mieć narysowane, który pin odpowiada za co:
Podłączasz tak, że w obwód niskoprądowy (tam gdzie cewka) wpinasz zasilanie i przycisk - jak się domyślasz elektromagnes cewki powoduje cyknięcie i załączenie obwodu wysokoprądowego. Natomiast w obwodzie wysokoprądowm (tam gdzie wepniesz podgrzewanie) przekaźnik jest twoją przerwą w obwodzie (+ czy -).
Zdjątko pożyczone z theautochannel.com
http://www.theautochannel.com/autoparts/images/products/engineparts/k7979869490lvz.jpg
No to super, dzięki za odpowiedź:D Jeszcze zapytam czy mogę zapożyczyć prąd z np. el. regulacji lusterek czy trzeba się wpinać w bezpieczniki??
demonobiker
06-01-10, 16:23
odkopuje trosdzke bo mam pytanie pod który przewód przy przełączniku trzeba się wpiać kojarzy ktoś jaki to kolor?a druga sprawa to taka ze maty sie nagrzewaja oczywiscie po naklejeniu jej na lusterko i puszczeniu przewdów okazalo sie ze przewody w izolacji stykaja sie w niektorych miejsach z mata zanim wyjda z obudowa lusterka nie przeszkadza to w niczym?nie przetopi sie izolacja na przewdoach w miejscu stykania z mata??pozdro
tomson1192
06-01-10, 16:25
mata nie nagrzewa sie az tak mocno zeby stopilo izolacje kabla, a co do koloru to musisz w schemat zajrzec, wszystko jest rozrysowane bardzo wyraźnie ;)
demonobiker
06-01-10, 18:12
zagotowałem kawałek przewodu przez 5 minut w wodzie i izolacja sie nie stopiła ;)
a powiedzcie czy jak sie wlaczy ogrzewanie lusterek to bedzie czuc dotykajac lusterka ze cieple czy cos?
bo nie ma mozliwosci zumiem przegrzania lusterka?
a przy podlaczeniu do maty + i - nie ma znaczenia do ktorego pinu + a do którego minus czy jest jakas roznica?
tomson1192
06-01-10, 20:44
u mnie na macie byly oznaczenia ale jak sie nie myle to nie ma znaczenia, a jak przylozysz reke do lusterka to czuc cieplo
przy podlaczeniu do maty + i - nie ma znaczenia do ktorego pinu + a do którego minus czy jest jakas roznica?
Nie nie ma znaczenia te maty zachowują sie jak zwykłe rezystory - obojętnie jak podłączysz i tak przepłynie taki sam prąd i wydzieli się taka sama ilość ciepła.
to ja może jeszcze napisze tak tylko dla czystej informacji mam w jednym lusterku oryginalna mate a w drugim ta z allegro i muszę przyznać ze ta OEMowa nagrzewa sie dwa razy szybciej, także jak ktoś ma za dużo kasy i nie lubi czekać polecam kupić lusterka z oryginalnymi matami naprawdę nagrzewają sie w mgnieniu oka :D
tomson1192
07-01-10, 08:54
ja nie narzekam na ta z allegro, roznica czasowa w rozgrzaniu sie to pomoze 30 sek:P
demonobiker
07-01-10, 09:48
nie mogę znaleźć w schemacie gdzie sie podpąć bo rozumiem że chodzi o przewód na którym pojawia się + po wciśnięciu przycisku??
temat zamknięty lustereczka grzeja i jest git, wystarczyło znaleźć dobry schemacik i po sprawie dla szukających pod jaki przewód się podpiąć to albo przy przełączniku pod niebiesko-zółty albo w progu od strony kierowcy pod gruby zielono-czarny...
Najlepiej kable do przycisku podciągnąć z przycisku do p. mgielnych, to tak jak by ktoś szukał.
Najlepiej kable do przycisku podciągnąć z przycisku do p. mgielnych, to tak jak by ktoś szukał.
Dlaczego do świateł przeciwmgielnych, nie lepiej do przycisku podgrzewania tylnej szyby?
mozecie polecic jakies konkretne maty grzewcze? moga byc z alledrogo - wskazane linki.
tomson1192
11-01-10, 14:18
http://www.allegro.pl/item872611474_mata_grzewcza_podgrzewacze_do_luster ek_gb_8s.html ten koles mial tez inne rozmiary jak kupowalem wiec odezwij sie do niego
Dlaczego do świateł przeciwmgielnych, nie lepiej do przycisku podgrzewania tylnej szyby?
Chodzi mi o instalacje z osobnym włącznikiem do podgrzewnia lusterek, tam koło sterowania lusterkami.
Odkopię temat, jakie macie te maty z alledrogo kupione, chodzi mi o wymiar. Byłem zmierzyć lusterko i te w rozmiarze 140x80mm mi nie pasują, są za duże. Natomiast 105x80mm wydają się za małe, jakie macie rozmiary u siebie??
Ja kupiłem 140x80mm
http://img543.imageshack.us/img543/4973/matagrzewcza.th.png (http://img543.imageshack.us/i/matagrzewcza.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Na nowych wkładach które mam jest klej z tyłu, jak chce się matę przykleić to trzeba te paski z nim odkleić, po czymś takim nie będzie problemu z umocowaniem wkładów w plastikach montażowych?
Mam przycisk oem do podgrzewania lusterek, ale nie mam wiązki do niego, może ktoś łopatologicznie wyjaśnić jak to podłączyć żeby działało?
Zajzyj do manuala, potrzebny Ci bedzie przekaźnik (dla bezpieczeństwa, ale konieczny niby nie jest). Do przycisku doprowadzasz chyba 3? kable, +, - i + wychodzący. + wychodzący pod przekaźnik, do przekaźnika + z aku, - z budy, i + wychodzący z przekaźnika do mat, i - z budy do mat.
Przekaźnik nie jest potrzebny. W oryginale go nie było.
Niech mi ktoś odpisze czy do tych mat to do obu konektorów trzeba podłączyć kabel z zasilaniem czy wystarczy do jednego?
Przycisk mam ogólnie podłączony na razie tylko do podświetlenia (z przycisku przeciwmgielnych - tak jak w manualu) i świeci :cool:
Kolego skoro są dwa konektory to trzeba dwa kable podłączyć. Do jednego zasilanie po przycisku/przekaźniku, do drugiego masę. Jeśli chodzi o to czy stosować przekaźnik, wszystko zależy od prądu jaki może obsłużyć włącznik. Maty o mocy 14W każda pobierają razem trochę ponad 2A tak więc jak przycisk jest do 4A to ok, jeśli jest na mniejszy prąd to trzeba puścić przez przekaźnik.
W oryginale nie było przekaźnika bo w oryginale nie było mat z allegro tylko również oryginalne. Chyba ze kolega zna moc oryginalnych mat :)
Przekaźnik kosztuje grosze i nie ma co oszczędzać na nim, jak zasilanie z akumulatora jest brane to na tym kablu też bezpiecznik montować?
Ehh, troszkę wam rozjaśnię. Moc mat z Allegro wynosi 12W. Jest to wartość maksymalna a nie stała! Właśnie testowałem maty na domowym zasilaczu z możliwością zmiany voltów. Na ustawieniu 12V i 300mA (!) maty rozgrzewają się bardzo ładnie. Na 9V i 300mA również lecz wolniej.
To zależy ile włącznik podgrzewania lusterek da prądu na maty a nie ile maty mają max W. Podobnie jak z żarówką - niby ma 100W ale jak dasz słabszy prąd też będzie świecić tylko że "bźcić"...
Akurat kolego nie regulujesz bezpośrednio prądu lecz napięcie a przepływający prąd zależy właśnie od napięcia i rezystancji mat która powinna być mniej więcej stała. Prawo Ohma I=U/R. Dlatego też trochę dziwny Twój pomiar jeśli zarówno przy 9 i 12V masz taki sam prąd, wydaje się to niemożliwe. Sprawdź jaki maksymalny prąd wyjściowy jest na Twoim zasilaczu.
Przez włącznik możesz przepuścić prąd jaki tylko chcesz, najwyżej spalą się powierzchnie styku jeśli prąd będzie za duży, sam wyłącznik nic nie reguluje, jest jedynie projektowany na prąd nominalny.
Tak czy inaczej rzeczywiście na schematach są dwa rodzaje włączników do podgrzewania lusterek i jeden z nich, ten który nie znajduje się w przełączniku regulacji lusterek nie potrzebuje przekaźnika.
Kolego comatose jeśli podłączasz się do akumulatora to zamontuj bezpiecznik, chociaż równie dobrze możesz odnaleźć obwód ogrzewania tylnej szyby i do niego się podpiąć, oczywiście przed przekaźnikiem jeśli chcesz mieć cały czas po zapłonie napięcie. Bezpośrednio z Aku bym nie polecał bo jak zapomnisz wyłączyć podgrzewanie to przy dłuższym postoju (noc) może Ci rozładować akumulator. Podepnij się tam gdzie masz napięcie jak się kontrolki zapalają (obwód grzania tylnej szyby np.)
Bezpośrednio z Aku bym nie polecał bo jak zapomnisz wyłączyć podgrzewanie to przy dłuższym postoju (noc) może Ci rozładować akumulator. Podepnij się tam gdzie masz napięcie jak się kontrolki zapalają (obwód grzania tylnej szyby np.)
Słuszna uwaga! dzięki.
Możecie jeszcze napisać jaki kabel podpiąć do konkretnego pinu w włączniku?
http://img185.imageshack.us/img185/6489/wcznik.th.png (http://img185.imageshack.us/i/wcznik.png/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
To Ty masz taki przycisk z automatyczna regulacją pradu? Ciekawe...
Podobnie jak z żarówką - niby ma 100W ale jak dasz słabszy prąd też będzie świecić tylko że "bźcić"...
humm, to mowisz ze idziesz do sklepu i mowisz poproszę włącznik jednobiegunowy, który daje 0,5A?
Zastanow sie co mowisz
To Ty masz taki przycisk z automatyczna regulacją pradu? Ciekawe...
Podobnie jak z żarówką - niby ma 100W ale jak dasz słabszy prąd też będzie świecić tylko że "bźcić"...
humm, to mowisz ze idziesz do sklepu i mowisz poproszę włącznik jednobiegunowy, który daje 0,5A?
Zastanow sie co mowisz
Kolega raq22100 odnosi się do moich postów czy kolegi mafia35 bo nie do końca rozumiem.
Tak dla jakości, prądy które podaję dla włączników to nie są prądy jakie wyłącznik "wymusza" tylko maksymalne do jakich jest projektowany, czyli że przepuszczenie większego prądu będzie powodowało niszczenie styków włącznika. Dlatego też stosuje się przekaźniki w obwodach w których występuje przepływ dużego prądu (przekaźnik jest np. do 40A, nieduży włącznik ok 4A).
Mam nadzieję że dla każdego forumowego elektryka jest to oczywiste...
Do kolegi comatose
Nie znam budowy tego dokładnie włącznika ale:
jeśli ma podświetlenie to dwa styki powinny byś od żarówki i między tymi stykami będziesz miał niedużą rezystancję żarówki (rzędu 200 ohm), pozostałe 3 styki są od samego włącznika oraz lampki sygnalizującej załączenie halogenów, tak więc do jednego musi dochodzić +12V, do drugiego masa potrzeba do świecenia lampki sygnalizującej działanie, a trzeci jest wyjściem +12V do przekaźnika/mat. Rezystancję lampki (200 ohm) możesz też mieć między wyjściem a masą (lampka sygnalizacyjna.
Ale do tych zabaw musisz mieć miernik... Ja nieraz rozbieram włącznik i analizuję przebieg ścieżek jak nie mam schematu do niego.
Oczywiscie ze do mafia35.
Zagłebiając sie w schemat to zasilenie mat jest pobierane ofc z przycisku do ich podgrzewania, a ten bierze zasilanie z przewodu zasilajacego przycisk do regulacji lusterek. A jego zasilenie jest cienkim kabelkiem :) Czyli kiedy np. właczymy podgrzewanie do tego zechcemy ustawic lusterko, to pobór będzie troche duży jak na taki kabelek. Ale niech mafia robi jak chce, nie moja instalacja :P
jak oglądam schematy z "sam naprawiam" to zasilanie mat brane jest z tej samej linii co zasilanie regulacji lusterek co oczywiście nie oznacza że jest to podpięcie do najbliższego kabelka, gdzie to napięcie występuje.
ale grubszego kabla nie znajdziesz na tej linii, chyba ze mowisz po prostu o + po stacyjce...
Dla mnie latwiej jest się wpiąć zaraz za kostką do regulaci swiatel i dac pozniej przekaznik.
Po co tyle dumać, przecież na forum jest manual ze zdjęciami jak to zrobić. Popytajcie się kolegów czy coś im się popaliło i koniec. Chcecie ulepszać fabryczną instalację - proszę bardzo.
Możecie jeszcze napisać jaki kabel podpiąć do konkretnego pinu w włączniku?
http://img185.imageshack.us/img185/6489/wcznik.th.png (http://img185.imageshack.us/i/wcznik.png/)
Odnośnie włącznika to na drugiej stronie masz manual
http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/23-a198.pdf, tam są opisane wyjścia strona 4. Są opisane tylko trzy piny ale pozostałe 2 tak jak pisałem są od podświetlenia pewnie (jeśli takowe jest w tym przycisku). Generalnie środkowy w rzędzie z trzema pinami to we +12V, środkowy w rzędzie z dwoma pinami to masa, a prawy w rzędzie trzypinowym (ten pod którym też jest pin) to wyjście do grzania lusterk.
Proponuję opierać się na manualu kolegi z forum: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7071-Montaz-podgrzewanych-lusterek-%28part-1-of-2%29.
Jak juz wspomniałem, fabryczna instalacja jest pod fabryczne maty, to po 1. Po 2 w fabrycznej instalacji zasilenie przycisku nie jest mostkowane przy regulacji lusterek, tylko wczesniej. A po 3 Gruszka nie skończył manuala, jak bys nie zauwazyl. Swoja droga nie wiem dlaczego :(
OMG...! Masz tyle postów na forum i nie umiesz szukać, doczytywać tematów do końca..? Jest część 2/2 manuala, a Gruszka zakończył swój projekt...
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?6532-Spoty-quot-pi%EAciodrzwi%F3wek-aero-i-nie-tylko-quot-%29/page50&highlight=podgrzewane+lusterka
Co do przekaźnika i watów i innych dupereli... Te maty w sumie ciągną tyle prądu co żarówka kierunkowskazu...
Aha, i może przestudiuj poniższy schemat zanim powiesz gdzie co i jak jest mostkowane:
http://images50.fotosik.pl/350/faa89dfb847be487m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=faa89dfb847be487)
Zamiast rzucac schematami, powiedz gdzie wg. Ciebie jest mostkowane? Bo ze schematu jakos nie moge wyczytac :)
Mostkowane czy rozgałęzione, jak zwał tak zwał. Cóż to za różnica.
Zrobiłem tak jak w manualu u Gruszki. Wszystko działa. Przeprowadziłem "test wytrzymałościowy": 30 minut pracy mat plus zabawa regulacją lusterek. Nic się nie przepala, nie śmierdzi, żaden przewód nie robi się nawet lekko ciepły, bezpiecznik nie wystrzelił mi w kolano...
Panowie, nie obawiajcie się, że maty będą za słabo grzały lub kable się przepalą, instalacja spali czy inne tego typu rzeczy.
Weźcie pod uwagę, że moc mat to 13W razy 2 to 26W. Przy 14V (jakie jest w instalacji przy włączonym silniku), natężenie płynące przez kable to:
A * V = P czyli A=P / V co daje A=26 / 14 = 1,86A, co jest wartością znikomą.
Dalej, z tabeli obciążalności prądowej, np tej:
http://bezel.com.pl/instalacje_pliki/image038.GIF
dla przewodu o przekroju znamionowym 1mm2 (przekrój to NIE średnica, średnica kabla o przekroju 1mm2 to P=pi*r^2 gdzie r^2=P/pi a r=pierw(P/pi) czyli r=0.564mm co daje średnicę kabla 1.128mm ) maksymalna obciążalność prądowa to w/g tabeli 15A zatem odejmując 1,86A jakie pobierają maty, mamy 13,14A "wolnego" miejsca. A 13.14A przy napięciu 14V (ze wzoru powyżej) to..... 184W które mogą w tym samym czasie pracować na jednym cieniutkim 1mm kabelku.
MikeFoto: tak dla ankiety, założyłeś przekaźnik...? ;)
MikeFoto: tak dla ankiety, założyłeś przekaźnik...? ;)
Jeszcze nie zakładałem podgrzewania, ale jak będę zakładał to dam przekaźnik.
Możesz mi powiedzieć po co jak w orginale go nie montowano?
tomson1192
12-10-10, 13:49
to ja sie tylko wtrące i powiem że jeżdza juz prawie rok z ogrzewaniem lustrek i nie mam przekażnika, zasilanie biore z regulacji lusterek i wszystko smiga nic sie nie dzieje ;)
I będzie działało jeszcze długo na samym włączniku. Przekaźnik można zastosować, ale nie trzeba bo to nie są duże prądy.
Oryginalne maty mają bardzo podobną moc więc to nie ma znaczenia czy z allegro czy oryginalne.
Ja natomiast podłączę maty za przekaźnikiem od ogrzewania tylnej szyby żeby mieć wszystko pod jednym przyciskiem.
Mam laickie pytanie: do czego i gdzie podpiąć masę wychodzącą z maty grzewczej?
Byle gdzie byle do metalu. Ja podłączyłem masę pod te 3 śruby od spodu.
demonobiker
19-10-10, 19:26
ja również jeżdżę na matach z allegro od roku i jest gitara przekaźnika nie montowałem za to wpinałem się pod przyciesk od ogrzewania szyby, jazda w deszczu, zima itp gdy w lusterkach nic nie widać to rewelacja z matami:)
Jeszcze nie zakładałem podgrzewania, ale jak będę zakładał to dam przekaźnik.
Jednak, po przeanalizowaniu schamtu eletrycznego oraz po rozebraniu przycisku podgrzewania lusterek stwierdzam, że nie ma potrzeby montowania przekaźnika. Raz, że fabryka go nie montowała. dwa, przycisk wewnątrz jest na tyle solidnie zbudowany, że bez problemu wytrzyma natężenie prądu 2A jakie ma miejsce w przypadku podłączonych mat grzewczych.
Panowie, zabrałem się za montaż ogrzewania lusterek, ale napotkałem spory problem: w obu lusterkach nie mogę odkręcić śrubki która jest w otworze od spodu lusterka (ta, którą jako pierwszą trzeba odkręcić, żeby dostać się do środka (śruba ustalająca siłownik). Mam pytanie, czy dużo zniszczę jeśli będę próbował na siłę wyjąć wkład? Może macie jeszcze jakiś sposób na to? Dodam, że próbowałem tę śrubkę rozwiercić, ale już 2 wiertła złamałem :(
Miałem podobną sytuację i bez rozwiercania się nie obeszło, spróbuj z wyczuciem na początku większym wiertłem a później mniejszym, może wiertła są kiepskiej jakości lub stępione
Na siłę nic nie zrobisz, najwyżej zepsujesz obudowę silniczka regulacji (made in U.S.A... :D ). Ona się ciężko odkręca ale jakoś idzie. Może spróbuj WD40 od spodu i przez szparę pod szkłem psiknąć i odczekać 2 godziny.
@Mike
A skad bierzesz zasilenie do tego przycisku? Jedyne o co się obawiam to o to że bez przekaźnika popali mi się styk na kablu dajacym prad do tego wlacnzika, bo wpiałem się przy przycisku do regulacji lusterek taka spinką, a tam może nie być dobrego styku...
Zapewne tak jak każdy - z regulacji lusterek wg schematu i tutoriala...
Panowie powiedzcie mi jeszcze którędy przeprowadzić przewody od włącznika do mat grzewczych??
I jeszcze jedno - w jaki sposób rozdziela się plastik montażowy od tego białego elementu (jakiś siłownik?) który reguluje położenie lusterka? Wymieniłem dzisiaj pęknięty wkład i przy okazji wkleiłem jedną matę grzewczą, ale trochę mi przeszkadzało to, że plastik montażowy wisiał na kilku centymetrach kabli ;/
Od czarnej ramki lusterka wychodzi metalowy sztyft, który przechodzi przez jasny siłownik. Musisz go porządnie złapać szczypcami i trochę wyciągnąć żeby wyjąć bolec, który go blokuje. Mi za pierwszym razem ten sztyft wymsknął się i zbił od spodu wkład lusterka :( (do ramki mocowany jest poprzez sprężynę). Wtedy masz wszystko oddzielnie i robota inaczej idzie :) Co do przewodu do maty grzewczej, to jeszcze jest to przede mną, ale będę próbował przedostać się przez ten gumowy rękaw, którym już lecą kable kabina/drzwi.
Maty już sobie zainstalowałem, zostało mi jeszcze przeciągnięcie kabli - używaliście tutaj jakichś akcesoriów typu stalka do przeciągania przewodów czy jakoś inaczej to robiliście?
Kupiłem takie konektory które pozwalają na wpięcie się w kabel bez jego cięcia/ściagania izolacji
http://img179.imageshack.us/img179/9320/dscf3193.jpg (http://img179.imageshack.us/i/dscf3193.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Miał ktoś z czymś takim do czynienia? Warta to coś, czy jednak lepiej kabel wlutować?
te konektory są fajne ale nadają się do grubszych przewodów, przy cieńszych możesz mieć tak że ten przecinający metal nie przebije się do żyły bo przekrój przewodu jest za mały. Tak więc przy cienkich przewodach proponuję stosować raczej lutowanie.
W jeden otwór wkładasz przewód w który chcesz się wpiąć, a w drugi przewód który ma pobierać prąd z tego drugiego przewodu. Zapinasz i tyle. Jak dobrze zepniesz to będzie ok.
Dzięki bobikos właśni e o taką odpowiedź mi chodziło ;)
Panowie, zabrałem się za montaż ogrzewania lusterek, ale napotkałem spory problem: w obu lusterkach nie mogę odkręcić śrubki która jest w otworze od spodu lusterka (ta, którą jako pierwszą trzeba odkręcić, żeby dostać się do środka (śruba ustalająca siłownik). Mam pytanie, czy dużo zniszczę jeśli będę próbował na siłę wyjąć wkład? Może macie jeszcze jakiś sposób na to? Dodam, że próbowałem tę śrubkę rozwiercić, ale już 2 wiertła złamałem :(
Wczoraj zabrałem się za montaż mat do lusterek i napotkałem ten sam problem. Nie mogłem odkręcić tej śrubki od spodu. Jako, że nie miałem odpowiedniego wiertła szukałem innego sposobu i znalazłem ;)
Należy zdemontować osłonkę od środka auta i wykręcić całe lusterko. Zabieramy do domu na stół. Odkręcamy 3 śruby od spodu by rozłączyć "zgięcie lusterka". Następnie rozkręcamy 5 śrub pod szkłem (dwie u góry, dwie u dołu i jedna od zewnętrznej strony), które mocują ramkę szkła. Te śruby też są pordzewiałe, ale mocno docisnąć śrubokręt i powinny puścić. Po zdjęciu tej ramki (ostrożnie by nie połamać zaczepów - z wyczuciem odgiąć i przejdą przez szkło) mamy ładny dostęp do środka lusterka, więc bez problemu pociągniemy w środku kabel. Ogrzewamy plastik dookoła szkła suszarką i delikatnie wyciągamy szkło lusterka. Wklejamy matę, wyprowadzamy przewód i składamy w odwrotnej kolejności. Tym sposobem założyłem matę bez wyciągania wkładu.
Dobrałem się dzisiaj do kostki w drzwiach, jest w niej dużo wolnego miejsca więc można chyba wiercić w niej bez obaw? Robił to ktoś bez ściągania drzwi? Wydaje mi się, że da radę to zrobić tylko trochę gimnastyki będzie. Przy rozwiercaniu trzeba zwrócić uwagę na coś czy po prostu wywiercić dziurę w obydwóch elementach? Jak się nazywa ta biała pasta którą kostka jest w środku wysmarowana?
Dobrałem się dzisiaj do kostki w drzwiach, jest w niej dużo wolnego miejsca więc można chyba wiercić w niej bez obaw? Robił to ktoś bez ściągania drzwi? Wydaje mi się, że da radę to zrobić tylko trochę gimnastyki będzie. Przy rozwiercaniu trzeba zwrócić uwagę na coś czy po prostu wywiercić dziurę w obydwóch elementach? Jak się nazywa ta biała pasta którą kostka jest w środku wysmarowana?
Zwracaj uwagę tylko na to, żeby nie naruszyć złączek dookoła. W moim przypadku kostka od strony kierowcy wymagała wiercenia ręcznego (wiertło w wiertarce) bo wolałem nie ryzykować przecięcia jakiegoś kabelka. W prawych drzwiach było spokojniej, bo dziura wyszła w narożniku kostki w polu 2x2. Drzwi zdejmowałem właśnie po to, żeby dokładnie obejrzeć kostki i mieć dobry dostęp. A biała pasta ma na celu izolację od wilgoci, ale nie wiem jak się nazywa :)
cześć,
Pytałem już o to w innym temacie i nikt nie był w stanie mi odpowiedzieć. Nie chcę zakładać nowego tematu, bo może ktoś tutaj mi odpowie.
Sprawa jest taka: mieszkam w UK, mam MB2 w którym przypadkowo odkryłem że mam podgrzewane lusterka, które po właczeniu zapłonu grzeją na okrągło. Nie mam żadnego przycisku od ich włączania. Nie ma żadnych śladów modzenia z kablami czy czegokolwiek , co wskazywałoby na jakiekolwiek modyfikacje przy lusterkach.
Lusterka wyglądają na seryjne z seryjnymi kabelkami, izolacjami, kostkami itd. Auto mam od roku i nie było żadnych problemów z akumulatorem, odpalaniem, engine check'iem itp. Byłem przekonany, że poprzedni właściciel zapadał sobie taki wynalazek w tym aucie. Pomyślałem sobie, że znajdę tylko przycisk na szrocie, podłącze go i po sprawie. Jakie było moje zdziwienie, kiedy na szrocie znalazłem 3 civiki z podgrzewanymi lusterkami ale bez przycisków, tzn. w miejscu gdzie powinien być przycisk były oryginalne zaślepki. Dokładnie tak samo jak u mnie.
Zatem jak to jest , czy ktoś ma jakieś info na ten temat , aby istniały wersje civików z podłączeniem grzanych lusterek pod zapłon. Błąd fabryczny czy co ? Innego wytłumaczenia nie widzę.
Dziwne... Jak jzu to moze byc podpiete pod ogrzewanie tylnej szyby...
Moze jak szly na specyficzne rynki to mialy grzane na sztywno. Anglia - widaomo - szaro, buro i ponuro :)
Moze jak szly na specyficzne rynki to mialy grzane na sztywno. Anglia - widaomo - szaro, buro i ponuro :)
Mi też tylko takie wytłumaczenie przychodzi do głowy, ale nikt mi tego na razie nie potwierdził. To są tylko moje przypuszczenia wynikające z krótkotrwałych obserwacji. W instrukcji wiadomo, jest napisane ogólnie, że w niektórych modelach są podgrzewane lusterka, ale włączane wiadomo jakim przyciskiem. Tak czy inaczej będę próbował je modyfikować ( to brzmi dumnie) abym to ja mógł kontrolować ich włączanie....
Wybaczcie głupie pytanie, ale jestem laikiem jeśli chodzi o elektrykę ;] Do której śruby mam się podpiąć w celu zrobienia masy?
I jeszcze jedno, kable mam przeciągnięte po oryginalnych wiązkach i przez kostki w drzwiach puszczone, tak sobie pomyślałem, że może być kłopot gdyby w przyszłości zaistniała potrzeba ściągnięcia drzwi. Ktoś doradzi jakieś rozwiązanie?
Wybaczcie głupie pytanie, ale jestem laikiem jeśli chodzi o elektrykę ;] Do której śruby mam się podpiąć w celu zrobienia masy?
I jeszcze jedno, kable mam przeciągnięte po oryginalnych wiązkach i przez kostki w drzwiach puszczone, tak sobie pomyślałem, że może być kłopot gdyby w przyszłości zaistniała potrzeba ściągnięcia drzwi. Ktoś doradzi jakieś rozwiązanie?
Koledzy mówili, że może być jedna z trzech śrub mocujących lusterko, ale u mnie zadziałało dopiero jak podpiąłem masę pod śrubkę mocującą skrzynkę z bezpiecznikami tę nad lewym kolanem kierowcy :)
Jak masz puszczone jak ja (przewiercone kostki i puszczony kabel bez ten otwór) to jest mały problem, ale jak masz kabelki łączone w kostce to przy zdejmowaniu drzwi tylko rozpinasz kostkę (najpierw trzeba zdjąć z niej ten gumowy rękaw).
Kabel mam przez kostkę puszczony w jednym kawałku, teraz sobie pomyślałem, że w razie W kabel można przeciąć za kostką w tym gumowym kołnierzu i nie ma problemu, potem się skręci na nowo. Puściłem przez kostkę tylko jeden kabel na stronę bo masę chciałem wziąć właśnie z okolic samego lusterka, nie uśmiecha mi się ciągnięcie ponownie kabla żeby wpiąć się gdzieś w kabinie obok bezpieczników ;/
Ja brałem mase z takiej 4 śrubki jak by... Nie to co trzyma lusterka ale jest tez ona pod maskownicą lusterka, na klucz 10 :P I działa ;) A jak rozpiąć te kostki? I jak zdjac te gumy od drzwi do karoserii? Za nic nie moge ;/
Ten gumowy kołnierz przy kostce trzyma się na czterech plastikowych wypustkach. Ściągasz gumę z nich i masz dostęp do kostki. W części zewnętrznej od góry jest zabezpieczenie które trzeba wcisnąć żeby kostkę rozpiąć. Jak masz kostkę rozpiętą to część która jest w drzwiach normalnie wyciągasz.
http://img17.imageshack.us/i/20110122171.jpg/
http://img716.imageshack.us/i/20110122172.jpg/
http://img132.imageshack.us/i/20110122174.jpg/
Wstyd się przyznać, ale jeszcze nie założyłem tego podgrzewania ;[ Zdemontowałem dzisiaj jedno lusterko i jak zobaczyłem gdzie muszę przepchać kabel do maty to się załamałem ;P Już chyba przejście przez kostkę w drzwiach było łatwiejsze. Ale, mam kolejne pytanie - wgryzłem się w kable od sterowania lusterek za pomocą konektorów o których już wcześniej tutaj wspomniałem http://img179.imageshack.us/i/dscf3193.jpg/ (po wpięciu regulacja lusterkami działa) kabelki do styków w przycisku podgrzewania przylutowałem. I teraz - kiedy wcisnę ten przycisk to na kablu z którego maty mają brać + pokaże się jakiś prąd? czy trzeba podpiąć to pod matę i masę zrobić żeby prąd popłyną? Wiem, ze głupie to pytanie pewnie, ale nie znam się na tym ;D
Jeszcze się zima nie skończyła to może się jeszcze załapiesz na ten luksus :)
Jeśli dobrze podłączyłeś dwa kabelki z regulacji lusterek tzn zasilanie i masę do przycisku ogrzewania lusterek, to teraz możesz sprawdzić matę przed montażem: kabelek z przycisku do zasilania mat łączysz z matą a drugi leci od maty do masy. Włączasz i czekasz. Wystarczy kilka sekund, bo szybko zaczyna grzać.
Kabelki podłączałem tak jak Gruszka w swoim temacie opisał http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?7071-Montaz-podgrzewanych-lusterek-%28part-1-of-2%29 (zasilania do drugiej żarówki nie brałem) maty wkleiłem już w zeszłym roku... Rozumiem, że w takim stanie jak to mam teraz mam nic nie sprawdzę ;] Jutro będę się bawił dalej, do pracy sobie wezmę "akcesoria" to może dzień mi szybciej zleci ;]
edyta:
Jak coś źle podłączyłem to jest ryzyko, że coś się zjara?
Panowie pomóżcie... porozkręcałem lusterka, przewody przeciągnąłem, masy podłączyłem... podgrzewanie nie działa. Nie wiem czy "wgryzłem" się w dobre kable od sterowania lusterkami. Wklejam foty
Czy to w te kable co przecięte są mam się wpiąć?
http://img217.imageshack.us/i/20110216188.jpg/
http://img10.imageshack.us/f/20110216189.jpg/
Tutaj przycisk od lusterek, kabel z czarną izolacją to + który idzie na maty
http://img98.imageshack.us/i/20110216190.jpg/
Poskręcałem te kabelki z sobą i dupa, nie działa. Żaróweczka w przycisku lusterek się nie zaświeciła, maty się nie grzały. Czy można to poskręcał i sprawdzić jakoś miernikiem czy jest prąd? Jeśli tak to w które miejsca miałbym przystawić te dwa styki od miernika?
Czarno-niebieski idzie do przycisku od podgrzewania.
Nie z tej strony sie wpiąłeś, wpiąłeś sie w 5 i 6 pin, a masz sie wpiąc w 2 i 3.
A zaroweczke sie swieci bo nie dalec napiecia (mowie o tej co podswietla), musi miec osobne zasilanie i masę. (2 wolne piny w przycisku od podgrzewania lusterek)
qrwa wiedziałem, że coś popsuję ;[ jutro posklejam te poprzecinana już i będę ciął z drugiej strony, czarno-niebieski i czarny tak?
Dokładnie tak. Ale ja bym czarnego nie ciął ;) Masę do mat brałem ze śrub pod tym trojkatem platikowym, co masuje lusterka, a mase do przycisku z śruby na dole, albo zabierz masę od przycisku od przeciw mgielnych, a tam daj masę z ściemniacza :P
To tak jak byś chciał montować dimmer, jeśli nie to weź tą mase ze śrubki na dole.
Masy do mat biorę właśnie z tych śrub za tweeterem (nie te co przykręcone jest nimi lusterko tylko z tej śruby na klucz 10 która znajduje się bliżej szyby i wyżej nich, przełożenie tego to nie problem) Kabel który daje masę do przycisku ma tutaj oznaczenie E ?? http://img99.imageshack.us/i/9kd1.jpg/ którą śrubę masz dokładnie na myśli??
B - z przycisku do regulacji
C - do mat
E - masa
Okej, okej pin B stąd http://img99.imageshack.us/i/9kd1.jpg/ połaczyć z pinem B stąd http://img520.imageshack.us/i/11zn2.jpg/. Z pinu C dwa + na maty. Do pinu E z przycisku lusterek podłączyć masę z pinu C przycisku sterowania lusterkami lub z jakiejś śruby - tylko jakiej, mogę prosić o fotosa?;>
http://img87.imageshack.us/i/g401.jpg/
Tutaj będzie CI sie ciezko dostac, ale niżej też jest śruba, tylko nei moge tego na szybko znaleść. Koło lewej nogi kierowcy.
Znazłem, pkt. G501
http://img13.imageshack.us/img13/5096/g401c.th.jpg (http://img13.imageshack.us/i/g401c.jpg/)
Dzięki raq22100, ale jest nowy problem... zlutowałem te przewody co ostatnio przez pomyłkę przeciąłem. Wgryzłem się w prawidłowe kabelki, odpalam przycisk podgrzewania lusterek i spaliło bezpiecznik (7,5A) pomyślałem, że może po dołożeniu lusterek bezpiecznik jest za mały i wsadziłem 10A spaliło go równie szybko, na próbę wsadziłem 15A - od razu spalony. pojechałem po bandzie i wsadziłem 30A, patrzę czy się nic nie dymi, no i zadymiło się z przycisku...bezpiecznik się nie spalił. Na tych słabszych przed spalaniem żaróweczka świeciła się dosłownie z pół sekundy. teraz nie świeci się w ogóle, czy jest możliwe uwędzenie przycisku? teraz jak wstawię 7,5A i włączę go to nic się nie dzieje więc chyba coś się tam skopciło w nim? Jeżeli tak to dlaczego? Gdzie szukać przyczyny? Można go naprawić czy trzeba nowego szukać?
No to ładnie dałeś :D Bezpiecnziki mają własnie po to różne wartości żeby nie było takich sytaucji nie popaliło kabli/styków. Teraz tak, odłącz kable od przycisku podgrzewania lusterek. Wsadzć 7.5A, sprawdz cyz działą regulacja lusterek. Jeśli tak to sprawdź napięcie wychodzące z tych "2 nowych kabli" czy się w dobre wciąłeś (te które idą do przycisku od podgrzewania). Sprawdź miernikiem czy działa przycisk od podgrzewania. (czy przewodzi między konektorami po włączeniu), jeśli tak to działa, ale wątpię żeby działał. Jakiej mocy masz maty? Ile Wat? Standardowe z allegro? Jeśli tak mają ok 12W, czyli 2 maty będą brały ok. 2A, bezpiecnzik 7,5A nie ma prawa się spalić. Jeśli przycisk będzie działał, sterowanie, wsadź bezpiecnzik 7,5A, włącz podgrzewanie, jeśli wywali to masz zwarcie za przyciskiem. Ciężko będzie je zlokalizować miernikiem. Możesz sprawdzić jedynie która strona. I wtedy szukaj tam zwarcia, prawdopodobnie jest przy samej macie, wypadł konektor/zimny lut i puścił.
pzdr,
Sterowanie lusterkami działa. Maty z allegro 12W. Teraz mam z powrotem bezpiecznik 7,5A i jak włączę przycisk podgrzewania to nic się nie dzieje, ani nie grzeje, ani bezpiecznika nie pali sąd moje pytanie czy jest możliwe, że się coś w przycisku zjarało? Fotosa z kablami daję http://img831.imageshack.us/f/20110217191.jpg/ te dwa po prawej (2 i 3 licząc od prawej) to kable w które się wgryzłem. Możesz mi powiedzieć w które miejsca mam przyłożyć te dwa dynksy od miernika żeby sprawdzić czy prąd jest?
edyta:
Jeszcze fotę przycisku daję http://img98.imageshack.us/i/20110216190.jpg/
Miernik ustaw na 12V, a "dynksy":D do 2 i 3 pinu w regulacji (czarny i czarno-niebieski). Teraz ustaw miernik na symbol diody, tak żeby piszczał kiedy zetkniesz 2 dyngsy do siebie. Nastepnie odłącz wszystkie kable od przycisku od regulacji, 1 dyngs do pinu B, drugi do C, włącz przycisk - piszczy, włącznik dobry, nie piszczy - zły. Jesli zly mozesz go rozebrac i popatrzeć na styki, ale raczej wtedy z niego już nic nie będzie.Taka rada na przyszłość, bezpieczników nie podmieniaj na większe, napewno nie o 4x ;)
Kurde nie mam tej opcji z piszczeniem w swoim mierniku ;[ mam taki http://www.prodin.pl/p,8248,multimetr-ut33b.html ale po przekręceniu kluczyka w drugie położenie na pinie B i C od podgrzewania lusterek pokazało się 12,4V
Nastepnie odłącz wszystkie kable od przycisku od regulacji
Tego nie rozumiem, jak to je odłączyć od czego je odpiąć?
W takim razie przycisk jeszcze dobry.
Ale jeszcze wracając do tego zdania:
Nastepnie odłącz wszystkie kable od przycisku od regulacji
Mam odłączyć te kable które idą między stykami w przycisku a dwoma kablami od sterowania?? i wtedy jakoś sprawdzać? Coś chyba jest nie tak z tym przyciskiem po napięcie między pinem B i C jest zawsze po przekręceniu kluczyka w 2 pozycję, nieważne czy przycisk włączony czy wyłączony, a tak nie powinno chyba być?
Chodziło mi o wyciganiecie kabli z tego przycisku. Tak zebys mogł sobie ten przycisk połozyc na stole i mierzyć, bez żadnych kabli podłącoznych do niego.
Przycisk się zdymił ;( szukałem nowego..ma allegro nie ma, u handlarzy częściami nie ma, jest w ASO za 290zł...netto ;/ Rozebrałem ten popsuty co mam, da się go jakoś reanimować?? http://img3.imageshack.us/f/20110310199.jpg/
Jeśli ta ścieżka co ja tu widać nie przewodzi to wystraczy zlutować. Ale wątpie, raczej sie przepaliło w przycisku, tam z 2 strony.
Z drugiej strony? tam nic nie ma, pomarańczowa płytka i dwa styki które wyglądają na nie ruszone ... Można to pomalować takim lakierem jak się ścieżki w tylnej szybie łata??
A ta sciezka jest przepalona? Mozna ale nie radze :E Lutownica i cyna w łape, wydaje mi sie ze za duzy prad bedzie szedł jak na lakier.
Zniszczona jest ta ścieżka, gołym okiem widać w jednym miejscu ubytek. Nie mam miernika z tą opcją żeby piszczał jak jest obwód zamknięty, ale jak go ustawie na symbol omegi to chyba tez można w ten sposób sprawdzić czy obwód się zamyka prawda? No to w zależności w których miejscach na tej ścieżce przyłożę dwa dynksy do mierzenia pojawiają się jakieś wartości na wyświetlaczu albo się nic nie dzieje ;/
Jak sie pojawiaja wartosci tzn. ze przewodzi, jets opór. Jeśli widac gołym okiem ze jets przerwa to lutuj.
Jutro w pracy będę się bawił, aż się boję, moja lutownica ma więcej lat niż ja i pamięta jeszcze Czechosłowację gdzie została wyprodukowana. Zlutuję nią chyba wszystko na tej płytce bo grot jest trochę nieporęczny ;]
No jeśli to kolbowa to nie polecam :E Zwykła oporowa kosztuje 10zł, warto sie zaopatrzec :)
Masz na myśli taką? http://allegro.pl/zestaw-lutownica-cyna-kalafonia-akcesoria-tanio-i1489056907.html Ta co teraz mam wygląda tak http://hobbyrobotyka.pl/wp-content/uploads/2010/12/transformatorowa.jpg. I znowu wydatki...
Tak taka, tylko bez zbednych akcesorii.. A to masz transfomatorowke, dasz rade :)
No dobra, wracam do tego tematu. Naprawa starego przycisku do podgrzewania lusterek się nie udała - przyszła nerwa i w efektowny sposób go "zniszczyłem" mówiąc delikatnie ;/ Przez jakiś czas w pracy się na mnie dziwnie patrzyli po tym wydarzeniu hehe :P Teraz mam nowy ori przycisk, jest lepszy od starego bo mam przy nim fabryczną kostkę i wystające kabelki więc prościej będzie to podłączyć wszystko. Ale mam prośbę - czy możecie powiedzieć mi jak krok po kroku sprawdzić całą tą druciarnię gdzie jest błąd który przyczynił się do spalenia poprzedniego włącznika?
Temat związany z podgrzewaniem lusterek jest zamknięty - błąd został znaleziony i wyeliminowany ;) Gdyby ktoś miał problemik taki jak ja to daję link do tematu w dziale z elektryką w którym wytłumaczyli co i jak sprawdzać http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?108678-Podgrzewane-lusterka-pomoc-w-zdiagnozowaniu-usterki.
, ja zamierzam to zrobić w swoim civicu teraz czy trzeba tam montować do tego jakiś termostat aby rozłączał układ po nagrzaniu, jeżeli tak to gdzie taki dokupić?
Nie ma żadnego termostatu. Lusterka nagrzewają się do pewnej temperatury i grzeją ciągle.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.