Zobacz pełną wersję : Czujnik nasłonecznienia i temperatury - u mnie ich nie ma!
Witam,
Ostatnio wymieniałem bezpiecznik zapalniczki i z ciekawości zaglądnąłem pod krateczkę gdzie powinien znajdować się czujnik temperatury kabiny i tu zdziwienie... nic tam nie ma! Podobnie jest z czujnikiem nasłonecznienia - zaślepka. Czy te czujniki w wersji po lifcie są w innym miejscu czy jest to jakoś inaczej rozwiązane?
U mnie niby jest klimatronik ale dziwnie się zachowuje. Po ustawieniu np. 18 stopni przy wysokiej temp. na zewnątrz wiatraki ledwo dmuchają i generalnie temperatura obniża się bardzo wolno. Przyzwyczajony jestem, że klimatronik najpierw dmucha na maxa aż osiągnie zadaną temp. a potem zwalnia. Jak jest u was?
to cos masz z pewnoscią nie tak jak być powinno, bo czujniki powinny być, jak włączasz w upalach na 17 stopni to ma mrozić :)
Dziwna sprawa... u mnie cała konsola sterująca jest z wersji z klimatronikiem natomiast wczytki do tejże konsoli są bez okablowania czujników temperatury i nasłonecznienia. Dzwoniłem do salonu gdzie kupiona była honda i potwierdzili, że była to wersja z manualną klimą.
Z tego co widzę cała automatyka działa bez zarzutu natomiast brakuje jej sygnałów z czujników (wykonałem test diagnostyczny z serwisówki - odpowiedź: niepodłączony czujnik temp. wewn.). Ciekawy jestem czy podłączenie brakujących czujników rozwiązało by sprawę. Cała elektronika jest chyba schowana w konsoli z pokrętłami.
Wymieniał ktoś czujnik temperatury wewnętrznej? Ile to może kosztować?
PS. Oględziny charakterystyk czujników z serwisówki sugerują, że są to zwykłe termistory 2k2 ohm :)
Witam,
Przyzwyczajony jestem, że klimatronik najpierw dmucha na maxa aż osiągnie zadaną temp. a potem zwalnia. Jak jest u was?
u mnie jest tak jak mówisz. nastawiam powiedzmy na 17 stopni właczam AUTO i dmucha na max a potem sobie pracuje powoli :)
U mnie tez chyba nie ma tego czujnika pod kratką ale mam wersję manualną. Czy z manualna klima powinien byc czy nie? Jeśli nie to co steruje załączaniem i wyłączaniem sprzęgła klimy?
U mnie tez chyba nie ma tego czujnika pod kratką ale mam wersję manualną. Czy z manualna klima powinien byc czy nie? Jeśli nie to co steruje załączaniem i wyłączaniem sprzęgła klimy?
Przy manualu nie ma tych czujnków. Podejrzewam, że załączanie klimy zależy od nastawionej temp. na pokrętle.
Pewnie też nie bo w manualu sterownie temp. jest mechaniczne - chyba linką więc nie ma jakoby skąd wziąść sygnału o pozycji pokrętła.
P.S. Możesz podesłac jak się robi test diagnostyczny klimy bo jakoś nie moge znaleźć.
Możesz podesłac jak się robi test diagnostyczny klimy bo jakoś nie moge znaleźć.
Przy wyłączonej stacyjce trzymasz równocześnie przycisk zamkniętego obiegu powietrza i podgrzewania tylnej szyby, przekręcasz kluczyk w pozycję ON (nie uruchamiasz silnika!) i puszczasz przyciski, powinna zapalić się kontrolka od klimy. Test trwa ok. 5-10 sekund, dmucha, przełącza nawiewy itp. Potem mruga (lub nie) światełko na przycisku zamkniętego obiegu. Ilość mrugnięć oznacza konkretny błąd. Jak nie mruga to jest OK.
Wiem, że działa to w wersji z elektronicznymi pokrętłami temperatury. Nie sprawdzałem w wersji z linkami.
Podepne sie
Zrobilem test (klimatronik) jak w opisie i miga mi dioda na zamknietym obiegu. Jest to pojedyncze migniecie co okolo 1,5 sekundy, co to moze byc za usterka:confused:. Wybieram sie niebawem na wakacyjne wojaze, a trasy beda spore klima nie dziala :mad: (nabijana i odgrzybiana w zeszlym roku)
Pewnie też nie bo w manualu sterownie temp. jest mechaniczne - chyba linką więc nie ma jakoby skąd wziąść sygnału o pozycji pokrętła.
P.S. Możesz podesłac jak się robi test diagnostyczny klimy bo jakoś nie moge znaleźć.
Mylisz się w sedanach i coupe 7 gen sterowanie nawiewami i temperaturą jest elektryczne.
To może wrzucę wszystkie błędy dla zainteresowanych.
Ilość błyśnięć:
1 - przerwa w obwodzie czujnika temperatury w kabinie
2 - zwarcie w obwodzie czujnika temperatury w kabinie
3 - przerwa w obwodzie czujnika temperatury na zewnątrz
4 - zwarcie w obwodzie czujnika temperatury na zewnątrz
5 - przerwa w obwodzie czujnika nasłonecznienia
6 - zwarcie w obwodzie czujnika nasłonecznienia
7 - przerwa w obwodzie sterowania mieszaczem powietrza
8 - zwarcie w obwodzie sterowania mieszaczem powietrza
9 - problem ze sterowaniem mieszaczem powietrza - przepustnica lub silnik
10 - zwarcie lub przerwa w obwodzie sterowania przepływem powietrza
11 - problem ze sterowaniem przepływem powietrza - przepustnica lub silnik
12 - problem w obwodzie dmuchawy
13 - problem z pamięcią EEPROM w sterowniku - konieczna wymiana sterownika klimy
14 - przerwa w obwodzie termistora w osuszaczu (?)
15 - zwarcie w obwodzie termistora w osuszaczu (?)
Jeżeli jest więcej niż jeden problem, lampka pokazuje zawsze ten, który ma najmniejszą liczbę mrugnięć.
Błyski powtarzają się po ok. 1,5 s.
Z tego co zauważyłem, jeżeli jest jakiś problem w sterowniku klimy, ta zachowuje się jak manualna, tak więc nawet z jakimś błędem można ochłodzić wnętrze.
Mylisz się w sedanach i coupe 7 gen sterowanie nawiewami i temperaturą jest elektryczne.
Przy manualnej klimie?
Klimatronik (http://photos02.otomoto.pl/photos/original/C8/47/51/C8475133_6.jpg)
Manual (http://photos03.otomoto.pl/photos/original/C5/66/97/C5669706_5.jpg)
Jedyna różnica to sterownik wewnątrz, natomiast jak widzisz pokrętła są elektroniczne.
Witam
Zrobiłem test klimy i wyskoczył mi błąd 3 - przerwa w obwodzie czujnika temperatury na zewnątrz, czy wie ktoś gdzie zlokalizowany jest ten czujnik w dieslu 1.7 cdti. Mam też drugie pytanie gdy wciskam na liczniku przycisk pokazujący przepieg potem tripa , trip b i na koncu temperature na zewnatrz to mi nie pokazuje jej tylko sa trzy kreski, czy jedno z drugim może mieć coś wspólnego???
Witam
Zrobiłem test klimy i wyskoczył mi błąd 3 - przerwa w obwodzie czujnika temperatury na zewnątrz, czy wie ktoś gdzie zlokalizowany jest ten czujnik w dieslu 1.7 cdti. Mam też drugie pytanie gdy wciskam na liczniku przycisk pokazujący przepieg potem tripa , trip b i na koncu temperature na zewnatrz to mi nie pokazuje jej tylko sa trzy kreski, czy jedno z drugim może mieć coś wspólnego???
Ja mam tak, że temperatura zawsze pokazuje za dużo niż jest na zewnątrz, ten mój czujnik nie siedzi tam gdzie powinien tylko sobie wisi przed lampą po stronie kierownicy, może ktoś wie gdzie on ma być:(
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.