PDA

Zobacz pełną wersję : Wykresy z moich przeróbek B16A2 :) kawałek mojej historii :)



wojtrek
19-01-05, 01:46
Czesc,

wiec tak mnie dzis naszlo, ze porównam i naloze na siebie wykresy z poczatku mojej zabawy z H i z tym co osiągnąłem teraz... i jestem w szoku :)

http://www.diesel.win.pl/stuff/wojtrek_progres.gif

zaczelo sie tak, ze kiedyś sobie wymyslilem, ze założe lepszy wydech. Z polecenia kolegi padło na AGMA tuning (jak sie okazało madafaka :) ) no i oni byli tak dobrzy, ze z kilku rur mi zrobili wydech, i tak to sprytnie zakombinowali, ze mialem (jak sie przy rozbieraniu tego shita okazalo) wewnetrzną srednicę dochodzącą do 35mm jak nie mniej :)
wtedy to wlasnie zrobilem pomiar, stage -1, co ciekawe, tak zapchany wydech spowodował wzrost momentu i mocy w nizszych zakresach obrotow w stosunku do naprawionego pozniej wydechu. i jak na dloni widać jak był tymi 35mm dławiony na 'górze'...

potem naprawiłem wydech u Kaliśnkiego i wyszła prawie seria bo 159KM i 147Nm, a mialem wtedy juz filtr do wywalenia (jak sie okazalo pozniej po wywaleniu i wstawieniu nowego bylo 162KM). ten wydech, stage 0, to wew. srednica 47mm i 2 przelotowe tlumiki, z wywalonym katalizatorem.

stage 2 to juz znacie, CAI, DC sports 4w1 i 2.25 cala wydech.

czy te wykresy nie wyglądają slicznie? :) szczegolnie ten najwyzszy w stosunku do serii? masakrycznie polepszony zakres praktycznie calych obrotów :) mniam! :)

i teraz konkluzja z ogladania wykresów tych wlasnie.
widać że np przy serii moment nie spada prawie do konca obrotów, a przy stage 2 zaczyna opadac o wiele szybciej. czy dobrze sobie podejrzewam, ze moze juz brakować paliwka? i dodanie go np smt6 zalatwi sprawe i podniesie moc? mam taka nadzieje, doslownie za 10h sie bede widział z Geko i bede mierzył AFR (jak znajdą czas dla mnie ci co maja sonde) - wszystko bedzie jasne.

jak AFR wykaze ze jest potencjal to smt6 moze bedzie juz w tym tyg! :)

Adamek
19-01-05, 01:52
no i pieknie, calosc zrobiona za ile 2k pln? :) ja zawsze twierdzilem ze B16A2 to podatny motor na mody, ale nie wiedzialem ze az tak ;) dodaj do tego opisu czasy na modlinie wraz z masa pojazdu i postawisz komus poprzeczke ;)

ARTX
19-01-05, 01:53
wojtrek jak zawsze dobra robota 8)

ps. dobrze, ze Cie namowilem abys wstapil do klubu :razz: 8)

przemir
19-01-05, 09:48
no i pieknie, calosc zrobiona za ile 2k pln? :)

znaczy sie co 2xkomp wydech+CAI+DC Sport za 2 tysie no to jestem w szoku

wojtrek
19-01-05, 10:46
no i pieknie, calosc zrobiona za ile 2k pln? :)

znaczy sie co 2xkomp wydech+CAI+DC Sport za 2 tysie no to jestem w szoku
licząc spieprzenie przez agme wydechu (350zl, bo robili tylko srodkowy, dalej nie pozwolilem :D) i potem naprawe u kalinskiego, czyli wstawienie za 250zl przelotowego srodkowego + 80zl za przerobienie mojego ultera na przelotowy wychodzi dodatkowe 700zl, ale pomijając te 2 przerobki :D to sam CAI + stożek 500zl, DC Sports niecale 700zl, reszta wydechu 2.25cala 700zl + motaz kolektora i wydechu 60zł (podkreslam, ze wydech nie jest z kwasowki, bo po co) czyli gdyby pominąć wypadek z Agmą i naprawianie tego to wychodzi niecale 2000zl, dokladnie :) jak widac, oplaca sie, bo wychodzi ze 1KM kosztuje jakies 115zł :D

jak dzis sie okaze, ze smt6 dojdzie, to wyjdzie coś kolo 3tys. ale mysle, ze sie oplaca :)

przemir
19-01-05, 11:00
ze z kilku rur mi zrobili wydech, i tak to sprytnie zakombinowali, ze mialem (jak sie przy rozbieraniu tego shita okazalo) wewnetrzną srednicę dochodzącą do 35mm jak nie mniej :)



licząc spieprzenie przez agme wydechu (350zl, bo robili tylko srodkowy, dalej nie pozwolilem


ja nie wnikam i nie zamierzam wchodzic w twoja kieszen - ciesze sie ze jestes zadowolony - jak wiesz zawsze komentuje twoje wykresy i porownania bo b. mi sie podobaja wiec tu juz nie musze :D widac ze pniesz sie z moca autka w gore i obierasz dobre drogi i tego Ci gratuluje - tyle odemnie - z niecierpliwoscia czekam na test po SMT6 i na dane o ustawieniach

izzy_rajder
19-01-05, 12:05
Hmm, seria Ci wyszla prawie tak jak moja (153KM 143Nm). Niebawem zapodaje te same mody (wdech+wydech). Ciekaw jestem czy tez bede mial przyrost +20KM +20Nm. Cos nie wydaje mi sie, ale zobaczymy. Zdam relacje na forum.

pozdro

Max
19-01-05, 13:09
177 KM jedynie po modyfikacji dolotu i wydechu to wynik godny pozazdroszczenia :) ciekawe czy za pomoca SMT zblizysz sie do 190 KM :roll:

A tak troszke z innej beczki. "Wszyscy" robia teraz wydechy z kewasowki, sa one sporo drozsze od zwyklych wiec jakie sa zalety takiego wydechu ? tylko trwalosc ?

ARTX
19-01-05, 13:20
ciekawe czy za pomoca SMT zblizysz sie do 190 KM
stary to nie TURBO :lol: za łatwo by bylo.. moze uda mu sie szarpnac do 180KM - poczekamy zobaczymy :twisted:

wojtrek
19-01-05, 14:08
wszystko wiadomo, AFR zbadane. niestety dla mocy, a stety dla kieszeni AFR jest OK. Geko przejrzal to co wyszlo i mowi, ze nie ma co ruszac paliwa. mozna pobawic sie jedynie zaplonem, pewnie na dniach to zrobie.
takze wykresu przed/po smt6 nie bedzie :/ bo nie ma po co.
Tak wyglada AFR, niestety na hamowni w polcarze w poznaniu nie maja mozliwosci wydrukowania tego, wiec pomiar byl robiony obciazeniowo i co 500obr spisywane AFR, a oto co wyszlo:

obr --- afr
2500 - 13.0
3000 - 12.0
3500 - 11.9
4000 - 12.5
4500 - 13.2
5000 - 13.1
5500 - 12.7
6000 - 13.2
6500 - 13.5
7000 - 12.9
7500 - 12.7
8000 - 12.1
8200 - 12.0

Wg Geko max moc jest przy afr 12.5, a wg Dominika vel Doktorka :) 12.8 jak widac, przy 7000-7500obr (a max moc mam cos przy 7500wlasnie) jest praktycznie idealne afr. moze by sie cos podciagnelo przy 6000-6500obr, ale to są 1-2KM max! wiec inwestycja jak dla mnie nieoplacalna, by dodac przy 6500obr 1KM za 1000zl :)

wyglada, ze poza probami z zaplonem, zabawa z tuningiem mojego B16A2 sie skonczyla... :(

maciek
19-01-05, 14:24
wyglada, ze poza probami z zaplonem, zabawa z tuningiem mojego B16A2 sie skonczyla... :(
Ja bym powiedzial ze rasowanie za relatywnie male pieniadze masz juz za soba, i tak duzo uzyskales. Teraz kazde dziesiec koni wiecej bedzie duzo drozsze niz poprzednie poprostu.

Pati
19-01-05, 14:52
teraz kazdy kon bedzie kosztowal coraz wiecej. wałki, obróbka głowicy i tak dalej... chyba że dmuchniesz :)

Mike
19-01-05, 19:07
bardzo ladny rezultat :smile: nawet nie widzialem ze mozna tyle uzyskac z a2 bawiac sie tylko dolotem/wylotem... Aczkolwiek pewnie od danego auta to tez w jakis stopniu zalezy.


pozdro

LoBo
19-01-05, 19:46
kupilem niedawno vti (wczesniej mialem 1,5) w oplakanym stanie, 2 najgorsze rzeczy jakie to auto mialo to zdezak od pluga snieznego i wydech od boeinga (ryk okropasny). potem sie okzalo ze koles jako koncowy tlumik wstawil srodkowy od hondy CRV i to byl caly tuning
ale auto chodzilo kozacko, mialem zamiar zmienic caly wydech ale akurat lipa z gotowka i po tygodniu jezdzenia nie wytrzymalem ( pies puszczal pawia od tego ryku) pojechalem do pana zenka i za 100pln usunal tlumik koncowy ktory okazal sie dodatkowo dziurawy i zapodal elegancki (osobiscie go zrobil) tlumik "lekko sportowy" :)
auto jakby inne - ciche, przyjazne srodowisku i DUZO SLABSZE myslaem ze tylko takie wrazenie bo cichszy i wogule ale pare dni pozniej scigalem sie z kumplem (colt gti) i dostal baty ale nie takie jak dostawal przed naprawa tlumika, wczesniej objezdzalem go z 3 pasazerami u siebie a on z 1.
wychodzi na to ze w moim przypadku albo ten koles mi tlumikiem poddusil samochod (pytowy tlumik) albo samo pozbycie sie koncowego tlumika ( srodkowy od CRV byl prawie przelotowy) daje ostrego kopa.
ufff ale sie napisalem

Franek
19-01-05, 20:32
ladniuski rezultat tylko pozazdroscic ale wiadomo pierwsze 20km zdobywa sie najlatwiej z reszta troche trudniej

krystianITR
19-01-05, 21:18
ladniuski rezultat tylko pozazdroscic ale wiadomo pierwsze 20km zdobywa sie najlatwiej z reszta troche trudniej
No dokladnie np w ITR do 210 dojsc to nie problem wydech ,dolot jakis chip czy apexi np.
Pozniej nastepne 20 koni to jakies 20 tys :shock:
Wiec trzeba miec zajawke do N/A bo za ta kase moze byc 400km w Turbo, a nie te np 230 (przyklad ITR)Ja jednak wole N/A :grin:

wojtrek
05-02-05, 00:12
sorry, za odgrzewanie kotleta sprzed 3 stron, ale dzis mialem okazje zferyfikowac w miare obrazowo jak sie te moje 177KM przeklada na drodze w konfrontacji z takim samym silnikiem.
nie zakladam nowego watku tylko po to by o tym napisac, a tu pasuje bo sa wykresy itp.
mialem maly ustawiony wyscig z rolowanego, pozwole sobie wkleic to, co juz na innym forum napisalem, bo wg mnie jest to ciekawe. widac nie tylko suche liczby ale i efekt:

nadarzyla okazja sie sprawdzic, bo kolega podjechal pochwalic sie swoim Civiciem TypeS, seryjnym zupelnie, 2000rok, ale zdrowym, bo mowi, ze tez seryjne VTi 96r jego kolegi objezdza.
Wiec zaproponowalem maly wyscig, zeby zobaczyc jak moje B16A2 ze 177KM daje rade z calkiem mlodym B16A2 ale seryjnym

Wiec tak:

Ja, Civic VTi, sedan, 92rok, B16A2 z CAI + DC sports 4w1 i wydech 2.25cala - 177KM i 170Nm.
Waga 1140kg + ja 70 co daje 1210kg czyli stosunek masa/moc 6.83.

On, Civic TypeS, B16A2 seria czyli 160KM i 150Nm, ale nie potwierdzone na hamowni, do tego 2 razy mniejszy przebieg niz ja, a mam 202tys km.
seryjny TypeS wazy 1165kg + on 60na oko :) czyli stosunek masa/moc 7.65. oboje mielismy paliwa zaraz nad rezerwą.

Zeby nie bylo problemow typu "zle ruszylem" zaproponowalem wyscig z rolowanego. 2gi bieg, 70km/h i na znak jedziemy.

No to sie ustawilismy, daje znak, minimalne pozniej zaczalem dusic, zeby kolega nie mial watpliwosci, ze mu odjezdzam bo oszukalem czy cos ;)
do konca dwojki (97km/h) pol dlugosci sie wysunąłem, potem trojka i dodatkowo z 2dlugosci do przodu i prawie do konca czworki (jakies 175km/h) kolejne 2 dlugosci. na koncu trudno powiedziec dokladnie ile bylo przewagi mojej, 4-5dlugosci, kolega sie zgodzil, ze okolo tyle moglo byc.
Potem powtorzylismy wyscig i wynik byl identiko.

fajnie bylo sie porownac z tym co kiedys sam mialem, zanim dolozylem KM i Nm. widac ze te dodatkowe 17KM i 20Nm jednak tam gdzies jest i pracuje, bo inaczej by takiego wyniku nie bylo. nie wiem, wydaje mi sie ze 4-5dlugosci na przyspieszeniu 70-175km/h to chyba duzo? macie jakies podobne przygody? wyliczylem, ze przy okolo 150km/h (a przy tylu wpadam na mete na 1/4mili) samochod przejezdza 41m/s, wiec gdybym z nim jechal na 1/4mili i moja przewaga byla wlasnie cos kolo 4-5dlugosci, to by sie to przelozylo na mniej wiecej 0.6s... ile robi seryjne, zdrowe B16A2 ze skrzynią Y21/S21 na cwiartke w budzie o wadze okolo 1150kg? wie ktos? ja jak mialem seryjnego cifka to zrobilem 15.8 ET... potem ze stozkiem 15.35. teraz trudno powiedziec ile robie, bo zima i trakcja do d....
jakies pomysly?

:D

typeR
05-02-05, 00:58
A czy kolega od typeSa pojawia sie czasem na forum? Chetnie zamienilbym z nim pare słów, bo mamy identiko auta (ten samo rok i przebieg :D) Sory za OT...

Kojot
06-02-05, 07:43
A czy kolega od typeSa pojawia sie czasem na forum? Chetnie zamienilbym z nim pare słów, bo mamy identiko auta (ten samo rok i przebieg :D) Sory za OT...

teraz ja jestem kolega od Type-S'a ;)

A Przemek raczej nie forumuje bo nigdzie jeszcze go nie spotkalem :)

przemir
06-02-05, 10:13
On, Civic TypeS, B16A2 seria czyli 160KM i 150Nm

kojot nie sadze by byla mowa o Twoim TypeSie :wink:

wojtrek
06-02-05, 12:30
kolega od typeSa jest z poznania i ma na imie zbychu :) poza tym bardzo mozliwe ze typeSa wczoraj sprzedał, bo mial jakiegos klienta z gdanska chyba, mozliwe ze zamieni go na CTRa.

chetnie swoją drogą bym sie zmierzyl z seryjnym CTRem, ciekawe jak by mi odchodził z rolowanego...