PDA

Zobacz pełną wersję : male problemy Civic 96r 5d 1.5



loli
31-03-06, 13:29
Witam.
Otoz niedawno (2 mies temu) kupilem civica 96 rok 1.5 vtec-e d15z3. Od samego poczatku jest jest klika (niewielkich) problemow.
1)Przy uruchamianiu na zimnym silniku rozrusznik kreci okolo 4 sekund. Po czym odpala bez problemu. Na nagrzanym silniku problem w ogole nie wystepuje - odpala od razu. Sprawdzilem ze przekaznik pompy paliwa pracuje dobrze (te 2s na zaplonie). Wykrecalem swiece - wygladaja dobrze. Probowalem uruchamiac z gazem, bez gazu, w pozycji zaplon z gazem itd. ogolem wszystkie kabinacje nic nie daja. Moze ma ktos jakis pomysl?? Bo mi sie juz skonczyly.
2)Obroty- stabilizuja sie, ale przy wlaczaniu elektryki spadaja do jakis 300 i falujac osiagaja normalna wartosc. Zawory wyregulowalem, ecu skasowany. A moze to kwestia silniczka krokowego? Czy takie sa objawy jego niesprawnosci? Gdzie on sie znajduje i czy latwo go oczycic?
3)Przy duzym obciazeniu - 20 km/h, 3 bieg i wdepnietym gazie do konca slychac troche klekotanie zaworow. Normalne przy takim obciazeniu?

I nie chce dawac mojego civica do warsztatu, bo wole sobie samemu sam robic wszystko :P, mam wieksze zaufanie do siebie :P.

Bede wdzieczny za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam Tomek

daro2004
03-04-06, 21:12
Witam
Co do pytania nr.1 to chyba normalka.Ja jak uruchamiam na zimno to przekręcam kluczyk,aż zapalą się kontrolki czekam kilka sekund i startuję i pali jam mażenie.Co do spadania obrotów,to trochę spadają jak coś uruchomię z elektryki ale nie aż tak-może wystarczy podładować akumulator.A jadąc z prędkością 20 na h na 3 biebu u mnie też ledwo ciągnie,klekotać raczej nie klekocze,ale sprawdzę i napiszę.Hondawka lubi wysokie obroty nawet ta z VTEC-E. :wink:

loli
04-04-06, 01:34
Co do odpalania to jak jest na minusie to musze krecic rozrusznikiem ok 4 s :-(. Tez czekam az kontrolki zgasna. Aku sprawdzalem miernikiem. Napiecie ok. Kreci poza tym calkiem ladnie.
Pozdrawiam

boomer
04-04-06, 13:53
3)Przy duzym obciazeniu - 20 km/h, 3 bieg i wdepnietym gazie do konca slychac troche klekotanie zaworow. Normalne przy takim obciazeniu?
Ile masz wtedy obrotow? 1000? 1500? to chyba nie jest zdrowe...


2)Obroty- stabilizuja sie, ale przy wlaczaniu elektryki spadaja do jakis 300 i falujac osiagaja normalna wartosc. Zawory wyregulowalem, ecu skasowany. A moze to kwestia silniczka krokowego? Czy takie sa objawy jego niesprawnosci? Gdzie on sie znajduje i czy latwo go oczycic?
Poszukaj w archiwum i na www Wombata tam jest info jak czyscic silniczek krokowy



to trochę spadają jak coś uruchomię z elektryki ale nie aż tak-może wystarczy podładować akumulator
A czy nie jest tak ze min obroty musza byc takie zeby napedzic alternator? Jesli tak to aku nie ma nic do rzeczy



1)Przy uruchamianiu na zimnym silniku rozrusznik kreci okolo 4 sekund. Po czym odpala bez problemu. Na nagrzanym silniku problem w ogole nie wystepuje - odpala od razu. Sprawdzilem ze przekaznik pompy paliwa pracuje dobrze (te 2s na zaplonie). Wykrecalem swiece - wygladaja dobrze. Probowalem uruchamiac z gazem, bez gazu, w pozycji zaplon z gazem itd. ogolem wszystkie kabinacje nic nie daja. Moze ma ktos jakis pomysl?? Bo mi sie juz skonczyly.
A jakies inne problemy masz z tym zwiazane bo jak nie to narazie bym zostawil. A moze sam rozrusznik? A oprocz tego sprawdzilbym wszystko inne odpowiadajace za iskre a nie tyko swiece

loli
04-04-06, 18:43
3)Przy duzym obciazeniu - 20 km/h, 3 bieg i wdepnietym gazie do konca slychac troche klekotanie zaworow. Normalne przy takim obciazeniu?
Ile masz wtedy obrotow? 1000? 1500? to chyba nie jest zdrowe...

Wiem ze nie jest zdrowe, w ogole tak nie jezdze, tylko nie wiem czy jest to oznaka czegos niesprawnego.


to trochę spadają jak coś uruchomię z elektryki ale nie aż tak-może wystarczy podładować akumulator
A czy nie jest tak ze min obroty musza byc takie zeby napedzic alternator? Jesli tak to aku nie ma nic do rzeczy

Tak to juz wykluczylem (z poldaczonym innym aku). Poza tym przy dodaniu gazu tak na 1100 obr, a potem odjeciu wystepuja podobne objawy falowania


A jakies inne problemy masz z tym zwiazane bo jak nie to narazie bym zostawil. A moze sam rozrusznik? A oprocz tego sprawdzilbym wszystko inne odpowiadajace za iskre a nie tyko swiece

Mozna jakos sprawdzic czy tylko wymieniac?

daro2004
04-04-06, 20:44
Co do uruchamiania na zimnym silniku to w mojej książce napisali,że
-rozładowany aku
-skorodowane,poluzowane obejmy od akumulatora
-świece
-przepustnica
-wtrysk paliwa
-niskie ciśnienie sprężania
Jest tego trochę.Ale ja się upieram dalej na akumulator lub świece.Może masz zły odstęp między elektrodą.Dlatego może i obroty spadają i trudno go uruchomić. :573:

loli
05-04-06, 01:30
-rozładowany aku
wg mnie nie :)

-skorodowane,poluzowane obejmy od akumulatora
tez chyba nie

-świece
a jaki powinien byc ten odstep? standard, czy u mnie jakis inny?

-przepustnica
czysta

-wtrysk paliwa
nie wiem jak sprawdzic :-(

-niskie ciśnienie sprężania
oleju nie bierze, aczkolwiek kompresji nie sprawdzalem :)

Dzieki i pozdrawiam!!

boomer
05-04-06, 09:55
oleju nie bierze
W ogole?????? ;)

loli
05-04-06, 10:48
W ogole?????? ;)
Jak na razie nie zauwazylem :P. Jezdze glownie po miescie.

dylan
05-04-06, 17:00
3)Przy duzym obciazeniu - 20 km/h, 3 bieg i wdepnietym gazie do konca slychac troche klekotanie zaworow. Normalne przy takim obciazeniu?
Napisz proszę że się pomyliłeś i nie 20 tylko conajmniej 40km/h :evil:
To nie jest ciągnik siodłowy żeby go na niskich obrotach rzeźbić, staraj się nie schodzić poniżej 2000obr/min (z wyjątkiem jazdy w korku na I i II biegu) ale kategorycznie nie przyspieszaj na III biegu jak masz nie wiele więcej niż 1000 obr/min.
To "klekotanie" to normalny objaw nieprawidłowej jazdy...

loli
06-04-06, 00:30
To "klekotanie" to normalny objaw nieprawidłowej jazdy...

Hej!
Troche sie nie zrozumielismy. Nigdy nie jezdze na 3 biegu przy 20 km/h - raz tak zrobilem z ciekawosci i wlasnie uslyszalem to klekotanie :). Az czasami przy 100km/h musze zredukowac z 5 na 3 zeby ladniej szedl :P.