Zobacz pełną wersję : Rozrząd a regulacja zaworów
Czy po wymianie rozrządu trzeba ustawiać zawory. Bo mam silnik d13b2 i problem z wolnymi obrotami na gazie i na benzie. Wcześniej chodziła dobrze a teraz kuleje, i żeby nie gasła to stojąc przed autem aparat zapłonowy na maksa do siebie przekręciłęm . Pomocy noga nie jestem ale japońca mam pierwszy raz z resztą wcześniej dieslami latałem.
Jeśli masz takie objawy, to na pewno PORZĄDNA regulacja nie zaszkodzi.
skolopendra
27-05-09, 19:29
kuleje, i żeby nie gasła to stojąc przed autem aparat zapłonowy na maksa do siebie przekręciłęm .
źle ustawiony rozrząd
regolacje trzeba zrobic i bedzie smigało;)
Tak jak napisał skolopendra to jest rozrząd. Brakuje Ci regulacji na aparacie . Podjedz gdzieś na ustawienie zapłonu lampą i wyjdzie samo. Bo jak zapłon jest na słuch to fajnie masz :)
Sprawa trochę dziwna. Rozrząd okazał się doby nawet koło napędu wałka nowe jest. Ale dziwna sprawa z zaworami. Byłem przygotowany na luzy a wcale ich nie było. Pod 6 zaworów udało mi się 0.1mm wcisnąć reszta na ciasno była, dlaczego nie wiem. Zapłon zmienił się o jakieś 8-9stopni teraz aparat poszedł w stronę kabiny. ale nie znacznie od środka fasolki, oczywiście ustawiany na "noge" czasy przyśpieszeń od 0-60 , 0-100, 80-120(przy pomocy sprytnego programu w telefonie komórkowym) fakt że pod LPG ustawiony jest. Na drugim cylindrze doloty musiały się nie zamykać bo na świecy olej był, a w tłumik jak strzelało tak strzela dalej ale woda już z rury nie wali.
Brak luzu jest spowodowany wypalonymi gniazdami zaworowymi (efekt jazdy na gazie). Nie napisałeś czy udało Ci się wyregulować zawory. Jeśli skończy się regulacja to zostaje tylko zdjęcie główki i obróbka. :)
Nie jeszcze się silnik telepie. Ale jest znaczny przyrost mocy. Do tego doszły świece do wymiany, dosłownie rude były od wzbogacenia mieszanki. Teraz dawka gazu jest zmniejszona, świece wymienione na katalogowe ze zmniejszoną przerwą druga świeca już jest sucha. Dzisiaj do zaworów jeszcze zerknę bo ta nie równa praca mnie nurtuje, wczoraj wyposażyłem się w obrotomierz a więc jako taką kontrolę będę miał nad hanią bo jak odpuszczę nogę z gazu to kangurek delikatny się robi.
Może nie zauważyłem ale zapytam czy jesteś na 100% pewny, że masz dobrze ustawiony rozrząd? Bo przyrost mocy też miałem jak mi mechanik rozrząd wymienił a później okazało się, że źle mi go ustawił.
Tak. Najpierw sam się do niego dobrałem później do mechaników co tylko japońce robią podskoczyłem z tego co wyczytałem to d13,d14,d15(bez V-TEC) ustawia się tak samo na równoległe położenie znaków koła do głowicy. Zapłon teraz jest prawie że na środku może 3-4minuty przestawiony ale nie stopnie jak było wcześniej. Katalogowo V-max na 3cim biegu 135, ja dałem rade prawie 8 więcej według navigacji. Ale musiał bym znaleźć kogoś z takim silnikiem i zobaczyć jak chodzi i jedzie. Do tej pory najmniejszy motor jaki miałem to 1.7(po za micrą 1.0 na lpg na kursie p.jazdy) i nie mam rozeznania jak takie coś ma prawidłowo jechać.
A ja mam pytanko. Czy jest koniecznosc regulacji zaworow po 20tys km. skoro nie ma zadnych objawow? Jakie sa zawory w civicu 5D D15Z3 hydrauliczne, czy mechaniczne, czy moze jeszcze inne?
siemens_15
21-07-09, 23:53
Jeżeli jest cicho to bym nie ruszał, ale to z czystego lenistwa. Lepiej sprawdzić. :)
u mnie było cicho ale zapobiegawczo wyregulowałem zaworki
skolopendra
22-07-09, 15:42
Czy jest koniecznosc regulacji zaworow po 20tys km. skoro nie ma zadnych objawow?
nie zaszkodzi
czy mechaniczne
tak
marcocivic1
22-07-09, 18:44
Ja bym jeszcze sprawdził przewody zapłonowe i kopłke aparatu czy nie jest wypalona itp
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.