Zobacz pełną wersję : nie mozna przelaczyc na gaz
witam,
mam instalacje Landi ustawiona tak aby przelaczala sie na gaz po przekroczeniu 2500 obrotow. Pare dni temu zauwazylem ze nie przelancza sie na gaz tzn. przekraczam 2500 obrotow slysze przelaczenia sie przekaznika?, na przelaczniku, na sekunde zapala sie dioda informujaca ze jade na gazie po czym wraca na benzynke.
Macie jakis pomysl co to moze byc? Zanim oddam do gazownika moze udalo by sie rozwiazac problem.
Dzieki i pozdrawiam
Bassmaster
24-05-09, 10:57
Wygląda to na problem z komputerem, co innego byłoby gdyby się w ogóle nie przełączał na gaz, można by wtedy obwiniać spalony bezpiecznik gazowy przy elektrozaworze.
Bez pojechania do gazownika się nie obędzie, chyba że masz kabel i program do podpięcia się do kompa gazowego.
mialem podobny problem ale to bylo spowodowane zla jakoscia gazu gdy zatankowalem na innej stacji problem ustal..(za male cisnienie gazu) ale ja mam instalacej sekwencyjna a Ty?
no wlasnie tez mam sekwencje i zatankowalem 1 raz na nowej stacji tj na Lotosie myslisz ze to od tego moze byc? Lotus to nie jest jakas tam stacyjka u pana Kazia.
ujmę to tak Ja zatankowałem na Shellu i Hania zaczęła wariować dolałem na tesco i wszystko wróciło do normy...hoc wcześniej tankowałem na tej samej stacji i nie było problemu...czasem sie tak zdaza ze gaz jest słabej jakości....spróbuj gdzie indziej
Masz może Landi - Omegas?
Ja też mam i u mnie problem okazał się banalny.
Pierwsze co przychodzi do głowy w takim momencie to to, że jest za małe ciśnienie gazu i dlatego z powrotem przełącza na benzynę. Diagnoza - walnięty czujnik ciśnienia gazu. Już prawie miałem go wymieniać, gdy okazało się, że na skutek ruchów silnika przetarła mi się wiązka elektryczna idąca do listwy wtryskowej i to powodowało przełączanie na benzynę. Wystarczyło przelutować wszystkie kabelki i gotowe. Dodatkowo spiąłem jeszcze wszystko szybkozłączkami, żeby wiązka już nie ocierała i jest OK.
Dotankowac juz nie moge bo mam max a wiazke bede mogl sprawdzic dopiero w czwartek jak wroce do Polski. Dzieki Panowie za pomoc, jak sam nie dojde co i jak to pozostanie wylozyc kase na gazownika, trzeba nakrecac gospodarke podczas kryzysu;)
Dzieki i pozdrawiam
vtam,
ile km zrobiles na tej instalce ? wywnioskowalem, ze masz sekwencje.
jesli instalka ma juz troche czasu, zrobiles na niej z 20tys.km lub wiecej (w zajeznosci od jakosci gazu) na gazie i nigdy nie zagladales do reduktora a w szczegolnosci do elektrozaworu to na 80% tu jest przyczyna. elektrozawor zalepiony moze byc oleistym syfem i po osiagniaciu zadanej temp. nie chce puscic gazu, dopiero jak bardzo dobrze rozgrzeje sie silnik i syf na elekrozaworze sie rozpusci, puszcza trzpien i powinien sie przelaczyc na gaz.
o ile nie wymieniales filtrow fazy cieklej i lotnej, od tego bym zaczal a pozniej obadac w jakim stanie jest reduktor a przede wszystkim trzpien w elekrozaworze.
pozdrawiam
Może komuś się przyda: w pewnym momencie samoczynnie nastąpiło przełączenie na benzynę (instalacja sekwencyjna, BRC, kilkuletnia). Okazało się, że padł czujnik ciśnienia gazu przy listwie.
250 złotych i po kłopocie :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.