Zobacz pełną wersję : Wieksza przepustnica do d serii
adriangrabowski
13-05-09, 22:33
mam kilka pytan czy wymiana przepustki na taka np z h22 to gra warta świeczki, znaczy sie czy przyrosty sa jakieś odczuwalne.
Druga sprawa mam założona uszczelke HONDATE czy bede mógł ja użyć 2 raz po rozwierceniu kolektora
Ja mam 62mm i odczułem różnicę, na razie na dupohamowni.
Jak mniemam uszczelkę masz założoną pomiedzy głowicą a ssakiem a nie ssakiem a przepustnicą
adriangrabowski
13-05-09, 22:51
No oki ale zeby ssaka rozwiercic to trzeba go bedzie zdemontować.
no chyba ze na aucie to zrobiles????????????
Ssaka jeszcze nie zdążyłem rozwiercić.
Różnice po założeniu przepustnika będą, ale dopiero po doinstalowaniu większej ilości fruktów. Sama przepustnica nie da spektakularnych efektów - musi wzrosnąć zapotrzebowanie na to powietrze :)
adriangrabowski
16-05-09, 07:52
Ja mam jeszcze pytanie czy przy przelożeniu przepustnicy z b18 lub H22 wszystkie wtyczki pasują
map sensor jest inaczej podlaczany, w przepustnica d16 ma dziurke w ktora przykrecany jest sensor przykrecany, w tych co piszesz jest rurka wystajaca z przepustnicy
adriangrabowski
16-05-09, 14:38
a w B16 jak sprawa wygląda, co trzeba miec oprócz samej przepustnicy zeby ja podlaczyc
przylacze sie do tematu czy montujac przepustnice z h22 do ssaka d16y8 tez trzeba kolektor rozwiercac :) jakie moga byc przyrosty mocy bez rozwiercania ssaka i przy rozwierconym ssaku :)
Misiekemeryt160
16-05-09, 15:22
kolektor ma pasować do pzrepustnicy, jesli ma to być dobzre zrobione... po co przepustnica 63 mm jak za chwilkę próg dławiący na np 55mm.... no i zeby byly przyrosty to dobzre by było zęby i wydech był dłubnięty
adriangrabowski
16-05-09, 16:14
tak jak kolega mowi musisz kolektor rozwiercic bo inaczej nie ma to sensu, ponawiam pytanie czy trzeba jakoś wiązke modyfikować , 2 pytanie lepiej dac przepustnice z b16 czy h22
h22 i b16 maja taka sama srednice czy 60mm wiec wszytsko jedno ...
przekladasz gola przepustnice a reszte 'przekrecasz' z swojej ...
h22 i b16 maja taka sama srednice czy 60mm wiec wszytsko jedno ...
przekladasz gola przepustnice a reszte 'przekrecasz' z swojej ...
plus oczywiscie rozwiercenie ssaka :) z tego co dobrze rozumiem :)
z b16 czy z h22 jeden kij
jeśli seryjnie masz zawór FITV, musisz dać przepustnicę z miejscem na zawór FITV
sam zawór, map sensor, czujnik położenia przepustnicy - to możesz przekręcić ze swojej
wtyczki pasują (jeśli przekręcasz swój osprzęt to tym bardziej)
kolektor trzeba rozwiercić - inaczej po co w ogóle zakładać większą TB?
adriangrabowski
16-05-09, 21:54
no i konkret odpowiedz slyszałem tylko ze trzeba map sensor gdzies z boku przekręcic czy cos a teraz jeszcze taka sprawa orientujesz sie cz b16 lub h22 maja miejsce na FITV
adriangrabowski
16-05-09, 23:08
jestem pewien na 100% ze przepustnica z b16 jest mniejsza niz z h22, mniejsza z tym czy kojarzycie czy w moim silniku a mianowice D16W4 czyli w sumie to samo co y8 jest ten FITV
d15b7 - 56
d16a6 - 55
d16y7 - 56
d16y8 - 56
d16z6 - 56
ZC - 55
d16a1 - 55
d16a8 - 55
b18c1 - 60
b18c5 - 62
b18a - 58
b18b - 60
b16a SiR - 58
b16a Sir2 - 60
b16a2 - 60
b16a3 - 60
b20b - 60
b20z - 60
h22a - 60
h23a - 60
f20c - 62
f22 - 60
f23 - 60
W Y8 nie ma FITV. W twoim nie wiem. Jak popatrzysz na przepustnicę przykręconą do kolektora i od spodu masz takie dwa cyce poprzykrecane z króćcami na wodę to jest to FITV. Jak masz tylko dwa króćce bez cyców to nie masz.
jeśli myślisz stroić auto i przechodzić z OBD2 na OBD1 to od razu szukaj przepustnicy z FITV.
OBD2 steruje obrotami na zimno bezpośrednio z kompa.
Przy OBD1 bez FITV na zimno bedzie marudził.
adriangrabowski
19-05-09, 16:18
ja mam d16w4 na kompie p28 wiec mam juz na obd1, w takim razie w gre wchodzi przepustnica z b16 .
Tylko taką znaleźć ciężko
a teraz masz przepustnice z FITV czy bez?
Nie krztusi sie na zimno?
adriangrabowski
21-05-09, 17:07
nie nie krztusi sie na zimno mam fitv , ile mm srednicy ma przepustnica w b16b
krótka sprawa
w d16 ma byc nowa przepustnica z b18c4 - ale odwrotnie jest mocowanie linki
sprawa IMO jest do ogarnięcia ale może już ktoś robił wiec poprosze o szybkie rady...
tak z autopsji jak i jakieś linki
słyszałem, że ktoś coś odkręcił przełożył, z 2 złożył i założył
ale konkretów nie znam
podmianka motylka i możliwe że kwestia mocowania linki. do zrobienia bez problemu
adriangrabowski
22-05-09, 19:48
ale po co podmiana motylka
Misiekemeryt160
22-05-09, 20:30
ale po co podmiana motylka
poniewaz jest z innej strony niż w D series
motylek ? po co?
samo mocowanie linki wystarszy raczej...
tyle, ze przy c4 i tak nie ma jak zamontowac termostatu od wolnych obrotów...;/
a dlaczego pchasz sie w b18 a nie klasycznie w h22 czy b16?jakas znaczaca roznica czy poprostu masz "na skladzie"
a dlaczego pchasz sie w b18 a nie klasycznie w h22 czy b16?jakas znaczaca roznica czy poprostu masz "na skladzie"
dokładnie
była "pod ręką"
ale chyba zwolnie tempo i poszukam b16 lub h22
adriangrabowski
23-05-09, 09:10
a ja mam takie pytanie jeszcze czy problemy z zamontowaniem przepustnicy z b18 wystepuja równiez przy montazu b16 lub h22
Nie ma problemów, jedynie kolektor seryjny trzeba rozwiercić, albo go zmienić na coś innego...
adriangrabowski
23-05-09, 13:57
68mm do d serii to nie porozumienie. Pomijając to ze do takiej srednicy kolektora seryjnego nie rozwiercisz.
a tak z podobnej beczki jakie koszta takowej przepustnicy i rozwiercania ssaka???
Misiekemeryt160
23-05-09, 23:04
przeopustnica to około 100zł i rowiercenie to albo samemu albo jesli ktoś to będzie robił to tez około 50zł-100zł. Z tego co kiedys gdzieś czytalem to empireracing robia cos takiego ale nie pa,iętam szczegółów-musiałbys zagadac z Quwaxem(sorki za błą jesli zorbiłęm)
chyba chodzi o qowaxa z wawy :) troche mam daleko do niego :)
adriangrabowski
24-05-09, 00:31
chlopie jak znajdziesz mi przepustnice kompletna z b16 lub h22 za 100 zl to biore od razu 2 albo 3
chlopie jak znajdziesz mi przepustnice kompletna z b16 lub h22 za 100 zl to biore od razu 2 albo 3
dokładnie....
Swoją drogą, zastanawia mnie ten temat, bo swoją przepustnicę z b18 zastąpiłem przepustnicą z h22 plug & play. Były takie same.
Rozwiercenie przepustnicy w Warszawie to koszt 300 zł (rozwiercenie + nowy motylek). Rozwiercenie kolektora to jakieś grosze.
biore od razu 2 albo 3
ja jeszcze z 3 tez wezme chlopaki jak macie w takich cenach:D
Jak wygląda sprawa z D15Z6?
Szukać przepustnicy z FITV czy bez? (nie chce mi się iść do auta sprawdzać czy mam go seryjnie :D )
No i przy okazji -> warto zmieniać ssący z D15Z6 na D16Y8? Czy szkoda zachodu i rozwiercać mój seryjny?
ja jeszcze z 3 tez wezme chlopaki jak macie w takich cenach:D
juz dobra moze chlopak sie pomylil co tyle o tym gadac :)
300 trzeba liczyc same czesci bo sam sprawdzlem :)
Misiekemeryt160
24-05-09, 19:47
chlopie jak znajdziesz mi przepustnice kompletna z b16 lub h22 za 100 zl to biore od razu 2 albo 3
było takie ogłoszenie kiedyś .pozatym wy szukacie na forach gdzie ceny wszysycy znaja. A poszukajcie gdzie indziej tam gdzie ktoś może być zielony
ja kupiłem kompletny D16Z6 za 1000zł...
było takie ogłoszenie kiedyś .pozatym wy szukacie na forach gdzie ceny wszysycy znaja. A poszukajcie gdzie indziej tam gdzie ktoś może być zielony
sluszna uwaga :)
na allegro przepustnice od h22 wyrwalem od handlarza za 150pln.
swoja droga : po rozwierceniu kolektora do 60 mm ile zostaje zapasu ? urwie sie te 2 mm jeszcze ?
ja kupiłem kompletny D16Z6 za 1000zł...
kolektor?? ;)
dobre ceny widze tu macie :D
chyba koledze chodzi o silnik :D
moja przepustnica jest z b18c4 nie ma zadnego problemu z montażem jeśli chodzi o linke to ja przełożyłem mocowanie o 180 stopni i pasiuje ;) więc nie ma problemu :)
moja przepustnica jest z b18c4 nie ma zadnego problemu z montażem jeśli chodzi o linke to ja przełożyłem mocowanie o 180 stopni i pasiuje ;) więc nie ma problemu :)
a co termostatem wolnych obrotów? (to ustrojstwo pod przepustnicą przykrecane...)??????????
Misiekemeryt160
27-05-09, 22:48
kolektor?? ;)
cały silnik kompletny z kolektorami. i tu nie ma co sie smiać...tzreba szukać..
a co termostatem wolnych obrotów? (to ustrojstwo pod przepustnicą przykrecane...)??????????
no w C4 FITVa chyba nie ma więc jest bez, ale ciągle nikt nie napisał jak mu się na zimno zachowuje obd1 bez fitva
no w C4 FITVa chyba nie ma więc jest bez, ale ciągle nikt nie napisał jak mu się na zimno zachowuje obd1 bez fitva
Nie raz nie dwa pisałem - może nie w tym temacie to w innym. Nie ma ssania. Odpalasz zimne auto i łapie 800obr. Klekocze jak zajeżdzony diesel. Teraz jak jest ciepło to pół biedy, ale ja to przechodziłem zimą i nie polecam.
No i właśnie dlatego do OBD1 się powinno zakładać przepustnicę z termozaworkiem.
zakładać przepustnicę z termozaworkiem.
czyli?a tak poza tym czy np zmienijac ssacy np na skunka trzeba kupic juz na przepustnice 62mm?
taki mysle ciekawy link
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=50788&st=0&p=604008&#entry604008
Nie warto kupować kolektorów do D-serii jak już się posiada ssaka Z6/Z9 lub Y8, bo one spokojnie dają radę nawet do 300HP, czego dobrym przykładem są setupy za wielką wodą (turbod16.com, d-series.org). Lepiej zrobić delikatny porting OEM i tyle...
kuzwa ni chiny nie moge sie zarejestrowac na d-org:mad:
kuzwa ni chiny nie moge sie zarejestrowac na d-org:mad:
ja przed chwilą utworzyłem konto ;)
są dwa systemy antybotowe - Recaptcha i na samym dole jest pytanie ;)
spoko firewall mnie blokowal,zajrzalem na dzial i sporo ciekawych info jest z tego co wyczytalem sa opinie ,ze seryjne d16z6 i d15B przepustnice starczaja do 250ps nawet,takze ciezka sprawa,crower tez nie daje ponoc wiekszych efektow-czytam dalej :p
adriangrabowski
30-05-09, 13:51
wiec ja mam pytanie czy przepustnica z b16a2 podejdzie do mojego d16W4 podlączonego pod kompa p28.
Przedewszystkim chodzi mi o ten fitv czy ja go mam czy nie mam i wogóle
Przedewszystkim chodzi mi o ten fitv czy ja go mam czy nie mam i wogóle
To akurat Ty możesz najlepiej sprawdzić, czy rurki wychodzą z samej przepustnicy czy z przykręconego zaworu.
(W naturze jest odwrotnie czyli ten FITV jest na dole)
pogladawe zestawienie:
http://img189.imageshack.us/img189/1846/przepustnice.jpg
adriangrabowski
30-05-09, 17:54
Super na pewno nie jednemu sie przyda te zdjęcie, ja nie mam fiTV wiec jeden problem z glowy .
A w B16A2 jest fitv?
ja nie mam fiTV wiec jeden problem z glowy
No ale cały sęk w tym, że jeżeli po zmianie przepustnicy na większą i modach chcesz zejść na OBD1 i stroić to właśnie powinieneś zmienić na taką z FITV.
B16A2 ma FITV przy OBD1 czyli V gen ma.
VI gen z B16A2 nie ma FITV.
adriangrabowski
30-05-09, 18:37
ale ja juz mam d16w4 a kompa mam p28 z z6 i fitv nie mam.
naprawde taki problem wpisac w google grafika "h22 throttle body" i zobaczyc?
w h22a mam a np.na przepustnicy z h22a7 nie ma
w h22a mam a np.na przepustnicy z h22a7 nie ma
a to przypadkiem nie zależy od OBD? ;)
Podejrzewam, że te h22a z preludy 4 gen miało, a z pralki 5 gen już nie :cool:
a co termostatem wolnych obrotów? (to ustrojstwo pod przepustnicą przykrecane...)??????????
Nie raz nie dwa pisałem - może nie w tym temacie to w innym. Nie ma ssania. Odpalasz zimne auto i łapie 800obr. Klekocze jak zajeżdzony diesel. Teraz jak jest ciepło to pół biedy, ale ja to przechodziłem zimą i nie polecam.
no popatrz, ja mam "odlaczone" i jakos dziala... i obroty na cieplym czy zimnym silniku sa takie jak potrzeba. Zime tez przeszlo bezproblemowo.
u mnie przez to ustrojstwo "fiv" nie przeplywa woda bo wezyki spialem na krotko. a same ustrojstwo rozebralem, i skrecilem w srodku tak aby nie przeplywalo przez niego powietrze, w sumie rownie dobrze moglem dorobic plytke aluminiowa czy cos i pryzkrecic do przepustnicy uszczelniajac sylikonem, na jedno by wyszlo. a ilosc powietrza ktore wpada do przepustnicy wysterowalem sama srubka znajdujaca sie w przepustnicy. za ilosc obrotow na zimym/cieplym silniku odpowiada regulator elektryczny.
Spierać się nie zamierzam. Na przepustnicy bez FITV wariowały mi obroty na zimnym, zmieniłem przepustnicę, samo body - map i czujnik wychylenia przekręciłem z poprzedniej i zaczęło banglać. Także róznica była w samym FITV. To samo zresztą znajdziesz w manualu. Nie wiem jaki regulator elektryczny (skąd masz takie info) reguluje u ciebie obroty - mój silnik najwyraźniej go nie ma.
bardzej chodzilo mi o silniczek krokowy jesli chodzi o regulacje wolnych obrotow.
a obroty falowaly jak wogole nie miales przykreconego? jesli tak to dlatego ze silnik lapal "lewe" powietrze, tzn kolektor bral powietrze omijajac motylek w przepustnicy. U mnie tak samo sie dzialo jak nie mialem wogole przykreconego, obroty falowaly jakos tak od 700 do 1600. Dlatego albo plytka maskujaca/zakrywajaca miejsce po fiv, albo rozkrecic go i skrecic tak aby nie przepuszczal powietrze. albo po prostu zalozyc i podlaczyc tak jak powinno byc :)
witam!
ja zapytam czy przepustnica od b16a2 bedzie cieszka do zamontowania do kolektora od d15z6 "bańki"??
niechodzi mi o rozwiercanie itp bo otwory na sruby pasuja i do zebrania jest na pierwszy rzut oka jakies 2-3 mm na srednicy w ssaku tylko chodzi o podciśnienia map sensor itd (czy map sensor moze byc uzyty z d15b2 bo takowy posiadam? na pierwszy rzut oka wszystko jest p&p do podłączenia bo kosci sa takie same na wiazce
zaden problem
dobrac przepustnice z fitv lub bez - zaleznie od twojego obd, mapa przekrec takiego jakim dysponujesz, podcisnienia podpinasz analogicznie do starej i powinno banglac
Panowie
chcę założyć przepustnice od b18c6 (62mm) do kolektora D16Z6... podejdzie to bez większych problemów(poza rozwiercaniem kolektora)
w zimie może być ciężko na wolnych bo w OBDII nie ma FIVa (czy jakoś tak to się nazywa)
w zimie może być ciężko na wolnych bo w OBDII nie ma FIVa (czy jakoś tak to się nazywa)to czyly co? lepiej szukac przepustnicy od h22?
szukać od OBD I, ja taką znalazłem, ale nie wiem od czego, jakieś H
chcę założyć przepustnice od b18c6 (62mm) do kolektora D16Z6
A to jakieś specjalne (JDMowe??) C6?
Bo normalne ma normalną przepustnicę 60mm jak w B seriach i nawet H22 bazowo.
b18c6 i h22a7 maja 62mm, poprawcie sie jezeli sie myle.
a bedzie jakis problem z przelozeniem czujnikow i elektroniki z d16z6 do przepustnicy b18c6?
b18c6 i h22a7 maja 62mm, poprawcie sie jezeli sie myle.
odgrzeje kotleta, wlasnie przerabiam temat i dla sprostowania H22A7 maja 64mm na wyjściu ;)
jak temat został odgarnięty to i ja spytam :)
kupiłem ostatnio kolektor ssący od Y3 (D16Z6) i mam chęć założyć do tego przepustnice od H22 - mam pytanie czy każda H22 jest taka sama bo są różne jej oznaczenia? i nie wiem czym się kierować w jej poszukiwaniu / kupnie
czy jedynym problemem przy montażu tego w jedną całość będzie rozwiercenie pod przepustnice kolektora od Z6? Czy wszystkie czujniki i wtyczki będą pasować?
poczytaj temat dokładnie a znajdziesz pytania na wszystkie odpowiedzi ;)
generalnie szukaj przepustnicy pod OBD1 z silników H22 lub B16 ważne aby miała zawór FITV, czujniki wszystkie pasują jedynie MAP sensor musisz przenieść, a co do rozwiercenie nie jest to problem :) materiału wystarczy do wybrania gdyż w serii masz 56mm a średnica pod nową przepustnic to 60mm
poczytaj temat dokładnie a znajdziesz pytania na wszystkie odpowiedzi ;)
generalnie szukaj przepustnicy pod OBD1 z silników H22 lub B16 ważne aby miała zawór FITV, czujniki wszystkie pasują jedynie MAP sensor musisz przenieść, a co do rozwiercenie nie jest to problem :) materiału wystarczy do wybrania gdyż w serii masz 56mm a średnica pod nową przepustnic to 60mm
przeczytałem i myśle że CHYBA? już wiem mniej więcej co i jak..
nie wiem tylko czym najlepiej rozwiercać sam kolektor? - iść z tym do tokarza (tylko ile on za to weźmie i czy to u niego wogóle wykonalne?!) czy kupić może jakiś wkład w postaci wiertła "wirnika" do wiertarki w Castoramie lub Praktikerze i samemu to zrobić??
daniel_2007
20-12-09, 17:46
takimi narzędziami z marketu nie zrobisz tego dobrze i równo a i jeszcze zacznie łapać lewe powietrze i będzie lipa
takimi narzędziami z marketu nie zrobisz tego dobrze i równo a i jeszcze zacznie łapać lewe powietrze i będzie lipa
rozmawiałem ze znajomym (Rafał69) który to właśnie robił takimi "narzędziami" i mówił że wyszło profi - także sam już nie wiem :D ?!
..czemu miałoby łapać lewe powietrze?? bo nie bardzo rozumiem - wytłumacz :)
rozmawiałem ze znajomym (Rafał69) który to właśnie robił takimi "narzędziami" i mówił że wyszło profi - także sam już nie wiem :D ?!
..czemu miałoby łapać lewe powietrze?? bo nie bardzo rozumiem - wytłumacz :)
Można zrobić różnymi narzędziami tylko trzeba to robić z głową. Jak za dużo spiłujesz to będzie łapać lewe np. z kanału krokowca lub FITV. Jak porysujesz powierzchnie czołową to tylko planowanie lub silikon uratuje przed lewym powietrzem, także trzeba uważać przy robocie i tyle.
daniel_2007
20-12-09, 21:45
Teraz ja mam pytanie jaką uszczelkę lepiej zastosować w rozwierconym kolektorze z z6 pod przepustnicę h22a z d czy b serii?
Teraz ja mam pytanie jaką uszczelkę lepiej zastosować w rozwierconym kolektorze z z6 pod przepustnicę h22a z d czy b serii?
Od H22A. Uszczelke dajesz taką jaką masz przepustnice.
daniel_2007
20-12-09, 22:00
dzięki tompro gdzieś kiedyś miałem taki link do katalogu z numeracją części w aso ale już nie mam bo jak tam idę to oni nigdy nie mogą nic znaleźć
dzięki tompro gdzieś kiedyś miałem taki link do katalogu z numeracją części w aso ale już nie mam bo jak tam idę to oni nigdy nie mogą nic znaleźć
Prosze :) A tu link do części:
http://www.hondapartsnow.com/genuine/honda-parts.html
Czy od Accorda TRa podejdzie :?: Jaką ma średnicę :?:
ATR ma 64 mm i jest na OBD2 czyli bez zaworu FITV jeżeli chcesz to do Y8 to podejdzie bez problemu... ale wydaje mi się że 64 mm do D seri to juz przesada
64 mm do D seri to juz przesada
w ogóle to znajdź do takiej ssaka :D
w ogóle to znajdź do takiej ssaka :D
skunks ma 64 mm (chyba ze pomylilem z tym do b serii)
Ok, dzięki za podpowiedź. Kupię z H22 albo z B16.
A w ogóle jest odczuwalna zmiana przepustnicy? :)
Jeśli zmieniam przekrój kanału ssącego, zmienia się dźwięk silnika?
Dzwiek nie, reakcja na gaz tak, przy odpowiednim wystrojeniu gora obrotow tez.
przy odpowiednim wystrojeniu gora obrotow tez.
mówisz, że bez strojenia to lipa ??
skolopendra
23-12-09, 12:45
bez strojenia to lipa ??
nie zawsze
Zalezy jak jest obecnie - jesli odpowiednio podlane (a seryjnie z reguly tak jest) to i bez strojenia bedzie dobrze.
... a wszystko zależy od kompa. Seryjny z D16Z6 zniesie sporo.
Myśle że sam reset ECU i jego ponowne uczenie pomoże ;) nawet i w takim D15B7 jak u mnie.
..wystarczy że przy montażu samego dolotu zimnego czy samego stożka przy takim zabiegu można było odczuć to i owo :rolleyes:
Uczenie pomoze w codziennej jezdzie na malych i srednich otwarciach przepustnicy. Na WOT komp ma to gdzies i jedzie bezposrednio z map. Dlatego wlasnie samochody po modach sie stroi:D
Uczenie pomoze w codziennej jezdzie na malych i srednich otwarciach przepustnicy. Na WOT komp ma to gdzies i jedzie bezposrednio z map. Dlatego wlasnie samochody po modach sie stroi:D
Wytłumacz mi co to jest WOT? Bo jestem zielony w tej chwli i przyznaje się bez bicia że nie wiem co to wógóle jest :D
WOT = wide open throttle = gaz w podlodze ;)
WOT = wide open throttle = gaz w podlodze ;)
aaaaaaaaaa... no to trzeba było tak odrazu! :p
Ja dzisiaj u siebie wrzuciłem przepustnice od B18c4 (60mm) i wszystko pięknie ładnie się udało kolektor profi rozwiercony tylko jeden problem na niskich obrotach od razu wrzuca (1.8tys na zimnym) a potem wskakuje na 2tys i się tak utrzymuje.
Dodam że seryjnie w D16z6 jest przepustnica z zaworem FITV a ja dorwałem bez zaworu i taki reż zamontowałem... Da się to jakoś ogarnąć żeby wszystko ładnie działało ( mam na myśli na zimnym silniku troche wyższe obroty a po rozgrzaniu już normalne czyli na poziomie 420 +/- 50 )??
Moody, miałem FITV, też założyłem bez i jest okej.
I co ciekawe, to jak próbowałem wrócić na serię, to wolne obroty zrobiły się na poziomie 2tyś...
daniel_2007
27-12-09, 20:30
Witam nabyłem przepustnicę od h22 map sensor trzeba zmieniać? instalacja d seria
skolopendra
27-12-09, 20:34
pewnie tak
Witam nabyłem przepustnicę od h22 map sensor trzeba zmieniać? instalacja d seria
Nie trzeba.
daniel_2007
27-12-09, 20:50
A bez zmiany mapa nie będzie problemu z obrotami biegu jałowego
A bez zmiany mapa nie będzie problemu z obrotami biegu jałowego
Map nie ma nic do obrotów jałowych. Problemy to mogą być jak będzie wadliwy FITV (lub jego brak - brak ssania) lub nieszczelność.
Problemu raczej nie powinno być, a osprzęt w postaci FITV czy samego Map-Sensora z tego co się dowiedziałem tu i tam - jak chcesz możesz przełożyć swój np. od Z6 czy jak u mnie z B7..
ja dopiero zaczynam w tym temacie kombinować i stawiać pierwsze kroczki. :)
siema, ważne pytanie mam :)
czy jak się zakłada większą przepustnicę to auto będzie więcej palić ? nie bijcie że nie po to się mody robi co by miało mniej palić
chodzi mi bardziej o skład mieszanki, czy silnikowi będzie poprostu łatwiej zasysać powetrze, czy będzie go ewentualnie więcej sobie zasysał do cylindra co za tym idzie komp zaleje więcej paliwa ?
reasumując czy potrzeba odrazu stroić auto po montarzu co by bez efektowo paliwa nie tracić ?
Na pewno nie bezefektowo. Generalnie tak, dla tego samego uchylenia przepustnicy przeplynie wiecej powietrza wiec komp podleje wiecej paliwa, przynajmniej na niepelnych otwarciach. Ale tez bedziesz troche mniej otwieral dla zadanego efektu (bo wczesniej uzyskasz odpowiednia ilosc powietrza) wiec per saldo sie to wyrowna. Natomiast na WOT, gdy komp jedzie bezposrednio z map to raczej mysle, ze trzeba bedzie podlac niz ujmowac...
czyli przy "normalnej" jeździe wyjedzie na zero, a przy WOT przydałoby się mapy troszkę stjuninować tak ?
Moze tak, moze nie, zalezy od silnika, jak jest z fabryki wystrojony i jak duza ta zmiana przepustnicy. Hondy sa niby podlane dosc mocno na gorze wiec moze sie okazac, ze nic nie warto zmieniac.
Przy normalnej jezdzie bedzie to samo.
Witam.
Chcialem zmienic przepustnice na taka z B16 B18 i ostatnio poszedlem zmierzyc ile ma moja w silniku D16Y2 i ona ma 58mm. Z tego co czytalem to w D serii max to 56mm ?? Oplaca sie zamieniac na 2mm wieksza ??
Pewnie zmierzyłeś od strony dolotu. Istotny jest wymiar od strony kolektora dolotowego. A tam będzie mniejsza średnica równa właśnie te maksymalnie 56 mm. W B16 i innych tam jest 60 mm. Te 4 mm daje nam różnicę powierzchni równą 13 %. To nie jest mało.
witam, czy ktos wie jaka srednice ma prepustnica od f18a3?? czy da sie to zalozyc do D serii w miare bez rzezbienia i czy jest sens. bede wdzieczny za info
Panowie, nie chce zakładac nowego tematu , seryjna srednica przepustnicy w D14A3 DX ile wynosi ?/
pozdrawiam
to jest od accorda sohc?
tak.
taka sama jest jak w d serii (przynajmniej ja taką zdemontowałem z accorda sohc)
czy jest sens wymieniać przepustnice w D14 ? kolektor jest plastikowy (D14A8) wiec rozwiercić sie go nie da, ale czy przepustnica np. z D16Y8 ma taka sama średnicę co w D14? kolektora nie chciał bym ruszać ponieważ nie grzeje sie tak jak metalowy a podobno jest tej samej konstrukcji co z Y8 wiec pytanie o przepustnice, czy każda D seria ma taka sama średnice? nawet D14?
skolopendra
11-01-10, 16:30
czy każda D seria ma taka sama średnice? nawet D14?
tak
taka sama jest jak w d serii (przynajmniej ja taką zdemontowałem z accorda sohc)
ok dzieki lcfr.
Czyli z czego jest sens wkladac(oprocz h22 i b16 bo to najpopularniejsze)?? Jakas F seria wchodzi w gre??
nie wiem czy było ale może się przyda :)
d15b7 - 56
d16a6 - 55
d16y7 - 56
d16y8 - 56
d16z6 - 56
ZC - 55
d16a1 - 55
d16a8 - 55
b18c1 - 60
b18c5 - 62
b18a - 58
b18b - 60
b16a SiR - 58
b16a Sir2 - 60
b16a2 - 60
b16a3 - 60
b20b - 60
b20z - 60
h22a - 60
h23a - 60
f20c - 62
f22 - 60
f23 - 60
maniak2007
12-01-10, 12:40
przepustnica od h23a ma 62mm, ostatnio montowałem a przy okazji zmierzyłem(na wylocie)
potwierdzam ma praktycznie 61 z małym haczykiem
H23 ma 62 mm na wlocie, 60 mm na wylocie. Mam na biurku. Mierzone suwmiarką z aktualną legalizacją i dokładnością 0,02 mm.
dziwne bo ja przed poprzednim postem swoją mierzyłem, pochodzi z H23A2 i ma na 100% conajmniej 61mm mogę przesłać foto
Mierzyłem dzisiaj swoją, niedawno kupioną przepustnice od H22a2 (Honda Prelude V gen. z 1997r.) i na wejściu ma 63 mm a na wyjściu 61,5 mm - mierzone suwmiarką (przepustnica wyczyszczona z nagaru itp. i wypolerowana na błysk)
noo czyli praktycznie tak samo jak moja
Widocznie albo czyjeś urządzenie pomiarowe nie jest dokładne albo po prostu te przepustnice są inne.
Widocznie albo czyjeś urządzenie pomiarowe nie jest dokładne albo po prostu te przepustnice są inne.
Wydaje mi się, że najlepiej byłoby podawać średnice motylka która jest na nim wybita. Ja mam takie przepustnice:
H22A - motylek 60,4 mm
H23 - motylek 60,9mm
H22A7 (ATR) - motylek 62,5mm
Na motylku mam 60,9. Motylek jest elipsą więc ta wartość pewnie jest dłuższą średnicą elipsy.
Mam pytanie odnośnie rozwiercania ssaka od Z6 z 56mm na 62mm.
Czy po rozwierceniu na te 62 mm trzeba ponownie robić na wejściu ssaka takie "ubytki"?! materiału (czy jak to nie wiem nazwać) które występują przed rozwierceniem na przysłowiowej godzinie 11 i 17 - tak jak na mojej fotce poniżej ssaka?
http://img64.imageshack.us/img64/610/snc01142.th.jpg (http://img64.imageshack.us/i/snc01142.jpg/)
skolopendra
16-01-10, 10:30
bez ubytków da rade ;)
hifistanik
21-01-10, 00:33
Witam,jestem Tu nowy i za bardzo nei wiem jak sie tu obchodzic ze wszystkim.
Ale mam pytanie jaka mozna wsadzic najwieksza przepustnice do D16Y7 ej6 bo mam serie a chce troche wiecej efektu niz mam teraz z seryjnej przepustnicy.
JulekCIVIC
21-01-10, 00:44
wiecej efektu jakiego? ze jak otworzysz maske to kazdy zauwazy przepustnice?
najlepiej poczytaj na forum troche a wszystkiego sie dowiesz bez zadawania pytan :)
hifistanik
21-01-10, 00:48
no wlasnie nic konkretnego sie nei dowiedzialem,poprostu chce wiedziec konkretnie jaki konkretnie model maksymalnie bedzie pasowal do d16y7
no wlasnie nic konkretnego sie nei dowiedzialem,poprostu chce wiedziec konkretnie jaki konkretnie model maksymalnie bedzie pasowal do d16y7
Mało czytałeś skoro zadajesz takie pytania. Zacznij od zmiany kolektora dolotowego - na ten co masz nie ma sensu zakładać jakiejkolwiek innej przepustnicy bo to będzie rzeźba w gównie.
kolektor dolotowo-ssący od D16Z6 (lub ewentualnie D16Y3 - to to samo) + przepustnica od H22 lub B16 lub B18 - masz krótką odpowiedź, ja przed myśleniem nad tym zestawem też musiałem szukać i szukać co do czego pasuje - także i Tobie również bym to na przyszłość polecał :rolleyes:
chyba że chcesz się bawić w jakieś Skunki..? :)
W seryjnym y7 większa przepustnica ? Moim zdaniem mod bez sensu !
hifistanik
22-01-10, 22:24
Dziękuje ci Tyliq właśnie o to mi chodziło widzisz konkretna odpowiedz na proste dla was pytanie :).A jeśli chodzi o mod to nie na przepustnicy się skończy to tylko początki wielkich zmian i wysokiego wycisku :P A ktoś może wie ile mniej więcej kosztuje Turbo T3 - T4 - nie wiem które z nich jest lepsze i nadaje się do jakiego kolwiek tuningu mojej Gwiazdeczki.Aha i jeszcze jedno wy pewnie wiecie na czym to polega ale ja nie za bardzo mógłbym prosić o wyjaśnienie czym różni się skrzynia seria od skrzyni hybrydowej?
JulekCIVIC
23-01-10, 00:04
Dziękuje ci Tyliq właśnie o to mi chodziło widzisz konkretna odpowiedz na proste dla was pytanie :).A jeśli chodzi o mod to nie na przepustnicy się skończy to tylko początki wielkich zmian i wysokiego wycisku :P A ktoś może wie ile mniej więcej kosztuje Turbo T3 - T4 - nie wiem które z nich jest lepsze i nadaje się do jakiego kolwiek tuningu mojej Gwiazdeczki.Aha i jeszcze jedno wy pewnie wiecie na czym to polega ale ja nie za bardzo mógłbym prosić o wyjaśnienie czym różni się skrzynia seria od skrzyni hybrydowej?
wejdz na forum i poczytaj, nie ten dzial, wszystko jest opisane nawet jak to zrobic jesli bys sie chodz troche postaral :) pozdr
mam nadzieje ze ty nie bedziesz sam klad turbo do auta,
hifistanik
23-01-10, 11:16
No coś ty aż tak szalony to ja nie jestem żeby moją Gwiazdeczkę uszkodzić o co to to nie :P tylko pewne serwisy podane na innych forach. THX pozdr
JulekCIVIC
23-01-10, 11:27
nie podane jest jak ktos to robil z naszych ludzi :)
hifistanik
23-01-10, 16:23
A znasz może sklep - hurtownie w Warszawie która sprzedaje gadżety do tuningowania Hond VI generacji typu lekkie koło zamachowe,komplet sprzęgła sportowego itd?? Który z nich byś polecił?
A znasz może sklep - hurtownie w Warszawie która sprzedaje gadżety do tuningowania Hond VI generacji typu lekkie koło zamachowe,komplet sprzęgła sportowego itd?? Który z nich byś polecił?
Stary wybacz, ale poczytaj trochę w innych tematach a nie liczysz, że każdy odkryję przed Tobą na nowo Ameryke. Na wszystkie Twoje pytania zostało już udzielonych milion odpowiedzi na wszystkich forach internetowych powiązanych z Hondami. Tylko trzeba wykazać odrobinę chęci i zaangażowania...
Stary wybacz, ale poczytaj trochę w innych tematach a nie liczysz, że każdy odkryję przed Tobą na nowo Ameryke. Na wszystkie Twoje pytania zostało już udzielonych milion odpowiedzi na wszystkich forach internetowych powiązanych z Hondami. Tylko trzeba wykazać odrobinę chęci i zaangażowania...
Także wypada tylko wypowiedzieć dwa krótkie słowa: :)
Nie ten dział! Użyj opcji Szukaj! - to chyba mój pierwszy raz na forum :D hi hi
hifistanik
24-01-10, 22:26
Właśnie to mój pierwszy raz na forum i nie wiem jak się tu zachowują tutejsi ludzie i w ogóle.a po za tym przepraszam jeśli kogoś z uraziłem,myślałem że wszyscy tu są na "T" i można walić grubej rury jak coś się potrzebuje od Panów ekspertów tym bardziej że no ja jakoś nie potrafię z tej wyszukiwarki korzystać.No nic ale dzięki za wszystko,miło było. Pozdrawiam
myślałem że wszyscy tu są na "T" i można walić grubej rury jak coś się potrzebuje od Panów ekspertów tym bardziej że no ja jakoś nie potrafię z tej wyszukiwarki korzystać.
No niestety, nikt tutaj nie jest tak uprzejmy i pomocny :) ..również się o tym z czasem przekonałem.
JulekCIVIC
25-01-10, 00:21
To nie w tym rzecz zeby na pan walic tylko wiesz korzystasz pierwszy raz z forum to warto wejsc np w temat faq gdzie sa najczesciej zadawane pytanie, lub zwyczajnie przejrzec fortum co ludzie pisza, a nie odrazu po rejestracji walic nowy temat i pytac o cos co prawie na kazdej stronie jest zwiazenej z tematem oczywiscie...
Koledze hifistanik się wydaje, że każdy siedzi na forum i czeka, żeby po raz setny napisać to samo, bo jemu się nie chce poszukać. Człowieku ludzie mają też życie a na forum pomagają w swoim wolnym czasie i nikt im za to kasy nie daje, więc nie wymagaj, żeby Ci pisali kolejny raz coś co już na forum się znajduje.
Mam pytanko związane z zaworem FITV. Po swapie na D16Y8 jeździłem z kolektorem ssącym z D16Z6, ale z przepustnicą z D14, czyli bez FITV. Postanowilem przejść na OBD1. Po zmianie ECU na P28 zaczęły się problemy z wolnymi obrotami. Podłączyłem krokowca w jego miejsce w ssaku Z6. W przepustnicy z D14 został krokowy, ale bez zasilania i obiegu cieczy chłodzącej, po prostu jest. Silnik niby pracuje równo, ale trzyma ok 1,5 rpm, dlatego mam zamiar założyć przepustnicę z D16Z6, która ma zawór FITV i teraz pytanie- co podłączyć do niego żeby był obieg cieczy chłodzącej ( czy też grzejącej w przypadku FITV ) ??
Jedyne rozwiązanie, które mi do głowy przychodzi to wężyki z cieczą od krokowca. Silniczek krokowy musi mieć obieg płynu? Działa to jako 'grzałka' na zimnym silniku, czy chłodziwo na gorącym?
Mam pytanko związane z zaworem FITV. Po swapie na D16Y8 jeździłem z kolektorem ssącym z D16Z6, ale z przepustnicą z D14, czyli bez FITV. Postanowilem przejść na OBD1. Po zmianie ECU na P28 zaczęły się problemy z wolnymi obrotami. Podłączyłem krokowca w jego miejsce w ssaku Z6. W przepustnicy z D14 został krokowy, ale bez zasilania i obiegu cieczy chłodzącej, po prostu jest. Silnik niby pracuje równo, ale trzyma ok 1,5 rpm, dlatego mam zamiar założyć przepustnicę z D16Z6, która ma zawór FITV i teraz pytanie- co podłączyć do niego żeby był obieg cieczy chłodzącej ( czy też grzejącej w przypadku FITV ) ??
Jedyne rozwiązanie, które mi do głowy przychodzi to wężyki z cieczą od krokowca. Silniczek krokowy musi mieć obieg płynu? Działa to jako 'grzałka' na zimnym silniku, czy chłodziwo na gorącym?
FITV do działania musi mieć podłączony obieg cieczy chłodzącej. Przecinasz jeden przewód wodny idący do krokowca, wpinasz w środek zawór FITV i po sprawie. Zresztą oryginalnie też tak jest ;)
JulekCIVIC
31-01-10, 12:56
A ja kiedys mialem krokowy z powypadkowej Hanki i mial rozwalony ten zbiorniczek cieczy, ale powiem wam ze jezdzilem bez podlaczonych wezykow (byly zlaczone w obieg rurka) i obr trzymala elegancko, potem zalatwilem sobie dobry i po sprawie ale no tak tez bylo dobrze... :)
FITV do działania musi mieć podłączony obieg cieczy chłodzącej. Przecinasz jeden przewód wodny idący do krokowca, wpinasz w środek zawór FITV i po sprawie. Zresztą oryginalnie też tak jest ;)
Miałem wstawiać jakiś trójnik żeby rozdzielić płyn na FITV i krokowca, ale też pomyślałem, że najłatwiej będzie spiąć to w szereg ;)
jest ktos kto montowal przepustnice z h23 do ssaka z d16z6 ? uszczelka rozumiem od h23, ma ktos nr oem czesci
JulekCIVIC
28-02-10, 01:16
rozwierc kolektor pod te 64mm i cieniutko daj silikonu autosil czy jakos tam i po srawie bez uszczelki sie obedzie :)
orientuje sie może ktoś z jakiego H22 jest ta przepustnica:
http://images43.fotosik.pl/280/54f66f5cbb674258.jpg (www.fotosik.pl)
orientuje sie może ktoś z jakiego H22 jest ta przepustnica:
http://images43.fotosik.pl/280/54f66f5cbb674258.jpg (www.fotosik.pl)
Na oko to z jakiegoś z OBD2, podaj co na motylku jest wybite, bo na tym zdjęciu to nic nie widać.
Na motylkt wybity jeSt numer 460, komus cos to mowi?:-) moze ma ktos takie przepustnice do porównania?
Na motylkt wybity jeSt numer 460, komus cos to mowi?:-) moze ma ktos takie przepustnice do porównania?
Zrób jakieś lepsze foto motylka bo ten numer źle odczytujesz albo jest jakiś dziwny. Normalnie na motylku jest wybita jego średnica.
Zrób jakieś lepsze foto motylka bo ten numer źle odczytujesz albo jest jakiś dziwny. Normalnie na motylku jest wybita jego średnica.
U mnie jej nie ma podanej..
JulekCIVIC
11-04-10, 23:24
U mnie jej nie ma podanej..
to może miałeś rozwiercaną przepustnice i dorabiany motylek ;)
to może miałeś rozwiercaną przepustnice i dorabiany motylek ;)
Seria :) ..chyba że napis zszedł przy moim czyszczeniu jej :D
http://img693.imageshack.us/img693/1524/snc01244.th.jpg (http://img693.imageshack.us/i/snc01244.jpg/) http://img51.imageshack.us/img51/3709/snc01248.th.jpg (http://img51.imageshack.us/i/snc01248.jpg/)
Po wyczyszczeniu jak zmierzyłem suwmiarką wyszło niecałe 63mm na wyjściu (za motylkiem) ?
Seria :) ..chyba że napis zszedł przy moim czyszczeniu jej :D
http://img693.imageshack.us/img693/1524/snc01244.th.jpg (http://img693.imageshack.us/i/snc01244.jpg/) http://img51.imageshack.us/img51/3709/snc01248.th.jpg (http://img51.imageshack.us/i/snc01248.jpg/)
Po wyczyszczeniu jak zmierzyłem suwmiarką wyszło niecałe 63mm na wyjściu (za motylkiem) ?
Przecież tam jest napis, wybity na motylku. 60 i coś tam jeszcze. Na zdjęciu dokładnie nie widze. Chodzi o to zdjęcie od strony ssaka.
no jakiś napis jest ale nie jest to chyba średnica znalazłem np. w necie przepustnice najprawdopodobniej B18C6 i tam sa tylko takie napisy:
http://images47.fotosik.pl/282/06eb6bf32195b054.jpg (www.fotosik.pl)
http://images39.fotosik.pl/278/c8985954e269983e.jpg (www.fotosik.pl)
na mojej jest numer 460.
A wracając do mojego pytania kolega z forum zajmujący sie uszczelkami ma podejrzenia ze ta moja przepustnica nie jest z H22 tylko z B18C4
http://images43.fotosik.pl/280/54f66f5cbb674258.jpg (www.fotosik.pl)
ma ktoś może podobne foto oryginalnej przepustnicy z B18C4?
JulekCIVIC
12-04-10, 19:16
a może z B18c5 tam bodaj że jest 64mm albo 65mm jakoś tak
czy występuje jakakolwiek przepustnica 60mm z silniczkiem krokowym na 3 piny?
JulekCIVIC
10-05-10, 23:15
czy występuje jakakolwiek przepustnica 60mm z silniczkiem krokowym na 3 piny?
a gdzie na przepustnicy są silniczki krokowe?
najwyżej map sensory. a to już inna sprawa
no właśnie np. w moim motorze D14A8 jest korkowiec przyczepiony do przepustnicy od spodu i jest na 3 piny a ten z D16Z6 jest 2 pinowy i jestem w dupie...
skolopendra
11-05-10, 07:36
i jestem w dupie...
lekko nie ma ;)
swoją drogą nie wiem po co się porwałeś na przepustnicę b18 ? zwłaszcza gdy pozostaniesz na obd2?
nie prościej do z6 założyć starą przepustnicę ?
a i tak różnicy nie odczujesz
No taka przepustnice akurat udało mi sie znaleźć pod ręka, z reszta B18C4 to tez OBD2 :D i jak jzu coś robić to porządnie hehe , skoro idzie większy ssak, to czemu nie dać większej przepustnicy zwłaszcza ze w wakacje chce to wszystko wystroić i wrzucić wtryski z Z6. a co do odczuć to powiem Ci ze jest różnica bo założyłem ten setup na chwile bez krokowca żeby zobaczyć jak to idzie i jest spora różnica, auto ciągnie od samego dołu, pięknie reaguje na gaz a 2 bieg jak na 1.4 to po prostu miazga :) , do tego wydaje mi sie ze szybciej wchodzi na obroty a na wysokich jest juz naprawdę nieźle. teraz mam ten ssak ze stara przepustnica i jest lepiej ale to nei to co przy kompletnym setupie. Tylko ze z tego co sie dowiaduje chyba nie da sie obejść tego jeba... krokowca
Jak chcesz stroic to i tak przejdziesz na OBD1. Po co wiec na sile juz teraz pchac ten przepust?? Pojezdzij na tym co dziala, a potem ogarnij naraz kompleksowo.
skolopendra
11-05-10, 17:42
Po co wiec na sile juz teraz pchac ten przepust??
dokładnie
albo pakuj p28 i strój ,to sens będzie ;)
no tak tylko jak zamontuje ten przepust i później wrzucę wtryski od Z6 to wystarczy mi kupić przejście z obd2 na obd1 i już będzie można pogrzebać w stosunku paliwo tlen i mam nadzieje ze przyniosą jakąś poprawę :D
No wlasnie. Wiec najlepiej zrob to naraz. Duzo bezpieczniej dla silnika bedzie.
no tak ale żeby zrobić to naraz muszę mieć już jakiś patent żeby ta większa przepustnica i krokowiec działały poprawnie, mamy w sumie pewien plan spróbujemy zamontować krokowca z D14 całkiem oddzielnie zaślepić i doprowadzić przez wężyki powietrze przed i z za motylka. Powinno sie udać :D
podłączę się...
poradźcie co ja mogę wstawić na ssaniu aby poprawić parametry mojego d14z2. chodzi mi o niskobudżetowe modyfikacje. Taj jak tu piszecie przepustnice i ssak, albo rozwiercić obecną i wydech. Nie oczekuje ogromnej poprawy parametrów, ale reakcja na gaz i żwawszy dół by mnie zadowoliły. zmiana przepustnicy i ssaka byłaby mi na rękę bo obecnie nie mogę zamontować rozpórki.
czy coś takiego od F20B6 dało by radę http://moto.allegro.pl/item1028045885_honda_accord_98_02_przepustnica_f18 b2_f20b6.html
chyba, że macie jakąś sprawdzoną tanią konfigurację.
pozdro.
ogólnie jest zasada ze jak coś jest od D serii to pasuje do D serii a to raczej od D nie jest ;]
standardowo ssak z Z6 albo Y8 ewentualnie W4 i przepustnica H22 albo B16 no możesz tez z B18 tylko trzeba tego ślimaka od gazu przekręcić, pytanie tylko gdzie u Ciebie jest krokowiec? żebyś nie miał tak jak ja hehe
ok, dam rade jakoś tego ssaka dostac od z6 tylko co z wtryskami? zostaja te same czy od z6 również?
krokowy jest w przepustnicy, oto taka jaką ja mam teraz w z2:
http://moto.allegro.pl/item1018699636_przepustnica_1_4_d14z2_honda_civic_ 99_01.html
to podejdzie ta od h22? czy będzie lipa z podłączeniem krokowca.
skolopendra
13-05-10, 07:30
chyba, że macie jakąś sprawdzoną tanią konfigurację.
ja mam ,poszukaj a znajdziesz ;)
ok, dam rade jakoś tego ssaka dostac od z6 tylko co z wtryskami? zostaja te same czy od z6 również?
krokowy jest w przepustnicy, oto taka jaką ja mam teraz w z2:
http://moto.allegro.pl/item101869963...vic_99_01.html
to podejdzie ta od h22? czy będzie lipa z podłączeniem krokowca.
to masz tak samo jak ja, czyli albo poczekasz na rezultaty mojej rzeźby z tym krokowcem albo zapomnij o większej przepustnicy bo krokowy u nas jest na 3 piny a ten z Z6 na 2 wiec dupa, z tego co wiem praktycznie nie da sie tego obejść... oczywiście możesz założyć Sobie ssaka z Z6 ale przepustnica musi zostać stara. No ja właśnie walczę z tym mam pewien pomysł ale musisal bys poczekać czy to wszystko wypali. ;]
Najprosciej - rozwiercic ori pod motylka z C4. Wszystko zostaje OEM czyli najmniejsze prawdopodobienstwo awarii.
ale co rozwiercić przepustnice?
Nooo, dokladnie. Co prawda nie wiem jak jest akurat z seryjnym przepustem D14Z2, ile ma materialu do zebrania, ale np. przepustnica Tody 70mm do EP3 to nic innego jak rozwiercana przez nich 64mm seria i dorobiony motylek.
chyba tak zrobię. zbiorę ile się da z oryginału przepustnicy d14z2 i kolektor od z6 wypoleruję wszystko i zobaczę co z tego bedzie. koszt minimalny a jakaś tam poprawa może będzie. zawsze to warto spróbować a przyjemność nieoceniona podczas takich robótek nawet jeśli efektu nie będzie. aha a jaki wydech? kata chcę wywalić i przelotową puszkę wstawić, coś jeszcze?
ale czym chcesz rozwiercić ta przepustnice? da sie to zrobić szczelnie żeby motylek dobrze pracował.?
ale czym chcesz rozwiercić ta przepustnice? da sie to zrobić szczelnie żeby motylek dobrze pracował.?
Na zwykłej tokarce da rade. Ja mam przepustnice z H22A z większym motylkiem z H22A7, przerobioną na tokarce i wszystko śmiga. Trzeba później troche ją papierem wodnym wyrównać.
Tomrp możesz wrzuci jakieś foto jak to wyszło bo może to nie jest głupi pomysł ;] a z przełożeniem motylka dużo jest zabawy?
Tomrp możesz wrzuci jakieś foto jak to wyszło bo może to nie jest głupi pomysł ;] a z przełożeniem motylka dużo jest zabawy?
Zdjęć nie robiłem a obecnie mam ją już zamontowaną na aucie. Nie prędko też będę dolot rozbierał, bo we wtorek wyjeżdżam za granice na przynajmniej miesiąc. Moge tylko napisać, że u mnie nie mam żadnych problemów po tej przeróbce, wszystko chodzi ok.
Jak rozwiercasz to i tak musisz rozbierać całą przepustnice, więc włożenie motylka to jest wtedy formalność. Ze złożeniem nie ma problemu, ale musisz później ustawić TPS'a tak aby miał na wyjściu przy zamkniętej przepustnicy napięcie około 0,5V a przy otwartej około 4,5V.
Mam za free przepustnicę z Hondy Legend 3.2 v6 i ma ona 62mm na motylku. W tym silniku jest też zawór FITV, ale nie na przepustnicy jak w d16y2, tylko na drugim końcu kolektora ssącego a FITV powietrze pobiera z kolektora wydechowego przez zawór EGR. Zastanawiam się czy da radę zamontować tą przepustnicę do d16y2, do Zaworu FITV można dorobić adapter (grubość ok. 3.5cm) który będzie pomiędzy przepustnicą a kolektorem ssącym.
Może ktoś napisać gdzie trafia powietrze z zaworu FITV w d16y2, bezpośrednio do kolektora ssącego zaraz za przepustnicą, czy przez silniczek krokowy do kolektora? zapomniałem jak to tam było:p
Czego można się spodziewać po zmianie przepustnicy na większą w uturbionym d16?
stwierdziłem że za dużo kombinacji będzie z przepustnicą od Legendki, trochę poszukałem i zastanawiam się nad kupnem przepustnicy f22a1 (60mm?) ma ona FITV i rozwiercić ją pod motylek z legend czyli 62mm, nie wiem tylko jak będzie pasowała pod szpilki kolektora D16Y2 i czy będą zgadzały się kanały przepustnica/kolektor?
Panowie przejrzałem cały temat i nie znalazłem odp. na moje pytanie a mianowicie: jaka jest różnica miedzy przepustnica z h22 a h22a? Dodam ze szukam przepustnicy do kolektora z d16z6 i mam obd1.
Większość przepustnic od H22 różni się albo średnicą wejścia (między 60 mm a 63 mm) albo również posiadaniem zaworu FITV..
Ja mam u siebie przepustnice od H22a2 63 mm i mam silnik D15B7. Kolektor dolotowo-ssący zaś mam rozwiercony od D16Z6
Z tego co ja wiem, do D-serii musisz mieć zawór FITV żeby ją zaaplikować do kolektora np. D15B7 lub D16Z6
czy idzie rozwiercić kolektor ssący domowym sposobem??
a możesz podpowiedzieć jak?? będebardzo wdzięczny:)
kazik2_h9w3
03-07-11, 17:39
a możesz podpowiedzieć jak?? będebardzo wdzięczny
Ja zrobiłem to za pomocą wiertarki ostrego nowego wiertła do stali oraz kamienia szlifierskiego można ponoć użyć też frezu palcowego czy jak to się tam nazywa troszkę wolnego czasu i gotowe
a masz może jakieś foto aby zobaczyć jak to wygląda?? a głęboko rozwiercałeś?? ( czyli do konica, do połowy czy jakieś 5cm w głąb )
kazik2_h9w3
04-07-11, 06:18
a masz może jakieś foto aby zobaczyć jak to wygląda?? a głęboko rozwiercałeś?? ( czyli do konica, do połowy czy jakieś 5cm w głąb )
Fotek nie mam i rozwiercałem jakieś 3cm w głąb czyli taki próg w ssącym
Fotek nie mam i rozwiercałem jakieś 3cm w głąb czyli taki próg w ssącym
To czym prędzej powinieneś zrobić płynne przejście a nie jakiś próg.
To czym prędzej powinieneś zrobić płynne przejście a nie jakiś próg.
chodziło raczej o to, że owy prób ma okolo 3cm i jego własnie rozwiercił
kazik2_h9w3
04-07-11, 18:24
chodziło raczej o to, że owy prób ma okolo 3cm i jego własnie rozwiercił
No raczej:p
Czy przepustnica z f22a1 ma 60mm i pasuje pod kolektor d16z6 ?
a ja sie zapytam:D
jaka przepustnica z obd1 ma najwieksza srednice?
62mm o ile dobrze pamietam.
kazik2_h9w3
29-08-11, 19:20
a H23?
To samo co H22 mam taką u siebie
Karolu, a Ty kupiłeś ssący już rozwiercony czy sam rzeźbiłeś?
Jaka najlepsza przepustnica do d16z6 by pasowała p&p oczywiscie 60 lub 62mm
Tz od jakiego silnika
kazik2_h9w3
30-08-11, 11:13
Karolu, a Ty kupiłeś ssący już rozwiercony czy sam rzeźbiłeś?
Sam rzeźbiłem
Jaka najlepsza przepustnica do d16z6 by pasowała p&p oczywiscie 60 lub 62mm
Tz od jakiego silnika
P&P to chyba żadna ssak i tak trzeba zozwiercić ale nie wiem tego na 100%
Masz rację - plug and play to tylko w montażu a ssaka trzeba rozwiercić nawet dla tej 60mm.
Chodzilo o przepustnice wiem ze kolektor trzeba rozwiercac
odświeżam temat
chce założyć większą przepustnice do D-serii, mam kolektor z D16Y8, mam rurę i puszkę oem z VTI B16A2 i przepustnice też z B16A2,
na przepustnicy nie ma map-sensora, mam swój z D-serii, chce go założyć do tej przepustnicy, ale z tej B16A2 wychodzi króciec na wężyk w tym miejscu,
http://img835.imageshack.us/img835/5461/beztytuuwmg.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/835/beztytuuwmg.jpg/)
teraz, czy mogę założyć swój map-sensor z D-serii do przepustnicy z B-serii, montując go np. na grodzi i podłączając z niego wężyk do tego króćca?
z tego map-sensora wystaje też mały króciec, normalnie schowany w przepustnicy D-serii, czy właśnie mogę mieć go na zewnątrz na grodzi i w to miejsce podpiąć wężyk i dalej wpiąć w tą przepustnice B16A2 ?
Tak, połącz mapsensor z przepustnicą wężykiem, wszystko będzie ok, tylko zamontuj tak, żeby nie spadł.
kazik2_h9w3
13-10-11, 18:43
Ja mam nawet fotę jak to zrobiłem u siebie
http://img97.imageshack.us/img97/5348/dzingiel.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/97/dzingiel.jpg/)
Mmm, jak czysto, dzięki wszystkim za pomoc:p
Rozwiercałem ssaka i się trochę rozpędziłem i za dużo spiłowałem w miejscu gdzie jest otwór którym idzie płyn chłodniczy, ścianka ma gdzieś 2mm w najcieńszym miejscu. Czy jak założę uszczelkę to nie przerwie się w tym miejscu? Czy jest może jakaś możliwość przyspawania kawałka aluminium i wyszlifowania żeby ta ścianka była szersza, czy tak może zostać?
Tu przykładowa fotka z neta, ale widzę że nawet ktoś jeszcze bardziej zjechał tą część:
http://img804.imageshack.us/img804/7896/dsci00491vt2.jpg
2mm to całkiem sporo :) Myślałem że to Twoja fota :)
tam nie idzie plyn chlodniczy tylko powietrze z przed przepustnicy do krokowego
potwierdzi ktoś ta informację?
potwierdzam, sprawdziłem w kolektorze D16Y8 i jak pisze kluczykpl ten kanał idzie do silniczka krokowego
ja potwierdzę, bo ten otwór jest zawsze osmolony, a nie czysty jak by przez niego płyn przepływał
Ok dzięki to nawet lepiej, nie ma obawy że płyn zacznie cieknąć do ssącego jakby uszczelka puściła.
wyszedł kolejny problem, mam teraz przepustnice podobno z B16A2 i okazało sie że nie ma FITV a ja mam OBD1 i jest on potrzebny, co można z tym zrobić?
http://img94.imageshack.us/img94/2434/dscn4503ta.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/94/dscn4503ta.jpg/)
Zmienić przepustnicę :) Ewentualnie zamontować i zobaczyć czy będą problemy ze ssaniem, niektóre osoby twierdziły, że idzie jeździć bez FITV...
mozna w ECU pogmerac i obejdzie sie bez FiTV
kazik2_h9w3
21-10-11, 21:55
Ja miałem odwrotnie miałem OBD2a i jeździłem z fitvem
Ecu jakoś sobie radzi i bez fitv i jest ssanie na zimnym, tak jak widzę u siebie i brata. PS czemu jeszcze nikt nie napisał że przepustnicę z d serii można rozwiercić do 60 mm :D:D
Ecu jakoś sobie radzi i bez fitv i jest ssanie na zimnym, tak jak widzę u siebie i brata. PS czemu jeszcze nikt nie napisał że przepustnicę z d serii można rozwiercić do 60 mm :D:D
Możesz rozwiercić nawet na więcej ;)
Więcej się już nie da, 60 mm to max
mam teraz kolektor b7 56mm. Chciałbym założyć kolektor razem z przepustnicą od b16a2 albo h22a.
1) rozumiem, że szukać tylko z FITV a co powinno być w zestawie?
- czujnik położenia przepustnicy
- czujnik ciśnienia
- silniczek krokowy
- wtryskiwacze
2) ile kosztowałoby to założenie w warsztacie? +/-
nie zalozysz do D kolektora od B ani H
Koledze chodziło raczej o kolektor z z6 z przepustnicą 60mm. Najlepiej to kupić sobie goły kolektor z z6 i przepustnicę 60mm (w komplecie TPS, map sensor można wziąć ze swojej przpeustnicy). z kolektora b7 można wszystko przerzucić do kolektora z6. Jak przyjedziesz do mnie to mogę Ci to ogarnąć w dobrych pieniądzach :P.
aha :D no to na pewno będziemy działać, pozdro
Starstruck
09-11-11, 20:33
Panowie, jaką średnicę ma przepustnica z D16Y7 i z D15B7? Będę do D16Y7 zakładał ssak B7 i chcę przełożyć swoją przepustnicę, ale jeżeli ta z B7 jest większa, to kupię za jednym zamachem?
d16y7 - 56
d15b7 - 56
d16y8 - 56
jakby co mam przepustnice z D16Y8 na sprzedaż, jest pionowa i na OBD2 jak u Ciebie, podejdzie do ssaka B7
Panowie, jaką średnicę ma przepustnica z D16Y7 i z D15B7? Będę do D16Y7 zakładał ssak B7 i chcę przełożyć swoją przepustnicę, ale jeżeli ta z B7 jest większa, to kupię za jednym zamachem?
Wydaje mi się że 56mm mają obie :)
edit: LukasEG8 szybszy :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.