PDA

Zobacz pełną wersję : Wieksza przepustnica do d serii



Strony : [1] 2

adriangrabowski
13-05-09, 22:33
mam kilka pytan czy wymiana przepustki na taka np z h22 to gra warta świeczki, znaczy sie czy przyrosty sa jakieś odczuwalne.

Druga sprawa mam założona uszczelke HONDATE czy bede mógł ja użyć 2 raz po rozwierceniu kolektora

kenny
13-05-09, 22:44
Ja mam 62mm i odczułem różnicę, na razie na dupohamowni.
Jak mniemam uszczelkę masz założoną pomiedzy głowicą a ssakiem a nie ssakiem a przepustnicą

adriangrabowski
13-05-09, 22:51
No oki ale zeby ssaka rozwiercic to trzeba go bedzie zdemontować.

no chyba ze na aucie to zrobiles????????????

kenny
14-05-09, 08:54
Ssaka jeszcze nie zdążyłem rozwiercić.

Trzask3d
14-05-09, 08:58
Różnice po założeniu przepustnika będą, ale dopiero po doinstalowaniu większej ilości fruktów. Sama przepustnica nie da spektakularnych efektów - musi wzrosnąć zapotrzebowanie na to powietrze :)

adriangrabowski
16-05-09, 07:52
Ja mam jeszcze pytanie czy przy przelożeniu przepustnicy z b18 lub H22 wszystkie wtyczki pasują

pirat
16-05-09, 14:03
map sensor jest inaczej podlaczany, w przepustnica d16 ma dziurke w ktora przykrecany jest sensor przykrecany, w tych co piszesz jest rurka wystajaca z przepustnicy

adriangrabowski
16-05-09, 14:38
a w B16 jak sprawa wygląda, co trzeba miec oprócz samej przepustnicy zeby ja podlaczyc

Egon
16-05-09, 15:14
przylacze sie do tematu czy montujac przepustnice z h22 do ssaka d16y8 tez trzeba kolektor rozwiercac :) jakie moga byc przyrosty mocy bez rozwiercania ssaka i przy rozwierconym ssaku :)

Misiekemeryt160
16-05-09, 15:22
kolektor ma pasować do pzrepustnicy, jesli ma to być dobzre zrobione... po co przepustnica 63 mm jak za chwilkę próg dławiący na np 55mm.... no i zeby byly przyrosty to dobzre by było zęby i wydech był dłubnięty

adriangrabowski
16-05-09, 16:14
tak jak kolega mowi musisz kolektor rozwiercic bo inaczej nie ma to sensu, ponawiam pytanie czy trzeba jakoś wiązke modyfikować , 2 pytanie lepiej dac przepustnice z b16 czy h22

Couto
16-05-09, 17:06
h22 i b16 maja taka sama srednice czy 60mm wiec wszytsko jedno ...
przekladasz gola przepustnice a reszte 'przekrecasz' z swojej ...

Egon
16-05-09, 19:13
h22 i b16 maja taka sama srednice czy 60mm wiec wszytsko jedno ...
przekladasz gola przepustnice a reszte 'przekrecasz' z swojej ...

plus oczywiscie rozwiercenie ssaka :) z tego co dobrze rozumiem :)

majkel
16-05-09, 20:34
z b16 czy z h22 jeden kij
jeśli seryjnie masz zawór FITV, musisz dać przepustnicę z miejscem na zawór FITV
sam zawór, map sensor, czujnik położenia przepustnicy - to możesz przekręcić ze swojej
wtyczki pasują (jeśli przekręcasz swój osprzęt to tym bardziej)
kolektor trzeba rozwiercić - inaczej po co w ogóle zakładać większą TB?

adriangrabowski
16-05-09, 21:54
no i konkret odpowiedz slyszałem tylko ze trzeba map sensor gdzies z boku przekręcic czy cos a teraz jeszcze taka sprawa orientujesz sie cz b16 lub h22 maja miejsce na FITV

Couto
16-05-09, 22:46
te od b16 z obd1 maja

adriangrabowski
16-05-09, 23:08
jestem pewien na 100% ze przepustnica z b16 jest mniejsza niz z h22, mniejsza z tym czy kojarzycie czy w moim silniku a mianowice D16W4 czyli w sumie to samo co y8 jest ten FITV

Couto
16-05-09, 23:20
d15b7 - 56
d16a6 - 55
d16y7 - 56
d16y8 - 56
d16z6 - 56
ZC - 55
d16a1 - 55
d16a8 - 55
b18c1 - 60
b18c5 - 62
b18a - 58
b18b - 60
b16a SiR - 58
b16a Sir2 - 60
b16a2 - 60
b16a3 - 60
b20b - 60
b20z - 60
h22a - 60
h23a - 60
f20c - 62
f22 - 60
f23 - 60

majkel
17-05-09, 20:56
W Y8 nie ma FITV. W twoim nie wiem. Jak popatrzysz na przepustnicę przykręconą do kolektora i od spodu masz takie dwa cyce poprzykrecane z króćcami na wodę to jest to FITV. Jak masz tylko dwa króćce bez cyców to nie masz.

Nowy Kubi
19-05-09, 16:14
jeśli myślisz stroić auto i przechodzić z OBD2 na OBD1 to od razu szukaj przepustnicy z FITV.
OBD2 steruje obrotami na zimno bezpośrednio z kompa.
Przy OBD1 bez FITV na zimno bedzie marudził.

adriangrabowski
19-05-09, 16:18
ja mam d16w4 na kompie p28 wiec mam juz na obd1, w takim razie w gre wchodzi przepustnica z b16 .

Tylko taką znaleźć ciężko

Nowy Kubi
19-05-09, 17:55
a teraz masz przepustnice z FITV czy bez?
Nie krztusi sie na zimno?

adriangrabowski
21-05-09, 17:07
nie nie krztusi sie na zimno mam fitv , ile mm srednicy ma przepustnica w b16b

Lcfr
21-05-09, 22:45
krótka sprawa
w d16 ma byc nowa przepustnica z b18c4 - ale odwrotnie jest mocowanie linki
sprawa IMO jest do ogarnięcia ale może już ktoś robił wiec poprosze o szybkie rady...
tak z autopsji jak i jakieś linki

Nowy Kubi
22-05-09, 12:38
słyszałem, że ktoś coś odkręcił przełożył, z 2 złożył i założył
ale konkretów nie znam

Look_As
22-05-09, 14:33
podmianka motylka i możliwe że kwestia mocowania linki. do zrobienia bez problemu

adriangrabowski
22-05-09, 19:48
ale po co podmiana motylka

Misiekemeryt160
22-05-09, 20:30
ale po co podmiana motylka

poniewaz jest z innej strony niż w D series

Lcfr
22-05-09, 23:37
motylek ? po co?
samo mocowanie linki wystarszy raczej...
tyle, ze przy c4 i tak nie ma jak zamontowac termostatu od wolnych obrotów...;/

sunnboy
23-05-09, 07:20
a dlaczego pchasz sie w b18 a nie klasycznie w h22 czy b16?jakas znaczaca roznica czy poprostu masz "na skladzie"

Lcfr
23-05-09, 07:57
a dlaczego pchasz sie w b18 a nie klasycznie w h22 czy b16?jakas znaczaca roznica czy poprostu masz "na skladzie"

dokładnie
była "pod ręką"
ale chyba zwolnie tempo i poszukam b16 lub h22

adriangrabowski
23-05-09, 09:10
a ja mam takie pytanie jeszcze czy problemy z zamontowaniem przepustnicy z b18 wystepuja równiez przy montazu b16 lub h22

Nowy Kubi
23-05-09, 10:26
Nie ma problemów, jedynie kolektor seryjny trzeba rozwiercić, albo go zmienić na coś innego...

sunnboy
23-05-09, 12:42
a moze jakis Blox 68mm?

adriangrabowski
23-05-09, 13:57
68mm do d serii to nie porozumienie. Pomijając to ze do takiej srednicy kolektora seryjnego nie rozwiercisz.

Egon
23-05-09, 23:00
a tak z podobnej beczki jakie koszta takowej przepustnicy i rozwiercania ssaka???

Misiekemeryt160
23-05-09, 23:04
przeopustnica to około 100zł i rowiercenie to albo samemu albo jesli ktoś to będzie robił to tez około 50zł-100zł. Z tego co kiedys gdzieś czytalem to empireracing robia cos takiego ale nie pa,iętam szczegółów-musiałbys zagadac z Quwaxem(sorki za błą jesli zorbiłęm)

Egon
23-05-09, 23:14
chyba chodzi o qowaxa z wawy :) troche mam daleko do niego :)

adriangrabowski
24-05-09, 00:31
chlopie jak znajdziesz mi przepustnice kompletna z b16 lub h22 za 100 zl to biore od razu 2 albo 3

Konrad84
24-05-09, 08:06
chlopie jak znajdziesz mi przepustnice kompletna z b16 lub h22 za 100 zl to biore od razu 2 albo 3

dokładnie....

Swoją drogą, zastanawia mnie ten temat, bo swoją przepustnicę z b18 zastąpiłem przepustnicą z h22 plug & play. Były takie same.

Rozwiercenie przepustnicy w Warszawie to koszt 300 zł (rozwiercenie + nowy motylek). Rozwiercenie kolektora to jakieś grosze.

sunnboy
24-05-09, 12:49
biore od razu 2 albo 3
ja jeszcze z 3 tez wezme chlopaki jak macie w takich cenach:D

empe
24-05-09, 13:03
Jak wygląda sprawa z D15Z6?
Szukać przepustnicy z FITV czy bez? (nie chce mi się iść do auta sprawdzać czy mam go seryjnie :D )

No i przy okazji -> warto zmieniać ssący z D15Z6 na D16Y8? Czy szkoda zachodu i rozwiercać mój seryjny?

Egon
24-05-09, 19:31
ja jeszcze z 3 tez wezme chlopaki jak macie w takich cenach:D

juz dobra moze chlopak sie pomylil co tyle o tym gadac :)


300 trzeba liczyc same czesci bo sam sprawdzlem :)

Misiekemeryt160
24-05-09, 19:47
chlopie jak znajdziesz mi przepustnice kompletna z b16 lub h22 za 100 zl to biore od razu 2 albo 3

było takie ogłoszenie kiedyś .pozatym wy szukacie na forach gdzie ceny wszysycy znaja. A poszukajcie gdzie indziej tam gdzie ktoś może być zielony

ja kupiłem kompletny D16Z6 za 1000zł...

Egon
24-05-09, 23:09
było takie ogłoszenie kiedyś .pozatym wy szukacie na forach gdzie ceny wszysycy znaja. A poszukajcie gdzie indziej tam gdzie ktoś może być zielony

sluszna uwaga :)

chedder
25-05-09, 07:21
na allegro przepustnice od h22 wyrwalem od handlarza za 150pln.

swoja droga : po rozwierceniu kolektora do 60 mm ile zostaje zapasu ? urwie sie te 2 mm jeszcze ?

Nowy Kubi
25-05-09, 21:00
ja kupiłem kompletny D16Z6 za 1000zł...

kolektor?? ;)

sunnboy
26-05-09, 09:24
dobre ceny widze tu macie :D

Niedzial_
26-05-09, 11:15
chyba koledze chodzi o silnik :D

sivy
26-05-09, 23:44
moja przepustnica jest z b18c4 nie ma zadnego problemu z montażem jeśli chodzi o linke to ja przełożyłem mocowanie o 180 stopni i pasiuje ;) więc nie ma problemu :)

Lcfr
27-05-09, 17:53
moja przepustnica jest z b18c4 nie ma zadnego problemu z montażem jeśli chodzi o linke to ja przełożyłem mocowanie o 180 stopni i pasiuje ;) więc nie ma problemu :)
a co termostatem wolnych obrotów? (to ustrojstwo pod przepustnicą przykrecane...)??????????

Misiekemeryt160
27-05-09, 22:48
kolektor?? ;)

cały silnik kompletny z kolektorami. i tu nie ma co sie smiać...tzreba szukać..

Nowy Kubi
28-05-09, 23:08
a co termostatem wolnych obrotów? (to ustrojstwo pod przepustnicą przykrecane...)??????????

no w C4 FITVa chyba nie ma więc jest bez, ale ciągle nikt nie napisał jak mu się na zimno zachowuje obd1 bez fitva

majkel
28-05-09, 23:25
no w C4 FITVa chyba nie ma więc jest bez, ale ciągle nikt nie napisał jak mu się na zimno zachowuje obd1 bez fitva

Nie raz nie dwa pisałem - może nie w tym temacie to w innym. Nie ma ssania. Odpalasz zimne auto i łapie 800obr. Klekocze jak zajeżdzony diesel. Teraz jak jest ciepło to pół biedy, ale ja to przechodziłem zimą i nie polecam.

Nowy Kubi
29-05-09, 10:15
No i właśnie dlatego do OBD1 się powinno zakładać przepustnicę z termozaworkiem.

sunnboy
29-05-09, 11:37
zakładać przepustnicę z termozaworkiem.
czyli?a tak poza tym czy np zmienijac ssacy np na skunka trzeba kupic juz na przepustnice 62mm?
taki mysle ciekawy link
http://www.racingforum.pl/index.php?showtopic=50788&st=0&p=604008&#entry604008

sane
29-05-09, 13:24
Nie warto kupować kolektorów do D-serii jak już się posiada ssaka Z6/Z9 lub Y8, bo one spokojnie dają radę nawet do 300HP, czego dobrym przykładem są setupy za wielką wodą (turbod16.com, d-series.org). Lepiej zrobić delikatny porting OEM i tyle...

sunnboy
29-05-09, 15:18
kuzwa ni chiny nie moge sie zarejestrowac na d-org:mad:

sane
29-05-09, 15:26
kuzwa ni chiny nie moge sie zarejestrowac na d-org:mad:

ja przed chwilą utworzyłem konto ;)

są dwa systemy antybotowe - Recaptcha i na samym dole jest pytanie ;)

sunnboy
29-05-09, 15:57
spoko firewall mnie blokowal,zajrzalem na dzial i sporo ciekawych info jest z tego co wyczytalem sa opinie ,ze seryjne d16z6 i d15B przepustnice starczaja do 250ps nawet,takze ciezka sprawa,crower tez nie daje ponoc wiekszych efektow-czytam dalej :p

adriangrabowski
30-05-09, 13:51
wiec ja mam pytanie czy przepustnica z b16a2 podejdzie do mojego d16W4 podlączonego pod kompa p28.

Przedewszystkim chodzi mi o ten fitv czy ja go mam czy nie mam i wogóle

Nowy Kubi
30-05-09, 17:09
Przedewszystkim chodzi mi o ten fitv czy ja go mam czy nie mam i wogóle

To akurat Ty możesz najlepiej sprawdzić, czy rurki wychodzą z samej przepustnicy czy z przykręconego zaworu.
(W naturze jest odwrotnie czyli ten FITV jest na dole)

pogladawe zestawienie:

http://img189.imageshack.us/img189/1846/przepustnice.jpg

adriangrabowski
30-05-09, 17:54
Super na pewno nie jednemu sie przyda te zdjęcie, ja nie mam fiTV wiec jeden problem z glowy .
A w B16A2 jest fitv?

Nowy Kubi
30-05-09, 18:06
ja nie mam fiTV wiec jeden problem z glowy

No ale cały sęk w tym, że jeżeli po zmianie przepustnicy na większą i modach chcesz zejść na OBD1 i stroić to właśnie powinieneś zmienić na taką z FITV.

B16A2 ma FITV przy OBD1 czyli V gen ma.
VI gen z B16A2 nie ma FITV.

adriangrabowski
30-05-09, 18:37
ale ja juz mam d16w4 a kompa mam p28 z z6 i fitv nie mam.

empe
31-05-09, 16:05
w H22 jest FITV czy nie?

majkel
01-06-09, 09:31
naprawde taki problem wpisac w google grafika "h22 throttle body" i zobaczyc?

hokej
01-06-09, 12:13
w h22a mam a np.na przepustnicy z h22a7 nie ma

sane
01-06-09, 12:23
w h22a mam a np.na przepustnicy z h22a7 nie ma

a to przypadkiem nie zależy od OBD? ;)
Podejrzewam, że te h22a z preludy 4 gen miało, a z pralki 5 gen już nie :cool:

kenny
01-06-09, 14:44
OBD I ma OBD II nie ma

pirat
01-06-09, 21:31
a co termostatem wolnych obrotów? (to ustrojstwo pod przepustnicą przykrecane...)??????????


Nie raz nie dwa pisałem - może nie w tym temacie to w innym. Nie ma ssania. Odpalasz zimne auto i łapie 800obr. Klekocze jak zajeżdzony diesel. Teraz jak jest ciepło to pół biedy, ale ja to przechodziłem zimą i nie polecam.

no popatrz, ja mam "odlaczone" i jakos dziala... i obroty na cieplym czy zimnym silniku sa takie jak potrzeba. Zime tez przeszlo bezproblemowo.

u mnie przez to ustrojstwo "fiv" nie przeplywa woda bo wezyki spialem na krotko. a same ustrojstwo rozebralem, i skrecilem w srodku tak aby nie przeplywalo przez niego powietrze, w sumie rownie dobrze moglem dorobic plytke aluminiowa czy cos i pryzkrecic do przepustnicy uszczelniajac sylikonem, na jedno by wyszlo. a ilosc powietrza ktore wpada do przepustnicy wysterowalem sama srubka znajdujaca sie w przepustnicy. za ilosc obrotow na zimym/cieplym silniku odpowiada regulator elektryczny.

majkel
02-06-09, 16:42
Spierać się nie zamierzam. Na przepustnicy bez FITV wariowały mi obroty na zimnym, zmieniłem przepustnicę, samo body - map i czujnik wychylenia przekręciłem z poprzedniej i zaczęło banglać. Także róznica była w samym FITV. To samo zresztą znajdziesz w manualu. Nie wiem jaki regulator elektryczny (skąd masz takie info) reguluje u ciebie obroty - mój silnik najwyraźniej go nie ma.

pirat
02-06-09, 21:57
bardzej chodzilo mi o silniczek krokowy jesli chodzi o regulacje wolnych obrotow.
a obroty falowaly jak wogole nie miales przykreconego? jesli tak to dlatego ze silnik lapal "lewe" powietrze, tzn kolektor bral powietrze omijajac motylek w przepustnicy. U mnie tak samo sie dzialo jak nie mialem wogole przykreconego, obroty falowaly jakos tak od 700 do 1600. Dlatego albo plytka maskujaca/zakrywajaca miejsce po fiv, albo rozkrecic go i skrecic tak aby nie przepuszczal powietrze. albo po prostu zalozyc i podlaczyc tak jak powinno byc :)

arux
29-07-09, 09:48
witam!
ja zapytam czy przepustnica od b16a2 bedzie cieszka do zamontowania do kolektora od d15z6 "bańki"??
niechodzi mi o rozwiercanie itp bo otwory na sruby pasuja i do zebrania jest na pierwszy rzut oka jakies 2-3 mm na srednicy w ssaku tylko chodzi o podciśnienia map sensor itd (czy map sensor moze byc uzyty z d15b2 bo takowy posiadam? na pierwszy rzut oka wszystko jest p&p do podłączenia bo kosci sa takie same na wiazce

majkel
29-07-09, 15:48
zaden problem
dobrac przepustnice z fitv lub bez - zaleznie od twojego obd, mapa przekrec takiego jakim dysponujesz, podcisnienia podpinasz analogicznie do starej i powinno banglac

tfidos
16-09-09, 22:42
Panowie
chcę założyć przepustnice od b18c6 (62mm) do kolektora D16Z6... podejdzie to bez większych problemów(poza rozwiercaniem kolektora)

kenny
17-09-09, 00:36
w zimie może być ciężko na wolnych bo w OBDII nie ma FIVa (czy jakoś tak to się nazywa)

tfidos
17-09-09, 08:45
w zimie może być ciężko na wolnych bo w OBDII nie ma FIVa (czy jakoś tak to się nazywa)to czyly co? lepiej szukac przepustnicy od h22?

kenny
17-09-09, 08:48
szukać od OBD I, ja taką znalazłem, ale nie wiem od czego, jakieś H

Nowy Kubi
17-09-09, 09:03
chcę założyć przepustnice od b18c6 (62mm) do kolektora D16Z6

A to jakieś specjalne (JDMowe??) C6?
Bo normalne ma normalną przepustnicę 60mm jak w B seriach i nawet H22 bazowo.

chedder
17-09-09, 13:37
b18c6 i h22a7 maja 62mm, poprawcie sie jezeli sie myle.

tfidos
17-09-09, 13:43
a bedzie jakis problem z przelozeniem czujnikow i elektroniki z d16z6 do przepustnicy b18c6?

ejzon
15-12-09, 08:55
b18c6 i h22a7 maja 62mm, poprawcie sie jezeli sie myle.

odgrzeje kotleta, wlasnie przerabiam temat i dla sprostowania H22A7 maja 64mm na wyjściu ;)

Tyliq
16-12-09, 13:21
jak temat został odgarnięty to i ja spytam :)

kupiłem ostatnio kolektor ssący od Y3 (D16Z6) i mam chęć założyć do tego przepustnice od H22 - mam pytanie czy każda H22 jest taka sama bo są różne jej oznaczenia? i nie wiem czym się kierować w jej poszukiwaniu / kupnie

czy jedynym problemem przy montażu tego w jedną całość będzie rozwiercenie pod przepustnice kolektora od Z6? Czy wszystkie czujniki i wtyczki będą pasować?

ejzon
17-12-09, 13:55
poczytaj temat dokładnie a znajdziesz pytania na wszystkie odpowiedzi ;)

generalnie szukaj przepustnicy pod OBD1 z silników H22 lub B16 ważne aby miała zawór FITV, czujniki wszystkie pasują jedynie MAP sensor musisz przenieść, a co do rozwiercenie nie jest to problem :) materiału wystarczy do wybrania gdyż w serii masz 56mm a średnica pod nową przepustnic to 60mm

Tyliq
20-12-09, 17:22
poczytaj temat dokładnie a znajdziesz pytania na wszystkie odpowiedzi ;)

generalnie szukaj przepustnicy pod OBD1 z silników H22 lub B16 ważne aby miała zawór FITV, czujniki wszystkie pasują jedynie MAP sensor musisz przenieść, a co do rozwiercenie nie jest to problem :) materiału wystarczy do wybrania gdyż w serii masz 56mm a średnica pod nową przepustnic to 60mm

przeczytałem i myśle że CHYBA? już wiem mniej więcej co i jak..

nie wiem tylko czym najlepiej rozwiercać sam kolektor? - iść z tym do tokarza (tylko ile on za to weźmie i czy to u niego wogóle wykonalne?!) czy kupić może jakiś wkład w postaci wiertła "wirnika" do wiertarki w Castoramie lub Praktikerze i samemu to zrobić??

daniel_2007
20-12-09, 17:46
takimi narzędziami z marketu nie zrobisz tego dobrze i równo a i jeszcze zacznie łapać lewe powietrze i będzie lipa

Tyliq
20-12-09, 21:07
takimi narzędziami z marketu nie zrobisz tego dobrze i równo a i jeszcze zacznie łapać lewe powietrze i będzie lipa

rozmawiałem ze znajomym (Rafał69) który to właśnie robił takimi "narzędziami" i mówił że wyszło profi - także sam już nie wiem :D ?!

..czemu miałoby łapać lewe powietrze?? bo nie bardzo rozumiem - wytłumacz :)

Tompro
20-12-09, 21:15
rozmawiałem ze znajomym (Rafał69) który to właśnie robił takimi "narzędziami" i mówił że wyszło profi - także sam już nie wiem :D ?!

..czemu miałoby łapać lewe powietrze?? bo nie bardzo rozumiem - wytłumacz :)

Można zrobić różnymi narzędziami tylko trzeba to robić z głową. Jak za dużo spiłujesz to będzie łapać lewe np. z kanału krokowca lub FITV. Jak porysujesz powierzchnie czołową to tylko planowanie lub silikon uratuje przed lewym powietrzem, także trzeba uważać przy robocie i tyle.

daniel_2007
20-12-09, 21:45
Teraz ja mam pytanie jaką uszczelkę lepiej zastosować w rozwierconym kolektorze z z6 pod przepustnicę h22a z d czy b serii?

Tompro
20-12-09, 21:55
Teraz ja mam pytanie jaką uszczelkę lepiej zastosować w rozwierconym kolektorze z z6 pod przepustnicę h22a z d czy b serii?

Od H22A. Uszczelke dajesz taką jaką masz przepustnice.

daniel_2007
20-12-09, 22:00
dzięki tompro gdzieś kiedyś miałem taki link do katalogu z numeracją części w aso ale już nie mam bo jak tam idę to oni nigdy nie mogą nic znaleźć

Tompro
20-12-09, 22:48
dzięki tompro gdzieś kiedyś miałem taki link do katalogu z numeracją części w aso ale już nie mam bo jak tam idę to oni nigdy nie mogą nic znaleźć

Prosze :) A tu link do części:
http://www.hondapartsnow.com/genuine/honda-parts.html

KarQ
22-12-09, 02:00
Czy od Accorda TRa podejdzie :?: Jaką ma średnicę :?:

ejzon
22-12-09, 10:00
ATR ma 64 mm i jest na OBD2 czyli bez zaworu FITV jeżeli chcesz to do Y8 to podejdzie bez problemu... ale wydaje mi się że 64 mm do D seri to juz przesada

kenny
22-12-09, 13:19
64 mm do D seri to juz przesada
w ogóle to znajdź do takiej ssaka :D

chedder
22-12-09, 17:08
w ogóle to znajdź do takiej ssaka :D

skunks ma 64 mm (chyba ze pomylilem z tym do b serii)

KarQ
22-12-09, 19:50
Ok, dzięki za podpowiedź. Kupię z H22 albo z B16.

A w ogóle jest odczuwalna zmiana przepustnicy? :)

Jeśli zmieniam przekrój kanału ssącego, zmienia się dźwięk silnika?

Kras
22-12-09, 19:56
Dzwiek nie, reakcja na gaz tak, przy odpowiednim wystrojeniu gora obrotow tez.

ejzon
23-12-09, 08:04
przy odpowiednim wystrojeniu gora obrotow tez.

mówisz, że bez strojenia to lipa ??

skolopendra
23-12-09, 12:45
bez strojenia to lipa ??

nie zawsze

Kras
23-12-09, 15:38
Zalezy jak jest obecnie - jesli odpowiednio podlane (a seryjnie z reguly tak jest) to i bez strojenia bedzie dobrze.

kenny
23-12-09, 15:42
... a wszystko zależy od kompa. Seryjny z D16Z6 zniesie sporo.

Tyliq
23-12-09, 15:43
Myśle że sam reset ECU i jego ponowne uczenie pomoże ;) nawet i w takim D15B7 jak u mnie.

..wystarczy że przy montażu samego dolotu zimnego czy samego stożka przy takim zabiegu można było odczuć to i owo :rolleyes:

Kras
23-12-09, 15:47
Uczenie pomoze w codziennej jezdzie na malych i srednich otwarciach przepustnicy. Na WOT komp ma to gdzies i jedzie bezposrednio z map. Dlatego wlasnie samochody po modach sie stroi:D

Tyliq
23-12-09, 15:49
Uczenie pomoze w codziennej jezdzie na malych i srednich otwarciach przepustnicy. Na WOT komp ma to gdzies i jedzie bezposrednio z map. Dlatego wlasnie samochody po modach sie stroi:D

Wytłumacz mi co to jest WOT? Bo jestem zielony w tej chwli i przyznaje się bez bicia że nie wiem co to wógóle jest :D

Kras
23-12-09, 15:55
WOT = wide open throttle = gaz w podlodze ;)

Tyliq
23-12-09, 19:48
WOT = wide open throttle = gaz w podlodze ;)

aaaaaaaaaa... no to trzeba było tak odrazu! :p

Moody
27-12-09, 19:24
Ja dzisiaj u siebie wrzuciłem przepustnice od B18c4 (60mm) i wszystko pięknie ładnie się udało kolektor profi rozwiercony tylko jeden problem na niskich obrotach od razu wrzuca (1.8tys na zimnym) a potem wskakuje na 2tys i się tak utrzymuje.
Dodam że seryjnie w D16z6 jest przepustnica z zaworem FITV a ja dorwałem bez zaworu i taki reż zamontowałem... Da się to jakoś ogarnąć żeby wszystko ładnie działało ( mam na myśli na zimnym silniku troche wyższe obroty a po rozgrzaniu już normalne czyli na poziomie 420 +/- 50 )??

arekgr
27-12-09, 20:11
Moody, miałem FITV, też założyłem bez i jest okej.

I co ciekawe, to jak próbowałem wrócić na serię, to wolne obroty zrobiły się na poziomie 2tyś...

daniel_2007
27-12-09, 20:30
Witam nabyłem przepustnicę od h22 map sensor trzeba zmieniać? instalacja d seria

skolopendra
27-12-09, 20:34
pewnie tak

Tompro
27-12-09, 20:38
Witam nabyłem przepustnicę od h22 map sensor trzeba zmieniać? instalacja d seria

Nie trzeba.

daniel_2007
27-12-09, 20:50
A bez zmiany mapa nie będzie problemu z obrotami biegu jałowego

Tompro
27-12-09, 20:54
A bez zmiany mapa nie będzie problemu z obrotami biegu jałowego

Map nie ma nic do obrotów jałowych. Problemy to mogą być jak będzie wadliwy FITV (lub jego brak - brak ssania) lub nieszczelność.

Tyliq
27-12-09, 21:07
Problemu raczej nie powinno być, a osprzęt w postaci FITV czy samego Map-Sensora z tego co się dowiedziałem tu i tam - jak chcesz możesz przełożyć swój np. od Z6 czy jak u mnie z B7..

ja dopiero zaczynam w tym temacie kombinować i stawiać pierwsze kroczki. :)

Cysiek
27-12-09, 23:00
siema, ważne pytanie mam :)
czy jak się zakłada większą przepustnicę to auto będzie więcej palić ? nie bijcie że nie po to się mody robi co by miało mniej palić
chodzi mi bardziej o skład mieszanki, czy silnikowi będzie poprostu łatwiej zasysać powetrze, czy będzie go ewentualnie więcej sobie zasysał do cylindra co za tym idzie komp zaleje więcej paliwa ?
reasumując czy potrzeba odrazu stroić auto po montarzu co by bez efektowo paliwa nie tracić ?

Kras
28-12-09, 07:34
Na pewno nie bezefektowo. Generalnie tak, dla tego samego uchylenia przepustnicy przeplynie wiecej powietrza wiec komp podleje wiecej paliwa, przynajmniej na niepelnych otwarciach. Ale tez bedziesz troche mniej otwieral dla zadanego efektu (bo wczesniej uzyskasz odpowiednia ilosc powietrza) wiec per saldo sie to wyrowna. Natomiast na WOT, gdy komp jedzie bezposrednio z map to raczej mysle, ze trzeba bedzie podlac niz ujmowac...

Cysiek
28-12-09, 07:41
czyli przy "normalnej" jeździe wyjedzie na zero, a przy WOT przydałoby się mapy troszkę stjuninować tak ?

Kras
28-12-09, 08:18
Moze tak, moze nie, zalezy od silnika, jak jest z fabryki wystrojony i jak duza ta zmiana przepustnicy. Hondy sa niby podlane dosc mocno na gorze wiec moze sie okazac, ze nic nie warto zmieniac.
Przy normalnej jezdzie bedzie to samo.

dudus6693
30-12-09, 13:40
Witam.
Chcialem zmienic przepustnice na taka z B16 B18 i ostatnio poszedlem zmierzyc ile ma moja w silniku D16Y2 i ona ma 58mm. Z tego co czytalem to w D serii max to 56mm ?? Oplaca sie zamieniac na 2mm wieksza ??

yankol
30-12-09, 13:52
Pewnie zmierzyłeś od strony dolotu. Istotny jest wymiar od strony kolektora dolotowego. A tam będzie mniejsza średnica równa właśnie te maksymalnie 56 mm. W B16 i innych tam jest 60 mm. Te 4 mm daje nam różnicę powierzchni równą 13 %. To nie jest mało.

muzammil
04-01-10, 23:06
witam, czy ktos wie jaka srednice ma prepustnica od f18a3?? czy da sie to zalozyc do D serii w miare bez rzezbienia i czy jest sens. bede wdzieczny za info

Lcfr
10-01-10, 17:23
to jest od accorda sohc?

kuba92
10-01-10, 17:28
Panowie, nie chce zakładac nowego tematu , seryjna srednica przepustnicy w D14A3 DX ile wynosi ?/

pozdrawiam

muzammil
10-01-10, 22:08
to jest od accorda sohc?

tak.

Lcfr
10-01-10, 22:09
taka sama jest jak w d serii (przynajmniej ja taką zdemontowałem z accorda sohc)

czara
11-01-10, 11:51
czy jest sens wymieniać przepustnice w D14 ? kolektor jest plastikowy (D14A8) wiec rozwiercić sie go nie da, ale czy przepustnica np. z D16Y8 ma taka sama średnicę co w D14? kolektora nie chciał bym ruszać ponieważ nie grzeje sie tak jak metalowy a podobno jest tej samej konstrukcji co z Y8 wiec pytanie o przepustnice, czy każda D seria ma taka sama średnice? nawet D14?

skolopendra
11-01-10, 16:30
czy każda D seria ma taka sama średnice? nawet D14?

tak

muzammil
11-01-10, 17:41
taka sama jest jak w d serii (przynajmniej ja taką zdemontowałem z accorda sohc)

ok dzieki lcfr.
Czyli z czego jest sens wkladac(oprocz h22 i b16 bo to najpopularniejsze)?? Jakas F seria wchodzi w gre??

kj-19871
11-01-10, 23:07
nie wiem czy było ale może się przyda :)
d15b7 - 56
d16a6 - 55
d16y7 - 56
d16y8 - 56
d16z6 - 56
ZC - 55
d16a1 - 55
d16a8 - 55
b18c1 - 60
b18c5 - 62
b18a - 58
b18b - 60
b16a SiR - 58
b16a Sir2 - 60
b16a2 - 60
b16a3 - 60
b20b - 60
b20z - 60
h22a - 60
h23a - 60
f20c - 62
f22 - 60
f23 - 60

maniak2007
12-01-10, 12:40
przepustnica od h23a ma 62mm, ostatnio montowałem a przy okazji zmierzyłem(na wylocie)

Cysiek
12-01-10, 15:06
potwierdzam ma praktycznie 61 z małym haczykiem

yankol
12-01-10, 15:35
H23 ma 62 mm na wlocie, 60 mm na wylocie. Mam na biurku. Mierzone suwmiarką z aktualną legalizacją i dokładnością 0,02 mm.

Cysiek
12-01-10, 17:06
dziwne bo ja przed poprzednim postem swoją mierzyłem, pochodzi z H23A2 i ma na 100% conajmniej 61mm mogę przesłać foto

Tyliq
12-01-10, 17:39
Mierzyłem dzisiaj swoją, niedawno kupioną przepustnice od H22a2 (Honda Prelude V gen. z 1997r.) i na wejściu ma 63 mm a na wyjściu 61,5 mm - mierzone suwmiarką (przepustnica wyczyszczona z nagaru itp. i wypolerowana na błysk)

Cysiek
12-01-10, 22:00
noo czyli praktycznie tak samo jak moja

yankol
13-01-10, 10:07
Widocznie albo czyjeś urządzenie pomiarowe nie jest dokładne albo po prostu te przepustnice są inne.

Tompro
13-01-10, 10:19
Widocznie albo czyjeś urządzenie pomiarowe nie jest dokładne albo po prostu te przepustnice są inne.

Wydaje mi się, że najlepiej byłoby podawać średnice motylka która jest na nim wybita. Ja mam takie przepustnice:
H22A - motylek 60,4 mm
H23 - motylek 60,9mm
H22A7 (ATR) - motylek 62,5mm

yankol
13-01-10, 12:22
Na motylku mam 60,9. Motylek jest elipsą więc ta wartość pewnie jest dłuższą średnicą elipsy.

Tyliq
15-01-10, 22:27
Mam pytanie odnośnie rozwiercania ssaka od Z6 z 56mm na 62mm.

Czy po rozwierceniu na te 62 mm trzeba ponownie robić na wejściu ssaka takie "ubytki"?! materiału (czy jak to nie wiem nazwać) które występują przed rozwierceniem na przysłowiowej godzinie 11 i 17 - tak jak na mojej fotce poniżej ssaka?

http://img64.imageshack.us/img64/610/snc01142.th.jpg (http://img64.imageshack.us/i/snc01142.jpg/)

skolopendra
16-01-10, 10:30
bez ubytków da rade ;)

hifistanik
21-01-10, 00:33
Witam,jestem Tu nowy i za bardzo nei wiem jak sie tu obchodzic ze wszystkim.
Ale mam pytanie jaka mozna wsadzic najwieksza przepustnice do D16Y7 ej6 bo mam serie a chce troche wiecej efektu niz mam teraz z seryjnej przepustnicy.

JulekCIVIC
21-01-10, 00:44
wiecej efektu jakiego? ze jak otworzysz maske to kazdy zauwazy przepustnice?

najlepiej poczytaj na forum troche a wszystkiego sie dowiesz bez zadawania pytan :)

hifistanik
21-01-10, 00:48
no wlasnie nic konkretnego sie nei dowiedzialem,poprostu chce wiedziec konkretnie jaki konkretnie model maksymalnie bedzie pasowal do d16y7

yankol
21-01-10, 08:46
no wlasnie nic konkretnego sie nei dowiedzialem,poprostu chce wiedziec konkretnie jaki konkretnie model maksymalnie bedzie pasowal do d16y7

Mało czytałeś skoro zadajesz takie pytania. Zacznij od zmiany kolektora dolotowego - na ten co masz nie ma sensu zakładać jakiejkolwiek innej przepustnicy bo to będzie rzeźba w gównie.

Tyliq
21-01-10, 09:57
kolektor dolotowo-ssący od D16Z6 (lub ewentualnie D16Y3 - to to samo) + przepustnica od H22 lub B16 lub B18 - masz krótką odpowiedź, ja przed myśleniem nad tym zestawem też musiałem szukać i szukać co do czego pasuje - także i Tobie również bym to na przyszłość polecał :rolleyes:

chyba że chcesz się bawić w jakieś Skunki..? :)

derwisze
21-01-10, 18:04
W seryjnym y7 większa przepustnica ? Moim zdaniem mod bez sensu !

hifistanik
22-01-10, 22:24
Dziękuje ci Tyliq właśnie o to mi chodziło widzisz konkretna odpowiedz na proste dla was pytanie :).A jeśli chodzi o mod to nie na przepustnicy się skończy to tylko początki wielkich zmian i wysokiego wycisku :P A ktoś może wie ile mniej więcej kosztuje Turbo T3 - T4 - nie wiem które z nich jest lepsze i nadaje się do jakiego kolwiek tuningu mojej Gwiazdeczki.Aha i jeszcze jedno wy pewnie wiecie na czym to polega ale ja nie za bardzo mógłbym prosić o wyjaśnienie czym różni się skrzynia seria od skrzyni hybrydowej?

JulekCIVIC
23-01-10, 00:04
Dziękuje ci Tyliq właśnie o to mi chodziło widzisz konkretna odpowiedz na proste dla was pytanie :).A jeśli chodzi o mod to nie na przepustnicy się skończy to tylko początki wielkich zmian i wysokiego wycisku :P A ktoś może wie ile mniej więcej kosztuje Turbo T3 - T4 - nie wiem które z nich jest lepsze i nadaje się do jakiego kolwiek tuningu mojej Gwiazdeczki.Aha i jeszcze jedno wy pewnie wiecie na czym to polega ale ja nie za bardzo mógłbym prosić o wyjaśnienie czym różni się skrzynia seria od skrzyni hybrydowej?

wejdz na forum i poczytaj, nie ten dzial, wszystko jest opisane nawet jak to zrobic jesli bys sie chodz troche postaral :) pozdr

mam nadzieje ze ty nie bedziesz sam klad turbo do auta,

hifistanik
23-01-10, 11:16
No coś ty aż tak szalony to ja nie jestem żeby moją Gwiazdeczkę uszkodzić o co to to nie :P tylko pewne serwisy podane na innych forach. THX pozdr

JulekCIVIC
23-01-10, 11:27
nie podane jest jak ktos to robil z naszych ludzi :)

hifistanik
23-01-10, 16:23
A znasz może sklep - hurtownie w Warszawie która sprzedaje gadżety do tuningowania Hond VI generacji typu lekkie koło zamachowe,komplet sprzęgła sportowego itd?? Który z nich byś polecił?

yankol
23-01-10, 17:21
A znasz może sklep - hurtownie w Warszawie która sprzedaje gadżety do tuningowania Hond VI generacji typu lekkie koło zamachowe,komplet sprzęgła sportowego itd?? Który z nich byś polecił?

Stary wybacz, ale poczytaj trochę w innych tematach a nie liczysz, że każdy odkryję przed Tobą na nowo Ameryke. Na wszystkie Twoje pytania zostało już udzielonych milion odpowiedzi na wszystkich forach internetowych powiązanych z Hondami. Tylko trzeba wykazać odrobinę chęci i zaangażowania...

Tyliq
23-01-10, 17:40
Stary wybacz, ale poczytaj trochę w innych tematach a nie liczysz, że każdy odkryję przed Tobą na nowo Ameryke. Na wszystkie Twoje pytania zostało już udzielonych milion odpowiedzi na wszystkich forach internetowych powiązanych z Hondami. Tylko trzeba wykazać odrobinę chęci i zaangażowania...

Także wypada tylko wypowiedzieć dwa krótkie słowa: :)

Nie ten dział! Użyj opcji Szukaj! - to chyba mój pierwszy raz na forum :D hi hi

hifistanik
24-01-10, 22:26
Właśnie to mój pierwszy raz na forum i nie wiem jak się tu zachowują tutejsi ludzie i w ogóle.a po za tym przepraszam jeśli kogoś z uraziłem,myślałem że wszyscy tu są na "T" i można walić grubej rury jak coś się potrzebuje od Panów ekspertów tym bardziej że no ja jakoś nie potrafię z tej wyszukiwarki korzystać.No nic ale dzięki za wszystko,miło było. Pozdrawiam

Tyliq
24-01-10, 22:38
myślałem że wszyscy tu są na "T" i można walić grubej rury jak coś się potrzebuje od Panów ekspertów tym bardziej że no ja jakoś nie potrafię z tej wyszukiwarki korzystać.

No niestety, nikt tutaj nie jest tak uprzejmy i pomocny :) ..również się o tym z czasem przekonałem.

JulekCIVIC
25-01-10, 00:21
To nie w tym rzecz zeby na pan walic tylko wiesz korzystasz pierwszy raz z forum to warto wejsc np w temat faq gdzie sa najczesciej zadawane pytanie, lub zwyczajnie przejrzec fortum co ludzie pisza, a nie odrazu po rejestracji walic nowy temat i pytac o cos co prawie na kazdej stronie jest zwiazenej z tematem oczywiscie...

Tompro
25-01-10, 06:08
Koledze hifistanik się wydaje, że każdy siedzi na forum i czeka, żeby po raz setny napisać to samo, bo jemu się nie chce poszukać. Człowieku ludzie mają też życie a na forum pomagają w swoim wolnym czasie i nikt im za to kasy nie daje, więc nie wymagaj, żeby Ci pisali kolejny raz coś co już na forum się znajduje.

banyo
31-01-10, 00:04
Mam pytanko związane z zaworem FITV. Po swapie na D16Y8 jeździłem z kolektorem ssącym z D16Z6, ale z przepustnicą z D14, czyli bez FITV. Postanowilem przejść na OBD1. Po zmianie ECU na P28 zaczęły się problemy z wolnymi obrotami. Podłączyłem krokowca w jego miejsce w ssaku Z6. W przepustnicy z D14 został krokowy, ale bez zasilania i obiegu cieczy chłodzącej, po prostu jest. Silnik niby pracuje równo, ale trzyma ok 1,5 rpm, dlatego mam zamiar założyć przepustnicę z D16Z6, która ma zawór FITV i teraz pytanie- co podłączyć do niego żeby był obieg cieczy chłodzącej ( czy też grzejącej w przypadku FITV ) ??
Jedyne rozwiązanie, które mi do głowy przychodzi to wężyki z cieczą od krokowca. Silniczek krokowy musi mieć obieg płynu? Działa to jako 'grzałka' na zimnym silniku, czy chłodziwo na gorącym?

Tompro
31-01-10, 06:44
Mam pytanko związane z zaworem FITV. Po swapie na D16Y8 jeździłem z kolektorem ssącym z D16Z6, ale z przepustnicą z D14, czyli bez FITV. Postanowilem przejść na OBD1. Po zmianie ECU na P28 zaczęły się problemy z wolnymi obrotami. Podłączyłem krokowca w jego miejsce w ssaku Z6. W przepustnicy z D14 został krokowy, ale bez zasilania i obiegu cieczy chłodzącej, po prostu jest. Silnik niby pracuje równo, ale trzyma ok 1,5 rpm, dlatego mam zamiar założyć przepustnicę z D16Z6, która ma zawór FITV i teraz pytanie- co podłączyć do niego żeby był obieg cieczy chłodzącej ( czy też grzejącej w przypadku FITV ) ??
Jedyne rozwiązanie, które mi do głowy przychodzi to wężyki z cieczą od krokowca. Silniczek krokowy musi mieć obieg płynu? Działa to jako 'grzałka' na zimnym silniku, czy chłodziwo na gorącym?

FITV do działania musi mieć podłączony obieg cieczy chłodzącej. Przecinasz jeden przewód wodny idący do krokowca, wpinasz w środek zawór FITV i po sprawie. Zresztą oryginalnie też tak jest ;)

JulekCIVIC
31-01-10, 12:56
A ja kiedys mialem krokowy z powypadkowej Hanki i mial rozwalony ten zbiorniczek cieczy, ale powiem wam ze jezdzilem bez podlaczonych wezykow (byly zlaczone w obieg rurka) i obr trzymala elegancko, potem zalatwilem sobie dobry i po sprawie ale no tak tez bylo dobrze... :)

banyo
31-01-10, 16:53
FITV do działania musi mieć podłączony obieg cieczy chłodzącej. Przecinasz jeden przewód wodny idący do krokowca, wpinasz w środek zawór FITV i po sprawie. Zresztą oryginalnie też tak jest ;)

Miałem wstawiać jakiś trójnik żeby rozdzielić płyn na FITV i krokowca, ale też pomyślałem, że najłatwiej będzie spiąć to w szereg ;)

norm
27-02-10, 14:48
jest ktos kto montowal przepustnice z h23 do ssaka z d16z6 ? uszczelka rozumiem od h23, ma ktos nr oem czesci

JulekCIVIC
28-02-10, 01:16
rozwierc kolektor pod te 64mm i cieniutko daj silikonu autosil czy jakos tam i po srawie bez uszczelki sie obedzie :)

czara
07-04-10, 14:13
orientuje sie może ktoś z jakiego H22 jest ta przepustnica:

http://images43.fotosik.pl/280/54f66f5cbb674258.jpg (www.fotosik.pl)

Tompro
07-04-10, 16:18
orientuje sie może ktoś z jakiego H22 jest ta przepustnica:

http://images43.fotosik.pl/280/54f66f5cbb674258.jpg (www.fotosik.pl)

Na oko to z jakiegoś z OBD2, podaj co na motylku jest wybite, bo na tym zdjęciu to nic nie widać.

czara
10-04-10, 13:55
Na motylkt wybity jeSt numer 460, komus cos to mowi?:-) moze ma ktos takie przepustnice do porównania?

Tompro
10-04-10, 20:54
Na motylkt wybity jeSt numer 460, komus cos to mowi?:-) moze ma ktos takie przepustnice do porównania?

Zrób jakieś lepsze foto motylka bo ten numer źle odczytujesz albo jest jakiś dziwny. Normalnie na motylku jest wybita jego średnica.

Tyliq
10-04-10, 21:21
Zrób jakieś lepsze foto motylka bo ten numer źle odczytujesz albo jest jakiś dziwny. Normalnie na motylku jest wybita jego średnica.

U mnie jej nie ma podanej..

JulekCIVIC
11-04-10, 23:24
U mnie jej nie ma podanej..

to może miałeś rozwiercaną przepustnice i dorabiany motylek ;)

Tyliq
11-04-10, 23:29
to może miałeś rozwiercaną przepustnice i dorabiany motylek ;)

Seria :) ..chyba że napis zszedł przy moim czyszczeniu jej :D

http://img693.imageshack.us/img693/1524/snc01244.th.jpg (http://img693.imageshack.us/i/snc01244.jpg/) http://img51.imageshack.us/img51/3709/snc01248.th.jpg (http://img51.imageshack.us/i/snc01248.jpg/)

Po wyczyszczeniu jak zmierzyłem suwmiarką wyszło niecałe 63mm na wyjściu (za motylkiem) ?

Tompro
12-04-10, 06:34
Seria :) ..chyba że napis zszedł przy moim czyszczeniu jej :D

http://img693.imageshack.us/img693/1524/snc01244.th.jpg (http://img693.imageshack.us/i/snc01244.jpg/) http://img51.imageshack.us/img51/3709/snc01248.th.jpg (http://img51.imageshack.us/i/snc01248.jpg/)

Po wyczyszczeniu jak zmierzyłem suwmiarką wyszło niecałe 63mm na wyjściu (za motylkiem) ?

Przecież tam jest napis, wybity na motylku. 60 i coś tam jeszcze. Na zdjęciu dokładnie nie widze. Chodzi o to zdjęcie od strony ssaka.

czara
12-04-10, 08:56
no jakiś napis jest ale nie jest to chyba średnica znalazłem np. w necie przepustnice najprawdopodobniej B18C6 i tam sa tylko takie napisy:

http://images47.fotosik.pl/282/06eb6bf32195b054.jpg (www.fotosik.pl)
http://images39.fotosik.pl/278/c8985954e269983e.jpg (www.fotosik.pl)

na mojej jest numer 460.

A wracając do mojego pytania kolega z forum zajmujący sie uszczelkami ma podejrzenia ze ta moja przepustnica nie jest z H22 tylko z B18C4

http://images43.fotosik.pl/280/54f66f5cbb674258.jpg (www.fotosik.pl)

ma ktoś może podobne foto oryginalnej przepustnicy z B18C4?

JulekCIVIC
12-04-10, 19:16
a może z B18c5 tam bodaj że jest 64mm albo 65mm jakoś tak

czara
10-05-10, 12:14
czy występuje jakakolwiek przepustnica 60mm z silniczkiem krokowym na 3 piny?

JulekCIVIC
10-05-10, 23:15
czy występuje jakakolwiek przepustnica 60mm z silniczkiem krokowym na 3 piny?

a gdzie na przepustnicy są silniczki krokowe?

najwyżej map sensory. a to już inna sprawa

czara
11-05-10, 07:12
no właśnie np. w moim motorze D14A8 jest korkowiec przyczepiony do przepustnicy od spodu i jest na 3 piny a ten z D16Z6 jest 2 pinowy i jestem w dupie...

skolopendra
11-05-10, 07:36
i jestem w dupie...

lekko nie ma ;)

swoją drogą nie wiem po co się porwałeś na przepustnicę b18 ? zwłaszcza gdy pozostaniesz na obd2?
nie prościej do z6 założyć starą przepustnicę ?
a i tak różnicy nie odczujesz

czara
11-05-10, 09:57
No taka przepustnice akurat udało mi sie znaleźć pod ręka, z reszta B18C4 to tez OBD2 :D i jak jzu coś robić to porządnie hehe , skoro idzie większy ssak, to czemu nie dać większej przepustnicy zwłaszcza ze w wakacje chce to wszystko wystroić i wrzucić wtryski z Z6. a co do odczuć to powiem Ci ze jest różnica bo założyłem ten setup na chwile bez krokowca żeby zobaczyć jak to idzie i jest spora różnica, auto ciągnie od samego dołu, pięknie reaguje na gaz a 2 bieg jak na 1.4 to po prostu miazga :) , do tego wydaje mi sie ze szybciej wchodzi na obroty a na wysokich jest juz naprawdę nieźle. teraz mam ten ssak ze stara przepustnica i jest lepiej ale to nei to co przy kompletnym setupie. Tylko ze z tego co sie dowiaduje chyba nie da sie obejść tego jeba... krokowca

Kras
11-05-10, 14:44
Jak chcesz stroic to i tak przejdziesz na OBD1. Po co wiec na sile juz teraz pchac ten przepust?? Pojezdzij na tym co dziala, a potem ogarnij naraz kompleksowo.

skolopendra
11-05-10, 17:42
Po co wiec na sile juz teraz pchac ten przepust??


dokładnie

albo pakuj p28 i strój ,to sens będzie ;)

czara
11-05-10, 21:29
no tak tylko jak zamontuje ten przepust i później wrzucę wtryski od Z6 to wystarczy mi kupić przejście z obd2 na obd1 i już będzie można pogrzebać w stosunku paliwo tlen i mam nadzieje ze przyniosą jakąś poprawę :D

Kras
12-05-10, 08:12
No wlasnie. Wiec najlepiej zrob to naraz. Duzo bezpieczniej dla silnika bedzie.

czara
12-05-10, 08:51
no tak ale żeby zrobić to naraz muszę mieć już jakiś patent żeby ta większa przepustnica i krokowiec działały poprawnie, mamy w sumie pewien plan spróbujemy zamontować krokowca z D14 całkiem oddzielnie zaślepić i doprowadzić przez wężyki powietrze przed i z za motylka. Powinno sie udać :D

BUBA
12-05-10, 19:55
podłączę się...
poradźcie co ja mogę wstawić na ssaniu aby poprawić parametry mojego d14z2. chodzi mi o niskobudżetowe modyfikacje. Taj jak tu piszecie przepustnice i ssak, albo rozwiercić obecną i wydech. Nie oczekuje ogromnej poprawy parametrów, ale reakcja na gaz i żwawszy dół by mnie zadowoliły. zmiana przepustnicy i ssaka byłaby mi na rękę bo obecnie nie mogę zamontować rozpórki.
czy coś takiego od F20B6 dało by radę http://moto.allegro.pl/item1028045885_honda_accord_98_02_przepustnica_f18 b2_f20b6.html
chyba, że macie jakąś sprawdzoną tanią konfigurację.
pozdro.

czara
12-05-10, 20:23
ogólnie jest zasada ze jak coś jest od D serii to pasuje do D serii a to raczej od D nie jest ;]

standardowo ssak z Z6 albo Y8 ewentualnie W4 i przepustnica H22 albo B16 no możesz tez z B18 tylko trzeba tego ślimaka od gazu przekręcić, pytanie tylko gdzie u Ciebie jest krokowiec? żebyś nie miał tak jak ja hehe

BUBA
13-05-10, 00:07
ok, dam rade jakoś tego ssaka dostac od z6 tylko co z wtryskami? zostaja te same czy od z6 również?

krokowy jest w przepustnicy, oto taka jaką ja mam teraz w z2:
http://moto.allegro.pl/item1018699636_przepustnica_1_4_d14z2_honda_civic_ 99_01.html

to podejdzie ta od h22? czy będzie lipa z podłączeniem krokowca.

skolopendra
13-05-10, 07:30
chyba, że macie jakąś sprawdzoną tanią konfigurację.

ja mam ,poszukaj a znajdziesz ;)

czara
13-05-10, 09:01
ok, dam rade jakoś tego ssaka dostac od z6 tylko co z wtryskami? zostaja te same czy od z6 również?

krokowy jest w przepustnicy, oto taka jaką ja mam teraz w z2:
http://moto.allegro.pl/item101869963...vic_99_01.html

to podejdzie ta od h22? czy będzie lipa z podłączeniem krokowca.

to masz tak samo jak ja, czyli albo poczekasz na rezultaty mojej rzeźby z tym krokowcem albo zapomnij o większej przepustnicy bo krokowy u nas jest na 3 piny a ten z Z6 na 2 wiec dupa, z tego co wiem praktycznie nie da sie tego obejść... oczywiście możesz założyć Sobie ssaka z Z6 ale przepustnica musi zostać stara. No ja właśnie walczę z tym mam pewien pomysł ale musisal bys poczekać czy to wszystko wypali. ;]

Kras
13-05-10, 10:14
Najprosciej - rozwiercic ori pod motylka z C4. Wszystko zostaje OEM czyli najmniejsze prawdopodobienstwo awarii.

czara
13-05-10, 11:11
ale co rozwiercić przepustnice?

Kras
13-05-10, 11:39
Nooo, dokladnie. Co prawda nie wiem jak jest akurat z seryjnym przepustem D14Z2, ile ma materialu do zebrania, ale np. przepustnica Tody 70mm do EP3 to nic innego jak rozwiercana przez nich 64mm seria i dorobiony motylek.

BUBA
13-05-10, 21:16
chyba tak zrobię. zbiorę ile się da z oryginału przepustnicy d14z2 i kolektor od z6 wypoleruję wszystko i zobaczę co z tego bedzie. koszt minimalny a jakaś tam poprawa może będzie. zawsze to warto spróbować a przyjemność nieoceniona podczas takich robótek nawet jeśli efektu nie będzie. aha a jaki wydech? kata chcę wywalić i przelotową puszkę wstawić, coś jeszcze?

czara
14-05-10, 08:11
ale czym chcesz rozwiercić ta przepustnice? da sie to zrobić szczelnie żeby motylek dobrze pracował.?

Tompro
14-05-10, 08:43
ale czym chcesz rozwiercić ta przepustnice? da sie to zrobić szczelnie żeby motylek dobrze pracował.?

Na zwykłej tokarce da rade. Ja mam przepustnice z H22A z większym motylkiem z H22A7, przerobioną na tokarce i wszystko śmiga. Trzeba później troche ją papierem wodnym wyrównać.

czara
14-05-10, 09:59
Tomrp możesz wrzuci jakieś foto jak to wyszło bo może to nie jest głupi pomysł ;] a z przełożeniem motylka dużo jest zabawy?

Tompro
14-05-10, 11:07
Tomrp możesz wrzuci jakieś foto jak to wyszło bo może to nie jest głupi pomysł ;] a z przełożeniem motylka dużo jest zabawy?

Zdjęć nie robiłem a obecnie mam ją już zamontowaną na aucie. Nie prędko też będę dolot rozbierał, bo we wtorek wyjeżdżam za granice na przynajmniej miesiąc. Moge tylko napisać, że u mnie nie mam żadnych problemów po tej przeróbce, wszystko chodzi ok.

Jak rozwiercasz to i tak musisz rozbierać całą przepustnice, więc włożenie motylka to jest wtedy formalność. Ze złożeniem nie ma problemu, ale musisz później ustawić TPS'a tak aby miał na wyjściu przy zamkniętej przepustnicy napięcie około 0,5V a przy otwartej około 4,5V.

jero11
19-12-10, 16:05
Mam za free przepustnicę z Hondy Legend 3.2 v6 i ma ona 62mm na motylku. W tym silniku jest też zawór FITV, ale nie na przepustnicy jak w d16y2, tylko na drugim końcu kolektora ssącego a FITV powietrze pobiera z kolektora wydechowego przez zawór EGR. Zastanawiam się czy da radę zamontować tą przepustnicę do d16y2, do Zaworu FITV można dorobić adapter (grubość ok. 3.5cm) który będzie pomiędzy przepustnicą a kolektorem ssącym.

Może ktoś napisać gdzie trafia powietrze z zaworu FITV w d16y2, bezpośrednio do kolektora ssącego zaraz za przepustnicą, czy przez silniczek krokowy do kolektora? zapomniałem jak to tam było:p

Czego można się spodziewać po zmianie przepustnicy na większą w uturbionym d16?

jero11
21-12-10, 10:16
stwierdziłem że za dużo kombinacji będzie z przepustnicą od Legendki, trochę poszukałem i zastanawiam się nad kupnem przepustnicy f22a1 (60mm?) ma ona FITV i rozwiercić ją pod motylek z legend czyli 62mm, nie wiem tylko jak będzie pasowała pod szpilki kolektora D16Y2 i czy będą zgadzały się kanały przepustnica/kolektor?

mie3slaw
05-06-11, 14:39
Panowie przejrzałem cały temat i nie znalazłem odp. na moje pytanie a mianowicie: jaka jest różnica miedzy przepustnica z h22 a h22a? Dodam ze szukam przepustnicy do kolektora z d16z6 i mam obd1.

Tyliq
05-06-11, 17:08
Większość przepustnic od H22 różni się albo średnicą wejścia (między 60 mm a 63 mm) albo również posiadaniem zaworu FITV..

Ja mam u siebie przepustnice od H22a2 63 mm i mam silnik D15B7. Kolektor dolotowo-ssący zaś mam rozwiercony od D16Z6
Z tego co ja wiem, do D-serii musisz mieć zawór FITV żeby ją zaaplikować do kolektora np. D15B7 lub D16Z6

Mały wol
03-07-11, 15:04
czy idzie rozwiercić kolektor ssący domowym sposobem??

Lcfr
03-07-11, 15:10
tak - to proste

Mały wol
03-07-11, 16:57
a możesz podpowiedzieć jak?? będebardzo wdzięczny:)

kazik2_h9w3
03-07-11, 17:39
a możesz podpowiedzieć jak?? będebardzo wdzięczny
Ja zrobiłem to za pomocą wiertarki ostrego nowego wiertła do stali oraz kamienia szlifierskiego można ponoć użyć też frezu palcowego czy jak to się tam nazywa troszkę wolnego czasu i gotowe

Mały wol
04-07-11, 00:10
a masz może jakieś foto aby zobaczyć jak to wygląda?? a głęboko rozwiercałeś?? ( czyli do konica, do połowy czy jakieś 5cm w głąb )

kazik2_h9w3
04-07-11, 06:18
a masz może jakieś foto aby zobaczyć jak to wygląda?? a głęboko rozwiercałeś?? ( czyli do konica, do połowy czy jakieś 5cm w głąb )
Fotek nie mam i rozwiercałem jakieś 3cm w głąb czyli taki próg w ssącym

Soviet
04-07-11, 08:34
Fotek nie mam i rozwiercałem jakieś 3cm w głąb czyli taki próg w ssącym

To czym prędzej powinieneś zrobić płynne przejście a nie jakiś próg.

lozek
04-07-11, 12:33
To czym prędzej powinieneś zrobić płynne przejście a nie jakiś próg.

chodziło raczej o to, że owy prób ma okolo 3cm i jego własnie rozwiercił

kazik2_h9w3
04-07-11, 18:24
chodziło raczej o to, że owy prób ma okolo 3cm i jego własnie rozwiercił
No raczej:p

jasiek09
05-08-11, 16:50
Czy przepustnica z f22a1 ma 60mm i pasuje pod kolektor d16z6 ?

kornel861
28-08-11, 21:55
a ja sie zapytam:D
jaka przepustnica z obd1 ma najwieksza srednice?

lozek
28-08-11, 23:41
62mm o ile dobrze pamietam.

kornel861
29-08-11, 19:14
a H23?

kazik2_h9w3
29-08-11, 19:20
a H23?
To samo co H22 mam taką u siebie

billiejoe
29-08-11, 23:35
Karolu, a Ty kupiłeś ssący już rozwiercony czy sam rzeźbiłeś?

Sebek_WWL
30-08-11, 09:42
Jaka najlepsza przepustnica do d16z6 by pasowała p&p oczywiscie 60 lub 62mm

Tz od jakiego silnika

kazik2_h9w3
30-08-11, 11:13
Karolu, a Ty kupiłeś ssący już rozwiercony czy sam rzeźbiłeś?
Sam rzeźbiłem


Jaka najlepsza przepustnica do d16z6 by pasowała p&p oczywiscie 60 lub 62mm

Tz od jakiego silnika
P&P to chyba żadna ssak i tak trzeba zozwiercić ale nie wiem tego na 100%

lozek
30-08-11, 11:36
Masz rację - plug and play to tylko w montażu a ssaka trzeba rozwiercić nawet dla tej 60mm.

Sebek_WWL
30-08-11, 14:03
Chodzilo o przepustnice wiem ze kolektor trzeba rozwiercac

kamilgt
30-08-11, 14:42
b16a2 albo h22

LukasEG8
11-10-11, 22:37
odświeżam temat

chce założyć większą przepustnice do D-serii, mam kolektor z D16Y8, mam rurę i puszkę oem z VTI B16A2 i przepustnice też z B16A2,
na przepustnicy nie ma map-sensora, mam swój z D-serii, chce go założyć do tej przepustnicy, ale z tej B16A2 wychodzi króciec na wężyk w tym miejscu,
http://img835.imageshack.us/img835/5461/beztytuuwmg.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/835/beztytuuwmg.jpg/)

teraz, czy mogę założyć swój map-sensor z D-serii do przepustnicy z B-serii, montując go np. na grodzi i podłączając z niego wężyk do tego króćca?

Bogdan19
11-10-11, 22:42
możesz.

LukasEG8
11-10-11, 23:00
z tego map-sensora wystaje też mały króciec, normalnie schowany w przepustnicy D-serii, czy właśnie mogę mieć go na zewnątrz na grodzi i w to miejsce podpiąć wężyk i dalej wpiąć w tą przepustnice B16A2 ?

smad
11-10-11, 23:06
Tak, połącz mapsensor z przepustnicą wężykiem, wszystko będzie ok, tylko zamontuj tak, żeby nie spadł.

kazik2_h9w3
13-10-11, 18:43
Ja mam nawet fotę jak to zrobiłem u siebie
http://img97.imageshack.us/img97/5348/dzingiel.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/97/dzingiel.jpg/)

LukasEG8
13-10-11, 18:53
Mmm, jak czysto, dzięki wszystkim za pomoc:p

LechuLK
13-10-11, 23:25
Rozwiercałem ssaka i się trochę rozpędziłem i za dużo spiłowałem w miejscu gdzie jest otwór którym idzie płyn chłodniczy, ścianka ma gdzieś 2mm w najcieńszym miejscu. Czy jak założę uszczelkę to nie przerwie się w tym miejscu? Czy jest może jakaś możliwość przyspawania kawałka aluminium i wyszlifowania żeby ta ścianka była szersza, czy tak może zostać?

Tu przykładowa fotka z neta, ale widzę że nawet ktoś jeszcze bardziej zjechał tą część:

http://img804.imageshack.us/img804/7896/dsci00491vt2.jpg

billiejoe
14-10-11, 07:37
2mm to całkiem sporo :) Myślałem że to Twoja fota :)

kluczykpl
16-10-11, 13:48
tam nie idzie plyn chlodniczy tylko powietrze z przed przepustnicy do krokowego

LechuLK
16-10-11, 19:54
potwierdzi ktoś ta informację?

LukasEG8
16-10-11, 20:07
potwierdzam, sprawdziłem w kolektorze D16Y8 i jak pisze kluczykpl ten kanał idzie do silniczka krokowego

Cysiek
16-10-11, 20:08
ja potwierdzę, bo ten otwór jest zawsze osmolony, a nie czysty jak by przez niego płyn przepływał

LechuLK
16-10-11, 23:24
Ok dzięki to nawet lepiej, nie ma obawy że płyn zacznie cieknąć do ssącego jakby uszczelka puściła.

LukasEG8
20-10-11, 22:45
wyszedł kolejny problem, mam teraz przepustnice podobno z B16A2 i okazało sie że nie ma FITV a ja mam OBD1 i jest on potrzebny, co można z tym zrobić?

http://img94.imageshack.us/img94/2434/dscn4503ta.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/94/dscn4503ta.jpg/)

airman
21-10-11, 10:37
Zmienić przepustnicę :) Ewentualnie zamontować i zobaczyć czy będą problemy ze ssaniem, niektóre osoby twierdziły, że idzie jeździć bez FITV...

kluczykpl
21-10-11, 21:44
mozna w ECU pogmerac i obejdzie sie bez FiTV

kazik2_h9w3
21-10-11, 21:55
Ja miałem odwrotnie miałem OBD2a i jeździłem z fitvem

jasiek09
21-10-11, 22:28
Ecu jakoś sobie radzi i bez fitv i jest ssanie na zimnym, tak jak widzę u siebie i brata. PS czemu jeszcze nikt nie napisał że przepustnicę z d serii można rozwiercić do 60 mm :D:D

smad
22-10-11, 00:03
I Dorobić motylek :p

lozek
22-10-11, 00:31
Ecu jakoś sobie radzi i bez fitv i jest ssanie na zimnym, tak jak widzę u siebie i brata. PS czemu jeszcze nikt nie napisał że przepustnicę z d serii można rozwiercić do 60 mm :D:D

Możesz rozwiercić nawet na więcej ;)

jasiek09
22-10-11, 08:47
Więcej się już nie da, 60 mm to max

tezapl
09-11-11, 12:35
mam teraz kolektor b7 56mm. Chciałbym założyć kolektor razem z przepustnicą od b16a2 albo h22a.
1) rozumiem, że szukać tylko z FITV a co powinno być w zestawie?
- czujnik położenia przepustnicy
- czujnik ciśnienia
- silniczek krokowy
- wtryskiwacze
2) ile kosztowałoby to założenie w warsztacie? +/-

piroman
09-11-11, 15:54
nie zalozysz do D kolektora od B ani H

jogal
09-11-11, 19:27
Koledze chodziło raczej o kolektor z z6 z przepustnicą 60mm. Najlepiej to kupić sobie goły kolektor z z6 i przepustnicę 60mm (w komplecie TPS, map sensor można wziąć ze swojej przpeustnicy). z kolektora b7 można wszystko przerzucić do kolektora z6. Jak przyjedziesz do mnie to mogę Ci to ogarnąć w dobrych pieniądzach :P.

tezapl
09-11-11, 20:21
aha :D no to na pewno będziemy działać, pozdro

Starstruck
09-11-11, 20:33
Panowie, jaką średnicę ma przepustnica z D16Y7 i z D15B7? Będę do D16Y7 zakładał ssak B7 i chcę przełożyć swoją przepustnicę, ale jeżeli ta z B7 jest większa, to kupię za jednym zamachem?

LukasEG8
09-11-11, 21:59
d16y7 - 56
d15b7 - 56
d16y8 - 56
jakby co mam przepustnice z D16Y8 na sprzedaż, jest pionowa i na OBD2 jak u Ciebie, podejdzie do ssaka B7

billiejoe
09-11-11, 21:59
Panowie, jaką średnicę ma przepustnica z D16Y7 i z D15B7? Będę do D16Y7 zakładał ssak B7 i chcę przełożyć swoją przepustnicę, ale jeżeli ta z B7 jest większa, to kupię za jednym zamachem?
Wydaje mi się że 56mm mają obie :)

edit: LukasEG8 szybszy :)