Zobacz pełną wersję : Wieksza przepustnica do d serii
d16y7 - 56
d15b7 - 56
d16y8 - 56
d16z6 takze 56
Starstruck
09-11-11, 22:13
d16y7 - 56
d15b7 - 56
d16y8 - 56
jakby co mam przepustnice z D16Y8 na sprzedaż, jest pionowa i na OBD2 jak u Ciebie, podejdzie do ssaka B7
Dzięki wielkie :). Mam od Y7, to nie potrzebuje z Y8, skoro są takie same :).
kumpel robił taką zamianę, kolektora, sam talerzyk (od linki gazu) może nie pasować z poziomej przepustnicy
skolopendra
12-11-11, 18:28
najciekawsze przyrosty uzyskamy w y7
zmieniając kolektor dolotowy z y8 lub w3
zmiana przepustnicy to tylko kosmetyka, nie warta zachodu
lezy mi w domku kolektor dolotowy z crx d16a8 z przepustnica i chciałbym go przerobić - założyć większą przepustnice i rozwiercic.
teraz pytanie, bo wiem ze zadna nie pasuje przepustnica plug&play ale z która będzie najłatwiej ? i co trzeba przeprabiać ? mocowanie ?
to jak ? podpowie ktoś ? bo mam okazje kupic przepustnice z b16a2 i nie wiem czy nie szukac od h22
Panowie mam taki problem. Kupiłem del sol z silnikiem d16z6 ma wstawioną przepustnicę z H22 ale nie wiem czy jest kolektor rozwiercony. Silnik dziwnie pracuje po tej przeróbce ponieważ niskie obroty trzyma na wysokie się wkręca ale w zakresie obrotów 2000 i jak przytrzymam tą wartość obrotów silnik zaczyna przerywać.
Tutaj filmik jak silnik pracuje:
http://www.youtube.com/watch?v=uB2CYG0Ub7I
Na dzien dobry to wyreguluj zawory , strasznie pukaja . I oddaj komus do kalibracji TPS`a chyba ze sam bedziesz umial to zrobic.
cała głowica zostanie zrobiona ale narazie mam problem z tymi obrotami muszę dojść co jest nie tak. A czy możliwe jest to że przez tego TPS'a zapala się check? Jak trzymam na tych obrotach co przerywa ?
Znalazłem taki poradnik jak to wyregulować tylko nie jestem pewny czy to w kompie mam podłączyć woltomierz między piny d11 i d22 czy w kostce
Tutaj jest schemat wtyczek:
http://img194.imageshack.us/img194/1844/obd1pinschematics.gif (http://imageshack.us/photo/my-images/194/obd1pinschematics.gif/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Mam poprostu odłączyć kostkę od kompa i sprawdzić w kompie ? Może ktoś ma szersze info na ten temat.
Jaki blad komp wywala , i bedziesz mial odpowiedz czy to TPS , cala kalibracja TPS`a opisana jest w Manualu , tutaj sa tylko piny pod jakie masz sie podpieac,
potem kluczyk na kontrolki , voltomierz w lapke i szukasz odpowiednich napiec 0,5 V na zamknietej i 4,5V na full otwarta ( ale trzeba jeszcze sprawdzic , moge sie mylic ) blad TPS 7 , piny d11 + ,D22 -
Kurcze to bylo tyle razy juz pisane .... a pozatym jest MANUAL ....
Tylko sprawdz najpierw jakie bledy wywala Komp.. to jest priorytet i zapamietaj na przyszlosc ,
Zolta lampka Helikopterka = robie samodiagnostyke
czerwona lampka alladyna = dolewam olej ( ale itak bedzie juz za pozno :))
pzdr
szukalem tego manuala ale nie mogłem znaleźć możesz mi go podesłać jak masz na pw.
Instrukcje-serwisówki-Honda-Civic (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?2045-Instrukcje-serwisówki-Honda-Civic)
wie ktoś czy przepustnica z f22 podejdzie pod ssący y8?
Ze źródeł jakie znalazłem to tak wyglądają
f20c - 62
f22 - 60
f23 - 60
i zapewne podejdzie, wyglądają bliźniaczo jak inne większe
panowie mam pytanie czy przepustnica i krokowy z d15b7 podpasuje do d16z6? Bo nie miałem tego w rękach i nie mogę powiedzieć.
Starstruck
05-06-12, 23:50
Przepustnica na bank i krokowy na 99% też, bo te kolektory są praktycznie identyczne, różnią się szerokością kanałów na korzyść Z6/
nie polecam przepustnicy f22 bo kupiłem już taką jedną z accorda i jest taka sama jak z z6, tzn ma 56mm a nie 60 jak podają na necie :(.
Panowieczy ktoś się orientuje co to jest za rurka w przepustnicy b18 taka na górze przy map sensorze skierowana w tą samą stronę co dolot??? Ja w D16 takiej nie mam i nie bardzo wiem co tam podłączyć jak zmienię przepustnicę
nie polecam przepustnicy f22 bo kupiłem już taką jedną z accorda i jest taka sama jak z z6, tzn ma 56mm a nie 60 jak podają na necie :(.
Potwierdzam. Jak pisałem maile do sprzedawców na allegro to wszystkie z F22 miały 56mm.
jdm25 ta rurka to aby podpiąć wężyk od filtra węglowego prawdopodobnie.
a ja w y8 tez mam taki filtr?
Seryjnie w Y8 jest. Taka puszka nieco poniżej akumulatora gdzieś. A chodzi Ci o tę rurkę wygiętą do góry? W niektórych silnikach map sensor był na grodzi i wtedy u góry przepustnicy są 2 rurki...
chodzi mi o tą rurkę;) jak założę przepustnicę taką jak na foto z b18 to co mam podłączyć do tej rurki bo jak w y8 takiej rurki nie mam
[img=http://img402.imageshack.us/img402/1112/img6345g.th.jpg] (http://img402.imageshack.us/i/img6345g.jpg/)
Y8 też ma ta rurkę, przepinasz swoją i tyle.
jak jej nie podepniesz, tez sie nic nie stanie...
Panowieczy ktoś się orientuje co to jest za rurka w przepustnicy b18 taka na górze przy map sensorze skierowana w tą samą stronę co dolot??? Ja w D16 takiej nie mam i nie bardzo wiem co tam podłączyć jak zmienię przepustnicę
rorka idzie do filtra weglowego, ktory jest pod filtrem paliwa.
panowie a ma ktoś jakiś schemat jak podpiąć te wszystie wężyki bo już się gubię chodzimi o kolektor z d16z6 i przepustnicę.
w Y8 niema takiej rurki bynajmniej nie w tym miejscu co w B18
Mam pytanie dotyczące wymiany przepustnicy (może nie na większą, dlatego przepraszam za mały OT). Wymieniłem przez weekend kolektor ssący na D16W3. Kupiłem go kompletnego z przepustnicą, krokowcem, Map-sensorem. Zamontowałem kolektor wraz z przepustnica, ale krokowy i Map-sensor wziąłem stary (czyli ori D14Z2). Na oko przepustnice od D16W3 i D14Z2 wyglądają identycznie - ale czy one rzeczywiście są identyczne (TPS) ?
Mam problem z ustabilizowaniem wolnych obrotów. Po odpaleniu na początku 1,5 tyś potem 1 tyś (czyli jak wcześniej), ale nawet po nagrzaniu silnika obroty nie chcą spadać poniżej tysiąca. Po dodaniu gazu obroty rosną, potem spadają i zatrzymują się na 1,5tyś, potem falują przez 5 - 10 sekund i dopiero spadają na 1 tysiąc.
Gdzie szukać przyczyny?
Dodam jeszcze, że pod przepustnicę zastosowałem uszczelkę od D14A3, czyli tą ze zwężką zamulającą ten silnik do 75KM. Pisałem o tym TUTAJ (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?126299-Wa%B3ek-z-W3-i-Komp-z-Y7-w-D14Z4/page17), że po wymianie wałka rozrządu na W3 pojawiło się u mnie spalanie stukowe. Patent ze zwężką pod przepustnicą chciałem zastosować jako przejściowy do czasu wystrojenia auta (żeby jeździł na bogato po zmianie wałka i ssaka na W3). Czy taka zwężka może być przyczyną falowania wolnych obrotów?
Mam problem z ustabilizowaniem wolnych obrotów. Po odpaleniu na początku 1,5 tyś potem 1 tyś (czyli jak wcześniej), ale nawet po nagrzaniu silnika obroty nie chcą spadać poniżej tysiąca. Po dodaniu gazu obroty rosną, potem spadają i zatrzymują się na 1,5tyś, potem falują przez 5 - 10 sekund i dopiero spadają na 1 tysiąc
Ja ostatnio po odetkaniu mojego D14 miałem coś podobnego z obrotami. Po dotknięciu na gaz obroty spadały dość znacznie, rosły na 1.5k i zatrzymywało się na 1k aż do kolejnego ruszenia pedałem gazu. Zrobiłem mu na spokojnie reset i było znów to samo lecz w mniejszym zakresie. Reset drugi raz i już teraz wszystko jest cacy
Myślę, że skoro dałeś mu zwezke to wypadało by zrobić reset.
Myślę, że skoro dałeś mu zwezke to wypadało by zrobić reset.
Resetowałem kilka razy, nie pomaga
kazik2_h9w3
12-06-12, 06:11
Może jakieś lewe powietrze a co do obrotów to nie wiem ale powinna być taka śrubka do ich regulacji na górze przepustnicy
albo poluuzuj linke gazu. ja miałem tak ze była za bardzo naciagnieta i po nagrzaniu sie silnika, na postoju obroty były nawet pod 2tys. dopiero jak pedał pociagłem do siebie to spadały. moze też tak masz ?
albo lewe powietrze dostaje, jakis weżyk pekniety ?
poluuzuj linke gazu
jest luźna, też o tym pomyślałem
lewe powietrze dostaje, jakis weżyk pekniety
wężyki wszystkie nowe, ewentualnie sprawdzę króciec węża do serwa - to chyba jedyna mozkliwość
Jak wykryć niesprawność TPS? Jaka powinna być jego rezystancja?
jest luźna, też o tym pomyślałem
wężyki wszystkie nowe, ewentualnie sprawdzę króciec węża do serwa - to chyba jedyna mozkliwość
Jak wykryć niesprawność TPS? Jaka powinna być jego rezystancja?
raczej jakie wskazania na voltomierzu
Przejrzalem caly temat i nigdzie nie widzialem odpowiedzi. Jak maksymalnie mozna rozwiercic przepustnice z d16z6? Rozwiercal ktos?
generalnie nie ma sensu tego robic, bo szybciej i taniej wyjdzie kupic przepustnice od b16 albo h22
No chyba, ze sie moze to zrobic praktycznie za darmo.. gdyby tak nie bylo to nie myslal bym o tym, ale ze nie musze placic za rozwiert to chce sie zorientowac, czy jest mozliwosc rozwiertu na te np. 62mm. Jesli nie, to oczywiscie bede musial kupic..
Jak wykryć niesprawność TPS? Jaka powinna być jego rezystancja?
przy zamkniętej przepustnicy około 0,85 i płynnie przechodzić do jakichś 4,77 ohma przy całkowicie otwartej.
stawiam że problemem jest lewe powietrze. najłatwiej to sprawdzić zdejmując wężyk który idzie z serwa hamulców na przepustnicę i dmuchnąć jednocześnie zasłaniając wejście do przepustnicy.
przy zamkniętej przepustnicy około 0,85 i płynnie przechodzić do jakichś 4,77 ohma przy całkowicie otwartej.
stawiam że problemem jest lewe powietrze.
Problem dotyczył tej małej śrubki regulującej uchylenie przepustnicy. Otóż przepustnica nie do końca się domykała, czyli ECU nie wykrywał wolnych obrotów. Zauważyłem to to jeżdżąc z podpiętym do instalacji LPG laptopem. Po zdjęciu nogi z gazu cały czas występował wtrysk paliwa (czyli nie było cut-off'a po zdjęciu nogi z gazu). Ćwierć obrotu śrubki załatwiło sprawę. Teraz zawsze po zdjęciu nogi z gazu następuje odcięcie paliwa, a wolne obroty ustabilizowały się .
TPS'a jeszcze raz sprawdzę na zimnym silniku i porównam ze starą przepustnicą. Miedzy którymi pinami we wtyczce mam zmierzyć rezystancę (trzy do wyboru)? Podałeś wartości oczywiście w kohm.
rozwiercanie przepustnic typu d16z6 jest oplacalne, ja taki manerw wykonalem u siebie tylko z przepustnica od d14a4, rozwiercilem z 54mm na 60mm a calkowity koszt wyszedl Mnie 90zl wiec niejest tak zle, zakupilem poprostu przepustnice od b18c4 i zmodzilem ori z d14 ;)
zakupilem poprostu przepustnice od b18c4 i zmodzilem ori z d14
nie wystarczyło zamontować po prostu tej z B18 ?
niebardzo bo to 2 rozne przepustnice ;)
ale chodzi o rozstaw śrub, czy inne parametry TPS'a
Wystarczy założyć motylek z d serii do przepustnicy z b18c4 i wszystko OK
niebardzo bedzie okej bo wez pod uwage,ze sa inne silniki krokowe ;)
co ma silnik krokowy do przepustnicy?!
bo w d14 krokowy jest na przepustnicy
Zastanawiam się nad założeniem większej przepustnicy do D14 z jednoczesnym przejściem na OBD1 (komp P06). Czy da radę tak zrobić, żeby zamontować silniczek krokowy OBD1 na tej większej przepustnicy?
(aktualnie mam plastikowy ssak D16W3 i nie chciałbym w nim wiercić)
Panowie mam pytanie czy map sensor/tps z d15b7 pauje do d16z6
Panowie mam pytanie czy map sensor/tps z d15b7 pauje do d16z6
to to samo.
to czemu map sensor różni się oznaczeniem/numerem?
zalezy jaki masz map, wersja na przepustnice ma inne oznaczenie niz ten ze sciany grodziowej, mimo ze w praktyce dzialaja tak samo, maja takie same wtyczki. roznia sie tylko mocowaniem.
i tps i map sa zamienne miedzy soba w b7/z6
a krokowy z b7 do z6 też pasuje?
Jaki kolektor i jaka przepustnice najlepiej wrzucic do b7 ?:D
kolektor najlepiej mowią ze z oemowych y8.
przpustnica b16/h22
okee :) i co y8 rozwiercac trzeba ?
okee i co y8 rozwiercac trzeba ?
Co chcesz rozwiercać jak zakładasz całość?
Panowie mam szybkie pytanie jakiej złączki potrzebuje do parówy i pzrepustnicy chodzi mi o fi. Nie mam jak zmierzyć.
Jak pisałem maile do sprzedawców na allegro to wszystkie z F22 miały 56mm.
z F22B ma 60mm :)
1. Przepustnica od D15B7 podejdzie na ssący z D16Z2?
2. Jest sens wymieniać ssący z D15B7 na D16Z2? Da to coś?
Przepustnica nie podejdzie, a kolektor ma węższe kanały - sam sprawdzałem.
Łe to lipa, a szkoda bo mogę mieć ssący za grosze. :p
Panowie mam pytanie, chcę założyć większą przepustnicę od H22 która jest z FITV, na kolektor od d16Z6 który będzie odpowiednio rozwiercony, natomiast obecnie przepustnicę mam bez FITV, ECU jest na OBD1. Będzie to normalnie banglać i wszystkie wężyki podłączę?? niby do przepustnicy z FITV wchodzą dwa wężyki od cieczy, a na tej przepustnicy którą mam teraz też wchodzą dwa więc niby wszystko ok.
kazik2_h9w3
23-09-12, 17:02
Ja do D15Z6 założyłem ssak z D16Z6 z przepustnicą z H23 z fitv (a w D15Z6 fitva nie miałem)i wszystko gra ,no tylko na ssaniu wydaje mi się że ma ciut za wysokie obroty
Ja do D15Z6 założyłem ssak z D16Z6 z przepustnicą z H23 z fitv (a w D15Z6 fitva nie miałem)i wszystko gra ,no tylko na ssaniu wydaje mi się że ma ciut za wysokie obroty
Aha, no to w sumie działa wszystko, a w zimie normalnie ssanie działa i autko odpala ładnie?, i te wyższe obroty na ssaniu to jakiego rzędu masz?
kazik2_h9w3
23-09-12, 17:21
Zawsze ładnie odpala a ssanie mam tak ok 2000 lub poniżej
Zawsze możesz zdjąć to fitv, zaślepić jakaś płytka metalowa, a płynu w ogóle nie puszczać do przepustnicy, może ugrasz parę stopni w dół w dolocie ;] Oczywiście jeśli z kompem OBD1 do tej pory było ok.
Zawsze możesz zdjąć to fitv, zaślepić jakaś płytka metalowa, a płynu w ogóle nie puszczać do przepustnicy, może ugrasz parę stopni w dół w dolocie ;] Oczywiście jeśli z kompem OBD1 do tej pory było ok.
Dzięki za pomoc, ale normalnie wepnę wężyki w tego FITV i powinno hulać:)
Yotomeczek86
26-09-12, 14:08
Jako że to jest temat przepustnic. Chciałem się zapytać jak to wygląda z ITB w D16Z6 - po pierwsze jakie są przyrosty względem seryjnego kolektora. Szukałem trooche na googlach ale nie znalazłem - bądź kiepsko szukałem : chodzi mi jak rozwiązać problem ssania, bo czyjnik położenia przepustnicy mniej więcej wiem jak założyć.. No i map sensor :) Wyczytałem że chyba najrozsądniej zastosować przepustnice z z GSX-R 650,1000 ??
Tutaj>>http://www.d-series.org/forums/engine-building/2957-d-series-org-diy-itb-thread.html masz fajny temacik o ITb do D16Z6 zbudowany na podstawie od CBR 929.
Jaka przepustnica przypasuje bez problemów do D14A2? Szukac z B16 czy H22?
Jaka przepustnica przypasuje bez problemów do D14A2? Szukac z B16 czy H22?
jedno pytanie - PO CO !? :) Seryjna wystarcza do większych mocy niż te które osiągasz i pewnie nawet do wiekszych niz te, które chcesz osiągnąć.
Jak kombinować to ze ssakiem predzej.
Nic nie da większa Rafale bo trzeba dłubać przy ssaku a potem jakaś korekcja mapy paliwa :)
Starstruck
11-11-12, 22:43
Pomijając oczywiście sam fakt dłubania w D14 :).
Oczywiście, pytałem o samą przepustnicę zgodnie z tematem. Jednak orientuję się, że dodatkowo należy obrobić ssaka i warto stroić kompa.
Jeśli chodzi o dłubanie w D14. Każdy robi to co lubi i jaki ma zasób gotówki. Co innego powoli zbierać graty, a co innego wydać 6-7 koła na swap i nie mieć pewności co do nowej jednostki. :P
Witam! Mam D16Z6, chce zamontowac przepustnice 60mm, moze byc z H22A (JDM) ? Mam takowa - jak na foto, rozumiem ze jest ona bez FITV zgadza sie? Podejdzie czy musi byc z fitv? Obecnie mam ssak jak i przepustnice seryjna Z6 nie wiem czy z fitv czy bez, sprawdze po 14. Ssacy bedzie rozwiercony ofc.
Nie wiem tez czy przepustnica jest obd1 czy obd2 ale zaraz po montazu silnik bedzie strojony wiec to bez roznicy czy mam obd1/2 ?
http://img11.allegroimg.pl/photos/400x300/27/80/81/85/278081853
Jeśli masz D16Z6 to musisz mieć FITV bo jest OBD1, potrzebne jest na nim ssanie,
w nowszych konstrukcjach jak np. D16Y8 lub B18 (te po '95) już tego nie ma,m jest OBD2 i w tych przepustnicach nie ma tego zaworka, FITV
pozostaje szukać z H22 lub B16 z zaworkiem, bez niego też są jakieś kombinacje ale wg. mnie to już robi sie druciarstwo...
u siebie założyłem z B16A2 z fitv i mam obd1, działa
Oczywiście, pytałem o samą przepustnicę zgodnie z tematem. Jednak orientuję się, że dodatkowo należy obrobić ssaka i warto stroić kompa.
Jeśli chodzi o dłubanie w D14. Każdy robi to co lubi i jaki ma zasób gotówki. Co innego powoli zbierać graty, a co innego wydać 6-7 koła na swap i nie mieć pewności co do nowej jednostki. :P
W d14 szlak jest przetarty, pewnych rzeczy nie przeskoczymy, dolot, wydech, ssący w serii z d16 i to chyba tyle pikanterii żeby nie było dramatycznych kosztów :)
RA_PERFORMANCE
19-11-12, 23:28
panowie mam taki problem mam przepustnicę od h22 i chciałem rozwiercić kolektor, ktoś to robił sam w domowym zaciszu bez profesjonalnych maszyn?
panowie mam taki problem mam przepustnicę od h22 i chciałem rozwiercić kolektor, ktoś to robił sam w domowym zaciszu bez profesjonalnych maszyn?
Tak, na przykład ja:) A co chciałbyś wiedzieć? Ja używałem dremela z kompletem frezów i kamieni szlifierskich do wykończenia, a do zgrubnej obróbki wiertarki z tym samym tylko większej średnicy zestawem, na wykończenie papier 800, i wyszło prawie jak z fabryki:)
ja rozwiercalem frezem z castoramy i wiertarką
kazik2_h9w3
20-11-12, 19:01
Ja używałem nowego wiertła a pod koniec kamienie na wiertarkę i także dobrze wyszło
skolopendra
23-11-12, 10:55
a pod koniec kamienie na wiertarkę i także dobrze wyszło
i krążek listków ściernych :)
Panowie nie chce zakładac nowego wątku a nie mogłem znaleść średnicy przepustnicy b18c4 po zewnętrznej stronie w celu zakupu silikonowej złaczki zna może ktoś jaki tam jest wymiar??? nie mam u siebie auta więc nie mogę niestety sprawdzić :/
Piczu ma do sprzedania, leży mu to gdzieś pod ręką, napisz do niego, powinien wiedzieć :)
Piczu ma do sprzedania, leży mu to gdzieś pod ręką, napisz do niego, powinien wiedzieć :)
dzięki za info poszło juz do niego PW :D
szlonymechanik
17-01-13, 20:31
Siema, a jak wygląda sprawa w d15z6, bo szukam i nie moge znaleźć nigdzie. Z czego najlepiej wstawić przepustnice by pasowało bez większych kombinacji. b18c4??
Sama przepustnica nic nie da ;)
szlonymechanik
17-01-13, 21:00
czyli jak wymieniać to razem z kolektorem ??
Nie, kolektor rozwiercić do wielkości przepustnicy...tylko na początek to bym pomyślał czy będę to stroił bo nie widzę sensu robienia większej dziury dla wiary w przyrosty :)
Panowie nie chce zakładac nowego wątku a nie mogłem znaleść średnicy przepustnicy b18c4 po zewnętrznej stronie w celu zakupu silikonowej złaczki zna może ktoś jaki tam jest wymiar??? nie mam u siebie auta więc nie mogę niestety sprawdzić :/
U mnie przypasowała złączka ze starej przepustnicy. Redukcja 70/63mm. Prosta 63mm była za ciasna ale dało rade z wysiłkiem założyć. 70mm była za luźna.
U mnie po założeniu przepustnicy z b18c4 i rozwierceniu kolektora ssącego poprawiła się odcinka jej dźwięk był dużo szybszy :)
Marcus dzięki że info
nie chce mi sie czytac wszystkich stron, ale mam pytanko jakie sa efekty tej operacji ?? tzn km/nM można wogole liczyc na jakies przyrosty mowie o wiekszej przepustnicy i rozwierceniu kolektora. Czy jest to operacja uzupełniajaca dla innych i to dosc grubych modów(wałki,dopreżanie)?
Siema, a jak wygląda sprawa w d15z6, bo szukam i nie moge znaleźć nigdzie. Z czego najlepiej wstawić przepustnice by pasowało bez większych kombinacji. b18c4??
Powiedzmy, że pasowało p&p jak będziesz miał kompletną przepustnice b18c4 z mocowaniem linki od gazu
nie chce mi sie czytac wszystkich stron, ale mam pytanko jakie sa efekty tej operacji ?? tzn km/nM można wogole liczyc na jakies przyrosty mowie o wiekszej przepustnicy i rozwierceniu kolektora. Czy jest to operacja uzupełniajaca dla innych i to dosc grubych modów(wałki,dopreżanie)?
Analogicznie rzecz biorąc więcej powietrza w pompowanego w kolektor ssący to większe zapotrzebowanie na paliwo czyt. wtryski plus strojenie co nam daje przyrost mocy i nm
Analogicznie rzecz biorąc więcej powietrza w pompowanego w kolektor ssący to większe zapotrzebowanie na paliwo czyt. wtryski plus strojenie co nam daje przyrost mocy i nm
Jedyne co jest mocno wyczuwalne to reakcja na gaz, muskając gaz autko sprawia wrażenie że chce ciągnąć, potem jednak często wracamy do rzeczywistości ;) Po dobrym strojeniu można liczyć na drobne poprawy wykresu ale myślę że warto dla samej reakcji na gaz :) Do mnie ktokolwiek nie wsiądzie z właścicieli innych aut to rusza z 2,5k rpm ;) Coś jak przy odelżonym zamachu, trzeba się przyzwyczaić :)
Jedyne co jest mocno wyczuwalne to reakcja na gaz, muskając gaz autko sprawia wrażenie że chce ciągnąć, potem jednak często wracamy do rzeczywistości ;) Po dobrym strojeniu można liczyć na drobne poprawy wykresu ale myślę że warto dla samej reakcji na gaz :) Do mnie ktokolwiek nie wsiądzie z właścicieli innych aut to rusza z 2,5k rpm ;) Coś jak przy odelżonym zamachu, trzeba się przyzwyczaić :)
tak czy inaczej mod na +
skolopendra
19-01-13, 17:01
Analogicznie rzecz biorąc więcej powietrza w pompowanego w kolektor ssący to większe zapotrzebowanie na paliwo
w praktyce mało opłacalne ,bez dopręzenia i zmiany wałków
Witam.
Przeczytałem temat od a do z i nie znalazłem odpowiedzi na taką historię.
Nie tak dawno temu nabyłem (dostałem za symąoliczną kwote) rozwierconą przepustnice z d16z6 do 60mm. Poprzedni jej właściciel nie dał rady dorobić samodzielnie motylka a ja nie chcę tak jak i on nadaremnie marnować czasu (uczenie się na niepowodzeniach innych) na nieudane doracianie motylków.
W takim razie która z przedstaionych w tym temacie przepustnic 60mm będzie najtańsza, lub od jakiego innego auta mogę za grosze dorwać przepustnice z motylkiem 60mm? Może jakiś opel, vw, alfa, bmw? Takie coś można by na bank za jakieś 10pln wychaczyć :p i mamiał bym przepustnice 60mm za parę plnów :D
To jeden z malutkich kroczków bardzo powolnego i już dość długotrwałego zbierania gratów do przejścia z vtec-e na vtec z modami :)
Przepustnice mam już na aucie, wiec nie mogę się upewnić. Przepustnica z B18C4 ma 60mm na motylku. Z tych wszystkich "większych" jest chyba najtańsza.
Ja swoją 62mm od H22 w pełni uzbrojoną dorwałem też za przysłowiowe parę groszy na allegro :) Więc można trafić na okazję, w gratisie dostałem kolektor z IAB, czujnikami i wężykami:)
Siemka, chciałbym założyć przepustnicę od h22a do d14z4, który jest na obd2, robił ktoś taki mod? Trzeba coś rzeźbić? :p
Dotychczasowe mody to:
- wydech 421 z d16z6
- wkładka simota :D
- wałek d16w3
- i tak, miałem wkładać ssący od z6, który jak się okazało po rozbiórce ma taką samą średnicę kanałów dolotowych jak ten mój w d14, czyli 42mm, więc kanały w głowicy już seryjne tez powinny mieć 42mm
acha, wlot w tym ssącym też jest jakiś spory, wydaje mi się, że nawet większy, niż średnica wylotowa przepustnicy z d14, niestety nie mierzyłem, jedynie na oko :p
Trzeba rozwiązać problem silniczka krokowego.
(też nie wiem jak :()
Trzeba rozwiązać problem silniczka krokowego.
(też nie wiem jak :()
Tzn?
Trzeba rozwiązać problem silniczka krokowego.
(też nie wiem jak :()
zmiana kompa na P06 dorobienie 6 kabelków i po robocie ;] ja juz jestem po tym zabiegu ;)
A inaczej nie da rady? ewentualnie inna przepustnica z innym krokowym?
A inaczej nie da rady? ewentualnie inna przepustnica z innym krokowym?
w normalnych silnikach a nie popapranych jak hondowskie D14 krokowiec jest w ssaku a nie na przepustnicy
Kupiłem jakiś czas temu przepustnice z preludy 2.2 ,ale nie mogę ustalić która to przepustnica żeby dobrać uszczelkę.
Mam pytanie czy uszczelki przepustnicy w h22.. różniły się ?
Albo może inaczej na którą wam to przepustnice wygląda
http://img175.imagevenue.com/loc539/th_009678251_tortel_122_539lo.jpg (http://img175.imagevenue.com/img.php?image=009678251_tortel_122_539lo.jpg)
tu front:
http://img227.imagevenue.com/loc381/th_010186286_tortel2_122_381lo.jpg (http://img227.imagevenue.com/img.php?image=010186286_tortel2_122_381lo.jpg)
mam ją pod ręką to mogę dać każdą fotę.
u góry kolo tego wężyka masz wtyczkę? mi sie wydaje,ze to od h22a, jak sie myle niech ktos poprawi...
na górze nie ma wtyczki, chodzi ci zapewne o mapsensor,
http://img298.imagevenue.com/loc59/th_010996148_tortel3_122_59lo.jpg (http://img298.imagevenue.com/img.php?image=010996148_tortel3_122_59lo.jpg)
u góry kolo tego wężyka masz wtyczkę? mi sie wydaje,ze to od h22a, jak sie myle niech ktos poprawi...
dobrze Ci sie wydaje, nie ma sensu Cię poprawiać :)
Panowie będzie problem jeśli rozwiercę przyszłościowo ssący od y8 pod większą przepustnicę, zostawiając starą?
Nie będzie żadnego. Seryjne kolektory i tak mają ciut większą średnicę wlotu niż przepustnica
dobrze Ci sie wydaje, nie ma sensu Cię poprawiać :)
danke lozek, już się balem ze gafę strzeliłem :P
Dzięki Panowie teraz heatshield-y i będzie można powoli myśleć o kompleksowej przeróbce dolotu.
Dzięki Panowie teraz heatshield-y i będzie można powoli myśleć o kompleksowej przeróbce dolotu.
oproznij skrzynke bo nie mozna wyslac do Ciebie nic:P sory za ot...
Ludziska!!!
Zakupiłem przepustnice z b18c4 ale taką:
http://images43.fotosik.pl/280/54f66f5cbb674258.jpg
A ta z d16 mam taka:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/29ec15e346f55256.html
Czy ta z b18 podejdzie (chodzi mi o fivt czy jak to się tam zwie...) czy może będę musiał robić do tego otworka na dole kanał doprowadzajacy powietrze?
podejść to ci podejdzie, rozwiercisz kolektor i jazda, tylko mozesz mieć problemy w zimie z wolnymi obrotami przy nierozgrzanym silniku bo ta przepustnica nie ma zaworu Fitv
Nie jest zle bez fitv. Zima wystarczy po odpaleniu chwile potrzymac noge na gazie jak sie ok minuty i mozna smigac.
A to do tego otworu co jest na dole tej przepustnicy mam zrobić jakis kanał czy mam go zaslepic (np. Uszczelką)?
Tragedii nie ma. Tej zimy tylko raz mi zgasł silnik, ale to było przy minus 15 stopniach, ruszeniu od razu po uruchomieniu silnika i wrzuceniu na luz (dojazd do skrzyżowania) po przejechaniu 100 metrow. Krokowy dosyć sprawnie sobie radzi z obrotami bez FITV. Jak jest cieplej, to w ogóle nie czuć, że go nie ma.
Hmmm.... Czyli w sumie lepiej rozwiercic przepustnice z d16 i wsadzić większy motylek? ^^
Na poczatku tak chciałem zrobić, ale po sprawdzeniu jak sobie silnik radzi bez FITV - zrezygnowałem.
A to do tego otworu co jest na dole tej przepustnicy mam zrobić jakis kanał czy mam go zaslepic (np. Uszczelką)?
nic nie musisz zaślepiać, zakładasz uszczelkę pod przepustnice i jeździsz
6 generacja np. d15z6 nie ma seryjnie fitv. Ja miałem w przepustnicach od d15b7/d16z6 powracające problemy z FITV , obecnie jestem szczęsliwym nie-posiadaczem FITV ;)
w d15z6 mam kolektor rozwiercony pod przepustnice z b18c4 po pierwszym odpaleniu byly lekkie kłopoty ale po wyregulowaniu śrubą na przepustnicy było wszystko ok nigdy mi się nie zdarzyło ażeby mi silnik zgasł na wolnych czy falował :D
Odgrzeje trochę ;)
Czy ktoś z Was miał problem z szarpaniem przy niskich obrotach po zmianie przepustnicy na większą? Bo u mnie właśnie pojawiło się szarpanie. TPS wyregulowany.
Co mnie zastanawia, to że pomimo nagrzanego w pełni auta, przez FITV delikatnie ciągnie powietrze. To normalne? Bo wcześniej nie zwróciłem na to uwagi...
witam
skladam mpfi do d15
i mam tanio przepustnice z F20B5 zaloze ja bez problemu do ssaka z6?
wiem ze rozwiercic musze bo 62mm ale chodzi mi o czujniki iyd.
wiesko1261
13-04-14, 18:52
ja na przykład mam założony MAP Sensor i czujnik położenia przepustnicy z akorda i nie ma różnicy
w pracy silnika :confused: a miałem za darmo kompletną z akorda
(kupiłem z uszkodzonymi gniazdami na czujnikach przepustnicę z B-seri) :D
Mam pytanko,
Posiadam d16y8 i teraz mam pyt czy nie podejdzie kompletny ssacy z h22 wraz z przepustnica? Jezeli tak to czy uszczelka ssacego od d16y8 bd pasowac pod h22?
Nie podejdzie
Wysyłane z mojego GT-I9001 za pomocą Tapatalk 2
W takim razie ktos by sie podjal rozwiercenia kolektora ssacego z y8?;)
Jak cos to zapraszam na pw najlepiej wwa
wiertarka szybkoobrotowa, kamień na nią i sam rozwiercisz ssaka :D
wiertarka szybkoobrotowa, kamień na nią i sam rozwiercisz ssaka :D
x2
Niejeden aparat jeszcze to bez demontazu kolektora robil i jezdza wiec powinienes ogarnac bez problemu :)
Ostatecznie znalazlem przepustnice z b18c4 i bd zakladal do sb plus rozwiercenie ssaka z y8 . Zobaczymy czy ten mod pojdzie na plus:)
kazik2_h9w3
27-05-14, 20:33
wiertarka szybkoobrotowa, kamień na nią i sam rozwiercisz ssaka
Dokładnie tak ale ja zaczynałem nowym wiertłem frezować po obwodzie a na końcu dopiero kamieniem bo się zapychał
Ja tak samo - najpierw frez a na koniec wyrównywanie kamieniem.
Frezem idzie sprawniej i szybciej.
kazik2_h9w3
27-05-14, 21:15
Frezem idzie sprawniej i szybciej.
Na pewno ale ja miałem tylko wiertła he he
zapodajcie foto takiego freza, bo miałem dawać ssaka komuś z frezarką ale chyba sam to ogarne kamieniem i tym frezem.
Takie cos np http://www.narzedziak.pl/wolfcraft-frezy-zdzieraki-do-drewna-i-metalu-profilowane-kpl-5-szt-2540.html
dostanie to dalej troche, żeby ssak był głębiej rozwiercony? bo wydają się być krótkie (chyba, że na foto zmniejszone takie)
EDIT :
I jeszcze jedno drobiazgowe pytanie odbiegajace troche od tematu rozwiercania, bo slyszalem rózne opinie.. czy polakierowany ssak na czarno oddaje tak samo ciepło jak pomalowany na biało?
Witam, jakiś czas temu kupiłem auto silnik d15z6 i podczas dodawania gazu słuchać taki pisk/gwizd. Myślałem ,że to przez home made dolot wymieniłem na parówę i to samo. Ssący mam od d16z6 a przepustnicę h22. Sprzedający twierdził ,że zaczęło tak robić po wymianie przepustnicy. Czy ktoś miał podobny problem? Jeżeli koleś nie rozwiercił ssącego pod TB h22 może to powodować świsty/ pisk ?
donald1992
26-08-14, 16:24
jesli masz stozek to jest to czesto spotykane
To jest taki specyficzny dźwięk nie jak zasysane powietrze z dolotu. Sam nie wiem ale jest to strasznie irytujące szczególnie przy eko dravingu bo jak but w podłodze to jest ok
Moze kwestia podcisnienia,sprawdz wezyki.
Swoja droga,macie pomysly jak zatkac krocce podcisnien w kolektorze,ktorych nie bede uzywac?
U mnie piszczało podczas przyspieszania - okazało się, że wydmuchana była uszczelka w 4-2-1 na łączeniu 4-2 z 2-1. Pytanie jaki masz wydech?
chinol 4-2-1 niedawno go ściągałem aby obwinąć bandażem i uszczelka była prawie nowa. Wydech 2.25
Ten świst to przez silniczek krokowy i tak już po prostu jest.
Czyli jedynie w grę wchodzi wymiana na inna przepustnicę z cichym krokowcem czy można to przesmarować jakoś? ( problem występuje tylko z TB h22?)
Orientuje się ktoś czy przepustnica z B20Z1 (Honda CRV) podejdzie standardowo do D16? teoretycznie ma 60mm na wejściu do ssaka więc jest taka sama jak np. z B16A2 lub B18C4
Chcial bym zalozyc do swoje d16z6 przepustnice z h22 60mm oczywiscie rozwiercic ssak, przepustnica ma fitv wszystko git tylko pytanie czy mozna tym bezpiecznie jezdzic bez strojenia czy moze cos byc nie tak przy takiej zmianie i jezdzeniu bez strojenia bo w najbilizszym czasie raczej nie bede stroil nie wiem w sumie czy wogole bede stroil jezeli zmieniony jest tylko dolot na parowe klektor, wydech silniki po remoncie. Czy moze nie dosc ze niebezpiecznie to bez sensu i nie bedzie zadnego efektu z wiekszej przepustnicy bez strojenia?
Ale niby jest parowa, chinol i reszta 2 cale na przelocie to moze jednak by byly jakies odczucia pozytywne tylko wlasnie czy bezpieczne:D
zamontujesz i nic nie będziesz musiał stroić, kwestia ustawienia obrotów na przepustnicy, śruba do regulacji powietrza na krokówce chyba ze nic nie było kręcone i założysz jak jest, ja montowałem z B16, jakoś to działa,
urwiesz może 1-2 konie, poprawić sie może reakcja na gaz, kwestia dobrania dobrego dolotu
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.