Zobacz pełną wersję : przemiennik magnetyczny na wałku rozrządu D14A2
anthrax00001
30-04-09, 22:23
Witam
po urwaniu świecy, przejechaniu 20km z odpiętym 1 kablem WN i później w serwisie paleniu silnika
oraz po końcowym rozwierceniu pozostałości po świecy i naprawie tego mam problem
nazywa się błąd nr 4 i objawia się tym, że na benzynie silnik kręci do 3.5tyś o przerywa
na gazie kręci normalnie ale nie ma siły powyżej 3 tyś obr
bład nr 4 to Magnetyczne zwiększenie prędkości na wałku rozrządu, sygnał obr/min.
czyli chyba przemiennik magnetyczny na wałku rozrządu
mechanik powiedział, że jest to cewka w aparacie zapłonowym ale nie wiadomo która bo są 3
i że awaria wyszła z tego, że iskry waliły po aparacie bo nie było kabla
czy można tę cewkę wymienić?
czy może ktoś ma do sprzedania aparat do tego samochodu w rozsądnej cenie?
skolopendra
01-05-09, 14:16
ale nie wiadomo która bo są 3
pomierzyć rezystancje cewek
anthrax00001
01-05-09, 15:10
dziś sprawdziłem, można wyjąć tę cewkę, jest ona odpowiedzialna za odczyt prędkości wałka rozrządu
po wyjęciu jej i odpaleniu silnika i sprawdzeniu błędów tylko błąd nr 4 jest.
czyli Magnetyczne zwiększenie prędkości na wałku rozrządu, sygnał obr/min.
tylko teraz mam kolejny dylemat czy to przypadkiem nie jest uszkodzony ecu bo jeśli iskra poszła na cewkę to równie
dobrze a nawet szybciej mogła właśnie ecu uszkodzić
i jak to sprawdzić?
mierzyłem rezystancję i wychodzi 850 kOhm
wg instrukcji winno być 300-700 Ohm
ale te kiloomy wychodzą na wszystkich 3 obwodach a ecu wykrywa błąd tylko na na tym czytniku obrotów
czyli na jednym obwodzie obr/min to jest błąd 4
dlaczego nie pokazuje reszty?
miernik sprawdzałem na głośniku i rezystorach i wskazuje poprawnie
skolopendra
01-05-09, 19:21
mierzyłem rezystancję i wychodzi 850 kOhm
wg instrukcji winno być 300-700 Ohm
pomimo małej różnicy, wygląda że w normie
auto jeździ w ogóle?
.........po naprawie resetowałeś kompa>?
anthrax00001
01-05-09, 19:27
to jest ogromna różnica bo na mierniku wychodzi 850 KILO omów
resetowałem kompa wiele razy
auto jeździ ale na benzynie przy 3500 obr odcina wtrysk
a na gazie powyżej 3 tyś muli
ale można jeździć tyle, że muli i check engine świeci w oczy
--edit
nie 850 kilo tylko 0,850 kilo do 1 kilo
także prawdopodobnie jest ok poza tym opór się zmienia jeśli
przyłożę jakiś gwóźdź do magnesu
obstawiam ECU i zamierzam kupić
jeśli ktoś ma jakieś wątpliwości - proszę napisać
oczywiście sprawdzałem na ecu - kable są ok
sorry za offtopic. nie bardzo wiem na czym blad polega ale poslalem ci PM jesli potrzebujesz jakis czesci bo ostatnio swapowalem na nowy silnik i mam praktycznie wszystko z d14a2 wlacznie z kompem.
skolopendra
06-05-09, 13:48
edit
nie 850 kilo tylko 0,850 kilo do 1 kilo
no ..:) mało która cewka ma blisko megową rezystancje
to prawidłowo że cewka reaguje ,wiec ok
jest już nowe ecu?
anthrax00001
06-05-09, 18:58
zamówiłem ECU + moduł zapłonowy od użytkownika z tego forum Artecen
obiecał dziś wysłać
tylko jeśli to ECU to jest kolejny problem
jak uruchomić ECU z drugiej Hondy z istniejącym immobilizerem?
miejscowy elektronik życzy sobie 250 zł
może jest jakiś tańszy sposób?
można to wogóle bezkarnie podłączać?
U mnie po swapie i przerobce na obd 1 kompy zmienialem do strojenia jak rekawiczki i problemu nie bylo. A tak jak mowilem mialem ta sama konfiguracje - imobiliser w kluczyku. W zasadzie to nie wiem jak ten imobiliser dziala bo nigdy nie mialem okazji zobaczyc. Kompa sam mozesz podlaczyc i sprawdzic czy bedzie chodzil, bardzo prosta sprawa - zdejmujesz oslonke pod schowkiem przy drzwiach klucz 10 i jazda 5 minut roboty no i bedziesz mial odpowiedz czy potrzebna jest wieksza rzezba z elektryka czy tez nie.
anthrax00001
14-05-09, 12:43
podsumowanie: wymieniony uszkodzony ECU
niestety musiałem wybulić 250 zł za przeprogramowanie immo
damianlapszys
18-05-09, 13:22
za 20 zl umiem pozbyc sie imobilajzera.
skolopendra
18-05-09, 16:10
wymieniony uszkodzony ECU
no to jednak miałeś pecha ,raczej nie codziennie padają komp-y :o
anthrax00001
18-05-09, 20:35
za 20 zl umiem pozbyc sie imobilajzera.
no szkoda, że dopiero teraz to piszesz :)
na razie nie potrzebuję :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.