Zobacz pełną wersję : Co warto wymienić po zakupie używanego Civica - OPINIE
Chcialbym abysmy w tym temacie wypisali rzeczy, ktore warto wymienic zaraz po zakupie uzywanego Civica. Nie mowie tu oczywiscie o jakichs uszkodzonych elementach (mnie na przyklad czekala wymiana oslony przegubu,a teraz wahacze), ale o takich ktore nowy wlasciciel powinien wymienic aby spac spokojnie i nie powodowac nieumyslnie pogorszenia stanu naszych kochanych autek.:)
Ja po zakupie wymienilem:
1. Kompletny rozrzad + pompa wody
2. Filtr oleju i olej silnikowy Shell 10W40 (co rok)
3. Filtr paliwa, filtr powietrza, filtr kabinowy (co rok)
4. Płyn do chłodnicy
Po dojściu do siebie po tych kosztach :) mysle o wymianie :
5. Świece NGK
6. Przewody zapłonowe (po uprzednim sprawdzeniu oporności)
Za 10 miesiecy a wiec przy nastepnym przegladzie chcialbym wymienic :
7. Olej MTF do skrzyni biegów
8. Płyn hamulcowy ?
9. Płyn do wspomagania ?
10. Jakieś inne płyny? (aby miec spokoj na lata)
Prosze pisac co jeszcze warto wymienic.
Sorry za taki prosty temat, ale naleze do ludzi ktorzy wola zapobiegac niz sie potem martwic i powiekszac koszta.
Mam nadzieje ze temat sie ladnie rozwinie.
:)
Moim zdaniem wymiana rozrządu po kupnie samochodu to temat bardzo indywidualny. Jeżeli kupiliśmy z pewnych rąk auto to w porządnych warsztatach dostaje się książeczkę z rodzajem napraw, przebiegiem itd itp Jeżeli rozrząd był robiony nie dawno to po co go wymieniać ? Rozrząd kosztował mnie z pompą wody ok 550 zł więc koszt nie mały. Na pewno warto zmienić olej bo to ok 100 zł a zdecydowanie wpłynie na żywotność silnika ( chociaż kiedyś czytałem że ta cała wymiana oleju to jedna wielka bujda ). A Rozrząd ? podjechać do dobrego mechanika i względnie go oceni czy rzeczywiście był robiony czy nie :) Oczywiście w ramach jakichkolwiek podejrzeń, że sprzedający wciska nam kit lepiej go wymienić i spać spokojnie niż obawiać się... ja natomiast wymieniłem rozrząd po 20 tys km po zakupie i teraz już spię spokojnie.
Na pewno wypadałoby ( no bo przecież nic nie trzeba ) wymienić
- filtr paliwa
-olej z filtrem oleju
-filtr powietrza
- ew zabiegi z klimatyzacją
Ale to tylko moje zdanie ... :)
i nie powodowac nieumyslnie pogorszenia stanu naszych kochanych autek.:)
sory ale ja bym ten temat zamknal a najlepiej wywalil. piszesz ze nie chcesz zaszkodzic... hmmm a jednoczesnie namawiasz na zmiene pompy wody co nie jest konieczne. bo robi sie to w co drugiej zmianie rozrzadu lub przy zauwazonych wyciekach. ogolnie sprawa wymian czesci jest czysto teoretyczna i indywidualna i nie mozna mowic ze to i to powinno sie wymienic po kupnie.
akutra rozrzad bym wymienil(nie kazdy mechanik jest w stanie poprawnie okreslic ile ma przejechane), olej i filtr oleju i styka.
cala reszte mozna sukcesywnie wymieniac, po co mam teraz wymieniac na cos co moze jest dobre i moze byc lepsze nic to na co sie wymienia
dlatego tez nie rozumiem ludzi ktorzy wymieniaja rozne rzeyczy na wyrost, a bo jak z jednej strony robie to i z drugiej tez...(mam na mysli gumki przeguby czy inne elementy.)
niektore elementy oryginalne dluzej pochodza niz nawet nowe oryginalne, na pierwszy montarz zawsze idzie lepszy towar.
taki temat nie ma racji bytu, ewentualnie powinien byc napisany jako artykuj. ale jak zaczniemy wypisywac swoje widzimisie, to nikt juz pozniej nie bedzie wiedzial co jest poprawne(a poprawne jest to co kazdy ma w ksiazce obslugi!)
wiec nie ma tez co pisac ze wymieniasz olej co rok, bo inny wymienia co pol, jesze inny wymienia wedlug ilosci km, jeden co 15tys inny co 10 a jeszcze inny co 7tys km.
qba masz racje. kazdy wymienia jak chce, kiedy chce. Indywidualne podejscie,itp
Ja natomiast zadalem pytanie co WARTO BY BYLO wymienic tak na wszelki wypadek. Bierzemy pod uwage auta z przebiegiem ok 150tys, 8-10 letnie i zakladamy ze nie znamy jego historii do konca.
Np czy jesli opornosc przewodow wyjdzie 10 omów to czy warto je wymienic na nowe czy nie trzeba bo jeszcze nie ma 20 omow?
Ja wymieniłbym jeszzce tarcze i klocki jeśli się do wymiany kwalifikują. Moja Honda (MB1 D16Y2) po wymianie zwiększyła zasięg o 70 kilometrów, tzn za 100 zł miałem wyliczone 300 km a teraz robię 370 i nie jest to raczej spowodowane obniżką cen paliwa:D
... i chcesz nam powiedziec ze zmneijszylez zurzycie paliwa zmieniajac tarcze i klocki na nowe?:eek:
sory, ale nawet pomijajac watpliwa dokladnosc pomiaru spalania, to nowe tarcze i klocki nie zmniejszaja ilosci spalanego paliwa, jak juz to powiekszaja ze wzgledu na wieksza mase:D -ale to mikroskopijne i nie mierzalne ilosci...
jedyne co moze miec sens i w ukladzie hamulcowym powiekszac spalanie, to zapiecznone tloczki, ale to sie nazywa awaria.
Mozna to na prawic bez wymiany tarcz i klockow, ba... mozna wymienic tarcze i klocki bez naprawy tego stanu rzeczy i spalanie sie nie zmieni:D
wiec to co piszesz chyba mija sie z prawda.
To jak wytłumaczysz fakt, że przed wymianą robiłem 300 kilometrów a po wymianie 370. Codziennie jadę tą samą trasą i w ten sam sposób. Może się mylę ale jakoś nie znajduję innego wytłumaczenia, tym bardziej, że tak jak mówię zawsze byla taka sama cena paliwa i tyle samo wlewałem do baku tj 25 litrów.
skolopendra
01-05-09, 14:12
Może się mylę ale jakoś nie znajduję innego wytłumaczenia,
to nazywa się cud :D w samej rzeczy !!!
chyba sobie w oopisie napisze, zeby nie dyskutowac ze mna o spalaniu paliwa bez rzetelnych danych...
prosze cie... nie oslabiaj mnie....kolego mowisz zawsze wlewasz 25 litrow... wiec jak przejedziesz nawet 450km i dolejesz 25l to z kad wiesz ze masz tyle samo paliwa co przed zalaniem...przeciez mogles spalic wiecej i masz mniej .... cholera to jest tak proste, ze az nie wiem jak ci to wytlumaczyc....
nawet zalewanie do odbicia pistoletu nie daje gwarancji, poprawnego wyniku...
ja jak chce testowac spalanie to zalewam do odbicia, po czym bujam samochodem(zeby bak sie odpowietrzyl) i zalewam pisoletem z powietrza... nie dotykajac wlewu ... az lustro plynu zwanego benzyna bedzie na rozno z korkiem. po przewjechaniu ilus tam km robie to samo i moge powiedziec ze mam przyblizony wynik sredniego spalania.
juz nie powiem ze ta twooja metoda to o kand dupy.. ale wystarczy ze raz stara babka wyleci ci przed auto i bedziesz musial miec nagle hamowanie i juz jechales inaczej!! rozmiesz... nie da sie powtorzyc techniki jazdy... no chyba ze tak jak skolopendra napisal... umiesz sprawiac CUDA!!
a jak wytlumacze?
duze zanczenie na spalanie maja opony, ilosc powietrza w kolach, temperaturta i cisnienie powietrza, jakosc paliwa, opor aerodynamiczny, masa samochodu(moze ostatnio schudles:D) oraz ogolny stan techniczny samochodu.
...o technice jazdy nie wspominajac
Ok wszystko rozumiem, ale po co te nerwy. Może po prostu było faktycznie więcej paliwa. Moja Honda nie ma kontrolki (i tu pytanie czy te modele w ogóle ją miały???) Mój pomiar był bardzo luźny więc mogłem się mylić, lub mieć złe odczucie, ale tarcie na pewno się zmniejszyło więc siłą rzeczy spalanie powinno spaść o choćby litr czy dwa. Faktycznie po obliczeniu na papierze wyszło że to co podałem, ta różnica w ilości kilometrów (70 km - 6l paliwa) wydaje się nierealna. Jest nierealna. Tak czy inaczej polecam wymianę klocków i tarcz hamulcowych.
ja naprawde sie nie denerwuje, wszystko to pisze z usmiechem na twarzy:D:D
i z usmiechem na ustach zadam Ci kolejne pytanie... dlaczego uwazasz ze po zmianie klockow i tarcz zmniejsza sie tarcie? chyba jednak nie ma to znaczenia.
a tarcze i klocki polecam zmieniac kiedy sie skoncza, tarcze beda mialy bicie lub gdy uznamy ze za slabo hamuja i zmieniamy na cos co jest po prostu lepsze.
Chcialbym abysmy w tym temacie wypisali rzeczy, ktore warto wymienic zaraz po zakupie uzywanego Civica. Nie mowie tu oczywiscie o jakichs uszkodzonych elementach (mnie na przyklad czekala wymiana oslony przegubu,a teraz wahacze), ale o takich ktore nowy wlasciciel powinien wymienic aby spac spokojnie i nie powodowac nieumyslnie pogorszenia stanu naszych kochanych autek.:)
Ja po zakupie wymienilem:
1. Kompletny rozrzad + pompa wody
2. Filtr oleju i olej silnikowy Shell 10W40 (co rok)
3. Filtr paliwa, filtr powietrza, filtr kabinowy (co rok)
4. Płyn do chłodnicy
Po dojściu do siebie po tych kosztach :) mysle o wymianie :
5. Świece NGK
6. Przewody zapłonowe (po uprzednim sprawdzeniu oporności)
Za 10 miesiecy a wiec przy nastepnym przegladzie chcialbym wymienic :
7. Olej MTF do skrzyni biegów
8. Płyn hamulcowy ?
9. Płyn do wspomagania ?
10. Jakieś inne płyny? (aby miec spokoj na lata)
Prosze pisac co jeszcze warto wymienic.
Sorry za taki prosty temat, ale naleze do ludzi ktorzy wola zapobiegac niz sie potem martwic i powiekszac koszta.
Mam nadzieje ze temat sie ladnie rozwinie.
:)
Jesli masz podstawy by stwierdzic oryginalnosc przebiegu i posiadasz jakies dokumenty potwierdzajace wymiany okresowe (oleje/rozrzad) to nie ma sie co specjalnie napinac i robic cos czego nie trzeba. Natomiast polecam dobre przejrzenie zawiechy i wymiane amorow jesli nie byly jeszcze ruszane. Mimo iz moze wydawac sie ze sa w porzadku to tak naprawde roznice czuje sie dopiero jak zalozysz nowe. Jesli przebieg masz wiekszy niz 150 tys (a raczej masz) to polecam bez zastanowienia.
Czester
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.