PDA

Zobacz pełną wersję : Błąd 5 Czujnik MAP



ABW
05-04-09, 13:49
Witam. Ostatnio zapalił mi się Check Engine, po samodiagnostyce wywala błąd numer 5.

Błąd numer 3 to : 3 Czujnik MAP (Manifold Absolute Pressure) odłączony lub uszkodzony obwód / uszkodzony czujnik

Błąd numer 5 to : 5 Czujnik MAP (Manifold Absolute Pressure) mechaniczny problem / odłączone rurki.

Wymieniłem czujnik Map Sensor (jakaś używka wyciągnięta z auta w którym nie było błędów, nie mam skąd wziąść czujnika nowego ) i nadal wywala błąd 5. Z opisu tych błędów wynika że przy uszkodzeniu czujnika powinien wywalić mi błąd 3 a nie 5. Może to nie wina czujnika tylko właśnie tych rurek. Nawet nie wiem które to są rurki. Mógłby ktoś mnie naprowadzić lub miał ktoś podobny problem. Auto to Civic EJ6, Silnik D16Y7.

Może ma ktoś sprawny czujnik za rozsądną kase.

Pozdrawiam

ABW
07-06-09, 11:12
Powracam do problemu :) MAPa wymieniałem 3 razy :D , także myślę że to nie jego wina. I teraz dziwna sprawa check zapala się tylko jak auto postoi na słońcu lub jest ciepło. Jeśli są zimne dni to mogę jeździć i kręcić do końca silnik i check nie wywala. Kostka jest czysta. Pozostaje mi chyba tylko sprawdzenie instalacji elektrycznej. Tylko czy uszkodzenie jakiegoś przewodu może wywalać checka w cieplejsze dni?

81saren
09-06-09, 14:01
kompa resetowal...
sprawdz czy niesa przewody powyrywane sprawdz na kostce czy dochodza volty
kabelki yel/red ( yel /grn d15b7 ) + , oraz do budy minus, po przekreceniu stacyjki na ON powinno byc 5V
jak niema to kabelki gdzies masz walniete

ABW
12-06-09, 13:47
Komputer resetowany kilka razy. Umówiłem się już z elektrykiem i będziemy sprawdzać co i jak z instalacją.

ABW
26-06-09, 08:24
Byłem u elektryka i została sprawdzona cała instalacja, łącznie z komputerem. Wszystko jest w najlepszym porządku, nie ma nigdzie przerw a napięcia są takie jak powinny być a CHECK świeci nadal :(. Mam 3 czujniki używki i na każdym wywala Checka. Teraz już jest tak że Check zaświeca się zaraz po odpaleniu auta i nie gaśnie. Zauważyłem jeszcze taką rzecz , gdy odpalę auto i je prze gazuje od początku to check się nie zaświeci ( potem w czasie jazdy zdarza się że ponownie się zaświeci)
Macie może jakieś pomysły co to może być dalej ? Może jakaś uszczelka w kolektorze dolotowym nie trzyma i występują jakieś przedmuchy i MAP wariuje, a może jakis czujnik ma wpływ na MAPa i dlatego wywala Checka. Te MAPy które mam były tez pomierzone przez elektryka i stwierdził że jeden jest uszkodzony a dwa pozostałe są sprawne .

Jak macie jakieś pomysły co to może być jeszcze to piszcie. Chyba będę rozbierał dolot i czyścił wszystko, wymienię uszczelki i zobaczę.
Pozdrawiam

yasir_15
28-12-10, 20:48
Odgrzebie trochę temat.. Komputer zgłasza mi błąd numer 5 tak mi się wydaje( 5 błysków w odstępach ok.2sek.) jak wyczytałem to Błąd numer 5 to : 5 Czujnik MAP (Manifold Absolute Pressure) mechaniczny problem / odłączone rurki.
Resetowanie ECU nie pomaga check po resecie gasnie na jakieś 5-10sek, następnie zapala się powtórnie. W manualu nie mogę znaleźć informacji na temat tej usterki wszystko na temat map sensora dotyczy błędu numer 3. Czy ktoś może mi pomóc..?? Na co zwrócić uwagę..? Jak postępowac albo po prostu kto z okolic warszawy się na tym zna..? do kogo warto z taką sprawą podjechac..??
Z góry dzięki za odp.