Zobacz pełną wersję : Tarcze + klocki + szczęki - co polecacie zakupić ???
Witam,
jako że przymierzam się do wymiany poniższych elementów proszę o namiary co najlepiej zakupić i ewentualne info od kogoś kto wymieniał i wie, jak sprawują się dane podzespoły w realu.
1. tarcze przód
2. klocki
3. szczęki
Poproszę o producentów i ewentualnie "pi razy oko" ceny.
Zaznaczam, że nie interesują mnie produkty z kosmicznymi cenami czy o nie wiadomo jakich parametrach, tylko coś zbliżone do "serii".
Z góry dzięki za info.
pozdro :cool:
Tarcze mam jakies siakeś niby japońskie sakura czy coś w ten deseń, ceny około 160 za 2 sztuki, ale po zniżkach. Do tego miałem klocki akebono za jakieś 120 zł i było ok, tzn. do spokojnej normalnej jazdy wystarczy. Tarcze nie pokrzywiły się, a mam je od wakacji , więc są ok, klocki bardzo miękkie, szybko się starły, ale nigdy nie zapiszczały. Obecnie mam klocki Ferodo za 150 zł, tarcze te same. Ferodo nie hamuje jakoś znacząco lepiej, natomiast lubi sobie popiszczeć. Jeżeli planujesz kilka hamowań ze 120 do 0 jedno po drugim, to podobno klocki akebono nie dają rady. Ja nie wiem, bo nie hamuję w ten sposób, jeździłem po autostradach i po górach (Alpy) i było ok, zawsze 100% pewności. Jak chcesz coś do pseudo-sportowej jazdy miejskiej, to musisz poszukać znacznie drożej, ale każdemu według potrzeb.
jakość i cena =TRW Lukas,będziecsz zadowolony ja śmigam juz z10 lat na ich wytobach i nigdy nie zawiodły mi nigdy też nie piszczały choć styl jazdy zależny od natchnienia ,pozdro
Gdzieś na forum obiło mi się że seryjne tarcze i klocki są właśnie Lukas'a. I ASO właśnie takie zakłada.
Czy to prawda?
Fabryczne klocki to Lucas, choć nieco inaczej wykonany jest klocek w pudełku Honda i w pudełku Lucas, ale firma ta sama. Chodzi o kształt okładziny klocka, oryginalnie jest przecięta na pół i ma ścięcia z obu stron.
A Lucas = TRW przynajmniej z tego co widzę to wszystko na to wskazuje.
TU (http://webshop.tecdoc.net/ows/pl/A1EB273CEA1FFABD753FEA9B1CF70A13.srv?view=VIndexFr amesetJsp) jest ich katalog. Co sadzicie o tej firmie. Podobno to jeden z gigantów i oferują niezłą jakość. Też przymierzam się do zakupu tarcz i klocków.
Czy ktoś wie jakie klocki są z przodu w sedanie? (wymiary lub model) bo z katalogu podchodzą dwa rodzaje a nie za bardzo mi pasi ściągać koło.
pozdr
Witam ponownie i dzięki za dotychczasowe podpowiedzi.
A reszta użytkowników to nie hamuje czy jak???
Jak coś macie interesującego w temacie to prośba o info bo już na zakupy przyszedł czas...:D
Z góry dzięki.
pozdro :cool:
a reszta jakoś hamuje:)
Ja przed zimą założyłem tarcze EBC Turbo Groove i klocki EBC Redstuff na przód a na tył te same kloce, ale na serie. Płyn hamulcowy motul RBF 660.
Przyznam szczerze, że jak kloce te się nie rozgrzeją to można się zabić;) W zime jak się wyjechało co dopiero z garażu trzeba było bardzo uważać, teraz w sumie też na początku, ale odczuwam poprawe, przy większej temp na pewno jeszcze będzie lepiej. Trzeba trochę poheblować żeby mieć pewność, a więc jak ktoś nie jeździ agresywnie, wystarczała mu seria to raczej nie polecam takiego zestawu, więcej będzie z tym problemu niż pożytku:) Z resztą każdy ma odmienne opinie, ja nie jestem jakoś super zadowolony, na pewno spróbuje nastepnym razem innych klocy. Pozdrawiam.
ja mam EBC green stuff na seryjnych tarczach. Hamuja dobrze, jestem zadowolny, natomiast piszcza bardzo czesto i na poczatku sporawo pylily. Jezdze na nich od lipca i do tej pory od czasu do czasu popiskuja, ale tak jak napisalem wczesniej tarcza jest seryjna, nie wymieniana od nowosci a przebieg to juz 62tys km.
Ja właśnie zamówiłem tarcze i klocki na przód TRW w sobotę będę zakładał więc opinię wyrażę później. Komplet na przód kosztował 386zł z przesyłką czyli tyle co jedna tarcza w ASO(360zł).
Marek Podlaskie
17-04-09, 09:30
Witam.Ja rowniez chyba zaczne poszukiwania klockow ,bo jak zmienialem kola z zimowych to juz klocuszki slabe.Przegladam forum i do mego auta zalecaja naprawde full wypas.Ale czy jest to konieczne?Owszem lubie troche pocisnac ,ale zdarza sie to rzadko bo w miescie nie ma za bardzo gdzie,wiec hamowanie jest czestsze .Dlatego moje pytanie co zalozyc na oryginalne tarcze bo takie z pewnoscia sa w moim aucie.Nie wiem jak z gruboscia tarcz ,ale narazie chce zalozyc tylko same klocki.Wiec moze jakis kompromis miedzy red stuff a innymi.
Wiec moze jakis kompromis miedzy red stuff a innymi.
green stuff?
Marek Podlaskie
17-04-09, 10:56
Witaj Leeo.Nie wiem jakie.Moze i green stuff.A Ty co polecasz dla mojego autka?
Klocki Saxid przód - 169,00 zł
Klocki Saxid tył - 111,00 zł
Dostalem taka odpowiedz z pytaniem o klocki do mego auta.Ktos cos wie na temat tych klockow i moze jezdzi?
Ja tam ladowalbym ebc green stuff, ale co ja sie tam znam :) Przyblizony koszt to
- przod: 276zł
- tyl 256zł
Moze na allegro bedzie taniej, bo to info z strony http://www.ebcbrakes.pl/oferta/samochody_osobowe#form2
Założyłem zestaw TRW na przód. Wszystko podeszło bez problemów. Stare klocki to faktycznie był Lucas, nawet na zaciskach jest wyryte Lucas. Teraz idę przetestować nowy zestaw. Jak się już nie odezwę to znaczy, że nie hamują zbyt dobrze ;-)
tylko dotrzyj je dobrze, bo CI beda potem piszczaly albo tarcze sie zwichruja :) Poza tym przez pierwsze hamowania i tak sie nie zorientujesz czy hamuja lepiej, bo kazde na poczatlku hamuja gorzej :)
Marek Podlaskie
19-04-09, 11:11
Przód:
-Ferodo Premier za 230zł (bardzo dobre klocki do mieszanej jazdy)
-Ferodo DS Performance za 310zł (rewelacyjne klocki do sportowej jazdy)
Tył:
-Ferodo Premier za 130zł. (Najlepszy wybór na tylną oś)
-Delphi za 100zł. (Tańsze ale wystarczające na tył)
Teraz dostalem takie info .Jak te klocuszki?
Witam 270zł greenstuff przod 250 tył
Lub cos takiego.Prosze o informacje na co sie zdecydowac i jak porownac ferrodo do green stuff
Ja na tył kupiłem wczoraj komplet TRW - tarcze + klocki. Facet w sklepie mówił mi że Delphi ma dość twarde klocki i TRW będą lepiej hamować
Jeśli chodzi o TRW to pierwsze wrażenie jest pozytywne. Hamują dobrze, nic nie piszczy (ale nie testowałem ich ostro). Nie wiem tylko jak będzie z pyleniem zobaczymy.
Hrabia Von Lesser
19-04-09, 22:02
Koledzy, pytanie pokrewne:
Czy to ,że ręczny działa strasznie kiepsko to wina jakichś kiepskich klocków, czy każdy tak ma? Niby układ tarczowy, a nawet jak "na hama" pociągnę w trakcie jazdy to ledwo hamują... co jest nie tak?
ps. kloce jeszcze grube (firmu nie znam), tarcze lekko zdarte (seria)
Ja też mam słabe. W Toyocie ręczny jest taki ostry że nawet przy lekkim zaciągnięciu dźwigni koła sie od razu blokują. Zaglądałem do tego ręcznego u siebie jak również do manuala i nie było nic ciekawego na temat regulacji - tylko regulacja linki. Zmienię jeszcze tarcze i klocki w tym tygodniu to zobaczę czy się coś poprawiło. Bo narazie moje tarcze wyglądaja tak :) http://img25.imageshack.us/img25/6647/zdjcie029.jpg
Wreszcie zrobiłem i mogę podzielić się swoją opinią.
Wymieniłem tylko tarcze i klocki bo szczęki mają się jeszcze całkiem dobrze więc wyczyściłem bębny od środka regulacja ręcznego i git.
Na przód założyłem komplet Lucas/TRW w ostatecznej cenie 360 PLN (120 tarcza/szt.+120 klocki) i po przejechaniu ok.700 km stwierdzam wielką ulgę dla kończyn górnych oraz uszu moich i ewentualnie innych uczestników ruchu...:D
Nic nie piszczy kierownica nie wariuje we wszystkie strony podczas hamowania z ponad 120 km/h, po prostu jest jak trzeba i tyle.
W związku z powyższym polecam każdemu z czystym sumieniem, bo w racjonalnych pieniądzach mamy dobry zestaw hamujący...:D
Dla ciekawości niektórych podam iż w ASO za taki zestaw trzeba zapłacić (oczywiście bez montażu) 780 PLN (280 tarcza/szt.+ 220 klocki)...
pozdro :cool:
Koledzy czy możecie mi podać numer katalogowy klocków firmy Lucas do Hondy 1.7 ctdi z 2002 roku? Czy wraz ze zmianą klocków i tarcz musze zmienić płyn hamulcowy?
Z tymi klockami to jak zmieniałem w sklepie mieli parę rodzajów. W końcu okazało sie że pojechałem ze starym klockiem i facet coś znalazł. Mam teraz chyba stary klocek w bagażniku na wzór na następny raz. Jak chcesz to poszukam to zrobię zdjęcie. Wg EPC klocki mają nr 06430-S6D-E50 + blaszki 06435-S2A-000
agent dobrze radzi, wiem ze to troche uciazliwe ale wez klocek do porownania moj mech jak zmienial w ojca ctdi to dwa razy zle przywiozl az w koncu tez zdjal i pojechal ze starym do przymiarki bo jest kilka rodzajow i to roznia sie znacznie
Chyba znalazłem te klocki . Trw Lucas GDB 3154.
http://moto.sklep.pl/portal.php?id=1&od=601&grut=&kod=101455&rzb=&leaf=&khkod=039537&n=&sta=1&sts=&rootkod=WWWWW lub http://sklep.intercars.com.pl/
Zdaje sie że będą pasować. Zastanawiam się czy nie kupić tańszych firmy KASHIYAMA lub BOSCH lub NIPPARTS.Czy ktoś używał klocków tych firm?
Piszesz o klockach na tył czy na przód bo te co podałeś sa na tył. U mnie z przodu są takie z wyglądu http://moto.sklep.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?pro=158&artnr=142114161822&pic=0&lang_id=PL. Są ciężko dostępne bo przeważnie katalogi podają inne jako prawidłowe. Także lepiej nie zmieniaj klocków w sobotę po południu lub w niedzielę bo możesz nie mieć gdzie zakupic innych jak nie będą pasowały :)
Chodziło mi o klocki na tylnią oś. Poczytałem trochę na forach i chyba zdecyduje się na klocki Boscha. Sugeruje sie w tym momencie ceną i dostępnością. Przednie zminiał będe za jakieś 1000 km więc póki co mam trochę czasu na namyślenie jakie zakupić.
Na tylna oś założyłem niedawno komplet TRW, przejechałem juz parę tysięcy i trochę piszczą. Zaraz po zmianie nie piszczały
thomason_2006
07-09-09, 15:11
A czy może ktos coś wie na temat tarcz ATE? Właśnie dostałem propozycję zmiany na takowe.
ATE ma ogólnie dobre opinie i są chyba nawet stosowane w grupie VW na pierwszy montaz jak się nie mylę.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.