Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Vtec light



ejzon
01-04-09, 12:44
Niedawno na forum przeczytałem jak sprawdzić czy vtec działa faktycznie tak jak powinien. Mam D16Z6 i po podłączeniu żaróweczki pod masę i kabelek idący do zaworu vtec światełko się nie zapala w żadnym zakresie obrotów Żarówka 12 V 21W i nic !!!!!!!

co dziwne postanowiłem się przejechać na odłączonym kabelku ... zapaliła się kontrolka chek engine i auto nie jechało aż tak dobrze do przodu po przekroczeniu 5 tyś rpm

Zatrzymałem się podłączyłem kabelek, kontrolka zgasła i auto już jechało tak jak powinno

Pytanie moje brzmi : czy aby to na pewno 100% metoda sprawdzenia vtec-a i czy zawsze działa ???

reaktor
01-04-09, 12:59
nie łatwiej podłączyć pod odpowidni pin w komputerze?

Sławek
01-04-09, 18:08
A auto było rozgrzane?

KrzyChules
01-04-09, 18:24
a nie przyduża ta zarowka ?

mroziak1
01-04-09, 19:13
no raczej za duża.. weź jakąś diodę i sprawdź bo 12V to chyba mają te od oświetlenia...

qba1983
01-04-09, 19:59
problem masz wlasnie w zarowce, VTEC dziala Ci dobrze(skoro odczuwasz spadek mocy)
I tu nie o 12V chodzi tylko o 21W... troche za duzo(3-5W lub ewentualnie jak kolega pisal, kup diode na 12V)

ejzon
02-04-09, 07:36
A auto było rozgrzane?

ta auto było dobrze rozgrzane.. hm żarówka faktycznie może troche za mocna spróbóję jeszcze na diodzie, ale dostałem jeszcze takie info że być może kompa trzeba zresetować.

Eh a tak przy okazji zapytam jeszcze, gdy mam rozgrzany silnik czasami obroty na luzie spadaja do ok. 500 rpm a czasami trzyma tak jak powinno być czyli ok. 850-900 rpm co może mu dolegac jeszcze ???

reaktor
02-04-09, 09:58
to raczej to 500 rpm jest prawidłowe(600) 850- 900 to troche za duzo jak na luz o ile nie włączasz klimy

sane
02-04-09, 10:43
to raczej to 500 rpm jest prawidłowe(600) 850- 900 to troche za duzo jak na luz o ile nie włączasz klimy

a to mnie zaskoczyło, bo u mnie wolne obroty też trzymają się w przedziale 800-900... zepsuty silniczek krokowy?

BTW. myślałem, że bez podpiętego VTECa silnik w ogóle się nie wkręci jak z podłączonym, bo komputer odetnie paliwo...

ejzon
02-04-09, 10:47
to raczej to 500 rpm jest prawidłowe(600) 850- 900 to troche za duzo jak na luz o ile nie włączasz klimy

klimy nie mam ;) wydaje mi się że prawiłwe to 0k. 800 rpm bo na ssanu jest ok 1300... 500-600 rpm to za mało bo silnik przestaje pracować równo a zaczyna "perkotać"

Sławek
02-04-09, 11:36
Prawidłowe obroty na jałowym to 750+-50. A kompa trzeba zresetować, bo złapał błąd po wypięciu wtyczki, i vtec może nie działać.

ejzon
02-04-09, 11:58
Sławek powiedz gdzie to zrbobią w pile ????

pawel79
02-04-09, 12:23
Sam to zrobisz :)
http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=reset
albo tutaj
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=3370

TENCIO
02-04-09, 12:25
ja u siebie mialem kiedys podlaczony VTEC light pod kontrolke rezerwy paliwa ( zazwyczaj martwa kontrolka w civikach 5gen) , wg mnie to bylo dobre miejsce

ejzon
02-04-09, 12:26
ja u siebie mialem kiedys podlaczony VTEC light pod kontrolke rezerwy paliwa ( zazwyczaj martwa kontrolka w civikach 5gen) , wg mnie to bylo dobre miejsce

eh ja akurat mam kontrolkę rezerwy ;)


Sam to zrobisz :)
http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=reset
albo tutaj
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=3370

wielkie dzięki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sławek
02-04-09, 12:45
jak coś, to podjedź koło tuningu- jestem do 15.30, to zobaczymy.

ejzon
02-04-09, 12:57
eh do 15.30 jestem w pracy :/ ale zresetuje go dzisaj i zobacze co bedzie się działo, ale dzięki za dobre chęci :D

reaktor
02-04-09, 13:51
jałowe obroty można regulować, poza tym zależy to od obciążenia , u mnie jest około 500 po włączeniu klimy wzrasta do 900 , ale moze faktycznie nie ma sie czym przejmować