Zobacz pełną wersję : Vtec light
Niedawno na forum przeczytałem jak sprawdzić czy vtec działa faktycznie tak jak powinien. Mam D16Z6 i po podłączeniu żaróweczki pod masę i kabelek idący do zaworu vtec światełko się nie zapala w żadnym zakresie obrotów Żarówka 12 V 21W i nic !!!!!!!
co dziwne postanowiłem się przejechać na odłączonym kabelku ... zapaliła się kontrolka chek engine i auto nie jechało aż tak dobrze do przodu po przekroczeniu 5 tyś rpm
Zatrzymałem się podłączyłem kabelek, kontrolka zgasła i auto już jechało tak jak powinno
Pytanie moje brzmi : czy aby to na pewno 100% metoda sprawdzenia vtec-a i czy zawsze działa ???
nie łatwiej podłączyć pod odpowidni pin w komputerze?
KrzyChules
01-04-09, 18:24
a nie przyduża ta zarowka ?
no raczej za duża.. weź jakąś diodę i sprawdź bo 12V to chyba mają te od oświetlenia...
problem masz wlasnie w zarowce, VTEC dziala Ci dobrze(skoro odczuwasz spadek mocy)
I tu nie o 12V chodzi tylko o 21W... troche za duzo(3-5W lub ewentualnie jak kolega pisal, kup diode na 12V)
A auto było rozgrzane?
ta auto było dobrze rozgrzane.. hm żarówka faktycznie może troche za mocna spróbóję jeszcze na diodzie, ale dostałem jeszcze takie info że być może kompa trzeba zresetować.
Eh a tak przy okazji zapytam jeszcze, gdy mam rozgrzany silnik czasami obroty na luzie spadaja do ok. 500 rpm a czasami trzyma tak jak powinno być czyli ok. 850-900 rpm co może mu dolegac jeszcze ???
to raczej to 500 rpm jest prawidłowe(600) 850- 900 to troche za duzo jak na luz o ile nie włączasz klimy
to raczej to 500 rpm jest prawidłowe(600) 850- 900 to troche za duzo jak na luz o ile nie włączasz klimy
a to mnie zaskoczyło, bo u mnie wolne obroty też trzymają się w przedziale 800-900... zepsuty silniczek krokowy?
BTW. myślałem, że bez podpiętego VTECa silnik w ogóle się nie wkręci jak z podłączonym, bo komputer odetnie paliwo...
to raczej to 500 rpm jest prawidłowe(600) 850- 900 to troche za duzo jak na luz o ile nie włączasz klimy
klimy nie mam ;) wydaje mi się że prawiłwe to 0k. 800 rpm bo na ssanu jest ok 1300... 500-600 rpm to za mało bo silnik przestaje pracować równo a zaczyna "perkotać"
Prawidłowe obroty na jałowym to 750+-50. A kompa trzeba zresetować, bo złapał błąd po wypięciu wtyczki, i vtec może nie działać.
Sławek powiedz gdzie to zrbobią w pile ????
Sam to zrobisz :)
http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=reset
albo tutaj
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=3370
ja u siebie mialem kiedys podlaczony VTEC light pod kontrolke rezerwy paliwa ( zazwyczaj martwa kontrolka w civikach 5gen) , wg mnie to bylo dobre miejsce
ja u siebie mialem kiedys podlaczony VTEC light pod kontrolke rezerwy paliwa ( zazwyczaj martwa kontrolka w civikach 5gen) , wg mnie to bylo dobre miejsce
eh ja akurat mam kontrolkę rezerwy ;)
Sam to zrobisz :)
http://www.civic5g.yoyo.pl/silnik.php?art=reset
albo tutaj
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=3370
wielkie dzięki !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jak coś, to podjedź koło tuningu- jestem do 15.30, to zobaczymy.
eh do 15.30 jestem w pracy :/ ale zresetuje go dzisaj i zobacze co bedzie się działo, ale dzięki za dobre chęci :D
jałowe obroty można regulować, poza tym zależy to od obciążenia , u mnie jest około 500 po włączeniu klimy wzrasta do 900 , ale moze faktycznie nie ma sie czym przejmować
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.